Je staat er nu bij. Nog gefeliciteerd!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:54 schreef Ridocar het volgende:
Hee, Ik heb ook m'n LZV gehaald (20 juli) en sta niet in de op.
M'n ego! Wat doen jullie?
Jou buitensluiten. Jij bent zo'n vervelende vrachtwagen die alleen maar traag is en de boel ophoudt!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:54 schreef Ridocar het volgende:
Hee, Ik heb ook m'n LZV gehaald (20 juli) en sta niet in de op.
M'n ego! Wat doen jullie?
Ik ben begin dit jaar terug gekomen naar NL, heb 11 jaar rond een halve eur/liter moeten betalen, dan zijn deze prijzen wel ernstig.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
60 mazzelaar..
Gisteren 102,40 .. Dat doet pijn
Aan het einde van het maximale koppel schijnt het beste te zijn, omdat je dan in de volgende versnelling weer terug valt naar een goed toerental waardoor je dus rond het goede koppel blijft zitten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:37 schreef KNAK het volgende:
Ben nu een maandje bezig met rijden, gaat me prima af. Enige schokkende dat het 60 eur kost voor een volle tank
Ik ben dit weekend op een prive terrein te vinden met wat scheur mogelijkheden. Wat het opentrekken van het gas betreft, in zn 1 hard optrekken, tot hoeveel toeren heeft dit nut en moet je naar zn 2? (en tot hoever blijf je in zn 2 doorgaan voor de 3 aan de beurt is?)
Idd mij kost een volle tank ook ruim meer dan 100¤quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
60 mazzelaar..
Gisteren 102,40 .. Dat doet pijn
Het gaat niet om de kosten, het gaat om hoeveel km je met 1 liter kunt rijden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd mij kost een volle tank ook ruim meer dan 100¤
Ja dat snap ik. Maar het ging er gewoon even om dat ¤60 euro voor een tank best schappelijk klinkt onder normale omstandigheden. Anyway ik denk iets van 6-7 km op 1liter benzine.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:56 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Het gaat niet om de kosten, het gaat om hoeveel km je met 1 liter kunt rijden.
Met de bedrijfswagen zit een volle tank ook op zo'n ¤90 denk ik, maar daar betaal ik toch niet aan gelukkig.
Dankje, het kostte me net zoveel zenuwen als toen ik m'n andere rijbewijzen haalde. Je blijft zenuwachtig, al heb je 100 jaar ervaring...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:19 schreef Crowned het volgende:
[..]
Je staat er nu bij. Nog gefeliciteerd!
True, maar ik mag ook nergens inhalen (ook niet waar het wel mag), dus ik hoop dat ik niet veel in de weg rij...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jou buitensluiten. Jij bent zo'n vervelende vrachtwagen die alleen maar traag is en de boel ophoudt!
Ach, ik hobbel ATM graag achter de vrachtwagens aan hoor. Lekker rustig tempo, niet telkens gassen en remmen, lekker relaxed.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:22 schreef Ridocar het volgende:
True, maar ik mag ook nergens inhalen (ook niet waar het wel mag), dus ik hoop dat ik niet veel in de weg rij...
Ik rij een Alfaquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als ik voor 60 euro tank was mijn tank praktisch leeg, gaat 43 liter in. Ik doe minimaal 14km per liter. Maar hd, jij rijdt toch een v70? Dan is 7km de liter netjes.
3.0 V6 van Alfa wil wel hrquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is ook een zuipbeest. Althans, aannemende dat je een redelijk formaatje rijdt.
Hmm het zou niks voor mij zijn denk ikquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
'n AX 1.1. Voor het mooie te hoog op de poten, maar dat geeft wel een leuke bodemvrijheid. Totaan 80 a 100 verkijken vele zich nog op zo'n hok, vooral als je hem vloert en richting rev. limiter jaagt. En daar ben ik wel goed in. Zit weinig vermogen in, maar weegt ook geen drol. Enne, met vmax maal 2 over verkeersdrempels heen (op enkele na).
Niet waar. Je hebt vaak wel meer koppel tot je beschikking dan, maar door de bakverhoudingen heb je aan de wielen meer koppel. Dus doortrekken tot de toerenbegrenzer is in veel gevallen het snelst.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:51 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Aan het einde van het maximale koppel schijnt het beste te zijn, omdat je dan in de volgende versnelling weer terug valt naar een goed toerental waardoor je dus rond het goede koppel blijft zitten.
Maar precies weet ik het ook niet, er is zelfs een topic over geweest.
70 km/u door een glooiende bocht vind ik nog best heftig hoor! Zeker in het begin Vond je het leuk?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:42 schreef Toto69 het volgende:
Gisteren mijn eerste twee rijlessen gehad .
Ging best goed, auto sloeg een keertje af helaas..
Verder ging het schakelen wel redelijk,
ik keek al erg goed zei de instructeur en de niet al te scherpe bochten mocht ik met ongeveer 70 km/u maken ..
Ook een klein stukje snelweg gedaan!
Ik vond het ook een beste snelheid ja , maar hij zei dat het prima kon met hoe ik reed.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:52 schreef princess-a het volgende:
[..]
70 km/u door een glooiende bocht vind ik nog best heftig hoor! Zeker in het begin Vond je het leuk?
Dat soort fratsen leer je wel af als je een keer onbedoeld achterste voren komt te staan en de vangrail heel dichtbij ziet komen... Niet raken is dan heiligquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:52 schreef princess-a het volgende:
[..]
70 km/u door een glooiende bocht vind ik nog best heftig hoor! Zeker in het begin Vond je het leuk?
Ik moest van de instructeur dat tempo aanhouden, maar de bochten waren ook echt niet scherpquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat soort fratsen leer je wel af als je een keer onbedoeld achterste voren komt te staan en de vangrail heel dichtbij ziet komen... Niet raken is dan heilig
Leskaart?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:42 schreef tomaat52 het volgende:
Kut, mijn leskaart ligt nog in de leswagen.
Ja, zo'n ding waar de datums in staan en wat je al gedaan hebt.quote:
Oooh zo'n ding. Mawr die bewaard je instructeur toch ?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:45 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ja, zo'n ding waar de datums in staan en wat je al gedaan hebt.
Nee? Dan weet je toch niet zelf de datum.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Oooh zo'n ding. Mawr die bewaard je instructeur toch ?
Ja die moest je, iig bij mij, zelf in je agenda zetten op die kaart stond wat je al gedaan had en in welke les en hoe goed dat ging.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:08 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Nee? Dan weet je toch niet zelf de datum.
Tis wel handig zo.
De leerlingen houden de kaart bij en de instructrice schrijft alles voor haarzelf op in de agenda.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:11 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja die moest je, iig bij mij, zelf in je agenda zetten op die kaart stond wat je al gedaan had en in welke les en hoe goed dat ging.
Lol precies andersom waar les je eigenlijk in?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:12 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
De leerlingen houden de kaart bij en de instructrice schrijft alles voor haarzelf op in de agenda.
Ja.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Lol precies andersom waar les je eigenlijk in?
Wil dat een beetje?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:21 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ja.
[ afbeelding ]
Een Peel P50.
Nee, een VW Polo Bluemotion 3 cilinder diesel.
Vanaf ongeveer 1900 toeren komt de turbo in werking en dan gaat ie best aardig. Alleen een auto inhalen op de snelweg in z'n 5 gaat zeer traag.quote:
Hmm ja dacht al zoiets. Dus inhalen=terug naar 3/4 ?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:24 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Vanaf ongeveer 1900 toeren komt de turbo in werking en dan gaat ie best aardig. Alleen een auto inhalen op de snelweg in z'n 5 gaat zeer traag.
Invoegen doe ik ook in z'n 4 tot ik 110 km/u rij, daarna zet ik 'm in de 5.
Meteen een auto gekocht of die van je ouders geleend?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:32 schreef Oceanview het volgende:
1 maandje mijn rijbewijs en alweer 1000km erop.
Inhalen is inderdaad terug naar z'n 4.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm ja dacht al zoiets. Dus inhalen=terug naar 3/4 ?
Zou je 'm zelf kopen?
Je hebt natuurlijk liever een mooie 6,8 of 12cillinder. Snap ik helemaalquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:35 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Inhalen is inderdaad terug naar z'n 4.
En nee, sowieso heb ik het niet op een 3 cilinder motor, sommige knoppen zitten onhandig en mist dus een beetje pit.
Het verbruik schiet soms drastisch omhoog als je het schakel-aanduiding dinges gebruikt.
ik ben nog 17 maar we zijn nu op vakantie dus mocht ik een deel rijden ook meteen geleerd hoe je door de bergen moet rijdenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Meteen een auto gekocht of die van je ouders geleend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |