Ik heb geen BBC, maar hoe spreken die Andy dan uit? En dan bedoel ik niet de tongval want daarvoor moet je Engelsman zijn maar echt de uitspraak van de lettersquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:04 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als dat zo is waarom spreken ze het op de BBC dan heel anders uit?
Mesker spreekt Murray trouwens uit als Murriej terwijl de juiste uitspraak Murree zou moeten zijn.
Ja dan is het toch niet Murrie, maar Mur-ree als in Mur-ray?quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:07 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
BBC deden ze het ook volgens mij, en hier staat het ook http://inogolo.com/pronunciation/Murray
maar die ree is in het engels dan toch rie?quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dan is het toch niet Murrie, maar Mur-ree als in Mur-ray?
Ah, het zit er precies tussen dusquote:
Tongval? Het is gewoon een andere klank: than/then, pat/pet, expand/expend.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik heb geen BBC, maar hoe spreken die Andy dan uit? En dan bedoel ik niet de tongval want daarvoor moet je Engelsman zijn maar echt de uitspraak van de letters
Nee, het is ray als in radiation. Althans, dat is dan zoals een Engelse commentator een Schotse naam uitspreekt. Misschien moet de 'rr' wat rollender.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:10 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
maar die ree is in het engels dan toch rie?
De vraag is waarschijnlijk niet 'waarom' maar 'waardoor'. Welnu, spraak wordt op vrij jonge leeftijd gevormd en de mate van blootstelling aan een vreemde taal in een vroeg levensfase bepaalt voor een belangrijk deel hoe dicht die de uitspraak van een moedertaal benadert.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:20 schreef beantherio het volgende:
Waarom zegt Marcella Mesker steeds "Endie Murrie" als ze het over Andy Murray heeft?
Oeh dat gaat wel heeeeel snel!quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Ook leuk in verband met GB, UK, Engeland e.d.
Dat dus juist wel toch?quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:18 schreef Sautor het volgende:
Het enige wat je hoeft te weten is dat Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland, het Verenigd Koninkrijk vormen, en dan Schotland, Engeland en Wales NIET gelijk is aan Groot-Brittannie.
Ik hoor hier: endiej, entie maar ook gewoon endie. Zit een beetje de "the" klank in die wij niet kennen en kunnen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, het zit er precies tussen dus.
Ondersteuning, van de rug geloof ik.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:33 schreef silverhill het volgende:
Twee vraagjes:
Waar dient die dikke riem voor die gewichtheffers omhebben?
Ik dacht de milt beschermen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ondersteuning, van de rug geloof ik.
Omdat ze waarschijnlijk met de rest van het lichaam tegensturenquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:31 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wat is het belang van de tijd die je rijdt in paardensport? Bij evenveel strafpunten wint de snelste tijd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |