Als je na het remmen achteruit wilt rijden merk je wel of de kabels goed zijn of niet.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ach, er staat wel meer in zo'n boek. Kan me er verder niets van herinneren, maarja, lang lang geleden hè
CBR heeft ook zoiets bij BE: Remproef. Lees: Ga 10 km/h rijden en ram vol je rem in. Hoor je plof achter je, dan weet je dat de auto harder remt dan de aanhanger en de cilinder van het oploopdeel weer een extra klap heeft gehad. Dat de mogelijkheid bestaat dat alle vier de remkabels van je wielen zijn doorgesneden, die je zo niet ontdekt, doet er niet toe. Goed, prima, CBR wil het, doen we het bij het wegrijden toch mooi even. Eens, maar nooit meer dus.
Maar daar heb je met de remtest van het CBR dus niets aan, want die test helemaal niets.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je na het remmen achteruit wilt rijden merk je wel of de kabels goed zijn of niet.
Nou ik merk wel vaak dat als ik een bocht 1 versnelling te hoog neem, dan moet je met je voet op de rem, of misschien zelfs met de koppeling, de bocht door. En dat is nooit mooi vloeiend.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:31 schreef das_phantom het volgende:
Haha, netjes beiden ;-). Schakelen komt vanzelf goed met de tijd!
Laatst iemand gezakt omdat ie sommige bochten in drie nam ipv twee. Vind dat eigenlijk behoorlijk persoonlijk hoe je een bocht wil en wat je aankan. Mja zal ook niet het hele verhaal zijn geweest
Vraag me af wat jij voor boek hebt dan..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:35 schreef LDS het volgende:
Bah, gezakt voor mn theorie. Als je 5 vragen krijgt waar niks over wordt gezegd in je boek en je slecht bent in gokken gaat t lastig
Goed bezig!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:20 schreef Paxcon het volgende:
Net 2 uur les gehad en hij is niet afgeslagen
Wel moet het schakelen nog wat vloeiender bij mij..
Who cares gewoon doenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:58 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik wou het eigenlijk in het rechtentopic doen maar dat zal eriksd wel niet zo leuk vinden
Ik heb het niet over het CBR maar over remwerking.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar daar heb je met de remtest van het CBR dus niets aan, want die test helemaal niets.
Dat herinner ik mij ook bij m'n BE lessen. (ja, ik heb ooit BE gehaald, nog lang voor ik C en CE ging doen) Ik snapte ook niet hoe je op deze manier de remwerking kan testen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ach, er staat wel meer in zo'n boek. Kan me er verder niets van herinneren, maarja, lang lang geleden hè
CBR heeft ook zoiets bij BE: Remproef. Lees: Ga 10 km/h rijden en ram vol je rem in. Hoor je plof achter je, dan weet je dat de auto harder remt dan de aanhanger en de cilinder van het oploopdeel weer een extra klap heeft gehad. Dat de mogelijkheid bestaat dat alle vier de remkabels van je wielen zijn doorgesneden, die je zo niet ontdekt, doet er niet toe. Goed, prima, CBR wil het, doen we het bij het wegrijden toch mooi even. Eens, maar nooit meer dus.
En om die reden probeer ik altijd vooruit te rijden direct na aankoppelen en zonder lucht en zo aan te sluiten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
dus mocht deze niet goed vastzitten, dan glijdt ie er een stukje af. (niet te snel rijden, anders staat 'ie op straat.)
Iets van Smit en de cdrom van EduDrive. Maar als je 650 oefenvragenmaakt en je krijgt een aantal compleet andere vraagstellingen (bijvoorbeeld over crashgevaar en verkapte gevaarherkenning bij je wetkennis) gaat bij mij t licht uit...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vraag me af wat jij voor boek hebt dan..
Normaal gesproken doe ik dat ook. Het vervelende is alleen die koelaggregaat aan de voorkant van de oplegger waar je niet tussenkomt om de slangen aan te sluiten. Daarom mijn volgorde:quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
En om die reden probeer ik altijd vooruit te rijden direct na aankoppelen en zonder lucht en zo aan te sluiten.
Wel ff luchtvering in hoogste stand uiteraard want anders gaan de pootjes krom.
tja, met rijles leer je om alle bochten in z'n twee te doen, daarna ben je er doorgaans snel van af en ga je alleen nog naar 2 als je 'm niet met een normale snelheid kan nemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou ik merk wel vaak dat als ik een bocht 1 versnelling te hoog neem, dan moet je met je voet op de rem, of misschien zelfs met de koppeling, de bocht door. En dat is nooit mooi vloeiend.
Balen!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:35 schreef LDS het volgende:
Bah, gezakt voor mn theorie. Als je 5 vragen krijgt waar niks over wordt gezegd in je boek en je slecht bent in gokken gaat t lastig
Eens Morgen mijn rijbewijs ophalen, dan voor het eerst alleen de weg op.. lijkt me wel erg vreemd allemaalquote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik heb op 30 mei mn rijbewijs gehaald, nu is mn vriendin bezig.. had zon examen gedaan op de pc ..
echt de helft fout ofzo
Maar hey.. t belangrijkste doe je vanzelf wel int verkeer ..
Je test ook helemaal niets. Overigens, voor controle van het vast hebben van de aanhanger is er een mooier trucje: Gewoon je neuswiel uitdraaien en je wagen ermee optillen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat herinner ik mij ook bij m'n BE lessen. (ja, ik heb ooit BE gehaald, nog lang voor ik C en CE ging doen) Ik snapte ook niet hoe je op deze manier de remwerking kan testen.
Een bocht in zijn 2 hoog op toeren vind ik wel lekker. Ben je daarna rap weer door.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:38 schreef Daantke het volgende:
[..]
tja, met rijles leer je om alle bochten in z'n twee te doen, daarna ben je er doorgaans snel van af en ga je alleen nog naar 2 als je 'm niet met een normale snelheid kan nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |