abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115179455
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:04 schreef beantherio het volgende:

[..]

Als dat zo is waarom spreken ze het op de BBC dan heel anders uit?

Mesker spreekt Murray trouwens uit als Murriej terwijl de juiste uitspraak Murree zou moeten zijn.
Ik heb geen BBC, maar hoe spreken die Andy dan uit? En dan bedoel ik niet de tongval want daarvoor moet je Engelsman zijn maar echt de uitspraak van de letters
Wie dit leest is gek
pi_115179476
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:07 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

BBC deden ze het ook volgens mij, en hier staat het ook http://inogolo.com/pronunciation/Murray
Ja dan is het toch niet Murrie, maar Mur-ree als in Mur-ray?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_115179546
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja dan is het toch niet Murrie, maar Mur-ree als in Mur-ray?
maar die ree is in het engels dan toch rie?
pi_115179600
quote:
Ah, het zit er precies tussen dus :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_115179641
Maar dus geen ray op zijn ray&anita. En andie niet als endie.
pi_115179722
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik heb geen BBC, maar hoe spreken die Andy dan uit? En dan bedoel ik niet de tongval want daarvoor moet je Engelsman zijn maar echt de uitspraak van de letters
Tongval? Het is gewoon een andere klank: than/then, pat/pet, expand/expend.
pi_115179915
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:10 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

maar die ree is in het engels dan toch rie?
Nee, het is ray als in radiation. Althans, dat is dan zoals een Engelse commentator een Schotse naam uitspreekt. Misschien moet de 'rr' wat rollender.
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:20 schreef beantherio het volgende:
Waarom zegt Marcella Mesker steeds "Endie Murrie" als ze het over Andy Murray heeft?
De vraag is waarschijnlijk niet 'waarom' maar 'waardoor'. Welnu, spraak wordt op vrij jonge leeftijd gevormd en de mate van blootstelling aan een vreemde taal in een vroeg levensfase bepaalt voor een belangrijk deel hoe dicht die de uitspraak van een moedertaal benadert.

Mesker zal al boven de vijftig zijn, en in haar vroege jeugd was de blootstelling aan Engels een stuk minder dan voor latere generaties. Je hoort dat nog veel duidelijker bij mensen die voor WOII geboren zijn. Dan heb je bijvoorbeeld politici die uiterst hoogopegeleid zijn en wiens beheersing van het Engels uitstekend is, maar die een accent hebben alsof ze hun leven de achterstandswijk niet zijn uit geweest.

Je ziet dat ook bij Fransen en Spanjaarden, die vaak pas na hun 12e echt in aanraking komen met Engels. Dat wordt hem dan qua uitspraak niet meer, het moment waarop ze dat hadden moeten leren is voorbij gegaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Trouwste user 2022 maandag 6 augustus 2012 @ 12:28:52 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_115180276
Als je door de gratis condooms heen bent, kun je dan nieuwe vragen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115180860
pi_115182069
quote:
Oeh dat gaat wel heeeeel snel!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_115182133
Er is ook veel te vertellen, ik dacht dat ik dat allemaal wel wist en keek voor de gein...
pi_115182225
Het enige wat je hoeft te weten is dat Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland, het Verenigd Koninkrijk vormen, en dan Schotland, Engeland en Wales NIET gelijk is aan Groot-Brittannie.
pi_115182448
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:18 schreef Sautor het volgende:
Het enige wat je hoeft te weten is dat Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland, het Verenigd Koninkrijk vormen, en dan Schotland, Engeland en Wales NIET gelijk is aan Groot-Brittannie.
Dat dus juist wel toch? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_115182533
Nee, Groot-Brittannie is het eiland. 99% van Wales, Engeland en Schotland ligt daar wel op, maar alle 3 de landen hebben eilandjes, die dus wel onder de vlag van het land meetellen, maar niet onder Groot-Brittannie.
pi_115182789
Twee vraagjes:

Waar dient die dikke riem voor die gewichtheffers omhebben?

Waarom hebben kogelstoters wel een balk voor/om de cirkel liggen om te voorkomen dat ze ongeldig gooien, maar discuswerpers niet?
pi_115187965
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ah, het zit er precies tussen dus :D.
Ik hoor hier: endiej, entie maar ook gewoon endie. Zit een beetje de "the" klank in die wij niet kennen en kunnen.
De achternaam klinkt mij het meeste als muuriej of mjuriej
Wie dit leest is gek
pi_115188674
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:33 schreef silverhill het volgende:
Twee vraagjes:

Waar dient die dikke riem voor die gewichtheffers omhebben?
Ondersteuning, van de rug geloof ik.
  Trouwste user 2022 maandag 6 augustus 2012 @ 16:47:49 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_115191935
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:39 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ondersteuning, van de rug geloof ik.
Ik dacht de milt beschermen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115194349
Wat is het belang van de tijd die je rijdt in paardensport? Bij evenveel strafpunten wint de snelste tijd?
pi_115195438
In de barrage wel begrijp ik, daarvoor is het geloof een strafpunt bij tijdsoverschrijding. Anders krijg je dat de ruiter zich optimaal voor de hindernis gaat positioneren denk ik.
pi_115197002
Waarom gaat die boot gewoon rechtuit met kanoën terwijl ze maar aan één kant peddelen? :')
  Moderator maandag 6 augustus 2012 @ 18:51:12 #49
9859 crew  Karina
Woman
pi_115198531
Hoe lang mag een surplace bij de sprint tegenwoordig duren (baanwielrennen), is dat inderdaad 20 seconden?"En waarom wordt het niet gedaan op de OS :{
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:59:32 #50
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_115198885
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:31 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wat is het belang van de tijd die je rijdt in paardensport? Bij evenveel strafpunten wint de snelste tijd?
Omdat ze waarschijnlijk met de rest van het lichaam tegensturen
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')