SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous
misschien:
Erik92
Oksel & Okselchickeveryone's a critic...
even you ! !
Indraaien is naar rechts?quote:zorgen dat ie helemaal ingedraait is. Met je hand kun je hem eigenlijk nooit overspannen... dus helemaal indraaien, kabel vastzetten en daarna uitdraaien net zoveel als nodig is om hem mooi te
Oke dank. En hoe strak zet je de kabel bij vastzetten, zo strak mogelijk? Of juist niet omdat je hem nog spant met het uitdraaien?quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:08 schreef the_critic het volgende:
jup.. maar je kunt het ook wel zien als het goed is..
Recht achter de fiets zitten en kijken hoe de kooi onder het betreffende kransje staat.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:13 schreef eentwee het volgende:
Ik kan nooit maar dan ook nooit onthouden welke kant ik op moet draaien als op- danwel afschakelen niet lekker loopt
Met hand gewoon strak trekken en de rest opdraaien. Verder.. zoals Gripper zegtquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke dank. En hoe strak zet je de kabel bij vastzetten, zo strak mogelijk? Of juist niet omdat je hem nog spant met het uitdraaien?
Weet ik, nu nog een ezelsbruggetje zodat ik het niet morgen weer vergeten benquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Recht achter de fiets zitten en kijken hoe de kooi onder het betreffende kransje staat.
Opschakelen en afschakelen moeten allebei de kanten op even snel gaan. Als opschakelen meer moeite kost, zit je ketting te veel naar rechts, en moet de kabel strakker (stelschroef achteraan linksom, tegen de klok in)
Als afschakelen meer moeite kost, zit je ketting te veel naar links, en moet de kabel losser (stelschroef achteraan rechtsom, met de klok mee)
Even voor de duidelijkheid:quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:25 schreef the_critic het volgende:
[..]
Met hand gewoon strak trekken en de rest opdraaien. Verder.. zoals Gripper zegt(check wel eerst even dat ook je schakelsysteem helemaal teruggeschakelt is.. wil nog wel eens vergeten worden)
Ik hou altijd die eerste 2 aan. OK, bij je voorderailleur is opschakelen naar een zwaardere versnelling, maar daaraan hoef je toch minder in te stellen dan aan je achterderrie.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid:
Opschakelen = naar lichtere versnelling?
Afschakelen = naar zwaardere versnelling?
Terug schakelen = naar zwaardere versnelling?
Zal het aanpassen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dit is deel 171 he, had gehoopt dat iemand het was opgevallen dat die vorige helemaal verkeerd ging...
Bij de voorder. Loopt hij aan als ik op grote blad heb en achter zwaarste. Ik kan hem met de hendel wel verder doen maar hij gaat steeds stukje terug.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik hou altijd die eerste 2 aan. OK, bij je voorderailleur is opschakelen naar een zwaardere versnelling, maar daaraan hoef je toch minder in te stellen dan aan je achterderrie.
Anders gezegd: alles waarvoor je de kabel moet aanspannen is opschakelen, alles wat de springveer doet is afschakelen.
Waarom geen knooppuntenroute gemaakt? Werkt beter, ok deze keer ging blijkbaar goedquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:05 schreef JohnDDD het volgende:
Moet toch een compliment maken richting de mensen van de fietsbordjes; normaal ben ik niet heel positief maar heb vandaag Amsterdam-Muiden-Almere-Nijkerk-Amersfoort-Amsterdam gefietst, 115km. Nu ken ik het stukje tot Nijkerk redelijk, maar daar waren de bordjes onberispelijk. De route Amersfoort-Amsterdam ging links en rechts, dwars door plaatsen als Soest en Baarn e.d. maar elke keer weer waren de bordjes perfect te zien, op de juiste plek, in de juiste richting. Heb het wel eens anders gezien!
Amsterdam stond gelukkig al op 47km afstand aangegeven; moet zeggen dat de route erg mooi was; Soest, Baarn, Laren, Muiden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom geen knooppuntenroute gemaakt? Werkt beter, ok deze keer ging blijkbaar goed, dan de standaard borden. Bovendien vaak ook een mooiere route.
Als je derrie niet goed opschakelt moet ie strakker, als ie niet goed afschakelt moet ie losser.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:13 schreef eentwee het volgende:
Ik kan nooit maar dan ook nooit onthouden welke kant ik op moet draaien als op- danwel afschakelen niet lekker loopt
madeleinesquote:
Omdat ik Strava gebruik bedoel je?quote:
Dit, net 8 weken niet getraind, en moest gelijk weer veel meer eten dan ik gewend ben. Een week later doe ik weer met 1 stukje ontbijtkoek in een training van 3uren.quote:
Met D1 bedoelt Eentwee, niet dat je geen tijd hebt om te eten of moeite hebt met het wegkrijgen van eten. Hij bedoelt met D1 dat je je lichaam leert om vet reserves aan te spreken om energie uit te halen. Ga je in de hogere zones trainen dan haalt je lichaam energie uit glucogeen en zal je sneller honger krijgen. Door meer in D1 te trainen zal je op den duur langer kunnen fietsen op minder eten en zal je duurvermogen toenemen, eerst zal dit snelheid kosten maar je zult zien dat je steeds met een hoger gemiddelde in D1 kunt fietsen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:09 schreef SuperWeber het volgende:
Ik vreet me altijd helemaal het schompes op de lange duurritten, hoofdzakelijk Snelle Jelle's en mueslirepen. Als ik dat niet doe, flikker ik halverwege van mijn fiets... Dus dan maar het eerste. Btw, eentwee heeft gelijk (vind ik), als je moeite hebt om te eten, moet je jezelf afvragen of je niet 'te snel' wilt, als ik een D1 training doe, kan ik tijdens het fietsen nog gewoon een volledige maaltijd wegwerken als ik dat wil, zonder op mijn fietsskills in te hoeven leveren... Als ik D3 training doe (bijna nooit, meestal eronder, of erboven), dan vind ik het ook klote om te eten omdat je daar dan last van hebt.
Samenvatting, kijk eens goed naar hoe je traint...
Allemaal veel te weinig. Kijk maar uit anders val je zo op je plaat........quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:27 schreef MarcoD het volgende:
Bij ritjes tot 3 uur neem ik meestal geen eten mee, alleen zo'n verpakt biscuitje met rozijnen en gedroogd fruit voor als ik een beetje honger krijg. Alleen als het een 'intensief' ritje is dan wel meer vaster voedsel.
Kan normaal vrij lang zonder eten fietsen, zeker als ik het vergelijk met toen ik net begon met fietsen toen kreeg ik redelijk snel honger, dorst is erger zonder water houd ik het niet lang vol.
Bij ritten boven de 4 uur, toertochten of als het warm is een paar krentenbollen en/of een banaan, soms een reep en veel water. Bij toertochten blij ik eten
Dus eigenlijk zou je gewoon regelmatig een lange tocht (2+ uur) in D1 moeten trainen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met D1 bedoelt Eentwee, niet dat je geen tijd hebt om te eten of moeite hebt met het wegkrijgen van eten. Hij bedoelt met D1 dat je je lichaam leert om vet reserves aan te spreken om energie uit te halen. Ga je in de hogere zones trainen dan haalt je lichaam energie uit glucogeen en zal je sneller honger krijgen. Door meer in D1 te trainen zal je op den duur langer kunnen fietsen op minder eten en zal je duurvermogen toenemen, eerst zal dit snelheid kosten maar je zult zien dat je steeds met een hoger gemiddelde in D1 kunt fietsen.
Gewoon zorgen dat je regelmatig lange ritten +3uren maakt met handjes boven op het stuur en snelheid waarbij je nog complete gesprekken kunt voeren. Je zal zien dat je steeds met minder eten toe kunt. Ga je harder fietsen dan haalt het lichaam de energie uit glycogeen. Deze voorraad is veel beperkter dan de vet reserves, maar je kunt er veel sneller op. Doordat je er minder van hebt, zal je het ook sneller weer moeten bijvullen met eten. Tenzij je er voor zorgt dat je lichaam leert om energie te halen uit vetten, dan kan je veel langer door, en spaar je de glycogeen, die je nodig hebt bij een plaatsnaambordje sprint of splijtende demarragequote:Op maandag 6 augustus 2012 22:37 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant patroon, dat is een goede tip. Van trainingsschema's e.d. weet ik (nog) helemaal niets. Ik fiets meestal gewoon net zo ver en hard als waar ik zelf zin in heb.
Ja vandaag ben ik in het begin waarsch. te snel gegaan. Zat toen al een beetje in het rood. Waardoor de training toch behoorlijk zwaar werd uiteindelijk. Had overigens geen last van hongergevoel vandaag maar zover wil ik het ook niet laten komen. Want als je honger hebt, is het meestal al te laat...quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je regelmatig lange ritten +4uren maakt met handjes boven op het stuur en snelheid waarbij je nog complete gesprekken kunt voeren. Je zal zien dat je steeds met minder eten toe kunt. Ga je harder fietsen dan haalt het lichaam de energie uit glycogeen. Deze voorraad is veel beperkter dan de vet reserves, maar je kunt er veel sneller op.
Ja mooi he. Bij MTB-tochten zie ik ook alleen maar hartslagen van richting de 180 voorbij flitsen. En een lol dat ik heb, slippen in de sneeuw!quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:56 schreef eentwee het volgende:
Gok dat SW wel weet wat D1 is![]()
D1 is rustig peddelen en denken "dit is toch geen sporten!". Het is de basis en zorgt ervoor dat je vooruitgaat en langere tochten (harder) kunt rijden. In de winter train ik bijna alleen maar D1. Tenminste, op de racefiets. De verboden vrucht is veldtoertochtDat is voor mij bijna niet te doen in D1. Afgelopen winter heel weinig kunnen doen ivm longproblemen en slecht weer.
Je lichaam verbrandt in D1 zoveel mogelijk vet, maar ook altijd een deel glycogeen. Als je tijdens een lange D1 rit niet ook regelmatig eet, zal het uiteindelijk toch zwaar voelen, omdat het voor je lijf altijd makkelijker is om de glycogeen voorraad die direct in de spieren zit opgeslagen aan te spreken. En die voorraad is maar een half uurtje.quote:Ga je harder fietsen dan haalt het lichaam de energie uit glycogeen. Deze voorraad is veel beperkter dan de vet reserves, maar je kunt er veel sneller op
Ik kreeg de datalink (rcx5) er gewoon bijgeleverd. Als ik zo een beetje kijk, klopt het dat er geen datalink bijzit. Ik vind het eigenlijk een beetje belachelijk, want dat is uiteindelijk waar je zo'n ding voor koopt. Nu kun je natuurlijk een pakket kopen waar hij wel inzit, maar het slaat natuurlijk volledig nergens op...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Superweber, klopt het dat je voor zo'n rcx horloge ook nog apart een apparaatje moet kopen voordat je de gegevens kunt uploaden in je pc?![]()
Eigenlijk toch wel een heel duur ding dan, voordat je het uberhaupt kan gebruiken..
Horloge nog ok geprijsd op 169.95 maar dan:
- Datalink: 49.95
- Fietshouder + sensoren 49.95
- GPS ontvanger: 103.96
Totaal 373.81
Inderdaad. Die "goedkoopste" versie is dus niks anders dan een hartslagmeter, maar dan voor 170 euro.. Zou niet meer dan 75 E mogen kosten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:39 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik kreeg de datalink (rcx5) er gewoon bijgeleverd. Als ik zo een beetje kijk, klopt het dat er geen datalink bijzit. Ik vind het eigenlijk een beetje belachelijk, want dat is uiteindelijk waar je zo'n ding voor koopt. Nu kun je natuurlijk een pakket kopen waar hij wel inzit, maar het slaat natuurlijk volledig nergens op...
Precies, verder wat eentwee zegt, ik weet wel wat D1 is, mijn enige probleem is dat ik gewoon altijd fucking honger heb, op de fiets, naast de fiets, hardlopend, zwemmend, gewoon altijd... Dus ik vreet me het schompes, mijn broer doet het op een paar veredelde wine gums, wanneer ik al een mueslibar en een Snelle Jelle naar binnen heb gewerkt...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja mooi he. Bij MTB-tochten zie ik ook alleen maar hartslagen van richting de 180 voorbij flitsen. En een lol dat ik heb, slippen in de sneeuw!
Overigens Patroon: D1 fietsen betekent ook weer niet dat je alleen maar vet verbrandt...
Je zegt:
[..]
Je lichaam verbrandt in D1 zoveel mogelijk vet, maar ook altijd een deel glycogeen. Als je tijdens een lange D1 rit niet ook regelmatig eet, zal het uiteindelijk toch zwaar voelen, omdat het voor je lijf altijd makkelijker is om de glycogeen voorraad die direct in de spieren zit opgeslagen aan te spreken. En die voorraad is maar een half uurtje.
Gelukkig is een broodje eten of zelfs vet eten zoals Kaas SW omschreef een stuk minder naar voor je maag wanneer je zo rustig traint. Ik zou er tijdens een zware alpencol niet aan moeten denken om halverwege een grote uitsmijter te eten. Dan heeft het lijf alleen maar behoefte aan veel drinken, kleine hapjes en veel zoete mueslirepen zooi.
Het is niet voor mij maar voor m'n vriendin en niet alleen voor het fietsen maar (vooral) ook voor hardlopen en ik verwacht in de toekomst ook nog wel zwemmen. Op dit moment registreert ze dat met een iPhone maar die vind ze te lomp en zwaar bij het hardlopen. Die dakota is nog een stapje ergerquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:44 schreef the_critic het volgende:
kun je goedkoper een gps systeem kopen, die ook hartslagen registeerd
Ik rijd zelf met de dakota 20. Is eigenlijk een gps voor wandelen/geocache, maar werkt super op de fiets. Paar tientjes extra voor hartslagband en je bent klaar..
Jammer dat het zulk leuk spul zo duur moet zijn, voor mijn vrouw maakt het niet zoveel uit, ze kan mijn GPS en datalink wel gebruiken (denk/hoop ik). Want als zij buiten is, moet ik toch op junior passen, maar op deze manier prijst Polar zichzelf wel een beetje de markt uit vind ik...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad. Die "goedkoopste" versie is dus niks anders dan een hartslagmeter, maar dan voor 170 euro.. Zou niet meer dan 75 E mogen kosten.
Ik zag dat ie in de duurdere pakketten inderdaad wel bijgeleverd is. Wel raar dat ze ook bij die pakketten dan nog los aanbieden om er een datalink bij te voegen a 49.95. Beetje misleidend..
Inderdaad. Garmin heeft een paar modellen die een stuk beter geprijsd zijn. Enige verschil is dan dat er niet zo'n gesproken trainingsadvies bij zit en dat is nu juist weer precies iets voor m'n vriendinquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:48 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jammer dat het zulk leuk spul zo duur moet zijn, voor mijn vrouw maakt het niet zoveel uit, ze kan mijn GPS en datalink wel gebruiken (denk/hoop ik). Want als zij buiten is, moet ik toch op junior passen, maar op deze manier prijst Polar zichzelf wel een beetje de markt uit vind ik...
Nee inderdaad.. dat is nog zwaarder dan iphone, das met lopen niet handig. Dacht dat het om fietsen gingquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is niet voor mij maar voor m'n vriendin en niet alleen voor het fietsen maar (vooral) ook voor hardlopen en ik verwacht in de toekomst ook nog wel zwemmen. Op dit moment registreert ze dat met een iPhone maar die vind ze te lomp en zwaar bij het hardlopen. Die dakota is nog een stapje erger
Je hebt gelijk. Ik was wat kort van stof omdat ik op de mobiel zit te fok!en en het niet te complex wilde maken. Bedankt voor de toevoeging.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja mooi he. Bij MTB-tochten zie ik ook alleen maar hartslagen van richting de 180 voorbij flitsen. En een lol dat ik heb, slippen in de sneeuw!
Overigens Patroon: D1 fietsen betekent ook weer niet dat je alleen maar vet verbrandt...
Je zegt:
[..]
Je lichaam verbrandt in D1 zoveel mogelijk vet, maar ook altijd een deel glycogeen. Als je tijdens een lange D1 rit niet ook regelmatig eet, zal het uiteindelijk toch zwaar voelen, omdat het voor je lijf altijd makkelijker is om de glycogeen voorraad die direct in de spieren zit opgeslagen aan te spreken. En die voorraad is maar een half uurtje.
Gelukkig is een broodje eten of zelfs vet eten zoals Kaas omschreef een stuk minder naar voor je maag wanneer je zo rustig traint. Ik zou er tijdens een zware alpencol niet aan moeten denken om halverwege een grote uitsmijter te eten. Dan heeft het lijf alleen maar behoefte aan veel drinken, kleine hapjes en veel zoete mueslirepen zooi.
In principe is het het makkelijkst als je achter de fiets gaat staan, hij recht onder je tandwiel komt, dan loopt ie het mooist. Maar er is geen perfecte afstand. Die afstelling zit in de schakkelaars van je STI, en de stelschroef die je in of uitdraaitquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:19 schreef Patroon het volgende:
Is er nog een perfectie in het afstellen van de schroefjes van de derailleur of beperkt het enkel de bewegingsvrijheid. Ik kan de der. nu niet met de hand (zonder kabel) in de spaken drukken. Als ik een paar slagen door draai kan dat ook niet. Ik bedoel, is het van belang qua schakelen hoever ik die schroef uit draai om die beperking op te leggen?
Ik eet sowieso geen slagroom en drink sowieso geen cappuccino, dus ook tijdens het fietsen laat ik die vrij makkelijk staan iddquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Tommeke het volgende:
Eet er hier nou niemand onder weg appeltaart met slagroom en cappuccino?
Wat een nepwielrenners zijn jullie!
Hij pakt al schakels en komt niet in de spaken. Maar als ik hem nog verder uitdraai komt hij nog steeds niet in de spaken. Dus moet je draaien tot de onder of bovengrens? Maar denk dat ik het al weet door knut zijn antwoord, recht eronder. Dit bekijkt je dan zeker zonder kabel en met je vingers de der. bewegen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef Tommeke het volgende:
Je moet 'm niet te ver indraaien. Anders pakt ie het laatste kransje niet
Gewoon al schakelend proberen.
Cappuccino is voor wijven manquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Tommeke het volgende:
Eet er hier nou niemand onder weg appeltaart met slagroom en cappuccino?
Wat een nepwielrenners zijn jullie!
Onze toerder is er ook weer hoor, ik heb helemaal geen tijd voor appelgebak en cappucino, ik moet trainen...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Tommeke het volgende:
Eet er hier nou niemand onder weg appeltaart met slagroom en cappuccino?
Wat een nepwielrenners zijn jullie!
Je doelt op de 'derde schroef'? Daarmee stel je de afstand van je bovenste derailleurwieltje tot je cassette af (erg handig voor wisselen van bergcassette/vlakke cassette). Des te losser (schroef uit) des te groter de afstand tussen bovenste derrailleur wieltje en cassette en andersom...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hij pakt al schakels en komt niet in de spaken. Maar als ik hem nog verder uitdraai komt hij nog steeds niet in de spaken. Dus moet je draaien tot de onder of bovengrens? Maar denk dat ik het al weet door knut zijn antwoord, recht eronder. Dit bekijkt je dan zeker zonder kabel en met je vingers de der. bewegen?
En die stelschroef, wat doet in draaien en wat doet uitdraaien?
Handig! Hoe groot moet die afstand zijn? Ik gooi er straks wel wat grotere tanden op dus zal ik er op letten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:16 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Je doelt op de 'derde schroef'? Daarmee stel je de afstand van je bovenste derailleurwieltje tot je cassette af (erg handig voor wisselen van bergcassette/vlakke cassette). Des te losser (schroef uit) des te groter de afstand tussen bovenste derrailleur wieltje en cassette en andersom...
http://www.m-gineering.nl/derafst.htmquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Handig! Hoe groot moet die afstand zijn? Ik gooi er straks wel wat grotere tanden op dus zal ik er op letten.
Ha, en wat staat er zaterdag op tafel bij de espresso van versgemalen bonen? Appelgebak met slagroom!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Cappuccino is voor wijven man
appeltaart met slagroom
Lekker! Helemaal in combinatie met een lekkere espresso!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ha, en wat staat er zaterdag op tafel bij de espresso van versgemalen bonen? Appelgebak met slagroom!
Haha, lekker hoor! Ik heb er zin an!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ha, en wat staat er zaterdag op tafel bij de espresso van versgemalen bonen? Appelgebak met slagroom!
Ik kreeg opdracht Oksel te vervangenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:43 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
http://www.m-gineering.nl/derafst.htm
Zo, hiermee denk ik dat we wel een eind kunnen maken aan dat Okselachtige-derailleur-gezever...
alleen bij een lange ritquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Tommeke het volgende:
Eet er hier nou niemand onder weg appeltaart met slagroom en cappuccino?
Wat een nepwielrenners zijn jullie!
Dat is een goede link idd! Qua afstand cassette-bovenste derrailleurwieltje; je wieltje moet zo dicht mogelijk bij je casette zitten, zonder aan te lopen (dan zit je te dichtbij!)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:43 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
http://www.m-gineering.nl/derafst.htm
Zo, hiermee denk ik dat we wel een eind kunnen maken aan dat Okselachtige-derailleur-gezever...
Mooie link idd. Bedankt voor het advies.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:58 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Dat is een goede link idd! Qua afstand cassette-bovenste derrailleurwieltje; je wieltje moet zo dicht mogelijk bij je casette zitten, zonder aan te lopen (dan zit je te dichtbij!)
Cola dan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Cappuccino is voor wijven man
appeltaart met slagroom
Prof.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:57 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Onze toerder is er ook weer hoor, ik heb helemaal geen tijd voor appelgebak en cappucino, ik moet trainen...
Ik was ff bezig met die stelschroef maar het lijkt wel dat hoe verder de schroef uit hoe kleiner de afstand der.wiel en cassette.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:16 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Je doelt op de 'derde schroef'? Daarmee stel je de afstand van je bovenste derailleurwieltje tot je cassette af (erg handig voor wisselen van bergcassette/vlakke cassette). Des te losser (schroef uit) des te groter de afstand tussen bovenste derrailleur wieltje en cassette en andersom...
dat kloptquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik was ff bezig met die stelschroef maar het lijkt wel dat hoe verder de schroef uit hoe kleiner de afstand der.wiel en cassette.
Ik heb de schroef nu zo ver mogelijk uitgedraaid en nog komt bovenste der.wiel niet tegen cassette. Normaal? 11-23 cassettequote:
Pardon dan zal het andersom zijn, in ieder geval weet je waar hij voor dientquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb de schroef nu zo ver mogelijk uitgedraaid en nog komt bovenste der.wiel niet tegen cassette. Normaal? 11-23 cassette
Dank u.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:26 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Pardon dan zal het andersom zijn, in ieder geval weet je waar hij voor dient. Lijkt me verder prima als hij er niet tegenaan loopt en verder soepel&snel schakelt... ...Hij staat er ws niet heel ver meer van af dan lijkt me? 23 is ook niet een ontzettend grote cassette natuurlijk...
Heb zelf ook nog een vraag aan de experts hier: ben aan het kijken voor een beginnersfietsje voor mijn vriendinnetje, basic, eenvoudig, goedkoop en simpel. Kan ik haar ook gewoon op een mannenframe gooien (ze is 1.80+, lange benen) en evt een vrouwenzadel monteren?
Thanks! Bovenlichaam is relatief gezien korter. Goed kijken dus naar de stretch dus, maar dat is een kwestie van op de fiets gaan zittenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dank u.
Is haar bovenlichaam lang? Bij 1m80 moet het in principe wel lukken. Ga dan wel voor een merk met korte bovenbuizen, zoals Cube, Focus, Bianchi en nog wat. Maar hangt van bovenlichaam af of lukt.
Mijn vriendin is 1m69. Die kan net niet op heren fiets. Ook langere benen dan bovenlichaam. Wieler ook vrij kort volgens mij. Vooral Italiaans is kort volgens mijquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:00 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Thanks! Bovenlichaam is relatief gezien korter. Goed kijken dus naar de stretch dus, maar dat is een kwestie van op de fiets gaan zitten. Zijn er nog meer merken met een korte bovenbuis?
Nog gelukt met je afstelling?
@kaas: nice!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |