SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ga is snel terug naar schoolquote:
Graag niet spotten daarmee, dank je wel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:40 schreef Compoantje het volgende:
Die mensen willen aandacht.
De ziekte van Asperger heet dat geloof ik.
ga eens dan -quote:
Dat lijkt me meer revisionisme of negationisme.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:45 schreef Yi-Long het volgende:
Men noemt het al ONTKENNING wanneer men twijfelt aan de officiele cijfers.
Vrijwel iedereen is het er over eens dat er een holocaust is geweest, maar als je zegt te denken dat er wellicht maar 3 of 4 miljoen joden systematisch zijn vermoord, dan is dat OOK 'ontkenning'.
massagraven bedoel je denk ik. Een massa graven is iets anders. (en gebeurd, overigens).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:41 schreef logoontwerpen het volgende:
Ik vind het zelf ook zeer ongelofelijk hoe mensen kunnen zeggen dat de holocaust niet is gebeurt de massa graven en concentratie kampen zijn er die heb ik zelf gezien.
Ook zijn er zelfs mensen die het hebben mee gemaakt er zijn dus ook nog getuigen ...
Hoe kan je in godsnaam nu zeggen dat het niet is gebeurt :S
Dit is iets wat totaal onbegrijpelijk is.
Het blijft voor mij ook een raadsel...
Maar ik denk dat mensen dat alleen zeggen om aandacht te trekken.
Geen idee, maar het wordt wel degelijk als 'holocaust-ontkenning' beoordeeld.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:49 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer revisionisme of negationisme.
Wat het voor sommigen figuren uit een bepaalde politieke hoek ook inderdaad isquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Geen idee, maar het wordt wel degelijk als 'holocaust-ontkenning' beoordeeld.
Niet in Nederland.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:56 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat ik erger vind is dat het strafbaar is.
Vind ik niet. Je moet gewoon vrij zijn om je eigen domheid te mogen uiten. Dat hoeft niet strafbaar gesteld te worden omdat het hier toevallig over een gevoelig onderwerp gaat.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet in Nederland.
Maar dat is niet erger dan de ontkenning zelf. Das pas hufterig !
Ja precies. Als iemand het ontkent heb je toch een goed idee wie je voor je hebt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:56 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat ik erger vind is dat het strafbaar is.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet in Nederland.
Maar dat is niet erger dan de ontkenning zelf. Das pas hufterig !
Natuurlijk wel, er worden vaker feiten ontkend waarom zijn die niet strafbaar?quote:Holocaustontkenning onderzocht
Frankrijk, België, Nederland, Duitsland en andere landen hebben een wetgeving die het illegaal maakt om claims te doen die equivalent zijn aan Holocaustontkenning.
Dit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:45 schreef Yi-Long het volgende:
Men noemt het al ONTKENNING wanneer men twijfelt aan de officiele cijfers.
Vrijwel iedereen is het er over eens dat er een holocaust is geweest, maar als je zegt te denken dat er wellicht maar 3 of 4 miljoen joden systematisch zijn vermoord, dan is dat OOK 'ontkenning'.
Mag je geen onderzoek doen naar de Holocaust?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:00 schreef 2Happy4U het volgende:
Dat je het niet mag onderzoeken stelt natuurlijk ook al een hoop vragen.
Voor nazi-achtige figuren is de ontkenning het gewetensconflict verdringen. Erkent men deze genocide van het nazisme dan voelt men zich niet prettig met hun sympathietjes voor nazisme en jodenhaat.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:36 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Mijn vraag is dus, hoe kunnen mensen nou toch de holocaust ontkennen? Is het gewoon puur antisemitisme, is het een fanatiek moslim geloof (er zijn moslims die de holocaust ontkennen in het midden-oosten en er een zionistisch complot in zien) of is het gewoon simpelweg cognitieve dissonantie en de wens om in iets te geloven waarvan maar weinig mensen dat het zo gebeurd is volgens jezelf. Wat zit hier achter?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |