Ik heb dat een aantal jaar geleden gepoogd aan te vragen. Was toen ook jonger dan 27, was net van school geloof ik en mn vriend in de wajong.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:05 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Nee maar dan is mijn periode van zelf zoeken voorbij omdat ik jonger ben dan 27. Ik heb geloof ik een maand geleden me maar aangemeld nadat ik al een paar maanden aan het zoeken was. Al sinds 31 mei. Nooit is mij er iets over verteld, wel raar dat zulke info je dan weer niet meekrijgt tijdens je studie.
De 21ste kon ik mij pas aanmelden volgens het UWV, maar het zou handig zijn wat mij te wachten staat. Gaan ze mij dingen vragen of gaan ze heel moeilijk en omslachtig doen, ik heb geen flauw idee.
Ik zal als ik jouw was nog 1 keer bellen en anders deze baan afschrijven als afwijzing. Met de hoge werkloosheid hebben bedrijven meer ruimte om te spelen. Laat je vooral niet te kwetsbaar en te slaafs overkomen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:37 schreef joentjeeh het volgende:
Graag zou ik even advies van jullie willen over het volgende:
Ik heb bij een bedrijf gesolliciteerd, heel snel een reactie en een eerste gesprek gehad. Vervolgens binnen enkele dagen gehoord dat ze me graag voor een tweede gesprek terug wouden zien alleen met een ander persoon op de locatie waar ik waarschijnlijk aan de slag kon. Toen bij dit tweede gesprek bleek dat er wat miscommunicatie was tussen het hoofdkantoor en de locatie zelf. Hierdoor was het zo dat die functie niet op die locatie beschikbaar was, maar diegene met wie ik een gesprek had wist nog wel een locatie waar ik aan de slag kon. Hij heeft toen mijn gegevens doorgemailt aan een andere district manager die begin vorige week contact met mij zou opnemen. Niets gehoord alleen, dus ik heb donderdag gebeld naar het hoofdkantoor en gesproken met degene waarmee ik mijn eerste gesprek mee heb gehad en die zou het doorgeven aan de desbetreffende persoon en zou zo spoedig mogelijk contact met mij opnemen, alleen tot op heden heb ik nog altijd niets gehoord.
Wat kan ik het beste doen? Nog een keer bellen morgen? Want ik wil me ook niet teveel opdringen maar vandaag is het exact drie weken geleden dat ik mijn tweede gesprek heb gehad namelijk.
Ja daar heb je wel een punt, ik snap alleen niet waarom ze eerst zo geinteresseerd zijn en alleen maar positief eigenlijk en dat ze me graag willen hebben.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:54 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Ik zal als ik jouw was nog 1 keer bellen en anders deze baan afschrijven als afwijzing. Met de hoge werkloosheid hebben bedrijven meer ruimte om te spelen. Laat je vooral niet te kwetsbaar en te slaafs overkomen.
Klinkt misschien cru maar wellicht is er iemand langs gekomen met een beter repertoire en proberen ze je af te schepen door uitstel afstel dat je uiteindelijk niet meer geïnteresseerd benquote:Op maandag 20 augustus 2012 14:25 schreef joentjeeh het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel een punt, ik snap alleen niet waarom ze eerst zo geinteresseerd zijn en alleen maar positief eigenlijk en dat ze me graag willen hebben.
Nee, vaker is het zo dat de hogere baas het afwijst.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:39 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Klinkt misschien cru maar wellicht is er iemand langs gekomen met een beter repertoire en proberen ze je af te schepen door uitstel afstel dat je uiteindelijk niet meer geïnteresseerd ben
Dat is ook een mogelijkheidquote:Op maandag 20 augustus 2012 15:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, vaker is het zo dat de hogere baas het afwijst.
Of de baas is op vakantie. Ik moest ook wachten op antwoord tot diegene terug was van vakantie.quote:
Even m'n glazen bol zoeken, momentje...quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:15 schreef Kekaa het volgende:
Vanochtend gebeld over de functie bij de fishfootspa. Was wel benieuwd hoe het ermee stond, want ze hadden mijn CV doorgestuurd.
Degene die erover ging was er even niet, maar ik zou teruggebeld worden. In plaats daarvan krijg ik dit in mijn mail:
Helaas duurt de vacature in de schoonheidssalon langer dan verwacht. Mocht ik toch nog groen licht krijgen dan bel ik je direct.
Hoe moet ik dat opvatten? Zelf lees ik het een beetje als: ze vinden mij niet geschikt genoeg, afwachten of er nog betere kandidaten zijn.
Ik woon bij Turnhout in België. Ik hoor het graag! Ik zoek me suf!quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:43 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben pas een vacature tegengekomen! Even kijken voor je.
Edit; Hij is weg
Bij welke stad woon je in de buurt?
Breda? Tilburg? Eimdhoven? Maastricht?
Ik heb even voor je rondgekeken maar het lijkt hier echt een niche-markt te zijn waar teveel mensen voor opgeleid zijn en te weinig vacatures voor zijn. Bij wat voor soort bedrijf zou je willen werken?quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:32 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb op dit moment werk, maar het is geen werk waarvoor ik gestudeerd heb. Ik werk nu als leidinggevende in twee zwembaden (mbo niveau), maar ik ben afgestudeerd als psychomotorisch therapeut en bewegingsagoog (hbo). Ik zoek werk op mijn niveau en in mijn studierichting in het zuiden van het land. Ergens onder de grote rivieren. Ik woon zelf in België, maar ik ben in een groot gebied aan het zoeken, omdat er maar weinig vacatures zijn in mijn richting, helaas.
Ik heb de meeste affiniteit met autisme en PDD-NOS, maar ook met LVG-ers en MVG-ers.
Ik lees hier genoeg over mensen die geen werk hebben of maar tijdelijk werk, dus wat dat betreft heb ik geluk dat ik überhaubt werk heb. Maar ik ben niet gelukkig op mijn werk en ik wil graag iets anders doen. Het liefst zou ik voor mezelf beginnen, maar ik heb niet genoeg spaargeld om mijn vaste lasten een paar maanden te kunnen betalen.
Mocht iemand een vacature voor me weten, dan hoor ik het graag.
Daar ga ik hopelijk binnenkort een opleiding volgen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik woon bij Turnhout in België. Ik hoor het graag! Ik zoek me suf!
Vacature mag ook in België zijn overigens.
het lijkt me erg onpersoonlijk als je dat niet doet. collega's vragen dat toch, en dan kun je toch niet zeggen 'een bedrijf in die en die' en zwijgen als ze vragen waar dat is en hoe het bedrijf heet?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:53 schreef Noodlez het volgende:
Kort maar krachtig: is het verstandig om je nieuwe werkgever te noemen wanneer je afscheid neemt bij de huidige?
Als je de tent verlaten hebt doordat je je directeur met een muilpeer gevloerd hebt wellicht niet. IN elk ander geval kan ik geen reden bedenken om het te verzwijgen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:53 schreef Noodlez het volgende:
Kort maar krachtig: is het verstandig om je nieuwe werkgever te noemen wanneer je afscheid neemt bij de huidige?
Ben je zelf administrateur?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:00 schreef Maanvis het volgende:
administrateurs daar is bijna geen werk in te vinden tegenwoordig.
omscholing naar iets anders dat je ook kuntquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ben je zelf administrateur?
Wat is dan de oplossing?
Omscholing tot leraar?
Eigen administratiekantoor? Daar zullen er dan ook wel veel te veel van komen?
Thanks!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omscholing naar iets anders dat je ook kunt. of helemaal niet omscholen maar doorgroeien vanuit een beginnersfunctie waar ze adminsitratieve ervaring zoeken maar waar het niet je hoofdtaak is.
Ik zo dolgraag in de revalidatie werken of in de VGZ.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb even voor je rondgekeken maar het lijkt hier echt een niche-markt te zijn waar teveel mensen voor opgeleid zijn en te weinig vacatures voor zijn. Bij wat voor soort bedrijf zou je willen werken?
Ligt helemaal aan de regio. In Utrecht, Noord- en Zuid-Holland zitten ze erom te springen. Vooral nu de schoolvakantie weer is afgelopen en de scholieren weer naar school moeten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:00 schreef Maanvis het volgende:
administrateurs daar is bijna geen werk in te vinden tegenwoordig.
Welk administratief werk bedoel je dan. Leerlingenadministratie? Want wat is de link tussen "leerlingen die weer naar school moeten" en de vraag naar administrateurs.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de regio. In Utrecht, Noord- en Zuid-Holland zitten ze erom te springen. Vooral nu de schoolvakantie weer is afgelopen en de scholieren weer naar school moeten.
hmm in den bosch hoorde ik dat bij een school voor een administratieve functie 350 man hadden gesolliciteerdquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de regio. In Utrecht, Noord- en Zuid-Holland zitten ze erom te springen. Vooral nu de schoolvakantie weer is afgelopen en de scholieren weer naar school moeten.
Den Bosch ligt dan ook niet in die provincies. De beste kans op een administratieve functie heb je in de Randstad.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hmm in den bosch hoorde ik dat bij een school voor een administratieve functie 350 man hadden gesolliciteerd.
Ligt wel vlakbij utrecht, maar fijn om te horen dat dat werk er wel in utrecht is!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Den Bosch ligt dan ook niet in die provincies. De beste kans op een administratieve functie heb je in de Randstad.
Ik neem aan dat er gewoon regels voor zijn. Ga desnoods naar een rechtswinkel. En serieus... heb je geen pak??quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:45 schreef Disorder het volgende:
Wat de neuk. Ik zit in een rare situatie. Ik werk 2 dagen per week in de metaal. Het is zo goed als onmogelijk om voor die andere 2 á 3 dagen werk te vinden. Ik hou het werk dat ik nu heb liever wel vast, aangezien me dat nog een klein beetje zekerheid bied. Het is me niet gelukt werk te vinden in mijn eigen branche (reclame) in mijn regio. Ik werk al lang in de metaal en kan dat in ieder geval nog voor 2 dagen vasthouden. Daarnaast heb ik een eigen bedrijf waar ik tot op heden nog geen officiële opdrachten voor heb kunnen vinden. Ik begin toevallig morgen met mijn eerste opdracht (juih), maar dat is niet bepaald een vetpot en ik doe het meer om naamsbekendheid te vergroten. Lang verhaal kort. Ik klop aan voor de bijstand bij het gemeentehuis.
Dus ik zit daar tegenover een soort van grand jury. Twee vrouwen en één man (die het volledige gesprek niets heeft gezegd) vragen me het hemd van mijn lijf. De twee dames beginnen met een uiteindelijke aanvulling van ¤200 en eindigen in het gesprek met zo'n ¤70. Geen idee hoe of wat. Maar elke keer iets in de trant van: "Als ik jouw situatie zo bekijk.." waarna het bedrag krimpt.
Ik voel me het hele gesprek geïntimideerd. Alle mogelijke horrorscenario's passeren de revue en er wordt alles aan gedaan om de schuld bij mij te leggen. Ook móet je 5 dagen per week 5 keer solliciteren (is dit zo?) Ten slotte geeft mevrouw mij nog een paar tips mee. Ik "moet niet bij de pakken neerzitten na een paar afwijzingen", "moet een pak kopen" (serieus?) en "I've got to sell myself". Het is wettelijk gezien niet mogelijk een ambtenaar te slaan, maar anders had ze gestrekt gelegen.
Volgens de dames heb ik geen recht op bijstand aangezien ik een eigen bedrijf heb (waar ik morgen pas echt wat mee ga doen). Dat is bizar, aangezien ik laatst het Regionaal bureau zelfstandigen (Rbz) aan de telefoon had. Die meneer vertelde me dat men in mijn situatie uitgaat van zelfstandige opdrachten, en niet zelfstandig ondernemen. Daardoor zou ik zeker weten in aanmerking komen voor de bijstand. Ik verdien zo'n ¤670 per maand in de metaal. Hoe is het mogelijk dat ik dan zo'n ¤70 zou ontvangen als bijstand?
tuurlijk, waarom niet? het is alleen wel zinvoller als die vacature ook daadwerkelijk door iemand gezocht wordt hierquote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:56 schreef Kekaa het volgende:
Mag je hier eigenlijk linkjes van vacatures posten? Op twitter vandaag al een aantal keer voorbij zien komen: medewerker financiele administratie, in Utrecht.
Twentsche Ros zocht toch iets voor administrateurs? Of is dat weer anders dan administratief werk? En ik weet ook niet waar...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tuurlijk, waarom niet? het is alleen wel zinvoller als die vacature ook daadwerkelijk door iemand gezocht wordt hier.
Nee. Geld groeit me niet op de rug.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er gewoon regels voor zijn. Ga desnoods naar een rechtswinkel. En serieus... heb je geen pak??
Want je hebt nog nooit een betaalde baan gehad?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:20 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nee. Geld groeit me niet op de rug.
Hij zoekt werk in reclame en webdesign.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:28 schreef Maanvis het volgende:
is een pak wel echt nodig als je werk in de metaalsector zoekt? heb daar nog nooit iemand in pak aan zien komen. gewoon een net overhemd en pantalon en nette schoenen kan ook.
het gaat er met name om 'dat ze weten dat ze je om een boodschap kunnen sturen'
Vaak genoeg. Maar als ik nu al met moeite rond moet komen, hoe moet ik dan aan een pak komen? Jesus tittyfucking Christ.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want je hebt nog nooit een betaalde baan gehad?
lenen van familie.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef Disorder het volgende:
[..]
Vaak genoeg. Maar als ik nu al met moeite rond moet komen, hoe moet ik dan aan een pak komen? Jesus tittyfucking Christ.
ik werk zelf in webdesign, pakkencultuur valt daar wel mee. Ligt er ook aan bij welk bedrijf je gaat werken gok ik zo.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij zoekt werk in reclame en webdesign.
Waarom heb je toen in godsnaam geen pak gekocht? Dat bedoel ik te zeggen. Je hebt toch als man wel 1 knap pak in de kast hangen voor begrafenissen en sollicitaties enzo.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef Disorder het volgende:
[..]
Vaak genoeg. Maar als ik nu al met moeite rond moet komen, hoe moet ik dan aan een pak komen? Jesus tittyfucking Christ.
Als pakkencultuur in het bedrijf meevalt zegt dat nog steeds niet over de dresscode voor een sollicitatie.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik werk zelf in webdesign, pakkencultuur valt daar wel mee. Ligt er ook aan bij welk bedrijf je gaat werken gok ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |