quote:
Op woensdag 26 september 2012 10:56 schreef DeVinger het volgende:Is het echt zo erg ja? Op papier hebben jullie een prachtig middenveld en een 'leuke' selectie met de nodige interessante talenten. En de trainer lijkt mij ook wel kundig, wel eentje die spelers beter maakt en leuk voetbal nastreeft. Maar in de praktijk is het dus een vervreemd elftal ofzo? Want de resultaten zijn toch ook niet zo slecht? Ik bedoel, NEC is nou eenmaal (bovenkant) middenmoot, dus je tikt niet zomaar even VVV of Willem II van de mat. Of zie ik iets over het hoofd?
Het probleem zit 'm in het verval van de wedstrijd. De spelers ogen niet fit, wat op de supportersavond beaamd werd door Alex Pastoor. Daarnaast lijkt het alsof ze zonder passie op het veld rondlopen.
Heerenveen - NECDe eerste wedstrijd tegen Heerenveen was veelbelovend. Helaas was dit dan ook de enige goede wedstrijd van het seizoen.
Ajax en Twente thuisTegen Ajax en Twente wordt je helemaal weggetikt en mag je blij zijn dat de scores niet hoger waren opgelopen. In voorgaande jaren was NEC juist tegen dit soort tegenstanders een taaie en stugge ploeg. Dit jaar liet NEC zich als een mak lammetje naar de slachtbank leiden.
PEC Zwolle - NECToen we tegen PEC Zwolle speelden hadden we echt niet met 0-4 moeten winnen. We speelden zeer zwak en inspiratieloos, maar hadden het geluk dat Zwolle twee rode kaarten gepakt had. Een ploeg vol passie en wedstrijddrang had hier met minimaal 2 a 3 doelpunten meer gewonnen.
VVV - NECIn de eerste helft liet NEC goed voetbal zien. Je komt verdiend op 0-2 voorsprong, maar geeft het door gebrek aan passie en inzet weer weg.
Willem II - NECOok hier speelde NEC een aardige eerste helft, wat in mijn ogen beter leek dan dat het was. Dit omdat Willem II echt heel slecht voetbalde. Hier werd helaas een doelpunt ten onrechte afgekeurd. De tweede helft was echter niet om aan te zien, waar NEC tegen een betere ploeg zeker had verloren.
------------
Kortom, het verschil tussen de 1e en 2e helft is enorm groot. Het lukt NEC niet om 90 minuten één type spel op de mat te spelen. Het positiespel van NEC is best goed, maar er is gebrek aan passie en inzet. Dit komt door de spelers zelf, de trainer, maar ook door de supporters. Ik heb het idee dat de connectie tussen publiek en het veld volledig is verdwenen. Er was nooit veel sfeer, maar er was altijd wel beleving bij de supporters. Dit mis ik dit jaar volledig. De wisselwerking tussen veld en publiek is nu op een dieptepunt. Er hangt een spanning door het stadion alsof er ieder moment een bom kan barsten.