Een huis huren/kopen, en dan de grond 'claimen'. Wat een grapquote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:59 schreef Xa1pt het volgende:
![]()
"Dat is geen ID-kaart, dat is zelf gemaakt door uw bureau!" Eh, niggah wut?
"Tesla, die heeft vrije energie uitgevonden, moet u zich maar eens in verdiepen! Dat betekent dat wij op de planeet gewoon vrije energie uit lucht hebben."
Aha, nou mooi, sluiten we je af en kun jij mooi energie van Tesla uit de lucht vangen.
nicequote:
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:59 schreef Xa1pt het volgende:
![]()
"Tesla, die heeft vrije energie uitgevonden, moet u zich maar eens in verdiepen! Dat betekent dat wij op de planeet gewoon vrije energie uit lucht hebben."
Aha, nou mooi, sluiten we je af en kun jij mooi energie van Tesla uit de lucht vangen.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:40 schreef _Loki het volgende:
Ik zie de laatste tijd regelmatig advertenties in kranten staan van mensen die hun naam claimen. Nou had ik geen idee wat dat allemaal inhield, en na wat gegoogle kwam ik de onderstaande link tegen.
http://www.alleendewaarheid.nl/claim-je-naam/
Jullie mening, gedachten hierover?
quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:51 schreef trigt013 het volgende:
Het is bullshit, een natuurlijk persoon is een persoon van vlees en bloed en geen bedrijf of vereniging. Dus het is niet door de inschrijving bij de burgerlijke stand dat je belastingplichtig bent (kinderen zijn niet belastingplichtig) maar door het genereren van inkomsten en gebruik maken van faciliteiten maken je belastingplichtig.
Je moet de wet volgen omdat je ingezetene bent van een land bent met bijbehorende rechten en plichten. En jezelf soeverein verklaren neemt deze plichten en privileges niet weg.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het zijn ook dezelfde mensen die niet meer willen deelnemen aan de regeltjes van Vadertje Staat, maar wel uitkeringen, subsidies en toeslagen willen ontvangen van diezelfde overheid. Hoe krom wil je het hebben.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:59 schreef trigt013 het volgende:
[..]
En je grond souverein verklaren maar wel electra, gas, water ontvangen en je afval over je eigen gemaakte grens dumpen.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:59 schreef Xa1pt het volgende:
![]()
Dat zou echt geniaal zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:42 schreef Erasmo het volgende:
Er zijn weer wat beste pareltjes gepost in het kanaalJe zou bijna hun vrijstaat als bezetter binnen willen vallen om te kijken hoe ze dan reageren
Daar komt het vaak helaas wel op neer.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:11 schreef Lavenderr het volgende:
So what’s the definition?
The short answer: a sovereign citizen is someone who believes that he or she is above all laws.
http://www.forbes.com/sit(...)a-sovereign-citizen/
Waarom "helaas"?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 07:50 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Daar komt het vaak helaas wel op neer.
Ook een libertarier snapt dat een individu verantwoordelijkheden heeft en hoort zich ook te houden aan zeker 1 belangrijke wet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom "helaas"?
Waarom "de Wet" zo heilig beleven als andere culturen hun "religieuze boeken" hebben?
Moraal, ja, wet niet per se.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ook een libertarier snapt dat een individu verantwoordelijkheden heeft en hoort zich ook te houden aan zeker 1 belangrijke wet.
Jouw reactie is ook wel weer treffend te noemen, de enige die "de wet" met religie vergelijkt ben jij.
De wet hoef je niet te beleven maar je aan te houden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom "helaas"?
Waarom "de Wet" zo heilig beleven als andere culturen hun "religieuze boeken" hebben?
Moraal is helaas wel zo subjectief als de pest.quote:
Zelfs die ene wel per se, zonder dat ben je namelijk een libertijn die zijn vrijheid zo belangrijk vind dat die de vrijheid van een ander aan mag tasten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moraal, ja, wet niet per se.
In dit topic wel en de opmerking is in dit verband en op die reactie ook niet terechtquote:Ja, ben ik de enige? Ik ben wel een van de eersten die die treffende vergelijking maakte, maar inmiddels zijn er onafhankelijk van mij meer denkers die hem zien.
Ja, dat doe ik niet per se.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De wet hoef je niet te beleven maar je aan te houden.
Als een wet zich voegt naar mijn moraal zie ik geen reden hem te overtreden. Maar mijn leidraad is het niet, nooit geweest en zal het nooit zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zelfs die ene wel per se, zonder dat ben je namelijk een libertijn die zijn vrijheid zo belangrijk vind dat die de vrijheid van een ander aan mag tasten.
Vind jij niet terecht, verschilletje.quote:In dit topic wel en de opmerking is in dit verband en op die reactie ook niet terecht
Ja, was de pest zo subjectief?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Moraal is helaas wel zo subjectief als de pest.
Klopt. Ik heb laatst ook een boete voor te hard rijden gekregen, in die zin heb je gelijk. Met dit verschil: ik heb de boete betaald. Een soeverein mens zou dat niet doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik niet per se.
Jij ook niet trouwens. Niemand.
Ik ben atheist ook op dit vlak.
Oh nee, er zijn zoveel wetten dat het onmogelijk is je eraan te houden. Je overtreedt zelfs wetten zonder het zelf te weten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb laatst ook een boete voor te hard rijden gekregen, in die zin heb je gelijk. Met dit verschil: ik heb de boete betaald. Een soeverein mens zou dat niet doen.
Omdat de religieuze boeken ook als wetboeken functioneerden, in de zin dat ze een gedragscode bevatten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom "helaas"?
Nuja, zo subjectief als de pest dat niet was!quote:
Principes, nog zo'n mooie!quote:Moraal is gebaseerd op principes. Vind ik persoonlijk waardevoller dan wat een of andere lul uit het jaar nul in een boekje heeft vastgelegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |