Wat is water?quote:
Godverdomme ja ze zwemmen de hele dag rond in plastic bakken met water en gebruiken kleine ankertjes om de eitjes ergens in het midden te laten drijven.quote:
Leuk filmpjequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:37 schreef Levolution het volgende:
Deze foto heb ik gemaakt hier in Turkije, Cataglyphis sp. (waarschijnlijk C. velox). Erg grote en erg snelle mieren. Hier een werkster met een dode wesp (het zijn aaseters):
[ afbeelding ]
Hier een filmpje van één van mijn kolonies:
Nog even een vraagje Levo, jij gebruikt een zacht steensoort toch? Die vormen heb jij er zelf neem ik aan ingegraven? Kunnen jouw mieren ook nog zelf ergens graven of is dat niet persee nodig?quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:43 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Die beesten zijn trouwens slecht met voedselresten. Ik denk ik flikker wat van mijn kapsalon in de bak, maar dat vreten ze niet. Daar ligt onderhand groene kapsalon in.
Die blokken zijn de normale ytongblokken die bij de huisbouw gebruikt worden, die kun je bij je bouwmarkt halen voor een paar euro.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:43 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nog even een vraagje Levo, jij gebruikt een zacht steensoort toch? Die vormen heb jij er zelf neem ik aan ingegraven? Kunnen jouw mieren ook nog zelf ergens graven of is dat niet persee nodig?
Jij hebt er echt verstand vanquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:49 schreef Levolution het volgende:
Precies wat AlDieWillenteKaaprenVaren zegt. Gewoon bij de bouwmarkt (Gamma etc.), hebben ze altijd liggen voor een spotprijs. En de gangen maak je er zelf in, het is heel zacht (eigenlijk poreus) gesteente, dus het is heel makkelijk bewerken. Als je een frees hebt kun je een prachtig nest maken, ik heb helaas geen frees.
Er zijn wel soorten die in ytong kunnen graven, bijvoorbeeld Messor barbarus. Maar je moet ze niet zelf een nest laten graven, zonde van de energie. Het betekent wel dat je een ytongblok voor een dergelijke soort in een aquarium o.i.d. in moet bouwen, anders kunnen ze ontsnappen door zich naar buiten te graven.
En over kapsalon: mieren zijn niet in staat om vast voedsel tot zich te nemen. Alleen vloeibaar voedsel!
Een uitzondering hierop zijn granivore soorten, bijvoorbeeld (wederom) Messor barbarus, maar ook de in ons land voorkomende Tetramorium caespitum. Aartsrivaal van Lasius niger.
Dit zijn vikingen, hunnen, piraten, krijgers, spartanen, woestelingen, barbaren, slachters en soldaten.quote:De zwarte zaadmier (Tetramorium caespitum) is behoorlijk agressief voor andere mieren met name voor de eigen soort. Er worden gevechten beschreven van hele volken tegen elkaar waarbij duizenden mieren urenlang met elkaar in gevecht zijn, waarbij ze elkaar bijten, over elkaar heen buitelen, aan elkaar trekken en elkaar doden waarbij er steeds meer naar het oorlogsterrein worden gelokt door de geursporen. Met de grote kaken, nodig voor het fijnkauwen van de zaden kunnen ze tevens prima vechten.
Het is geen moeilijke soort denk ik, maar ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik weet niet of ze leuk zijn om te houden (hoewel een agressieve soort vast wel leuk is). Ben wel op zoek gegaan naar koninginnen dit jaar, maar geen succes. Alleen werksters gezien.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Nog leverbaar ook.
Is deze soort een beetje handig om mee te beginnen? Plaatjes van Lasius Niger hebben we nou onderhand wel genoeg.
Het zal mij benieuwen, bedankt voor de tip!quote:Sehr geehrter Herr Kalytta,
wie lange beträgt die Lieferzeit für eine Königin, Brut und 10-20 Arbeiter der Sorte Messor barbarus? Und was wären da der Preis und die Versandkosten nach der Niederlande?
Mit freundlichen Grüßen,
AlDie
quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
LOON
Vanaaf dus mieren en spul bestellen, het zal mij benieuwen!
Ook wel triest dat ik blij ben als ze een keertje op tijd stortten
Vetquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:58 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
De kleine versie van wat ik eerst wilde en koningin + werksters van de Messor barbarus.
Oh dan mag je ze wel naast de kachel zettenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Messor barbarus: Temperature: 25 - 30 °C
hey fopje, ooit gedacht toen je het eerste topic maakte dat het zo'n succes zou worden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:06 schreef Fopje het volgende:
[..]
Oh dan mag je ze wel naast de kachel zetten
Naast mijn computer moet genoeg zijnquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:06 schreef Fopje het volgende:
[..]
Oh dan mag je ze wel naast de kachel zetten
Haha inderdaad, klinkt wel een beetje sneu maar het is leuk om te zien hoe die beestjes in elkaar zitten en samenwerken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:09 schreef WarmZaad het volgende:
[..]
hey fopje, ooit gedacht toen je het eerste topic maakte dat het zo'n succes zou worden?
het begon zo van: oh kijken wat er gebeurd, voor de lol enz, beetje vol plassen miss als er niks aan is
en nu is het echt verdomd serieus aan het worden
Gewoon doenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:12 schreef Verbodsbord het volgende:
Shit jongens, ik wil eigenlijk ook wel beginnen
het is aandoenlijk hequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:12 schreef Verbodsbord het volgende:
Shit jongens, ik wil eigenlijk ook wel beginnen
Waarvan de één wel wat groter dan de ander was overigensquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:12 schreef Fopje het volgende:
[..]
Haha inderdaad, klinkt wel een beetje sneu maar het is leuk om te zien hoe die beestjes in elkaar zitten en samenwerken.
Ook leuk dat AlDieWillenteKaaprenVaren en Levolution al een farm hadden staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |