Ah, thanks. Ik dacht dat je zo min mogelijk moest opladen.quote:
waarom 10%? just in case je nog iets wil downloaden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:12 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ah, thanks. Ik dacht dat je zo min mogelijk moest opladen.
Wat is er met 10 procent?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:12 schreef FUFR het volgende:
[..]
waarom 10%? just in case je nog iets wil downloaden?
heb jij zon slecht geheugen?quote:
Vraag ik mij ook afquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:12 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Maar bij 100% doorladen is niet schadelijk, ook niet als hij uitstaat?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:12 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Maar bij 100% doorladen is niet schadelijk, ook niet als hij uitstaat?
Nee, na 100% doorladen is ook niet schadelijk. De mijne doet bijna niet anders.quote:
Oh dat, nee das voor de snelheid.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:15 schreef FUFR het volgende:
[..]
heb jij zon slecht geheugen?
"altijd 10% leeglaten"
Mooi. Vraag me dit bij de iPad nog steeds af. En zonder coconutbattery kan ik het ook niet meten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
[..]
Nee, na 100% doorladen is ook niet schadelijk. De mijne doet bijna niet anders.
Lijkt mij van wel... tegenwoordig kan zowat elke li-ionbatterij daartegen. Mijn telefoon doet dat ook.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:48 schreef AppleOcean het volgende:
Maar die is er niet op de ipad dus das moeilijk.
Kan de ipad tegen overladen?
Hoe bevalt het scherm? Vond het zelf zo'n mega verschil met de 3GS en de 4 (iPhone)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:15 schreef Pino112 het volgende:
Hoi vanaf the new iPadNog beetje alles bekijken maar wat een topapparaat.
Installeren gaat via internet tegenwoordig. Of heb je oudere hardware?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:01 schreef Stuart het volgende:
Vandaag een 256GB Crucial M4 SSD besteld dus die zal volgende week wel hier zijn. Ook gelijk een USB 3.0 stick besteld (Corsair 16GB) om een bootable Mountain Lion te maken. Moet lukken
Ik zou gewoon even contact opnemen met de winkel waar je m gekocht hebt of anders met Apple. Het is prima als ze er een jaar garantie op geven, maar dan mag deze niet na een jaar er ineens mee ophouden. Het is aannemelijk te maken dat de iPod langer mee hoort te gaan bij normaal gebruik dus moeten ze daar wat aan doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:19 schreef BacardiRazzSinas het volgende:
Even tussendoor!
Ik heb een I-pod Classic 160gb die net buiten de garantie is en hij stopt er verrassend genoeg mee.
Hij ligt altijd in mijn auto waar hij via een jack-plugje de versterker aanstuurt maar ik neem aan dat dit geen probleem moet zijn.
De situatie: eerst speelde hij probleemloos alles af en van het 1 op het andere moment niks meer.
Scherm zwart, gaat niet meer aan, laad niet meer op, aan de laptop gehangen, geprobeerd te resetten maar niks mocht baten.
Iemand die weet wat er aan de hand is?
Nooit last van gehad hoor, na welke update op welk iOS apparaat (of Mac) dan ook. Als hij slomer wordt dan is het meteen al, zoals met iOS 5 op een 3GS.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 07:10 schreef opgebaarde het volgende:
Updaten jullie altijd meteen je iPhone en iPad? Ik heb de indruk dat het apparaat een tijdje na de update sloom wordt, zoals mijn "oude" iPad echt windowssloom is at the moment. Ik word een beetje huiverig, zou die MS topman echt gelijk hebben gehad?
Die heb ik niet gehad, maar scherm is echt heel ergquote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:24 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hoe bevalt het scherm? Vond het zelf zo'n mega verschil met de 3GS en de 4 (iPhone)
Zie OPquote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:35 schreef DuTank het volgende:
Heeft er iemand nog tips met betrekking tot het aanschaffen van een MBA als student zijnde? Ik heb begrepeb dat er kortingen te halen zijn.
Korting 8-12% door in te loggen op surfspot.nl en bij Partner Shops te kijken of de link in de OP, plus een gift card van ¤ 80 voor de App/iTunes store.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:35 schreef DuTank het volgende:
Heeft er iemand nog tips met betrekking tot het aanschaffen van een MBA als student zijnde? Ik heb begrepeb dat er kortingen te halen zijn.
garanties lopen in eerste instantie via de verkoper, tenzij anders aangegeven.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:04 schreef nelisb het volgende:
Mijn neefje studeert nog. Kan hij een laptop voor mij bestellen via surfspot? Zijn school staat ertussen.
Garantie loopt dan toch gewoon via Apple?
http://store.apple.com/nl/browse/open/salespolicies/eduquote:2. Het plaatsen van uw Bestelling
2.1 Om een bestelling te plaatsen, moet u 18 jaar of ouder zijn en bereikbaar zijn op een vast telefoonnummer (geen mobiel nummer). Uw ouder of voogd is gerechtigd om namens u producten te kopen bij de Apple Store voor het Onderwijs, mits u voldoet aan de hierna gestelde voorwaarden.
Om in aanmerking te komen voor de onderwijskorting op de Apple Store voor het Onderwijs dient uhetzij als student een voltijd- of deeltijdstudie te volgen en te beschikken over een studentenkaart van een onderwijsinstelling, (ii) hetzij als student ingeschreven te staan bij een onderwijsinstelling en van deze inschrijving bewijs te kunnen overleggen, hetzij (iii) als docent werkzaam te zijn bij een onderwijsinstelling en u het product aanschaft voor uw eigen gebruik, het gebruik in uw klas of voor wetenschappelijke doeleinden.
Wij kunnen u te allen tijde verzoeken een geldig document te overleggen waaruit blijkt dat u aan bovengenoemde voorwaarden voldoet. Wij behouden ons het recht voor uw bestelling geheel of gedeeltelijk te annuleren indien ons bekend wordt dat u geen student of docent bent zoals hierboven omschreven en/of de aankoop niet wordt aangewend voor uw eigen gebruik, uw gebruik in de klas of wetenschappelijke doeleinden. Indien uw bestelling op dergelijke gronden door ons wordt geannuleerd, zullen wij u hiervan schriftelijk op de hoogte stellen en het door u betaalde bedrag aan u terugbetalen.
Gelukkig is de Galaxy S geen kopie van de iPhone.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mooi intern document van Samsung dat de dan in ontwikkeling zijnde Galaxy S vergelijkt met de iPhone en concludeert: maak het meer zoals een iPhone.
http://www.scribd.com/doc/102317767/44
Ik dacht dat het sneller zou gaan met een USB stick eigenlijkquote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Installeren gaat via internet tegenwoordig. Of heb je oudere hardware?
Ik heb beide "uitvoeringen" aangesloten op mijn Pioneer receiver, werkt als een tierelier. Dat ik beide heb, komt puur omdat ik onlangs pas de Apple TV had gekocht.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:31 schreef DuTank het volgende:
En dan nog een vraag, die ik al 10x heb gesteld, maar telkens het antwoord vergeet.
Ik wil voornamelijk muziek draadloos kunnen afspelen op mijn Harman/Kardon systeem, dat aangesloten is op de tv. Nu kan dit via Apple TV en AirPort ofzo. Is Apple TV voldoende? Er vanuit gaande dat de Harman/Kardon het geluid op pikt van de (Apple)TV?
quote:Tests show Mountain Lion may indeed degrade battery life
Our testing shows noticeable decrease in battery life on the Retina MacBook Pro
Some bit of software within Mountain Lion indeed appears to noticeably reduce battery life for Apple's portable Macs. Following on numerous reports lodged in Apple's support forums, we did some additional testing using our Retina MacBook Pro review unit, which seemed to lose approximately 38 percent of its previous 8-hour runtime after installing Mountain Lion. Apple support technicians are continuing to gather evidence from users reporting problems, though at least one user has been told that an update from the Mac App Store should address the issue.
Apple TV is voldoende.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:31 schreef DuTank het volgende:
En dan nog een vraag, die ik al 10x heb gesteld, maar telkens het antwoord vergeet.
Ik wil voornamelijk muziek draadloos kunnen afspelen op mijn Harman/Kardon systeem, dat aangesloten is op de tv. Nu kan dit via Apple TV en AirPort ofzo. Is Apple TV voldoende? Er vanuit gaande dat de Harman/Kardon het geluid op pikt van de (Apple)TV?
Ga je ook naar Cupertino?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:10 schreef Dimens het volgende:
Ik mag mij binnenkort een Apple Genius noemen aangezien ik Apple producten ga verkopen en een hele training van Apple krijg.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-in-Amsterdam.dhtmlquote:'HP opent winkel met maar één product, in Amsterdam'
WEBLOG - Peter van Ammelrooy − 08/08/12, 12:40
© DE VOLKSKRANT. 's Werelds eerste shop-in-abri?
VK WEBLOG Als een grote computerfabrikant een winkel wil openen in Nederland is er eigenlijk maar één plek waar dat kan. HP heeft een 'belevingswinkel' geopend op het Amsterdamse Leidseplein, pal tegenover de Apple Store, schrijft Peter van Ammelrooy.
Apparatsjik is een zwerfblog over bits & bytes.
Tramlijnbegeerte in laptopvorm.
Qua aanloop zit HP prima, in het toeristisch epicentrum van Amsterdam. Toch valt te betwijfelen of makelaars de plek als een A-lokatie zullen aanduiden. De HP-winkel is klein, tochtig en tegelijk een van de drukste tramhaltes in de hoofdstad.
Er zijn dan ook geen tientallen jongens en meisjes in blauw T-shirt die je met een iPad de weg wijzen, zoals bij de overbuurman, geen tientallen toontafels met demonstratiemodellen en geen Genius Bar voor hulpvragen bij computerongemakken.
Er is maar 1 kassa, 1 bediende, 1 bewaker en 1 product voor 1 vaste prijs, van 1499 euro.
HP gaat er dan ook niet vanuit dat het in zijn shop-in-abri de aantallen pc's of computertoebehoren zullen afzetten die de overbuurman in het Hirschgebouw doet. De Amerikaanse computerfabrikant gebruikt het wachthuiswinkeltje om zijn jongste ultrabook onder de aandacht te brengen, de Spectre.
De ultrabook is een verzamelterm voor ultraslanke, ultralichte, ultrasnelle en (veelal) ultradure schootcomputers, waarmee chipfabrikant Intel - dat de term bedacht - de verkoop van notebooks wil opvijzelen. Die ondervinden in toenemende mate concurrentie van de tabletcomputer, zoals de iPad van de overbuurman en de Galaxy Tab van Samsung.
'HP staat bekend als een goed en vertrouwd merk', zegt Liselotte Lont, marketing manager van de consumententak van de pc-divisie van HP. Die aanduidingen zou je makkelijk kunnen vervangen door saai en degelijk, want zo zagen de consumentenproducten van HP er lange tijd uit.
Maar in een wereld waarin zelfs fietstrappers kunnen uitgroeien tot een statussymbool, kunnen pc's en HP niet achterblijven.
De Spectre is uitgevoerd in zwart, met een behuizing opgetrokken uit gorillaglas, een glassoort die tegen een stootje kan. De ultrabook heeft een 14 inch beeldscherm, audiotechnologie van Dr. Dre (de rapper die zijn eigen lijn koptelefoons en luidsprekers heeft), een oplichtend toetsenbord en een betaalde licentie voor Microsoft Office. Hij is 20 millimeter dik en weegt net iets meer dan 1,8 kilogram.
Wie al de aanschaf van een ultrabook overwoog en een beetje cachet wil geven aan zijn aankoop ('Gekocht op een tramhalte! Echt waar!') kan elke dag tot en met volgende week dinsdag op het Leidseplein terecht, van 's ochtends 10.00 uur tot 's avonds 21.00 uur.
Laptopkopers kunnen ook proberen Spectre te winnen. HP geeft er elke dag eentje weg via een verloting, waarvoor de lotnummers op een website zijn te bekomen. Je mag zo vaak meedoen als je wilt, je moet alleen naar het Leidseplein om te zien of je de winnende code te pakken hebt.
Wie niks wint, kan als troost bij de overbuurman even aan zíjn ultraplatte laptopjes likken.
Welkom in de wereld van marketing jongens. In ieder geval al gratis reclame via de volkskrant.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:16 schreef Tijn het volgende:
Wat denken ze hier nou mee te bereiken? Ik kan me niet voorstellen dat ze genoeg laptops gaan verkopen om de kosten van zo'n "winkel" terug te betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |