Wachten totdat iemand naar de wc gaat en dan het barmeisje de box uitsturen bewijst wel degelijk dat er nauwe en bewuste samenwerking was.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:04 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Nee, strafrechtelijk.
Er moet sprake zijn van een "bewuste en nauwe" samenwerking, maar de grens wordt in de praktijk best snel bereikt. Er kunnen zelfs zonder probleem mensen veroordeeld worden die geen uitvoeringshandelingen hebben verricht (denk aan iemand met wie afgesproken is dat hij de vrienden van het slachtoffer op afstand houdt).
Het is alleen onmogelijk wat dat betreft iets over deze zaak te zeggen, omdat dit medeplegen erg afhangt van de specifieke omstandigheden.
Joh...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:27 schreef Mylene het volgende:
Ondertussen bij het OM:
Marnix van der Werf, advocaat van kickbokser Hari, was donderdag niet voor commentaar bereikbaar.
Dat is zeker een indicatie, maar je weet niet wie er (eventueel) bij een dergelijk plan betrokken waren. Het kan met andere woorden zo zijn dat die andere twee het zo gepland en geregeld hebben, en Hari zich pas later in de mishandeling gemengd heeft.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:56 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Wachten totdat iemand naar de wc gaat en dan het barmeisje de box uitsturen bewijst wel degelijk dat er nauwe en bewuste samenwerking was.
Hoewel het zoals ik zei best ruim wordt genomen met dat medeplegen, is het enkele toekijken en toch niet ingrijpen op zich niet voldoende.quote:Dit geldt eigenlijk voor iedereen die in de box was en niet alleen de gruwelijke mishandelaars maar ook de aanwezige die een misdaad in voorbereiding niet stopte
Is wel alleen strafbaar als ze onder ede is geplaatst en dat gebeurt alleen bij het verhoor door een (onderzoeks)rechter. Het is dus maar de vraag of dit is gebeurd.quote:en liegen tijdens een verhoor.
Het zou wel vaag zijn als ze in de bak gewoon (partner)alimentatie zou vangen, maar ik denk niet dat ze hiervoor veroordeeld gaat worden, hoogstens een taakstrafje.... koffie schenken in het bejaardentehuis ofzo.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:08 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het dan eigenlijk met allimentatie en zo, mocht estelle in de bak komen, dan stopt dat toch gewoon voor ruud neem ik aan?
Als Ruud verstandig is haalt ie zijn kinderen weg bij die domme muts. Nu ze in dergelijke kringen verkeert acht ik hem vrij kansrijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:08 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het dan eigenlijk met allimentatie en zo, mocht estelle in de bak komen, dan stopt dat toch gewoon voor ruud neem ik aan?
Ik denk ook dat Estelle gewoon een gangstersnol is.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze gedraagt zich gewoon als een gangsterliefje; ijskoud liegen wat je vent ook liegt.
Ik heb niet het idee dat haar kinderen ergens voor beschermd moeten worden, of wilde je impliceren dat ze gelogen heeft omdat hij haar (kinderen) bedreigd heeft als ze de waarheid zou vertellen?
Als Ruud verstandig is leert ie schieten.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als Ruud verstandig is haalt ie zijn kinderen weg bij die domme muts. Nu ze in dergelijke kringen verkeert acht ik hem vrij kansrijk.
Ik denk vooral wat dommig.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:15 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Estelle gewoon een gangstersnol is.
Je weet natuurlijk al niet of Badr of Estelle uitgenodigd was.... dat de een met de ander meekomt zegt niet automatisch iets over de eigenaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:17 schreef stekelzwijn het volgende:
Wie is eigenlijk de eigenaar/huurder van die box?
Wie heeft het aanwezige tuig daar uitgenodigd?
Eigenaar: ABN Amro?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:17 schreef stekelzwijn het volgende:
Wie is eigenlijk de eigenaar/huurder van die box?
Wie heeft het aanwezige tuig daar uitgenodigd?
Hij heeft altijd al een uistekend rechterbeen gehad, die hoef je niks meer te leren.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:16 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Als Ruud verstandig is leert ie schieten.
whehe... met een pipa natuurlijk jeweetsquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij heeft altijd al een uistekend rechterbeen gehad, die hoef je niks meer te leren.
Hij was de laatste jaren actiever met zijn middelste been.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:32 schreef Hathor het volgende:
Hij heeft altijd al een uistekend rechterbeen gehad, die hoef je niks meer te leren.
ruud is niet verstandig.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:16 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Als Ruud verstandig is leert ie schieten.
Waar ie overigens ook vrij regelmatig mee scoorde.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:34 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hij was de laatste jaren actiever met zijn middelste been.
Ze heeft haar verklaring moeten ondertekenen, en ze tekent dan voor "naar waarheid verklaard". Dat zei Van den Heuvel, volgens mij.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nu ook een video met commentaar van John van den Heuvel onder het artikel:
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_Hari_bekent__.html
Wel opvallend dat JvdH denkt dat het afleggen van een niet juiste verklaring een strafbaar feit oplevert, zelfs al je niet beëdigd bent. Op grond waarvan zou dat dan zijn?
Het kan natuurlijk zomaar zijn dat ze het niet gezien heeft en hij haar heeft voorgelogen oid.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:39 schreef Smallish het volgende:
[..]
Eens. En Estelle wekt niet de indruk dat soort dreigementen nodig te hebben om een stomme stunt uit te halen. In de wetenschap dat iemand zo vreselijk is toegetakeld, mede door jouw vent, 'gewoon' op vakantie gaan en nu deze verklaring afleggen? Lijkt me weinig dwang bij zitten.
Weet je dat of is dit een losse flodder?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:49 schreef Cynix ® het volgende:
Ik wel.
Getuige zijn van een poging tot doodslag door je vriendje.
Dat klopt wel, maar ze wordt mi iets teveel op de voorgrond gezet.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:51 schreef Leandra het volgende:
Ze is er nou eenmaal bij betrokken, hoe je het ook wendt of keert.
Ik denk dat je dat er zelf van maakt, hoge bomen vangen veel wind, en Estelle is qua boomsoort nog hoger dan Badr.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar ze wordt mi iets teveel op de voorgrond gezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |