abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:14:19 #71
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_115049259
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:13 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Moet de 21e rijexamen doen, misschien dat ik daarna het geld ervoor over heb :D
succes dan in iedergeval!

hoe oud ben je?
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:14:52 #72
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_115049278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:14 schreef WarmZaad het volgende:

[..]

succes dan in iedergeval!

hoe oud ben je?
18, maar dat is offtopic verder :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:15:22 #73
380731 WarmZaad
pi_115049293
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:14 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

18, maar dat is offtopic verder :P
nou een klein vraagje tussen door moet toch kunnen :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:26:36 #74
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115049703
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Waarvan de één wel wat groter dan de ander was overigens :P

Maar ik wil deze wel serieus en voor het echie gaan maken/doen, ja. :)
Houd ons op de hoogte, kan tips goed gebruiken over een week of 3 :D

Ik ga nu werken, later :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_115050138
Antwoord gekregen op mijn mail :')

quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:23 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Het zal mij benieuwen, bedankt voor de tip!
quote:
Geachte heer AlDie,

In Duitsland, de mieren zijn er de volgende dag. Na Nederland, kan het
in 3 dagen met u, maar het kan ook (maximaal) een week duren.
Na betaling zal ik weg te sturen van de mieren. De prijs van een kolonie
van Messor barbarus (10 - 20 werknemers + brood) bedraagt ​​¤ 19,90 - De
verpakkings-en verzendkosten buiten Duitsland is 8 ¤.
(Ik geef garantie voor live aankomst).

Met vriendelijke groet,
Gerhard Kalytta
Bedankt voor de moeite meneer Kalytta, maar ik had er meer van gesnapt als je het gewoon in duits had geschreven, zoals (weet je nog?) mijn mail ook was :')
pi_115050315
Oh nevermind, daaronder stond de mail nog eens in het duits. Aardig dat hij het dan even vertaald om zeker te weten dan. Topgozer, die Kalytta.

Mijn fout, het is nog vroeg. :{
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:50:45 #77
380731 WarmZaad
pi_115050532
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:45 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Oh nevermind, daaronder stond de mail nog eens in het duits. Aardig dat hij het dan even vertaald om zeker te weten dan. Topgozer, die Kalytta.

Mijn fout, het is nog vroeg. :{
excuses aanvaard :P
pi_115053574
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:40 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Antwoord gekregen op mijn mail :')

[..]

[..]

Bedankt voor de moeite meneer Kalytta, maar ik had er meer van gesnapt als je het gewoon in duits had geschreven, zoals (weet je nog?) mijn mail ook was :')
Droogkloot :')
Ben benieuwd naar wat je binnen krijgt..
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 17:55:48 #79
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115060784
Mag straks 4 uur eerder naar huis van mn baas _O_ hopelijk zijn mijn mieren verder gegaan met graven :D
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_115062504
lol.
Fear is the grease of society.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:33:21 #81
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115064305
Ze zijn verder gekomen :D

Van begin tot nu:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115065122
Hahaha, topic seal allez. :D

Oké even een update van mijn kant. Er is nu één mier de hele tijd van het reageerbuisje naar het zand gedeelte en weer terug aan het lopen met elke keer een korreltje materiaal dus ik denk dat ze wat aan het maken zijn in het reageerbuisje.

Een domper voor mij een voor sommige die serieus zijn en die denken dat zo'n gel/zand ding een goede uitkomst is voor de mieren en dat het een goede leef omgeving voor hun is.

Zoals Levolution al zei kan een kolonie prima maanden of zelfs een jaar vooruit in zo'n reageerbuisje.

Hieronder meer info:

quote:
Om een lang verhaal kort te houden: Mierenboerderij.nl levert overbodige producten tegen excessieve prijzen. Een zandnest heb je niet nodig en een koningin die in één maand tijd een kolonie zal stichten had je een deze weken kunnen vangen. Het is jammer dat we dit vrij vaak moeten herhalen omdat mensen zich niet inlezen in het onderwerp op iets anders dan de webwinkel waar ze het kopen. Mierenboerderij.nl verkoopt zelfs gelformicaria, uitermate ongeschikt om mieren in te houden en een domper voor eenieder die op deze wijze met de hobby in contact komt.

Om maar verder antwoord te geven op je vragen:
Is dit een goede starters set of is dit te klein/zielig voor de mieren?
Zoals je inmiddels al hebt kunnen raden ben ik geen fan van deze set en wel om de volgende redenen:
- Zandnesten worden afgeraden, zeker voor beginners. Je kolonie zal zich verschuilen onder het zand en onzichtbaar worden. Een kolonie uit een zandnest verhuizen is zeer moeilijk
- Het is voor een beginnende kolonie veel te groot
- Het is veel te duur voor wat je krijgt

Is het zand goed verdeelt zo of zit er te weinig/te veel in?
Ik heb op dit forum een aantal keer uitvoerig beschreven hoe je een zandnest beter kan maken. Te weinig is alleen aan de orde als de mieren er niet in kunnen graven, en dat kan alleen als er maar een paar korrels liggen.

Ik heb in de bijgeleverde boekjes gelezen dat ik de mieren gewoon lekker in het buisje moet laten zitten, is dit ook het verstandigst?
Ja. Zeker het eerste jaar zullen de mieren de buis een prima plaats vinden om in te leven. Je kan eventueel een kleine buitenwereld proberen aan te sluiten zodat je daar voer kan geven en de mieren daar hun afval kunnen dumpen zodat jij het gemakkelijk kan verwijderen.

Er zit een dode mier in het buisje, hoe krijg ik deze eruit zonder dat de rest van de mieren ontsnappen?
Niet. Laat deze liggen, als de kolonie vindt dat het opgeruimd moet worden zullen ze dat doen. De mier verwijderen zal alleen maar overbodige stress geven.

Mijn farm staat op mijn bureau naast mij. Zullen de mieren hinder ondervinden hierdoor? Mijn laptop blaast ook warme lucht uit en ik ervoor gezorgd dat het buisje dus niet te warm wordt.
Mieren zijn vooral gevoelig voor trillingen. Dus zodra je je bureau zal aantikken zullen zij dit voelen en in de verdediging schieten. Ik raad je aan ze op een boekenplank, tafel of iets anders zet zodat je ze niet te vaak kan storen.

Hoelang gaat het duren voordat de mieren zich naar het zand gedeelte manoeuvreren? Ik las dat de koningin ten alle tijden in het buisje blijft waar het veilig is, dit betekent dat zij niet naar het zand gedeelte gaat verhuizen?
De koningin verhuist als de kolonie dat nodig acht. Als de leefomstandigheden elders beter zijn, dan zal ook de koningin meeverhuizen.
Conclusie: Bouw zelf iets.

Ik laat deze nou voor wat het is en ergens eind deze maand bestel ik de benodigdheden voor een goed nest voor in de toekomst.
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:00:02 #83
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115065316
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Lap Tekst.
Ah oke, jammer! Maar is toch ook wel leuk om te hebben? Helemaal als ze echt gaan verhuizen :P
Ik ga ook eind deze maand iets zelf knutselen :) Met de tips van Levolution en AlDieWillenteKaaprenVaren moet dat goed komen :D

Ik dacht eigenlijk ook hoe groter hoe beter :') Maar dat schijnt dus niet het geval te zijn :P
pi_115065832
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:00 schreef Fopje het volgende:

[..]

Ah oke, jammer! Maar is toch ook wel leuk om te hebben? Helemaal als ze echt gaan verhuizen :P
Ik ga ook eind deze maand iets zelf knutselen :) Met de tips van Levolution en AlDieWillenteKaaprenVaren moet dat goed komen :D

Ik dacht eigenlijk ook hoe groter hoe beter :') Maar dat schijnt dus niet het geval te zijn :P
Ja het is ook zeker leuk om te hebben. Nouja, ik hoop dat ze eigenlijk niet gaan verhuizen want zoals die gozer zei is het blijkbaar lastig om ze over te zetten naar een goede leefomgeving. :P

We leren elke dag. :P
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:17:03 #85
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115066129
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja het is ook zeker leuk om te hebben. Nouja, ik hoop dat ze eigenlijk niet gaan verhuizen want zoals die gozer zei is het blijkbaar lastig om ze over te zetten naar een goede leefomgeving. :P

We leren elke dag. :P
Das ook weer zo :P ach over een tijd hebben we een gruwelijk nest :)
pi_115066206
Wat vinden jullie van mensen die mieren vermoorden door middel van heet kokend water over hele dorpjes heen te gooien eigenlijk?
pi_115066357
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:17 schreef Fopje het volgende:

[..]

Das ook weer zo :P ach over een tijd hebben we een gruwelijk nest :)
Daarom man. 8-)

quote:
2s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:18 schreef Volgut het volgende:
Wat vinden jullie van mensen die mieren vermoorden door middel van heet kokend water over hele dorpjes heen te gooien eigenlijk?
;(
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:22:49 #88
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115066443
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:18 schreef Volgut het volgende:
Moeten ze zelf weten, heb er zelf in mijn jeugd ook aardig wat vermoord met mijn vergrootglas. :P

En als je er last van hebt in je tuin zou ik dat ook doen. Maar niet doelloos in het bos ofzo :')
pi_115066460
Toen ik klein was heeft mijn oma mij geleerd om nooit mieren dood te trappen of te vermoorden. Mijn oma. O+ Met spinnen hetzelfde, die maak ik ook nooit dood, tenzij die voor mijn gezicht zit (ben bang voor spinnen. :@ )
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:24:09 #90
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115066503
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Toen ik klein was heeft mijn oma mij geleerd om nooit mieren dood te trappen of te vermoorden. Mijn oma. O+
Lieve oma :D
pi_115066514
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:22 schreef Fopje het volgende:

[..]

Moeten ze zelf weten, heb er zelf in mijn jeugd ook aardig wat vermoord met mijn vergrootglas. :P

En als je er last van hebt in je tuin zou ik dat ook doen. Maar niet doelloos in het bos ofzo :')
Ik deed dat dus áltijd vroeger. Met water, deed ik water in van die holletjes van de mieren en dan zag ik al die mieren in paniek overal heen lopen. Kijken wat er gebeurde. Waren ook de enige beestjes die ik af en toe vermoordde. :') Interessant topic (vooral de posts van Levolution met informatie, best wel leuk om te weten).
pi_115066547
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:24 schreef Volgut het volgende:

[..]

Ik deed dat dus áltijd vroeger. Met water, deed ik water in van die holletjes van de mieren en dan zag ik al die mieren in paniek overal heen lopen. Kijken wat er gebeurde. Waren ook de enige beestjes die ik af en toe vermoordde. :') Interessant topic (vooral de posts van Levolution met informatie, best wel leuk om te weten).
Psychopaat in opkomst hier. :D
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:26:08 #93
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115066586
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:24 schreef Volgut het volgende:

[..]

Ja gelukkig dat levolution dit topic heeft gevonden. Wordt mijn leermeester :P
pi_115066731
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Psychopaat in opkomst hier. :D
Nee, vind ik zielig. O+ Maar veel kinderen vermoorden zulke diertjes en niet eens bewust denk ik :). Vroeger ving ik ook altijd lieveheersbeestjes en wilde ik dat ze naast mij gingen slapen. :') Like a family. :') Deed ik ze in zo'n bakje en af en toe ging er dan ook 1 dood, resultaat: begraven met mijn ma. :') Maar over die mieren: als je dan zag hoeveel mieren er uit zo'n gaatje kwamen gelopen als je er water in deed, was vreemd en eng maar fascinerend om te zien. :')
pi_115066825
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:29 schreef Volgut het volgende:

[..]

Nee, vind ik zielig. O+ Maar veel kinderen vermoorden zulke diertjes en niet eens bewust denk ik :). Vroeger ving ik ook altijd lieveheersbeestjes en wilde ik dat ze naast mij gingen slapen. :') Like a family. :') Deed ik ze in zo'n bakje en af en toe ging er dan ook 1 dood, resultaat: begraven met mijn ma. :') Maar over die mieren: als je dan zag hoeveel mieren er uit zo'n gaatje kwamen gelopen als je er water in deed, was vreemd en eng maar fascinerend om te zien. :')
Tranen van het lachen. :') _O- Ik zie het al voor me. :')
If not now, then when.
pi_115067027
Toch is dat wel een beetje psycho hoor. >:)
If not now, then when.
pi_115067260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Toch is dat wel een beetje psycho hoor. >:)
Maar ik ben helemaal niet psycho ;( ik ontwijk zelfs smerige naaktslakken op de fiets. Ga ik met mijn stuur naar links of naar rechts zodat ik ze niet doodrijd. En alle andere vieze beesten. :r

Waarom staat dit eigenlijk in ONZ.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:42:32 #98
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115067428
quote:
8s.gif [b]Op vrijdag 3 augustus 2012 20:39 schreef Volgut het volgende:
Zie het eerste topic :P hier lopen ook wat meer mensen :)
pi_115067554
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:42 schreef Fopje het volgende:

[..]

Zie het eerste topic :P hier lopen ook wat meer mensen :)
Haha. Het is ONZ dus:

quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:01 schreef Fopje het volgende:

[..]

Staat in de OP. Die gel dient als voeding en vocht. Ik denk dat ik het gewoon ga bestellen. Als de mieren erin dood gaan, kan ik die bak altijd nog als nepkut gebruiken.
:') _O-
pi_115067573
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:39 schreef Volgut het volgende:

[..]

Maar ik ben helemaal niet psycho ;( ik ontwijk zelfs smerige naaktslakken op de fiets. Ga ik met mijn stuur naar links of naar rechts zodat ik ze niet doodrijd. En alle andere vieze beesten. :r

Oké semi-psycho dan.
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 23:57:47 #101
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115078503
Ze zijn weer wat verder met graven :D even wat foto's maken.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 00:03:34 #102
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115078814
Bijna weer boven :D

pi_115080839
Bazentopic _O_

Misschien begin ik ook wel, ziet er erg leuk en interessant uit. Wat is nou beter om mee te beginnen, die gel of zand?
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_115080942
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:03 schreef Fopje het volgende:
Bijna weer boven :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nog een klein stukje te gaan. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:40 schreef Bitterlemon het volgende:
Bazentopic _O_

Misschien begin ik ook wel, ziet er erg leuk en interessant uit. Wat is nou beter om mee te beginnen, die gel of zand?
Lees deze post even:

MierenFOK!kers #3
If not now, then when.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 00:43:20 #105
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115080981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:40 schreef Bitterlemon het volgende:
Bazentopic _O_

Gel is wel grappig om de mieren te zien. Maar als je echt kolonies wilt houden kan je beter iets zelf maken, hoe precies weet ik niet :P

Of de farm met zand, zit ook een kolonie bij. Die heeft yuri ook :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')