Nog een klein stukje te gaan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:03 schreef Fopje het volgende:
Bijna weer boven
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lees deze post even:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:40 schreef Bitterlemon het volgende:
Bazentopic
Misschien begin ik ook wel, ziet er erg leuk en interessant uit. Wat is nou beter om mee te beginnen, die gel of zand?
Gel is wel grappig om de mieren te zien. Maar als je echt kolonies wilt houden kan je beter iets zelf maken, hoe precies weet ik nietquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:40 schreef Bitterlemon het volgende:
Bazentopic
Misschien begin ik ook wel, ziet er erg leuk en interessant uit. Wat is nou beter om mee te beginnen, die gel of zand?
Dus eigenlijk zou ik dan dus geen gel moeten nemen maar zand, en ze dan in een soort van reageerbuisje doen? En die later aansluiten op iets grotersquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lees deze post even:
MierenFOK!kers #3
Juist dat zien lijkt me grappig. En ik hoef geen heel grote kolonie ofzoquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:43 schreef Fopje het volgende:
[..]
Gel is wel grappig om de mieren te zien. Maar als je echt kolonies wilt houden kan je beter iets zelf maken, hoe precies weet ik niet![]()
Of de farm met zand, zit ook een kolonie bij. Die heeft yuri ook
Als je een kolonie wilt houden wel jaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:04 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zou ik dan dus geen gel moeten nemen maar zand, en ze dan in een soort van reageerbuisje doen? En die later aansluiten op iets groters
Als je geen kolonie wilt houden kan je ook een farm met gel kopen, krijg je wat werksters bij en die gaan beetje graven enzo, zoals je op mijn fotos zietquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:05 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Juist dat zien lijkt me grappig. En ik hoef geen heel grote kolonie ofzo
Ik ga het zelf nog kopen en maken dus ik weet niet precies hoeveel je kwijt zal zijn, maar als ik Levolution moet geloven had hij nog geen 10 euro uitgegeven voor zijn nest. Maar dan moet je nog wel een kolonie kopen. Maar extreem duur is het in ieder geval niet. En qua tijd, tja, ik denk als het eenmaal staat, dat het dan wel mee valt. Heel vaak hoef je niet te voeren. Ze doen hun eigen dingquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:16 schreef Bitterlemon het volgende:
Een hele kolonie lijkt me dan toch wel leuker, maar daar gaat dan weer heel veel tijd en ook wel wat geld in zitten
Goedkoper dan ik dachtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:30 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik ga het zelf nog kopen en maken dus ik weet niet precies hoeveel je kwijt zal zijn, maar als ik Levolution moet geloven had hij nog geen 10 euro uitgegeven voor zijn nest. Maar dan moet je nog wel een kolonie kopen. Maar extreem duur is het in ieder geval niet. En qua tijd, tja, ik denk als het eenmaal staat, dat het dan wel mee valt. Heel vaak hoef je niet te voeren. Ze doen hun eigen ding
Je moet ze natuurlijk wel voeren zoals suikerwater of fruitvliegjes.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:32 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Goedkoper dan ik dacht
En waar halen die mieren hun eten vandaan dan?
Pagina 1 t/m 3 bevat een klein beetje informatie over hoe je zoiets goedkoop zelf kan maken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:00 schreef Quotidien het volgende:
Mij lijkt zoiets ook wel erg leuk, maar ik ben een arme scholier dus het moet uiteraard wel niet te veel kosten. Wat zou het goedkoopste zijn? Ik heb een aanbieding gezien:
http://www.megagadgets.nl/ant-world.html
Maar ik las ook dat het voor een tientje kan?
Zo'n grote is het toch niet mieren zelf te vangen? Of kan dat niet ivm kolonieen enzo?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:04 schreef Fopje het volgende:
[..]
Pagina 1 t/m 3 bevat een klein beetje informatie over hoe je zoiets goedkoop zelf kan maken.
Gel is sowieso duur, en bij die van megagadgets zitten geen mieren. Bij die van mierenboerderij.nl wel.
Gel of zand?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:52 schreef Oerbeer het volgende:
Ik ga van de week ook zo'n farm kopen. Prachtig topic geworden dit.
Gel. Om mee te beginnen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gel of zand?
Het lijkt mij een goed idee om even duidelijk te wezen in de OP dat als je voor een kolonie/zand farm gaat je er ook echt tijd en moeite in moet steken en het niet kan laten afzien imo. Het blijven levende wezens en daar moet je ook voor zorgen.
Die gel dingen zijn meer voor de fun.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:52 schreef Oerbeer het volgende:
Ik ga van de week ook zo'n farm kopen. Prachtig topic geworden dit.
Ja zoiets moet er indedaad bijkomen. Kan alleen de OP niet meer aanpassen vanwegen dat sealtjequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gel of zand?
Het lijkt mij een goed idee om even duidelijk te wezen in de OP dat als je voor een kolonie/zand farm gaat je er ook echt tijd en moeite in moet steken en het niet kan laten afzien imo. Het blijven levende wezens en daar moet je ook voor zorgen.
Die gel dingen zijn meer voor de fun.
Je kan inderdaad zelf mieren vangen. Maar als je ze koopt bij mierenboerderij.nl krijg je er oogstmieren bij. Die komen hier in nederland niet voor. Thuis heb je veel kleinere miertjes lopen dus graven minder goed.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:21 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Zo'n grote is het toch niet mieren zelf te vangen? Of kan dat niet ivm kolonieen enzo?
Levolution zou nog een tutorial schrijven toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |