Ah, thanks. Ik dacht dat je zo min mogelijk moest opladen.quote:
waarom 10%? just in case je nog iets wil downloaden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:12 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ah, thanks. Ik dacht dat je zo min mogelijk moest opladen.
Wat is er met 10 procent?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:12 schreef FUFR het volgende:
[..]
waarom 10%? just in case je nog iets wil downloaden?
heb jij zon slecht geheugen?quote:
Vraag ik mij ook afquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:12 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Maar bij 100% doorladen is niet schadelijk, ook niet als hij uitstaat?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:12 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Maar bij 100% doorladen is niet schadelijk, ook niet als hij uitstaat?
Nee, na 100% doorladen is ook niet schadelijk. De mijne doet bijna niet anders.quote:
Oh dat, nee das voor de snelheid.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:15 schreef FUFR het volgende:
[..]
heb jij zon slecht geheugen?
"altijd 10% leeglaten"
Mooi. Vraag me dit bij de iPad nog steeds af. En zonder coconutbattery kan ik het ook niet meten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
[..]
Nee, na 100% doorladen is ook niet schadelijk. De mijne doet bijna niet anders.
Lijkt mij van wel... tegenwoordig kan zowat elke li-ionbatterij daartegen. Mijn telefoon doet dat ook.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:48 schreef AppleOcean het volgende:
Maar die is er niet op de ipad dus das moeilijk.
Kan de ipad tegen overladen?
Hoe bevalt het scherm? Vond het zelf zo'n mega verschil met de 3GS en de 4 (iPhone)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:15 schreef Pino112 het volgende:
Hoi vanaf the new iPadNog beetje alles bekijken maar wat een topapparaat.
Installeren gaat via internet tegenwoordig. Of heb je oudere hardware?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:01 schreef Stuart het volgende:
Vandaag een 256GB Crucial M4 SSD besteld dus die zal volgende week wel hier zijn. Ook gelijk een USB 3.0 stick besteld (Corsair 16GB) om een bootable Mountain Lion te maken. Moet lukken
Ik zou gewoon even contact opnemen met de winkel waar je m gekocht hebt of anders met Apple. Het is prima als ze er een jaar garantie op geven, maar dan mag deze niet na een jaar er ineens mee ophouden. Het is aannemelijk te maken dat de iPod langer mee hoort te gaan bij normaal gebruik dus moeten ze daar wat aan doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:19 schreef BacardiRazzSinas het volgende:
Even tussendoor!
Ik heb een I-pod Classic 160gb die net buiten de garantie is en hij stopt er verrassend genoeg mee.
Hij ligt altijd in mijn auto waar hij via een jack-plugje de versterker aanstuurt maar ik neem aan dat dit geen probleem moet zijn.
De situatie: eerst speelde hij probleemloos alles af en van het 1 op het andere moment niks meer.
Scherm zwart, gaat niet meer aan, laad niet meer op, aan de laptop gehangen, geprobeerd te resetten maar niks mocht baten.
Iemand die weet wat er aan de hand is?
Nooit last van gehad hoor, na welke update op welk iOS apparaat (of Mac) dan ook. Als hij slomer wordt dan is het meteen al, zoals met iOS 5 op een 3GS.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 07:10 schreef opgebaarde het volgende:
Updaten jullie altijd meteen je iPhone en iPad? Ik heb de indruk dat het apparaat een tijdje na de update sloom wordt, zoals mijn "oude" iPad echt windowssloom is at the moment. Ik word een beetje huiverig, zou die MS topman echt gelijk hebben gehad?
Die heb ik niet gehad, maar scherm is echt heel ergquote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:24 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hoe bevalt het scherm? Vond het zelf zo'n mega verschil met de 3GS en de 4 (iPhone)
Zie OPquote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:35 schreef DuTank het volgende:
Heeft er iemand nog tips met betrekking tot het aanschaffen van een MBA als student zijnde? Ik heb begrepeb dat er kortingen te halen zijn.
Korting 8-12% door in te loggen op surfspot.nl en bij Partner Shops te kijken of de link in de OP, plus een gift card van ¤ 80 voor de App/iTunes store.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:35 schreef DuTank het volgende:
Heeft er iemand nog tips met betrekking tot het aanschaffen van een MBA als student zijnde? Ik heb begrepeb dat er kortingen te halen zijn.
garanties lopen in eerste instantie via de verkoper, tenzij anders aangegeven.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:04 schreef nelisb het volgende:
Mijn neefje studeert nog. Kan hij een laptop voor mij bestellen via surfspot? Zijn school staat ertussen.
Garantie loopt dan toch gewoon via Apple?
http://store.apple.com/nl/browse/open/salespolicies/eduquote:2. Het plaatsen van uw Bestelling
2.1 Om een bestelling te plaatsen, moet u 18 jaar of ouder zijn en bereikbaar zijn op een vast telefoonnummer (geen mobiel nummer). Uw ouder of voogd is gerechtigd om namens u producten te kopen bij de Apple Store voor het Onderwijs, mits u voldoet aan de hierna gestelde voorwaarden.
Om in aanmerking te komen voor de onderwijskorting op de Apple Store voor het Onderwijs dient uhetzij als student een voltijd- of deeltijdstudie te volgen en te beschikken over een studentenkaart van een onderwijsinstelling, (ii) hetzij als student ingeschreven te staan bij een onderwijsinstelling en van deze inschrijving bewijs te kunnen overleggen, hetzij (iii) als docent werkzaam te zijn bij een onderwijsinstelling en u het product aanschaft voor uw eigen gebruik, het gebruik in uw klas of voor wetenschappelijke doeleinden.
Wij kunnen u te allen tijde verzoeken een geldig document te overleggen waaruit blijkt dat u aan bovengenoemde voorwaarden voldoet. Wij behouden ons het recht voor uw bestelling geheel of gedeeltelijk te annuleren indien ons bekend wordt dat u geen student of docent bent zoals hierboven omschreven en/of de aankoop niet wordt aangewend voor uw eigen gebruik, uw gebruik in de klas of wetenschappelijke doeleinden. Indien uw bestelling op dergelijke gronden door ons wordt geannuleerd, zullen wij u hiervan schriftelijk op de hoogte stellen en het door u betaalde bedrag aan u terugbetalen.
Gelukkig is de Galaxy S geen kopie van de iPhone.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mooi intern document van Samsung dat de dan in ontwikkeling zijnde Galaxy S vergelijkt met de iPhone en concludeert: maak het meer zoals een iPhone.
http://www.scribd.com/doc/102317767/44
Ik dacht dat het sneller zou gaan met een USB stick eigenlijkquote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Installeren gaat via internet tegenwoordig. Of heb je oudere hardware?
Ik heb beide "uitvoeringen" aangesloten op mijn Pioneer receiver, werkt als een tierelier. Dat ik beide heb, komt puur omdat ik onlangs pas de Apple TV had gekocht.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:31 schreef DuTank het volgende:
En dan nog een vraag, die ik al 10x heb gesteld, maar telkens het antwoord vergeet.
Ik wil voornamelijk muziek draadloos kunnen afspelen op mijn Harman/Kardon systeem, dat aangesloten is op de tv. Nu kan dit via Apple TV en AirPort ofzo. Is Apple TV voldoende? Er vanuit gaande dat de Harman/Kardon het geluid op pikt van de (Apple)TV?
quote:Tests show Mountain Lion may indeed degrade battery life
Our testing shows noticeable decrease in battery life on the Retina MacBook Pro
Some bit of software within Mountain Lion indeed appears to noticeably reduce battery life for Apple's portable Macs. Following on numerous reports lodged in Apple's support forums, we did some additional testing using our Retina MacBook Pro review unit, which seemed to lose approximately 38 percent of its previous 8-hour runtime after installing Mountain Lion. Apple support technicians are continuing to gather evidence from users reporting problems, though at least one user has been told that an update from the Mac App Store should address the issue.
Apple TV is voldoende.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:31 schreef DuTank het volgende:
En dan nog een vraag, die ik al 10x heb gesteld, maar telkens het antwoord vergeet.
Ik wil voornamelijk muziek draadloos kunnen afspelen op mijn Harman/Kardon systeem, dat aangesloten is op de tv. Nu kan dit via Apple TV en AirPort ofzo. Is Apple TV voldoende? Er vanuit gaande dat de Harman/Kardon het geluid op pikt van de (Apple)TV?
Ga je ook naar Cupertino?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:10 schreef Dimens het volgende:
Ik mag mij binnenkort een Apple Genius noemen aangezien ik Apple producten ga verkopen en een hele training van Apple krijg.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-in-Amsterdam.dhtmlquote:'HP opent winkel met maar één product, in Amsterdam'
WEBLOG - Peter van Ammelrooy − 08/08/12, 12:40
© DE VOLKSKRANT. 's Werelds eerste shop-in-abri?
VK WEBLOG Als een grote computerfabrikant een winkel wil openen in Nederland is er eigenlijk maar één plek waar dat kan. HP heeft een 'belevingswinkel' geopend op het Amsterdamse Leidseplein, pal tegenover de Apple Store, schrijft Peter van Ammelrooy.
Apparatsjik is een zwerfblog over bits & bytes.
Tramlijnbegeerte in laptopvorm.
Qua aanloop zit HP prima, in het toeristisch epicentrum van Amsterdam. Toch valt te betwijfelen of makelaars de plek als een A-lokatie zullen aanduiden. De HP-winkel is klein, tochtig en tegelijk een van de drukste tramhaltes in de hoofdstad.
Er zijn dan ook geen tientallen jongens en meisjes in blauw T-shirt die je met een iPad de weg wijzen, zoals bij de overbuurman, geen tientallen toontafels met demonstratiemodellen en geen Genius Bar voor hulpvragen bij computerongemakken.
Er is maar 1 kassa, 1 bediende, 1 bewaker en 1 product voor 1 vaste prijs, van 1499 euro.
HP gaat er dan ook niet vanuit dat het in zijn shop-in-abri de aantallen pc's of computertoebehoren zullen afzetten die de overbuurman in het Hirschgebouw doet. De Amerikaanse computerfabrikant gebruikt het wachthuiswinkeltje om zijn jongste ultrabook onder de aandacht te brengen, de Spectre.
De ultrabook is een verzamelterm voor ultraslanke, ultralichte, ultrasnelle en (veelal) ultradure schootcomputers, waarmee chipfabrikant Intel - dat de term bedacht - de verkoop van notebooks wil opvijzelen. Die ondervinden in toenemende mate concurrentie van de tabletcomputer, zoals de iPad van de overbuurman en de Galaxy Tab van Samsung.
'HP staat bekend als een goed en vertrouwd merk', zegt Liselotte Lont, marketing manager van de consumententak van de pc-divisie van HP. Die aanduidingen zou je makkelijk kunnen vervangen door saai en degelijk, want zo zagen de consumentenproducten van HP er lange tijd uit.
Maar in een wereld waarin zelfs fietstrappers kunnen uitgroeien tot een statussymbool, kunnen pc's en HP niet achterblijven.
De Spectre is uitgevoerd in zwart, met een behuizing opgetrokken uit gorillaglas, een glassoort die tegen een stootje kan. De ultrabook heeft een 14 inch beeldscherm, audiotechnologie van Dr. Dre (de rapper die zijn eigen lijn koptelefoons en luidsprekers heeft), een oplichtend toetsenbord en een betaalde licentie voor Microsoft Office. Hij is 20 millimeter dik en weegt net iets meer dan 1,8 kilogram.
Wie al de aanschaf van een ultrabook overwoog en een beetje cachet wil geven aan zijn aankoop ('Gekocht op een tramhalte! Echt waar!') kan elke dag tot en met volgende week dinsdag op het Leidseplein terecht, van 's ochtends 10.00 uur tot 's avonds 21.00 uur.
Laptopkopers kunnen ook proberen Spectre te winnen. HP geeft er elke dag eentje weg via een verloting, waarvoor de lotnummers op een website zijn te bekomen. Je mag zo vaak meedoen als je wilt, je moet alleen naar het Leidseplein om te zien of je de winnende code te pakken hebt.
Wie niks wint, kan als troost bij de overbuurman even aan zíjn ultraplatte laptopjes likken.
Welkom in de wereld van marketing jongens. In ieder geval al gratis reclame via de volkskrant.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:16 schreef Tijn het volgende:
Wat denken ze hier nou mee te bereiken? Ik kan me niet voorstellen dat ze genoeg laptops gaan verkopen om de kosten van zo'n "winkel" terug te betalen.
En wat zijn de battery life ervaringen hier na het installeren van Mountain Lion?quote:
Ik vind het nog steeds triest. En dat ding is gewoon een MBP-kloon.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik denk dat ze er dit mee willen bereiken:
http://nl.hardware.info/n(...)egenover-apple-store
http://www.computeridee.nl/nieuws/tramhalte-wordt-laptopshop
http://www.volkskrant.nl/(...)t-in-Amsterdam.dhtml
http://computertotaal.nl/(...)alte-amsterdam-.html
Mijne doet 't vooralsnog prima. Niet geweldig, zo'n 3,5 à 4 uur, maar ook niet belabberd.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:40 schreef Stuart het volgende:
[..]
En wat zijn de battery life ervaringen hier na het installeren van Mountain Lion?
Ach ja, zoals meneer Jobs himself ooit eens citeerde van P.P.: "Good artists copy, great artists steal."quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds triest. En dat ding is gewoon een MBP-kloon.
Is dat nagenoeg hetzelfde als onder Lion of zoals het artikel meldt een significant verschilquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mijne doet 't vooralsnog prima. Niet geweldig, zo'n 3,5 à 4 uur, maar ook niet belabberd.
ik zit niet dagelijks op surfspot maar indien zo dan is apple de verkopende partijquote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:14 schreef nelisb het volgende:
Maar via surfspot wordt je toch omgeleid naar de site van Apple?
al heb je een studentenpas van een ander maakt dat nog niet uit, maar staat de student zn naam op de bon.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:18 schreef nelisb het volgende:
Duidelijk.
Studentenpas alles is aanwezig. Na aanschaf gaan ze verder niet meer controleren lijkt mij.
Ongeveer hetzelfde wat ik onder Lion had, ja. Misschien was het onder Lion iets beter, ik heb er nooit echt op gelet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:49 schreef Stuart het volgende:
[..]
Is dat nagenoeg hetzelfde als onder Lion of zoals het artikel meldt een significant verschil
hou er rekening mee dat we je dan allemaal willen aanrakenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:10 schreef Dimens het volgende:
Ik mag mij binnenkort een Apple Genius noemen aangezien ik Apple producten ga verkopen en een hele training van Apple krijg.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:10 schreef Dimens het volgende:
Artikel gaat over de Retina MacBook Pro.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:50 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde wat ik onder Lion had, ja. Misschien was het onder Lion iets beter, ik heb er nooit echt op gelet.
Dus ...? Er werd gevraagd wat de batterijduur onder Mountain Lion was.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Artikel gaat over de Retina MacBook Pro.
Goh, da's wel goedkoop! Hoe heb je dat cadeau gekregen?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:57 schreef HeatWave het volgende:
Even kort spammengeen in in een V&A topic omdat het een cadeau was, maar als er nog iemand een mid 2009 13 inch MBP zoekt, zie ze voor 650 overal, voor 500 issie van jou
.
Extra zakcentje, ga vrijdag op vakantiequote:
Nee, daar hebben ze mee getest. Het gemelde probleem heeft mogelijk betrekking op alle MacBooks en zeker niet alleen de Retinaquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Artikel gaat over de Retina MacBook Pro.
quote:Some bit of software within Mountain Lion indeed appears to noticeably reduce battery life for Apple's portable Macs.
Ja weet ik hoe snel jouw internet verbinding is.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:18 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik dacht dat het sneller zou gaan met een USB stick eigenlijk
Mijn MBP kwam met Lion en ik wil ML installeren op de lege SSD. Is via internet net zo snel of krijg ik dan eerst weer Lion terug? Dan moet het OS toch worden gedownload?
Ik heb, zodra ik Mountain Lion uit de Mac App Store had gedownload, de .app uitgepakt en de .dmg gekopieerd naar mijn externe HDD. Nu hoef ik niet meer te downloaden bij een clean install maar kan ik meteen een bootable USB maken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:11 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja weet ik hoe snel jouw internet verbinding is.En voor de usb stick moet je toch ook downloaden?
Vergeet dat sticks gedoe. ML kan via de app store als upgrade.
Dus je hebt ook toegang tot de app store met een lege SSD zoals jij het zegt?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:11 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja weet ik hoe snel jouw internet verbinding is.En voor de usb stick moet je toch ook downloaden?
Vergeet dat sticks gedoe. ML kan via de app store als upgrade.
Pak de .app uit en kopieer je .dmg nu al naar een externe HDD. Bespaart je weer een aantal uren wachten in de toekomstquote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:13 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dus je hebt ook toegang tot de app store met een lege SSD zoals jij het zegt?
Ik heb ML al gedownload maar niet geïnstalleerd. Met Lion Diskmaker maak ik in enkele minuten een bootable USB. Dat lijkt me sneller dan opnieuw downloaden.
Ja, dat heb ik dus met alle marketing. En het is m'n werk.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:29 schreef Tijn het volgende:
Ok, dan leest iedereen zo'n artikeltje. En dan denken ze "Wat is HP nou weer aan het doen? Die maakten toch printers?". En dat was het dan.
Hoe is dat de enorme kosten van het opzetten van een winkel waard?
Erg absurd inderdaadquote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:19 schreef Stuart het volgende:
Klacht ingediend bij die imbecielen van Crucial. Bij elke order wordt je kaart 2x belast om vervolgens na 6 werkdagen 1x terug te krijgen. Tikt lekker aan, je besteld iets van 200 euro en er vliegt 400 van je rekening waar je dan weer 6 werkdagen op moet wachten. Bizar
Vond ik ook. Mijn vorige bestelling ging net zo maar nu ging het om meer dan 200 euro. Ze belasten je kaart voor het dubbele en na 6 werkdagen krijg je dan 1x terug. Nou, gewoon vreemd imhoquote:
Ongeveer hetzelfde bij mij gebeurd, alleen dan door m'n eigen stommigheid.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:24 schreef Stuart het volgende:
[..]
Vond ik ook. Mijn vorige bestelling ging net zo maar nu ging het om meer dan 200 euro. Ze belasten je kaart voor het dubbele en na 6 werkdagen krijg je dan 1x terug. Nou, gewoon vreemd imho
Vreemd eigenlijk dat zulke acties zo lang moeten durenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:30 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde bij mij gebeurd, alleen dan door m'n eigen stommigheid.
Ik heb in Duitsland een monitor besteld dus ik kon niet gebruikmaken van iDeal. Oké, PayPal was een optie. Goed zo.
Alleen accepteerden ze enkel directe betalingen (dus dat PayPal het bedrag niet achteraf van m'n rekening laten afhalen) dus ik met m'n stomme kop eerst dat geld naar PayPal overgemaakt om achteraf pas te bedenken dat dat zo'n 6 dagen gaat duren.
Daarna dus hetzelfde bedrag naar de creditcard van m'n vader overgemaakt, maar dat duurt ook een dag. Uiteindelijk dus ook 400 euro kwijt, en ik kan de 200 euro van PayPal pas overmaken als het allemaal is verwerkt (over 6 dagen dus).
Maar ach, ongeduld heeft zo zijn prijs
Inderdaadquote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:31 schreef Stuart het volgende:
[..]
Vreemd eigenlijk dat zulke acties zo lang moeten duren
niet klagen bij hen, klagen bij de CC tussenpersoon. dan krijgen ze een hele dikke warning.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:24 schreef Stuart het volgende:
[..]
Vond ik ook. Mijn vorige bestelling ging net zo maar nu ging het om meer dan 200 euro. Ze belasten je kaart voor het dubbele en na 6 werkdagen krijg je dan 1x terug. Nou, gewoon vreemd imho
Misschien moet ik dat dan maar doen. Het is nu al een paar keer gebeurd namelijkquote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:52 schreef FUFR het volgende:
[..]
niet klagen bij hen, klagen bij de CC tussenpersoon. dan krijgen ze een hele dikke warning.
bij herhaling is hetCC betalingen.
http://www.irradiatedsoftware.com/cinch/quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:10 schreef deNeger het volgende:
weet iemand hoe je op mac vensters kan docken? dus met een toetscombo het programma op 50% breedte aan de zijkant van je scherm kan zetten?
Was het maar zo'n feest.quote:
Graag bij de penis.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:51 schreef FUFR het volgende:
[..]
hou er rekening mee dat we je dan allemaal willen aanraken
sweet.. ik begrijp echt niet dat apple dit niet zelf kan bedenken..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
http://www.irradiatedsoftware.com/cinch/
Wacht, dan trek ik even schoenen met harde neuzen aan.quote:
Niks mis met een 3rd party tooltje voor dit soort spielerij.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:24 schreef deNeger het volgende:
[..]
sweet.. ik begrijp echt niet dat apple dit niet zelf kan bedenken..
spielerij? lijkt me toch vrij cruciaal.. mac loopt echt jaren achter op MS als het gaat om window management..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niks mis met een 3rd party tooltje voor dit soort spielerij.
NetNewsWire werkt perfect, de iPad en iPhone versies ook! Online syncen met Google Reader.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:23 schreef n8n het volgende:
rss is lastig in ML, geen enkele app werkt relaxed. ook zijn mn oude feeds gewoon weg... oops.
Je hebt toch Exposé? Ik snap het voordeel van een venster die je halve scherm in neemt niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:45 schreef deNeger het volgende:
[..]
spielerij? lijkt me toch vrij cruciaal.. mac loopt echt jaren achter op MS als het gaat om window management..
ehm ik wil bijvoorbeeld aan 1 kant m'n editor open hebben staan en aan de ander kant een browser om te previewen.. of aan 1 kant een document typen en aan de andere kant een pdf open hebben staan..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt toch Exposé? Ik snap het voordeel van een venster die je halve scherm in neemt niet.
In Finder kun je de labels groter maken in de View Options. Is dat wat je zoekt?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:47 schreef deNeger het volgende:
oja weet iemand hoe je de fonts system-wide kan vergroten? ik kan weinig vinden op internet, behalve de resolutie verkleinen.. maarja ik heb geen 1700 euro betaald voor een korrelig low-res scherm
hmm nee das alleen finderquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Finder kun je de labels groter maken in de View Options. Is dat wat je zoekt?
Nou, voor jou is zo'n tooltje dan een uitkomst.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:49 schreef deNeger het volgende:
[..]
ehm ik wil bijvoorbeeld aan 1 kant m'n editor open hebben staan en aan de ander kant een browser om te previewen.. of aan 1 kant een document typen en aan de andere kant een pdf open hebben staan..
geen zin om telkens te moeten slepen, resizen, venster zoeken, etc..
wel prima voor mijn gebruik, hopelijk komt flipboard binnenkort naar de mac.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:46 schreef eleusis het volgende:
[..]
NetNewsWire werkt perfect, de iPad en iPhone versies ook! Online syncen met Google Reader.
On topic: toch weer een MBA gekocht
op windows en linux is dit standaard.. vreemd dat hier blijkbaar geen behoefte aan is op de mac..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, voor jou is zo'n tooltje dan een uitkomst.
Exposé is al zo lang aanwezig op de Mac dat ik denk dat iedereen dat gewoon gebruikt om snel tussen vensters te switchen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:56 schreef deNeger het volgende:
[..]
op windows en linux is dit standaard.. vreemd dat hier blijkbaar geen behoefte aan is op de mac..
Werkt Reeder niet gewoon?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:23 schreef n8n het volgende:
rss is lastig in ML, geen enkele app werkt relaxed. ook zijn mn oude feeds gewoon weg... oops.
Dat ze een dergelijk systeem nodig hebben om mensen hun vensters terug te laten vinden is al zorgelijk. Maargoed misschien is het gewoon een kwestie van wennen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Exposé is al zo lang aanwezig op de Mac dat ik denk dat iedereen dat gewoon gebruikt om snel tussen vensters te switchen.
Ik switch tussen vensters zoals ik dat onder Windows en Linux ook deed; met cmd-tab (wat natuurlijk ctrl-tab is op de andere OS'en). Exposé gebruik ik als ik veel vensters heb, iets zoek, of iets naar een andere space moet gooien.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Exposé is al zo lang aanwezig op de Mac dat ik denk dat iedereen dat gewoon gebruikt om snel tussen vensters te switchen.
Als je veel vensters hebt is het prettig als er een feature is die je overzicht biedt. Ik vind het handiger dan door alle vensters moeten cyclen om te juiste te vinden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:59 schreef deNeger het volgende:
[..]
Dat ze een dergelijk systeem nodig hebben om mensen hun vensters terug te laten vinden is al zorgelijk. Maargoed misschien is het gewoon een kwestie van wennen.
Inderdaad. Verder zet ik de vensters gewoon neer zoals ik het handig vind. Het komt zelden tot nooit voor dat ik een venster precies het halve scherm in laat nemen, dus een shortcut daarvoor vind ik nogal een gimmick.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Als je veel vensters hebt is het prettig als er een feature is die je overzicht biedt. Ik vind het handiger dan door alle vensters moeten cyclen om te juiste te vinden.
mja dan ben je weer 10 sec bezig met slepen en resizen.. als je 1 shortcut gewend bent gaat dat heel snel irriterenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:05 schreef Breuls het volgende:
Ja, ik heb nooit zo'n moeite om twee vensters even handmatig naast elkaar te zetten voor het geval ik iets moet overtypen of vertalen. Ze hoeven niet exact verdeeld te zijn; gewoon 'naast elkaar' (of half overlappend) is vaak prima.
Ik vind het gewoon prima dat het in 3rd party tooltje zit. Mooi voor mensen die erop zitten te wachten, maar zeker niet essentieel voor iedereen. Dat is allesquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:35 schreef n8n het volgende:
wat doet iedereen hier moeilijk over wat extra gebruiksgemak.
Da's waar. Als ik thuis ben heb ik een grotere monitor en deel ik de boel anders in dan wanneer ik alleen m'n MBP-scherm gebruik.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
In OS X zijn alle vensters (als het goed is) precies zo groot als ze moeten zijn, en niet meer. Het is totaal niet logisch om bijvoorbeeld een browservenster precies de helft van het scherm in te laten nemen op zowel een 11" MacBook air als een 27" iMac. Vind ik dan.
Owja ik vind het ook prima dat het er niet standaard op zit, snap dat het voor nieuwelingen best verwarrend kan zijn. Tot het punt komt dat het de facto standaard is maar ook dan redt ik het nog prima zo.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon prima dat het in 3rd party tooltje zit. Mooi voor mensen die erop zitten te wachten, maar zeker niet essentieel voor iedereen. Dat is alles
Waarom is het prima dat het er niet op zit? Heb je last van een toetscombinatie die je niet gebruikt?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:44 schreef n8n het volgende:
[..]
Owja ik vind het ook prima dat het er niet standaard op zit, snap dat het voor nieuwelingen best verwarrend kan zijn. Tot het punt komt dat het de facto standaard is maar ook dan redt ik het nog prima zo.
het kan ook door een venster tegen de zijkant te slepen, dat kan verwarrend zijn voor onervaren gebruikersquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:55 schreef deNeger het volgende:
[..]
Waarom is het prima dat het er niet op zit? Heb je last van een toetscombinatie die je niet gebruikt?
Die functionaliteit zou ik ook niet (standaard) hoeven.. maar gewoon command+left = links docken is ideaalquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:57 schreef n8n het volgende:
[..]
het kan ook door een venster tegen de zijkant te slepen, dat kan verwarrend zijn voor onervaren gebruikers
naast dat die sneltoets vaak al in gebruik is lijkt het me ook niks voor apple om het dan niet met een sleepbeweging te laten werkenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:58 schreef deNeger het volgende:
[..]
Die functionaliteit zou ik ook niet (standaard) hoeven.. maar gewoon command+left = rechts docken is ideaal
Ninjaedit!quote:
Hier precies hetzelfde.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik switch tussen vensters zoals ik dat onder Windows en Linux ook deed; met cmd-tab (wat natuurlijk ctrl-tab is op de andere OS'en). Exposé gebruik ik als ik veel vensters heb, iets zoek, of iets naar een andere space moet gooien.
Heet het trouwens nog wel Exposé, zo binnen Mission Control?
Zo, da's echt een wolf in schaapskleren dan. Dat ding maakt gehakt van menig netbookje, hahaquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:56 schreef nelisb het volgende:
MacBook air gekocht.
Via slim.nl omdat mijn broertje op het roc zit.
Bestelling op naam van mijn pa, omdat hij hem koopt voor de studie van zijn zoon.
Scheelt 100¤ precies + 80¤ iTunes tegoed + office voor 46¤ ipv 109¤.
Prima deal.
11 inch scherm, 8 gig geheugen en 128 mb schijf.
Ik heb geen van beide hoor. En heb Safari 6quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:35 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik kom er net pas achter dat de + knop (voor bladwijzers) in Safari 6 uit de navigatiebalk is gehaald. Waarom?
Het zag er in Lion lekker strak uit - beter als zo'n lelijke knop...
Eerst
[ afbeelding ]
Nu
[ afbeelding ]
Nee, dat klopt. Ik moest die [+]-knop ook zelf toevoegen. In Safari 5 zat 'ie geïntegreerd in de adresbalk.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:20 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ik heb geen van beide hoor. En heb Safari 6
Even kijken welke het is, maar hier staat het.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:01 schreef Funkel het volgende:
Ik heb nog een witte MacBook, uit eind 2010.. Zit nu 2GB geheugen in. Ik heb begrepen dat dit makkelijk uit te breiden is. Klopt dit? En hoe gaat dat dan in zn werk?
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:35 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik kom er net pas achter dat de + knop (voor bladwijzers) in Safari 6 uit de navigatiebalk is gehaald. Waarom?
Het zag er in Lion lekker strak uit - beter als zo'n lelijke knop...
Eerst
[ afbeelding ]
Nu
[ afbeelding ]
Daar was anders best plaats voor geweest aangezien Safari 6 over zo'n achterlijk lange adresbalk beschiktquote:Op donderdag 9 augustus 2012 07:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou ja, je moet toch het aantal knopjes een beetje beperken.
En op zo'n moment is kunnen scrollen in het onderste scherm zonder dat focus te hoeven geven best wel erg fijn. En best wel erg gemist als je weer even op Windows zit.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:05 schreef Breuls het volgende:
Ja, ik heb nooit zo'n moeite om twee vensters even handmatig naast elkaar te zetten voor het geval ik iets moet overtypen of vertalen. Ze hoeven niet exact verdeeld te zijn; gewoon 'naast elkaar' (of half overlappend) is vaak prima.
Heerlijk is dat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:27 schreef Tijn het volgende:
Het allermooist is wanneer je iets in een selectbox hebt gekozen en vervolgens wil scrollen, de pagina dan niet scrollt, maar je iets anders kiest in die selectbox
Zat ik ook al te denken. Dit soort dingen waren nooit gebeurd als ze niet allemaal massaal Windows hadden gebruikt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Soms ben je blij dat je een Mac hebt.
Nederlandse organisaties getroffen door onbekend virus
Vooral ook de comments lezen: het blijkt vrij wijdverspreid. Niet dat het niet kán gebeuren op een Mac, maar het is wel minder waarschijnlijk.
Tja, als ze massaal macs/osx zouden gebruiken was het andersom geweestquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zat ik ook al te denken. Dit soort dingen waren nooit gebeurd als ze niet allemaal massaal Windows hadden gebruikt.
Inderdaad. Net zoals Android nu doelwit is voor allerlei malware. De marktleider zijn heeft ook zijn nadelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:34 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Tja, als ze massaal macs/osx zouden gebruiken was het andersom geweest
OS X is wel veiliger by design, voor de enige bekende malware moet je al je admin-password invoeren voor die wil werken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:34 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Maar als de markt evenredig verdeeld zou zijn tussen 3 of 4 besturingssystemen, was zoiets als dit praktisch onmogelijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:34 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Leuk, right-to-left language support![]()
[ afbeelding ]
Als je onbelangrijke zaken als architectuur buiten beschouwing laat wel, ja.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:34 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:12 schreef nietzman het volgende:
http://www.fngtps.com/201(...)ons-to-your-web-app/
Iets voor hier?.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:01 schreef J.Appleseed het volgende:
Het zou overigens wel heel leuk zijn als FOK! het notificatiecentrum in Mountain Lion kon gebruiken. Als je gequote wordt of je een PM/DM krijgt bijvoorbeeld
Das jammerquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Leuk idee, maar ik kreeg de indruk dat de notificaties op Fok! Danny's kindje zijn. En hij is niet zo'n Mac-fan.
Mag je helemaal zelf weten. System Preferences > Keyboard > Mission Control > Show Notification Center.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:01 schreef TwyLight het volgende:
Wat is de snelkoppeling van Notifications?
Was Danny niet die gast die jarenlang met een "Stop FireFox" icoon rondliep?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Leuk idee, maar ik kreeg de indruk dat de notificaties op Fok! Danny's kindje zijn. En hij is niet zo'n Mac-fan.
"Standaarden zijn wat werkt in IE"quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:28 schreef nietzman het volgende:
[..]
Was Danny niet die gast die jarenlang met een "Stop FireFox" icoon rondliep?
Deel eens wat je hebt. Dan kan men eventueel je iets aanbevelen wat je nog niet hebt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:09 schreef Junkie het volgende:
Weet iemand nog een leuke/handige apps voor de iPhone of OSX?
Web Notificationsquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:12 schreef nietzman het volgende:
http://www.fngtps.com/201(...)ons-to-your-web-app/
Iets voor hier?.
Een kleine selectie van mn iPhone apps:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:15 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Deel eens wat je hebt. Dan kan men eventueel je iets aanbevelen wat je nog niet hebt.
hij past er waarschijnlijk 2x in kwa diktequote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag de Level 8 sleeve voor Macbook (Pro) ontvangen, terwijl ik toch echt in de veronderstelling was om de sleeve voor Macbook Air te bestellen. Gelukkig past de MBA er ook netjes in, dus ik ben wel tevreden.
Voelt in ieder geval goed stevig aan. Daar kan ik mijn laptop wel veilig in vervoeren.
Dat valt alleszins mee, al heb ik er geen 2 om het te testen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:17 schreef FUFR het volgende:
[..]
hij past er waarschijnlijk 2x in kwa dikte
Heel mooie prijs. Heb 'm zelf ook voor die prijs gekregen (wel nieuw in de winkel)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:15 schreef Blistering het volgende:
Nice!
Ik kan een 2dehands MBP 13'' Late 2011 (i5) kopen voor 800,-. 12 cycles, en nog krasvrij et cetera. Lijkt me wel een goede prijs toch?
Ik heb lang getwijfeld of het verschil tussen de huidige MBP 13'' (i5) en de Late 2011 het verschil van zo'n ~300 euro waard is, maar denk dat ik toch voor de 2dehands ga. Koop ik 16gig ram en een SSD erbij en dan heb ik voor zo'n ~900/950e een prima machine.
Long story short, is de huidige MBP (i5, goedkoopste versie) heel veel beter dan de Late 2011 versie?
Vergeet smart niet te enablen. Moet in osx handmatig voor niet Apple branded ssd's. Windhoos doet het standaard tegenwoordig.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:10 schreef Stuart het volgende:
Ik heb net mijn Crucial M4 256GB SSD ingebouwd en Mountain Lion geinstalleerd. Opstarten duurt ongeveer 20 seconden dus dat ziet er netjes uit.
Nu vraag ik me alleen af of ik bij Energy Saver de vinkjes aan kan laten staan bij 'put hard disks to sleep when possible' of dat dit wellicht (bekende?) problemen geeft bij deze schijf
Dell heeft de Dell XPS 13 ook duidelijk gebaseerd op de MacBook Air / Pro, maar ik vind dat ontwerp wel best geslaagd. Als ik per se een Windows-laptop nodig zou hebben om één of andere debiele reden zou dit mijn eerste keus zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:20 schreef NJ het volgende:
[ afbeelding ]
De Samsung Chromebox en de MacMini.
Lijkt ook niet op elkaar ofzo.
http://tech.fortune.cnn.c(...)ogy+%28Technology%29
Wat doet het en hoe stel je dat inquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:19 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Vergeet smart niet te enablen. Moet in osx handmatig voor niet Apple branded ssd's. Windhoos doet het standaard tegenwoordig.
Zet Trim op enabled, makkelijkst met tooltje trimenabler.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:11 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wat doet het en hoe stel je dat in
Thanks!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zet Trim op enabled, makkelijkst met tooltje trimenabler.
http://osxdaily.com/2012/01/03/enable-trim-all-ssd-mac-os-x-lion/
Trim is meer wat ik bedoelde, aangezien ssd's 'slijten' zorgt trim dat de data verspreid wordt over alle blocks in de ssd.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/TRIM
Ik moet je uit je droom helpen. Het magimale ram geheugen in de mbp is 8 GBquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:15 schreef Blistering het volgende:
Nice!
Ik kan een 2dehands MBP 13'' Late 2011 (i5) kopen voor 800,-. 12 cycles, en nog krasvrij et cetera. Lijkt me wel een goede prijs toch?
Ik heb lang getwijfeld of het verschil tussen de huidige MBP 13'' (i5) en de Late 2011 het verschil van zo'n ~300 euro waard is, maar denk dat ik toch voor de 2dehands ga. Koop ik 16gig ram en een SSD erbij en dan heb ik voor zo'n ~900/950e een prima machine.
Long story short, is de huidige MBP (i5, goedkoopste versie) heel veel beter dan de Late 2011 versie?
Dat wordt ook over mijn MBP 2012 gezegd maar bljkbaar kan er 'gewoon' 16GB inquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:44 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik moet je uit je droom helpen. Het magimale ram geheugen in de mbp is 8 GB
Serieus? Bij mijn pa pakte hij dan een reepje en die andere deed hij niks mee...quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:47 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat wordt ook over mijn MBP 2012 gezegd maar bljkbaar kan er 'gewoon' 16GB in
Overigens heb ik dat zelf niet getest hoor. Ik heb uitgebreid van 4 naar 8 namelijk.
Wel lame als hij 1 van 8 wel ziet maar 2 nietquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:53 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Serieus? Bij mijn pa pakte hij dan een reepje en die andere deed hij niks mee...
Toen heeft hij er toch maar 2 van 4 ingestopt.
Is inderdaad gewoon genoegquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 02:02 schreef AppleOcean het volgende:
Maar toch maar 2 van 4. Dat is genoeg en je hebt dual channel.
Loop toch meer dan eens tegen de limieten aanquote:
Renderen, virtualistatiequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 02:05 schreef AppleOcean het volgende:
.
Snap niet waarom apple een mac pro verkoopt met 64 GB ram
64 Gb, perfect.
Ik (vooralsnog) niet. Ik doe niet zoveel bijzonders namelijk. Ik bewerk nooit foto's of video's bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 02:05 schreef n8n het volgende:
[..]
Loop toch meer dan eens tegen de limieten aan
Van alles. Video editten, enorme Photoshop bestanden, 3D modelleren, audio bewerken en dan het liefst zonder apps af te sluiten omdat ik meerdere projecten naast elkaar heb lopenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 02:06 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik (vooralsnog) niet. Ik doe niet zoveel bijzonders namelijk. Ik bewerk nooit foto's of video's bijvoorbeeld
Wat doe jij dat je bij 8GB tegen de limieten aanloopt eigenlijk?
Dat is ook gewoon vragen om tekorten. Sla een paar dingen op en sluit ze af.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 02:07 schreef n8n het volgende:
[..]
Van alles. Video editten, enorme Photoshop bestanden, 3D modelleren, audio bewerken en dan het liefst zonder apps af te sluiten omdat ik meerdere projecten naast elkaar heb lopen
Wow, dan zal het inderdaad wel hard gaanquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 02:07 schreef n8n het volgende:
[..]
Van alles. Video editten, enorme Photoshop bestanden, 3D modelleren, audio bewerken en dan het liefst zonder apps af te sluiten omdat ik meerdere projecten naast elkaar heb lopen
Liever niet. Heb met normaal gebruik al dat er maar 1gb vrij is. Niet uitzonderlijk dat ik 4gb swap heb staan, alternatief lijkt me ook een ssd maar daar ben ik te arm voorquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 02:08 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon vragen om tekorten. Sla een paar dingen op en sluit ze af.
Apple-tje linksbovenin > Over deze Mac>Meer info> Geheugen. Maar er zit 2x 2GB in als het goed is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:52 schreef FUFR het volgende:
ik heb 4 gb geheugen, maar wil naar 8 gb. vind met audio apps dat er te weinig vrij geheugen is..
weet iemand of er nu 2x2 inzit of hoe ik dit kan zien zonder schroevendraaier?
dan weet ik wat ik moet gaan kopen
Voor speedbump en extra functies? Ja.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:44 schreef Craptacular het volgende:
Mountain Lion tov Lion upgrade waard?
16 euro is een koopje.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Voor speedbump en extra functies? Ja.
En zeg nu zelf, 16 euro is toch geen geld?
Ja. Vooral met apps opstarten. Waar Safari onder Lion nog een vijftal keer springen nodig had, is 'ie nu al ongeveer direct open.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:12 schreef Craptacular het volgende:
Ok. Maar is de snelheid echt zo goed te merken?
Met een ssdtje van een euro of honderd ben je nog veel snellerquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:50 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja. Vooral met apps opstarten. Waar Safari onder Lion nog een vijftal keer springen nodig had, is 'ie nu al ongeveer direct open.
En dat op een 5400 rpm schijf.
En natuurlijk is een quad-core i7 ook sneller dan mijn dual-core i5quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:51 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Met een ssdtje van een euro of honderd ben je nog veel sneller
Nietens.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:12 schreef AppleOcean het volgende:
De mobile i7 is Nog altijd dual core hoor![]()
Zeg ik dat die i7 uit een 13" moet komen dan?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:16 schreef AppleOcean het volgende:
Appleseed heeft een 13'3"
http://store.apple.com/nl(...)y/macbook_pro/select
Dat is een hele andere prijsklasse.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:28 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zeg ik dat die i7 uit een 13" moet komen dan?
Heb ik gezegd dat die i7 in dezelfde prijsklasse zit dan?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:33 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Dat is een hele andere prijsklasse.
Dat klopt. Maar 16 euro voor Mountain Lion is nóg goedkoper.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:35 schreef AppleOcean het volgende:
Nee.
Maar een ssd is nog altijd goedkoper.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:38 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar 16 euro voor Mountain Lion is nóg goedkoper.
Heb je een MBP uit 2012 of een oudere?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:22 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Mn bestelde Kingston HyperX (KHX1600C9S3K2/8GX) geheugen eens opgehaald, en net geïnstalleerd.
Helaas blijft hij op 1333Mhz lopen, en gaat hij niet over op de 1600Mhz.![]()
Bij veel van de MacBooks gaat hij wel over tot de 1600Mhz of de 1866Mhz.
Heb al een SMC & PRAM reset gedaan. Iemand nog tips?
Zo te zien een 13" early 2011 basismodel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je een MBP uit 2012 of een oudere?
Jouw MacBook draait RAM standaard op 1333 MHz dus past het geheugen zich daarnaar aan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:22 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Mn bestelde Kingston HyperX (KHX1600C9S3K2/8GX) geheugen eens opgehaald, en net geïnstalleerd.
Helaas blijft hij op 1333Mhz lopen, en gaat hij niet over op de 1600Mhz.![]()
Bij veel van de MacBooks gaat hij wel over tot de 1600Mhz of de 1866Mhz.
Heb al een SMC & PRAM reset gedaan. Iemand nog tips?
Die kunnen toch helemaal niet hoger dan 1333 MHz?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zo te zien een 13" early 2011 basismodel.
Inderdaad, zie boven.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die kunnen toch helemaal niet hoger dan 1333 MHz?
daar zegt ie idd 4 gb.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:09 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Apple-tje linksbovenin > Over deze Mac>Meer info> Geheugen. Maar er zit 2x 2GB in als het goed is.
Volgens het topic wel. En volgens de GeekBench Browser ook.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die kunnen toch helemaal niet hoger dan 1333 MHz?
En gebruikt die precies hetzelfde RAM?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:32 schreef Junkie het volgende:
[..]
Volgens het topic wel. En volgens de GeekBench Browser ook.
Verschillende reepjes. Ik heb er eentje met Intel XMP. Die hebben snellere timings. (pdf)quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
En gebruikt die precies hetzelfde RAM?
Dan ligt 't aan het RAM-geheugen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:37 schreef Junkie het volgende:
[..]
Verschillende reepjes. Ik heb er eentje met Intel XMP. Die hebben snellere timings. (pdf)
Maar blijkbaar wil hij niet overschakkelen naar de verhoogde frequenties.
Ben ik ook bang voor, dat ze de module niet herkenen en naar de standaard snelheid gaan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 00:08 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan ligt 't aan het RAM-geheugen.
Valt mee dus qua grote bugs. Heb ook zelf weinig te klagen.quote:OS X 10.8.1 seeded to developers
Version 10.8.1 of OS X Mountain Lion has been seeded to developers.
There aren't any known issues listed in the release notes, just a short list under "Focus areas":
Active Directory
Microsoft Exchange in Mail
PAC proxies in Safari
SMB
USB
Wi-Fi and audio when connected to Thunderbolt display
Helemaal onderaan staat bij het aanvinken van Standaardlevering of Expreslevering:quote:Standaardlevering — Gratis Geleverd binnen 3-7 werkdagen na verzending
Expreslevering — ¤ 10,00 Levering binnen 1-3 werkdagen na verzending
Dikke onzin dus om Expreslevering te doen? Ik laat hem namelijk binnen komen op een ander adres, waar ik alleen deze week ben. Dus is het wel handig dat ik hem sowieso deze week nog binnen krijg. Met die Standaardlevering in de eerste quote, moet ik er vanuit gaan dat ie het misschien niet haalt. Maar onderaan bij de voorwaarden is de levering binnen 1 dag. Of moet ik dat lezen als: we gaan hem binnen 1 dag leveren en het kan zijn dat ie dan nog 2-7 werkdagen onderweg is?quote:Levering — binnen 1 dagen na verzending door Standaardlevering
Levering — binnen 1 dagen na verzending door Expreslevering
Ja, ik hoor en lees ook weinig problemen, dus ik denk dat ik binnenkort m'n laptop maar eens ga upgraden en als het bevalt ook m'n iMac.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:11 schreef Luigi het volgende:
Dik tevreden over ML tot nu toe. Heb m'n MBP en de iMac nu voorzien, de oude witte MB van de vrouw wordt geloof ik niet meer ondersteund maar soit. Geen issues wat mij persoonlijk betreft en snelheid en stabiliteit prima in orde. Daarnaast vind ik de iOS crossovers mbt Notes, Reminders en Notifications erg welkom.
De MacBook Pro is in oktober geüpdatet naar de late 2011-versie. Als 'ie vóór 24 oktober is gekocht was 't toen dus de nieuwste. Heb je 'm daarna voor ¤ 1.150 gekocht ben je 'genaaid', ja.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:42 schreef FUFR het volgende:
ik heb in okt of nov een MBP gekocht.
in al mijn wijsheid dacht ik dus late 2011 te hebben aangeschaft.
Maar volgens Geekbench heb ik een early 2011.
moet ik hier iets mee? is het normaal? ben ik genaaid?
Apple heeft wel aangegeven voortaan jaarlijks met een major OS-release te komen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:49 schreef remlof het volgende:
Hmm, ik zie net op wikipedia dat iOS 6 gebaseerd zal zijn op Darwin 13.0.0, terwijl Mountain Lion nog op 12.0.0 gebaseerd was (en Lion op 11.0.0).
Zou dat betekenen dat ML geen lang leven beschoren zal zijn?
Darwin 11.0.0. Lion was 11.4.0.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:51 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Apple heeft wel aangegeven voortaan jaarlijks met een major OS-release te komen.
Waar is iOS 5 dan op gebaseerd?
maak van die 2e 1 maar een 7quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De MacBook Pro is in oktober geüpdatet naar de late 2011-versie. Als 'ie vóór 24 oktober is gekocht was 't toen dus de nieuwste. Heb je 'm daarna voor ¤ 1.150 gekocht ben je 'genaaid', ja.
Hmm... vreemd. Maar ach, wie weet heeft één of andere lamlul dat geschreven om "onrust" te zaaien o.i.d.quote:
Ah, de 2.7 GHz i7 dus. Oh, well, kijk maar 'nsquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:54 schreef FUFR het volgende:
[..]
maak van die 2e 1 maar een 7
ik ga de bon maar es opzoeken..
als ik m na 24-10 heb gekocht ga ik ze vet sue-en
11-10quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:55 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ah, de 2.7 GHz i7 dus. Oh, well, kijk maar 'ns
De basis 15" dan? Jeetje, ik ben goed op dreef vandaagquote:
als je nu mijn MBP 15" 2.0 i7 een basis noemt moord ik morgen de amac uitquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De basis 15" dan? Jeetje, ik ben goed op dreef vandaag
Tja, dan heb je 'm net te vroeg gekocht. Desalniettemin een krachtige machine, hoor... de late 2011-update was (net als de mid 2012-update) een milde speedbump, niets meer en niets minder.
Tja, zoals ik het zie bestaat de Mac-lijn uit basis- en topmodellenquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:00 schreef FUFR het volgende:
[..]
als je nu mijn MBP 15" 2.0 i7 een basis noemt moord ik morgen de amac uit
quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:01 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Tja, zoals ik het zie bestaat de Mac-lijn uit basis- en topmodellen
Geen nood, ik heb ook 'gewoon' de "basis" late 2011 13"
Klopt. Beide machines kunnen nog gemakkelijk vier à vijf jaar mee, geen probleem toch?quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:04 schreef FUFR het volgende:
[..]
"hallo guns'r'us? ik heb een spoedbestelling.."![]()
ah well..hij doet wat ie moet doen, toch?
psies, nog wat geheugen erbij en klaar is fufr.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Klopt. Beide machines kunnen nog gemakkelijk vier à vijf jaar mee, geen probleem toch?
Ik heb nu 8 GB... mocht ik 't ooit nog nodig hebben (OS X 10.11 ofzo) komt er 16 GB in en misschien eind dit jaar een SSD. Dan zitten we weer goed voor een paar jaarquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:07 schreef FUFR het volgende:
[..]
psies, nog wat geheugen erbij en klaar is fufr.
op geheugen.com kost dat ook bijna niks zag ik, iets van 28 per 4gb
Jep! Vond het een erg leuke film, lijkt me ook redelijk waarheidsgetrouwquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:14 schreef remlof het volgende:
Heeft iemand Pirates of Silicon Valley ooit gezien? En is het wat?
ik ben de andere link kwijt maar 319 hierquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah, net iets minder dan 400 euro vind ik toch wel een aardig bedrag voor wat opslagruimte.
Dan heb je niet zo'n hele goede. Ik zou een Crucial of een Samsung kopen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:15 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik ben de andere link kwijt maar 319 hier
http://www.centralpoint.n(...)t3-512g-num-1421865/
ok...quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan heb je niet zo'n hele goede. Ik zou een Crucial of een Samsung kopen.
da's niet echt normaal nee. misschien hardware issue oid? als het nog eens gebeurd snel terugbrengen om omruilen tegen een ander.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:23 schreef Stuart het volgende:
Mijn vader heeft gisteren een MBA 13" (2012) gekocht en vandaag liep deze vast
Hij had alleen Safari, Mail en de Calender open staan en tijdens werken in de Calender liep de boel vast (frozen screen). Geen enkele functie toets reageerde en alleen met het inhouden van de powerknop leek dit te zijn opgelost. Moet ik me hier zorgen om maken? Bellen met Apple of kan dit gebeuren?
Oh dearquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
da's niet echt normaal nee. misschien hardware issue oid? als het nog eens gebeurd snel terugbrengen om omruilen tegen een ander.
Ok, dan ga ik 'm eens kijken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jep! Vond het een erg leuke film, lijkt me ook redelijk waarheidsgetrouw
Wanneer komt die nieuwe met Ashton Kutcher uit eigenlijk?
als het de eerste periode gebeurt (geen idee hoeveel weken dat is maar volgens mij minstens 2?) mag je het product als kapot bij levering beschouwen en moeten ze gewoon geld teruggeven / andere regelen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:27 schreef Stuart het volgende:
[..]
Oh dear
Komt bij Dixons vandaan dus geen idee hoe moeilijk die gaan doen. Hadden al geen voorraad
Is het zo ernstig wel? Zou ik er morgen al mee terug moeten?quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als het de eerste periode gebeurt (geen idee hoeveel weken dat is maar volgens mij minstens 2?) mag je het product als kapot bij levering beschouwen en moeten ze gewoon geld teruggeven / andere regelen.
je kunt even op het probleem googlen maar volledige vastlopers heb ik hier nog nooit gehad onder os-xquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:33 schreef Stuart het volgende:
[..]
Is het zo ernstig wel? Zou ik er morgen al mee terug moeten?
Lekker danquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je kunt even op het probleem googlen maar volledige vastlopers heb ik hier nog nooit gehad onder os-x
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1391770quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:44 schreef Stuart het volgende:
[..]
Lekker dan
Thanks! Als anderen nog iets weten zie ik het (hoop ik) wel
quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:36 schreef remlof het volgende:
Oh hij doet het toch, duurde alleen even:
[ afbeelding ]
Blijven proberen. Het heeft bij mij ook een heel jaar geduurd eer ik mijn PowerMac G4 (PCI-graphics) van OS 9.2.2 naar 10.1 kreegquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:51 schreef remlof het volgende:
[..]
System 6 zelfs nog, 7 heb ik er nooit op aan de praat gekregen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |