SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous
misschien:
Erik92
Oksel & Okselchickeveryone's a critic...
even you ! !
Indraaien is naar rechts?quote:zorgen dat ie helemaal ingedraait is. Met je hand kun je hem eigenlijk nooit overspannen... dus helemaal indraaien, kabel vastzetten en daarna uitdraaien net zoveel als nodig is om hem mooi te
Oke dank. En hoe strak zet je de kabel bij vastzetten, zo strak mogelijk? Of juist niet omdat je hem nog spant met het uitdraaien?quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:08 schreef the_critic het volgende:
jup.. maar je kunt het ook wel zien als het goed is..
Recht achter de fiets zitten en kijken hoe de kooi onder het betreffende kransje staat.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:13 schreef eentwee het volgende:
Ik kan nooit maar dan ook nooit onthouden welke kant ik op moet draaien als op- danwel afschakelen niet lekker loopt
Met hand gewoon strak trekken en de rest opdraaien. Verder.. zoals Gripper zegtquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke dank. En hoe strak zet je de kabel bij vastzetten, zo strak mogelijk? Of juist niet omdat je hem nog spant met het uitdraaien?
Weet ik, nu nog een ezelsbruggetje zodat ik het niet morgen weer vergeten benquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Recht achter de fiets zitten en kijken hoe de kooi onder het betreffende kransje staat.
Opschakelen en afschakelen moeten allebei de kanten op even snel gaan. Als opschakelen meer moeite kost, zit je ketting te veel naar rechts, en moet de kabel strakker (stelschroef achteraan linksom, tegen de klok in)
Als afschakelen meer moeite kost, zit je ketting te veel naar links, en moet de kabel losser (stelschroef achteraan rechtsom, met de klok mee)
Even voor de duidelijkheid:quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:25 schreef the_critic het volgende:
[..]
Met hand gewoon strak trekken en de rest opdraaien. Verder.. zoals Gripper zegt(check wel eerst even dat ook je schakelsysteem helemaal teruggeschakelt is.. wil nog wel eens vergeten worden)
Ik hou altijd die eerste 2 aan. OK, bij je voorderailleur is opschakelen naar een zwaardere versnelling, maar daaraan hoef je toch minder in te stellen dan aan je achterderrie.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid:
Opschakelen = naar lichtere versnelling?
Afschakelen = naar zwaardere versnelling?
Terug schakelen = naar zwaardere versnelling?
Zal het aanpassen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dit is deel 171 he, had gehoopt dat iemand het was opgevallen dat die vorige helemaal verkeerd ging...
Bij de voorder. Loopt hij aan als ik op grote blad heb en achter zwaarste. Ik kan hem met de hendel wel verder doen maar hij gaat steeds stukje terug.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik hou altijd die eerste 2 aan. OK, bij je voorderailleur is opschakelen naar een zwaardere versnelling, maar daaraan hoef je toch minder in te stellen dan aan je achterderrie.
Anders gezegd: alles waarvoor je de kabel moet aanspannen is opschakelen, alles wat de springveer doet is afschakelen.
Waarom geen knooppuntenroute gemaakt? Werkt beter, ok deze keer ging blijkbaar goedquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:05 schreef JohnDDD het volgende:
Moet toch een compliment maken richting de mensen van de fietsbordjes; normaal ben ik niet heel positief maar heb vandaag Amsterdam-Muiden-Almere-Nijkerk-Amersfoort-Amsterdam gefietst, 115km. Nu ken ik het stukje tot Nijkerk redelijk, maar daar waren de bordjes onberispelijk. De route Amersfoort-Amsterdam ging links en rechts, dwars door plaatsen als Soest en Baarn e.d. maar elke keer weer waren de bordjes perfect te zien, op de juiste plek, in de juiste richting. Heb het wel eens anders gezien!
Amsterdam stond gelukkig al op 47km afstand aangegeven; moet zeggen dat de route erg mooi was; Soest, Baarn, Laren, Muiden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom geen knooppuntenroute gemaakt? Werkt beter, ok deze keer ging blijkbaar goed, dan de standaard borden. Bovendien vaak ook een mooiere route.
Als je derrie niet goed opschakelt moet ie strakker, als ie niet goed afschakelt moet ie losser.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:13 schreef eentwee het volgende:
Ik kan nooit maar dan ook nooit onthouden welke kant ik op moet draaien als op- danwel afschakelen niet lekker loopt
madeleinesquote:
Omdat ik Strava gebruik bedoel je?quote:
Dit, net 8 weken niet getraind, en moest gelijk weer veel meer eten dan ik gewend ben. Een week later doe ik weer met 1 stukje ontbijtkoek in een training van 3uren.quote:
Met D1 bedoelt Eentwee, niet dat je geen tijd hebt om te eten of moeite hebt met het wegkrijgen van eten. Hij bedoelt met D1 dat je je lichaam leert om vet reserves aan te spreken om energie uit te halen. Ga je in de hogere zones trainen dan haalt je lichaam energie uit glucogeen en zal je sneller honger krijgen. Door meer in D1 te trainen zal je op den duur langer kunnen fietsen op minder eten en zal je duurvermogen toenemen, eerst zal dit snelheid kosten maar je zult zien dat je steeds met een hoger gemiddelde in D1 kunt fietsen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:09 schreef SuperWeber het volgende:
Ik vreet me altijd helemaal het schompes op de lange duurritten, hoofdzakelijk Snelle Jelle's en mueslirepen. Als ik dat niet doe, flikker ik halverwege van mijn fiets... Dus dan maar het eerste. Btw, eentwee heeft gelijk (vind ik), als je moeite hebt om te eten, moet je jezelf afvragen of je niet 'te snel' wilt, als ik een D1 training doe, kan ik tijdens het fietsen nog gewoon een volledige maaltijd wegwerken als ik dat wil, zonder op mijn fietsskills in te hoeven leveren... Als ik D3 training doe (bijna nooit, meestal eronder, of erboven), dan vind ik het ook klote om te eten omdat je daar dan last van hebt.
Samenvatting, kijk eens goed naar hoe je traint...
Allemaal veel te weinig. Kijk maar uit anders val je zo op je plaat........quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:27 schreef MarcoD het volgende:
Bij ritjes tot 3 uur neem ik meestal geen eten mee, alleen zo'n verpakt biscuitje met rozijnen en gedroogd fruit voor als ik een beetje honger krijg. Alleen als het een 'intensief' ritje is dan wel meer vaster voedsel.
Kan normaal vrij lang zonder eten fietsen, zeker als ik het vergelijk met toen ik net begon met fietsen toen kreeg ik redelijk snel honger, dorst is erger zonder water houd ik het niet lang vol.
Bij ritten boven de 4 uur, toertochten of als het warm is een paar krentenbollen en/of een banaan, soms een reep en veel water. Bij toertochten blij ik eten
Dus eigenlijk zou je gewoon regelmatig een lange tocht (2+ uur) in D1 moeten trainen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met D1 bedoelt Eentwee, niet dat je geen tijd hebt om te eten of moeite hebt met het wegkrijgen van eten. Hij bedoelt met D1 dat je je lichaam leert om vet reserves aan te spreken om energie uit te halen. Ga je in de hogere zones trainen dan haalt je lichaam energie uit glucogeen en zal je sneller honger krijgen. Door meer in D1 te trainen zal je op den duur langer kunnen fietsen op minder eten en zal je duurvermogen toenemen, eerst zal dit snelheid kosten maar je zult zien dat je steeds met een hoger gemiddelde in D1 kunt fietsen.
Gewoon zorgen dat je regelmatig lange ritten +3uren maakt met handjes boven op het stuur en snelheid waarbij je nog complete gesprekken kunt voeren. Je zal zien dat je steeds met minder eten toe kunt. Ga je harder fietsen dan haalt het lichaam de energie uit glycogeen. Deze voorraad is veel beperkter dan de vet reserves, maar je kunt er veel sneller op. Doordat je er minder van hebt, zal je het ook sneller weer moeten bijvullen met eten. Tenzij je er voor zorgt dat je lichaam leert om energie te halen uit vetten, dan kan je veel langer door, en spaar je de glycogeen, die je nodig hebt bij een plaatsnaambordje sprint of splijtende demarragequote:Op maandag 6 augustus 2012 22:37 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant patroon, dat is een goede tip. Van trainingsschema's e.d. weet ik (nog) helemaal niets. Ik fiets meestal gewoon net zo ver en hard als waar ik zelf zin in heb.
Ja vandaag ben ik in het begin waarsch. te snel gegaan. Zat toen al een beetje in het rood. Waardoor de training toch behoorlijk zwaar werd uiteindelijk. Had overigens geen last van hongergevoel vandaag maar zover wil ik het ook niet laten komen. Want als je honger hebt, is het meestal al te laat...quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je regelmatig lange ritten +4uren maakt met handjes boven op het stuur en snelheid waarbij je nog complete gesprekken kunt voeren. Je zal zien dat je steeds met minder eten toe kunt. Ga je harder fietsen dan haalt het lichaam de energie uit glycogeen. Deze voorraad is veel beperkter dan de vet reserves, maar je kunt er veel sneller op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |