abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114970378
Hoihoi,

Na een tijd wikken en wegen, in mijn sociale kringen gevraagd en gezocht te hebben besloten deze broer en zus aan te bieden op Fok!

Sommige mensen zijn al op de hoogte van wat er aan voorafgegaan is maar voor degene die het nog niet weten zal ik het nog een keer vertellen.

Een tijd geleden is een vriend van mijn vriend overleden. Valery en Shannon hadden toen geen baasje meer en eigenlijk wou niemand anders ze hebben. Dus hebben wij ze in huis genomen. Omdat we het niet zagen zitten dat ze naar het asiel zouden gaan. Wij weten helaas erg weinig van deze katten, eigenlijk alles wat we weten is wat bij ons gebeurd is. Omdat we nooit de kans hebben gehad meer over ze te kunnen vragen. Dingen als dierenpaspoorten enzo hebben wij nergens meer terug gevonden en voor we goed en wel alles konden doorzoeken was het huis al leeg geruimd.

Maar na een dag begon het al. Mijn ogen begonnen te jeuken, mijn neus ging dicht zitten en ik voelde me heel de dag beroerd. In eerste instantie dacht ik ogh een griepje. Maar het ging maar niet over en het werd eigenlijk alleen maar erger. Toen ik een week op vakantie was geweest verdwenen alle problemen maar zodra ik een dag terug was waren alle symptomen weer in volle hevigheid terug.
De laatste tijd heb ik het ook benauwd zeker als ik wil slapen en dat is geen prettig gevoel.

Wij vinden het erg jammer afstand te moeten doen van deze broer en zus want het zijn enorm lieve beesten. Ze knuffelen graag gaan goed overweg met de hond en zijn lekker rustig.

Shannon is de rustigste van de twee zij heeft ook het langst moeten wennen aan haar nieuwe huis. Maar begint nu helemaal los te komen en vind knuffelen en op schoot slapen helemaal prachtig. Spelen met laserlampjes vind ze schitterend en gaat er dan ook erg fanatiek achteraan. Ze heeft even haar tijd nodig om te wennen maar als ze de stap eenmaal gezet heeft is het ook goed.

Valery is de stoere kater en de brutaalste van de twee. Hij was heel snel gewend en is sindsdien niet meer bij ons uit de buurt weg te slaan. Hij heeft vooral een grote liefde ontwikkelt voor de bergschoenen van mijn vriend. Valery hoef je niet aan te raken om hem te laten spinnen hem aankijken is voldoende. Als hij op de grote tafel bij ons ligt en je kijkt hem aan gaat hij al op zijn rug liggen en vind hij het heerlijk om op zijn buikje gekriebeld te worden. Valery heeft in het begin bij ons twee plas incidentjes gehad. Maar wij vermoeden dat dit van de stress is geweest omdat hij het daarna nooit meer gedaan heeft.

Naam huisdier: Shannon
Soort: kat/poes
Ras: onbekend
Leeftijd: 7 (01-04-2005)
Dierenpaspoort beschikbaar: nee
Gechipt: nee
Gesteriliseerd/Gecastreerd: ja
Datum laatste inenting onbekend
Datum laatste dierenartsbezoek: onbekend
Reden laatste dierenartsbezoek: onbekend
Aard van het beestje: Zoals eerder verteld Shannon is een hele lieve poes, kan goed overweg met ons is wat gereserveerder dan Valery en de omgang met de hond gaat ook goed. Ze zijn geen dikke maatjes maar tolereren elkaar. Plasjes en poepjes gaan netjes op de bak.
Omgang met kinderen: onbekend
Bekende gezondheidsproblemen /
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Vriend van mijn vriend overleden.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: allergie
Verdere dingen: binnenkat

Naam huisdier: Valery
Soort: kat/kater
Ras: onbekend
Leeftijd: 7 (01-04-2005)
Dierenpaspoort beschikbaar: nee
Gechipt: nee
Gesteriliseerd/Gecastreerd: nee
Datum laatste inenting onbekend
Datum laatste dierenartsbezoek: onbekend
Reden laatste dierenartsbezoek: onbekend
Aard van het beestje: Valery heeft graag veel aandacht is graag in de buurt van mensen en gaat goed met de hond. Poepjes en plasjes gaan netjes op de bak. Behalve in het begin twee keer. maar dat komt vermoedelijk van de stress.
Omgang met kinderen: onbekend
Bekende gezondheidsproblemen: /
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Vriend van mijn vriend overleden.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: allergie
Verdere dingen: binnenkat

samen

Valery

Shannon

Extra opmerking: Alleen samen plaatsen het zijn immers broer en zus en al hun hele leven samen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 02-08-2012 00:23:15 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114972065
Het is dat wij er al vijf rond hebben lopen...

Veel succes met plaatsen.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_114972583
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:56 schreef bas-beest het volgende:
Het is dat wij er al vijf rond hebben lopen...

Veel succes met plaatsen.
Dankjewel :) Ik hoop dat ik een fijn huisje voor ze kan vinden waar ze wel de rest van hun leven kunnen blijven.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:34:55 #4
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114974371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dankjewel :) Ik hoop dat ik een fijn huisje voor ze kan vinden waar ze wel de rest van hun leven kunnen blijven.
Dat hoop ik ook, voor de poezels maar ook voor jullie - jullie hebben zo je best gedaan voor de beestjes!
Allergie = SHIT. -O-
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114974568
Noh wat een sneu verhaal -O- Hoop dat jullie snel een mooi huisje voor ze kunnen vinden!
pi_114974824
Vind het echt verschrikkelijk.
pi_114976268
Wat ontzettend sneu :{
pi_114986248
Ik blijf ondertussen uiteraard ook in mijn omgeving rondvragen alleen heb ik daar alle opties al wel gehad.
pi_115087086
Ik schop deze weer even omhoog :) want ze verdienen gewoon een lief baasje.
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:33:36 #10
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_115130662
Het zijn binnenkatten schrijf je. Ik heb buitenkatten maar wil er eigenlijk nog wel twee bij. Zouden de jouwe zich erg ongelukkig voelen in een huis met een tuin?
Prrrrr
pi_115136883
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:33 schreef mrspoeZ het volgende:
Het zijn binnenkatten schrijf je. Ik heb buitenkatten maar wil er eigenlijk nog wel twee bij. Zouden de jouwe zich erg ongelukkig voelen in een huis met een tuin?
Ik weet wel zeker van niet haha. Ze zijn echt nog nooit buiten geweest. Bedoel je dan dat je tuin afgezet is ofzo?
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:58:17 #12
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_115151365
Nee, bepaald niet. Mijn katten zijn echte buitenbeesten, lopen de hele buurt rond maar komen 's nachts wel altijd thuis slapen. We hebben ook vaak katten 'op bezoek', liggen ze hier op de bank in de tuin ofzo. Maarrehm, wie weet wil ik ze dan wel hebben.
Prrrrr
pi_115151637
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:58 schreef mrspoeZ het volgende:
Nee, bepaald niet. Mijn katten zijn echte buitenbeesten, lopen de hele buurt rond maar komen 's nachts wel altijd thuis slapen. We hebben ook vaak katten 'op bezoek', liggen ze hier op de bank in de tuin ofzo. Maarrehm, wie weet wil ik ze dan wel hebben.
Zal dat goed gaan dan? Gezien ze altijd al binnenkat zijn geweest. Anders ben je van harte welkom om ze en ons een keer te bezoeken. :-)
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:07:55 #14
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_115151825
Ja daarom vroeg ik het ook; weet niet hoe ze reageren op de mogelijkheid naar buiten te gaan. De eerste weken zal ik ze wel binnen houden natuurlijk, maar op een gegeven moment gaan de kattenluikjes wel weer van het slot. Kunnen ze op avontuur. Ik zal eens even vragen in de kattenvraagbaak wat de experts ervan denken.
Prrrrr
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:13:42 #15
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_115152117
De experts zeggen dat het wel kan. Wanneer heb je tijd? Komen we even kijken!
Prrrrr
pi_115152191
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:07 schreef mrspoeZ het volgende:
Ja daarom vroeg ik het ook; weet niet hoe ze reageren op de mogelijkheid naar buiten te gaan. De eerste weken zal ik ze wel binnen houden natuurlijk, maar op een gegeven moment gaan de kattenluikjes wel weer van het slot. Kunnen ze op avontuur. Ik zal eens even vragen in de kattenvraagbaak wat de experts ervan denken.
Ik heb 0 verstand van katten. Ik weet wat ik weet om ze zo een goed mogelijk huisje te geven. En dan houd het op haha.
Maar ik ben benieuwd!
pi_115152257
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:13 schreef mrspoeZ het volgende:
De experts zeggen dat het wel kan. Wanneer heb je tijd? Komen we even kijken!
Ik heb woensdag en vrijdag avond tijd :-) leuk!
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:17:09 #18
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_115152308
Woensdagavond it will be then. Mag ik je DMen?
Prrrrr
pi_115152415
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:17 schreef mrspoeZ het volgende:
Woensdagavond it will be then. Mag ik je DMen?
Uiteraard :-)
pi_115157253
Wat leuk dat jullie gaan kennismaken! O+ Hopelijk klikt het!
Maar stel dat de katten er niet van houden om naar buiten te gaan, dan is het toch ook een optie om ze gewoon lekker binnen te houden of wil je er uiteindelijk buitenkatten van maken?
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:56:12 #21
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_115158408
Neuh, ze KUNNEN buiten, ze hoeven niet...
Prrrrr
pi_115160683
Ze willen hier maar wat graag haha.
pi_115162468
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:56 schreef mrspoeZ het volgende:
Neuh, ze KUNNEN buiten, ze hoeven niet...
Oh, dan lijkt het me helemaal ideaal :D

Ik ga duimen dat het klikt!

En sterkte T-P, het moet vreselijk moeilijk voor je zijn ;(
pi_115163623
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:56 schreef Oognip het volgende:

[..]

Oh, dan lijkt het me helemaal ideaal :D

Ik ga duimen dat het klikt!

En sterkte T-P, het moet vreselijk moeilijk voor je zijn ;(
Ik vind het ook echt moeilijk. Shannon heeft bijv. Echt tijd nodig gehad om te wennen. Vind ik niet erg. Maar die kan ik nu oppakken en dan draait ze zich al zo dat ik haar op haar buikje kan aaien.

Maar het is beter zo. Want altijd je ziek voelen in eigen huis is gewoon echt niet fijn. Maar het feit dat ik die man een van zijn grootste zorgen niet kan waarmaken doet ook zeer. Hopelijk maken we het goed door een zorgzaam huisje voor ze te vinden.

Oh ja Valéry is een aandachts.... Gaat hij voor je zitten miauw miauw miauw.. Loop je weg.. Hij loopt mee. Weer miauw miauw miauw en dan met dat pootje gaan zitten hengelen van zeg hallo ik vroeg aandacht dus geef mij dat eens. Soms best wel hilarisch. Hij wil vort ook mee naar de wc... Heb hem teveel verwend ben ik bang.... ^^
pi_115164733
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vind het ook echt moeilijk. Shannon heeft bijv. Echt tijd nodig gehad om te wennen. Vind ik niet erg. Maar die kan ik nu oppakken en dan draait ze zich al zo dat ik haar op haar buikje kan aaien.

Maar het is beter zo. Want altijd je ziek voelen in eigen huis is gewoon echt niet fijn. Maar het feit dat ik die man een van zijn grootste zorgen niet kan waarmaken doet ook zeer. Hopelijk maken we het goed door een zorgzaam huisje voor ze te vinden.

Oh ja Valéry is een aandachts.... Gaat hij voor je zitten miauw miauw miauw.. Loop je weg.. Hij loopt mee. Weer miauw miauw miauw en dan met dat pootje gaan zitten hengelen van zeg hallo ik vroeg aandacht dus geef mij dat eens. Soms best wel hilarisch. Hij wil vort ook mee naar de wc... Heb hem teveel verwend ben ik bang.... ^^
Haha Valéry _O- Lekkerding O+

Ik geloof graag dat het heel moeilijk voor je is, zeker omdat jullie die man beloofd hebben om goed voor zijn katten te zorgen en dat gaat nu niet. Maar jullie hebben er alles aan gedaan om het wel te laten slagen en daar zal hij jullie vast dankbaar voor zijn, zeker als ze nu weer naar een fijn huisje gaan :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')