De olympische afstand is ook eigenlijk wel wat kort om echt verschil te kunnen maken. Het veld zit ook gewoon dicht bij elkaar.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:25 schreef Tommeke het volgende:
Dat het nu mag, stayeren, weet ik. Maar waarom is dat? Nu moet je gewoon snel uit het water komen, aanhaken bij het fietsen en bij het hardlopen wordt beslist wie er wint.
het is de primaire taal van het IOCquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:44 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom word er steeds frans geluld als het van oorsprong een Grieks evenement is?
Pierre de Coubertinquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:44 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom word er steeds frans geluld als het van oorsprong een Grieks evenement is?
Ah ok.quote:
Ik ken triatleten die op redelijk niveau de olympische doen, die balen dat het fietsen stayeren is omdat ze daar het verschil kunnen maken. Op 40 km kan je minuten verschil maken, vaak omdat in het fietsonderdeel kwaliteitsverschil vaak groot is volgens mij.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:33 schreef Vork het volgende:
[..]
De olympische afstand is ook eigenlijk wel wat kort om echt verschil te kunnen maken. Het veld zit ook gewoon dicht bij elkaar.
Dan moet je een splijtende demarrage plaatsen zodat niemand in je wiel kan blijvenquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ken triatleten die op redelijk niveau de olympische doen, die balen dat het fietsen stayeren is omdat ze daar het verschil kunnen maken. Op 40 km kan je minuten verschil maken, vaak omdat in het fietsonderdeel kwaliteitsverschil vaak groot is volgens mij.
Yup. Zoiets heb ik met die chinese turners: waarom scheren ze hun haren niet onder hun oksels? Daar hangt niet een plukje haar maar een hele wolk, smerig zeg! Daar zouden ook eens regels voor opgesteld moeten worden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:38 schreef Specularium het volgende:
Waarom scheert die ene Engelse baanwielrenster met goud dat laatste plukje van haar kale hoofd niet af?
Dit ziet er nog smeriger uit dan helemaal kaal.
Het ligt volgens mij iets genuanceerder dan dat. Je hebt dus wel een bepaalde aanleg voor lange afstandslopen die in Oost-Afrika, met name Kenia en Ethiopië, veel voorkomt. Dat gaat dus om lichte bouw, dunne benen, en die lange achillespezen en dat enzym schijnt er dus ook veel mee te maken te hebben. Maar ze hebben daar dus ook een ontzettende loopcultuur, en je weet niet in welke mate dat meetelt. Als in Nederland van jongs af aan zoveel gerend wordt dan ziet het Nederlandse deelnemersveld er waarschijnlijk ook anders uit.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:45 schreef Oidipous het volgende:
Een zeer domme vraag:
Hebben gekleurde mensen een voordeel wat betreft het hardlopen als het gaat om genetische opbouw enzovoort? Vraag komt voort uit de vraag waarom al decennia lang de snelste mannen gekleurd zijn. Ik vraag me af of er een wetenschappelijke verklaring voor is.
Sterker nog: West-Afrikanen zijn negers, veel toppers onder de Oost-Afrikanen (Gebrselassie, Tadese, Bekele bijv) zijn Semieten. De standaardopmerking (van leken) dat "negers zo goed kunnen rennen" is dus niet volledig: de beste langeafstandsloper van deze generatie (Gebrselassie) behoort tot de Amhara, een semitisch volk.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar de Jamaicanen die nu de sprint domineren komen dan weer genetisch uit West-Afrika. Dat is een heel andere lichaamsbouw, die komt daar weer meer voor, maar ook daar verschillen mensen onderling natuurlijk nog sterker. En hun huid is dan ongeveer even donker, misschien verschillen ze genetisch wel net zo veel of meer van Oost-Afrikanen als Europeanen.
In het Engels wordt de A als een korte E uitgesproken en de Y als IE.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:20 schreef beantherio het volgende:
Waarom zegt Marcella Mesker steeds "Endie Murrie" als ze het over Andy Murray heeft?
Blijft staan dat er nog steeds wel een a in Murray zit en het dus niet Murrie is. Vond het ook al irritant.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In het Engels wordt de A als een korte E uitgesproken en de Y als IE.
Dus, er staat Andy maar je spreekt het uit als Endie
Als dat zo is waarom spreken ze het op de BBC dan heel anders uit?quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In het Engels wordt de A als een korte E uitgesproken en de Y als IE.
Dus, er staat Andy maar je spreekt het uit als Endie
Is dat zo?quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:00 schreef JackHerrer het volgende:
Blijkbaar is Murrie de juiste uitspraak.
BBC deden ze het ook volgens mij, en hier staat het ook http://inogolo.com/pronunciation/Murrayquote:
Ik heb geen BBC, maar hoe spreken die Andy dan uit? En dan bedoel ik niet de tongval want daarvoor moet je Engelsman zijn maar echt de uitspraak van de lettersquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:04 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als dat zo is waarom spreken ze het op de BBC dan heel anders uit?
Mesker spreekt Murray trouwens uit als Murriej terwijl de juiste uitspraak Murree zou moeten zijn.
Ja dan is het toch niet Murrie, maar Mur-ree als in Mur-ray?quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:07 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
BBC deden ze het ook volgens mij, en hier staat het ook http://inogolo.com/pronunciation/Murray
maar die ree is in het engels dan toch rie?quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dan is het toch niet Murrie, maar Mur-ree als in Mur-ray?
Ah, het zit er precies tussen dusquote:
Tongval? Het is gewoon een andere klank: than/then, pat/pet, expand/expend.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik heb geen BBC, maar hoe spreken die Andy dan uit? En dan bedoel ik niet de tongval want daarvoor moet je Engelsman zijn maar echt de uitspraak van de letters
Nee, het is ray als in radiation. Althans, dat is dan zoals een Engelse commentator een Schotse naam uitspreekt. Misschien moet de 'rr' wat rollender.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:10 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
maar die ree is in het engels dan toch rie?
De vraag is waarschijnlijk niet 'waarom' maar 'waardoor'. Welnu, spraak wordt op vrij jonge leeftijd gevormd en de mate van blootstelling aan een vreemde taal in een vroeg levensfase bepaalt voor een belangrijk deel hoe dicht die de uitspraak van een moedertaal benadert.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:20 schreef beantherio het volgende:
Waarom zegt Marcella Mesker steeds "Endie Murrie" als ze het over Andy Murray heeft?
Oeh dat gaat wel heeeeel snel!quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Ook leuk in verband met GB, UK, Engeland e.d.
Dat dus juist wel toch?quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:18 schreef Sautor het volgende:
Het enige wat je hoeft te weten is dat Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland, het Verenigd Koninkrijk vormen, en dan Schotland, Engeland en Wales NIET gelijk is aan Groot-Brittannie.
Ik hoor hier: endiej, entie maar ook gewoon endie. Zit een beetje de "the" klank in die wij niet kennen en kunnen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, het zit er precies tussen dus.
Ondersteuning, van de rug geloof ik.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:33 schreef silverhill het volgende:
Twee vraagjes:
Waar dient die dikke riem voor die gewichtheffers omhebben?
Ik dacht de milt beschermen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ondersteuning, van de rug geloof ik.
Omdat ze waarschijnlijk met de rest van het lichaam tegensturenquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:31 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wat is het belang van de tijd die je rijdt in paardensport? Bij evenveel strafpunten wint de snelste tijd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |