Vond dat commentaar van Dubbeldam juist wel leuk. Misschien iets te positief, maar dat vergeef ik hemquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:26 schreef cap het volgende:
[..]
Die sidekick commentator moet je erg hard wantrouwen, eentje begon die laatste Brit bij het springen gisteren ook al tot 2 keer toe (finale en barrage) te dissen dat ie daar totaaaaal geen vertrouwen in had en dat Nederland dit vast wel zou gaan halen. Lekker voorbarig... die Brit rijdt 2 keer foutloos.
Dat was het eigenlijk op voorhand. Zou sowieso wel een duel DL-GB worden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:34 schreef TheVulture het volgende:
Zilver lijkt me ook wel weg nu voor de Nederlandse equipe
Ja, dat was ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:36 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Degene die zei dat die stem van de co commentator op Jan Smit lijkt; inderdaad, mijn hemel.
Totdat ze bij Anky komenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:37 schreef TheArt het volgende:
Ik vind echt dat ze veel te hoge scores geven, bij iedereen.
Jaquote:
Niet verkeerdquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:40 schreef alors het volgende:
[ afbeelding ]
Laurens dus, lijkt verder niet echt op Jan toch?
Zijn stem welquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:40 schreef alors het volgende:
[ afbeelding ]
Laurens dus, lijkt verder niet echt op Jan toch?
Een vuige knipoog naar de jury is een 10.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:41 schreef TheVulture het volgende:
Maar echt serieus... hoezo die groet-punten? Hoe mooi je je hoed afneemt ofzo?
En een middelvinger?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een vuige knipoog naar de jury is een 10.
Alleen om te kwalificeren toch? Of begint iedereen straks niet op nul bij de muziek?quote:
Jurylid Kquote:K 86.667 1
E 81.556 1
H 77.778 1
C 80.111 1
M 77.333 3
B 81.000 1
F 79.333 1
zit een hele lekkere prinses tussen - kwam ik nog tegen 'per ongeluk' tijdens de f1 in abu dhabi ;-) of was dat Noorwegen.. anyways..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:44 schreef TheVulture het volgende:
De Deense koninklijke familie is er ook
Ja, volgens mij alleen kwalificatie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:44 schreef BVO het volgende:
[..]
Alleen om te kwalificeren toch? Of begint iedereen straks niet op nul bij de muziek?
Zou dat een Brit zijn?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jurylid KScore valt dan wel af, maar toch
Aan je lagere schooltijd?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:47 schreef TheArt het volgende:
Elke keer als ik het woord 'overgang' hoor, moet ik telkens aan iets anders denken
Ook, ook.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:47 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Aan je lagere schooltijd?
Dan komt Yessin zometeen de ring inquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:49 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Paard moest wat spanning kwijt.
Hoezo? Om te poepstampen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan komt Yessin zometeen de ring in
quote:
Ja met het paard Penicilinequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:52 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Er komt toch ook nog een kuur op muziek?
Je was me nét voorquote:
In een wei bij Veghelquote:
worst in wordingquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
29 jaar inmiddels, best oud voor een knol.
Gelukkig hebben we Jan Smit die ons helptquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:56 schreef Jane het volgende:
Ja, ik zie echt niet of iets nou goed is of niet, hoor. Maar ja...
Die live pagina op de site werkt voor geen meter hier...quote:
Bonfire is veel te oud johquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:56 schreef ZwarteMaan het volgende:
Bonfire laten overvliegen.. .dit is niks..
Beetje springen, rodeo e.d.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:56 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Ja wat wil je dan, dat paard laten breakdancen?
Nee staat daar niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:57 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Die live pagina op de site werkt voor geen meter hier...
Of is dat niet op london2012.com?
Ja en wat kenners hier in het topic (ik niet)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we Jan Smit die ons helpt
De naam BonFIRE is al velen malen cooler dan Salinero sta je meteen +1 punt voor beetje net zoals als je tegen Ajax speelt ;-)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bonfire is veel te oud johDaarnaast heeft Bonfire 1 olympische titel minder dan Salinero.
DragonFly ook wel een mooie voor een paard.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:58 schreef ZwarteMaan het volgende:
[..]
De naam BonFIRE is al velen malen cooler dan Salinero sta je meteen +1 punt voor beetje net zoals als je tegen Ajax speelt ;-)
quote:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:59 schreef DeeBee het volgende:
Jury heeft de pik op Anky of zo? Echt om jeuk van te krijgen die jurysporten...
Was minder hard applaus voor vanaf de tribune! Of zo...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:59 schreef TheVulture het volgende:
die pirouette was beter dan die van de Brit en de Duitse....
Iddquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:59 schreef DeeBee het volgende:
Paard schijt ze zo onder...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef TheArt het volgende:
Hebben we al het afweergeschut klaar staan om de jury onder vuur te nemen?
Ze wordt al tijden niet meer vol op waarde geschat had ik begrepen... da's wel jammer... alsof ze d'r beu zijnquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:59 schreef DeeBee het volgende:
Gewoon dat paard opwinden en dan laten swaffelen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef TheArt het volgende:
Zo van, naaah ze gaat al zo lang mee dat kan gewoon niet meer goed zijn. Laat haar maar stoppen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze wordt al tijden niet meer vol op waarde geschat had ik begrepen... da's wel jammer... alsof ze d'r beu zijn
ja, als dit een OS is waarom dan niet de 1500meter sprint voor paarden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:01 schreef horned_reaper het volgende:
Daarom mogen ze deze sport verwijderen van de OS. Dat hele jury gedoe is enorm dubieus.
Plus dat dit in mijn ogen totaal geen sport is. Dan is drummen, snelkoken en boomklimmen veel meer een olympische sport.
Eigenlijk ben ik het hier gewoon mee eens.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:01 schreef horned_reaper het volgende:
Daarom mogen ze deze sport verwijderen van de OS. Dat hele jury gedoe is enorm dubieus.
Plus dat dit in mijn ogen totaal geen sport is. Dan is drummen, snelkoken en boomklimmen veel meer een olympische sport.
Maar waarom kijk je dan? Je kan ook gewoon je tv op een ander kanaal zetten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:01 schreef horned_reaper het volgende:
Sjef zal wel een paardenlul hebbenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je vraagt je toch af hoe het komt dat ruiters zich gaan vereenzelvigen met hun paard?
Ben benieuwd naar dat ene jurylid met extreem hoge waardering voor de Britse.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef TheArt het volgende:
Dan kunnen we turnen ook wel afschaffen...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:01 schreef horned_reaper het volgende:
Of hij hinnikt bij het lachen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Sjef zal wel een paardenlul hebben
Daar gaan we over een driekwartier ook over klagen ben ik bangquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef Barry87 het volgende:
[..]
Dan kunnen we turnen ook wel afschaffen...
Hij mag dit toch vinden? Ik vind dit ook een van de minst boeiende sporten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar waarom kijk je dan? Je kan ook gewoon je tv op een ander kanaal zetten.
Met zo'n wagentje daarachter. Dan kan IJsbrand Chardon kampioen wordenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef ZwarteMaan het volgende:
[..]
ja, als dit een OS is waarom dan niet de 1500meter sprint voor paarden?
Daarom, ik pleit voor a return of the Bonfire the 3rd (is die al in productie?)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef alors het volgende:
Ik vind Salinero echt nog schitterend en je ziet zijn leeftijd er uiterlijk niet van af... in beweging soms helaas wel
Turnen vindt ik wel echt een sport waarin een atleet zich persoonlijk op de grenzen van het menselijke kunnen weet te scharen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef Barry87 het volgende:
[..]
nee, met zo'n jockey erop .. alleen dan doet NL weer niet mee - volgens mij hebben we geen snelle renpaarden?? Kan het fout hebben maar heb nog nooit een NL paard de Kentucky Derby of the Dubai World Cup zien winnen (of top-8)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Met zo'n wagentje daarachter. Dan kan IJsbrand Chardon kampioen worden
En ook minder dubieus qua jurywaarderingen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:03 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Turnen vindt ik wel echt een sport waarin een atleet zich persoonlijk op de grenzen van het menselijke kunnen weet te scharen.
Nee tuurlijk mag hij dat vinden, maar ik snap niet als je er zoveel kritiek op levert en er niets aan vindt, dat je dan nog gewoon kijkt. Als ik er geen reet aan vind, zou ik kappen met kijken. Ik kijk ook geen Grieks-Romeins worstelen. Daar vind ik echt geen reet aan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij mag dit toch vinden? Ik vind dit ook een van de minst boeiende sporten.
Zijn ook al vele malen discutabele beslissingen geweest inderdaad.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef Barry87 het volgende:
[..]
Het alternatief is 'Wie is de chef' of de 83e herhaling van het Journaal.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar waarom kijk je dan? Je kan ook gewoon je tv op een ander kanaal zetten.
Op een paardquote:
Daar heb ik zelf het idee (wat ik op deze spelen gezien heb) dat de scores vrij objectief zijn/dat alles vrij strikt staat voorgeschreven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef Barry87 het volgende:
[..]
Extra moeilijk he.quote:
Ik lok een discussie hierover uit omdat ik graag andere meningen hierover wil horen waar ik misschien zelf nog niet aan heb gedacht.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee tuurlijk mag hij dat vinden, maar ik snap niet als je er zoveel kritiek op levert en er niets aan vindt, dat je dan nog gewoon kijkt. Als ik er geen reet aan vind, zou ik kappen met kijken. Ik kijk ook geen Grieks-Romeins worstelen. Daar vind ik echt geen reet aan.
Wel vroeger altijd snelle drafpaarden gehad. In de tijd van Hans IJsvogel en Henri Buitenzorg.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:05 schreef ZwarteMaan het volgende:
Stomme vraag - waarom heeft NL geen snelle (ren)paarden?
Klopt, maar bij een miniem verschil blijft het klote.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daar heb ik zelf het idee (wat ik op deze spelen gezien heb) dat de scores vrij objectief zijn/dat alles vrij strikt staat voorgeschreven.
en waarom nu niet meer? Ik will ook wel een NL-paard die Dubai World Cup zien winnen - levert je toch 10,000,000 op (1 race)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Wel vroeger altijd snelle drafpaarden gehad. In de tijd van Hans IJsvogel en Henri Buitenzorg.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dan laat hij het paard draven en dan gaat ie allemaal handstands doen en zo.
Afschaffen van jurysporten?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:07 schreef Barry87 het volgende:
Klopt, maar bij een miniem verschil blijft het klote.
De persoonlijke voorkeuren van de jury kunnen dan het verschil maken.
Oke wie is jurylid E die haar pas op 8 zet met zo'n score?quote:K 76.333 4
E 73.333 8
H 73.333 4
C 76.111 3
M 74.111 5
B 75.444 5
F 75.889 5
Begrijp ik, maar die discussie is hier van de week al tientallen keren gevoerd. Wat meespeelt dat dit olympisch is, is dat het een eeuwenoude sport is en vanaf het begin er al bij was. Daarnaast beoefenen redelijk wat mensen het op de wereld, dus dan is het wat mij betreft terecht olympisch. Ik interesseer me hier ook wat minder voor dan voor andere sporten, maar je kan ook niet alles evenveel waarderen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:06 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik lok een discussie hierover uit omdat ik graag andere meningen hierover wil horen waar ik misschien zelf nog niet aan heb gedacht.
Ik geef ook zeker toe dat het ENORM knap is wat deze mensen kunnen met hun paarden. Maar ik er zijn misschien wel miljoenen dingen die mensen kunnen doen en die ENORM knap zijn.
Ja het probleem is dat deze discussie elk topic wel weer een keer voorbij komt en ik heb nu geen zin meer om het uit te leggen allemaalquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:06 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik lok een discussie hierover uit omdat ik graag andere meningen hierover wil horen waar ik misschien zelf nog niet aan heb gedacht.
Ik geef ook zeker toe dat het ENORM knap is wat deze mensen kunnen met hun paarden. Maar ik er zijn misschien wel miljoenen dingen die mensen kunnen doen en die ENORM knap zijn.
Iedereen laag waarderen is het probleem niet zo natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oke wie is jurylid E die haar pas op 8 zet met zo'n score?H waardeert iedereen laag.
[..]
Begrijp ik, maar die discussie is hier van de week al tientallen keren gevoerd. Wat meespeelt dat dit olympisch is, is dat het een eeuwenoude sport is en vanaf het begin er al bij was. Daarnaast beoefenen redelijk wat mensen het op de wereld, dus dan is het wat mij betreft terecht olympisch. Ik interesseer me hier ook wat minder voor dan voor andere sporten, maar je kan ook niet alles evenveel waarderen.
Dit is eigenlijk mijn hele issue met de dressuur. Je leert die paarden iets wat niet natuurlijk is, een kunstje eigenlijk. Daarom staat het mij niet echt aan, in combinatie met het feit dat het een jurysport is. Ik wilde nog iets schrijven dat we ook geen onderdeel 'pootjes geven voor rashonden' hebben, maar dan zal ik hier wel een aantal mensen voor de schenen schoppenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:04 schreef TheVulture het volgende:
Het is juist reteknap om een paard zo te laten bewegen
Eens. Mag ik dat vinden, ja dat mag en ik kijk dan ook niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:01 schreef horned_reaper het volgende:
Omdat Nederlanders te braaf zijn op medisch gebiedquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:08 schreef ZwarteMaan het volgende:
[..]
en waarom nu niet meer? Ik will ook wel een NL-paard die Dubai World Cup zien winnen - levert je toch 10,000,000 op (1 race)
Eens. Of autoracenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:14 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk mijn hele issue met de dressuur. Je leert die paarden iets wat niet natuurlijk is, een kunstje eigenlijk. Daarom staat het mij niet echt aan, in combinatie met het feit dat het een jurysport is. Ik wilde nog iets schrijven dat we ook geen onderdeel 'pootjes geven voor rashonden' hebben, maar dan zal ik hier wel een aantal mensen voor de schenen schoppen
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:18 schreef Columbiafan het volgende:
Lijkt me nog een knappe vrouw die Sprehe
Ja voor individueel wel jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:23 schreef marcodej het volgende:
Alles weer op 0 voor de finale hoor ik?
Ja zodat ze de boel kunnen manipuleren in Brits voordeel indien nodigquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:23 schreef marcodej het volgende:
Alles weer op 0 voor de finale hoor ik?
Bijkomend voordeel als organiserend land heet dat...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja zodat ze de boel kunnen manipuleren in Brits voordeel indien nodig
Oh, ik begreep dat Cornelisse 2.5% achter stond en het dus moeilijk in te halen was voor goud. Maar als het weer vanaf 0 begint kan het dus alle kanten op (maar een Brit zal wel winnen).quote:
Ze wilde het vooraf bepaalde goud even ophalen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:27 schreef TheVulture het volgende:
Waarom rijdt zij voor GB eigenlijk?
Op de BBC laten ze het begin van de rit nog eens zien maar dat paard zwaait alle kanten opquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:26 schreef alors het volgende:
Dit is echt zo'n matige ruiterkunst heKijk dr tekeergaan met die handen en haar bovenlichaam
Misschien kwam ze er bij Duitsland niet in? Kan ik me voorstellen die hebben wel betere ruiters. Maarja GB heeft er heel veel geld ingepompt en misschien een leuk paard voor haar gekocht ofzoquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:27 schreef TheVulture het volgende:
Waarom rijdt zij voor GB eigenlijk?
Eens. Ook in de halve ophouding is ze niet helemaal gelukkig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:26 schreef alors het volgende:
Dit is echt zo'n matige ruiterkunst heKijk dr tekeergaan met die handen en haar bovenlichaam
Dat is wat mij dan weer tegenstaat... het feit dat je gewoon een medaille kunt kopen in deze sportquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:28 schreef alors het volgende:
[..]
Misschien kwam ze er bij Duitsland niet in? Kan ik me voorstellen die hebben wel betere ruiters. Maarja GB heeft er heel veel geld ingepompt en misschien een leuk paard voor haar gekocht ofzo
Haar paard wel, zij absoluut niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:29 schreef marcodej het volgende:
Ik vond dit nou niet echt aantoonbaar beter dan onze Ank ofzo?
Tsja, als ze Totilas niet hadden gekocht had het ons niet uitgemaakt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is wat mij dan weer tegenstaat... het feit dat je gewoon een medaille kunt kopen in deze sport
Geld speelt natuurlijk bij heel veel sporten een grote rol, trainingsfaciliteiten zijn erg belangrijk en kosten veel geld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is wat mij dan weer tegenstaat... het feit dat je gewoon een medaille kunt kopen in deze sport
is Totilas de Messi van alle paarden?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, als ze Totilas niet hadden gekocht had het ons niet uitgemaakt.
Oh ik weet het niet zeker hoor, maar ik dacht dat dit individueel ook een kwalificatie is voor de GP Special, en dat ze dan daar voor individueel weer op nu staan. Voor teamresultaat tellen deze en die van vrijdag wel op.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Was afgelopen Spelen nooit zo toch?
Totilas kan zwevenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:31 schreef ZwarteMaan het volgende:
[..]
is Totilas de Messi van alle paarden?
Huhquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ai, takt gaat hier volledig mis. Tevens lijkt me de aanleuning niet in orde.
Oh excuses, ik zal het even vertellen voor de leken onder ons:quote:
Oh ja, die onderdelen waar jij zo goed in bentquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh excuses, ik zal het even vertellen voor de leken onder ons:
Takt/Regelmaat:
Het zuivere ritme van de bewegingen. Dus in de stap een 4-takt, in draf een 2-takt en in galop een 3-takt ritme.
Aanleuning:
De elastische verbinding tussen de hand van de ruiter en de mond van het paard genomen door het paard. Niet te licht en niet te zwaar.
yesquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:50 schreef TheArt het volgende:
75.540 voor Gal. Bronzen medaille is nu zeker.
Ik ook niet. Maar alles boven de 80% is zeer goed te noemen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:32 schreef TLC het volgende:
Ik begrijp geen een reet van de puntentelling bij dressuur![]()
Zijn schoonmoeder denk ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:35 schreef wimderon het volgende:
Jurylid K heeft Hester 86 gegeven, de andere vijf allemaal rond de 78-81![]()
Ook de enige die Dujardin niet als hoogste en Cornelissen niet als tweede waardeerde.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:34 schreef Felagund het volgende:
Telt het resultaat van vandaag wel mee voor morgen?
Ik snap ook niet hoe sommige juryleden bij bepaalde punten komen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:32 schreef TLC het volgende:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:34 schreef Felagund het volgende:
Telt het resultaat van vandaag wel mee voor morgen?
Heb je goed.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:36 schreef TheArt het volgende:
[..]Voor individuele medailles telt alleen de kür op muziek volgens mij.
Het is zo simpel:quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:32 schreef TLC het volgende:
Brons is al gehaaldquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat is er nog mogelijk hier? Zilver? Goud uit zicht?
Das overmorgen de 9dequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:56 schreef marcodej het volgende:
Morgen dus nog een kans voor Cornelisse. Niet geheel kansloos.
Niet geheel kansloos voor goud ja.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:56 schreef marcodej het volgende:
Morgen dus nog een kans voor Cornelisse. Niet geheel kansloos.
Zal wel zilver wordenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:04 schreef Keauning het volgende:
[..]
Niet geheel kansloos voor goud ja.
4 punten verschillen tussen de hoogste en laagste score, dat slaat toch nergens opquote:K 83.889 3
E 81.667 2
H 79.556 2
C 82.778 2
M 80.444 2
B 83.444 2
F 82.000 2
Klopt. Zij rijdt veel netter en zeer expressief.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:19 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Tuurlijk wint die Britse. Dat voel je op je sokken al aankomen.
Opvallend, wel goed voor Cornelissen natuurlijk, maar dit was de voorgaande jaren toch niet het geval? Toen moest van Grunsven op het slotonderdeel elke keer nog een achterstand inhalen op die Duitse..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:36 schreef cap het volgende:
[..]
The Team event medals are decided by the total of the scores in the Grand Prix and the Grand Prix Special.
After the Grand Prix Special, the best 18 individuals (including any tied for 18th place) go through to the Grand Prix Freestyle. Riders are selected to go through on the basis of their performance in the Grand Prix Special only.
Performance in the Grand Prix Freestyle determines the medals in the Individual event.
Lijkt me niet dus, alleen van belang voor kwalificatie.
En nee niet om die reden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Klopt. Zij rijdt veel netter en zeer expressief.
Die K gaf Hester bijna 87% ja, wat een troll jurylid...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:16 schreef TheArt het volgende:
Scores Adelinde
[..]
4 punten verschillen tussen de hoogste en laagste score, dat slaat toch nergens opDie H gaf iedereen lagere scores, soit dat kan, maar dat die K de score van Hester 3!!!! punten hoger waardeert dan die van Adelinde, dan moet je toch gewoon uit de jury gezet worden?
Waarom dan wel?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:31 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
En nee niet om die reden.
Dat ze beter rijdt is subjectief. Kan best zijn dat de Nederlandse beter rijdt donderdag en toch het goud naar GB gaat. Jury is zo idioot in deze sport. Ik zag een puntenverschil van 4 of 5 daarstraks en je kunt zo het Britse jurylid eruitpikken.quote:
Ze rijdt echt veel beter. Als je het scala der ausbildung volgt en de regels van de FEI daarbij mee laat tellen dan is niet alleen Valegro beter, maar rijdt Charlotte zoals het hoort, licht op de hulpen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:37 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Dat ze beter rijdt is subjectief. Kan best zijn dat de Nederlandse beter rijdt donderdag en toch het goud naar GB gaat. Jury is zo idioot in deze sport. Ik zag een puntenverschil van 4 of 5 daarstraks en je kunt zo het Britse jurylid eruitpikken.
Dat mag jij vinden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ze rijdt echt veel beter. Als je het scala der ausbildung volgt en de regels van de FEI daarbij mee laat tellen dan is niet alleen Valegro beter, maar rijdt Charlotte zoals het hoort, licht op de hulpen.
Adelinde zit heel zwaar, werkt erg tegen in de mond en Parzival is een hakkentrekker. Beetje 't zelfde als Laura Bechtolsheimer.
Als je er objectief naar kijkt dan is dat zo. Adelinde staat bekend om haar zware rijden.quote:
Objectiviteit bestaat niet in een jurysport.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je er objectief naar kijkt dan is dat zo. Adelinde staat bekend om haar zware rijden.
Waar. Maar als je kijkt naar beide dames aan de hand van wat de FEI en het Skala uitleggen, dan is Charlotte objectief gezien de betere amazone.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:42 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Objectiviteit bestaat niet in een jurysport.
Als Adelinde beter rijdt, gaat het goud naar Adelinde.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:46 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Nogmaals "objectief gezien" bestaat niet.
Ook al rijdt de Hollandse amazone donderdag beter dan nog gaat het goud naar GB.
Ik hoop het.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als Adelinde beter rijdt, gaat het goud naar Adelinde.
Dat moet je niet te hard roepen. Buiten dat ik het met die stelling niet perse eens ben kan Nederland wel altijd betoveren met de muziek en de choreografie. Beter dan welk land ook. De Britten zullen wel weer met een flauw Beatlesdeuntje komen of zo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:14 schreef Samzz het volgende:
Adelinde wint geen goud. Valegro is veel beter dan Parzival.
Heel moeilijk te beoordelen. Ik heb ze allebei nog maar op 1 paard zien rijden. En Parzival vergt nu eenmaal letterlijk krachtiger rijden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waar. Maar als je kijkt naar beide dames aan de hand van wat de FEI en het Skala uitleggen, dan is Charlotte objectief gezien de betere amazone.
En ik vind inderdaad dat zij beter rijdt.
Je beoordeelt dan ook een combinatie. Charlotte rijdt veel vriendelijker. Adelinde is hard in de hand en rijdt drukkend, op al haar paarden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heel moeilijk te beoordelen. Ik heb ze allebei nog maar op 1 paard zien rijden. En Parzival vergt nu eenmaal letterlijk krachtiger rijden.
Een kur is meer dan muziek en choreografie. We gaan het zien donderdag. Puur op rijden zeg ik Charlotte.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat moet je niet te hard roepen. Buiten dat ik het met die stelling niet perse eens ben kan Nederland wel altijd betoveren met de muziek en de choreografie. Beter dan welk land ook. De Britten zullen wel weer met een flauw Beatlesdeuntje komen of zo.
Een kur is een samenspel van het rijden, de muziek en de choreografie. En daarom is Adelinde zeker kanshebber voor goud.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:17 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een kur is meer dan muziek en choreografie. We gaan het zien donderdag. Puur op rijden zeg ik Charlotte.
Ja, dat weet ik. Toch is het rijden belangrijker en Charlotte heeft een goede kur.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Een kur is een samenspel van het rijden, de muziek en de choreografie. En daarom is Adelinde zeker kanshebber voor goud.
En een beter paard.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Toch is het rijden belangrijker en Charlotte heeft een goede kur.
Dat zonder meer. Tel daar haar prachtige rijstijl bij op.quote:
Jammer dat nog een beter paard werkeloos in Duitsland staat.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat zonder meer. Tel daar haar prachtige rijstijl bij op.
Die zijn weer aan het trainen en beginnen binnenkort bij Sjef.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jammer dat nog een beter paard werkeloos in Duitsland staat.
Met Edward Gal was het een regelrechte kandidaat voor goud geweest.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die zijn weer aan het trainen en beginnen binnenkort bij Sjef.
Eerst maar eens afwachten, he.
Och. Shit happens.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met Edward Gal was het een regelrechte kandidaat voor goud geweest.
Moet het erin gepompte geld worden terugverdiend?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:49 schreef Samzz het volgende:
Wel jammer dat Charlotte en Valegro na de OS geen combinatie meer zullen zijn... Net als Carl en Uthopia en Dorothee en Diva.
Alle paarden de verkoop in.
Ja, over 4 jaar zit Britse team weer achter Nederland.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:14 schreef alors het volgende:
[..]
Moet het erin gepompte geld worden terugverdiend?
Geen idee. Het was al tijden bekend dat de dieren na de OS zouden gaan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:14 schreef alors het volgende:
[..]
Moet het erin gepompte geld worden terugverdiend?
Wanneer de OS in NL is dan blijven de beste paarden ineens wel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Geen idee. Het was al tijden bekend dat de dieren na de OS zouden gaan.
Sja, tof dat de eigenaren ze aan hebben gehouden tot de Spelen. Is ook wel een grote gok.
2028, wanneer wordt dat besloten, over een aantal jaar? (heb in mijn hoofd dat binnenkort 2020 gekozen gaat worden?) Dus dan zouden ze nog een aantal jaar hebben om goede paarden te fokkenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer de OS in NL is dan blijven de beste paarden ineens wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |