het lijkt me erg onpersoonlijk als je dat niet doet. collega's vragen dat toch, en dan kun je toch niet zeggen 'een bedrijf in die en die' en zwijgen als ze vragen waar dat is en hoe het bedrijf heet?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:53 schreef Noodlez het volgende:
Kort maar krachtig: is het verstandig om je nieuwe werkgever te noemen wanneer je afscheid neemt bij de huidige?
Als je de tent verlaten hebt doordat je je directeur met een muilpeer gevloerd hebt wellicht niet. IN elk ander geval kan ik geen reden bedenken om het te verzwijgen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:53 schreef Noodlez het volgende:
Kort maar krachtig: is het verstandig om je nieuwe werkgever te noemen wanneer je afscheid neemt bij de huidige?
Ben je zelf administrateur?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:00 schreef Maanvis het volgende:
administrateurs daar is bijna geen werk in te vinden tegenwoordig.
omscholing naar iets anders dat je ook kuntquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ben je zelf administrateur?
Wat is dan de oplossing?
Omscholing tot leraar?
Eigen administratiekantoor? Daar zullen er dan ook wel veel te veel van komen?
Thanks!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omscholing naar iets anders dat je ook kunt. of helemaal niet omscholen maar doorgroeien vanuit een beginnersfunctie waar ze adminsitratieve ervaring zoeken maar waar het niet je hoofdtaak is.
Ik zo dolgraag in de revalidatie werken of in de VGZ.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb even voor je rondgekeken maar het lijkt hier echt een niche-markt te zijn waar teveel mensen voor opgeleid zijn en te weinig vacatures voor zijn. Bij wat voor soort bedrijf zou je willen werken?
Ligt helemaal aan de regio. In Utrecht, Noord- en Zuid-Holland zitten ze erom te springen. Vooral nu de schoolvakantie weer is afgelopen en de scholieren weer naar school moeten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:00 schreef Maanvis het volgende:
administrateurs daar is bijna geen werk in te vinden tegenwoordig.
Welk administratief werk bedoel je dan. Leerlingenadministratie? Want wat is de link tussen "leerlingen die weer naar school moeten" en de vraag naar administrateurs.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de regio. In Utrecht, Noord- en Zuid-Holland zitten ze erom te springen. Vooral nu de schoolvakantie weer is afgelopen en de scholieren weer naar school moeten.
hmm in den bosch hoorde ik dat bij een school voor een administratieve functie 350 man hadden gesolliciteerdquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de regio. In Utrecht, Noord- en Zuid-Holland zitten ze erom te springen. Vooral nu de schoolvakantie weer is afgelopen en de scholieren weer naar school moeten.
Den Bosch ligt dan ook niet in die provincies. De beste kans op een administratieve functie heb je in de Randstad.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hmm in den bosch hoorde ik dat bij een school voor een administratieve functie 350 man hadden gesolliciteerd.
Ligt wel vlakbij utrecht, maar fijn om te horen dat dat werk er wel in utrecht is!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Den Bosch ligt dan ook niet in die provincies. De beste kans op een administratieve functie heb je in de Randstad.
Ik neem aan dat er gewoon regels voor zijn. Ga desnoods naar een rechtswinkel. En serieus... heb je geen pak??quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:45 schreef Disorder het volgende:
Wat de neuk. Ik zit in een rare situatie. Ik werk 2 dagen per week in de metaal. Het is zo goed als onmogelijk om voor die andere 2 á 3 dagen werk te vinden. Ik hou het werk dat ik nu heb liever wel vast, aangezien me dat nog een klein beetje zekerheid bied. Het is me niet gelukt werk te vinden in mijn eigen branche (reclame) in mijn regio. Ik werk al lang in de metaal en kan dat in ieder geval nog voor 2 dagen vasthouden. Daarnaast heb ik een eigen bedrijf waar ik tot op heden nog geen officiële opdrachten voor heb kunnen vinden. Ik begin toevallig morgen met mijn eerste opdracht (juih), maar dat is niet bepaald een vetpot en ik doe het meer om naamsbekendheid te vergroten. Lang verhaal kort. Ik klop aan voor de bijstand bij het gemeentehuis.
Dus ik zit daar tegenover een soort van grand jury. Twee vrouwen en één man (die het volledige gesprek niets heeft gezegd) vragen me het hemd van mijn lijf. De twee dames beginnen met een uiteindelijke aanvulling van ¤200 en eindigen in het gesprek met zo'n ¤70. Geen idee hoe of wat. Maar elke keer iets in de trant van: "Als ik jouw situatie zo bekijk.." waarna het bedrag krimpt.
Ik voel me het hele gesprek geïntimideerd. Alle mogelijke horrorscenario's passeren de revue en er wordt alles aan gedaan om de schuld bij mij te leggen. Ook móet je 5 dagen per week 5 keer solliciteren (is dit zo?) Ten slotte geeft mevrouw mij nog een paar tips mee. Ik "moet niet bij de pakken neerzitten na een paar afwijzingen", "moet een pak kopen" (serieus?) en "I've got to sell myself". Het is wettelijk gezien niet mogelijk een ambtenaar te slaan, maar anders had ze gestrekt gelegen.
Volgens de dames heb ik geen recht op bijstand aangezien ik een eigen bedrijf heb (waar ik morgen pas echt wat mee ga doen). Dat is bizar, aangezien ik laatst het Regionaal bureau zelfstandigen (Rbz) aan de telefoon had. Die meneer vertelde me dat men in mijn situatie uitgaat van zelfstandige opdrachten, en niet zelfstandig ondernemen. Daardoor zou ik zeker weten in aanmerking komen voor de bijstand. Ik verdien zo'n ¤670 per maand in de metaal. Hoe is het mogelijk dat ik dan zo'n ¤70 zou ontvangen als bijstand?
tuurlijk, waarom niet? het is alleen wel zinvoller als die vacature ook daadwerkelijk door iemand gezocht wordt hierquote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:56 schreef Kekaa het volgende:
Mag je hier eigenlijk linkjes van vacatures posten? Op twitter vandaag al een aantal keer voorbij zien komen: medewerker financiele administratie, in Utrecht.
Twentsche Ros zocht toch iets voor administrateurs? Of is dat weer anders dan administratief werk? En ik weet ook niet waar...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tuurlijk, waarom niet? het is alleen wel zinvoller als die vacature ook daadwerkelijk door iemand gezocht wordt hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |