abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 januari 2015 @ 12:31:56 #201
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149006300
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:28 schreef Breuls het volgende:
Ziet er gaaf uit. Dit is waar dit medium uniek in is; je kunt dit nooit omschrijven in een boek of op een goede manier weergeven in een film. :)
Daarom ben ik enorm benieuwd naar wat ze gaan maken van die Sandman film. Ik hou mijn hart vast.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:31:25 #202
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_149007788
Crap. Ik moet het rise of robin verhaal nog lezen. Had Ik maar niet Breuls zijn stukje gelezen |:(

Nou ja, komen we wel weer overheen.
Ik ben wel heel benieuwd naar het verhaal :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Admin zaterdag 24 januari 2015 @ 14:35:31 #203
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_149009666
Het gedoe op Apokolips is wat chaotisch, maar Bruce heeft wel een coole Batsuit om tegen Darkseid te vechten, dus het is wel leuk om te lezen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 20:46:13 #204
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_149020864
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:35 schreef Breuls het volgende:
Het gedoe op Apokolips is wat chaotisch, maar Bruce heeft wel een coole Batsuit om tegen Darkseid te vechten, dus het is wel leuk om te lezen. :)
Dat ze beginnen te vechten en de andere bat family members ook komen.
Zo ver ben ik nog gekomen, maar de issues die daarna komen heb ik nog niet gelezen.

Meestal zorg ik er voor dat ik voor een vakantie alle issues heb tot dan toe. Ik kom toch veel meer aan lezen toe tijdens een vakantie dan thuis en een aantal issues achter elkaar lezen is wel net zo lekker.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  Admin maandag 26 januari 2015 @ 07:07:35 #205
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_149064386
Ja, achter elkaar lezen is vaak fijner. Ik weet soms als ik er eentje lees niet meer wat er in het vorige nummer gebeurde. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 26 januari 2015 @ 09:37:27 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_149065793
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 07:07 schreef Breuls het volgende:
Ja, achter elkaar lezen is vaak fijner. Ik weet soms als ik er eentje lees niet meer wat er in het vorige nummer gebeurde. :P
Ik ga over een paar weken op vakantie dus dan kom ik weer een stukje verder.

ik zie wel dat ik maar 2 issues van Batman & Robin verder ga komen. Ik zat al bij issue 36 en zo te zien is issue 37 al de ontknoping. Net gemist dus :P
Ach, ik ga het verhaal gewoon nog een keer helemaal lezen. Het is best een episch verhaal om te lezen en belangrijk voor de ontwikkeling van Robin.
  Admin zaterdag 28 februari 2015 @ 17:43:55 #207
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_150149750
Dit is wel een mooie fan-film. Het is bijna jammer dat je van tevoren al weet waar het over gaat (dus als je niet al naar de titel van de video hebt gekregen, probeer 'm te kijken zonder ernaar te spieken ;) ).

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_153754144
Heej Breuls, je neemt vast geen bestellingen op voor comic-con he ;)

http://collider.com/lego-superman-comic-con-exclusive/

[ Bericht 18% gewijzigd door Young_David op 23-06-2015 09:39:09 ]
  zaterdag 11 juli 2015 @ 15:13:31 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_154247816
Ik ga weer op vakantie dus ben even de lijst met comics aan het bijwerken.
Klopt het dat Batman and Robin bij issue 40 stopt?

En zo ja, komt er iets voor in de plaats?
pi_154248014
Volgens mij is er net een groot DC event geweest of nog bezig. Convergence; de zoveelste crisis die alles weer overhoop gooit. Ik ben niet helemaal up to date want: 1. ik lees collected editions en 2. het aantal titels wat ik momenteel volg probeer ik te beperken.

Na convergence zijn er weer nieuwe titels, stoppen oude sommige oude titels en gaan andere titels weer door alsof er niets gebeurd is.

Weet zelf niet zo goed wat de status van Batman & Robin is.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 16:13:57 #211
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_154248892
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 15:13 schreef Komakie het volgende:
Ik ga weer op vakantie dus ben even de lijst met comics aan het bijwerken.
Klopt het dat Batman and Robin bij issue 40 stopt?

En zo ja, komt er iets voor in de plaats?
Hij loopt tot 40, ja.

Ik weet niet of je kunt zeggen wat er voor in de plaats komt. Er is een Robin: Son of Batman titel.
Er is ook een We are...Robin titel. Deze gaat meer over een verzameling jongeren die samenwerken als Robins kennelijk. Ook komt er een Batman Beyond titel.

Welke de opvolger is, zou ik niet weten. Ik lees geen Bat titels.

Ik zie wel dat er een Metal Men mini komt, die ga ik wel volgen. Mystic U is een titel die ik ga volgen. Lijkt enigszins Sandman gebaseerd te zijn.

Een echte aanrader is All Star Section Eight. Echt hilarisch. Beste DC titel in tijden.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:28:39 #212
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_154257119
vandaag bij American Book Center (ofzo) even Detective Comics TPB/HC 6 ingekeken, en daar zag ik nu wel een interessante artist op zitten, die er in 1-5 nog niet op zat. Volgens mij was de titel van het boek Vertigo, maar moet nog even checken of dat een beetje een stand-alone verhaal is...

In DC5 of 4 zat trouwens een verhaal getekend door Sean Murphy, al zag ik zo snel niet de credits voor hem in het boek staan...
  zaterdag 11 juli 2015 @ 23:43:10 #213
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_154259147
Bij DC draaien ze hun hand niet om voor een crisisje meer of minder :P
  Admin zondag 19 juli 2015 @ 06:09:43 #214
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_154457012
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 15:26 schreef Young_David het volgende:
Volgens mij is er net een groot DC event geweest of nog bezig. Convergence; de zoveelste crisis die alles weer overhoop gooit. Ik ben niet helemaal up to date want: 1. ik lees collected editions en 2. het aantal titels wat ik momenteel volg probeer ik te beperken.

Na convergence zijn er weer nieuwe titels, stoppen oude sommige oude titels en gaan andere titels weer door alsof er niets gebeurd is.

Weet zelf niet zo goed wat de status van Batman & Robin is.
Ik denk dat je Robin: Son of Batman als opvolger mag zien; deze gaat over Damian en dat was ook de belangrijkste focus van Batman & Robin.

Verder is er natuurlijk een flinke shake-up voor wat betreft Batman vanwege de tijdelijke afwezigheid van Bruce Wayne, dus het is nu sowieso allemaal anders dan je gewend bent.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 19 juli 2015 @ 09:21:30 #215
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_154457514
Iemand hier nog de nieuwe Doctor Fate gelezen?
Ik heb het weg geklikt toen ik zag dat ze "Thank God" niet eens af durfden te drukken :')
  Admin maandag 20 juli 2015 @ 05:33:59 #216
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_154479524
Wat bedoel je?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156065891
Misschien een domme vraag maar ik ben door de films van Batman (en de aankomende film Batman vs Superman) en nu door de serie Gotham weer heel erg geinteseerd in het Batman universum. Ik heb alleen nog nooit comics gelezen van Batman. Kan iemand mij aanraden met welk deel te beginnen??
pi_156074787
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 23:04 schreef Evertjan het volgende:
Misschien een domme vraag maar ik ben door de films van Batman (en de aankomende film Batman vs Superman) en nu door de serie Gotham weer heel erg geinteseerd in het Batman universum. Ik heb alleen nog nooit comics gelezen van Batman. Kan iemand mij aanraden met welk deel te beginnen??
http://www.ign.com/articl(...)atman-graphic-novels

Beginpunt.

Ben het niet met de hele lijst eens trouwens. Wat mij betreft begin je met The Long Halloween en Dark City. Zijn mijn absolute favorieten. De huidige reeks van Scott Snyder is ook erg goed.
  maandag 14 september 2015 @ 13:00:09 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_156075403
Ik ben nog steeds meer voor het beginnen met The New 52. Dan heb je voorlopig genoeg te lezen en je begint bij het nieuwe punt van de maandelijkse comics.
Het bekent wel dat je te maken hebt met een maandelijkse uitgave en dus niet gelijk een heel verhaal, maar een gedeelte van een doorlopend verhaal. Als je echt boeken wilt gaan kopen is het makkelijker om TPB's te kopen zoals Young_David al aan geeft.

Maar de beste comics vind ik altijd lastig. The Dark Knight Returns staat te boek als de beste in die lijst, maar ik vind het niet echt het meest makkelijke verhaal om mee te beginnen.
Batman Year One gaat over hoe Batman ontstaan is en heeft veel overeenkomsten van Batman Begins. Misschien is dat nog wel redelijk makkelijk.
Welke ik erg goed vond en waarvan ik het idee heb dat ze wel aardig te behappen zijn:

Batman: Year One
Batman: Hush
Batman: Dark Victory
Batman: The Long Halloween
Batman: The Killing Joke
Batman: A Death in the Family
Batman: Knightfall
Batman: The Man Who Laughs

Dan kun je in ieder geval even vooruit :P
Het zijn wel allemaal al wat oudere verhalen. Niet dat het veel uit maakt, maar als je echt recentelijk werk wilt lezen moet je voor de maandelijkse series gaan. Inmiddels zitten ze op issue 45 geloof ik dus je hebt dan in ieder geval wat te doen.
Trouwens, de run van Batman The Dark Knigt is inmiddels afgelopen en heeft dus alleen maar volledige verhalen. Ook wel leuk :)
  Admin zaterdag 23 januari 2016 @ 12:27:48 #220
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159325937
Het lijkt erop dat DC opnieuw gaat rebooten. Vanaf juni komen er weer nieuwe #1's en sommige titels krijgen twee issues per maand.

Ik ben er niet blij mee: de New 52 is nog steeds aan het opstarten, naar mijn gevoel, met goede verhalen en een interessante ontwikkeling. Nu wéér opnieuw beginnen vind ik zonde van de opgebouwde verhalen.

Gerelateerd: Scott Snyder wisselt van Batman naar Detective Comics. Nu lees ik beide, maar Batman is momenteel, door Snyder en het werk van Capullo, veruit mijn favoriet. Ik hoop dat ze de kwaliteit kunnen meenemen naar een andere titel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_159333409
Gatsie, alweer een reboot?

Ik snap de switch van Batman naar Detective Comics niet zo. Wat is nou feitelijk het verschil tussen die twee series?
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:24:38 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159339837
WTF? We gaan toch niet weer helemaal opnieuw beginnen???

Ik was er de vorige keer wel blij mee. Het was makkelijk om zo met een nieuwe reeks te beginnen, maar waarom nog een keer?
pi_159420673
Wat zijn goede comica om te lezen als je je wilt verdiepen in de aankomende Suicide Squad film??
  Admin dinsdag 26 januari 2016 @ 22:00:10 #224
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159421774
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:29 schreef Young_David het volgende:
Gatsie, alweer een reboot?

Ik snap de switch van Batman naar Detective Comics niet zo. Wat is nou feitelijk het verschil tussen die twee series?
Detective gaat minder over Batman zelf, en vertelt ook nog wel eens een non-Batman verhaal. :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:24 schreef Komakie het volgende:
WTF? We gaan toch niet weer helemaal opnieuw beginnen???
Ja, dat was ook mijn reactie.
quote:
Ik was er de vorige keer wel blij mee. Het was makkelijk om zo met een nieuwe reeks te beginnen, maar waarom nog een keer?
Ik was de vorige keer sceptisch, maar geloofde in hun, naast commerciële, ook goede bedoelingen. En het is me prima bevallen. Maar ik ben als lezer geïnvesteerd in hoe de situatie nu is. Dat iedereen weet dat Clark Kent Superman is. Dat Jim Gordon een tijdje Batman is geweest. Zonde om die ontwikkelingen weer weg te vegen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 26 januari 2016 @ 22:01:29 #225
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159421844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:35 schreef Evertjan het volgende:
Wat zijn goede comica om te lezen als je je wilt verdiepen in de aankomende Suicide Squad film??
Dat vroeg ik me onlangs ook af. Volgens mij brengt DC de komende tijd een paar SS-gerelateerde comics uit, natuurlijk om te profiteren van de aandacht van de film, maar wellicht ook voor nieuwe lezers.

Kans bestaat dat ik zelf ook wat oppik. If so, dan laat ik het wel weten. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_159424444
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:00 schreef Breuls het volgende:
Detective gaat minder over Batman zelf, en vertelt ook nog wel eens een non-Batman verhaal. :)
In de praktijk zie ik dat verschil niet zo vaak. Batman blijft toch een centraal figuur in beide series, meestal.

Maar ach, voor mij betekent het gewoon dat ik overstap op een andere serie. Ik verwacht ook wel dat ze dezelfde verhaallijn doorzetten. Morrison had z'n verhaallijn ook over meerdere series heen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:09:50 #227
27648 Weakling
available in strong mint
pi_159424990
Ik kan er niks meer van volgen, want dat de New 52 zou stoppen is bijna op de dag af toch al een jaar bekend? Maar goed, ik zit er ook niet echt bovenop wat dat betreft.

http://nerdist.com/good-b(...)ith-24-new-1-issues/
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Admin woensdag 27 januari 2016 @ 08:23:37 #228
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159430155
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:55 schreef Young_David het volgende:

[..]

In de praktijk zie ik dat verschil niet zo vaak. Batman blijft toch een centraal figuur in beide series, meestal.

Maar ach, voor mij betekent het gewoon dat ik overstap op een andere serie. Ik verwacht ook wel dat ze dezelfde verhaallijn doorzetten. Morrison had z'n verhaallijn ook over meerdere series heen.
Ik las Batman al, maar ben vorig jaar ook Detective Comics erbij gaan lezen, dus voor mij maakt het niet uit; ik hoef simpelweg alleen beide series te blijven lezen. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 27 januari 2016 @ 08:24:45 #229
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159430160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:09 schreef Weakling het volgende:
Ik kan er niks meer van volgen, want dat de New 52 zou stoppen is bijna op de dag af toch al een jaar bekend? Maar goed, ik zit er ook niet echt bovenop wat dat betreft.

http://nerdist.com/good-b(...)ith-24-new-1-issues/
Waar jij naar linkt is een reeks nieuwe series die in juni van start gingen. Dat hebben ze sinds september 2011 al een aantal keer gedaan, waardoor eigenlijk de naam 'New 52' na volgens mij een half jaar al niet meer klopte. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:22:44 #230
27648 Weakling
available in strong mint
pi_159435917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 08:24 schreef Breuls het volgende:
Waar jij naar linkt is een reeks nieuwe series die in juni van start gingen. Dat hebben ze sinds september 2011 al een aantal keer gedaan, waardoor eigenlijk de naam 'New 52' na volgens mij een half jaar al niet meer klopte. :P
Oh, dus het was al geen New 52 eigenlijk meer en straks gaat ie helemaal verdwijnen dus? Sjemig, het lijkt wel of Grant Morrison dit heeft bedacht, want de comics van zijn hand zijn negen van de tien keer ook maar moeilijk te volgen in eerste instantie (en soms tweede en derde etc).
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Admin woensdag 27 januari 2016 @ 16:00:25 #231
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159440500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:22 schreef Weakling het volgende:

[..]

Oh, dus het was al geen New 52 eigenlijk meer en straks gaat ie helemaal verdwijnen dus?
Het was wel nog de New 52 in naam, maar het zijn allang niet meer dezelfde comics als in september 2011, en het zijn er ook geen 52.
quote:
Sjemig, het lijkt wel of Grant Morrison dit heeft bedacht, want de comics van zijn hand zijn negen van de tien keer ook maar moeilijk te volgen in eerste instantie (en soms tweede en derde etc).
Het is wel te volgen, maar het is vervelend dat ze nu lijken weer een reboot te doen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:42:39 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159441706
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:00 schreef Breuls het volgende:

[..]

Het was wel nog de New 52 in naam, maar het zijn allang niet meer dezelfde comics als in september 2011, en het zijn er ook geen 52.

[..]

Het is wel te volgen, maar het is vervelend dat ze nu lijken weer een reboot te doen.
Ik snap het wel. De comics van Morisson vind ik soms in eerste instantie ook wat lastig te volgen. Soms moet je ze echt 2 keer lezen voordat je ze echt door hebt.
  Admin woensdag 27 januari 2016 @ 16:50:40 #233
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159441893
Ja. Final Crisis heb ik wel drie keer moeten lezen voordat ik snapte wat er gebeurde. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 15 februari 2016 @ 20:52:12 #234
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159946724
Okay, geen reboot dus. Nog steeds niet duidelijk wat ze nou aan het teasen zijn.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_159947772
Bij rebirth moet ik denken aan Green Lantern (Hal Jordan) en Flash (Barry Allen) ... wie is er nog meer dood die weer tot leven gewekt moet worden?
  Admin maandag 15 februari 2016 @ 21:48:05 #236
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159949020
Darkseid? :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 20 februari 2016 @ 15:20:06 #237
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160068617
Okee, het is dus geen reboot, er worden geen zaken gereset, behalve de nummering van de comics.

Geoff Johns heeft een aankondiging op video gezet waarin hij de intenties van DC Comics toelicht:

CBR heeft een interview met Johns waarin meer info staat.

Het meest relevante:
quote:
In the video, Johns talks his past DC miniseries "Green Lantern Rebirth" and "The Flash Rebirth," which restored familiar elements to the Green Lantern and Flash mythos, while also moving the characters forward. "Rebirth" aims to do the same with the entire DC Universe, while also restoring more of a focus on a shared universe. "Rebirth" starts in "DC Universe Rebirth," an 80-page one-shot scheduled for release on May 25, written by Johns and illustrated by artists Ethan Van Sciver, Ivan Reis, Gary Frank and Phil Jimenez.

With "Rebirth," the mainline DC Universe titles will be renumbered with new #1s -- except for "Action Comics" and "Detective Comics," the two longest-running series in DC's lineup, which will return to their original numbering at #957 and #934, respectively. All DCU books will return to a $2.99 price point (currently their lineup is split between $3.99 and $2.99 single issues), and select core titles (details to come on exactly which) will shift to a twice-monthly schedule.
En that's it, zoals ik het begrijp. Het enige nadeel is de hernummering, want dat is gewoon irritant, en ik zie een risico in het verdubbelen van de frequentie voor sommige titels, want ik ben een beetje bang voor kwaliteitsverlies. Maar verder denk ik dat ze goede intenties hebben. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:21:44 #238
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160068661
Ach, het zal, DC kennende, allemaal weer hard falen.

Ze hebben hun meest trouwe klanten weggejaagd de afgelopen jaren.
Nu moeten ze op de blaren zitten.
  Admin zaterdag 20 februari 2016 @ 15:23:51 #239
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160068713
Waarom vind je dat?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:24:50 #240
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160068737
Sowieso ontzettend vervelend, iedere keer weer series die bij 1 beginnen op gewoon een fucking mess maken van die nummering. Zat laatste even te kijken naar Ultimate Spider-Man Miles Morales, maar dan zijn daar ook weer verschillende startpunten, en ik geloof deze maand is ie ook nog toegevoegd met weer een nieuwe serie in het reguliere Marvel-universum, en dan heb ik al snel iets van: laat maar.

Heb zojuist wel de TPB van Descender binnengekregen. Is van Image, maar door Dustin Nguyen, die natuurlijk bekend is van zijn DC werk (voornamelijk Batman/Lil Gotham).
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:29:22 #241
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160068822
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:23 schreef Breuls het volgende:
Waarom vind je dat?
Omdat ze met New 52 gewoon zeer veel zaken ongedaan hebben gemaakt, of omgegooid, of veranderd, etc etc. En dat heeft veel mensen tegen de borst gestoten. Bij bepaalde titels als Batman (Snyder) bleef de kwaliteit nog overeind staan, ondanks de veranderingen in de timeline enzo, omdat hij daar verder een beetje omheen schreef en zijn eigen ding bleef doen, maar ik kan me voorstellen dat bij sommige andere series en grotere veranderingen, veel lezers iets hebben van "moet dat nou?". Helemaal omdat het dus tijdelijk is, en in sommige gevallen ook vrij onnodig en onlogisch.

Daarnaast mis ik in comics een beetje een lijn. In manga is er gewoon 1 creator, en vervolgens bouwt die 1 levensloop op in die wereld en met de characters zoals hij ze voor ogen heeft. Dat blijft heel consistent. Bij comics heb je veels te veel verschillende schrijvers en artists die allemaal hun eigen ding doen met bepaalde characters.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:30:37 #242
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160068846
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:23 schreef Breuls het volgende:
Waarom vind je dat?
Al die reboots, "vernieuwen" van karakters en hun zogenaamde "Batgirling" van andere titels.
Ze hebben getracht een nieuw publiek binnen te halen daarmee. Dit heeft gefaald.

Infantiele Tumblr tekenstijlen, nieuwe outfits die "praktisch" zouden zijn zodat ze vooral niet sexy zijn, beloven dat titels 12 nummers krijgen om ze vervolgens te cancellen met nummer 6 etc. etc.
  Admin zaterdag 27 februari 2016 @ 08:36:08 #243
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160252462
Hier een overzicht van wat er gaat komen, en welke titels straks twee keer per maand verschijnen: http://whennerdsattack.co(...)ers-comics-pro-2016/
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 februari 2016 @ 09:16:10 #244
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_160252849
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:29 schreef Yi-Long het volgende:
In manga is er gewoon 1 creator, en vervolgens bouwt die 1 levensloop op in die wereld en met de characters zoals hij ze voor ogen heeft. Dat blijft heel consistent.
dat heb je in comics ook. Alleen niet bij Marvel en DC, waar ze alles in 1 universum hebben dat al zestig+ jaar bestaat. Ga bij Image (niet Top Cow) of de independents kijken, dan heb je ook wat jij nu beschrijft.

Maar laten we eens afwachten of die manga-werelden over 60 jaar nog bestaan en of het dan nog steeds dezelfde creator is die alles bepaalt.... Daar zit dus het verschil.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 27 februari 2016 @ 09:29:20 #245
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160252966
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:16 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat heb je in comics ook. Alleen niet bij Marvel en DC, waar ze alles in 1 universum hebben dat al zestig+ jaar bestaat. Ga bij Image (niet Top Cow) of de independents kijken, dan heb je ook wat jij nu beschrijft.

Maar laten we eens afwachten of die manga-werelden over 60 jaar nog bestaan en of het dan nog steeds dezelfde creator is die alles bepaalt.... Daar zit dus het verschil.
Nou ja, je hebt nu natuurlijk gewoon al manga-series die 10+ jaar lopen, en eerlijk gezegd is dat wat mij betreft dan in de meeste gevallen ook wel meer dan genoeg, en hoeft daar echt niet over 50 jaar nog iets nieuws van uit te komen. Je kunt dan gewoon terug grijpen naar de eerdere delen en daar opnieuw van genieten, wat we bijvoorbeeld ook doen met Kuifje en andere 'verlaten' series.

Dat je tegenwoordig beter af bent bij andere publishers dan DC en Marvel, dat was me idd al een poosje duidelijk, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen (Skottie Young met Oz voor Marvel bijvoorbeeld)
  zondag 28 februari 2016 @ 17:31:28 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_160289488
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:20 schreef Breuls het volgende:
Okee, het is dus geen reboot, er worden geen zaken gereset, behalve de nummering van de comics.

Geoff Johns heeft een aankondiging op video gezet waarin hij de intenties van DC Comics toelicht:

CBR heeft een interview met Johns waarin meer info staat.

Het meest relevante:

[..]

En that's it, zoals ik het begrijp. Het enige nadeel is de hernummering, want dat is gewoon irritant, en ik zie een risico in het verdubbelen van de frequentie voor sommige titels, want ik ben een beetje bang voor kwaliteitsverlies. Maar verder denk ik dat ze goede intenties hebben. :)
Ik vind het maar vaag. Je bedenkt een New 52. Na een tijdje ga je terug naar de oude nummering voor sommige nummers en opnieuw een nieuwe nummering voor andere titels.

Sorry, maar het slaat nergens op. :(
  maandag 29 februari 2016 @ 10:59:42 #247
27648 Weakling
available in strong mint
pi_160308864
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 08:36 schreef Breuls het volgende:
Hier een overzicht van wat er gaat komen, en welke titels straks twee keer per maand verschijnen: http://whennerdsattack.co(...)ers-comics-pro-2016/
Hmm, geen Batwoman zie ik? Zo'n beetje de enige serie van de afgelopen tijd die ik met veel plezier gelezen heb. Nou ja, misschien maar goed ook dat ze die laten rusten en niet verprutsen.

quote:
99s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:29 schreef Yi-Long het volgende:
Dat je tegenwoordig beter af bent bij andere publishers dan DC en Marvel, dat was me idd al een poosje duidelijk, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen (Skottie Young met Oz voor Marvel bijvoorbeeld)
Ik weet niet of het komt omdat ik echt een ouwe lul begin te worden, of dat de kwaliteit inderdaad ondermaats is geweest, maar ik lees ook steeds vaker werk van andere uitgevers in plaats van DC. De klassiekers vind ik nog steeds geweldig, maar het nieuwe spul pakt me steeds minder.
  Admin maandag 29 februari 2016 @ 19:12:35 #248
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160320809
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind het maar vaag. Je bedenkt een New 52. Na een tijdje ga je terug naar de oude nummering voor sommige nummers en opnieuw een nieuwe nummering voor andere titels.

Sorry, maar het slaat nergens op. :(
Ja, die hernummering vind ik ook irritant. Al is het wel tof dat Action en Detective terugkeren naar de oude nummering, maar verder vind ik het allemaal onnodig.

En ik ben ook benieuwd wat het straks allemaal gaat kosten. Als ik ineens overal twee issues per maand van krijg ga ik toch wat minder titels volgen, denk ik.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_160827103
Hoeveel kost een beetje stripboek dan als ik vragen mag?
  maandag 21 maart 2016 @ 06:53:01 #250
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160827829
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:20 schreef Evertjan het volgende:
Hoeveel kost een beetje stripboek dan als ik vragen mag?
Een enkel nummer kost zo´n 4 euro.
Een verzameling gaat vanaf 10 euro (Image Comics).
  vrijdag 15 juli 2016 @ 01:46:04 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_163749815
Ik heb nu alle New 52 issues van Batman gelezen en ik vind het lekker dat Snyder alles heeft geschreven, maar de laatste paar issues had hij niet hoeven schrijven. Superheavy (Gordon als Batman) vond ik vrij weinig aan en heb ik me echt een beetje doorheen moeten worstelen. Vooral de villian had ik helemaal niets mee.

Ik heb Green Arrow ook helemaal uit en die serie heb ik sowieso een beetje mijn bedenkingen bij. GA als karakter is wel vet, maar de verhalen en het tekenwerk vond ik niet zo geweldig.

Batman Eternal ook uit en die vind ik wel vrij sterk, maar wel erg langdradig (wat wil je met 52 issues) waardoor je soms wat overzicht kwijt bent.

Nu beginnen aan Batman & Robin Eternal. Ook vrij lang (26 issues) maar het tekenwerk van Tony Daniel vind ik meestal wel ok (doet beetje denken aan Jim Lee) en de meeste verhalen van Snyder mag ik ook wel. Goede hoop :)

Heerlijk zo'n vakantie waarbij je niet veel hoeft te doen en dus lekker veel kunt lezen :P
pi_164174295
Heeft iemand al de tekenfilm gezien van The Killing Joke??
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:47:12 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_164174458
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:41 schreef Evertjan het volgende:
Nog niet, maar er schijnen wel wat controversiele dingen in te zitten dus ben eigenlijk wel benieuwd.
Ondanks dat ik over het algemeen de animatiefilms nooit zo zie zitten.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:48:51 #254
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_164174494
quote:
Nee. Toevallig wel laatst de hardcover gekocht en gelezen.
Is best een goed verhaal.

Ik hoorde dat de tekenfilm redelijk getrouw is, maar dat bijvoorbeeld Batgirl Batman wil.
Dat klonk me wat vreemd.
pi_164180569
Mark hamill doet de stem van de joker dus dat is al een grote pluspunt
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:22:18 #256
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_164181926
Ik heb trouwens recent ook Uncle Sam deluxe edition gekocht, van Ales Ross.
Ziet er mooi uit, ben benieuwd. Sowieso ben ik groot fan van Ross.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:33:16 #257
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_164186531
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:48 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nee. Toevallig wel laatst de hardcover gekocht en gelezen.
Is best een goed verhaal.

Ik hoorde dat de tekenfilm redelijk getrouw is, maar dat bijvoorbeeld Batgirl Batman wil.
Dat klonk me wat vreemd.
Schijnt ook wel vrij controversieel te zijn, maar ook wel weer interessant. Ik ben wel benieuwd.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:33:50 #258
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_164186548
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 17:10 schreef Evertjan het volgende:
Mark hamill doet de stem van de joker dus dat is al een grote pluspunt
Zoals Kevin Conroy Batman is, zo is Mark Hamill de Joker. :)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:40:09 #259
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_164186762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Schijnt ook wel vrij controversieel te zijn, maar ook wel weer interessant. Ik ben wel benieuwd.
Enige gezeur dat ik heb gehoord, is dat er mensen liepen te huilen dat Batgirl neergeschoten werd.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 09:15:03 #260
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_164193255
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:40 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Enige gezeur dat ik heb gehoord, is dat er mensen liepen te huilen dat Batgirl neergeschoten werd.
1 van de meest belangijke, invloedrijke gebeurtenissen binnen de Batfamily voor The New 52 en dan gaan lopen huilen?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 09:17:47 #261
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_164193296
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

1 van de meest belangijke, invloedrijke gebeurtenissen binnen de Batfamily voor The New 52 en dan gaan lopen huilen?
Ja, het is misogynie en alles. Kennelijk.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 15:55:28 #262
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_164201598
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja, het is misogynie en alles. Kennelijk.
Die lui zijn gek.
  Admin woensdag 3 augustus 2016 @ 16:14:58 #263
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_164202094
quote:
Als het goed is ga ik die binnenkort bekijken voor een review op FOK!. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_164203679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:14 schreef Breuls het volgende:

[..]

Als het goed is ga ik die binnenkort bekijken voor een review op FOK!. :)
had al even gekeken of hij te bestellen is via bol.com maar daar staat alleen de DVD versie op Hij zal toch ook wel op bluray uitkomen?
  Admin donderdag 4 augustus 2016 @ 13:16:55 #265
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_164221375
Nee, volgens mij komt-ie alleen op DVD.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 18:42:01 #266
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_164227447
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 15:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die lui zijn gek.
Ja, helaas zijn dat soort figuren ook steeds meer in Nederland.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 23:38:53 #267
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_164234872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:16 schreef Breuls het volgende:
Nee, volgens mij komt-ie alleen op DVD.
Volgens mij is hij er al.
Hij is trouwens ook al downloadable....
  Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 07:53:04 #268
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_164237586
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 23:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Volgens mij is hij er al.
Hij is trouwens ook al downloadable....
Hij komt overigens internationaal wel op blu-ray; ik zag een ad in een Batman-comic die ook blu-ray noemde. Maar het Nederlandse persbericht noemt alleen DVD. Dat is wel vreemd.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:21:02 #269
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_164239439
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 07:53 schreef Breuls het volgende:

[..]

Hij komt overigens internationaal wel op blu-ray; ik zag een ad in een Batman-comic die ook blu-ray noemde. Maar het Nederlandse persbericht noemt alleen DVD. Dat is wel vreemd.
Misschien niet helemaal volledig bericht? Vergeten erbij te zetten ofzo.
Ik denk dat ik hem dit weekend ga kijken. Ben toch wel benieuwd. Ben er gisteravond even doorheen geskipt en trok mij niet zo erg, maar goed dat heeft waarschijnlijk te maken met mijn gebrek aan voorliefde voor animatie Batman.
  Admin vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:26:05 #270
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_164239531
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Misschien niet helemaal volledig bericht? Vergeten erbij te zetten ofzo.
Ik denk het niet. Dit is de tekst:
quote:
De DC Universe Original Movie
gebaseerd op de gelijknamige bekroonde graphic novel

BATMAN
The Killing Joke

Vanaf 3 augustus verkrijgbaar op DVD

Warner Bros. Home Entertainment presenteert op 3 augustus de DC Universe Original Movie Batman: The Killing Joke op DVD. De animatiefilm is gebaseerd op de best verkochte gelijknamige DC graphic novel en toont de donkere geest van The Joker, die alleen door Batman gestopt kan worden. DC Comics fans kijken reikhalzend uit naar de verfilming van deze veelbekroonde novel. Naast de animatiefilm bevat de DVD ook een unieke sneak peek van DC Universe’s nieuwste animatiefilm.

Synopsis Batman: The Killing Joke:
Batman: The Killing Joke, gebaseerd op de gelijknamige en veelbekroonde DC graphic novel, is een reis naar de donkere psyche van The Joker – van zijn begin als weinig succesvolle komiek tot de vijandige ontmoeting met Batman die het leven van hen beiden voor altijd veranderden. The Joker komt jaren later, na zijn ontspanning uit Arkham Asylum, met een meesterlijk slecht plan om te laten zien dat slechts één slechte dag iedereen zo gestoord kan maken als hijzelf is – en hij heeft het gemunt op Commissaris Gordon. Alleen de Dark Knight kan The Joker stoppen.

Batman: The Killing Joke blijft trouw aan het klassieke verhaal dat de fantasie van fans al ruim 30 jaar tart; van de geboorte van de superschurk, de zielskracht van een superheld tot de ontknoping die je sprakeloos achterlaat. De stemmencast bestaat uit Mark Hamill (Star Wars) als The Joker, Kevin Conroy (Justice League, Batman: the Animated Series) als Batman, Tara Strong (Teen Titans; Batman: Arkham games) als Barbara Gordon en Ray Wise (Twin Peaks, RoboCop) als Commissaris Gordon.

Bonusmateriaal:
Sneak peek van DC Universe’s nieuwste animatiefilm

Releasedatum: 3 augustus 2016
Speelduur: 83 minuten, bonusmateriaal: 7:50 minuten
Kijkwijzer: TBC
quote:
Ik denk dat ik hem dit weekend ga kijken. Ben toch wel benieuwd. Ben er gisteravond even doorheen geskipt en trok mij niet zo erg, maar goed dat heeft waarschijnlijk te maken met mijn gebrek aan voorliefde voor animatie Batman.
Je hebt 'm op dvd gehaald? Of heb je je eigen kanalen aangesproken? :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:23:31 #271
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_164240792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:26 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Dit is de tekst:

[..]

[..]

Je hebt 'm op dvd gehaald? Of heb je je eigen kanalen aangesproken? :P
De Prive kanalen :X

Het is een film die ik misschien 1 keer wil zien dus niet waard om hem aan te schaffen. Vind ik tenminste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')