abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115182966


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje


[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper

Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.

Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.

en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg

al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous

misschien:
Erik92
Oksel & Okselchick
everyone's a critic...
even you ! !
pi_115183777
quote:
zorgen dat ie helemaal ingedraait is. Met je hand kun je hem eigenlijk nooit overspannen... dus helemaal indraaien, kabel vastzetten en daarna uitdraaien net zoveel als nodig is om hem mooi te
Indraaien is naar rechts?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115184367
jup.. maar je kunt het ook wel zien als het goed is..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_115184581
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:08 schreef the_critic het volgende:
jup.. maar je kunt het ook wel zien als het goed is..
Oke dank. En hoe strak zet je de kabel bij vastzetten, zo strak mogelijk? Of juist niet omdat je hem nog spant met het uitdraaien?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115184636
Ik kan nooit maar dan ook nooit onthouden welke kant ik op moet draaien als op- danwel afschakelen niet lekker loopt :')
pi_115185008
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:13 schreef eentwee het volgende:
Ik kan nooit maar dan ook nooit onthouden welke kant ik op moet draaien als op- danwel afschakelen niet lekker loopt :')
Recht achter de fiets zitten en kijken hoe de kooi onder het betreffende kransje staat.

Opschakelen en afschakelen moeten allebei de kanten op even snel gaan. Als opschakelen meer moeite kost, zit je ketting te veel naar rechts, en moet de kabel strakker (stelschroef achteraan linksom, tegen de klok in)

Als afschakelen meer moeite kost, zit je ketting te veel naar links, en moet de kabel losser (stelschroef achteraan rechtsom, met de klok mee)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115185288
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oke dank. En hoe strak zet je de kabel bij vastzetten, zo strak mogelijk? Of juist niet omdat je hem nog spant met het uitdraaien?
Met hand gewoon strak trekken en de rest opdraaien. Verder.. zoals Gripper zegt :) (check wel eerst even dat ook je schakelsysteem helemaal teruggeschakelt is.. wil nog wel eens vergeten worden)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_115185560
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:20 schreef Gripper het volgende:

[..]

Recht achter de fiets zitten en kijken hoe de kooi onder het betreffende kransje staat.

Opschakelen en afschakelen moeten allebei de kanten op even snel gaan. Als opschakelen meer moeite kost, zit je ketting te veel naar rechts, en moet de kabel strakker (stelschroef achteraan linksom, tegen de klok in)

Als afschakelen meer moeite kost, zit je ketting te veel naar links, en moet de kabel losser (stelschroef achteraan rechtsom, met de klok mee)
Weet ik, nu nog een ezelsbruggetje zodat ik het niet morgen weer vergeten ben :') Gebruik ook vaak die kabelspanners bij het stuur (waslijnen ftw _O_) om onderweg te tweaken. Is regelmatig nodig na het wisselen van wielset.
pi_115185569
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:25 schreef the_critic het volgende:

[..]

Met hand gewoon strak trekken en de rest opdraaien. Verder.. zoals Gripper zegt :) (check wel eerst even dat ook je schakelsysteem helemaal teruggeschakelt is.. wil nog wel eens vergeten worden)
Even voor de duidelijkheid:
Opschakelen = naar lichtere versnelling?
Afschakelen = naar zwaardere versnelling?
Terug schakelen = naar zwaardere versnelling?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115185798
Jup.. dat je zorgt dat je shifter ook helemaal teruggeklikt is (alsof je op zwaarste verzet rijd) als je de kabel monteert. Veelal logisch, maar soms vergeet je dat en kom je er halverwege afstellen achter dat er iets niet klopt en kun je opnieuw beginnen :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_115186093
Hartelijk dank. Ik ga vanavond bezig. Fijn om het straks zelf te kunnen. Hoe vaak ik niet de dag voor de koers nog stond te stressen bij de FM :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115186720
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid:
Opschakelen = naar lichtere versnelling?
Afschakelen = naar zwaardere versnelling?
Terug schakelen = naar zwaardere versnelling?
Ik hou altijd die eerste 2 aan. OK, bij je voorderailleur is opschakelen naar een zwaardere versnelling, maar daaraan hoef je toch minder in te stellen dan aan je achterderrie.

Anders gezegd: alles waarvoor je de kabel moet aanspannen is opschakelen, alles wat de springveer doet is afschakelen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115186939
Dit is deel 171 he, had gehoopt dat iemand het was opgevallen dat die vorige helemaal verkeerd ging...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115187083
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dit is deel 171 he, had gehoopt dat iemand het was opgevallen dat die vorige helemaal verkeerd ging...
Zal het aanpassen.
sig verwijderd door FA
pi_115187183
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:54 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik hou altijd die eerste 2 aan. OK, bij je voorderailleur is opschakelen naar een zwaardere versnelling, maar daaraan hoef je toch minder in te stellen dan aan je achterderrie.

Anders gezegd: alles waarvoor je de kabel moet aanspannen is opschakelen, alles wat de springveer doet is afschakelen.
Bij de voorder. Loopt hij aan als ik op grote blad heb en achter zwaarste. Ik kan hem met de hendel wel verder doen maar hij gaat steeds stukje terug.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115187192
Moet toch een compliment maken richting de mensen van de fietsbordjes; normaal ben ik niet heel positief maar heb vandaag Amsterdam-Muiden-Almere-Nijkerk-Amersfoort-Amsterdam gefietst, 115km. Nu ken ik het stukje tot Nijkerk redelijk, maar daar waren de bordjes onberispelijk. De route Amersfoort-Amsterdam ging links en rechts, dwars door plaatsen als Soest en Baarn e.d. maar elke keer weer waren de bordjes perfect te zien, op de juiste plek, in de juiste richting. Heb het wel eens anders gezien!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_115187331
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:05 schreef JohnDDD het volgende:
Moet toch een compliment maken richting de mensen van de fietsbordjes; normaal ben ik niet heel positief maar heb vandaag Amsterdam-Muiden-Almere-Nijkerk-Amersfoort-Amsterdam gefietst, 115km. Nu ken ik het stukje tot Nijkerk redelijk, maar daar waren de bordjes onberispelijk. De route Amersfoort-Amsterdam ging links en rechts, dwars door plaatsen als Soest en Baarn e.d. maar elke keer weer waren de bordjes perfect te zien, op de juiste plek, in de juiste richting. Heb het wel eens anders gezien!
Waarom geen knooppuntenroute gemaakt? Werkt beter, ok deze keer ging blijkbaar goed ;), dan de standaard borden. Bovendien vaak ook een mooiere route.
pi_115187439
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom geen knooppuntenroute gemaakt? Werkt beter, ok deze keer ging blijkbaar goed ;), dan de standaard borden. Bovendien vaak ook een mooiere route.
Amsterdam stond gelukkig al op 47km afstand aangegeven; moet zeggen dat de route erg mooi was; Soest, Baarn, Laren, Muiden. :) Groen en mooi. Bovendien was ik net natgeregend na een hoosbui, leek me wel verstandig om terug te gaan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:29:28 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115197478
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:13 schreef eentwee het volgende:
Ik kan nooit maar dan ook nooit onthouden welke kant ik op moet draaien als op- danwel afschakelen niet lekker loopt :')
Als je derrie niet goed opschakelt moet ie strakker, als ie niet goed afschakelt moet ie losser.
De derriestelschroef linksom draaien: de buitenkabel wordt langer(binnenkabel strakker)
De derriestelschroef rechtsom draaien: de buitenkabel wordt korter(binnenkabel losser)


Opschakelen = naar een groter tandwiel
Afschakelen = naar een kleiner tandwiel

[ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 06-08-2012 19:01:08 ]
pi_115205788
Vroeg me af of mensen hier tips hebben mbt eten tijdens het fietsen. Vandaag 115km gedaan, in totaal 2 broodjes met kaas, een snellejelle (ontbijtkoek) en 3 fruitrepen gegeten...
Merk dat de broodjes een beetje teveel waren (kwam daarna niet meer vooruit), probleem is dat ik ook vooral niet teveel zoete troep wil eten. één van de grote nadelen van het fietsen voor mij is toch wel het eten, het vele eten en het zoete, en als ik dan ook nog zoete drankjes drink krijg ik al snel een vieze smaak in mijn mond en een naar gevoel in mijn maag.

maar ja alleen gelletjes ofzo is toch ook niet goed?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:07:34 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115205854
krentebol? stroopwafel?
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:08:48 #22
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115205932
Een pannenkoek is ook lekker, in alufolie of huishoudfolie. Je krijgt er wel een beetje kleefjatten van.

Ik houd niet van dat astronautenvoer, dat eet ik eigenlijk alleen met koersen oid, nooit tijdens trainen. Als je al zoete dingen meenemt qua eten, is dat wellicht genoeg en hoef je niet ook sportdrank mee te nemen, maar gewoon water.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:12:14 #23
545 dop
:copyright: dop
pi_115206137
cakejes, sultana, liga.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:14:22 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115206274
Ja, kleine cupcakes met rozijnen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:16:45 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115206437
Tijdens trainingen mag je jezelf best een beetje uithongeren vind ik, lees iets te weinig eten meenemen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:16:47 #26
545 dop
:copyright: dop
pi_115206440
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, kleine cupcakes met rozijnen.
madeleines



perfect maatje en eet heel makkelijk weg
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_115206441
Ik vind het ook gewoon vervelend om al die "tussendoortjes" te eten. Elk uur neem ik ongeveer een reep of banaan of iets. Ben normaal niet zo van de tussendoortjes. Ik eet overdag gewoon mijn maaltijden en heel af en toe iets kleins tussendoor, maar weinig. Mijn maag kan het niet zo goed aan. Maar ja als ik niet elk uur eet krijg ik toch honger. Krentebol is wel een goed idee moet ik zeggen!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:22:57 #28
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115206830
Eten op de fiets doe je ook niet voor de lekker, maar voor de moet. Vaak is het gewoon een beetje proppen.
pi_115206843
bananen, mueslirepen,sultana, fruitkick, stroopwafels, verder gewoon goed iets in je bidon doen dat wat suikers heeft. Kan roosvicee zijn,of cola waar je de prik uitgeschud hebt of gewoon paar scheppen suiker en snufje zout om je eigen sportdrankje te maken..
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:26:26 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115207067
Je hebt ook van die Kanjers stroopwafels, met 2 in een pakje. Die gaan goed in je shirt mee.Na een tijdje worden ze lekker zacht op je rug. :')
pi_115207105
Meer in D1 trainen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:27:15 #32
545 dop
:copyright: dop
pi_115207114
voor mij is vaak de maaltijd de avond er voor belangrijker als eten onderweg.
onder weg maakt het niet zoveel uit wat en hoeveel tenzij ruim boven de 100km
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:27:31 #33
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115207134
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:26 schreef eentwee het volgende:
Meer in D1 trainen.
Wie jij?
pi_115207156
Bij ritjes tot 3 uur neem ik meestal geen eten mee, alleen zo'n verpakt biscuitje met rozijnen en gedroogd fruit voor als ik een beetje honger krijg. Alleen als het een 'intensief' ritje is dan wel meer vaster voedsel.
Kan normaal vrij lang zonder eten fietsen, zeker als ik het vergelijk met toen ik net begon met fietsen toen kreeg ik redelijk snel honger, dorst is erger zonder water houd ik het niet lang vol.

Bij ritten boven de 4 uur, toertochten of als het warm is een paar krentenbollen en/of een banaan, soms een reep en veel water. Bij toertochten blij ik eten
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  FOK!fotograaf maandag 6 augustus 2012 @ 21:45:36 #35
73911 ultra_ivo
pi_115208216
Goed, met eten onderweg heb ik zo m'n ervaring ;). Repen doe ik niet meer zoveel mee. Maar wel met allerhande soorten koeken en broodjes. Dat hapt goed weg. En natuurlijk sportdrank. Gelukkig heeft mijn favoriete merk (Overstims) ook sportdrankvarianten die niet te zoet zijn. Op langere ritten neem ik ook pepermunt of tic-tac mee om de zoete rotzooismaak uit m'n mond te krijgen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:45:39 #36
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115208222
Tijdens Ivo's 300km hebben we halverwege zwaar zitten bunkeren in een eetcafé met omeletten, gebakken aardappels of friet en gehakt en ik zelfs 2 biertjes. Dan weet je gewoon dat je het 1e uur erna niet zo best rijdt. Maar daarna weer prima.
  FOK!fotograaf maandag 6 augustus 2012 @ 21:49:50 #37
73911 ultra_ivo
pi_115208460
Dat eetcafé heb ik heel bewust als controleplek opgenomen ;).
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:52:53 #38
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115208665
Dat was een goede!
pi_115209319
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wie jij?
Omdat ik Strava gebruik bedoel je? :P

Veel D1 is goed, met een efficientere vetverbranding kun je met minder eten toe.

Nu is het tijd om te proosten. Want Alberto heeft vandaag zijn rentree gemaakt. *O*
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:09:42 #40
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_115209929
Ik vreet me altijd helemaal het schompes op de lange duurritten, hoofdzakelijk Snelle Jelle's en mueslirepen. Als ik dat niet doe, flikker ik halverwege van mijn fiets... Dus dan maar het eerste. Btw, eentwee heeft gelijk (vind ik), als je moeite hebt om te eten, moet je jezelf afvragen of je niet 'te snel' wilt, als ik een D1 training doe, kan ik tijdens het fietsen nog gewoon een volledige maaltijd wegwerken als ik dat wil, zonder op mijn fietsskills in te hoeven leveren... Als ik D3 training doe (bijna nooit, meestal eronder, of erboven), dan vind ik het ook klote om te eten omdat je daar dan last van hebt.

Samenvatting, kijk eens goed naar hoe je traint...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:15:57 #41
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_115210446
Zondag lekker 7 gelletjes naar binnen gewerkt. Jamjamjam, lekker zoet.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_115210548
Gewoon lekkere dikke plakken ontbijtkoek, echt perfect.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115211255
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:26 schreef eentwee het volgende:
Meer in D1 trainen.
Dit, net 8 weken niet getraind, en moest gelijk weer veel meer eten dan ik gewend ben. Een week later doe ik weer met 1 stukje ontbijtkoek in een training van 3uren.

Al die zoetigheid zoals mueslirepen, fruitkick enzo, zijn veel te duur en zit veel te weinig in. Als ik langer ga trainen smeer ik gewoon wat brood met jam en appelstroop en stop een banaantje toe.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115211444
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:09 schreef SuperWeber het volgende:
Ik vreet me altijd helemaal het schompes op de lange duurritten, hoofdzakelijk Snelle Jelle's en mueslirepen. Als ik dat niet doe, flikker ik halverwege van mijn fiets... Dus dan maar het eerste. Btw, eentwee heeft gelijk (vind ik), als je moeite hebt om te eten, moet je jezelf afvragen of je niet 'te snel' wilt, als ik een D1 training doe, kan ik tijdens het fietsen nog gewoon een volledige maaltijd wegwerken als ik dat wil, zonder op mijn fietsskills in te hoeven leveren... Als ik D3 training doe (bijna nooit, meestal eronder, of erboven), dan vind ik het ook klote om te eten omdat je daar dan last van hebt.

Samenvatting, kijk eens goed naar hoe je traint...
Met D1 bedoelt Eentwee, niet dat je geen tijd hebt om te eten of moeite hebt met het wegkrijgen van eten. Hij bedoelt met D1 dat je je lichaam leert om vet reserves aan te spreken om energie uit te halen. Ga je in de hogere zones trainen dan haalt je lichaam energie uit glucogeen en zal je sneller honger krijgen. Door meer in D1 te trainen zal je op den duur langer kunnen fietsen op minder eten en zal je duurvermogen toenemen, eerst zal dit snelheid kosten maar je zult zien dat je steeds met een hoger gemiddelde in D1 kunt fietsen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:37:32 #45
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115212141
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:27 schreef MarcoD het volgende:
Bij ritjes tot 3 uur neem ik meestal geen eten mee, alleen zo'n verpakt biscuitje met rozijnen en gedroogd fruit voor als ik een beetje honger krijg. Alleen als het een 'intensief' ritje is dan wel meer vaster voedsel.
Kan normaal vrij lang zonder eten fietsen, zeker als ik het vergelijk met toen ik net begon met fietsen toen kreeg ik redelijk snel honger, dorst is erger zonder water houd ik het niet lang vol.

Bij ritten boven de 4 uur, toertochten of als het warm is een paar krentenbollen en/of een banaan, soms een reep en veel water. Bij toertochten blij ik eten
Allemaal veel te weinig. Kijk maar uit anders val je zo op je plaat........ :Y)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_115212151
Interessant patroon, dat is een goede tip. Van trainingsschema's e.d. weet ik (nog) helemaal niets. Ik fiets meestal gewoon net zo ver en hard als waar ik zelf zin in heb. :P
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:42:05 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_115212403
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Met D1 bedoelt Eentwee, niet dat je geen tijd hebt om te eten of moeite hebt met het wegkrijgen van eten. Hij bedoelt met D1 dat je je lichaam leert om vet reserves aan te spreken om energie uit te halen. Ga je in de hogere zones trainen dan haalt je lichaam energie uit glucogeen en zal je sneller honger krijgen. Door meer in D1 te trainen zal je op den duur langer kunnen fietsen op minder eten en zal je duurvermogen toenemen, eerst zal dit snelheid kosten maar je zult zien dat je steeds met een hoger gemiddelde in D1 kunt fietsen.
Dus eigenlijk zou je gewoon regelmatig een lange tocht (2+ uur) in D1 moeten trainen?
pi_115212530
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:37 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant patroon, dat is een goede tip. Van trainingsschema's e.d. weet ik (nog) helemaal niets. Ik fiets meestal gewoon net zo ver en hard als waar ik zelf zin in heb. :P
Gewoon zorgen dat je regelmatig lange ritten +3uren maakt met handjes boven op het stuur en snelheid waarbij je nog complete gesprekken kunt voeren. Je zal zien dat je steeds met minder eten toe kunt. Ga je harder fietsen dan haalt het lichaam de energie uit glycogeen. Deze voorraad is veel beperkter dan de vet reserves, maar je kunt er veel sneller op. Doordat je er minder van hebt, zal je het ook sneller weer moeten bijvullen met eten. Tenzij je er voor zorgt dat je lichaam leert om energie te halen uit vetten, dan kan je veel langer door, en spaar je de glycogeen, die je nodig hebt bij een plaatsnaambordje sprint of splijtende demarrage ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115212934
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat je regelmatig lange ritten +4uren maakt met handjes boven op het stuur en snelheid waarbij je nog complete gesprekken kunt voeren. Je zal zien dat je steeds met minder eten toe kunt. Ga je harder fietsen dan haalt het lichaam de energie uit glycogeen. Deze voorraad is veel beperkter dan de vet reserves, maar je kunt er veel sneller op.
Ja vandaag ben ik in het begin waarsch. te snel gegaan. Zat toen al een beetje in het rood. Waardoor de training toch behoorlijk zwaar werd uiteindelijk. Had overigens geen last van hongergevoel vandaag maar zover wil ik het ook niet laten komen. Want als je honger hebt, is het meestal al te laat...

Overigens vind ik 's ochtends fietsen een stuk lastiger dan 's middags. Vandaag gefietst tussen 10 en 14 uur ongeveer. Ik ontbijt meestal rond 8 uur, lunch is meestal om 12.30 uur. Avondeten rond 19 uur, 19.30 uur. Lunch ook meestal warm en ontbijt is ook groot. Ik ben dus gewend aan twee grotere maaltijden in relatief weinig tijd ('s ochtends/vroeg in de middag), terwijl de tijd tussen de lunch en avondeten groter is waardoor ik minder snel grote honger krijg rond die tijd. Als ik om 10 uur ga fietsen, heb ik om 12 uur meestal grote honger, zin in lunch...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_115213485
Gok dat SW wel weet wat D1 is :P

D1 is rustig peddelen en denken "dit is toch geen sporten!". Het is de basis en zorgt ervoor dat je vooruitgaat en langere tochten (harder) kunt rijden. In de winter train ik bijna alleen maar D1. Tenminste, op de racefiets. De verboden vrucht is veldtoertocht ;) Dat is voor mij bijna niet te doen in D1. Afgelopen winter heel weinig kunnen doen ivm longproblemen en slecht weer.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:05:48 #51
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115226279
Die energie efficiëntie komt volgens mij ook wel met de jaren. Vroeger at ik 2x zoveel als nu.
pi_115227208
Superweber, klopt het dat je voor zo'n rcx horloge ook nog apart een apparaatje moet kopen voordat je de gegevens kunt uploaden in je pc? 8)7

Eigenlijk toch wel een heel duur ding dan, voordat je het uberhaupt kan gebruiken..

Horloge nog ok geprijsd op 169.95 maar dan:

- Datalink: 49.95
- Fietshouder + sensoren 49.95
- GPS ontvanger: 103.96

Totaal 373.81 :{w
pi_115227344
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:56 schreef eentwee het volgende:
Gok dat SW wel weet wat D1 is :P

D1 is rustig peddelen en denken "dit is toch geen sporten!". Het is de basis en zorgt ervoor dat je vooruitgaat en langere tochten (harder) kunt rijden. In de winter train ik bijna alleen maar D1. Tenminste, op de racefiets. De verboden vrucht is veldtoertocht ;) Dat is voor mij bijna niet te doen in D1. Afgelopen winter heel weinig kunnen doen ivm longproblemen en slecht weer.
Ja mooi he. Bij MTB-tochten zie ik ook alleen maar hartslagen van richting de 180 voorbij flitsen. En een lol dat ik heb, slippen in de sneeuw!

Overigens Patroon: D1 fietsen betekent ook weer niet dat je alleen maar vet verbrandt...
Je zegt:
quote:
Ga je harder fietsen dan haalt het lichaam de energie uit glycogeen. Deze voorraad is veel beperkter dan de vet reserves, maar je kunt er veel sneller op
Je lichaam verbrandt in D1 zoveel mogelijk vet, maar ook altijd een deel glycogeen. Als je tijdens een lange D1 rit niet ook regelmatig eet, zal het uiteindelijk toch zwaar voelen, omdat het voor je lijf altijd makkelijker is om de glycogeen voorraad die direct in de spieren zit opgeslagen aan te spreken. En die voorraad is maar een half uurtje.
Gelukkig is een broodje eten of zelfs vet eten zoals Kaas omschreef een stuk minder naar voor je maag wanneer je zo rustig traint. Ik zou er tijdens een zware alpencol niet aan moeten denken om halverwege een grote uitsmijter te eten. Dan heeft het lijf alleen maar behoefte aan veel drinken, kleine hapjes en veel zoete mueslirepen zooi.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115227591
Ik eet bij een D1 training tot 3 uur niets. Alleen maar drinken. Pas vanaf 3 uur of langer wil er wel 1 reepje in gaan. Ik heb van die Nougat reepjes van Action, Rideshots of reepjes van Mule bar. Bij de interval trainingen eet ik wel omdat ik sneller honger heb en ook werkt het wel mentaal bij mij. En dat is ook maar 1 reepje of iets. Ontbijtkoek krijg ik niet weg op de fiets. Ik zou wel eens zo'n sportbun willen proberen.

Wat ik wel doe is voor de training even snel een boterham smeren of wat cruesli. En na de training eet ik pas mijn warme maaltijd anders ga ik stuk als ik interval moet doen.
Haters gonna hate.
pi_115227679
Tot een km of 40/50 eet ik onderweg niets. Bij thuiskomst dan muesli en kwark. Bij meer eet ik best veel denk ik. Veel ontbijtkoeken en bananen of ff stoppen voor een uitsmijter of pannenkoek.

Heb ook een keer een hongerklop gehad terwijl ik echt rustig had getraind en dat hoef ik niet zo nodig nog een keer te ervaren :+
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:39:20 #56
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_115227912
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Superweber, klopt het dat je voor zo'n rcx horloge ook nog apart een apparaatje moet kopen voordat je de gegevens kunt uploaden in je pc? 8)7

Eigenlijk toch wel een heel duur ding dan, voordat je het uberhaupt kan gebruiken..

Horloge nog ok geprijsd op 169.95 maar dan:

- Datalink: 49.95
- Fietshouder + sensoren 49.95
- GPS ontvanger: 103.96

Totaal 373.81 :{w
Ik kreeg de datalink (rcx5) er gewoon bijgeleverd. Als ik zo een beetje kijk, klopt het dat er geen datalink bijzit. Ik vind het eigenlijk een beetje belachelijk, want dat is uiteindelijk waar je zo'n ding voor koopt. Nu kun je natuurlijk een pakket kopen waar hij wel inzit, maar het slaat natuurlijk volledig nergens op...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_115227969
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:39 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik kreeg de datalink (rcx5) er gewoon bijgeleverd. Als ik zo een beetje kijk, klopt het dat er geen datalink bijzit. Ik vind het eigenlijk een beetje belachelijk, want dat is uiteindelijk waar je zo'n ding voor koopt. Nu kun je natuurlijk een pakket kopen waar hij wel inzit, maar het slaat natuurlijk volledig nergens op...
Inderdaad. Die "goedkoopste" versie is dus niks anders dan een hartslagmeter, maar dan voor 170 euro.. Zou niet meer dan 75 E mogen kosten.

Ik zag dat ie in de duurdere pakketten inderdaad wel bijgeleverd is. Wel raar dat ze ook bij die pakketten dan nog los aanbieden om er een datalink bij te voegen a 49.95. Beetje misleidend..
pi_115228008
kun je goedkoper een gps systeem kopen, die ook hartslagen registeerd
Ik rijd zelf met de dakota 20. Is eigenlijk een gps voor wandelen/geocache, maar werkt super op de fiets. Paar tientjes extra voor hartslagband en je bent klaar..
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:45:11 #59
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_115228019
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja mooi he. Bij MTB-tochten zie ik ook alleen maar hartslagen van richting de 180 voorbij flitsen. En een lol dat ik heb, slippen in de sneeuw!

Overigens Patroon: D1 fietsen betekent ook weer niet dat je alleen maar vet verbrandt...
Je zegt:

[..]

Je lichaam verbrandt in D1 zoveel mogelijk vet, maar ook altijd een deel glycogeen. Als je tijdens een lange D1 rit niet ook regelmatig eet, zal het uiteindelijk toch zwaar voelen, omdat het voor je lijf altijd makkelijker is om de glycogeen voorraad die direct in de spieren zit opgeslagen aan te spreken. En die voorraad is maar een half uurtje.
Gelukkig is een broodje eten of zelfs vet eten zoals Kaas SW omschreef een stuk minder naar voor je maag wanneer je zo rustig traint. Ik zou er tijdens een zware alpencol niet aan moeten denken om halverwege een grote uitsmijter te eten. Dan heeft het lijf alleen maar behoefte aan veel drinken, kleine hapjes en veel zoete mueslirepen zooi.
Precies, verder wat eentwee zegt, ik weet wel wat D1 is, mijn enige probleem is dat ik gewoon altijd fucking honger heb, op de fiets, naast de fiets, hardlopend, zwemmend, gewoon altijd... Dus ik vreet me het schompes, mijn broer doet het op een paar veredelde wine gums, wanneer ik al een mueslibar en een Snelle Jelle naar binnen heb gewerkt...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_115228094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:44 schreef the_critic het volgende:
kun je goedkoper een gps systeem kopen, die ook hartslagen registeerd
Ik rijd zelf met de dakota 20. Is eigenlijk een gps voor wandelen/geocache, maar werkt super op de fiets. Paar tientjes extra voor hartslagband en je bent klaar..
Het is niet voor mij maar voor m'n vriendin en niet alleen voor het fietsen maar (vooral) ook voor hardlopen en ik verwacht in de toekomst ook nog wel zwemmen. Op dit moment registreert ze dat met een iPhone maar die vind ze te lomp en zwaar bij het hardlopen. Die dakota is nog een stapje erger :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:48:54 #61
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_115228133
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Inderdaad. Die "goedkoopste" versie is dus niks anders dan een hartslagmeter, maar dan voor 170 euro.. Zou niet meer dan 75 E mogen kosten.

Ik zag dat ie in de duurdere pakketten inderdaad wel bijgeleverd is. Wel raar dat ze ook bij die pakketten dan nog los aanbieden om er een datalink bij te voegen a 49.95. Beetje misleidend..
Jammer dat het zulk leuk spul zo duur moet zijn, voor mijn vrouw maakt het niet zoveel uit, ze kan mijn GPS en datalink wel gebruiken (denk/hoop ik). Want als zij buiten is, moet ik toch op junior passen, maar op deze manier prijst Polar zichzelf wel een beetje de markt uit vind ik...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_115228274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:48 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jammer dat het zulk leuk spul zo duur moet zijn, voor mijn vrouw maakt het niet zoveel uit, ze kan mijn GPS en datalink wel gebruiken (denk/hoop ik). Want als zij buiten is, moet ik toch op junior passen, maar op deze manier prijst Polar zichzelf wel een beetje de markt uit vind ik...
Inderdaad. Garmin heeft een paar modellen die een stuk beter geprijsd zijn. Enige verschil is dan dat er niet zo'n gesproken trainingsadvies bij zit en dat is nu juist weer precies iets voor m'n vriendin :')

Ik kan iig nog wat besparen door de snelheidsensor van m'n oude Polar te blijven gebruiken bij dit ding, zo te zien is die precies hetzelfde. Dan nog even op zoek naar een bikemount (eentwee?). Zou dan uitkomen op ongeveer 250... :{w
pi_115228554
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het is niet voor mij maar voor m'n vriendin en niet alleen voor het fietsen maar (vooral) ook voor hardlopen en ik verwacht in de toekomst ook nog wel zwemmen. Op dit moment registreert ze dat met een iPhone maar die vind ze te lomp en zwaar bij het hardlopen. Die dakota is nog een stapje erger :P
Nee inderdaad.. dat is nog zwaarder dan iphone, das met lopen niet handig. Dacht dat het om fietsen ging :)
Dan is horloge inderdaad handiger.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_115229279
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja mooi he. Bij MTB-tochten zie ik ook alleen maar hartslagen van richting de 180 voorbij flitsen. En een lol dat ik heb, slippen in de sneeuw!

Overigens Patroon: D1 fietsen betekent ook weer niet dat je alleen maar vet verbrandt...
Je zegt:

[..]

Je lichaam verbrandt in D1 zoveel mogelijk vet, maar ook altijd een deel glycogeen. Als je tijdens een lange D1 rit niet ook regelmatig eet, zal het uiteindelijk toch zwaar voelen, omdat het voor je lijf altijd makkelijker is om de glycogeen voorraad die direct in de spieren zit opgeslagen aan te spreken. En die voorraad is maar een half uurtje.
Gelukkig is een broodje eten of zelfs vet eten zoals Kaas omschreef een stuk minder naar voor je maag wanneer je zo rustig traint. Ik zou er tijdens een zware alpencol niet aan moeten denken om halverwege een grote uitsmijter te eten. Dan heeft het lijf alleen maar behoefte aan veel drinken, kleine hapjes en veel zoete mueslirepen zooi.
Je hebt gelijk. Ik was wat kort van stof omdat ik op de mobiel zit te fok!en en het niet te complex wilde maken. Bedankt voor de toevoeging.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115235257
Is er nog een perfectie in het afstellen van de schroefjes van de derailleur of beperkt het enkel de bewegingsvrijheid. Ik kan de der. nu niet met de hand (zonder kabel) in de spaken drukken. Als ik een paar slagen door draai kan dat ook niet. Ik bedoel, is het van belang qua schakelen hoever ik die schroef uit draai om die beperking op te leggen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115235432
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:19 schreef Patroon het volgende:
Is er nog een perfectie in het afstellen van de schroefjes van de derailleur of beperkt het enkel de bewegingsvrijheid. Ik kan de der. nu niet met de hand (zonder kabel) in de spaken drukken. Als ik een paar slagen door draai kan dat ook niet. Ik bedoel, is het van belang qua schakelen hoever ik die schroef uit draai om die beperking op te leggen?
In principe is het het makkelijkst als je achter de fiets gaat staan, hij recht onder je tandwiel komt, dan loopt ie het mooist. Maar er is geen perfecte afstand. Die afstelling zit in de schakkelaars van je STI, en de stelschroef die je in of uitdraait
everyone's a critic...
even you ! !
pi_115235442
Je moet 'm niet te ver indraaien. Anders pakt ie het laatste kransje niet ;)

Gewoon al schakelend proberen.
pi_115235489
Eet er hier nou niemand onder weg appeltaart met slagroom en cappuccino?

Wat een nepwielrenners zijn jullie! :r
pi_115235548
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Tommeke het volgende:
Eet er hier nou niemand onder weg appeltaart met slagroom en cappuccino?

Wat een nepwielrenners zijn jullie! :r
Ik eet sowieso geen slagroom en drink sowieso geen cappuccino, dus ook tijdens het fietsen laat ik die vrij makkelijk staan idd :+
pi_115236222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef Tommeke het volgende:
Je moet 'm niet te ver indraaien. Anders pakt ie het laatste kransje niet ;)

Gewoon al schakelend proberen.
Hij pakt al schakels en komt niet in de spaken. Maar als ik hem nog verder uitdraai komt hij nog steeds niet in de spaken. Dus moet je draaien tot de onder of bovengrens? Maar denk dat ik het al weet door knut zijn antwoord, recht eronder. Dit bekijkt je dan zeker zonder kabel en met je vingers de der. bewegen?

En die stelschroef, wat doet in draaien en wat doet uitdraaien?

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 07-08-2012 13:45:25 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:42:05 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_115236461
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Tommeke het volgende:
Eet er hier nou niemand onder weg appeltaart met slagroom en cappuccino?

Wat een nepwielrenners zijn jullie! :r
Cappuccino is voor wijven man :')

appeltaart met slagroom :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:57:32 #72
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_115237153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Tommeke het volgende:
Eet er hier nou niemand onder weg appeltaart met slagroom en cappuccino?

Wat een nepwielrenners zijn jullie! :r
Onze toerder is er ook weer hoor, ik heb helemaal geen tijd voor appelgebak en cappucino, ik moet trainen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_115238039
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hij pakt al schakels en komt niet in de spaken. Maar als ik hem nog verder uitdraai komt hij nog steeds niet in de spaken. Dus moet je draaien tot de onder of bovengrens? Maar denk dat ik het al weet door knut zijn antwoord, recht eronder. Dit bekijkt je dan zeker zonder kabel en met je vingers de der. bewegen?

En die stelschroef, wat doet in draaien en wat doet uitdraaien?
Je doelt op de 'derde schroef'? Daarmee stel je de afstand van je bovenste derailleurwieltje tot je cassette af (erg handig voor wisselen van bergcassette/vlakke cassette). Des te losser (schroef uit) des te groter de afstand tussen bovenste derrailleur wieltje en cassette en andersom...
pi_115238881
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:16 schreef PipodeOoi het volgende:

[..]

Je doelt op de 'derde schroef'? Daarmee stel je de afstand van je bovenste derailleurwieltje tot je cassette af (erg handig voor wisselen van bergcassette/vlakke cassette). Des te losser (schroef uit) des te groter de afstand tussen bovenste derrailleur wieltje en cassette en andersom...
Handig! Hoe groot moet die afstand zijn? Ik gooi er straks wel wat grotere tanden op dus zal ik er op letten.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:43:55 #75
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_115239153
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Handig! Hoe groot moet die afstand zijn? Ik gooi er straks wel wat grotere tanden op dus zal ik er op letten.
http://www.m-gineering.nl/derafst.htm

Zo, hiermee denk ik dat we wel een eind kunnen maken aan dat Okselachtige-derailleur-gezever...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_115239304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Cappuccino is voor wijven man :')
appeltaart met slagroom :P
Ha, en wat staat er zaterdag op tafel bij de espresso van versgemalen bonen? Appelgebak met slagroom! :9
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:49:03 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_115239335
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ha, en wat staat er zaterdag op tafel bij de espresso van versgemalen bonen? Appelgebak met slagroom! :9
Lekker! Helemaal in combinatie met een lekkere espresso!
pi_115239362
Voor mij graag zonder slagroom. :P
pi_115239453
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ha, en wat staat er zaterdag op tafel bij de espresso van versgemalen bonen? Appelgebak met slagroom! :9
Haha, lekker hoor! Ik heb er zin an!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:59:35 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_115239712
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:49 schreef eentwee het volgende:
Voor mij graag zonder slagroom. :P
Zijn er dingen die je wel eet? :D
pi_115239892
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:43 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

http://www.m-gineering.nl/derafst.htm

Zo, hiermee denk ik dat we wel een eind kunnen maken aan dat Okselachtige-derailleur-gezever...
Ik kreeg opdracht Oksel te vervangen :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115239924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Zijn er dingen die je wel eet? :D
Aan mijn buik te zien wel ja :X
pi_115240001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:05 schreef eentwee het volgende:

[..]

Aan mijn buik te zien wel ja :X
:')

Als je zo doorgaat moeten we je naam nog veranderen in geentwee
pi_115240094
We zullen het over laten aan de afgetrainde kenners zaterdag.
pi_115241558
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Tommeke het volgende:
Eet er hier nou niemand onder weg appeltaart met slagroom en cappuccino?

Wat een nepwielrenners zijn jullie! :r
alleen bij een lange rit
Haters gonna hate.
pi_115242085
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:43 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

http://www.m-gineering.nl/derafst.htm

Zo, hiermee denk ik dat we wel een eind kunnen maken aan dat Okselachtige-derailleur-gezever...
Dat is een goede link idd! Qua afstand cassette-bovenste derrailleurwieltje; je wieltje moet zo dicht mogelijk bij je casette zitten, zonder aan te lopen (dan zit je te dichtbij!)
pi_115243733
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:58 schreef PipodeOoi het volgende:

[..]

Dat is een goede link idd! Qua afstand cassette-bovenste derrailleurwieltje; je wieltje moet zo dicht mogelijk bij je casette zitten, zonder aan te lopen (dan zit je te dichtbij!)
Mooie link idd. Bedankt voor het advies.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115243865
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Cappuccino is voor wijven man :')

appeltaart met slagroom :P
Cola dan.
pi_115243877
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:57 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Onze toerder is er ook weer hoor, ik heb helemaal geen tijd voor appelgebak en cappucino, ik moet trainen...
Prof.
pi_115243895
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:46 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

alleen bij een lange rit
Met jou kan ik praten! Zeker met een groepje is een terrasje een must!
pi_115248984
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:16 schreef PipodeOoi het volgende:

[..]

Je doelt op de 'derde schroef'? Daarmee stel je de afstand van je bovenste derailleurwieltje tot je cassette af (erg handig voor wisselen van bergcassette/vlakke cassette). Des te losser (schroef uit) des te groter de afstand tussen bovenste derrailleur wieltje en cassette en andersom...
Ik was ff bezig met die stelschroef maar het lijkt wel dat hoe verder de schroef uit hoe kleiner de afstand der.wiel en cassette.
Dat is trouwens ook wat m.engineering zegt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:13:21 #92
545 dop
:copyright: dop
pi_115249110
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik was ff bezig met die stelschroef maar het lijkt wel dat hoe verder de schroef uit hoe kleiner de afstand der.wiel en cassette.
dat klopt
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_115249165
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:13 schreef dop het volgende:

[..]

dat klopt
Ik heb de schroef nu zo ver mogelijk uitgedraaid en nog komt bovenste der.wiel niet tegen cassette. Normaal? 11-23 cassette
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115249623
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb de schroef nu zo ver mogelijk uitgedraaid en nog komt bovenste der.wiel niet tegen cassette. Normaal? 11-23 cassette
Pardon dan zal het andersom zijn, in ieder geval weet je waar hij voor dient ;). Lijkt me verder prima als hij er niet tegenaan loopt en verder soepel&snel schakelt... ...Hij staat er ws niet heel ver meer van af dan lijkt me? 23 is ook niet een ontzettend grote cassette natuurlijk...

Heb zelf ook nog een vraag aan de experts hier: ben aan het kijken voor een beginnersfietsje voor mijn vriendinnetje, basic, eenvoudig, goedkoop en simpel. Kan ik haar ook gewoon op een mannenframe gooien (ze is 1.80+, lange benen) en evt een vrouwenzadel monteren?
pi_115249837
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:26 schreef PipodeOoi het volgende:

[..]

Pardon dan zal het andersom zijn, in ieder geval weet je waar hij voor dient ;). Lijkt me verder prima als hij er niet tegenaan loopt en verder soepel&snel schakelt... ...Hij staat er ws niet heel ver meer van af dan lijkt me? 23 is ook niet een ontzettend grote cassette natuurlijk...

Heb zelf ook nog een vraag aan de experts hier: ben aan het kijken voor een beginnersfietsje voor mijn vriendinnetje, basic, eenvoudig, goedkoop en simpel. Kan ik haar ook gewoon op een mannenframe gooien (ze is 1.80+, lange benen) en evt een vrouwenzadel monteren?
Dank u.

Is haar bovenlichaam lang? Bij 1m80 moet het in principe wel lukken. Ga dan wel voor een merk met korte bovenbuizen, zoals Cube, Focus, Bianchi en nog wat. Maar hangt van bovenlichaam af of lukt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:43:33 #96
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115250400
Teringpleuris, mijn Concorde rijdt 10x beter met nu ahead pen en oversized 3T stuurbocht. Ik vond de fiets altijd wat vaag bij insturen en zompig bij aanzetten. Ik dacht dat het aan de stijfheid van het frame lag maar het was dus de oude cinelli stuurnok en stuurbocht. Wát een verschil. :')
pi_115251212
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dank u.

Is haar bovenlichaam lang? Bij 1m80 moet het in principe wel lukken. Ga dan wel voor een merk met korte bovenbuizen, zoals Cube, Focus, Bianchi en nog wat. Maar hangt van bovenlichaam af of lukt.
Thanks! Bovenlichaam is relatief gezien korter. Goed kijken dus naar de stretch dus, maar dat is een kwestie van op de fiets gaan zitten :). Zijn er nog meer merken met een korte bovenbuis?

Nog gelukt met je afstelling?

@kaas: nice!
pi_115251256
Pardon, foutje
pi_115252877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:00 schreef PipodeOoi het volgende:

[..]

Thanks! Bovenlichaam is relatief gezien korter. Goed kijken dus naar de stretch dus, maar dat is een kwestie van op de fiets gaan zitten :). Zijn er nog meer merken met een korte bovenbuis?

Nog gelukt met je afstelling?

@kaas: nice!
Mijn vriendin is 1m69. Die kan net niet op heren fiets. Ook langere benen dan bovenlichaam. Wieler ook vrij kort volgens mij. Vooral Italiaans is kort volgens mij
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_115254445
mijn vriendin rijd op mijn oude colnago c40. Past ze prima op.. Wel wil ze graag een dameszadel in de nabije toekomst :)
everyone's a critic...
even you ! !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')