SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet veel. Een aantal voorbeeldrecepten om je op weg te helpen. Voor mij wel voldoende. Ze hamert ook op de mogelijkheden als je niet kunt kokenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Leuk! Staan er eigenlijk ook receptjes in? Want ik zag dat er een apart kookboek bij verkocht werd..?
handig!quote:
Van dat schema had ik lang plezier. Werkte bij mij prima!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:29 schreef Perruche het volgende:
3 dagen in de week;
1: borst/ biceps/triceps
2: benen
3: rug/schouders
Ja! AIk ga alleen 1 biceps vervangen voor triceps (nu 3 om 1), en er staat "squats (smith machine)" maar doe ik liever los.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
handig!
Heb je ook al uitleg gehad hoe je alles moet doen?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge!
Terug van een paar dagen bretagne en een dagje dranouterfestivalwe hebben het super gehad!
Mooie ruige kusten en redelijk goed weer, daardoor nog behoorlijk verbrand, en een heel leuk vlaams festival in the middle of nowhere met folk en gypsiemuziek en verder nog spinvis (heel tof) absynthe minded en seasick steve
Belgie was heel modderig, dus we reden vannacht maar naar huis, en dan is het hier ook nog eena mooi weerWat fijn dat je er over kunt praten puff. Zou anders flink frustrerend zijn lijkt me. Hier praten we er ook vaak over, maar weten we beiden nog te willen wachten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Los is ook beter voor je rug, nek en spiermotoriek.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:41 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja! AIk ga alleen 1 biceps vervangen voor triceps (nu 3 om 1), en er staat "squats (smith machine)" maar doe ik liever los.
Zaterdagquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aaarrrrrrrrrrrrrrrrghhh!! Bejaarden-invasie in de supermarkt. Met rollators. En rolstoelen. En prietpraat in het gangpad. En karren dwars zetten in het gangpad zodat er niemand meer door kan. En met karren tegen je aanrijden in rij.
Huuuuu
Hier nog 1. Gelukkig hebben we nu een Albert Heijn in de buurt gevonden die redelijk rustig is. Maar meestal doet Freud alsnog alleen de boodschappenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:48 schreef Xennia het volgende:
[..]
Haha, vooral die foksmiley erachter.
Ik word ook instant chagrijnig van de supermarkt.
Minilot experimenteerde daarmee, maar zij is al maanden niet meer hier gesignaleerd. De eerste dagen waren geloof ik wel succesvol, maar lastig als je langer aan het werk bent dan gepland en je geen eten bij je hebt. Maar hoe het verder ging, weet ik dus niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:49 schreef Rainymood het volgende:
Zijn er mensen die een versie doen van intermittent fasting?
Ik zelf vast het grootste gedeelte van de dag en eet dan lekker alles in de avond op. Zo heb ik ruimte voor snacks (taart etc) als het onverwachts wordt aangeboden en heb ik goede controle over wat ik in mijn mond stop aan het einde van de dag!
Tukkieboksquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:55 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb net ff een tukkie gedaan, wat een lekker tukkie was. Alleen ben ik nu ontzettend slaapdronken/welkedagishetvandaag?
Enjoyquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:08 schreef V1z0R het volgende:
Zaterdag! De dag waarop er straks 250gr echte shoarma (schaap) in m'n buikje zal belanden vergezeld door aardappelpartjes, coleslaw, tomaatsalade en pittige saus, door anderen omschreven in de woorden 'tering, die troep is scherp'
Klinkt heerlijk. Smakelijk!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:08 schreef V1z0R het volgende:
Zaterdag! De dag waarop er straks 250gr echte shoarma (schaap) in m'n buikje zal belanden vergezeld door aardappelpartjes, coleslaw, tomaatsalade en pittige saus, door anderen omschreven in de woorden 'tering, die troep is scherp'
Cool! Jammer dat het een week voor de urbanathlon is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:44 schreef Nallie het volgende:
Henk, had je deze al gezien?www.strongmanrun.nl
Hoe laat moest ik bij je zijn?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:51 schreef V1z0R het volgende:
Thanks dames! Moet nog wel paar uurtjes wachten maar Mehdi wilde het zelf bereiden.wat doe je in het/de Biesbosch, Coco?
Wait whut, je zit om de hoekquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
Anna, als ik straks thuiswerk dan hoef ik er eigenlijk alleen voor te zorgen dat ik zo nu en dan mn mail check en telefonisch bereikbaar ben. Lessen voorbereiden e.d. kan in principe wanneer ik wil en wanneer t uitkomt. Dus als ik thuiswerk ben ik niet per se aan t werk
Overigens, hoi vanuit de Biesbosch!
Willemquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:33 schreef V1z0R het volgende:
Sorry uniek, het is al op
Maar zo wil ik elke dag wel Willem genoemd worden, dayumn!
Dat doe ik vaak! Ontbijten met vers, warm brood.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Lange vingershet meest geniale koekje, heerlijk met roomijs en slagroom...
Je zegt het zelf, veel KH weinig groente
Heb zin om brood te maken en dan de 2e rijs in de koelkast zodat ik morgenochtend in de oven kan doen maar mijn lief vind het niet zo'n goed idee
Klinkt als een leuke dag!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat doe ik vaak! Ontbijten met vers, warm brood.
Wij hebben vandaag 26 kilometer gefietst en een half uur gezwommen. Morgen gaan we waarschijnlijk kajakken. Nu naar bed!
S avonds?quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:31 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen! Had zin om te lunchen bij shabu maar al genoeg uit eten geweest de laatste tijd. Gisteren naar de nieuwste Batman geweest. Eerste helft was boring, tweede helft best leuk. Schoot af en toen wel door me heen: stel dat hier ook iemand binnenloopt en begint te schieten. S avonds een pizza gegeten en thuis nog een beetje tiramishu. Verder netjes spa blauw besteld in het restaurant. Mijn behoefte aan cola is weg, jee. Zo even douchen, weekmenu verzinnen en boodschappen doen
Mijn ouders! Ik zal even vragen voor de inloggegevensquote:Op zondag 5 augustus 2012 09:59 schreef _aurum_ het volgende:
Goedemorgen! Gisteraaf lekker gegeten, goed gezelschap gehad en toen iedereen weg was nog The Lorax gekeken
ik hoorde gister hierover: http://evmi.nl/marketing-(...)est-consumentenbond/
Misschien iemand met een consumentenbond abo, die meer info heeft?
Die zit in autocorrectquote:Op zondag 5 augustus 2012 10:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
maar tiramishu, dat is juist extra moeite
ZIjn er nog echte verse bakkers? Het gros is 'gewoon' fabrieksbrood, of het nu bij de supermarkt ligt of bij de bakker.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:43 schreef MarMar het volgende:
Ik vind brood van de verse bakker toch altijd lekkerderder. (voor zover ik uberhaupt brood eet)
Op dinsdag hier altijd 3 broden voor 4.50, dan halen we er zes en dan moet er meestal nog wel 1 of 2 supermarktbroden (ook c1000) bij om de week door te komen, best groot verschil tussen die twee.
Hier in de buurt zijn er wel een aantal, maar dan betaal je >4 euro voor een brood.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:49 schreef loveli het volgende:
[..]
ZIjn er nog echte verse bakkers? Het gros is 'gewoon' fabrieksbrood, of het nu bij de supermarkt ligt of bij de bakker.
Bij de panini bakten we trouwens wel elke ochtend vers broodjes from scratch, maar dat waren alleen belegde kleine broodjesquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:49 schreef loveli het volgende:
[..]
ZIjn er nog echte verse bakkers? Het gros is 'gewoon' fabrieksbrood, of het nu bij de supermarkt ligt of bij de bakker.
Dat bedoel ik, dat er nauwelijks verschil is.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Fabrieksbrood is helemaal niks mis mee, ja er zit broodverbetermiddel in maar anders blijft het geen 2 dagen goed, dat is logistiek gezien al helemaal niet handig.
Fabrieksbrood wordt in de namiddag en nacht gemaakt en dan in de ochtend naar de winkels vervoerd, het is dus echt wel vers.
Welkom!quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:53 schreef oinkoink12 het volgende:
Hoi hoi,
Ik kom me even hier melden. Ik ben 3 jaar geleden op een punt gekomen (120kg) dat afvallen noodzakelijk werd, omdat ik merkbaar een stuk trager werd tijdens het sporten. Veel dingen geprobeerd en uiteindelijk succes gehad met een atkins variant welke ik elk half jaar een maand gedaan heb. Op wat ups en downs (nieuwe baan, sportzomerstop en gigantisch aankomen) na, weet ik het over het algemeen stabiel te houden nu. Ik weeg nu 95 kilo en dat houd in dat ik sinds eergister een BMI van 25 heb. Ben twee weken geleden begonnen op 101 en mijn doel is nog 6 kilo voor het begin van het nieuwe competitieseizoen op 2 september. (en ooit een keer dat buikvet weg te krijgen) Hopelijk kan ik hier nog een hoop tips en trucs leren!
-oink
Ja na die 6 keer, heb ik een beetje een eigen schema, hoe ik het nog goed volhou.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Welkom!
Je hebt al een mooi resultaat! Je weet wel dat het in het begin harder gaat, en nu nog 6 kg in een maand afvallen best veel is?Doe je nog atkins?
Succes
In mijn afvalperiode is het ongeveer:quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Oink wat eet en drink je op een dag? Hoeveel sport in de week?
Knap resultaat iig, nu een regime zoeken wat je vol kan houden forever
6,5 IIRC, 2 uur sporten zonder inhoud is niet te doen anders.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:31 schreef V1z0R het volgende:
Je hebt door dat je zo een grote lading suiker naar binnen werkt? Hoeveel is dat bij ice-tea? 8gr per 100ml?
Begrijpelijk omdat je daarvoor alleen brinta als brandstof inneemt. Is nog geen goede reden om even bijna 100gr suiker weg te werkenquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:40 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
6,5 IIRC, 2 uur sporten zonder inhoud is niet te doen anders.
Water drinken is altijd al mijn zwakke punt geweest. Tis al heel wat dat ik uberhaupt nu een fles weg krijg. Tis ipv icetea soms ook gewoon limo ofzo, maar alleen water drinken trek ik absoluut niet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:48 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Begrijpelijk omdat je daarvoor alleen brinta als brandstof inneemt. Is nog geen goede reden om even bijna 100gr suiker weg te werken
Ik zal zo wel even pc aanzetten, wat makkelijker typen..
Is dat de grootste oorzaak geweest van je gewichtstoename, het drinken van suiker, of zijn er andere grote boosdoeners?quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:49 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Water drinken is altijd al mijn zwakke punt geweest. Tis al heel wat dat ik uberhaupt nu een fles weg krijg. Tis ipv icetea soms ook gewoon limo ofzo, maar alleen water drinken trek ik absoluut niet.
Ik ben sinds mijn 16de gewoon elk jaar 6 kilo zwaarder geworden tot mijn 22ste. Grootste oorzaak zat het in.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Is dat de grootste oorzaak geweest van je gewichtstoename, het drinken van suiker, of zijn er andere grote boosdoeners?
Ik heb al in tijden geen brood gegeten dus dat gaat me opzich goed af, ik weet alleen weinig dingen die echt "vullen" te vinden wat degelijk is. Bij kwark, eieren en fruit heb ik niet echt een vullend gevoelquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:14 schreef V1z0R het volgende:
Dat moet brood zijn of moet het gewoon eten zijn? Mij helpt kwark eten voor het slapen gaan om niet alleen beter te slapen (en herstellen na bijv. krachttraining) maar ook om 's ochtends makkelijker te eten.
Wat vind je trouwens van gewone thee? Of groene thee, i.p.v. frisdrank?
Lekker! Waar ben je nu precies? Hou het niet meer bijquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo, twee uur gekajakt, en een stukje gezwommen. Dat was de sport voor vandaag!
Thuis in Zweden..het was ook eiker. Helaas was het roer van m'n kajak kapot, waardoor ik met rechts veel meer moest werken..quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:42 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lekker! Waar ben je nu precies? Hou het niet meer bij
Zo, mijn lief is zijn zoon aan het wegbrengen naar zijn moeder dus ik moet hier aan de slag, afstoffen, dweilen, wc enzo maar het is zo lekker weer en ben eindelijk even lekker alleen
Oe vervelend, vooral dat je aan 1 kant meer moet werken..quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Thuis in Zweden..het was ook eiker. Helaas was het roer van m'n kajak kapot, waardoor ik met rechts veel meer moest werken..
Spierpijn morgen!
Voor mij op dit moment in mijn leven is het gewoon onmogelijk gebleken om een echt gezonde levensstijl aan te houden, het is al een heel stuk beter dan vroeger. Ik vind ook niet dat je kan spreken van "goede" en "slechte" diëten, voor de één werkt het om vanaf moment X de knop om te zetten voor de rest van zijn/haar leven, voor anderen is dit gewoon niet het geval.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Een gezondere levensstijl is ook echt willen en doorzetten Oink, kijk iedereen kan afvallen met een slecht dieet. Er zijn maar enkele die uit de juiste voedingstoffen de juiste stofjes halen.
Tuurlijk hoef je niet iets te eten wat je niet lust maar je dagplanning wat omgooien of wat meer moeite doen voor je voedsel, dat is gewoon nodig.
Als je dat gewend bent is het ook nog eens leuk om zo'n dagplanning in elkaar te flansen..
Zegt ze terwijl ze met een Westmalle Triipple in de tuin in de zon zit
Ijsthee is frisdrankquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:25 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik heb al in tijden geen brood gegeten dus dat gaat me opzich goed af, ik weet alleen weinig dingen die echt "vullen" te vinden wat degelijk is. Bij kwark, eieren en fruit heb ik niet echt een vullend gevoel
Ik denk geen frisdrank, ik hou niet van koolzuur. Thee vind ik soms wel te doen, maar niet echt dorstlessend.
Aaaaahhhhh....quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:46 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Voor mij op dit moment in mijn leven is het gewoon onmogelijk gebleken om een echt gezonde levensstijl aan te houden, het is al een heel stuk beter dan vroeger. Ik vind ook niet dat je kan spreken van "goede" en "slechte" diëten, voor de één werkt het om vanaf moment X de knop om te zetten voor de rest van zijn/haar leven, voor anderen is dit gewoon niet het geval.
Mijn doel is nu 89 kilo, en dat is lager dan ik sinds mijn 17de heb gewogen. En dan zo lang mogelijk volhouden
Hoezo is dat bullshit? Ik heb een hoop manieren geprobeerd, ook de "je moet niet diëten maar je levenspatroon aanpassen" aanpak, ik ben gewoon niet iemand die de rest van zijn leven gras blijft eten dag in dag uit, ik kan wel tegen mezelf gaan liegen, maar het is gebleken dat ik daar keihard van terug ga jojoën. Dit werkt momenteel voor me, nu moet ik alleen mijn patroon nog een beetje tweaken dat ik niet meer aankom als ik hier mee stop. En hoe ik dat ga doen, is hetgeen ik nu uitzoek.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:47 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Aaaaahhhhh....
Da's bullshitEn dan spreek ik uit ervaring en je situatie komt vrij veel met die van mijzelf overeen.
Franse kwark met wat aardbeien meestal. Ik drink ook een hoop "crystal clear rip-off" van de lidl, is goed spul en eigenlijk water met citroensap.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:46 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ijsthee is frisdrankAls het echt niet wil zou ik opzoek gaan naar drinken met toch wat minder suiker.
Ijskoude melk vind ik persoonlijk wel een goede dorstlesser.
Bij kwark, welke kwark moet ik denken? Van die vruchtenkwark met weinig vet en nog best een boel suiker?
Volle bak kwark zit ik namelijk wel goed vol van
Ik was eerder ook verslaafd aan suiker, was even lastig om van af te kicken maar ik drink nu 's weekends misschien een halve fles Dr Pepper en dat is het.
Overal waar je ziet waar overgewicht aan het toenemen is, is de consumptie van suiker immens toegenomen voornamelijk in de vorm van drinken.
Wil je meer kunnen eten zou ik als ik jou was aan de krachttraining gaan trouwens.
Pasta staat op het menu voor vanavond, met verse pesto en courgette...quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Oe vervelend, vooral dat je aan 1 kant meer moet werken..
Nou, vanavond maar lekker wat eiwitten (dat klinkt fout)
Omdat het bullshit is...quote:
Maar hoezo ben je van mening dat het "niet werkt zoals het nu is" ik ben op deze manier, in tegenstelling tot de "levenspatroonsverandering" netto al 25 kilo kwijt in 3 jaar en mijn terugschommellingen worden al steeds minder. Ik wil best toegeven dat mijn manier niet de meest ideale gezonde manier is, maar wel de manier die voor mij gewerkt heeft om te komen waar ik nu ben .quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:54 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Omdat het bullshit is...
Je hele situatie hoe je het omschreef heb ik zelf ook gehad en dat kun je echt wel doorbreken
Je moet alleen wel voor jezelf doorhebben dat het zo niet werkt en niet volhouden dat het zo is, dan komt er inderdaad geen verandering in.
Sorry, maar je bent nu ook jezelf aan het voorliegen. Je idee van een gezond levenspatroon omschrijf je daarom dus ook als 'gras eten'. Je plaagt jezelf er mee en dat werkt tegen je.
Je blijft volhouden dat ik denk dat dit de enige manier is, ik weet dat dit niet de enige manier is, maar dit is wel de manier die voor mij werkt. Nu die manier me hier heeft gebracht ben ik op zoek naar een nieuwe/aangepaste manier waardoor ik niet meer hoef af te vallen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:02 schreef V1z0R het volgende:
Omdat ik dus ook bleef schommelen totdat ik me ging inlezen in sport en voeding.
Ik kwam hier drie jaar geleden ook binnen met flink overgewicht en ik at veel te weinig, zo'n beetje precies op dezelfde manier als hoe jij het nu doet, en ja ik hield mijzelf ook voor dat het de enige manier was.
Niet dus
WB Geebeetje! Had je het leuk?quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:10 schreef Goodbye het volgende:
Terug van vakantie! Morgen weer keurig aan de bak, heb ook echt zin in gezond voedsel, is op vakantie niet altijd verkrijgbaar.
Ben tijdens een maand vakantie trouwens 1 kilo afgevallen, zei de weegschaal vanochtend. Geen idee of ik morgen ineens weer zwaarder ben, maar dat zien we dan wel weer.
Héél leuk!quote:
wb! Waar was je?quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:10 schreef Goodbye het volgende:
Terug van vakantie! Morgen weer keurig aan de bak, heb ook echt zin in gezond voedsel, is op vakantie niet altijd verkrijgbaar.
Ben tijdens een maand vakantie trouwens 1 kilo afgevallen, zei de weegschaal vanochtend. Geen idee of ik morgen ineens weer zwaarder ben, maar dat zien we dan wel weer.
Het is een manier die voor je werkt. Er zijn veel meer opties, het is niet binair. Voor veel mensen is het een valkuil dat ze na afvallen weer vervallen in de oude gewoontes waardoor ze dat overgewicht kregen. In plaats van elke keer de gevolgen oplossen met een tijdelijke oplossing, is het op de lange termijn vreselijk makkelijk als je je slechte gewoontes verandert.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:05 schreef oinkoink12 het volgende:
Je blijft volhouden dat ik denk dat dit de enige manier is, ik weet dat dit niet de enige manier is, maar dit is wel de manier die voor mij werkt. Nu die manier me hier heeft gebracht ben ik op zoek naar een nieuwe/aangepaste manier waardoor ik niet meer hoef af te vallen.
Keuzes en voorkeuren. Probeer je eet/leefpatroon zo aan te passen dat je valkuilen vermijdt, maak betere keuzes op gebied van voedsel en beweging, verdiep je in je energiehuishouding.quote:Dus ik sta heel erg open voor suggestiesook al klink ik misschien niet zo.
Wat betreft de krachttraining heb ik buiten mijn trainingsschema weinig tijd voor meer sport buitenshuis, de 4/5 keer training lijkt me voldoende, maar misschien kan ik binnenshuis wat meer doen
Klein maandje Maleisië + een paar dagen Hong Kong.quote:
wowquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Klein maandje Maleisië + een paar dagen Hong Kong.
Ik had gisteren volkoren pitabroodjes met sla en komkommer en klein gesneden gebakken kipquote:
Ik had iets vergelijkbaars, maar dan zonder broodje en veel kipshoarmaquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:28 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik had gisteren volkoren pitabroodjes met sla en komkommer en klein gesneden gebakken kip. EN vanavond thaise curry!
Bedankt!, hopelijk worden jullie me niet zo snel zat, veranderingen kosten tijdquote:
Wil je ook wel echt een gezonder leefpatroon of ben je wel tevreden met de methode die je nu gebruikt?quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:30 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik had iets vergelijkbaars, maar dan zonder broodje en veel kipshoarma
Na de tip hier, zit ik te denken aan volkoren macaroni met kaas
[..]
Bedankt!, hopelijk worden jullie me niet zo snel zat, veranderingen kosten tijd
Nou, dat zaten we net uit te rekenen. We hebben alles zelf geregeld, wat wel in de kosten scheelt. Neemt niet weg dat wij deze vakantie erg vaak voor de duurdere opties hebben gekozen (1 uur vliegen i.p.v. 8 uur met de bus, paar keer een super mooi hotel met bijbehorende hoge prijs). Alles bij elkaar zijn we met z'n tweeën 5000 euro kwijt, maar dat had wel echt goedkoper gekund. We hebben 5 vluchten + heen- en terugreis gedaan en dat hoeft in landen als Thailand of Vietnam niet zo vaak. Daarnaast is er veel te doen (jungle, duiken) en dat heeft ook allemaal zijn prijskaartje.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wow. Wat kost zoiets?
Oh even een vraag nu het toch over reizen gaat. Weet iemand of het nodig is inentingen te halen voor Jordanië? Heb vroeger gewoon de standaard kinderprikken gehad.
Zoals ik eerder al zei is dit voor mij de manier om af te vallen, maar niet om het "vol te houden". Aangezien ik niet denk dat ik in één keer kan veranderen wil ik het geleidelijk doen. Dus het antwoord op je vraag: Ja in stapjesquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:31 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wil je ook wel echt een gezonder leefpatroon of ben je wel tevreden met de methode die je nu gebruikt?
En als je macaroni met kaas eet, doe er dan ook wat groente bij
Ok, ds je wil wel wat beter gaan eten op de lange termijn als ik je goed begrijp...? Wat eet je eigenlijk als je niet op dieet bent?quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:33 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei is dit voor mij de manier om af te vallen, maar niet om het "vol te houden". Aangezien ik niet denk dat ik in één keer kan veranderen wil ik het geleidelijk doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dit is dus de rucola variant, maar dat is dan in plaats van spinazie.
Dus rucola, rode ui, paprika, kipfilet, ananas, Hollandse garnalen en yoghurt als dressing.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:05 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Je blijft volhouden dat ik denk dat dit de enige manier is, ik weet dat dit niet de enige manier is, maar dit is wel de manier die voor mij werkt. Nu die manier me hier heeft gebracht ben ik op zoek naar een nieuwe/aangepaste manier waardoor ik niet meer hoef af te vallen.
Dus ik sta heel erg open voor suggestiesook al klink ik misschien niet zo.
Wat betreft de krachttraining heb ik buiten mijn trainingsschema weinig tijd voor meer sport buitenshuis, de 4/5 keer training lijkt me voldoende, maar misschien kan ik binnenshuis wat meer doen
Daar ga ik je nu dus proberen van te overtuigen, dat het niet de enige manier is die voor je werkt
Co noemde al een goed punt, je bent waarschijnlijk gevoelig voor snelle KH's, daarom kun je vrij snel aankomen wanneer je die inneemt en val je snel af wanneer je die mijd.
Blijf er dus bij dat het belangrijk is dat je jouw verbranding omhoog gooit door middel van krachttraining.
Scheelt waarschijnlijk dat je dan ook wel snel spiermassa kunt aanleggen wat alleen maar een voordeel is.spijt me wel dat ik je dan aanraad toch minimaal 2x in de week 45min aan krachttraining te doen.
Bijkomend voordeel is dat je zo wel veel meer kunt eten(zit zelf zo rond de 3200kcal per dag)
Begin anders eens met 15min push-ups te doen 's ochtends, de tijd om net iets eerder wakker te worden heb je vast wel
Wat ik doe om niet meer te jojoën, geen tot weinig suikers meer, geen snelle KH's in de vorm van witte pasta's en maar minimaal met aardappels, wel genoeg gezonde vetten en veel eiwitten binnen krijgen.
Dat dus in combinatie met krachttrainingVind cardioen persoonlijk niet veel aan en helemaal niet als dat een uur inneemt. 3x in de week 45min kracht gevolgd door 20min cardio vind ik veel leuker.
Punt is dus wel dat je iets moet vinden wat je leuk vind
Hoe mijn dag er ongeveer uitziet (dit is een veelvoorkomende donderdag):
O: havermout met melk en rozijnen en een banaan
T: boterham met pindakaas
L: 2 bth met paprika/kipfilet/paarderookvlees, stukje zalm of forelfilet, 2 kiwi's en 2 glazen melk
T: bth kalkoenfilet/peer, glas melk
T: blikje makreelfilets in olijfolie, glas melk
S: 45min kracht/30min HIIT
D: groot bord bruine bonen met spek en zigeunersalade
T: glas wodka, handje amandelen
T: bak magere kwark
Alleen het fruit en de wodka hebben snelle suikers in dit geval.
Groente kun je voldoende aan komen door het te verdelen, dus niet dat je halve bord vol met groente ligt 's avonds (als dat een struikelblok is) de combinatie paprika met kip is erg lekker bijvoorbeeld.
Waldkorn met rucola of spinazie en paar plakken schinken...
Smaken verschillen dus dat zul je zelf moeten uitzoeken wat voor je werkt.
Vragen mag altijd, daar is dit topic voor
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Ik ben een luie eter, vooral tijdens mijn vorige werk (in een winkelcentrum) om een impressie te geven wat ik 3 jaar geleden at (en half nederland naar mijn wetenquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:36 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ok, ds je wil wel wat beter gaan eten op de lange termijn als ik je goed begrijp...? Wat eet je eigenlijk als je niet op dieet bent?
quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:38 schreef V1z0R het volgende:
Ik ga weer kapsalon etenbij m'n ouders dit keer. Dus al even bakje spinaziesalade gehad omdat het dan met ijsbergsla is
Spinaziesalade is dus niet alleen het gras in dit geval
Ziehier een foto er van:Die salade ziet er goed uit. Ik merk ook gewoon dat het een kwestie is van een beetje tijd er in stoppen, zoals ik al zei, ik ben een luie eter, gezond eten en fruit is voor mij al 40% kwestie van of het voor mijn neus ligt. Mijn vriendin helpt me de laatste tijd al enorm daarmee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dit is dus de rucola variant, maar dat is dan in plaats van spinazie.
Dus rucola, rode ui, paprika, kipfilet, ananas, Hollandse garnalen en yoghurt als dressing.
[..]
Daar ga ik je nu dus proberen van te overtuigen, dat het niet de enige manier is die voor je werkt
Co noemde al een goed punt, je bent waarschijnlijk gevoelig voor snelle KH's, daarom kun je vrij snel aankomen wanneer je die inneemt en val je snel af wanneer je die mijd.
Blijf er dus bij dat het belangrijk is dat je jouw verbranding omhoog gooit door middel van krachttraining.
Scheelt waarschijnlijk dat je dan ook wel snel spiermassa kunt aanleggen wat alleen maar een voordeel is.spijt me wel dat ik je dan aanraad toch minimaal 2x in de week 45min aan krachttraining te doen.
Bijkomend voordeel is dat je zo wel veel meer kunt eten(zit zelf zo rond de 3200kcal per dag)
Begin anders eens met 15min push-ups te doen 's ochtends, de tijd om net iets eerder wakker te worden heb je vast wel
Wat ik doe om niet meer te jojoën, geen tot weinig suikers meer, geen snelle KH's in de vorm van witte pasta's en maar minimaal met aardappels, wel genoeg gezonde vetten en veel eiwitten binnen krijgen.
Dat dus in combinatie met krachttrainingVind cardioen persoonlijk niet veel aan en helemaal niet als dat een uur inneemt. 3x in de week 45min kracht gevolgd door 20min cardio vind ik veel leuker.
Punt is dus wel dat je iets moet vinden wat je leuk vind
Hoe mijn dag er ongeveer uitziet (dit is een veelvoorkomende donderdag):
O: havermout met melk en rozijnen en een banaan
T: boterham met pindakaas
L: 2 bth met paprika/kipfilet/paarderookvlees, stukje zalm of forelfilet, 2 kiwi's en 2 glazen melk
T: bth kalkoenfilet/peer, glas melk
T: blikje makreelfilets in olijfolie, glas melk
S: 45min kracht/30min HIIT
D: groot bord bruine bonen met spek en zigeunersalade
T: glas wodka, handje amandelen
T: bak magere kwark
Alleen het fruit en de wodka hebben snelle suikers in dit geval.
Groente kun je voldoende aan komen door het te verdelen, dus niet dat je halve bord vol met groente ligt 's avonds (als dat een struikelblok is) de combinatie paprika met kip is erg lekker bijvoorbeeld.
Waldkorn met rucola of spinazie en paar plakken schinken...
Smaken verschillen dus dat zul je zelf moeten uitzoeken wat voor je werkt.
Vragen mag altijd, daar is dit topic voor
Is het mogelijk om thuis krachttraining te doen? Die pushups en sit-ups was ik sinds vanmorgen mee begonnen.
Ik moet zeggen dat je best een hoop voer wegwerkt op een donderdag. Waar ik vooral nog problemen mee heb is op dagen dat ik heel veel sport, toernooidagen enzo. Wat is dan een goede manier om op energie te blijven? Ik grijp dan heel snel naar iets vets, niet alleen omdat ik het lekker vind, maar ook omdat mijn lichaam daar om schreeuwt.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
Mijn vriendin werkt naast de deur, die is dus rond 5 uur thuis. Aangezien ik nu vrij strak dieet heb ik zodra ik thuis kom om kwart over 6 gewoon keihard de behoefte aan eten, vandaar dat zij momenteel vaker kookt. Ik ben in staat te koken, vind t ook hartstikke leukquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:02 schreef V1z0R het volgende:
Trek je zaterdagmiddag er voor uit (kost je 3 uurtjes), dan maak je alles voor de rest van de week, ben ook van het simpele zelf inderdaad.
Dan grill ik een kilo kip en maak ik een grote kom met de basisingrediënten van deze salades, dus het wassen en snijden van de stevige groenten in dit geval de paprika, spinazie en rode ui. Verdeel het over paar bakjes en dan is het alleen nog wat kip er doorheen handje garnalen en scheutje yoghurt (5min) en je hebt snel een basisportie groente.ja donderdag is de dag waarop ik met krachttraining vaak erg zwaar ga, dus dan 'mag' ik ook meer wegstouwen
Vet is helemaal niet verkeerd, maar zoek dan de goede vetten op. Zalm/makreel/haring, zijn vaak ook nog makkelijk qua bereiding, vrijwel geen eigenlijk.
Bereid je vriendin vaak het eten? If so, ga dan zelf eens aan de slag, zo snijd ik paprika's 10x sneller tegenwoordig dan eerder.
Heb je Ml-etje die snijd er zo een kilo groente doorheen zonder dat ze erbij kijkt
Die echte honger wil je eigenlijk vermijden, gedurende de tijd dat je die energie dus nodig hebt neem je het niet en zodra je stil gaat zitten gaan er dingen in.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:05 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Mijn vriendin werkt naast de deur, die is dus rond 5 uur thuis. Aangezien ik nu vrij strak dieet heb ik zodra ik thuis kom om kwart over 6 gewoon keihard de behoefte aan eten, vandaar dat zij momenteel vaker kookt. Ik ben in staat te koken, vind t ook hartstikke leuk
Heb je nog tips om die magere franse bende naar binnen te krijgen? Zonder dat het je neus uit komt?quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:10 schreef V1z0R het volgende:
Die echte honger wil je eigenlijk vermijden, gedurende de tijd dat je die energie dus nodig hebt neem je het niet en zodra je stil gaat zitten gaan er dingen in.
Probeer overdag voldoende te eten en bij het avondeten dan gewoon minder, zeker met de KH's.
Probeer morgenavond voor het slapen gaan anders eens een volle bak kwark, en kijk dan eens of je al makkelijker kunt ontbijten de volgende dag!
Ontbijt blijft belangrijk.niet met bruine bonen, Nallie?!
Ja bruine bonen, kapsalon, paard, Hiit... maar ja als ik dat allemaal ga zeggen dan lijkt t net alsof ik de hele tijd aan je denkquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:10 schreef V1z0R het volgende:
T'is een wonder dat je alle vingers nog hebt, Ml!
[..]
Die echte honger wil je eigenlijk vermijden, gedurende de tijd dat je die energie dus nodig hebt neem je het niet en zodra je stil gaat zitten gaan er dingen in.
Probeer overdag voldoende te eten en bij het avondeten dan gewoon minder, zeker met de KH's.
Probeer morgenavond voor het slapen gaan anders eens een volle bak kwark, en kijk dan eens of je al makkelijker kunt ontbijten de volgende dag!
Ontbijt blijft belangrijk.niet met bruine bonen, Nallie?!
Ik gooide er vorig jaar toen ik het probeerde een eetlepel zoetstof in dat maakte het dragelijkquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:13 schreef V1z0R het volgende:
Neem die van de C1000, is al een stuk romiger, of die van Senoble vind ik ook wel fijn.
En gewoon doorhappen!Maar ik vind kwark dus hemels
anderen vinden het al weer lekkerder door te mengen met yoghurt of fruit, sommigen met noten...
Was er iets mis met volle kwark?quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:11 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Heb je nog tips om die magere franse bende naar binnen te krijgen? Zonder dat het je neus uit komt?
En dat jaquote:
Niet echt, maar onder je onderhoud blijven gaat lastiger als je 's avonds nog even 650kcal er in gooit.quote:
Ik ben helemaal verzot op mijn setje keramische messen van Sabatier <3quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:20 schreef V1z0R het volgende:
Of dat je me goed kent, NallieZo zag ik laatst raw brownies in de winkel...
[..]
Niet echt, maar onder je onderhoud blijven gaat lastiger als je 's avonds nog even 650kcal er in gooit.
Da's ook weer zo, Ml, met m'n F. Herder -mesje kijk ik ook altijd wel uit
Geen flauw idee, ik was verdwaald in de Jumbo en was beland bij de koekjes en zo, zag toen raw brownies en dacht aan Nalliequote:Op zondag 5 augustus 2012 17:22 schreef Perruche het volgende:
Raw brownies in de winkel? Niet gewoon nog niet gebakken brownie of wel?
Oink dat is inderdaad niet echt een gezond eetpatroon! Succes iig om het beter te maken
Ah, je bent dus gewoon zuinig op je messenquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:21 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal verzot op mijn setje keramische messen van Sabatier <3
quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Geen flauw idee, ik was verdwaald in de Jumbo en was beland bij de koekjes en zo, zag toen raw brownies en dacht aan Nallie
Dat klinkt heerlijk Perr!quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:23 schreef Perruche het volgende:
Ik ben muesli aan het maken!! 4-korenvlokken, agavesirppo, kaneel, sesamzaad, hazelnoten, zonnebloempitten. Nu even in de oven, en straks in een oud koffieblik met dadels en rozijnen.
SPOILER: wat eraan vooraf ging :+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Ik doe badminton, en in de zomerstop squashquote:Op zondag 5 augustus 2012 18:03 schreef sigme het volgende:
Welkom oinkoink12!
Wat voor sport doe je eigenlijk?
quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aloha, welkom Oink!
Ik heb mn mams cola mee terug laten nemen
SPOILER: wat eraan vooraf ging :+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tenk joe! Mams is wel lief maar met gesprekken zoals deze dan vraag ik me wel eens af of ze nog luistertquote:
Klinkt zeker lekker!quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:29 schreef Perruche het volgende:
Ok, mijn granola was echt LEKKER. heb nu een illy-bus vol, ik denk niet dat 'ie lang leef blijft!
- 4 korenvlokken
- sesamzaad
- zonnebloempitten
- hazelnoten
- zout, kaneel
Mengsel maken van 5 eetlepels agavesiroop, 2 eetlepels neutrale olie en gember (geraspt). Dit aan de kook brengen en over de mix heen doen, dan 30 minuten op 120 graden en elke 10 minuten omscheppen. Ik heb er nog rozijnen en dadels door gedaan, en nu zit 'ie in de pot.
Ja hoorquote:Op zondag 5 augustus 2012 18:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Klinkt zeker lekker!Ben duidelijk minder culinair onderlegd, ik denk dat ik het zou kunnen verpesten
![]()
Maak je op bestelling?
Klinkt erg goed. Moet ik ook eens proberen!quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:29 schreef Perruche het volgende:
Ok, mijn granola was echt LEKKER. heb nu een illy-bus vol, ik denk niet dat 'ie lang leef blijft!
- 4 korenvlokken
- sesamzaad
- zonnebloempitten
- hazelnoten
- zout, kaneel
Mengsel maken van 5 eetlepels agavesiroop, 2 eetlepels neutrale olie en gember (geraspt). Dit aan de kook brengen en over de mix heen doen, dan 30 minuten op 120 graden en elke 10 minuten omscheppen. Ik heb er nog rozijnen en dadels door gedaan, en nu zit 'ie in de pot.
Ja, stuur maar op +quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:29 schreef Perruche het volgende:
- 4 korenvlokken
- sesamzaad
- zonnebloempitten
- hazelnoten
- zout, kaneel
Dat krokante velletje van de kip he..quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:34 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, stuur maar op +
MariaMOeders, vermoeiende mensen zijn dat ja ':)
Zo de kip is zowat op , velletje heerlijk krokant, was alleen dussssssssssss veel kip
Maar heb nog wel een lekker stuk kipfilet over wat ik morgen op brood gooi en nog een kippenpootje die ik in de vriezer gooi en bij lekkere trek of alleen eten, in de magnetron opwarm
Handig juist, kan jij vlees maken wat je op dat moment wilquote:Op zondag 5 augustus 2012 19:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Damn mn vegetarische Duutser soms....
Het winkelen bedoel je? Het ergste brrr is dat ik geen mooie blouse en pantalons kon vinden. Alleen maar goedkope fludderstof zonder fatsoenlijke vorm.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat een heerlijk lijstje Tink...
Behalve dan je S... Brrrrrrrrrrrr
Wat een reactie op de icetea, één van de tips was melk drinken, in halfvolle melk zit net zoveel suiker. (6,5g/100ml) Wat kun je uberhaupt drinken behalve water en thee? Zoals eerder al gezegd eet ik dagelijks een hoop eiwitten om de spierverbranding tegen te gaanquote:Op zondag 5 augustus 2012 19:39 schreef the85mc het volgende:
Welkom Oink! Ik zie dat er al aardig wat tips zijn gegeven dus misschien beetje dubbel:
-ijsthee is gewoon crap, zeker 1,5 liter. (Hoe kun je dat trouwens in low carb doen?) Als je perse koolhydraten wil eet dan fruit, anders kwark voor de eiwitten
- je bent aan het crashen met 6 kg in een maand. Dat ga je niet er af houden. Je eet veeeeeel te weinig. Je bent nu spieren aan het verbranden. Je kunt beter flink krachttrainen en je KH ruilen voor eiwit. Dan gaat je rustverbranding omhoog en is het afvallen op lange termijn makkelijker.
Ik ben lichter en ik denk kleiner dan jij en ik eet een stuk meer. Lijstje van vandaag:
O: 4 boterhammen, eitje ham kaas. beker Melk
L 4 boterhammen ham smeerkaas
T 200 gram aardbeien
T Biertje in de bioscoop
D Pastasalade met weinig pasta maar veel groenten en kip
B: half uurtje fietsen
T 500 gram kwark
En hiermee blijf ik op gewicht, 81-82 kg.
Gewoon niks anders dan water en thee drinken?quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:32 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Wat een reactie op de icetea, één van de tips was melk drinken, in halfvolle melk zit net zoveel suiker. (6,5g/100ml) Wat kun je uberhaupt drinken behalve water en thee? Zoals eerder al gezegd eet ik dagelijks een hoop eiwitten om de spierverbranding tegen te gaanen ben ik over 6 kilo klaar hiermee en tijd voor een nieuwe fase!
Op niet sportdagen drink ik idd crystal clearquote:Op zondag 5 augustus 2012 20:37 schreef Nallie het volgende:
[..]
Gewoon niks anders dan water en thee drinken?
Eventueel wat limonadesiroop zonder suiker of light frisdrank als je echt behoefte hebt aan dat zoete...
Ik drink doorgaans koffie, water en thee. En ' s avonds soms een borrel.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:38 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Op niet sportdagen drink ik idd crystal clearEn op sportdagen ice-tea, kijken wat ik daarvoor als vervanger kan vinden.
Tijdens het sporten vallen thee en koffie al af natuurlijk.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik drink doorgaans koffie, water en thee. En ' s avonds soms een borrel.
Wat is er mis met water dan?quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:43 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Tijdens het sporten vallen thee en koffie al af natuurlijk.
Dan val ik na een uur of 2 omquote:
Dat zou misschien ook helpen, ik vind het trouwens heel erg knap als je op water en thee kunt leven en sporten je hele leven.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:45 schreef Nallie het volgende:
[..]
Dan moet je meer eten voordat je gaat sporten.
Makkelijkquote:Op zondag 5 augustus 2012 20:49 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Dat zou misschien ook helpen, ik vind het trouwens heel erg knap als je op water en thee kunt leven en sporten je hele leven.
Ik dacht dat het met 28kcal/100ml niet heel erg was, maar ik ben tot inkeer hoorquote:Op zondag 5 augustus 2012 20:50 schreef Nallie het volgende:
[..]
Makkelijkik eet mn calorieen liever dan dat ik ze opdrink.
Maar tuurlijk drink ik weleens koffie met melk of een glaasje cola light of alcohol als ik ga stappen.
Dat kan ook best. Maar 1,5 liter icetea is gewoon zonde als je wil afvallen.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:52 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het met 28kcal/100ml niet heel erg was, maar ik ben tot inkeer hoor
Dit dus. Er zit gewoon niks nuttigs in voor je lichaam in ijsthee. En dan ook nog anderhalve liter.. Voor diezelfde kcals kun je nog een maaltijdsalade eten ongeveer. En 1,5 kg verliezen per week is veel, te veel. Ga eerder voor iets tussen 0,5 - 1 kg per week. Nu moet je een energie tekort hebben van 13500 kcal per week.. Dus per dag bijna 2000! kcal per dag onder verbruik.. Dat is vragen om jojoen. Ik vind het knap wat je al hebt bereikt, maar je bent nu niet gezond bezig.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:50 schreef Nallie het volgende:
[..]
Makkelijkik eet mn calorieen liever dan dat ik ze opdrink.
Maar tuurlijk drink ik weleens koffie met melk of een glaasje cola light of alcohol als ik ga stappen.
Dat kan ook best. Maar 1,5 liter icetea is gewoon zonde als je wil afvallen.
Niet heel erg nee, maar zoals met alles: doe het met mate. 1,5 liter op een dag is dat niet. Als het voor de lekker is, probeer het dan eens met 1 glas per dag. Of aanlengen met spa-water of zelf ice tea maken met minder suikerquote:Op zondag 5 augustus 2012 20:52 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het met 28kcal/100ml niet heel erg was, maar ik ben tot inkeer hoor
Nu ga je niet naar de hemelquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:03 schreef sigme het volgende:
S: kwartier vloekend achter schapen aan rennen. 7 ooien over een hekje gooien. Nog een kwartier vloekend achter schapen aan rennen.
Maar de bokken zijn van de ooien gescheiden.
Das opzich ook wel een idee, ipv anderhalve liter, gewoon een halve liter fles meenemen naast een fles water naar de sportquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Niet heel erg nee, maar zoals met alles: doe het met mate. 1,5 liter op een dag is dat niet. Als het voor de lekker is, probeer het dan eens met 1 glas per dag. Of aanlengen met spa-water of zelf ice tea maken met minder suiker.
Zelf drink ik véél water en thee, meestal 1 kop koffie per dag en soms (1 à 2x per week) ice teaof een glas (vers) sap.
Dan drink ik water. Ben geen duursporter.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:43 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Tijdens het sporten vallen thee en koffie al af natuurlijk.
Ik ben een arme zondares die hoopt op vergeving.quote:
Kut is dat, komt vaak harder aan dan dat je verwacht. "gewoon' afwachten van wat ze erover kwijt wil, gelukkig gaat het ook snel weer weg maar blijft het bij vlagen terugkomen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:29 schreef MarMar het volgende:
![]()
Net gehoord dat een vader van een klasgenootje van de oudste waar ze 8 jaar bij in de klas heeft gezeten plotseling is overleden.
Kind troosten en ook bij ons komt het ff aan..
Een van de ooitjes heeft me gemerkt met een duidelijke afdruk van het feit dat ze koosjer is: gespleten hoeven. Op m'n tietquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Zolang je vloekend met je schaapjes rondgooit, is het hel en verdoemenis natuurlijk!
Maar ik denk dat je kont veel goed maakt bij de poort
blokker kan.. of een willekeurig electronica zaak..quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:59 schreef Probability het volgende:
Stomme vraag, maar waar koop je stofzuiger zakken? Ik heb een stofzuiger van Bosch. Zat zelf te denken aan Blokker? Of moet ik ze echt bestellen oid bij de fabrikant?
Elektronica zaak? Daar was ik nooit opgekomen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:04 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
blokker kan.. of een willekeurig electronica zaak..
Doe maar kiezen en dan de aanbiedingen doen natuurlijk
Klinkt lekker! Waar koop je 4 koren vlokken en agavesiroop? En bedoel je sla olie?quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:29 schreef Perruche het volgende:
- 4 korenvlokken
- sesamzaad
- zonnebloempitten
- hazelnoten
- zout, kaneel
Bij marskramer heb je sowieso de goedkope neppers liggen, scheelt een boel met de echten.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:15 schreef Probability het volgende:
[..]
Elektronica zaak? Daar was ik nooit opgekomen.
handyman (zit ook in almere centrum) die verkoopt vaak merkloze die goedkoper zijn...quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:15 schreef Probability het volgende:
[..]
Elektronica zaak? Daar was ik nooit opgekomen.
Geen herfstverrassingen? Mooie mental image.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:03 schreef sigme het volgende:
S: kwartier vloekend achter schapen aan rennen. 7 ooien over een hekje gooien. Nog een kwartier vloekend achter schapen aan rennen.
Maar de bokken zijn van de ooien gescheiden.
Hema.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:46 schreef Sarabi het volgende:
Morgen maar eens een winkel zoeken waar ze een meetlint verkopen.
Toch wel leuk om te zien of de 30 day shred nut heeft.
Blouse -> Gerry Webber, moet toch te vinden zijn in de uitverkoop en regio.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het winkelen bedoel je? Het ergste brrr is dat ik geen mooie blouse en pantalons kon vinden. Alleen maar goedkope fludderstof zonder fatsoenlijke vorm.
Ben ook wel benieuwd! Hoe lang ben je bezig per keer?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:46 schreef Sarabi het volgende:
Morgen maar eens een winkel zoeken waar ze een meetlint verkopen.
Toch wel leuk om te zien of de 30 day shred nut heeft.
Ekoplaza, merk Demeter. Agavesiroop hebben ze daar ook. En sla olie kan, of zonnebloem, of walnoot, of zoiets. Geen sesam of olijf!quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:41 schreef Probability het volgende:
[..]
Klinkt lekker! Waar koop je 4 koren vlokken en agavesiroop? En bedoel je sla olie?
Kan kokosolie ook? Lijkt me ook wel lekker.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:55 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ekoplaza, merk Demeter. Agavesiroop hebben ze daar ook. En sla olie kan, of zonnebloem, of walnoot, of zoiets. Geen sesam of olijf!
Ik gebruik de olie best vaak. Bakken en in smoothies. Jum!quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:02 schreef loveli het volgende:
Agavesiroop is pure fructose, gebruik het met mate.
Kokosolie is tof. Niet vanwege omega's, maar het is goed voor je huid en je valt er van af.
Vast wel! Van mij mag allesquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:58 schreef An24 het volgende:
[..]
Kan kokosolie ook? Lijkt me ook wel lekker.
Van 5 eetlepels op een halve kilo muesli zal ik niet doodgaanquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:02 schreef loveli het volgende:
Agavesiroop is pure fructose, gebruik het met mate.
.Nop. Ben ik ook geweest.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Blouse -> Gerry Webber, moet toch te vinden zijn in de uitverkoop en regio.
Iets meer dan 20 minuten. En ik kan bevestigen dat je verschil zietquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:55 schreef Probability het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd! Hoe lang ben je bezig per keer?
Mager > minder vet, vet houdt je langer verzadigd. Vaak wordt alles "mager" ook opgevangen met meer suiker. Het ligt een beetje aan je "strategie" en aan wat je lekkerder vind! Als je het lust zou je ook kwark kunnen proberen, meer eiwitten > langer verzadigd.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:42 schreef Sharana_LV het volgende:
Mijn lijstje is er van het weekend niet echt van gekomenvandaag dan maar wel
ik heb iig al een bakje fruit (appel meloen aardbei) vanochtend gemaakt en voor tussendoor wortels mee, eens kijken hoe de dag verloopt.
Ik ga zo even yoghurt kopen. Ik heb normaal altijd ah magere yoghurt maar zie hier veel griekse yoghurt langskomen, is dat beter? Ik ga zo ook even kijken voor speltbrood eb als we de bakker niet redden in de pauze dan probeer ik wel dat alison brood bij de appie, hebben ze daar nog verschillende in?
Oke! Ik heb liever minder suiker en dan wat meer vetquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:45 schreef Perruche het volgende:
[..]
Mager > minder vet, vet houdt je langer verzadigd. Vaak wordt alles "mager" ook opgevangen met meer suiker. Het ligt een beetje aan je "strategie" en aan wat je lekkerder vind! Als je het lust zou je ook kwark kunnen proberen, meer eiwitten > langer verzadigd.
Allissonbrood hebben ze ook Bio, die vind ik zelf heel lekker, die "gewone" heb ik nooit gehad.
Dat is niet weinig hoor, zit meestal ei in, of tonijn, of pasta etc.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Perr, broodje en soep? Anders wel erg weinig
Ik vind het allemaal viesquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:00 schreef Sharana_LV het volgende:
Oke! Ik heb liever minder suiker en dan wat meer vetHeb je nog aanraders qua kwark?
okayquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat is niet weinig hoor, zit meestal ei in, of tonijn, of pasta etc.
[..]
Ik vind het allemaal vies
Ja? Hmm dan moet ik daar vanmiddag maar eens gaan kijkenquote:
V&D heeft het ook, of hobbywinkelsquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja? Hmm dan moet ik daar vanmiddag maar eens gaan kijken
Is wel gevaarlijk, want wil daar nog steeds een broek kopen maar ik zou geen kleren meer kopen.....
@Probability
Per keer/dag ben ik 20-25 minuten bezig met Jillian.
Omdat het niet zo lang is ga ik daarna nog wat cardio doen.
Verder net de conceptversie van mijn masterscriptie teruggekregen en dat viel niet tegen
Had mezelf nu twee weken de tijd gegeven om te verbeteren maar ik denk dat ik met een klein weekje wel klaar ben.
Je kent me, het is nooit te weinigquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:16 schreef Nallie het volgende:
Morning
Ik werd wakker met een dicht oor... lekker irritant
Vind je lijstje ook niet heel veel Perr! Maar wel lekker weer
Thanksquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:28 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
V&D heeft het ook, of hobbywinkels
Shoppen bij je moeder, veel betere optie!quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanksheb er net eentje geleent van mijn moeder.
Dus het before- gewicht en maten zijn nu bekend, zometeen nog even de foto maken.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:01 schreef oinkoink12 het volgende:
Op mijn werk anderhalve liter water, thuis moet ik maar weer even kijken
Ik mag hopen van niet!quote:
Thanks! Ik slaap een nacht in de woestijn, dus die A-prik lijkt me wel verstandig. Op de site van thuisvaccinatie stond ook al eea en mijn broer noemde alle vaccinaties 'onzin als je niets koopt bij kraampjes', dus ik wilde het even checkenquote:Op zondag 5 augustus 2012 19:06 schreef Phaidra het volgende:
Maria![]()
Vik, voor Jordanië zou ik zeker DTP herhalen (is geloof ik 10 jaar geldig, dus als je na de kindertijd geen meer hebt gehad, nu wel doen!), hepatitis B zou ik wel doen, maar vraag het even na bij de GGD. Waarschijnlijk niet verplicht. Hepatitis A alleen als je buiten toeristische gebieden komt of eten / drinken van locals krijgt (overnachting bij bedoeïenen of zo). Gele koorts zou ik ook navragen, als het verplicht is en je hebt 'm niet, kom je wellicht het land niet in.
Net overheerlijke varkenshaasjes klaargemaakt, en nog beter, opgegeten zónder huilend babietje op schoot(afgelopen 3 weken was het standaard drama als wij gingen eten, ongeacht het tijdstip).
DTP en HepA wordt voor heel veel bestemmingen aangeraden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Thanks! Ik slaap een nacht in de woestijn, dus die A-prik lijkt me wel verstandig. Op de site van thuisvaccinatie stond ook al eea en mijn broer noemde alle vaccinaties 'onzin als je niets koopt bij kraampjes', dus ik wilde het even checken. Ga nu het formulier van thuisvaccinatie maar eens invullen dus
.
Fijn dat het beter gaat met je zoontje.
Eind oktober en kutquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:21 schreef Perruche het volgende:
Mijn granola is superlekker. Misschien moet ik een granolawinkel openen!
Wanneer vertrek je eigenlijk Vikkestein? En hoe gaat het met je loopblessure?
Doorloopsnelheid iddquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
DTP en HepA wordt voor heel veel bestemmingen aangeraden.
En je moet juist wel eten bij kraampjes op de straat, want dat is leuk. Let daarbij alleen wel op of het een goede doorloopsnelheid heeft en skip het vlees zoveel mogelijk, tenzij je weet dat er een flinke doorloopsnelheid is en het dus niet al uren in de zon ligt te liggen.
Stom dat het nog steeds niet veel beter gaatquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Eind oktober en kut. Volgende week weer sportarts, maar ik heb nog steeds aardig last zo nu en dan, dus ik zie mezelf voorlopig nog niet lopen. Als 'ie maar niet zegt dat ik helemaal niet meer mag sporten
.
Oh en duimen jullie allemaal voor me dat het mooie weer van eind deze week volgende week doorzet?Dan heb ik op het juiste moment vrijgenomen
.
Ik mis een zelfstandig naamwoord.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:24 schreef Viking84 het volgende:
Mijn lijstje:
O: 250 ml met wat suiker (ananas vergeten en zure kwark trek ik niet)
Kut voor je, dat je zo snel spieren opbouwt en vet verliest. Daar zul je nog jaren last van houden, helaas.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:43 schreef the85mc het volgende:
Ik ken granola helemaal niet.. wat is het precies?
f*ck mijn genen/aanleg zeg. Ik ben de laatste tijd langzaam iets meer aan het eten en weer begonnen met krachttrainen. Het resultaat: 83,5 kg. (dus 5,5 kg zwaarder dan eind juni...) Vetvrijemassa 74.5 kg.. Dat was laatst rond de 71 kg. Borstomtrek is 114cm.
Op zich is het niet erg dat ik meer spieren krijg, maar ik wil niet lomp worden zeg maar. Ik doe krachttraining niet eens zo zwaar en doe al veel herhalingen ipv heel zwaar.. Ik weet even niet goed wat ik nu moet doen. Ik wil niet mn hele leven zo extreem leven als vlak voor de wedstrijden om maar op gewicht te blijven..
Heb ik gisteren gemaakt, muesli gebakken in de oven met hazelnootjes en zonnebloempitten en kaneel en gember enzo. Lekker ter afwisseling van "gewone" muesli en gezonder dan wat je in de winkel koopt!quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:43 schreef the85mc het volgende:
Ik ken granola helemaal niet.. wat is het precies?
Ik verlies dus bijna geen vet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Kut voor je, dat je zo snel spieren opbouwt en vet verliest. Daar zul je nog jaren last van houden, helaas.
Ik zie het probleem nietquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:48 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik verlies dus bijna geen vet.Blijft beetje hangen tussen 10-11%.. En ik wil niet lomper worden want dan kan ik dus geen wedstrijden meer varen in deze boot..
quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:49 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik zie het probleem nietdan stop je toch met krachttraining? Ga je lekker hardlopen ofzo.
haha ja dat kan ook. Maar stuurtje van dit jaar was maar 53 kg.. Veel lichter dan dat wordt het niet. Alleen de andere gast was ook 80 kg en 2 gasten van 80+kg in een team is vrij zeldzaam. We kwamen dan ook nooit kracht te kortquote:
Klinkt goed V1z! En rookworstquote:maandag 6 augustus 2012 13:12 schreef V1z0R het volgende:
Zo eerst even wat voor ophalen voor m'n beestjes...
En dan hebben we liggen, Thundercats S1 & S2, Thundercats 2011, LotR, HP 1-7, Star Wars I-VI, Batman Begins, The Dark Knight, (even kijken of ik een goed TDKR kan vinden), Indiana Jones 1-3 (fuck 4!), Requiem for a dream, The pianist, Up, Hotel Rwanda...
Kijken hoe ver we komen
Zonet even bij restaurantje om de hoek een carpaccio als lunch gegeten, en een rookworst met mosterd bij de hema gehaald
Wat schattig!quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:20 schreef _aurum_ het volgende:
Deze week nog werken en volgende week naar DublinEn ik ga waarschijnlijk samen met mijn broer een verjaardagstaart maken voor zijn vriendin
Dus mijn zin om te werken is er deze week niet echt
Klinkt tof! Al zie ik jou niet snel vissenquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai! Terug van een lang weekendje BiesboschWas tof!
![]()
Heb ik hier nog iets heel spannends gemist?
ja he! Kan ik mijn kitchenaid weer gebruikenquote:
Volgens mij komt dat door mensen die marktplaats als een online rommelmarkt zienquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:27 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ben mijn oude meuk via marktplaats aan het verkopen, echt de mails die ik krijg zijn te grappig.
mensen die ver onder een reeele prijs bieden en dan 5 euro erbij opdoen als ze het vanavond op kunnen halen![]()
Ik ben ook iedereen om me heen aan het forcefeecen. Gister koekjes gebakken, de helft aan mn ouders gegeven, kwart aan vriendje meegegeven en een kwart prop ik bij mn collega's naar binnen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:26 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ja he! Kan ik mijn kitchenaid weer gebruiken/win
Ik heb vandaag ook al zelfgemaakte baksel getrakteerd op mijn werk. Ik kan mijn lief wel gaan forcefeeden maar da's ook niks he
Owja, dat moet ik ook nog een keer doen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:27 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ben mijn oude meuk via marktplaats aan het verkopen, echt de mails die ik krijg zijn te grappig.
mensen die ver onder een reeele prijs bieden en dan 5 euro erbij opdoen als ze het vanavond op kunnen halen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |