inkoppertjequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:58 schreef Micson het volgende:
Als dit een sport is, kunnen we ook een paar bosnegers uit Afrika dwingen om zich als apen te gedragen.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:58 schreef Micson het volgende:
Dat is toch je reinste dierenmishandeling? Een dier iets geheel tegen haar natuur in aanleren. Dwingen om rare pasjes te maken. En dan dat commentaar erbij: ''De neus moet dichter bij het lichaam zijn, dit zijn strafpunten''. Dat hoofd van dat paard moet dus helemaal kromgetrokken worden naar zijn lichaam toe, welke mafkees verzint zoiets. Echt schandalig dat praktijken als deze, waar alleen rare paardenfetisjisten plezier aan beleven, een sport is op de Olympische Spelen.
Als dit een sport is, kunnen we ook een paar bosnegers uit Afrika dwingen om zich als apen te gedragen. En dan laten we ze op de Olympische Spelen slingeren aan bomen om punten te verdienen. Nou, zie zelf hoe ridicuul bovenstaand scenario klinkt; en realiseer je dan dat met paarden precies hetzelfde gebeurt.
Verwerpelijk, dat is het
Dat maken jullie paardenfetisjisten jezelf alleen maar wijs.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:04 schreef Piye het volgende:
Plebejers begrijpen dat niet maar die paarden vinden het leuk om zo gracieus te zijn.
Mensen die alles kapot gaan nuanceren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:06 schreef Alborz het volgende:
Huisdieren houden is dan ook dierenmishandeling. Dieren domesticiatie is ook 'tegen haar natuur'. Oh en jij eet vast ook vlees, of niet?
Laat ik het nog wat verder nuanceren voor je. De paarden in de paardensport worden tig keer beter behandeld, verzorgd en verkeren in een hele goede gezondheid in vergelijking met een doorsnee paard. Lichamelijk en geestelijk moet zo'n paard in tip-top conditie zijn, vooral in de OS om een goede prestatie neer te zetten. Vergeleken met vroeger worden deze paarden ook veel beter gehouden dan bijvoorbeeld 200-300 jaar terug toen paard en wagen de primaire vervoersmiddellen waren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:09 schreef Micson het volgende:
[..]
Mensen die alles kapot gaan nuanceren.
Denk eens na, voordat je zulke onzin post.
Nee, je praat (wederom) onzin.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:12 schreef Alborz het volgende:
[..]
Laat ik het nog wat verder nuanceren voor je. De paarden in de paardensport worden tig keer beter behandeld, verzorgd en verkeren in een hele goede gezondheid in vergelijking met een doorsnee paard. Lichamelijk en geestelijk moet zo'n paard in tip-top conditie zijn, vooral in de OS om een goede prestatie neer te zetten. Vergeleken met vroeger worden deze paarden ook veel beter gehouden dan bijvoorbeeld 200-300 jaar terug toen paard en wagen de primaire vervoersmiddellen waren.
Wauw, ben ik blij dat jij wel kan nuanceren en geen onzin praat zoals ik dat doequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:15 schreef Micson het volgende:
[..]
Nee, je praat (wederom) onzin.
Als ik mijn hond het hele jaar door vertroetel en hem alles laat doen wat hij maar wil, maar dan een keer per jaar hem door 20 mannen in de kont laat neuken, is dit toch ook nog steeds verwerpelijk?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:58 schreef Micson het volgende:
Als dit een sport is, kunnen we ook een paar bosnegers uit Afrika dwingen om zich als apen te gedragen. En dan laten we ze op de Olympische Spelen slingeren aan bomen om punten te verdienen.
Verwerpelijk, dat is het
Ik heb eigenlijk helemaal niks met paarden, maar volgens mij valt het allemaal best mee. In principe staan die beesten gewoon een beetje te dansen. Vergt wat oefening, maar zo ongelooflijk zwaar zal het ook weer niet zijn en verder worden ze prima verzorgd. Het is niet alsof ze die dingen leren door op hete kolen te lopen of zo en de tijden dat ze een spoor in hun zij gedrukt kregen zijn ook al voorbij.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:07 schreef Micson het volgende:
[..]
Dat maken jullie paardenfetisjisten jezelf alleen maar wijs.
Met teugels je hele kop scheefgetrokken krijgen, dat zullen ze inderdaad erg prettig vinden .
Ja blijkbaar moet ik de vergelijking in het ridicule trekken voordat jij het snapt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:18 schreef Alborz het volgende:
[..]
Wauw, ben ik blij dat jij wel kan nuanceren en geen onzin praat zoals ik dat doe [ afbeelding ]
Een paard wat er zelf niks aan vind presteerd ook niet op zo'n niveau.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:21 schreef Micson het volgende:
[..]
Ja blijkbaar moet ik de vergelijking in het ridicule trekken voordat jij het snapt.
Jullie denken dat alles gerechtvaardigd wordt omdat het paard goed behandeld wordt. Mijn punt is dat het belachelijk is dat deze moreel verwerpelijke praktijken een Olympische sport is. Jij vergelijkt het zelf met vlees eten. We maken toch ook geen sport van koeien slachten ?
Maar wat is er zo moreel verwerpelijk aan die activiteiten dan? Ze lijden toch geen pijn bij het uitvoeren of oefenen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:21 schreef Micson het volgende:
[..]
Ja blijkbaar moet ik de vergelijking in het ridicule trekken voordat jij het snapt.
Jullie denken dat alles gerechtvaardigd wordt omdat het paard goed behandeld wordt. Mijn punt is dat het belachelijk is dat deze moreel verwerpelijke praktijken een Olympische sport is. Jij vergelijkt het zelf met vlees eten. We maken toch ook geen sport van koeien slachten ?
Weer zo'n vage oneliner die nergens op gebaseerd is en slechts bedoeld is om iets dat krom is recht te praten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Een paard wat er zelf niks aan vind presteerd ook niet op zo'n niveau.
En jij bent de nieuwe paardenfluisteraar?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:29 schreef Micson het volgende:
[..]
Weer zo'n vage oneliner die nergens op gebaseerd is en slechts bedoeld is om iets dat krom is recht te praten.
Natuurlijk vind dat paard dit niet leukDieren die iets moeten doen dat niet in hun aard ligt, vinden dat niet leuk.
De activiteit zelf is relatief gezien niet verwerpelijk. Zoals iemand al opmerkte, er worden massaal dieren geslacht etc, dan valt dit wel mee.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:28 schreef Piye het volgende:
[..]
Maar wat is er zo moreel verwerpelijk aan die activiteiten dan? Ze lijden toch geen pijn bij het uitvoeren of oefenen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |