abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115086518
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_115086542
En anders nog een mambo! :P

Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 08:28:06 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115086553
:W Straks naar Utrecht, vriend van vroeger zien die ik al 4,5 jaar niet zag :o Zin in *O*
Niet meer actief op Fok!
pi_115086977
Mogge!

Supertof van je Kitchenaid Aurum!

Ik wil ook weer naar Amerika :'(
Nou ja, eerst volgende week maar naar Parijs O+
En dan mag ik ook nog naar Corfu :)

Eerst maar eens naar de sportschool zo..
Be someone that makes you happy
pi_115087030
Ohai, ik ben ook al wakker :O... had notabene de wekker gezet, ik ga bodybalancen haha! Wie had dat gedacht, ik niet Hopelijk ben ik zometeen ook wat gemotiveerder, het voelt wel goed om eventjes de spieren los te maken!
pi_115087071
Ontbijt: kwart meloen, 150 ml griekse yoghurt, wat pecannnoten en wat dadels.
:9 burp.
pi_115087345
*O* de prednisonpondjes zijn er weer af! Ik blijf nog wel ff doorgaan met mijn strenge regime, met uitzondering van morgen en woensdag (etentje en verjaardag oudste dochter) want over anderhalve week is de volgende zenuwblokkade (dit keer xxl.. een nieuwe + daarbij vervanging van de vorige die inmiddels is uitgewerkt) met bijbehorende prednison..

O: yoghurt met een banaan
T: cappuccino
L: 2 crackers met kaas, ham, komkommer, gekookt eitje, karnemelk
T: cappuccino, rauwkost, fruit (weet nog niet wat precies)
D: wortelsoep, stukje vlees, groente
T: yoghurt met een perzik

Dan tussendoor nog even naar de kindermarkt, waar mijn dochters hun spulletjes proberen te verkopen. Duimen dat ze een leuke opbrengst hebben :) zou fijn zijn!
pi_115087853
Goed bezig Mar :)
Verkopen ze oude spulletjes of hebben ze ook dingen zelfgemaakt? Hopelijk hebben ze een leuke tijd.

Ondertussen ontbeten met een salade en zometeen Jillian doen.
Daarna naar een verjaardag dus de rest van de dag geen tijd.
pi_115087951
Ooit gaat het me lukken met pullups! B-)
Vandaag weer wat van die dingen gedaan met 5 kilo contragewicht minder. Na het spinnen.
Nu vocht en energie aanvullen, want get ging niet makkelijk. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:03:58 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115088506
Gezumbaat! Lesje 2 overgeslagen want voelde me slap na afloop, stond te wiebelen :') Wel mooi extra tijd om op te ruimen, want mn mams komt zo :P

Klinkt lekker Parkietje :9

Henk ik wil ook pullups en burpees enzo kunnen :D en ergens ook niet, wehe Ik ga maar eens een personal trainer inschakelen :+

Ik hoop dat mijn boeken snel binnen komen! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_115088586
Ohw fijn Aurum, brooddeeg met kitchenaid. Hier is de broodbakmachine ook een uitkomst. Ik ga nu sparen voor een goede food processor, want ik mis zo'n ding nu echt ;(

Fijn Mar, dat de pondjes er weer af zijn. Nog even volhouden :*

Maria: ik heb het boek al uit....woensdag gekocht :+ Gisteren gelijk wat spullen in huis gehaald om uit te proberen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 04-08-2012 11:39:14 ]
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:16:34 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115088728
Leuk! Staan er eigenlijk ook receptjes in? Want ik zag dat er een apart kookboek bij verkocht werd..?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_115089004
Ik heb een nieuw sportschema *O*
pi_115089035
3 dagen in de week;
1: borst/ biceps/triceps
2: benen
3: rug/schouders

*O*
pi_115089048
Tof! Van die ene gast?
Doe wat je niet durft.
pi_115089113
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tof! Van die ene gast?
Nee, een andere :P
pi_115089135
Mogge!
Terug van een paar dagen bretagne en een dagje dranouterfestival :s) we hebben het super gehad!
Mooie ruige kusten en redelijk goed weer, daardoor nog behoorlijk verbrand, en een heel leuk vlaams festival in the middle of nowhere met folk en gypsiemuziek en verder nog spinvis (heel tof) absynthe minded en seasick steve :)
Belgie was heel modderig, dus we reden vannacht maar naar huis, en dan is het hier ook nog eena mooi weer :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115089171
Puff O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_115089232
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Leuk! Staan er eigenlijk ook receptjes in? Want ik zag dat er een apart kookboek bij verkocht werd..?
Niet veel. Een aantal voorbeeldrecepten om je op weg te helpen. Voor mij wel voldoende. Ze hamert ook op de mogelijkheden als je niet kunt koken ;)
pi_115089239
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:33 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nee, een andere :P
handig! :D
Heb je ook al uitleg gehad hoe je alles moet doen?
Doe wat je niet durft.
pi_115089264
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:29 schreef Perruche het volgende:
3 dagen in de week;
1: borst/ biceps/triceps
2: benen
3: rug/schouders

*O*
Van dat schema had ik lang plezier. Werkte bij mij prima!
pi_115089314
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

handig! :D
Heb je ook al uitleg gehad hoe je alles moet doen?
Ja! AIk ga alleen 1 biceps vervangen voor triceps (nu 3 om 1), en er staat "squats (smith machine)" maar doe ik liever los.
pi_115089335
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge!
Terug van een paar dagen bretagne en een dagje dranouterfestival :s) we hebben het super gehad!
Mooie ruige kusten en redelijk goed weer, daardoor nog behoorlijk verbrand, en een heel leuk vlaams festival in the middle of nowhere met folk en gypsiemuziek en verder nog spinvis (heel tof) absynthe minded en seasick steve :)
Belgie was heel modderig, dus we reden vannacht maar naar huis, en dan is het hier ook nog eena mooi weer :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn dat je er over kunt praten puff. Zou anders flink frustrerend zijn lijkt me. Hier praten we er ook vaak over, maar weten we beiden nog te willen wachten.
pi_115089359
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:41 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja! AIk ga alleen 1 biceps vervangen voor triceps (nu 3 om 1), en er staat "squats (smith machine)" maar doe ik liever los.
Los is ook beter voor je rug, nek en spiermotoriek.
pi_115089852
Spierpijn lijkt nu na 3 dagen Jillian toch weer minder te worden, gelukkig maar :)
Wil er dinsdag tijdens mijn normale training geen last meer van hebben.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:10:47 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115090076
Aaarrrrrrrrrrrrrrrrghhh!! Bejaarden-invasie in de supermarkt :'). Met rollators. En rolstoelen. En prietpraat in het gangpad. En karren dwars zetten in het gangpad zodat er niemand meer door kan. En met karren tegen je aanrijden in rij.

Huuuuu :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_115090116
Ach, dat gaan wij ook allemaal doen over 50 jaar :7 .
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:13:56 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115090167
Maar doe dat dan doordeweeks :'(
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_115090249
Neenee, dan is de supermarkt hier al vol middelbare scholieren (met precies hetzelfde gedrag!).
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:17:49 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115090264
quote:
18s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_115090277
quote:
18s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aaarrrrrrrrrrrrrrrrghhh!! Bejaarden-invasie in de supermarkt :'). Met rollators. En rolstoelen. En prietpraat in het gangpad. En karren dwars zetten in het gangpad zodat er niemand meer door kan. En met karren tegen je aanrijden in rij.

Zaterdag O+
pi_115090569
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
pi_115090920
Oh ja, wij moeten ook nog zo.
Maar het valt alles mee ivm de carrefour. Ik werd hopeloos van zoveel keus :')
pi_115093100
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Haha, vooral die foksmiley erachter.

Ik word ook instant chagrijnig van de supermarkt.
pi_115093972
quote:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_115094089
Zeeeer voorlopig lijstje:

o: speltboterham met zelfgemaakte eiersalade (1 ei, komkommer, bieslook, lik mayo, honing, peper en zout).
T: niets, was late O
L: gehakt, paprika, champignons, ui, knoflook en pepertje, met verse tzazikisaus
T: gaat er niet van komen denk ik
D: ik ga pompoensoep maken, met een plak speltbrood
T: eens kijken hoe lang ik op de verjaardag nee kan blijven zeggen. Gezonde hapjes mogen wel :9
pi_115094139
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:48 schreef Xennia het volgende:

[..]

Haha, vooral die foksmiley erachter.

Ik word ook instant chagrijnig van de supermarkt.
Hier nog 1. Gelukkig hebben we nu een Albert Heijn in de buurt gevonden die redelijk rustig is. Maar meestal doet Freud alsnog alleen de boodschappen :+
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 14:35:21 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115094902
Ik heb dat rode jurkje ook in de polkadot-variant besteld O+ Niet meer op tijd binnen voor het congres, maar wel voor de vakantie :Y.
pi_115095214
Henk, had je deze al gezien? :P www.strongmanrun.nl
pi_115095324
lijstje:
L: boerenomelet, glas druivensap
T: yoghurt, perzik
S: half uur fietsen
D: noedels met biefstuk, wilde spinazie, ui, champignons en een ketjap/soja/peper/knofsaus
T: naar een verjaardag dus ongetwijfeld veel wijn en hapjes
pi_115097623
Zijn er mensen die een versie doen van intermittent fasting?

Ik zelf vast het grootste gedeelte van de dag en eet dan lekker alles in de avond op. Zo heb ik ruimte voor snacks (taart etc) als het onverwachts wordt aangeboden en heb ik goede controle over wat ik in mijn mond stop aan het einde van de dag!
pi_115099190
Anna, als ik straks thuiswerk dan hoef ik er eigenlijk alleen voor te zorgen dat ik zo nu en dan mn mail check en telefonisch bereikbaar ben. Lessen voorbereiden e.d. kan in principe wanneer ik wil en wanneer t uitkomt. Dus als ik thuiswerk ben ik niet per se aan t werk :+

Overigens, hoi vanuit de Biesbosch! :)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:47:14 #43
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115099458
Berend Botje :P

LIjst"
O/L: boterham visstick, boterham kaas/mayo/tomaat/sla/komkommer, beschuit jam, beschuit kaas, beker melk
B 1.15 uur wandelen
D sperziebonen, roergebakken groenten, tartaar, rijst met satesaus, ijsberslasalade met ei en tonijn
T: kwark en vla, rabarber, zoute stokjes, colaberenburg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_115099597
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:49 schreef Rainymood het volgende:
Zijn er mensen die een versie doen van intermittent fasting?

Ik zelf vast het grootste gedeelte van de dag en eet dan lekker alles in de avond op. Zo heb ik ruimte voor snacks (taart etc) als het onverwachts wordt aangeboden en heb ik goede controle over wat ik in mijn mond stop aan het einde van de dag!
Minilot experimenteerde daarmee, maar zij is al maanden niet meer hier gesignaleerd. De eerste dagen waren geloof ik wel succesvol, maar lastig als je langer aan het werk bent dan gepland en je geen eten bij je hebt. Maar hoe het verder ging, weet ik dus niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115099667
Ik heb net ff een tukkie gedaan, wat een lekker tukkie was. Alleen ben ik nu ontzettend slaapdronken :') /welkedagishetvandaag? :D
pi_115100019
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:55 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb net ff een tukkie gedaan, wat een lekker tukkie was. Alleen ben ik nu ontzettend slaapdronken :') /welkedagishetvandaag? :D
Tukkieboks :+

In plaats van yoga. Best jammer eigenlijk :')
pi_115100107
Zaterdag! De dag waarop er straks 250gr echte shoarma (schaap) in m'n buikje zal belanden vergezeld door aardappelpartjes, coleslaw, tomaatsalade en pittige saus, door anderen omschreven in de woorden 'tering, die troep is scherp' :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_115100365
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:08 schreef V1z0R het volgende:
Zaterdag! De dag waarop er straks 250gr echte shoarma (schaap) in m'n buikje zal belanden vergezeld door aardappelpartjes, coleslaw, tomaatsalade en pittige saus, door anderen omschreven in de woorden 'tering, die troep is scherp' :9~
Enjoy :9
pi_115100481
Wat cool die strongman run! Volgend jaar wil ik ook wel meedoen an zoits.
pi_115100734
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:08 schreef V1z0R het volgende:
Klinkt heerlijk. Smakelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')