Heb je de koppelcurve van de motor in deze voiture?quote:Op maandag 22 juni 2009 12:28 schreef Superunknown het volgende:
Ik rij een VW Passat Variant 1.9 TDI en ik vroeg me af bij welk toerental het beste schakelmoment ligt, zodat ik er het meest uithaal. Alvast bedankt!
ah, ok enorm bedanktquote:Op maandag 22 juni 2009 12:30 schreef _GdR_ het volgende:
Wanneer de toereteller niet meer verder kan.
ZSMquote:Op maandag 22 juni 2009 12:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zo zuinig mogelijk zo snel mogelijk?
Kun je niet via autotrader.nl je type auto opzoeken en dan de specificaties aanklikken? Daar zou in ieder geval ergens een maximaal koppel moeten staan. Ik gok dat het bijbehorende toerental (flink) minder is dan die 3500 en 4000 rpm.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:59 schreef Superunknown het volgende:
Kan nergens een goede koppelcurve vinden.. Ik gok zelf ergens tussen de 3500 en de 4000... vooral in de 2 & 3e versnelling geeft ie zo naar mijn idee het meeste kracht.. Maar dat is een gok, ik had gehoopt dat hier mensen met wat technische fuf rondsneupten die mij eventueel een wat exacter toerental zouden kunnen geven.. Ik wacht af
Het meeste uit de motor bedoel ik. kwa snelheid, de liters boeien me niet.. Dus laat het nieuwe rijden ma lekker vergrijzen..
Serieus? Dat moet ik onthouden.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:05 schreef kabelhaspel het volgende:
Als je dubbele toeren draait kun je lekker een versnelling overslaan! Dus vanuit 1 lekker naar 5500 en dan in zn 3 met 2500!!
Dat pas ik wel vaker toe. Als ik voor een kruising moet stoppen en ik kan het niet onderdrukken (of ik wil in een klein gat in voorrangsverkeer duiken) trek ik tot 50 km/uur in de 2de versnelling op. Vervolgens ga ik meteen naar de 4.quote:
Maar dan maakt je als je 50 in zijn 2 rijd 6000 toeren, wat natuurlijk 2 keer de helft is. En daarna maak je de ene helft aan toeren in de 4e versnelling Maar waar blijft die andere helft dan?quote:Op maandag 22 juni 2009 14:14 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Dat pas ik wel vaker toe. Als ik voor een kruising moet stoppen en ik kan het niet onderdrukken (of ik wil in een klein gat in voorrangsverkeer duiken) trek ik tot 50 km/uur in de 2de versnelling op. Vervolgens ga ik meteen naar de 4.
quote:Op maandag 22 juni 2009 14:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar dan maakt je als je 50 in zijn 2 rijd 6000 toeren, wat natuurlijk 2 keer de helft is. En daarna maak je de ene helft aan toeren in de 4e versnelling Maar waar blijft die andere helft dan?
Dan kan je wel huillachen, maar 3000 aan toeren kan toch niet zomaar ineens weg zijnquote:
als je 2x de helft rijd welquote:Op maandag 22 juni 2009 14:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan kan je wel huillachen, maar 3000 aan toeren kan toch niet zomaar ineens weg zijn
6000 toeren heelquote:Op maandag 22 juni 2009 14:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan? Ik snap er echt niets van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |