POTC 2 kun je best kijken zonder 1 te zien.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:37 schreef Jivis het volgende:
[..]
Lord of the Rings en bijvoorbeeld ook Pirates of the Carribean 2 en 3 zijn back-to-back opgenomen, dus dat is sowieso niet te vergelijken vind ik. Dat is gewoon één verhaal. Het gaat erom of de film goed te begrijpen is zonder 1 en 2 te zien. En dat betwijfel ik, je zult echt een hele hoop niet mee krijgen. Ook denk ik dat de derde film een stuk minder goed is als je niet bekend met de voorgeschiedenis, omdat een hoop zaken (zoals emotionele binding met bekende personages) wegvallen. In zekere zin is dat misschien ook wel een manke.
Ach, de enigen die hier uitsluitsel over kunnen geven zijn de mensen voor wie DKR de eerste Batman was. Maar then again, volgensmij hebben veel bioscoopgangers die naar deel drie gingen deel twee ook wel gezien.
TDK staat veel meer op zichzelf dan DKR, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:40 schreef Tanin het volgende:
[..]
POTC 2 kun je best kijken zonder 1 te zien.
Voor mij was TDK de eerste ervaring ooit met Batman, dat ging prima.
Ok, dan zijn we het overal over eensquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
TDK staat veel meer op zichzelf dan DKR, wat mij betreft.
En ik had het over PotC 2 en 3, niet 1.
Als je de film ziet zonder de andere films gezien te hebben dan is het een redelijke film. Als je de andere films gezien hebt is het een hele goede film.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:37 schreef Jivis het volgende:
[..]
Lord of the Rings en bijvoorbeeld ook Pirates of the Carribean 2 en 3 zijn back-to-back opgenomen, dus dat is sowieso niet te vergelijken vind ik. Dat is gewoon één verhaal. Het gaat erom of de film goed te begrijpen is zonder 1 en 2 te zien. En dat betwijfel ik, je zult echt een hele hoop niet mee krijgen. Ook denk ik dat de derde film een stuk minder goed is als je niet bekend met de voorgeschiedenis, omdat een hoop zaken (zoals emotionele binding met bekende personages) wegvallen. In zekere zin is dat misschien ook wel een manke.
Ach, de enigen die hier uitsluitsel over kunnen geven zijn de mensen voor wie DKR de eerste Batman was. Maar then again, volgensmij hebben veel bioscoopgangers die naar deel drie gingen deel twee ook wel gezien.
My point exactlyquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:20 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als je de film ziet zonder de andere films gezien te hebben dan is het een redelijke film. Als je de andere films gezien hebt is het een hele goede film.
Sommige acties en situaties lijken totaal niet boeiend op het moment dat je de andere films niet gezien hebt. Of hebben in ieder geval niet zo'n impact.
Kortom, je hebt weinig van de film begrepen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:11 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb hem net gezien en vond hem erg tegenvallen. Het verhaal is niet echt sterk waardoor er gevoelsmatig teveel overbodige stukken in zitten die het tempo en de spanning er behoorlijk uit halen.
Veel teveel emo-gedoe van bijvoorbeeld Alfred en de Commissaris. Ook vond ik het nogal ver gezocht dat Robin wist dat Bruce Wayne Batman was. De actie scenes vond ik ook weinig spectaculair en soms zelfs gewoon slecht.
Zonde.
Ik geloof niet dat er iemand op deze wereld rondloopt die in staat is zelfstandig een bioscoopkaartje te kopen maar deze film niet begrijpt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Kortom, je hebt weinig van de film begrepen?
Het is natuurlijk een mening, maar voor mijn gevoel heb je die emo scenes niet helemaal begrepen. Ze zijn juist zo'n belangrijk onderdeel van het verhaal.
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom juist niet meer mensen weten dat Bruce Wayne Batman is. Hoeveel mensen zou Gotham nou hebben die en jong en fit zijn, en ook nog eens financieel de middelen hebben voor speeltjes als The Tumbler en The Bat?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:11 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb hem net gezien en vond hem erg tegenvallen. Het verhaal is niet echt sterk waardoor er gevoelsmatig teveel overbodige stukken in zitten die het tempo en de spanning er behoorlijk uit halen.
Veel teveel emo-gedoe van bijvoorbeeld Alfred en de Commissaris. Ook vond ik het nogal ver gezocht dat Robin wist dat Bruce Wayne Batman was. De actie scenes vond ik ook weinig spectaculair en soms zelfs gewoon slecht.
Zonde.
Da's wel waar, kennelijk heeft Gotham City weinig goede onderzoeksjournalistenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 07:25 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom juist niet meer mensen weten dat Bruce Wayne Batman is. Hoeveel mensen zou Gotham nou hebben die en jong en fit zijn, en ook nog eens financieel de middelen hebben voor speeltjes als The Tumbler en The Bat?
Waar is Vicky Vale als je haar nodig hebtquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 08:34 schreef Jivis het volgende:
[..]
Da's wel waar, kennelijk heeft Gotham City weinig goede onderzoeksjournalisten.
Eigenlijk waren die scenes juist een van de hoogtepunten voor mij uit de film. De butler die gewoon familie is geworden van Wayne en door de jaren heen heeft moeten aanschouwen hoe een succesvolle biljonair die iets wilde teruggeven aan de maatschappij zijn nalatenschap totaal failliet is verklaard op sociaal en economisch vlak. Komt nog daarbij dat hun zoon ook nogal discutabele moralen heeft en dat nalatenschap in een dieper dal brengt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:11 schreef Cracka-ass het volgende:
Zonde.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:15 schreef Stefan het volgende:
[..]
Waar is Vicky Vale als je haar nodig hebt
Als jij niet de impact ziet van die scenes dan vraag ik me af wie dat kaartje dan voor jou gekocht heeft. Het is juist een essentieel onderdeel van de film en geeft de diepgang die je mist bij de meeste actiefilms.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 02:34 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er iemand op deze wereld rondloopt die in staat is zelfstandig een bioscoopkaartje te kopen maar deze film niet begrijpt.
Bedoel je de scene dat hij ergens in Europa zit en Alfred weer tegen komt?quote:Dat opzetje naar de laatste scène van Bale bijvoorbeeld. Dan zit ik zo:naar het doek te staren omdat ik al weet hoe het gaat eindigen voor Batman. Een aantal van dat soort geforceerde momenten in combinatie met slechte actie en ik (niet alleen overigens) moest echt moeite doen om wakker te blijven.
Natuurlijk heb je gelijk maar dat soort dingen moet je nu eenmaal accepteren bij dit soort films. Daar heb ik geen moeite mee. Dat was ook de reden niet waarom Robin wist wie hij was. Dat was omdat hij de blik in zijn ogen herkende.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 07:25 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom juist niet meer mensen weten dat Bruce Wayne Batman is. Hoeveel mensen zou Gotham nou hebben die en jong en fit zijn, en ook nog eens financieel de middelen hebben voor speeltjes als The Tumbler en The Bat?
Typisch, bovenstaande wisten we namelijk al voor deze film.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:27 schreef Deckard het volgende:
[..]
Eigenlijk waren die scenes juist een van de hoogtepunten voor mij uit de film. De butler die gewoon familie is geworden van Wayne en door de jaren heen heeft moeten aanschouwen hoe een succesvolle biljonair die iets wilde teruggeven aan de maatschappij zijn nalatenschap totaal failliet is verklaard op sociaal en economisch vlak. Komt nog daarbij dat hun zoon ook nogal discutabele moralen heeft en dat nalatenschap in een dieper dal brengt.
Dit is een van zijn laatste momenten met Bruce Wayne om hem te behoeden dat hij niet mee wordt gezogen en ook hij ten onder zal gaan. Dat gaat niet in je koude kleren zitten.
Batman een film met diepgang?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als jij niet de impact ziet van die scenes dan vraag ik me af wie dat kaartje dan voor jou gekocht heeft. Het is juist een essentieel onderdeel van de film en geeft de diepgang die je mist bij de meeste actiefilms.
Als je die scenes en de achterliggende gedachte (verspreid over alle 3 de films) weg laat hou je weinig meer over dan een leuke actiefilm.
Juist. Je wist al voordat de batman in actie was geweest dat dit de laatste scène voor hem zou zijn. Diep hoor.quote:[..]
Bedoel je de scene dat hij ergens in Europa zit en Alfred weer tegen komt?
Ik vond het niet de meest sterke scene om de film mee te eindigen, maar beter dan dat hij dood ging.
Je bent gewoon een hipsterwijfquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:46 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik jankte bij die scene's, maakt mij dat een wijf of een hipster?
Als kijker weet je altijd al een boel. Maar het wordt nogal waardeloos als daarover geen consequentie staat voor de personage. Die scene met Alfred is gewoon belangrijk omdat hij niet meer achter Bruce Wayne kan staan. Natuurlijk weten we wel wat zijn beweegredenen zullen zijn, maar het besluit zelf is toch wel belangrijk om op film te zetten dan een notitie van 'screw you guys,im going home'.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:52 schreef Cracka-ass het volgende:
Typisch, bovenstaande wisten we namelijk al voor deze film.
En mij!quote:Batman een film met diepgang?![]()
Die scènes waren naast totaal overbodig (we kenden de verhouding tussen Alfred en Bruce) alleen bedoeld omte trekken bij hipsters en vrouwen.
Hehe, Saint of Killers. Heb vanochtend het laatste deel van Preacher gelezen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo ongebruikelijk is dat toch niet voor een Nolan-film? Emoties worden beschreven of gesuggereerd, zelden gevoeld.
komt ook omdat Michael Caine natuurlijk een topacteur isquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:17 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik vond Alfred eigenlijk 1 van de weinige uitgewerkte karakters in the Dark Knight. Ik deel wel enigzins de mening van cracka-ass, het voelt wel erg als hapsnapwerk bij tijd en wijlen.
Nee mar ik heb wel de bioscoop hdd ff gekopieeerdst. Moment ik ga je mailequote:
Werkt een diaprojector ook?quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:10 schreef Stefan het volgende:
Ik heb hier de 35 mm imaxversie op 3 rollen liggen, je mag hem wel lenen, heb je een projector?
Prachtig stuk toen hij in de helikopter spotlight stond.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:22 schreef Stefan het volgende:
Iemand klaagde dat er maar 3 badman, sorry, batman scenes in zaten, maar die waren juist perfect. Ik geloof dat t 45 min duurt voor Bruce weer zn pak aantrekt, maar de eerste sequence is meteen geweldig
fijn. Anders zit ik met een 26k versie me dood te ergeren.....quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:05 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nee mar ik heb wel de bioscoop hdd ff gekopieeerdst. Moment ik ga je maile
Gr gr xoxox
Kan Uwe Boll niet een Robin trilogie maken? Plaatsvervangende schaamte gegarandeerdquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:22 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Ze wachten tot Joel Schumacher beschikbaar is
Dan moet hij de Batman games verfilmen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:39 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Kan Uwe Boll niet een Robin trilogie maken? Plaatsvervangende schaamte gegarandeerd
Ik zit te wachten op Lars von Trier. Dat na de film in het bruin/roze geklede mannen aan de rose zitten te nippen en zachtjes krullen in hun baard aan het draaien zijn, op zoek naar alle diepere betekenissen van de metaforen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:39 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Kan Uwe Boll niet een Robin trilogie maken? Plaatsvervangende schaamte gegarandeerd
Je kunt zeggen wat je wilt, maar niet dat de man geen mooie explosies kan makenquote:
Lijkt me eigenlijk best grappig.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:39 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Voor een fan filmpje wel goed gedaan. Die Batman had wat minder dialoog moeten hebben en wat meer in het duister moeten zijn om het slechte pak te verhullen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:10 schreef kilozout het volgende:
Tof gedaan, alleen niet een overtuigende batman.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:10 schreef kilozout het volgende:
Bruce lijkt echt op Brucequote:
Wel leuk dat ze Scarface gebruikt hebben.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:03 schreef Shogo het volgende:
[..]
Voor een fan filmpje wel goed gedaan. Die Batman had wat minder dialoog moeten hebben en wat meer in het duister moeten zijn om het slechte pak te verhullen.
Vond ik nog wel meevallen. Ik vind the riddler gewoon slecht. De andere echter...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:10 schreef kilozout het volgende:
IMAX arena is ook ruk hoor, 't geluid was alleen hard, niet mooi, kwam er doof uit, ik had nog beter naar de hoofdzaal van de 'normale' bios kunnen gaan..quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 00:01 schreef wolfrolf het volgende:
Tof wel dat IMAX. Alleen jammer dat die IMAX zaal van Pathé schouwburgplein best matig is..
Over het geluid heb ik niks te klagen. Ik kon Bane zelfs goed verstaan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 00:34 schreef andreas612 het volgende:
[..]
IMAX arena is ook ruk hoor, 't geluid was alleen hard, niet mooi, kwam er doof uit, ik had nog beter naar de hoofdzaal van de 'normale' bios kunnen gaan..
Idd, geluid was prima in Imax Schouwburgplein maar onderste deel van scherm zag je soms niet door hoofdenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 00:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Over het geluid heb ik niks te klagen. Ik kon Bane zelfs goed verstaan.
De reden dat Schouwburplein in zijn geheel matig is, is omdat er in alle zalen vrijwel constant mensen met hun hoofd voor het onderste stukje scherm zitten en de beenruimte redelijk krap is.
Nu ik TDKR 2x heb gezien ben ik hem een stuk meer gaan waarderen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 10:35 schreef Dos37 het volgende:
Gisterenavond ook gezien in de ArenA Imax zaal, was prima te doen.
Ik vond hem echt geweldig. Al zag ik sommige dingen wel aankomen, dat hij bijvoorbeeld zonder touw moest springen dat bedacht ik me al bij de eerste keer springen. Toch blijft The Dark Knight voor de beste, dit was een leuke afsluiter maar het verhaal van The Dark Knight was toch iets gaver.
hoi wolfje zullen we samen naar de bios gaan met de kids misschien kunnen Hannie en Kees ook meequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:23 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nu ik TDKR 2x heb gezien ben ik hem een stuk meer gaan waarderen.
Maar TDK met Ledger is absoluut het kroonjuweel van de trilogie.
Hoi dikquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:43 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hoi wolfje zullen we samen naar de bios gaan met de kids misschien kunnen Hannie en Kees ook mee
gr gr Dik en Linda
Is dat Buitenhof? Waarom is die zo heerlijk dan?quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:57 schreef whY... het volgende:
Pathé in Den Haag op Spuimarkt is trouwens heerlijk voor dit soort films!
Ik ben benieuwd wanneer ik hem voor de tweede keer ga kijken, het zal waarschijnlijk ergens thuis zijn.
Spuimarkt trekt veel Marokkanen, heb al meerdere keren achteraf een vrijkaartje gehad omdat er groepen zaten te kuttenquote:Op maandag 20 augustus 2012 09:57 schreef whY... het volgende:
Pathé in Den Haag op Spuimarkt is trouwens heerlijk voor dit soort films!
Ik dacht dat Schouwburgplein in Zaal 1 het grootste scherm van NL had?quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:37 schreef whY... het volgende:
Mooie stoelen, heel goed geluid, redelijk afgestelde airco zelfs als je de grote zaal hebt en er maar weinig mensen komen. Groot scherm, grootste van NL. Ik weet niet of hier nog mensen zijn die dit kunnen beamen.
Misschien het grootste niet Imax scherm? Ik weet het niet hoor, ik heb het van horen zeggen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:58 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat Schouwburgplein in Zaal 1 het grootste scherm van NL had?
Het wordt verkocht als imax. Kijkt wel kut als t imax is omdat je tegen hoofden aankijkt met imaxscenesquote:Op maandag 20 augustus 2012 11:58 schreef whY... het volgende:
Misschien het grootste niet Imax scherm? Ik weet het niet hoor, ik heb het van horen zeggen.
Bedoelen ze dan grootste non-Imax scherm of is hij ook groter dan de Imax schermen alleen dan niet Imax. Spuimarkt heeft namelijk geen Imax projectie.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:20 schreef F_JD het volgende:
Spuimarkt heeft het grootste scherm van Nederland.
Echt , Spuimarkt vaak genoeg geweest, Schouwburgplein of ArenA lijken veel groterquote:Op maandag 20 augustus 2012 21:20 schreef F_JD het volgende:
Spuimarkt heeft het grootste scherm van Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |