Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt, als je Israël inzake wetgeving bekijkt, inzake hoe er in de geschiedenis van Israël met joodse bevolkingsgroepen werd omgegaan (geweigerd) en als je kijkt hoe Israël zich niet wil houden aan de grenzen die in 1967 zijn afgesproken, is Israël geen staat die zich keurig aan de regels houdt.quote:
bron? Voorbeeld?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt, als je Israël inzake wetgeving bekijkt, inzake hoe er in de geschiedenis van Israël met joodse bevolkingsgroepen werd omgegaan (geweigerd) en als je kijkt hoe Israël zich niet wil houden aan de grenzen die in 1967 zijn afgesproken, is Israël geen staat die zich keurig aan de regels houdt.
Ik denk trouwens dat jijzelf mogelijkerwijs een jodenhater bent en dat je dat verbergt door mij daarvoor uit te schelden. Jij lijkt namelijk goed te keuren hoe er met joden is omgegaan door zionisten en hoe zionisten sommige orthodoxe joden uitschelden voor zelfhatende joden door hun kritiek op Israël. Dat gebrek aan respect en die betiteling maken van veel zionisten antisemieten en dat betekent dat jij ook een antisemiet bent als je dit soort handelen van zionisten ondersteunt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Typische uitspraak van een jodenhater.
Je verstopt het onder je kritiek op Israël.....quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:48 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Citeer waar ik gezegd heb dat ik joden haat.
klopt niks van, bron?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat jijzelf mogelijkerwijs een jodenhater bent en dat je dat verbergt door mij daarvoor uit te schelden. Jij lijkt namelijk goed te keuren hoe er met joden is omgegaan door zionisten en hoe zionisten sommige orthodoxe joden uitschelden voor zelfhatende joden door hun kritiek op Israël. Dat gebrek aan respect en die betiteling maken van veel zionisten antisemieten en dat betekent dat jij ook een antisemiet bent als je dit soort handelen van zionisten ondersteunt.
They wrote, asking for assistance, to the Jewish Agency, a Zionist organisation established in 1929, whose chairman since 1935 was David Ben Gurion, who later went on to be Israel's founding primeminister.quote:
Ja, maar zouden ze ook oorlog hebben als ze gewoon hun grenzen accepteerden?quote:En vind je het gek dat ze een vaste grens kunnen houden E hebben constant oorlog.
Dit meen je toch niet serieus.....quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ja, maar zouden ze ook oorlog hebben als ze gewoon hun grenzen accepteerden?
(die ze zelf starten door gebieden te veroveren oa.)quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:52 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
bron? Voorbeeld?
En vind je het gek dat ze een vaste grens kunnen houden E hebben constant oorlog.
Nee, klopt niks van. Bron? Voorbeeld?quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:56 schreef dontmesswiththezohan het volgende:
[..]
(die ze zelf starten door gebieden te veroveren oa.)
nu.nlquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:58 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Nee, klopt niks van. Bron? Voorbeeld?
Waar start israel oorlogen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:11 schreef dontmesswiththezohan het volgende:
[..]
nu.nl
http://www.nu.nl/buitenla(...)-nederzettingen.html
http://www.nu.nl/politiek(...)-besluit-israel.html
http://www.nu.nl/buitenla(...)e-kolonies-goed.html
en google bijvoorbeeld
ik bedoelde dat ze onterecht gebieden innemen en dan gaan janken dat er veel kritiek over ze isquote:
Israel doet niet alles goed nee, maar ze zijn niet de enige. Jij denkt dat als israel zou stoppen daarmee dat er dan vrede zou zijn?quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:15 schreef dontmesswiththezohan het volgende:
[..]
ik bedoelde dat ze onterecht gebieden innemen en dan gaan janken dat er veel kritiek over ze is
ik vind dat je israël een slechte staat kan vinden ondanks dat het joden zijn. dan ben je ook een racist als je een willekeurig afrikaans land slecht vind.
als ze onder andere daarmee stoppen zou het vrediger worden ja denk ikquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Israel doet niet alles goed nee, maar ze zijn niet de enige. Jij denkt dat als israel zou stoppen daarmee dat er dan vrede zou zijn?
Eens, maar zeg dt dan ook tegen de palestijnen die zelfmoordaanslagen plegen en hamas etc en hezbollah..quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:20 schreef dontmesswiththezohan het volgende:
[..]
als ze onder andere daarmee stoppen zou het vrediger worden ja denk ik
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:09 schreef Geelman het volgende:
[..]
Celebreren dat de staat Israël bestaat!
Vrediger in de zin van? Het is nu niet zo dat er voor 1948 veel vrede voor joden was....quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:20 schreef dontmesswiththezohan het volgende:
[..]
als ze onder andere daarmee stoppen zou het vrediger worden ja denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Putin for President _O_
ja het moet wel van 2 kanten komenquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:22 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Eens, maar zeg dt dan ook tegen de palestijnen die zelfmoordaanslagen plegen en hamas etc en hezbollah..
Dat klopt wel maar dat heeft ook zo zijn oorzaken natuurlijk. Als je naar de geschiedenis kijkt, dan laat ik WO II gemakshalve buiten beschouwing, zijn joden altijd de dupe van alles geweest. Pogroms, rampen waarvan joden standaard de schuld kregen en noem het maar op. De gehele geschiedenis zijn ze als ongewenst beschouwd. Pas sinds de laatste jaren zijn ze enigszins geaccepteerd maar logisch dat deze geschiedenis zo zijn uitwerking heeft gehad op het volk. Dus ieder onvertogen woord zien ze als potentiële bedreiging, wat niet vreemd is. Dus hoewel ik het eens ben dat ze je te snel voor anti-semiet uit maken, snap ik het wel allemaal.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:10 schreef Piye het volgende:
Kritiek op Joden is nou eenmaal altijd antisemitisme, zelfs al ben je zelf een semiet. Hell al ben je zelf een Jood ben je nog een Jodenhater als je Israël een schurkenstaat noemt.
Overigens kan je ook nooit zo over Joden praten als over moslims gebeurt. Dus hun geschriften uitpluizen en opmerken dat ze wel opvallend hatelijke teksten over niet-Joden hebben want dan ben je helemaal een nazi.
Klopt, maar in het grootste deel van de geschiedenis hebben Europeanen daar veel meer schuld aan gehad dan Arabieren en nu gaan veel Europeanen lekker de schuld op de Arabieren af zitten schuiven. Volgens islamitische geschriften zijn Joden en Christenen broeders van de moslims en er zijn vele Islamitische staten geweest waar Joden en Christenen gewoon in vrede konden leven. De grootste reden dat veel moslims wat tegen Joden hebben is de stichting van de staat Israël en ik kan het ze niet echt kwalijk nemen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat klopt wel maar dat heeft ook zo zijn oorzaken natuurlijk. Als je naar de geschiedenis kijkt, dan laat ik WO II gemakshalve buiten beschouwing, zijn joden altijd de dupe van alles geweest. Pogroms, rampen waarvan joden standaard de schuld kregen en noem het maar op. De gehele geschiedenis zijn ze als ongewenst beschouwd. Pas sinds de laatste jaren zijn ze enigszins geaccepteerd maar logisch dat deze geschiedenis zo zijn uitwerking heeft gehad op het volk. Dus ieder onvertogen woord zien ze als potentiële bedreiging, wat niet vreemd is. Dus hoewel ik het eens ben dat ze je te snel voor anti-semiet uit maken, snap ik het wel allemaal.
Altijd hetzelfde liedje van mensen met kritiek op Israël, geen historische kennis.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:29 schreef Piye het volgende:
[..]
Klopt, maar in het grootste deel van de geschiedenis hebben Europeanen daar veel meer schuld aan gehad dan Arabieren en nu gaan veel Europeanen lekker de schuld op de Arabieren af zitten schuiven. Volgens islamitische geschriften zijn Joden en Christenen broeders van de moslims en er zijn vele Islamitische staten geweest waar Joden en Christenen gewoon in vrede konden leven. De grootste reden dat veel moslims wat tegen Joden hebben is de stichting van de staat Israël en ik kan het ze niet echt kwalijk nemen eerlijk gezegd.
Kun jij alsjeblieft je mond houden? Dank je wel. Praat maar weer als je mij wat beter kent in plaats van mij uit te blijven schelden. Jij bevestigt de stelling in dit topic, bij kritiek op zionisme wordt je inderdaad voor antisemiet uitgemaakt, en dan ga je dingen uit de context rukken om dat zo te laten lijken alsof iemand een antisemiet is. Fijn dat je ook de OP weglsaat in dat topic waarin ik zeg dat ik vanwege het talloze bewijs niet geloof in Holocaust-ontkenning, maar jij baseert je op een klein stukje in mijn OP. Dat noem je cognitieve dissonantie.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:22 schreef truthortruth het volgende:
Overigens wel typisch dat iemand die wil aangeven dat hij geen joden haat vervolgens op zoek gaat naar argumenten om de holocaust te ontkennen? Waarom ontkennen mensen de holocaust? Ach, vast gewoon toeval en een brede intressen....
Hier alle enkele gebeurtenissenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde liedje van mensen met kritiek op Israël, geen historische kennis.
There were pogroms too in the nineteenth century in the Arab and Islamic worlds. There was a massacre of Jews in Baghdad in 1828.[35] There was another massacre in Barfurush in 1867.[35] In 1839, in the eastern Persian city of Meshed, a mob burst into the Jewish Quarter, burned the synagogue, and destroyed the Torah scrolls. This is known as the Allahdad incident. It was only by forcible conversion that a massacre was averted.[36]
Inderdaad.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:44 schreef DeParo het volgende:
Veel antizionisten zijn ook gewoon Jodenhaters het verschil is vaak moeilijk te zien.
Inderdaad, dat staat in een boek he.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:50 schreef Amethyst1 het volgende:
Maar je kunt niet tegen Israel zijn want het stukje land is oorspronkelijk van hun
Texas en Arizona zijn van de Mexican, oh wacht, de VS zijn van de Indianen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:50 schreef Amethyst1 het volgende:
Maar je kunt niet tegen Israel zijn want het stukje land is oorspronkelijk van hun
Hiermee heb je niet echt mijn gebrek aan historische kennis aangetoond. Dat Arabieren en/of moslims Joden nooit hebben vervolgd/vermoord zal ik nooit beweren. Zo zijn er ook christenen vervolgd/vermoord en in andere rijken moslims vervolgd/vermoord. Alleen in de Arabische wereld zijn Joden helemaal niet altijd de grote zondebok geweest terwijl juist die rol als zondebok gebruikt wordt om de daden van de Israëlische staat te vergoelijken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde liedje van mensen met kritiek op Israël, geen historische kennis.
There were pogroms too in the nineteenth century in the Arab and Islamic worlds. There was a massacre of Jews in Baghdad in 1828.[35] There was another massacre in Barfurush in 1867.[35] In 1839, in the eastern Persian city of Meshed, a mob burst into the Jewish Quarter, burned the synagogue, and destroyed the Torah scrolls. This is known as the Allahdad incident. It was only by forcible conversion that a massacre was averted.[36]
Komt omdat de meesten geen (terechte) kritiek op Joden of Israël durven te leveren. De echte Jodenhaters hebben er niet zo'n probleem mee.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:44 schreef DeParo het volgende:
Veel antizionisten zijn ook gewoon Jodenhaters het verschil is vaak moeilijk te zien.
Hadden ze dat maar op moeten schrijven in een boek he. Nu is het te laat.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:51 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Texas en Arizona zijn van de Mexican, oh wacht, de VS zijn van de Indianen.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:50 schreef Amethyst1 het volgende:
3 edits om het mooier te makenquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:55 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb ook een boek geschreven waarin ik mijzelf Londen beloof. Dit is de beloofde stad voor mijn volk.
Maar eigenlijk alleen het mooie historische Londen. Om alle pauperwijken zoals Lambeth, Hackney en Newham gaan we een grote muur bouwen.
De mensen die er woonden waren de Filistijnen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:54 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo was het oorspronkelijk van hun? Zelfs het Jodendom leert niet dat Israël oorspronkelijk van de Joden is, slechts dat het land aan hun beloofd is (wat erop neerkomt dat de mensen die er wonen eerst "verwijderd" moeten worden.)
En God had toch een hekel aan dat volk. Als ik me niet vergis was Goliath ook een Filistijn en het verhaal over hoe David hem vermoordde wordt nog steeds op vele basisscholen onderwezen als 1 van de mooiste gebeurtenissen ooit. Het was toch maar een vieze gojim.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
De mensen die er woonden waren de Filistijnen.
Dat verzin je ter plekke en is compleet je eigen invulling.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:54 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo was het oorspronkelijk van hun? Zelfs het Jodendom leert niet dat Israël oorspronkelijk van de Joden is, slechts dat het land aan hun beloofd is (wat erop neerkomt dat de mensen die er wonen eerst "verwijderd" moeten worden.)
Je kan ook normale posts maken met goede argumenten zodat er nog een nuttige discussie uit valt te halen?quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:08 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind dat Joden recht hebben op de hele wereld. Overal waar ze willen mogen ze een staat stichten en de oorspronkelijke bevolking vervolgens eruit gooien. De Joden zijn de afgelopen millennia zo gepest dat ze daar nu recht op hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |