abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159424444
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:00 schreef Breuls het volgende:
Detective gaat minder over Batman zelf, en vertelt ook nog wel eens een non-Batman verhaal. :)
In de praktijk zie ik dat verschil niet zo vaak. Batman blijft toch een centraal figuur in beide series, meestal.

Maar ach, voor mij betekent het gewoon dat ik overstap op een andere serie. Ik verwacht ook wel dat ze dezelfde verhaallijn doorzetten. Morrison had z'n verhaallijn ook over meerdere series heen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:09:50 #227
27648 Weakling
available in strong mint
pi_159424990
Ik kan er niks meer van volgen, want dat de New 52 zou stoppen is bijna op de dag af toch al een jaar bekend? Maar goed, ik zit er ook niet echt bovenop wat dat betreft.

http://nerdist.com/good-b(...)ith-24-new-1-issues/
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Admin woensdag 27 januari 2016 @ 08:23:37 #228
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159430155
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:55 schreef Young_David het volgende:

[..]

In de praktijk zie ik dat verschil niet zo vaak. Batman blijft toch een centraal figuur in beide series, meestal.

Maar ach, voor mij betekent het gewoon dat ik overstap op een andere serie. Ik verwacht ook wel dat ze dezelfde verhaallijn doorzetten. Morrison had z'n verhaallijn ook over meerdere series heen.
Ik las Batman al, maar ben vorig jaar ook Detective Comics erbij gaan lezen, dus voor mij maakt het niet uit; ik hoef simpelweg alleen beide series te blijven lezen. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 27 januari 2016 @ 08:24:45 #229
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159430160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:09 schreef Weakling het volgende:
Ik kan er niks meer van volgen, want dat de New 52 zou stoppen is bijna op de dag af toch al een jaar bekend? Maar goed, ik zit er ook niet echt bovenop wat dat betreft.

http://nerdist.com/good-b(...)ith-24-new-1-issues/
Waar jij naar linkt is een reeks nieuwe series die in juni van start gingen. Dat hebben ze sinds september 2011 al een aantal keer gedaan, waardoor eigenlijk de naam 'New 52' na volgens mij een half jaar al niet meer klopte. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:22:44 #230
27648 Weakling
available in strong mint
pi_159435917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 08:24 schreef Breuls het volgende:
Waar jij naar linkt is een reeks nieuwe series die in juni van start gingen. Dat hebben ze sinds september 2011 al een aantal keer gedaan, waardoor eigenlijk de naam 'New 52' na volgens mij een half jaar al niet meer klopte. :P
Oh, dus het was al geen New 52 eigenlijk meer en straks gaat ie helemaal verdwijnen dus? Sjemig, het lijkt wel of Grant Morrison dit heeft bedacht, want de comics van zijn hand zijn negen van de tien keer ook maar moeilijk te volgen in eerste instantie (en soms tweede en derde etc).
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Admin woensdag 27 januari 2016 @ 16:00:25 #231
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159440500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:22 schreef Weakling het volgende:

[..]

Oh, dus het was al geen New 52 eigenlijk meer en straks gaat ie helemaal verdwijnen dus?
Het was wel nog de New 52 in naam, maar het zijn allang niet meer dezelfde comics als in september 2011, en het zijn er ook geen 52.
quote:
Sjemig, het lijkt wel of Grant Morrison dit heeft bedacht, want de comics van zijn hand zijn negen van de tien keer ook maar moeilijk te volgen in eerste instantie (en soms tweede en derde etc).
Het is wel te volgen, maar het is vervelend dat ze nu lijken weer een reboot te doen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:42:39 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_159441706
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:00 schreef Breuls het volgende:

[..]

Het was wel nog de New 52 in naam, maar het zijn allang niet meer dezelfde comics als in september 2011, en het zijn er ook geen 52.

[..]

Het is wel te volgen, maar het is vervelend dat ze nu lijken weer een reboot te doen.
Ik snap het wel. De comics van Morisson vind ik soms in eerste instantie ook wat lastig te volgen. Soms moet je ze echt 2 keer lezen voordat je ze echt door hebt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Admin woensdag 27 januari 2016 @ 16:50:40 #233
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159441893
Ja. Final Crisis heb ik wel drie keer moeten lezen voordat ik snapte wat er gebeurde. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 15 februari 2016 @ 20:52:12 #234
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159946724
Okay, geen reboot dus. Nog steeds niet duidelijk wat ze nou aan het teasen zijn.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_159947772
Bij rebirth moet ik denken aan Green Lantern (Hal Jordan) en Flash (Barry Allen) ... wie is er nog meer dood die weer tot leven gewekt moet worden?
  Admin maandag 15 februari 2016 @ 21:48:05 #236
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159949020
Darkseid? :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 20 februari 2016 @ 15:20:06 #237
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160068617
Okee, het is dus geen reboot, er worden geen zaken gereset, behalve de nummering van de comics.

Geoff Johns heeft een aankondiging op video gezet waarin hij de intenties van DC Comics toelicht:

CBR heeft een interview met Johns waarin meer info staat.

Het meest relevante:
quote:
In the video, Johns talks his past DC miniseries "Green Lantern Rebirth" and "The Flash Rebirth," which restored familiar elements to the Green Lantern and Flash mythos, while also moving the characters forward. "Rebirth" aims to do the same with the entire DC Universe, while also restoring more of a focus on a shared universe. "Rebirth" starts in "DC Universe Rebirth," an 80-page one-shot scheduled for release on May 25, written by Johns and illustrated by artists Ethan Van Sciver, Ivan Reis, Gary Frank and Phil Jimenez.

With "Rebirth," the mainline DC Universe titles will be renumbered with new #1s -- except for "Action Comics" and "Detective Comics," the two longest-running series in DC's lineup, which will return to their original numbering at #957 and #934, respectively. All DCU books will return to a $2.99 price point (currently their lineup is split between $3.99 and $2.99 single issues), and select core titles (details to come on exactly which) will shift to a twice-monthly schedule.
En that's it, zoals ik het begrijp. Het enige nadeel is de hernummering, want dat is gewoon irritant, en ik zie een risico in het verdubbelen van de frequentie voor sommige titels, want ik ben een beetje bang voor kwaliteitsverlies. Maar verder denk ik dat ze goede intenties hebben. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:21:44 #238
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160068661
Ach, het zal, DC kennende, allemaal weer hard falen.

Ze hebben hun meest trouwe klanten weggejaagd de afgelopen jaren.
Nu moeten ze op de blaren zitten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Admin zaterdag 20 februari 2016 @ 15:23:51 #239
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160068713
Waarom vind je dat?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:24:50 #240
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160068737
Sowieso ontzettend vervelend, iedere keer weer series die bij 1 beginnen op gewoon een fucking mess maken van die nummering. Zat laatste even te kijken naar Ultimate Spider-Man Miles Morales, maar dan zijn daar ook weer verschillende startpunten, en ik geloof deze maand is ie ook nog toegevoegd met weer een nieuwe serie in het reguliere Marvel-universum, en dan heb ik al snel iets van: laat maar.

Heb zojuist wel de TPB van Descender binnengekregen. Is van Image, maar door Dustin Nguyen, die natuurlijk bekend is van zijn DC werk (voornamelijk Batman/Lil Gotham).
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:29:22 #241
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160068822
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:23 schreef Breuls het volgende:
Waarom vind je dat?
Omdat ze met New 52 gewoon zeer veel zaken ongedaan hebben gemaakt, of omgegooid, of veranderd, etc etc. En dat heeft veel mensen tegen de borst gestoten. Bij bepaalde titels als Batman (Snyder) bleef de kwaliteit nog overeind staan, ondanks de veranderingen in de timeline enzo, omdat hij daar verder een beetje omheen schreef en zijn eigen ding bleef doen, maar ik kan me voorstellen dat bij sommige andere series en grotere veranderingen, veel lezers iets hebben van "moet dat nou?". Helemaal omdat het dus tijdelijk is, en in sommige gevallen ook vrij onnodig en onlogisch.

Daarnaast mis ik in comics een beetje een lijn. In manga is er gewoon 1 creator, en vervolgens bouwt die 1 levensloop op in die wereld en met de characters zoals hij ze voor ogen heeft. Dat blijft heel consistent. Bij comics heb je veels te veel verschillende schrijvers en artists die allemaal hun eigen ding doen met bepaalde characters.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 15:30:37 #242
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160068846
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:23 schreef Breuls het volgende:
Waarom vind je dat?
Al die reboots, "vernieuwen" van karakters en hun zogenaamde "Batgirling" van andere titels.
Ze hebben getracht een nieuw publiek binnen te halen daarmee. Dit heeft gefaald.

Infantiele Tumblr tekenstijlen, nieuwe outfits die "praktisch" zouden zijn zodat ze vooral niet sexy zijn, beloven dat titels 12 nummers krijgen om ze vervolgens te cancellen met nummer 6 etc. etc.
  Admin zaterdag 27 februari 2016 @ 08:36:08 #243
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160252462
Hier een overzicht van wat er gaat komen, en welke titels straks twee keer per maand verschijnen: http://whennerdsattack.co(...)ers-comics-pro-2016/
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 februari 2016 @ 09:16:10 #244
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_160252849
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:29 schreef Yi-Long het volgende:
In manga is er gewoon 1 creator, en vervolgens bouwt die 1 levensloop op in die wereld en met de characters zoals hij ze voor ogen heeft. Dat blijft heel consistent.
dat heb je in comics ook. Alleen niet bij Marvel en DC, waar ze alles in 1 universum hebben dat al zestig+ jaar bestaat. Ga bij Image (niet Top Cow) of de independents kijken, dan heb je ook wat jij nu beschrijft.

Maar laten we eens afwachten of die manga-werelden over 60 jaar nog bestaan en of het dan nog steeds dezelfde creator is die alles bepaalt.... Daar zit dus het verschil.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 27 februari 2016 @ 09:29:20 #245
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160252966
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:16 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat heb je in comics ook. Alleen niet bij Marvel en DC, waar ze alles in 1 universum hebben dat al zestig+ jaar bestaat. Ga bij Image (niet Top Cow) of de independents kijken, dan heb je ook wat jij nu beschrijft.

Maar laten we eens afwachten of die manga-werelden over 60 jaar nog bestaan en of het dan nog steeds dezelfde creator is die alles bepaalt.... Daar zit dus het verschil.
Nou ja, je hebt nu natuurlijk gewoon al manga-series die 10+ jaar lopen, en eerlijk gezegd is dat wat mij betreft dan in de meeste gevallen ook wel meer dan genoeg, en hoeft daar echt niet over 50 jaar nog iets nieuws van uit te komen. Je kunt dan gewoon terug grijpen naar de eerdere delen en daar opnieuw van genieten, wat we bijvoorbeeld ook doen met Kuifje en andere 'verlaten' series.

Dat je tegenwoordig beter af bent bij andere publishers dan DC en Marvel, dat was me idd al een poosje duidelijk, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen (Skottie Young met Oz voor Marvel bijvoorbeeld)
  zondag 28 februari 2016 @ 17:31:28 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_160289488
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:20 schreef Breuls het volgende:
Okee, het is dus geen reboot, er worden geen zaken gereset, behalve de nummering van de comics.

Geoff Johns heeft een aankondiging op video gezet waarin hij de intenties van DC Comics toelicht:

CBR heeft een interview met Johns waarin meer info staat.

Het meest relevante:

[..]

En that's it, zoals ik het begrijp. Het enige nadeel is de hernummering, want dat is gewoon irritant, en ik zie een risico in het verdubbelen van de frequentie voor sommige titels, want ik ben een beetje bang voor kwaliteitsverlies. Maar verder denk ik dat ze goede intenties hebben. :)
Ik vind het maar vaag. Je bedenkt een New 52. Na een tijdje ga je terug naar de oude nummering voor sommige nummers en opnieuw een nieuwe nummering voor andere titels.

Sorry, maar het slaat nergens op. :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 29 februari 2016 @ 10:59:42 #247
27648 Weakling
available in strong mint
pi_160308864
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 08:36 schreef Breuls het volgende:
Hier een overzicht van wat er gaat komen, en welke titels straks twee keer per maand verschijnen: http://whennerdsattack.co(...)ers-comics-pro-2016/
Hmm, geen Batwoman zie ik? Zo'n beetje de enige serie van de afgelopen tijd die ik met veel plezier gelezen heb. Nou ja, misschien maar goed ook dat ze die laten rusten en niet verprutsen.

quote:
99s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:29 schreef Yi-Long het volgende:
Dat je tegenwoordig beter af bent bij andere publishers dan DC en Marvel, dat was me idd al een poosje duidelijk, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen (Skottie Young met Oz voor Marvel bijvoorbeeld)
Ik weet niet of het komt omdat ik echt een ouwe lul begin te worden, of dat de kwaliteit inderdaad ondermaats is geweest, maar ik lees ook steeds vaker werk van andere uitgevers in plaats van DC. De klassiekers vind ik nog steeds geweldig, maar het nieuwe spul pakt me steeds minder.
  Admin maandag 29 februari 2016 @ 19:12:35 #248
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_160320809
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind het maar vaag. Je bedenkt een New 52. Na een tijdje ga je terug naar de oude nummering voor sommige nummers en opnieuw een nieuwe nummering voor andere titels.

Sorry, maar het slaat nergens op. :(
Ja, die hernummering vind ik ook irritant. Al is het wel tof dat Action en Detective terugkeren naar de oude nummering, maar verder vind ik het allemaal onnodig.

En ik ben ook benieuwd wat het straks allemaal gaat kosten. Als ik ineens overal twee issues per maand van krijg ga ik toch wat minder titels volgen, denk ik.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_160827103
Hoeveel kost een beetje stripboek dan als ik vragen mag?
  maandag 21 maart 2016 @ 06:53:01 #250
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160827829
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 00:20 schreef Evertjan het volgende:
Hoeveel kost een beetje stripboek dan als ik vragen mag?
Een enkel nummer kost zo´n 4 euro.
Een verzameling gaat vanaf 10 euro (Image Comics).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')