1) McDonaldsquote:Op zondag 5 augustus 2012 02:12 schreef Khaleesi het volgende:
Ik verwacht veel "sowieso Mcdonalds" reacties.
Tel je mee?
De maaltijden zijn hier exact hetzelfde als daar wat betreft content. Daar misschien nog wel meer gezonde keuzes qua salades, en betere controle qua 'versheid'.quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Komt omdat er hier allerlei onzin bij moet worden geserveerd, onder het mom van "gezond"...
Boeiuh. De Mac in Hong Kong is gewoon van geweldige kwaliteit. Ben er vaak geweest en vrijwel altijd gewoon vers en heet. Hier in NL te vaak oud en lauw.quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:12 schreef Khaleesi het volgende:
Ik verwacht veel "sowieso Mcdonalds" reacties.
Tel je mee?
En ze vullen net zo beroerd? Hier heb ik minstens 3 quarterpounders nodig om een beetje het idee te hebben dat ik wat heb gegeten...quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De maaltijden zijn hier exact hetzelfde als daar wat betreft content. Daar misschien nog wel meer gezonde keuzes qua salades, en betere controle qua 'versheid'.
Ik heb zelf een vrij kleine maag, dus ik heb altijd gewoon genoeg aan 1 maaltijd. Quarter-pounders, ook hier in NL, ervaar ik zelfs als 'zwaarder' dan de andere burgers...quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:17 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En ze vullen net zo beroerd? Hier heb ik minstens 3 quarterpounders nodig om een beetje het idee te hebben dat ik wat heb gegeten...
Veel goedkoper + veel meer keuze + betere service en kwaliteit = veel beter.quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:46 schreef Rosario het volgende:
Hong Kong lijkt me tof, de McDonald's zal wel precies hetzelfde zijn als hier maar jouw roze bril maakt 't beter.
Als je een hekel aan fastfood hebt, waarom dan in dit topic reageren.quote:
Omdatquote:Op zondag 5 augustus 2012 09:06 schreef Pallas-Athene het volgende:
TS heeft gewoon een punt.
Of je nu pro-BurgerKing bent of pro-McDonalds.
De prijzen hier in Nederland zijn te duur.
[..]
Als je een hekel aan fastfood hebt, waarom dan in dit topic reageren.
Niemand is er benieuwd naar wat jouw voorkeur is.
Dit vind ik een retard opmerking. Doe gewoon normaal.quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom woon jij nog in Nederland? Volgens mij vind jij alles in Hong Kong beter. Waarom ga je niet lekker daar wonen?
quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:31 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Dit vind ik een retard opmerking. Doe gewoon normaal.
Er is genoeg mis met Hong Kong, net zoals er genoeg mis is met Nederland.quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom woon jij nog in Nederland? Volgens mij vind jij alles in Hong Kong beter. Waarom ga je niet lekker daar wonen?
Damn...quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:34 schreef Mr.Cooper het volgende:
Hier in Parijs betaalde ik 5 euro voor een Milkshake die je zelf nog moest shaken.
1.81, en 71 kg. Dat ik de Mac in Hong Kong geweldig vind, wil niet zeggen dat ik er dagelijks zit. Verre van. Je kunt daar namelijk ook prima vietnamees, thais, koreaans, japans, en uiteraard chinees en westers eten voor een paar euro.quote:
Dat je een fastfood keten de hemel in prijst en deze post zeggen wel wat over je eetgewoontes.quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
1.81, en 71 kg. Dat ik de Mac in Hong Kong geweldig vind, wil niet zeggen dat ik er dagelijks zit. Verre van. Je kunt daar namelijk ook prima vietnamees, thais, koreaans, japans, en uiteraard chinees en westers eten voor een paar euro.
Waarschijnlijk te duur personeel. Of de bezorgkosten moeten hoog zijn, maar wilt de McDonalds dat? Waarschijnlijk niet. Daarbij, hoeveel meer omzet/winst zullen ze hier door draaien? Zal niet veel zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gat in de markt, snap niet waarom de Mac er hier niet aan wil.
Dit dusquote:Op zondag 5 augustus 2012 20:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dat de Mac in Nederland veel te duur is, mag duidelijk zijn. Tja, dat het in het buitenland goedkoper is, is ook logisch. Hoe het in Hongkong zit weet ik niet maar in Azië verdienen mensen over het algemeen minder dan in Nederland, logisch dan dat de prijzen lager liggen. Daarbij is het in Nederland ook duurder om zo'n Mac te runnen dan in bijv. Hongkong wat ook weer de prijzen omhoog schroeft. Het is gewoon niet anders, Nederland is een tamelijk duur land.
Clones with been there and done that rhymesquote:Op zondag 5 augustus 2012 09:31 schreef Goedverhaalvriend het volgende:
[..]
Dit vind ik een retard opmerking. Doe gewoon normaal.
Loonkosten zullen er iets lager liggen, maar vergeet niet dat de gemiddelde McDonald's daar wel met MEER personeel in de zaak staat die voortdurend bezig zijn met schoonmaken, verse producten bijvullen, etc etc.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dat de Mac in Nederland veel te duur is, mag duidelijk zijn. Tja, dat het in het buitenland goedkoper is, is ook logisch. Hoe het in Hongkong zit weet ik niet maar in Azië verdienen mensen over het algemeen minder dan in Nederland, logisch dan dat de prijzen lager liggen. Daarbij is het in Nederland ook duurder om zo'n Mac te runnen dan in bijv. Hongkong wat ook weer de prijzen omhoog schroeft. Het is gewoon niet anders, Nederland is een tamelijk duur land.
Je moet gewoon slim zijn als je in Hong Kong bentquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:42 schreef mecano het volgende:
Als ik in HK ben dan ga ik ook best vaak naar de Mac als ik niet wilde koken en eens geen rijst of noodles wilde eten. Het is goedkoop zeker tussen 5 en nog wat 's avonds kosten een aantal menu's rond de 2 Euro's. Mac is daar ook goedkoper dan andere fastfood ketens zoals Burgerking of KFC.
Wat ik erg goed vond is dat ze ongeveer elke maand iets nieuws introduceren. Ik zie dat ze nu de black sesame sundae hebben.
Maar volgens mij kosten o.a. Japans, Koreaans en "echte" Westers voedsel daar toch meer dan "een paar Euro's". Als ik daar naar een normale Japanse tent ga dan betaal ik toch meer dan 10 Euro/pp. Een keer ging ik Amerikaanse steak eten dat kostte ook zo'n 15 Euro/pp.
Op zich zijn het prima aanbiedingen. Als je nu kijkt naar die Hello Kitty actie, dan betaal je 2-3 euro extra en je hebt een collectable Hello Kitty.quote:Wat betreft die poppetjes bij de Mac, die dingen zijn nogal geldverspilling. Elk jaar hebben ze meerdere collecties. Je hebt serieus volwassenen die die menu's/eten bestellen puur om die poppetjes. Om alles te kunnen sparen, moet je elke week daar gaan en vroeg ook nog anders is het uitverkocht ook al zijn er nogal veel macs in elke plaats.
Het gaat uiteraard niet om het pasje, maar om de aanbiedingen die het met zich meebrengt. En daarnaast boeit het me geen reet of er Hello Kitty op staat of niet. Echte mannen trekken zich daar namelijk geen fuck van aan, wat lutzers als jij daar eventueel van denkenquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:28 schreef Bonkers. het volgende:
Een Hello Kitty-pasje als man willen hebben.Lever dan meteen je ballen in.
Echte mannen sterven liever dan een Hello Kitty-pasje in hun portemonnee te moeten stoppen, maar goed, jij bent dan ook zo'n namaak Chinees.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het gaat uiteraard niet om het pasje, maar om de aanbiedingen die het met zich meebrengt. En daarnaast boeit het me geen reet of er Hello Kitty op staat of niet. Echte mannen trekken zich daar namelijk geen fuck van aan, wat lutzers als jij daar eventueel van denken
quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:10 schreef Yi-Long het volgende:
Hier in Nederland betaal je gewoon zo'n 6 euro ofzo voor een menu
6 euro vind je veel voor een heel menu? Grapje zeker?quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:10 schreef Yi-Long het volgende:Klacht: McDonald's in Nederland is naadje en veels te duur.
![]()
![]()
6 euro voor wat frituur-friet, een warm broodje met daarop wat gegrild vlees, en een plastic beker cola-water, vind ik idd wat aan de dure kant.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:08 schreef JudgeJudy het volgende:
[..]
[..]
6 euro vind je veel voor een heel menu? Grapje zeker?
20 jaar geleden kon je twee kippen en een zak graan inruilen en mocht je gewoon onbeperkt eten. Bij je happymeal kreeg je ipv een danootje een stuk duimdrop, voor een cent.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
6 euro voor wat frituur-friet, een warm broodje met daarop wat gegrild vlees, en een plastic beker cola-water, vind ik idd wat aan de dure kant.
Vooral vergeleken dus met het voorbeeld dat ik aanhaalde, en als je het afzet tegen de hogere kwaliteit en betere service.
En vooral als je met meerdere mensen gaat, dus stel je vriendin en 2 koters, dan zit je al snel over de 20-25 euro heen (inclusief saus), en dat is dan even omgerekend meer dan 50 gulden voor wat 'goedkope' fastfood.
Dus ja, dat is gewoon heel duur.
10 jaar geleden betaalde je nog gewoon 8-9 GULDEN voor een Medium Menu bij de Mac.
Ah, je gaat het maar even op het belachelijke gooien in de hoop dat je dan bijdehand overkomt...!?quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:31 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
20 jaar geleden kon je twee kippen en een zak graan inruilen en mocht je gewoon onbeperkt eten. Bij je happymeal kreeg je ipv een danootje een stuk duimdrop, voor een cent.
Hij trekt alleen door wat jij doet. Als hij het doet is het opeens belachelijk?quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ah, je gaat het maar even op het belachelijke gooien in de hoop dat je dan bijdehand overkomt...!?
Ik kom met een voorbeeld uit de praktijk om aan te geven hoe duur het is geworden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:36 schreef IPA het volgende:
[..]
Hij trekt alleen door wat jij doet. Als hij het doet is het opeens belachelijk?
Hij overdrijft het licht, maar je kunt prijzen van nu sowieso niet vergelijken met het gulden-tijdperk, dat is an sich al belachelijk. Een trekdrop kostte 1 gulden cent. Das is nog minder dan een halve eurocent. Is dat nu nog relevant? Neen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik kom met een voorbeeld uit de praktijk om aan te geven hoe duur het is geworden.
Hij komt met een sprookjesverhaal.
Maar goed, sommigen vinden 6-7 euro voor wat frituurspul zonder saus NIET duur.
IK wel.
Prima.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:06 schreef Pallas-Athene het volgende:
Als je een hekel aan fastfood hebt, waarom dan in dit topic reageren.
Niemand is er benieuwd naar wat jouw voorkeur is.
quote:
I know...quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:11 schreef EJ403 het volgende:
echte kwaliteit heb je bij de mosburger, en niet bij de mac
Gast, hoevaak kom je in HK?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
I know...
Maar de Mac in HK is ook prima
Freshness Burger is ook geweldig.
Hong Kong is qua inkomens en prijzen absoluut niet te vergelijken met mainland China. Die twee kun je echt niet in 1 adem noemen. Hong Kong is een dure stad, zeker in vergelijking met veel andere Aziatische landen zoals China, Thailand, Indonesie, etc. Alleen het uit eten gaan in Hong Kong is relatief goedkoop en de McDonalds is iets goedkoper dan NL (maar nog wel duuder dan 'normaal' eten).quote:Op maandag 6 augustus 2012 05:27 schreef Vaatwastablet het volgende:
Niet zo zeer HK, de inkomens aldaar in China en hier zijn niet te vergelijken.
In je eentje uit eten is goedkoop, met zn tweeen niet dan?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hong Kong is qua inkomens en prijzen absoluut niet te vergelijken met mainland China. Die twee kun je echt niet in 1 adem noemen. Hong Kong is een dure stad, zeker in vergelijking met veel andere Aziatische landen zoals China, Thailand, Indonesie, etc. Alleen uit eten is er relatief goedkoop en de McDonalds is iets goedkoper dan NL (maar nog wel duuder dan 'normaal' eten).
quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:36 schreef Equites het volgende:
[..]
In je eentje uit eten is goedkoop, met zn tweeen niet dan?
Daarnaast hebben de restaurants in HK gemiddeld ook veel meer personeel in dienst om alles schoon en vers te houden, ivm hier in Nederland, dus ook al werken ze voor een lager loon, je hebt net zo goed hoge personeelskosten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hong Kong is qua inkomens en prijzen absoluut niet te vergelijken met mainland China. Die twee kun je echt niet in 1 adem noemen. Hong Kong is een dure stad, zeker in vergelijking met veel andere Aziatische landen zoals China, Thailand, Indonesie, etc. Alleen uit eten is er relatief goedkoop en de McDonalds is iets goedkoper dan NL (maar nog wel duuder dan 'normaal' eten).
dus een hoertje inhuren is duur daarquote:Alleen het uit eten gaan in Hong Kong is relatief goedkoop en de McDonalds is iets goedkoper dan NL (maar nog wel duuder dan 'normaal' eten).
Je bent toch niet nog steeds onder de illusie dat de groente, fruit, vlees, vis, brood, etc etc die je koopt in de supermarkt allemaal wel heel gezond voor je is, mag ik hopen...!?quote:
Voor jou informatie. Ik zit op een ketosis/Cavemen diet. 70% Animal fat en 30% vlees. Dus ik eet geen fruit, brood, melk etc. etc. etc. Ik drink ook geen cola/fanta. En nee ik doe geen boodschappen in de supermarkt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bent toch niet nog steeds onder de illusie dat de groente, fruit, vlees, vis, brood, etc etc die je koopt in de supermarkt allemaal wel heel gezond voor je is, mag ik hopen...!?
Het is volgespoten of het zit vol met gif/afval/troep.
En daarnaast neem je wel lekker een paar glazen cola bij je diner? Of ga je 'gezond' en kies je Cola Light!?
Let's face it: tegenwoordig eten we alleen maar ongezonde rotzooi. Tenzij je op een boerderij woont en alles in eigen hand hebt en vers en gezond kunt maken, ben je afhankelijk van fabrikanten en leveranciers die er allemaal troep overheen spuiten of ingooien.
Je vangt je koeien eigenhandig!?quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:01 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Voor jou informatie. Ik zit op een ketosis/Cavemen diet. 70% Animal fat en 30% vlees. Dus ik eet geen fruit, brood, melk etc. etc. etc. Ik drink ook geen cola/fanta. En nee ik doe geen boodschappen in de supermarkt.
Nope. Directe contact met slagers. Maar het zoeken van een juiste is nogal moeilijk in Nederland(grass fed meat). Scheelt ook een hoop in de portemonneequote:
Ik zou het toch in ieder geval een beetje aanbakken... dan friet erbij, paar klodders mayo, misschien een milkshake erachteraan (aardbeien, want fruit dus gezond!) etc etcquote:Op dinsdag 20 november 2012 15:04 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Nope. Directe contact met slagers. Maar het zoeken van een juiste is nogal moeilijk in Nederland(grass fed meat). Scheelt ook een hoop in de portemonnee
Ik drink dat in een uur. Beetje hoofdpijn soms, maar goed, wie mooi wil zijn moet pijn lijden...quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:10 schreef GioStyle het volgende:
Tenminste 3,5 liter water per dag drinken. Goed dieet hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uh-huh(!)quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:21 schreef b4kl4p het volgende:
Omdat er daar resten rat en hond in zitten en hier netjes biologisch rund wordt geserveerd
quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zou het toch in ieder geval een beetje aanbakken... dan friet erbij, paar klodders mayo, misschien een milkshake erachteraan (aardbeien, want fruit dus gezond!) etc etc
[..]
Ik drink dat in een uur. Beetje hoofdpijn soms, maar goed, wie mooi wil zijn moet pijn lijden...En hoeveel liter drink je op een dag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie?quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:41 schreef Hi_flyer het volgende:
Zat jij niet ooit te kankeren dat Amerikanen zo dik zijn omdat fast food daar zo goedkoop is? Wind->vestje....
dat is wel zoquote:Op zondag 5 augustus 2012 02:10 schreef Yi-Long het volgende:
.... check dit nou toch gewoon eens, de Mac in Hong Kong!
http://www.mcdonalds.com.hk/english/
Extra Value meals voor 21 HK$ (ongeveer 2 euro), als je er een large menu van wilt maken kost het je maar 4 HK$ extra (40 ct), voor ongeveer 1 euro koop je een Hello Kitty pasje waarmee je voortaan bij een aantal producten een 2de product gratis krijgt ( http://www.mcdonalds.com.hk/english/campaign/kitty/rr_card.html ) , Big 'n Tasty gewoon standaard op het menu, VEEL meer keus qua ontbijtjes, McWings die geweldig lekker zijn, en McCafe's die veel goedkoper en lekkerder zijn dan vergelijkbare koffietentjes (Starbucks)
http://www.mcdonalds.com.hk/english/mccafe/default.asp?id=#/home/
Oh, en standaard zit er gewoon normaal een sausje bij je menu, ipv dat je daar 40-50ct extra voor moet dokken.
Hier in Nederland betaal je gewoon zo'n 6 euro ofzo voor een menu, zonder saus, medium, en dan nog verdomd weinig keus qua menu's ook![]()
Ze hebben ook nog eens geweldige acties, zoals deze van Hello Kitty die nu aan de gang is:
http://www.mcdonalds.com.hk/english/campaign/kitty/
Klacht: McDonald's in Nederland is naadje en veels te duur.![]()
![]()
Je ziet Aziaten in Azie nu ook steeds dikker worden door de toename van het aantal fastfoodketens daarquote:Op dinsdag 20 november 2012 15:41 schreef Hi_flyer het volgende:
Zat jij niet ooit te kankeren dat Amerikanen zo dik zijn omdat fast food daar zo goedkoop is? Wind->vestje....
Yeah, 24 hours delivery. In mijn geval in HK niet echt nodig want waar wij daar wonen kan ik in 3 richtingen spugen en een McDonald's rakenquote:Op dinsdag 20 november 2012 15:55 schreef fb12fb12 het volgende:
hebben hun ook mcdeliverywaarom kan nederland het niet hebben ???
De schuld van het steeds dikker worden van mensen ligt eerder bij het feit dat men nu gewoon hele dagen lang op een stoeltje zit (op school, op kantoor, in het OV of in de auto), en dus nauwelijks meer beweging krijgt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je ziet Aziaten in Azie nu ook steeds dikker worden door de toename van het aantal fastfoodketens daar![]()
Natuurlijk nog absoluut niet te vergelijken met het westen
Je eet daar 3x per dag, 7 dagen per week, buiten. Denk je nou echt dat ik dan alleen maar chinees ga eten!?quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:28 schreef Saucerian het volgende:
Ben je in Hongkong/het buitenland, ga je naar de McDonalds toe.Man man, wat een culinaire armoe.
Want in China hebben ze alleen Chinees eten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je eet daar 3x per dag, 7 dagen per week, buiten. Denk je nou echt dat ik dan alleen maar chinees ga eten!?
Sorry hoor, maar als je voor lange tijd in het buitenland verblijft is het toch niet zo heel raar dat, als je er van houdt, je soms wel eens zin hebt in wat bekends?quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:28 schreef Saucerian het volgende:
Ben je in Hongkong/het buitenland, ga je naar de McDonalds toe.Man man, wat een culinaire armoe.
Nee ook westers eten zoals bij de McDonalds. Dat is ook waarom hij daarheen gaat.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:30 schreef Saucerian het volgende:
[..]
Want in China hebben ze alleen Chinees eten.![]()
Nee, ze hebben ontzettend veel verschillend eten, maar soms heb je ook gewoon trek in french fries en een burger.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:30 schreef Saucerian het volgende:
[..]
Want in China hebben ze alleen Chinees eten.![]()
Ik was eens 5 dagen in thailand waar we 5 dagen achter elkaar alleen maar chinees eten kregen (chinese toeristengroep). Toen ik terug in HK was meteen 4x naar McDonald's binnen 2 dagen voor een McCrispy Burgerquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je voor lange tijd in het buitenland verblijft is het toch niet zo heel raar dat, als je er van houdt, je soms wel eens zin hebt in wat bekends?
So true. Het hoeft niet altijd michelin ster waardig voedsel te zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, ze hebben ontzettend veel verschillend eten, maar soms heb je ook gewoon trek in french fries en een burger.
Die zgn Michelin-meuk is sowieso niets voor mij. Pretentieuze dure rotzooi. Die mij gewoon verse goede friet en een heerlijke steak of burger, en ik ben meer dan tevreden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:33 schreef Equites het volgende:
[..]
So true. Het hoeft niet altijd michelin ster waardig voedsel te zijn.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die zgn Michelin-meuk is sowieso niets voor mij. Pretentieuze dure rotzooi. Die mij gewoon verse goede friet en een heerlijke steak of burger, en ik ben meer dan tevreden.
quote:Op woensdag 21 november 2012 21:25 schreef Hugh_Myron het volgende:
Ik wist al dat dit topic over Hong Kong ging, voordat ik het aanklikte. En nee, fast food is daar helemaal niet lekkerder of beter. Je betaalt alleen wat minder voor dezelfde gore meuk, omdat die arme werknemertjes keihard uitgebuit worden. Met je pro-Azië propaganda. Waarschijnlijk spugen ze daar ook gewoon in je burger, alleen proef jij dat niet, want Hong Kong.
Uitgaande van 8.50 gulden en 3% inflatie per jaar zou de prijs nu ¤5,20 zijn. Nog steeds heel veel geld voor de troep die je krijgt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
10 jaar geleden betaalde je nog gewoon 8-9 GULDEN voor een Medium Menu bij de Mac.
Zeker wel lekkerder en beter, want het assortiment is uitgebreider dan hier met lekkerdere items, gratis saus, en doorgaans is het daar verser en warmer dan hier in NL, waar je vaak toch lauwe meuk aantreft.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:25 schreef Hugh_Myron het volgende:
Ik wist al dat dit topic over Hong Kong ging, voordat ik het aanklikte. En nee, fast food is daar helemaal niet lekkerder of beter. Je betaalt alleen wat minder voor dezelfde gore meuk, omdat die arme werknemertjes keihard uitgebuit worden. Met je pro-Azië propaganda. Waarschijnlijk spugen ze daar ook gewoon in je burger, alleen proef jij dat niet, want Hong Kong.
Moet je ook niet naar de mac in de bijlmer gaan, want dan vraag je er gewoon om.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
doorgaans is het daar verser en warmer dan hier in NL, waar je vaak toch lauwe meuk aantreft.
Als ik buiten de Bijlmer ga, dan is die Happy Meal al weer koud wanneer ik bij de garagebox van zo'n ghettomeisje terugkom...quote:Op woensdag 21 november 2012 23:47 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Moet je ook niet naar de mac in de bijlmer gaan, want dan vraag je er gewoon om.
Hoax. Jij valt toch alleen op kleine, strakke aziaatjes.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als ik buiten de Bijlmer ga, dan is die Happy Meal al weer koud wanneer ik bij de garagebox van zo'n ghettomeisje terugkom...
Ook al sta ik overduidelijk ver boven de rest van het gepeupel op deze aardkloot, vind ik het belangrijk om gewoon met beide beentjes op de grond te blijven staan en me dus te mengen onder het nietige voetvolk...quote:Op woensdag 21 november 2012 23:54 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Naar HK gaan en dan zoiets ordinairs als de Mc Donald's meepikken..
Als het maar niet blond en blank is, vind ik het prima.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:56 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Hoax. Jij valt toch alleen op kleine, strakke aziaatjes.
http://www.mcdonalds.nl/voordeelbonnenquote:Op donderdag 22 november 2012 01:11 schreef rosepetals het volgende:
Ik denk dat ik morgen maar naar de mac ga, ondanks de hoge prijzen
quote:Op donderdag 22 november 2012 01:23 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
http://www.mcdonalds.nl/voordeelbonnen
Nou dankjewel, vind dit echt een heel lief en vertederend gebaarquote:Op donderdag 22 november 2012 01:27 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]Ik ga sowieso alleen naar de Mc als er bonnen zijn. Anders is het allemaal veel te duur.
Dan moet je gewoon kappen met zeiken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:33 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er is genoeg mis met Hong Kong, net zoals er genoeg mis is met Nederland.
Maar de McDonald's is er fucking geweldig.
Ik zou niet weten waarom ik, of wie dan ook, zou moeten stoppen met zeiken. Zolang er dingen onnodig mis zijn, of niet op het gewenste niveau, maar je gewoon zeiken hoor. Niets mis mee.quote:Op donderdag 22 november 2012 07:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon kappen met zeiken.
Of....
wat ga jij er aan doen om het probleem op te lossen?
Als je nu al weet dat je zelf weinig tot niks er aan kan doen waarom zou je dan nog zeiken hierover. Het lost namelijk niks op en het zal ook niet veranderen.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik, of wie dan ook, zou moeten stoppen met zeiken. Zolang er dingen onnodig mis zijn, of niet op het gewenste niveau, maar je gewoon zeiken hoor. Niets mis mee.
En tenzij ik dictator wordt, is er verdomd weinig dat ik kan doen.
China vond ik ook niets. En mensenmassa's vind ik ook niets. Maar Hong Kong heeft naast die drukte ook gewoon 70-80% GROEN, dus parken, bossen, stranden, NATUUR. En dus rust.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
Snap die adoratie van dat Hongkong niet zo. Ik zou voor geen goud daar in die mensenmassa en cultuur willen leven. In mijn optiek is daar niets beter. Ben een keer in Azië op vakantie geweest, China ook aangedaan - Hongkong niet - en ik krijg er een erg zure smaak van.
Misschien, maar iedereen kan gewoon zijn mening uiten over iets, even zijn hart luchten, ervaringen delen, en wanneer iedereen klaagt over dezelfde dingen, dan is de kans groter dat er iets zal veranderen dan wanneer iedereen steeds gewoon alles accepteert als zoete koek en de schouders ophaalt.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Als je nu al weet dat je zelf weinig tot niks er aan kan doen waarom zou je dan nog zeiken hierover. Het lost namelijk niks op en het zal ook niet veranderen.
3de van onder volgens mijquote:Op donderdag 22 november 2012 13:25 schreef glannie het volgende:
Hong Kong staat ook heel hoog in de Big Mac Index, dus dat klopt wel.
Turegten klâhcht!
Koopkracht ligt daar iets hoger dan hier.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:10 schreef Piye het volgende:
Dus eigenlijk ben je fan van Hong Kong omdat ze daar arm zijn?
Nogmaals ditquote:
Aziaten vinden het gewoon 'cute', qua vormgeving en uitstraling.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:28 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Nogmaals ditVolwassen mensen die een tekenfilmfiguur adoreren, hoe kun je zo'n natie serieus nemen?
[ afbeelding ]
En anderen gaan met een Hello Kitty kaart naar de mac donaldsquote:Op donderdag 22 november 2012 13:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Met beide is niets mis. Het leven is kort. Mensen moeten genieten van wat ze leuk vinden, wat dat ook moge zijn. Sommigen kijken voetbal, anderen soaps, anderen natuurdocumentaires, etc etc.
Oh ja, ook datquote:Op donderdag 22 november 2012 13:49 schreef thenxero het volgende:
[..]
En anderen gaan met een Hello Kitty kaart naar de mac donalds
Tuurlijk, ik zou ook schaamteloos een Hello Kitty kaart gebruiken als dat geld scheelt. Alleen kom ik nooit bij de Mc D.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Oh ja, ook dat
Ik ben en blijf toch Nederlander he!? Als het goedkoop kan dan doe ik dat.
Ach, als ik me daar teveel schaam, kan ik altijd nog lokale schoolmeisjes even aanspreken om voor mij de bestelling te doen met die kaart
Oke dan moet ik het iets anders formuleren: dus eigenlijk ben je fan van Hong Kong omdat hun munt zo weinig waard is?quote:Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Koopkracht ligt daar iets hoger dan hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |