Hoihoi,
Na een tijd wikken en wegen, in mijn sociale kringen gevraagd en gezocht te hebben besloten deze broer en zus aan te bieden op Fok!
Sommige mensen zijn al op de hoogte van wat er aan voorafgegaan is maar voor degene die het nog niet weten zal ik het nog een keer vertellen.
Een tijd geleden is een vriend van mijn vriend overleden. Valery en Shannon hadden toen geen baasje meer en eigenlijk wou niemand anders ze hebben. Dus hebben wij ze in huis genomen. Omdat we het niet zagen zitten dat ze naar het asiel zouden gaan. Wij weten helaas erg weinig van deze katten, eigenlijk alles wat we weten is wat bij ons gebeurd is. Omdat we nooit de kans hebben gehad meer over ze te kunnen vragen. Dingen als dierenpaspoorten enzo hebben wij nergens meer terug gevonden en voor we goed en wel alles konden doorzoeken was het huis al leeg geruimd.
Maar na een dag begon het al. Mijn ogen begonnen te jeuken, mijn neus ging dicht zitten en ik voelde me heel de dag beroerd. In eerste instantie dacht ik ogh een griepje. Maar het ging maar niet over en het werd eigenlijk alleen maar erger. Toen ik een week op vakantie was geweest verdwenen alle problemen maar zodra ik een dag terug was waren alle symptomen weer in volle hevigheid terug.
De laatste tijd heb ik het ook benauwd zeker als ik wil slapen en dat is geen prettig gevoel.
Wij vinden het erg jammer afstand te moeten doen van deze broer en zus want het zijn enorm lieve beesten. Ze knuffelen graag gaan goed overweg met de hond en zijn lekker rustig.
Shannon is de rustigste van de twee zij heeft ook het langst moeten wennen aan haar nieuwe huis. Maar begint nu helemaal los te komen en vind knuffelen en op schoot slapen helemaal prachtig. Spelen met laserlampjes vind ze schitterend en gaat er dan ook erg fanatiek achteraan. Ze heeft even haar tijd nodig om te wennen maar als ze de stap eenmaal gezet heeft is het ook goed.
Valery is de stoere kater en de brutaalste van de twee. Hij was heel snel gewend en is sindsdien niet meer bij ons uit de buurt weg te slaan. Hij heeft vooral een grote liefde ontwikkelt voor de bergschoenen van mijn vriend. Valery hoef je niet aan te raken om hem te laten spinnen hem aankijken is voldoende. Als hij op de grote tafel bij ons ligt en je kijkt hem aan gaat hij al op zijn rug liggen en vind hij het heerlijk om op zijn buikje gekriebeld te worden. Valery heeft in het begin bij ons twee plas incidentjes gehad. Maar wij vermoeden dat dit van de stress is geweest omdat hij het daarna nooit meer gedaan heeft.
Naam huisdier: Shannon
Soort: kat/poes
Ras: onbekend
Leeftijd: 7 (01-04-2005)
Dierenpaspoort beschikbaar: nee
Gechipt: nee
Gesteriliseerd/Gecastreerd: ja
Datum laatste inenting onbekend
Datum laatste dierenartsbezoek: onbekend
Reden laatste dierenartsbezoek: onbekend
Aard van het beestje: Zoals eerder verteld Shannon is een hele lieve poes, kan goed overweg met ons is wat gereserveerder dan Valery en de omgang met de hond gaat ook goed. Ze zijn geen dikke maatjes maar tolereren elkaar. Plasjes en poepjes gaan netjes op de bak.
Omgang met kinderen: onbekend
Bekende gezondheidsproblemen /
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Vriend van mijn vriend overleden.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: allergie
Verdere dingen: binnenkat
Naam huisdier: Valery
Soort: kat/kater
Ras: onbekend
Leeftijd: 7 (01-04-2005)
Dierenpaspoort beschikbaar: nee
Gechipt: nee
Gesteriliseerd/Gecastreerd: nee
Datum laatste inenting onbekend
Datum laatste dierenartsbezoek: onbekend
Reden laatste dierenartsbezoek: onbekend
Aard van het beestje: Valery heeft graag veel aandacht is graag in de buurt van mensen en gaat goed met de hond. Poepjes en plasjes gaan netjes op de bak. Behalve in het begin twee keer. maar dat komt vermoedelijk van de stress.
Omgang met kinderen: onbekend
Bekende gezondheidsproblemen: /
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Vriend van mijn vriend overleden.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: allergie
Verdere dingen: binnenkat
samen
![1i1wqq.jpg]()
Valery
![25jk2g2.jpg]()
![35bgos8.jpg]()
Shannon
![fu2cli.jpg]()
![op1zy9.jpg]()
Extra opmerking: Alleen samen plaatsen het zijn immers broer en zus en al hun hele leven samen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 02-08-2012 00:23:15 ]