abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:16:52 #151
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_115242941
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar wat ik erover opgevangen heb maakt dat niet inzichtelijk welke informatie je wanneer met wie deelt, en dan kun je er dus ook niet over beslissen.
In principe is overigens wel inzichtelijk welke Facebookgebruikers welke informatie van jou kunnen zien. Dit kun je ook zelf instellen. Aan de andere kant weten we natuurlijk niet hoe men (samen met adverteerders) achter de schermen met de info omgaat. En daarnaast kunnen wachtwoorden ook achterhaald worden, pagina's 'gehackt' worden en 'vrienden' informatie misbruiken en/of ongevaagd doorspelen aan 'niet bevoegden'.

Vandaar dat ik ook van mening ben dat de informatie die je op Facebook plaatst, als je er tenminste voor kiest dit te doen, zo neutraal mogelijk moet zijn; het moet dus informatie zijn die in theorie zonder problemen door iedereen gezien zou mogen worden.

Zo heb ik bijvoorbeeld enkele vakantiefoto's op Facebook en enkele foto's met vrienden. Neutrale foto's, waarvan ik toch liever niet wil dat de hele wereld ze ziet, puur omdat het de hele wereld verder niks aangaat. Mocht de hele wereld de foto's echter wel zien krijgen is er echter niks aan de hand aangezien het neutrale foto's zijn.

Foto's waar ik (vroeger) half bezopen opstond zal ik nooit op Facebook plaatsen (als die er uberhaupt zouden zijn). Maar goed, ook voor het socialmedia tijdperk konden dit soort foto's verspreid worden. Het kostte alleen een heel klein beetje meer moeite (een foto moest gescand worden). Voor het internettijdperk was het natuurlijk een ander verhaal.

Ook zal ik trouwens nooit iets 'aanstootgevends' plaatsen op Facebook, zoals iets negatiefs over mijn werkgever, of iets als "lekker zuipuuuh en helemaal dronkuuh en los vanavondddd!!!"

Met andere woorden, als je het gewoon lekker neutraal houdt, kan er m.i. ook niet zo heel veel fout gaan.
Krekker is de bom!
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:17:24 #152
9859 crew  Karina
Woman
pi_115242960
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nieuwe info vertel je iedereen persoonlijk? En waarom wil je dan je speldjesverzameling of je muzieksmaak aan FOK!kers laten weten?

Echt, je FOK!-account is niets meer dan een Facebookpagina zonder je echte naam er boven. Wat het voor mij echt onbegrijpelijk maakt dat je geen Facebook wil om niets van jezelf prijs te geven :P
Omdat ik het leuk vind mijn verzameling te laten zien op FOK! mijn familie en vrienden HEBBEN die al gezien, dus waarom het op FB zetten en hen een berichtje sturen: Kijk ik heb speldjes :? Die hebben ze allang gezien.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_115242975
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:15 schreef Karina het volgende:

[..]

Goh mijn woonplaats, er wonen bijna 800.000 mensen in Amsterdam daar ben ik er 1 van. En waarom heb je FB eigenlijk? Als er amper wat op staat, dat begrijp ik dan ook niet. Nogmaals, ik zie er ook totaal het nut niet van in.
Omdat ik het leuk vind om dingen van mijzelf te delen met vrienden, en om ook mijn vrienden in de gaten te houden. Ze wonen namelijk overal in het land, en zonder Facebook was ik sommige zonder twijfel uit het oog verloren.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:18:07 #154
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_115242991
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Geen FB = geen contacten met de buitenwereld = leven in eigen wereld = loner = gekke dingen doen
Alleen psychopaten en massamoordenaars maken gebruik van dergelijke drogredeneringen
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:18:23 #155
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_115243010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat vind ik ook, maar juist bij facebook is dat allemaal goed geregeld omdat het zo groot is, en blijft het dus niet allemaal heel lang op internet staan. je kan precies instellen wie wat ziet, en als je je account deactiveert worden na 30 dagen alle gegevens verwijdert. het is allemaal veel beter geregeld dan vroeger...
Ik hoop dat dit gedeelte sarcastisch bedoeld is? 8)7
Krekker is de bom!
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:18:41 #156
9859 crew  Karina
Woman
pi_115243021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat ik het leuk vind om dingen van mijzelf te delen met vrienden, en om ook mijn vrienden in de gaten te houden. Ze wonen namelijk overal in het land, en zonder Facebook was ik sommige zonder twijfel uit het oog verloren.
Dat in de gaten houden heeft bij mij al een beetje een rare klank eerlijk gezegd.

Maar goed, als jij het leuk vindt, prima, ik vind er niets aan en heb er ook gewoon geen zin in om dat allemaal bij te houden.
niet zo tof doen
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:19:44 #157
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_115243063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

In principe is overigens wel inzichtelijk welke Facebookgebruikers welke informatie van jou kunnen zien. Dit kun je ook zelf instellen.
Niet met de mobiele app. Een van de redenen waarom ik een hekel heb aan die schurft app.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_115243072
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:18 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat in de gaten houden heeft bij mij al een beetje een rare klank eerlijk gezegd.
Dat besefte ik al toen ik het schreef. Ik bedoel niet in controlerende zin of iets dergelijks, ik heb het puur over in contact blijven met mensen die qua afstand of anderszins niet direct bereikbaar zijn.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:20:18 #159
321876 Cherna
Fuck the System
pi_115243095
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is geen onzin. Als zo veel mensen het hebben geeft het een signaal als je het niet hebt. Zoals geen stromend water hebben vaak in armoedige huizen voorkomt, zeg maar :')
Dus als iedereen het heeft moet het dan maar? Ik bepaal dat liever zelf. Als je het niet hebben van een FB account al als armoede betiteld dan ben ik straatarm zonder al die gadgets. Iedereen moet dat zelf maar weten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_115243099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:19 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Niet met de mobiele app. Een van de redenen waarom ik een hekel heb aan die schurft app.
Dat is ook echt de allerslechtste app die er bestaat. Wat een ongelofelijk grafding is dat zeg, de reden dat ik zelden mobiel Facebook :')
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:20:55 #161
9859 crew  Karina
Woman
pi_115243124
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat besefte ik al toen ik het schreef. Ik bedoel niet in controlerende zin of iets dergelijks, ik heb het puur over in contact blijven met mensen die qua afstand of anderszins niet direct bereikbaar zijn.
Ik bel wel. Hoe deed je dat dan een paar jaar geleden? Toen bestond FB niet eens?
niet zo tof doen
pi_115243125
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dus als iedereen het heeft moet het dan maar? Ik bepaal dat liever zelf. Als je het niet hebben van een FB account al als armoede betiteld dan ben ik straatarm zonder al die gadgets. Iedereen moet dat zelf maar weten.
Nee, dat betitel ik helemaal niet als armoede. Ik maakte enkel een vergelijking.
pi_115243162
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat betitel ik helemaal niet als armoede. Ik maakte enkel een vergelijking.
Een bijzonder geniale vergelijking ook. _O-
Maar goed, over een tijdje ben je al verdacht als je geen foto hebt waar je met je mac in de starbucks zit.
pi_115243166
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:20 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik bel wel. Hoe deed je dat dan een paar jaar geleden? Toen bestond FB niet eens?
Toen zat ik op de middelbare school, en woonde iedereen nog fijn dichtbij en zag je iedereen vrijwel elke dag. En bellen, tsja. Dat is echt op z'n retour, hoe raar dat ook klinkt :)
pi_115243173
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

In principe is overigens wel inzichtelijk welke Facebookgebruikers welke informatie van jou kunnen zien. Dit kun je ook zelf instellen. Aan de andere kant weten we natuurlijk niet hoe men (samen met adverteerders) achter de schermen met de info omgaat.
het gevaarlijkste (qua ongemerkte data-verspreiding terwijl jed enkt enkel gegevens met 'vrienden' te delen) is natuurlijk de structuur van 'apps' die men op facebook kan gebruiken en waarmee je zowel je eigen gegevens deelt met de bedrijven die zulke apps ontwikkelen, maar ook deze apps veel gegevens kunnen 'harvesten' van de 'vrienden' van deze gebruiker, mogelijk ook vanjou terwijl jij die app verder niet gebruikt.

als je dus gegevens deelt op FB met je vrienden, deel je deze ook met alle mogelijke 'app-aanbieders' van toepassingen waarvan je vrienden gebruik maken

[ Bericht 6% gewijzigd door RM-rf op 07-08-2012 16:48:24 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:22:23 #166
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_115243187
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:20 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat iets een paar jaar geleden niet of moeilijker ging wil natuurlijk niet zeggen dat het toen per definitie beter was.

Voor het tijdperk van de mobiele telefoon konden we ook met elkaar afspreken. Het was als jongere toentertijd alleen super irritant op de momenten dat het foutging (bus missen, etc).
Krekker is de bom!
pi_115243189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:21 schreef Murdera het volgende:

[..]

Een bijzonder geniale vergelijking ook. _O-
Maar goed, over een tijdje ben je al verdacht als je geen foto hebt waar je met je mac in de starbucks zit.
Onzin. Iedereen in dit topic wil het graag laten lijken alsof een Facebook-account hebben enkel en alleen mee met de trend gaan is, zonder wat voor toegevoegde waarde dan ook.
pi_115243196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:14 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Echt niet. Ik had ooit een account met valse naam. Had ik gedeactiveerd maar na 4 maanden kon ik er nog gewoon op met alle gegevens intact. Facebook bewaart veel meer en veel langer dan jij denkt. Dergelijke informatie is nu eenmaal geld waard. Facebook is dan ook een bedrijf wat informatieprofielen maakt, de website is slechts een middel om hun product te maken.
ik dacht dat dat was veranderd, maar nu staat het er niet (meer) expliciet bij. bij linkedin en google in ieder geval wel. maar dan nog, als je er niks persoonlijks op zet weten ze toch nog niks? het is gewoon een superhandig middel om contact te houden met mensen.
pi_115243220
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Onzin. Iedereen in dit topic wil het graag laten lijken alsof een Facebook-account hebben enkel en alleen mee met de trend gaan is, zonder wat voor toegevoegde waarde dan ook.
Dat lees ik er niet in terug. Ik lees wel dat mensen er zelf gewoon geen behoefte aan hebben, en dat is toch niet zo gek.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:23:10 #170
9859 crew  Karina
Woman
pi_115243224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Toen zat ik op de middelbare school, en woonde iedereen nog fijn dichtbij en zag je iedereen vrijwel elke dag. En bellen, tsja. Dat is echt op z'n retour, hoe raar dat ook klinkt :)
Ik denk dat het een generatiekloof is ;) Ik vind het fijner om iemand zijn stem te horen dan alleen maar berichtjes op internet.
niet zo tof doen
pi_115243247
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:23 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik denk dat het een generatiekloof is ;) Ik vind het fijner om iemand zijn stem te horen dan alleen maar berichtjes op internet.
Ik ook, en ik ben toch van Tchock zijn generatie.
pi_115243269
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:23 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik ook, maar je (of in elk geval ik) bel niet met iedereen. Waarom ook. Ik ga echt niet met een vriend aan de andere kant van het land zitten babbelen om het praten.
pi_115243294
Ik heb trouwens sowieso een hekel met bellen. Mijn vriendin en moeder kunnen nog net, maar al het andere vind ik alleen vervelend.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:25:50 #174
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_115243340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:22 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ik dacht dat dat was veranderd, maar nu staat het er niet (meer) expliciet bij. bij linkedin en google in ieder geval wel. maar dan nog, als je er niks persoonlijks op zet weten ze toch nog niks? het is gewoon een superhandig middel om contact te houden met mensen.
Oh jawel hoor. Meer dan jij denkt. Hoeveel daarvan relevant is, dat is een ander verhaal.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_115243425
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:25 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Meer dan jij denkt. Hoeveel daarvan relevant is, dat is een ander verhaal.
ze weten dat ik nu.nl bezoek, en de vakantiefoto's van mijn buurvrouw leuk vind. jeetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')