Vind ik best duur aangezien de theorie 30 euro is en een boek 15 (of gratis, als je in de bieb zelf gaat leren)quote:Op donderdag 16 augustus 2012 23:24 schreef Jaapo het volgende:
Tip aan iedereen die voor z'n theorie wil leren: www.itheorie.nl
Kost 69 euro, maar je kan per onderwerp een toets afleggen en je hebt ook beschikking tot 50 oefenexamens zodat je heel goed kan oefenen. Je krijgt bij alle vragen een goede uitleg, ongeacht of de vraag goed of fout beantwoord was. Ik heb er iig heel veel aan gehad, sommige vragen kreeg ik ook letterlijk op het CBR examen.
veel succes!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 00:00 schreef -Erick- het volgende:
Morgen afrijden voor de 2de keer om 14:00.. hoop echt dat ik het dit keer haal. Ben er nu inmiddels wel een beetje klaar mee
edit: vandaag dus
Haha, je bent nog goedkoop uit volgens mij.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:00 schreef drumstickNL het volgende:
Ik krijg zojuist (eindelijk) een factuur van mijn rijschool voor het examen B; nu staat hier 195 euro op excl. het uurtje les ervoor. Op de site van het CBR staat dat dit examen 94,75 kost, is dit niet enigszins veel? Natuurlijk heb je wel administratie kosten en het gebruik van de lesauto maar dit is ruim 100 euro meer.
Klopt. Het zou moeten kunnen voor die 95 euro. Maarja, ze willen geld verdienen, en aangezien iedere rijschool rond de 200 zit, zeurt er niemandquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:05 schreef drumstickNL het volgende:
Blijft het feit dat het 100 euro meer is dan de "aanschaf" prijs.
Is van tevoren bekend.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:09 schreef drumstickNL het volgende:
Lekker is dat voor de mensen die 3/4 keer over het examen doen.
Je weet dat je niet mag rijden in het buitenland als je nog geen 18 bent?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:41 schreef Oceanview het volgende:
[..]
ik ben nog 17 maar we zijn nu op vakantie dus mocht ik een deel rijden ook meteen geleerd hoe je door de bergen moet rijden
Geen airco in de auto?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 13:26 schreef tomaat52 het volgende:
Ik zweette zowat de auto uit...
Rijden ging niet zo geweldig omdat ik zowat dood ding van de hitte.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:14 schreef -Erick- het volgende:
Zojuist geslaagd voor mijn rijbewijs Jammer dat ik mijn pasje pas maandag kan aanvragen Sta te trappelen om te mogen rijden.
Had echt een relaxte vrouw... beter kon ik het niet treffen, alleen maar gelachen in de auto.
Da's het enige wat telt, gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:47 schreef Argo het volgende:
Praktijk geslaagd. Het ging ellendig en het was klote.
Bedankt, en je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Da's het enige wat telt, gefeliciteerd!
Toch zullen velen hier nieuwsgierig zijn naar het verloop.quote:
Niet iets om over naar huis te schrijven, zo slecht ging het. Op het nippertje gehaald, omdat mijn keren slecht ging. Fileparkeren werd niet gevraagd maar goed ook want ik kan dat niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:09 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Toch zullen velen hier nieuwsgierig zijn naar het verloop.
Ik was zelf ook een jaar gestopt na 30 lessen oid. Ging daarna eigenlijk bijna net zo goed als toen ik gestopt was.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.
ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.
- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Moet je je al die stappen serieus zo naar boven halen? Na een paar keer gaat dat toch automatisch...quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.
ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.
- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Handrem los, voetrem vast? Waarom niet gewoon koppeling indrukken. Ik had in 2007 ook een stuk of 40 rijlessen gehad maar was gestopt, kon vrijwel direct weer rijden in 2012. Wil nog net niet zeggen dat het zoiets is als fietsen.. maar je pakt het echt snel op waarschijnlijk.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.
ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.
- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Waarom zou je wachten op de lampjes? Nooit gedaan, in geen 1 auto.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.
ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.
- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Dat doe je uiteraard ook, maar de voetrem erop is altijd wel handig voordat je weg rijd, zodat je nergens tegenaan rolt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:38 schreef -Erick- het volgende:
Handrem los, voetrem vast? Waarom niet gewoon koppeling indrukken.
Verder zou ik em eerst in z'n 1 zetten, dan kijken en richting aangeven als de weg vrij is, nóg een keer kijken en dan pas gaan.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.
ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.
- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- GORDEL OM
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Moest dat altijd van de instructeur.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
Waarom zou je wachten op de lampjes? Nooit gedaan, in geen 1 auto.
Zou natuurlijk kunnen idd. Even kijken hoe de instructeur dat hanteert danquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Verder zou ik em eerst in z'n 1 zetten, dan kijken en richting aangeven als de weg vrij is, nóg een keer kijken en dan pas gaan.
Geloof me, bij een zijdelingse verplaatsing of wegrijden is het altijd kijken, richting aangeven, nóg een keer kijken en dan pas gaan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:58 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Zou natuurlijk kunnen idd. Even kijken hoe de instructeur dat hanteert dan
Iets met motormanagement de tijd geven enzo.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
Waarom zou je wachten op de lampjes? Nooit gedaan, in geen 1 auto.
Zodra ik instap trap ik bijna direct voetrem en koppeling in, zeg maar gelijktijdig met starten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat doe je uiteraard ook, maar de voetrem erop is altijd wel handig voordat je weg rijd, zodat je nergens tegenaan rolt.
Eventuele oude diesel even laten voorgloeien als het koud is (alhoewel ik daar meestal ook schijt aan heb). Komisch verhaal daarover trouwens, reed ooit eens in de wagen van een vriend van mij, oude Jetta diesel automaat, kortom, geen gang in. Ik stap in, gordel om enzo en gooi contact aan en start meteen. Hij helemaal panisch, contact uit en wachten totdat hij zijn voorgloeilampje aan/uit schakelde (een van de twee), want dat moest volgens zijn vader... Heb hem tot op de dag van vandaag nog niet verteld dat voorgloeien (dat dat het uberhaupt is) pas zin heeft als het echt koud is vanwege het aanslaan enzo.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Iets met motormanagement de tijd geven enzo.
Ja precies, met starten koppeling in, en dan voetrem erop voordat je de handrem eraf haalt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zodra ik instap trap ik bijna direct voetrem en koppeling in, zeg maar gelijktijdig met starten.
Stond in het theorieboekquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eventuele oude diesel even laten voorgloeien als het koud is (alhoewel ik daar meestal ook schijt aan heb). Komisch verhaal daarover trouwens, reed ooit eens in de wagen van een vriend van mij, oude Jetta diesel automaat, kortom, geen gang in. Ik stap in, gordel om enzo en gooi contact aan en start meteen. Hij helemaal panisch, contact uit en wachten totdat hij zijn voorgloeilampje aan/uit schakelde (een van de twee), want dat moest volgens zijn vader... Heb hem tot op de dag van vandaag nog niet verteld dat voorgloeien (dat dat het uberhaupt is) pas zin heeft als het echt koud is vanwege het aanslaan enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |