abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 juni 2009 @ 12:28:32 #1
236898 Superunknown
Damn the water, burn the wine
pi_70248586
Ik rij een VW Passat Variant 1.9 TDI en ik vroeg me af bij welk toerental het beste schakelmoment ligt, zodat ik er het meest uithaal. Alvast bedankt!
pi_70248637
Tdi .... 2500 ?
pi_70248644
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
  maandag 22 juni 2009 @ 12:30:37 #4
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_70248655
Wanneer de toereteller niet meer verder kan.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 22 juni 2009 @ 12:30:44 #5
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_70248676
Bij meer dan 9000.
  maandag 22 juni 2009 @ 12:37:47 #7
139330 TNA
For the stars that shine
  maandag 22 juni 2009 @ 12:46:05 #8
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_70249082
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:28 schreef Superunknown het volgende:
Ik rij een VW Passat Variant 1.9 TDI en ik vroeg me af bij welk toerental het beste schakelmoment ligt, zodat ik er het meest uithaal. Alvast bedankt!
Heb je de koppelcurve van de motor in deze voiture?

Wat bedoel je overigens met "er het meeste uithalen"? Het meeste km's uit een liter diesel of de meeste snelheid uit een liter diesel?
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_70249131
2000 tpm
  maandag 22 juni 2009 @ 12:49:28 #10
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_70249187
Aan het einde van het maximale koppel.. daar ergens.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 22 juni 2009 @ 12:53:53 #11
236898 Superunknown
Damn the water, burn the wine
pi_70249368
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:30 schreef _GdR_ het volgende:
Wanneer de toereteller niet meer verder kan.
ah, ok enorm bedankt
pi_70249409
Zo zuinig mogelijk zo snel mogelijk?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 22 juni 2009 @ 12:59:02 #13
236898 Superunknown
Damn the water, burn the wine
pi_70249578
Kan nergens een goede koppelcurve vinden.. Ik gok zelf ergens tussen de 3500 en de 4000... vooral in de 2 & 3e versnelling geeft ie zo naar mijn idee het meeste kracht.. Maar dat is een gok, ik had gehoopt dat hier mensen met wat technische fuf rondsneupten die mij eventueel een wat exacter toerental zouden kunnen geven.. Ik wacht af

Het meeste uit de motor bedoel ik. kwa snelheid, de liters boeien me niet.. Dus laat het nieuwe rijden ma lekker vergrijzen..
  maandag 22 juni 2009 @ 13:03:43 #14
236898 Superunknown
Damn the water, burn the wine
pi_70249728
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zo zuinig mogelijk zo snel mogelijk?
ZSM
  maandag 22 juni 2009 @ 13:05:33 #15
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_70249777
Als je dubbele toeren draait kun je lekker een versnelling overslaan! Dus vanuit 1 lekker naar 5500 en dan in zn 3 met 2500!!


Goed verhaal. Lekker kort.
  maandag 22 juni 2009 @ 13:11:22 #16
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_70250001
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:59 schreef Superunknown het volgende:
Kan nergens een goede koppelcurve vinden.. Ik gok zelf ergens tussen de 3500 en de 4000... vooral in de 2 & 3e versnelling geeft ie zo naar mijn idee het meeste kracht.. Maar dat is een gok, ik had gehoopt dat hier mensen met wat technische fuf rondsneupten die mij eventueel een wat exacter toerental zouden kunnen geven.. Ik wacht af

Het meeste uit de motor bedoel ik. kwa snelheid, de liters boeien me niet.. Dus laat het nieuwe rijden ma lekker vergrijzen..
Kun je niet via autotrader.nl je type auto opzoeken en dan de specificaties aanklikken? Daar zou in ieder geval ergens een maximaal koppel moeten staan. Ik gok dat het bijbehorende toerental (flink) minder is dan die 3500 en 4000 rpm.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  maandag 22 juni 2009 @ 13:16:44 #17
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_70250166
Je wil altijd zoveel mogelijk op de toeren van het maximale koppel zitten. Doortrekken tot na dit toerental heeft voor maximale prestaties ook nut omdat je dan nog in een gunstiger moment zit (als je opschakelt krijg je een ander tandwiel waardoor het effectieve koppel op je wielen een tree lager wordt). Als je dus een koppelcurve hebt en je versnellingsbakverhoudingen kun je dus het verloop van het koppel op je wielen bepalen.
Als bij hogere toerentallen je koppel erg hard inkakt heeft het niet heel veel zin om veel verder door te trekken.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 13:59:48 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_70251559
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:05 schreef kabelhaspel het volgende:
Als je dubbele toeren draait kun je lekker een versnelling overslaan! Dus vanuit 1 lekker naar 5500 en dan in zn 3 met 2500!!
Serieus? Dat moet ik onthouden.
  maandag 22 juni 2009 @ 14:14:00 #19
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_70252056
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:59 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Serieus? Dat moet ik onthouden.
Dat pas ik wel vaker toe. Als ik voor een kruising moet stoppen en ik kan het niet onderdrukken (of ik wil in een klein gat in voorrangsverkeer duiken) trek ik tot 50 km/uur in de 2de versnelling op. Vervolgens ga ik meteen naar de 4.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 14:19:15 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_70252280
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:14 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Dat pas ik wel vaker toe. Als ik voor een kruising moet stoppen en ik kan het niet onderdrukken (of ik wil in een klein gat in voorrangsverkeer duiken) trek ik tot 50 km/uur in de 2de versnelling op. Vervolgens ga ik meteen naar de 4.
Maar dan maakt je als je 50 in zijn 2 rijd 6000 toeren, wat natuurlijk 2 keer de helft is. En daarna maak je de ene helft aan toeren in de 4e versnelling Maar waar blijft die andere helft dan?
  maandag 22 juni 2009 @ 14:23:57 #21
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_70252477
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:19 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar dan maakt je als je 50 in zijn 2 rijd 6000 toeren, wat natuurlijk 2 keer de helft is. En daarna maak je de ene helft aan toeren in de 4e versnelling Maar waar blijft die andere helft dan?
Blub
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 14:25:49 #22
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 22 juni 2009 @ 14:30:09 #23
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_70252709
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:25 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dan kan je wel huillachen, maar 3000 aan toeren kan toch niet zomaar ineens weg zijn
als je 2x de helft rijd wel
Blub
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 14:32:24 #24
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 22 juni 2009 @ 14:33:28 #25
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_70252838
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:32 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan? Ik snap er echt niets van
6000 toeren heel
3000 toeren helft
1500 toeren 2x helft
Blub
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')