abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115066514
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:22 schreef Fopje het volgende:

[..]

Moeten ze zelf weten, heb er zelf in mijn jeugd ook aardig wat vermoord met mijn vergrootglas. :P

En als je er last van hebt in je tuin zou ik dat ook doen. Maar niet doelloos in het bos ofzo :')
Ik deed dat dus áltijd vroeger. Met water, deed ik water in van die holletjes van de mieren en dan zag ik al die mieren in paniek overal heen lopen. Kijken wat er gebeurde. Waren ook de enige beestjes die ik af en toe vermoordde. :') Interessant topic (vooral de posts van Levolution met informatie, best wel leuk om te weten).
pi_115066547
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:24 schreef Volgut het volgende:

[..]

Ik deed dat dus áltijd vroeger. Met water, deed ik water in van die holletjes van de mieren en dan zag ik al die mieren in paniek overal heen lopen. Kijken wat er gebeurde. Waren ook de enige beestjes die ik af en toe vermoordde. :') Interessant topic (vooral de posts van Levolution met informatie, best wel leuk om te weten).
Psychopaat in opkomst hier. :D
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:26:08 #93
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115066586
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:24 schreef Volgut het volgende:

[..]

Ja gelukkig dat levolution dit topic heeft gevonden. Wordt mijn leermeester :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_115066731
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Psychopaat in opkomst hier. :D
Nee, vind ik zielig. O+ Maar veel kinderen vermoorden zulke diertjes en niet eens bewust denk ik :). Vroeger ving ik ook altijd lieveheersbeestjes en wilde ik dat ze naast mij gingen slapen. :') Like a family. :') Deed ik ze in zo'n bakje en af en toe ging er dan ook 1 dood, resultaat: begraven met mijn ma. :') Maar over die mieren: als je dan zag hoeveel mieren er uit zo'n gaatje kwamen gelopen als je er water in deed, was vreemd en eng maar fascinerend om te zien. :')
pi_115066825
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:29 schreef Volgut het volgende:

[..]

Nee, vind ik zielig. O+ Maar veel kinderen vermoorden zulke diertjes en niet eens bewust denk ik :). Vroeger ving ik ook altijd lieveheersbeestjes en wilde ik dat ze naast mij gingen slapen. :') Like a family. :') Deed ik ze in zo'n bakje en af en toe ging er dan ook 1 dood, resultaat: begraven met mijn ma. :') Maar over die mieren: als je dan zag hoeveel mieren er uit zo'n gaatje kwamen gelopen als je er water in deed, was vreemd en eng maar fascinerend om te zien. :')
Tranen van het lachen. :') _O- Ik zie het al voor me. :')
If not now, then when.
pi_115067027
Toch is dat wel een beetje psycho hoor. >:)
If not now, then when.
pi_115067260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Toch is dat wel een beetje psycho hoor. >:)
Maar ik ben helemaal niet psycho ;( ik ontwijk zelfs smerige naaktslakken op de fiets. Ga ik met mijn stuur naar links of naar rechts zodat ik ze niet doodrijd. En alle andere vieze beesten. :r

Waarom staat dit eigenlijk in ONZ.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:42:32 #98
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115067428
quote:
8s.gif [b]Op vrijdag 3 augustus 2012 20:39 schreef Volgut het volgende:
Zie het eerste topic :P hier lopen ook wat meer mensen :)
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_115067554
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:42 schreef Fopje het volgende:

[..]

Zie het eerste topic :P hier lopen ook wat meer mensen :)
Haha. Het is ONZ dus:

quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:01 schreef Fopje het volgende:

[..]

Staat in de OP. Die gel dient als voeding en vocht. Ik denk dat ik het gewoon ga bestellen. Als de mieren erin dood gaan, kan ik die bak altijd nog als nepkut gebruiken.
:') _O-
pi_115067573
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:39 schreef Volgut het volgende:

[..]

Maar ik ben helemaal niet psycho ;( ik ontwijk zelfs smerige naaktslakken op de fiets. Ga ik met mijn stuur naar links of naar rechts zodat ik ze niet doodrijd. En alle andere vieze beesten. :r

Oké semi-psycho dan.
If not now, then when.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 23:57:47 #101
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115078503
Ze zijn weer wat verder met graven :D even wat foto's maken.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 00:03:34 #102
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115078814
Bijna weer boven :D

pi_115080839
Bazentopic _O_

Misschien begin ik ook wel, ziet er erg leuk en interessant uit. Wat is nou beter om mee te beginnen, die gel of zand?
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_115080942
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:03 schreef Fopje het volgende:
Bijna weer boven :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nog een klein stukje te gaan. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:40 schreef Bitterlemon het volgende:
Bazentopic _O_

Misschien begin ik ook wel, ziet er erg leuk en interessant uit. Wat is nou beter om mee te beginnen, die gel of zand?
Lees deze post even:

MierenFOK!kers #3
If not now, then when.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 00:43:20 #105
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115080981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:40 schreef Bitterlemon het volgende:
Bazentopic _O_

Gel is wel grappig om de mieren te zien. Maar als je echt kolonies wilt houden kan je beter iets zelf maken, hoe precies weet ik niet :P

Of de farm met zand, zit ook een kolonie bij. Die heeft yuri ook :)
pi_115081862
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lees deze post even:

MierenFOK!kers #3
Dus eigenlijk zou ik dan dus geen gel moeten nemen maar zand, en ze dan in een soort van reageerbuisje doen? En die later aansluiten op iets groters
pi_115081896
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:43 schreef Fopje het volgende:

[..]

Gel is wel grappig om de mieren te zien. Maar als je echt kolonies wilt houden kan je beter iets zelf maken, hoe precies weet ik niet :P

Of de farm met zand, zit ook een kolonie bij. Die heeft yuri ook :)
Juist dat zien lijkt me grappig. En ik hoef geen heel grote kolonie ofzo :P
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 01:06:35 #108
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115081918
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:04 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zou ik dan dus geen gel moeten nemen maar zand, en ze dan in een soort van reageerbuisje doen? En die later aansluiten op iets groters
Als je een kolonie wilt houden wel ja :)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 01:08:18 #109
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115081976
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:05 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

Juist dat zien lijkt me grappig. En ik hoef geen heel grote kolonie ofzo :P
Als je geen kolonie wilt houden kan je ook een farm met gel kopen, krijg je wat werksters bij en die gaan beetje graven enzo, zoals je op mijn fotos ziet :P Maar die gaan op den duur dood en dan heb je niets meer. ( Ze zouden 160 dagen kunnen worden )

Maar ik heb inmiddels begrepen als je echt serieus wilt doen, dat je dan zelf wat moet knutselen :)
pi_115082272
Een hele kolonie lijkt me dan toch wel leuker, maar daar gaat dan weer heel veel tijd en ook wel wat geld in zitten
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 01:30:18 #111
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115082729
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:16 schreef Bitterlemon het volgende:
Een hele kolonie lijkt me dan toch wel leuker, maar daar gaat dan weer heel veel tijd en ook wel wat geld in zitten
Ik ga het zelf nog kopen en maken dus ik weet niet precies hoeveel je kwijt zal zijn, maar als ik Levolution moet geloven had hij nog geen 10 euro uitgegeven voor zijn nest. Maar dan moet je nog wel een kolonie kopen. Maar extreem duur is het in ieder geval niet. En qua tijd, tja, ik denk als het eenmaal staat, dat het dan wel mee valt. Heel vaak hoef je niet te voeren. Ze doen hun eigen ding :P
pi_115082814
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:30 schreef Fopje het volgende:

[..]

Ik ga het zelf nog kopen en maken dus ik weet niet precies hoeveel je kwijt zal zijn, maar als ik Levolution moet geloven had hij nog geen 10 euro uitgegeven voor zijn nest. Maar dan moet je nog wel een kolonie kopen. Maar extreem duur is het in ieder geval niet. En qua tijd, tja, ik denk als het eenmaal staat, dat het dan wel mee valt. Heel vaak hoef je niet te voeren. Ze doen hun eigen ding :P
Goedkoper dan ik dacht :P

En waar halen die mieren hun eten vandaan dan?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 01:38:17 #113
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115082971
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:32 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

Goedkoper dan ik dacht :P

En waar halen die mieren hun eten vandaan dan?
Je moet ze natuurlijk wel voeren zoals suikerwater of fruitvliegjes.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 02:00:22 #114
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115083507
Mij lijkt zoiets ook wel erg leuk, maar ik ben een arme scholier dus het moet uiteraard wel niet te veel kosten. Wat zou het goedkoopste zijn? Ik heb een aanbieding gezien:

http://www.megagadgets.nl/ant-world.html

Maar ik las ook dat het voor een tientje kan?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 02:04:41 #115
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115083601
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 02:00 schreef Quotidien het volgende:
Mij lijkt zoiets ook wel erg leuk, maar ik ben een arme scholier dus het moet uiteraard wel niet te veel kosten. Wat zou het goedkoopste zijn? Ik heb een aanbieding gezien:

http://www.megagadgets.nl/ant-world.html

Maar ik las ook dat het voor een tientje kan?
Pagina 1 t/m 3 bevat een klein beetje informatie over hoe je zoiets goedkoop zelf kan maken.

Gel is sowieso duur, en bij die van megagadgets zitten geen mieren. Bij die van mierenboerderij.nl wel.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 02:21:16 #116
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115083912
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 02:04 schreef Fopje het volgende:

[..]

Pagina 1 t/m 3 bevat een klein beetje informatie over hoe je zoiets goedkoop zelf kan maken.

Gel is sowieso duur, en bij die van megagadgets zitten geen mieren. Bij die van mierenboerderij.nl wel.
Zo'n grote is het toch niet mieren zelf te vangen? Of kan dat niet ivm kolonieen enzo?

Levolution zou nog een tutorial schrijven toch? :D
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 02:41:47 #117
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115084349
Die triops lijken me nog wel vetter eigenlijk.
pi_115085274
Ik ga van de week ook zo'n farm kopen. Prachtig topic geworden dit. :)
pi_115085481
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 03:52 schreef Oerbeer het volgende:
Ik ga van de week ook zo'n farm kopen. Prachtig topic geworden dit. :)
Gel of zand?

Het lijkt mij een goed idee om even duidelijk te wezen in de OP dat als je voor een kolonie/zand farm gaat je er ook echt tijd en moeite in moet steken en het niet kan laten afzien imo. Het blijven levende wezens en daar moet je ook voor zorgen.

Die gel dingen zijn meer voor de fun.
If not now, then when.
pi_115085493
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 04:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Gel of zand?

Het lijkt mij een goed idee om even duidelijk te wezen in de OP dat als je voor een kolonie/zand farm gaat je er ook echt tijd en moeite in moet steken en het niet kan laten afzien imo. Het blijven levende wezens en daar moet je ook voor zorgen.

Die gel dingen zijn meer voor de fun.
Gel. Om mee te beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')