Nog een mooi trainingsfilmpjequote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:34 schreef silverhill het volgende:
Hoe de neuk werkt hoogspringen eigenlijk? Ik heb al wel gehoord dat je zwaartepunt onder de lat blijft en je je lichaam er overheen krult. Maar dan nog, hoe krijg je het voor elkaar over je eigen lengte te springen? En dan op olympisch niveau nog een halve meter extra. Die toppers kunnen dus in wezen over een voetbaldoel springen.
Met de schaar techniek kan Holm zelfs over 2m10 springen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:05 schreef silverhill het volgende:
Ah ok, die gasten springen dus op de 'normale' manier al over hun eigen lengte heen. Alsof ze springveren in hun benen hebben. Maar dan is een belangrijke ontbrekende schakel nu uitgelegdDie specifieke techniek is dus vooral de slagroom op de taart nadat je alles eraan hebt gedaan om je sprongkracht te verbeteren en om zo ver mogelijk los te kunnen komen van de grond.
Schaartechniek?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:12 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Met de schaar techniek kan Holm zelfs over 2m10 springen.
Volgens mij is dit de techniek die gebruikt werd voor de Fosbury flopquote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Schaartechniek?
Is dat net zoiets als de salto bij het verspringen waardoor je nog beter kan presteren en tevens ook verboden?
Die techniek deden we ook op de middelbare school als we gingen 'hoogspringen'. Volgens mij kwam er dan niemand over de 1.40 ofzoquote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:39 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de techniek die gebruikt werd voor de Fosbury flop
Duidelijk niet door een Engelsman geschreven...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:23 schreef Sautor het volgende:
Volgens mij wel. Ik kwam in het zeil-topic deze tegen:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk omdat er ook niet-Nederlandse coaches/staff zijnquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:46 schreef trabant het volgende:
[..]
Duidelijk niet door een Engelsman geschreven...
Kunnen Nederlanders met andere Nederlanders niet meer in het Nederlands communiceren?
45 huizen in totaalquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:34 schreef TLC het volgende:
Nederland heeft het HHH, hebben andere landen ook zo iets ? ik weet wel dat er een Belgian House bestaat
gaan ze allemaal doorquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:10 schreef weirdog het volgende:
Bij de kwalificatie van speerwerpen ga je zoiezo door als je 82 meter gooit. Maar wat nou als er meer dan de 12 finaleplaatsen 82 meter gooien?
Zo is de coach (dacht ik, kan ook ander staflid zijn) van Dorian van Rijsselberge een Nieuw-Zeelander. Laat dit nou net Dorian z'n papiertje zijn geweest.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:10 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat er ook niet-Nederlandse coaches/staff zijn
bij het springen heb je een tijdslimiet van een x aantal seconden en de tijd komt in beeld vlak voor de laatste hindernissen. Bij de springruiters gaat het eigenlijk niet om de tijd maar meer om het parkoers met zo min mogelijk fouten af te leggen. Kom je boven de tijdslimiet krijg je 1 strafpunt extra. De tijd begint te lopen bij de start van het parkoers en dat is vlak voor de 1e hindernisquote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:34 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom komt bij paardensport de klok pas na een paar seconden in beeld? Op welk moment wordt de tijd gestart eigenlijk?
Lees maar even op teletekst over de uitslagen van de Nederlandse BMX'ers. Daar staat waar ze allemaal van terug zijn gekomen. Dan begrijp je wel waaromquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:14 schreef mstx het volgende:
Waarom hebben de BMX-ers zoveel bescherming aan en (baan)wielrenners niet? Op zo'n heuveltje klappen lijkt me eigenlijk niet veel pijnlijker dan met 70km/h uit de bocht vliegen.
Het is heel moeilijk te beoordelen is voor de scheidsrechter of de bal met opzet tegen de voet is gespeeld. Je krijgt er vervelend hockey door, maar de regels zijn nu wel een stuk duidelijker dan voorheen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:32 schreef penny-wise het volgende:
Wat is dat voor domme regel bij hockey dat ,als de bal je voet raakt, de tegenstander een SC krijgt?
Gisteren kreeg NL er 1 omdat een nederlander de bal tegen de voet van een NZse schoot.
Als je nou zelf expres de bal raakt met je voet, ok, maar hier kon die NZse niks aan doen.
Dit was gisteren wel heel duidelijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:39 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Het is heel moeilijk te beoordelen is voor de scheidsrechter of de bal met opzet tegen de voet is gespeeld. Je krijgt er vervelend hockey door, maar de regels zijn nu wel een stuk duidelijker dan voorheen.
Eenduidigheid.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:44 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Dit was gisteren wel heel duidelijk.
Was trouwens de 1ste keer dat ik een wedstrijd zag,maar goed...
Daarom klopt die regel niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:48 schreef wdn het volgende:
[..]
Nu is het heel simpel: je zorgt maar dat je voet uit de weg gaat als er een bal aankomt.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Bij atletiek:
- Wat zijn die zwarte kastjes die je op de tribune ziet bij (onder meer) de coaches van atleten?
quote:
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:01 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Zijn LED-panelen die bij alle 80.000 stoeltjes zitten en die worden gebruikt bij de openings- en sluitingsceremonie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |