Ik deed dat dus áltijd vroeger. Met water, deed ik water in van die holletjes van de mieren en dan zag ik al die mieren in paniek overal heen lopen. Kijken wat er gebeurde. Waren ook de enige beestjes die ik af en toe vermoordde.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:22 schreef Fopje het volgende:
[..]
Moeten ze zelf weten, heb er zelf in mijn jeugd ook aardig wat vermoord met mijn vergrootglas.![]()
En als je er last van hebt in je tuin zou ik dat ook doen. Maar niet doelloos in het bos ofzo
Psychopaat in opkomst hier.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:24 schreef Volgut het volgende:
[..]
Ik deed dat dus áltijd vroeger. Met water, deed ik water in van die holletjes van de mieren en dan zag ik al die mieren in paniek overal heen lopen. Kijken wat er gebeurde. Waren ook de enige beestjes die ik af en toe vermoordde.Interessant topic (vooral de posts van Levolution met informatie, best wel leuk om te weten).
Ja gelukkig dat levolution dit topic heeft gevonden. Wordt mijn leermeesterquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:24 schreef Volgut het volgende:
[..]
Ik deed dat dus áltijd vroeger. Met water, deed ik water in van die holletjes van de mieren en dan zag ik al die mieren in paniek overal heen lopen. Kijken wat er gebeurde. Waren ook de enige beestjes die ik af en toe vermoordde.Interessant topic (vooral de posts van Levolution met informatie, best wel leuk om te weten).
Nee, vind ik zielig.quote:
Tranen van het lachen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:29 schreef Volgut het volgende:
[..]
Nee, vind ik zielig.Maar veel kinderen vermoorden zulke diertjes en niet eens bewust denk ik
. Vroeger ving ik ook altijd lieveheersbeestjes en wilde ik dat ze naast mij gingen slapen.
Like a family.
Deed ik ze in zo'n bakje en af en toe ging er dan ook 1 dood, resultaat: begraven met mijn ma.
Maar over die mieren: als je dan zag hoeveel mieren er uit zo'n gaatje kwamen gelopen als je er water in deed, was vreemd en eng maar fascinerend om te zien.
Maar ik ben helemaal niet psychoquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Toch is dat wel een beetje psycho hoor.
Zie het eerste topicquote:
Haha. Het is ONZ dus:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:42 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zie het eerste topichier lopen ook wat meer mensen
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:01 schreef Fopje het volgende:
[..]
Staat in de OP. Die gel dient als voeding en vocht. Ik denk dat ik het gewoon ga bestellen. Als de mieren erin dood gaan, kan ik die bak altijd nog als nepkut gebruiken.
Oké semi-psycho dan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:39 schreef Volgut het volgende:
[..]
Maar ik ben helemaal niet psychoik ontwijk zelfs smerige naaktslakken op de fiets. Ga ik met mijn stuur naar links of naar rechts zodat ik ze niet doodrijd. En alle andere vieze beesten.
![]()
Waarom staat dit eigenlijk in ONZ.
Nog een klein stukje te gaan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:03 schreef Fopje het volgende:
Bijna weer boven
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lees deze post even:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:40 schreef Bitterlemon het volgende:
Bazentopic
Misschien begin ik ook wel, ziet er erg leuk en interessant uit. Wat is nou beter om mee te beginnen, die gel of zand?
Gel is wel grappig om de mieren te zien. Maar als je echt kolonies wilt houden kan je beter iets zelf maken, hoe precies weet ik nietquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:40 schreef Bitterlemon het volgende:
Bazentopic
Misschien begin ik ook wel, ziet er erg leuk en interessant uit. Wat is nou beter om mee te beginnen, die gel of zand?
Dus eigenlijk zou ik dan dus geen gel moeten nemen maar zand, en ze dan in een soort van reageerbuisje doen? En die later aansluiten op iets grotersquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lees deze post even:
MierenFOK!kers #3
Juist dat zien lijkt me grappig. En ik hoef geen heel grote kolonie ofzoquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:43 schreef Fopje het volgende:
[..]
Gel is wel grappig om de mieren te zien. Maar als je echt kolonies wilt houden kan je beter iets zelf maken, hoe precies weet ik niet![]()
Of de farm met zand, zit ook een kolonie bij. Die heeft yuri ook
Als je een kolonie wilt houden wel jaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:04 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zou ik dan dus geen gel moeten nemen maar zand, en ze dan in een soort van reageerbuisje doen? En die later aansluiten op iets groters
Als je geen kolonie wilt houden kan je ook een farm met gel kopen, krijg je wat werksters bij en die gaan beetje graven enzo, zoals je op mijn fotos zietquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:05 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Juist dat zien lijkt me grappig. En ik hoef geen heel grote kolonie ofzo
Ik ga het zelf nog kopen en maken dus ik weet niet precies hoeveel je kwijt zal zijn, maar als ik Levolution moet geloven had hij nog geen 10 euro uitgegeven voor zijn nest. Maar dan moet je nog wel een kolonie kopen. Maar extreem duur is het in ieder geval niet. En qua tijd, tja, ik denk als het eenmaal staat, dat het dan wel mee valt. Heel vaak hoef je niet te voeren. Ze doen hun eigen dingquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:16 schreef Bitterlemon het volgende:
Een hele kolonie lijkt me dan toch wel leuker, maar daar gaat dan weer heel veel tijd en ook wel wat geld in zitten
Goedkoper dan ik dachtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:30 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik ga het zelf nog kopen en maken dus ik weet niet precies hoeveel je kwijt zal zijn, maar als ik Levolution moet geloven had hij nog geen 10 euro uitgegeven voor zijn nest. Maar dan moet je nog wel een kolonie kopen. Maar extreem duur is het in ieder geval niet. En qua tijd, tja, ik denk als het eenmaal staat, dat het dan wel mee valt. Heel vaak hoef je niet te voeren. Ze doen hun eigen ding
Je moet ze natuurlijk wel voeren zoals suikerwater of fruitvliegjes.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:32 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Goedkoper dan ik dacht
En waar halen die mieren hun eten vandaan dan?
Pagina 1 t/m 3 bevat een klein beetje informatie over hoe je zoiets goedkoop zelf kan maken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:00 schreef Quotidien het volgende:
Mij lijkt zoiets ook wel erg leuk, maar ik ben een arme scholier dus het moet uiteraard wel niet te veel kosten. Wat zou het goedkoopste zijn? Ik heb een aanbieding gezien:
http://www.megagadgets.nl/ant-world.html
Maar ik las ook dat het voor een tientje kan?
Zo'n grote is het toch niet mieren zelf te vangen? Of kan dat niet ivm kolonieen enzo?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:04 schreef Fopje het volgende:
[..]
Pagina 1 t/m 3 bevat een klein beetje informatie over hoe je zoiets goedkoop zelf kan maken.
Gel is sowieso duur, en bij die van megagadgets zitten geen mieren. Bij die van mierenboerderij.nl wel.
Gel of zand?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:52 schreef Oerbeer het volgende:
Ik ga van de week ook zo'n farm kopen. Prachtig topic geworden dit.
Gel. Om mee te beginnen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gel of zand?
Het lijkt mij een goed idee om even duidelijk te wezen in de OP dat als je voor een kolonie/zand farm gaat je er ook echt tijd en moeite in moet steken en het niet kan laten afzien imo. Het blijven levende wezens en daar moet je ook voor zorgen.
Die gel dingen zijn meer voor de fun.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |