Ja, die kan je hier al bijna niet meer kwijt door alle discussiequote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:22 schreef Spooky4u het volgende:
Ff snel een fotootje tussendoor dan
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:22 schreef Spooky4u het volgende:
[ afbeelding ]
Aaaah wat goed om te zien!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:22 schreef Spooky4u het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat je haar nog zou krijgen van Spookquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]Als ik geen 32 weken zwanger was had ik haar zo in huis genomen
Dan was ik Spook ruim voor geweestquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je haar nog zou krijgen van Spook
Nee, dat lijkt me duidelijk. Zoals altijd met levende wezens kun je nooit alle risico's uitsluiten. Daarom spreek ik dus over het minste risico. Het risico op problemen (medisch, dan wel gedragsmatig) met een zorgvuldig gefokte en uitgezochte rashond is namelijk een heel groot stuk minder dan met een broodfokrashond, of een broodfokkruisinghond (zoals bv die populaire boomertjes die als warme broodjes over de marktplaatstoonbank gaan), of een al dan niet bewust gecreëerd vuilnisbakkenhondje. Maar je kan ongetwijfeld wel een zorgvuldig gefokte rashond vinden wiens ouders alle tests hebben gehad en die toch jong overlijd, of een op vreselijke wijze gefokt broodfokhondje dat vrolijk 20 wordt. Uitzonderingen hou je altijd, het gaat echter om de gemiddelden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het hoeft van mij niet hoorMaar ik zou zó graag hebben, voor baasjes, toekomstige baasjes, dat dit heel duidelijk onderstreept werd.
Het minste risico ( alleen met het gehele verhaal) het is nooit of te nimmer geen risico.
En dit is weer een heel ander probleem natuurlijk. Dat is de aantrekkingskracht van 'stoere' honden op bepaalde soorten mensen, die in hun hoofd halen zo'n soort hond te willen, ze vervolgens via marktplaats oid aanschaffen en dan na een jaartje of twee tot de ontdekking komen dat die stoere hond misschien toch meer nodig had dan zij konden bieden. Bij dat soort rassen hebben fatsoenlijke fokkers imo al helemaal de verantwoordelijkheid om potentiële eigenaren wel 10x te waarschuwen en goed voor te lichten. Maar ja, meer dan genoeg (brood)fokkers die dat niet zo uitmaakt als ze maar kunnen verdienen of onwetende mensen die zomaar wat fokken voor de lol en er te weinig verstand van hebben om goede voorlichting te geven. De honden zijn uiteindelijk degenen die daar onder lijden en in het asiel of (opnieuw) op marktplaats eindigenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:09 schreef yvonne het volgende:
Recent was ik nog in een asiel, was het de voorgaande jaren nog een mix van rassen, nu was 98%!!! van de kooien gevuld met pitbull-achtigen en kollosale Turkse honden. Verbijsterend.
Echt, ik wil zo dat je gelijk hebt, meen ik. Maar ik heb er een heel hard hoofd in.quote:Ook hier geldt trouwens dat dit soort honden die wel door verantwoordelijke mensen worden gekocht, en wel door goede fokkers op de wereld worden gezet een stuk minder snel in het asiel terecht zullen komen.
Je moest eens weten hoeveel moeite je ervoor moet doen om een goede hond van een goede fokker te kopen, dat lukt je echt niet een twee drie, er zijn rassen met wachtlijsten van hier tot Tokyo zelfs hoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Echt, ik wil zo dat je gelijk hebt, meen ik. Maar ik heb er een heel hard hoofd in.
Wij hadden vroeger een Duitse herder met een rechte rug. Nu zie ik steeds minder honden van dat ras die dat nog hebben. Ik vind het er ook echt afschuwelijk uitzien. Alsof ze achter door hun poten gezakt zijn... waarom in godsnaam?!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:44 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
de golden retriever, Labrador retriever, duitse herder zijn al helemaal kapot gefokt. De duitse herder was 40 jaar geleden ( met een rechte rug!!) de werkhond bij uitstek.
Ja, dat flikt ze dus bij alle modderpoelen, de andere doet het alleen bij verse koeienvlaaien... dan geef mij de modder maar...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:14 schreef Greys het volgende:
Hahahahaha dat blije hoofd in die plas modder
datquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:33 schreef Oognip het volgende:
Wat een feel good topic (uiteindelijk dan)
En een dikke knuffel voor jou natuurlijkquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:34 schreef flugeltje het volgende:
Wat enorm fijn dat ze het zo naar haar zin heeft <3
Boy wat heb ik haar gemist het afgelopen jaar, maar ik ben heel blij dat ze zo goed terecht gekomen is.
Geef d'r maar een dikke kus van me!
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij willen graag eens kennismaken met jullie en Doortje. Hoe en wat even via PB bespreken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |