Rrright.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, hij heeft gelukkig maar 1x geslagen... De rest heeft die man verder afgetuigd.![]()
Er is niemand vermoord en uit niets blijkt dat ze hem dood wilden hebben. Je zou denken dat aan alle betrokkenen op zijn minst mishandeling ten laste gelegd kan worden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:20 schreef eriksd het volgende:
Je krijgt nu natuurlijk wel weer het probleem van een misdrijf in groepsverband. Wie deed wat?
Als die drie (simpel gezegd) als groep hebben opgetreden, dan is in principe iedereen binnen die groep aansprakelijk te houden voor het geheel.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:20 schreef eriksd het volgende:
Je krijgt nu natuurlijk wel weer het probleem van een misdrijf in groepsverband. Wie deed wat?
Civielrechtelijk wellicht. Strafrechtelijk lijkt het mij dun ijs.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Als die drie (simpel gezegd) als groep hebben opgetreden, dan is in principe iedereen binnen die groep aansprakelijk te houden voor het geheel.
Nee, strafrechtelijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Civielrechtelijk wellicht. Strafrechtelijk lijkt het mij dun ijs.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:13 schreef eriksd het volgende:
Dit gaan we natuurlijk uitgebreid bespreken tijdens de lunch.
Dat zag ik niet op de foto en ik zie het probleem ook niet. Ik heb ook wel eens het gezelschap van een bekende crimineel gehad. Big deal... Het zijn net mensen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar er lekker een biertje mee drinken is wat anders.
Maar ze kon geen smoesjes bedenken om thuis te blijven en niet met hem op vakantie te gaan?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Estelle kan ik vrij weinig aanrekenen, die is er ook ingerold.
Liegen omdat je denkt zo je kinderen te beschermen is niet zo'n kwalijke zaak.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:25 schreef klaaskippegaas het volgende:
Hadden jullie deze al?
AMSTERDAM, donderdag
Estelle Cruijff, de vriendin van Badr Hari die de avond van de brute mishandeling in de Amsterdam ArenA bij hem was, is inmiddels ook gehoord. Tijdens dat verhoor bleef zij bij haar verklaring dat haar vriend niets had gedaan. Nu er alsnog een gedeeltelijke bekentenis van Badr Hari ligt, zal zij opnieuw door de recherche aan de tand worden gevoeld en tekst en uitleg moeten geven. Een getuige is volgens de Nederlandse wet verplicht de waarheid te vertellen.
Uit een reconstructie van de gebeurtenissen in de ArenA is inmiddels komen vast te staan dat Everink op de bewuste avond door een vrouwelijke gast, ene Saskia, voor een drankje was uitgenodigd in de box waar Badr Hari ook verbleef. De licht aangeschoten Everink zou zich iets te amicaal hebben gedragen, waarna bij sommige aanwezigen irritatie ontstond. Overigens heeft geen van de getuigen iets gehoord van aanstootgevende opmerkingen. Toen Everink even naar het toilet ging, stuurden enkele mannen het barmeisje in de skybox de gang op.
Op het moment dat de zakenman de wc verliet, werd hij direct te grazen genomen. Door de regen van slagen en schoppen liep Everink zwaar gezichts- en beenletsel op. Het is nog altijd de vraag of de reisondernemer ooit volledig herstelt. Pas als het gips van zijn onderbeen is verwijderd, kan met intensieve revalidatie worden begonnen.
De advocaat van Badr Hari, mr. M. van der Werff zegt in een reactie: „Vanwege de beperkingen kan ik geen enkele inhoudelijke stelling erkennen of betwisten, hoe graag ik dat ook zou willen.’’
Ex-vriendin
Afgelopen week heeft de politie ook gesprekken gevoerd met twee andere vermeende slachtoffers van geweldplegingen door Badr Hari. Het gaat daarbij om ex-vriendin van de vechtsporter en haar broer, die in een Amsterdams etablissement in elkaar werd gemept. Volgens de politie is de kans groot dat het tweetal ook aangifte doet.
Bron, Telegraaf.
Hoho, hij heeft de bekentenis niet kunnen bijwonen, dus is badr onschuldig!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze is met Weltscherz hun verhaal aan het afstemmen.
Ze gedraagt zich gewoon als een gangsterliefje; ijskoud liegen wat je vent ook liegt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Estelle kan ik vrij weinig aanrekenen, die is er ook ingerold.
Liegen omdat je denkt zo je kinderen te beschermen is niet zo'n kwalijke zaak.
bronquote:Het Openbaar Ministerie in Amsterdam stoort zich er enorm aan dat er kennelijk nog steeds wordt gelekt over het onderzoek naar Badr Hari en de mishandelingen waarvan de kickbokser wordt verdacht.
Hari zit in beperkingen, wat wil zeggen dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat en dat er over de inhoud van het onderzoek niets naar buiten mag worden gebracht.
Donderdag schreef De Telegraaf dat Hari tijdens politieverhoren heeft toegegeven dat hij betrokken is geweest bij de ernstige mishandeling van zakenman Koen Everink tijdens dancefestijn Sensation in de Amsterdam ArenA.
Bijzonder vervelend
'Ondanks die beperkingen blijken er nog steeds delen van een verklaring op straat te kunnen belanden', aldus een woordvoerder van het parket in Amsterdam. 'Dat vinden wij bijzonder vervelend.'
De afgelopen weken werd al enkele malen informatie gepubliceerd uit het lopende onderzoek. De advocaten van Hari hebben zich daarover beklaagd, de Rijksrecherche doet er op verzoek van het OM inmiddels onderzoek naar.
Of de jongste onthulling in de zaak ook in dat onderzoek wordt meegenomen, wil een woordvoerder van het landelijk parket van het OM, dat het lekonderzoek leidt, niet zeggen. 'Wij doen nooit mededelingen over lopende onderzoeken. Maar wij lezen natuurlijk ook de krant.'
Ongestoord onderzoek
De beperkingen zijn Hari en een in Eindhoven gearresteerde medeverdachte opgelegd door de rechter-commissaris, op verzoek van het OM. Het doel ervan is om het onderzoek zo ongestoord mogelijk te kunnen laten verlopen.
Hari is vrijdag voor 2 weken in bewaring gesteld; de beperkingen gelden in elk geval voor die periode, maar kunnen verlengd worden. Volgende week zal de raadkamer van de rechtbank in een besloten zitting zich over het voortduren van het voorarrest van Hari en de medeverdachte buigen.
Marnix van der Werf, advocaat van kickbokser Hari, was donderdag niet voor commentaar bereikbaar.
Ik zie het nut niet zo van haar hier maar in meetrekken. Natuurlijk heeft ze gelogen als ze heeft geroepen dat badr niets gedaan kan hebben als hij weldegelijk gemept heeft, maar dat vind ik meer dommig. Net wat anders dan iemand total loss slaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Leandra het volgende:
Ze gedraagt zich gewoon als een gangsterliefje; ijskoud liegen wat je vent ook liegt.
Eens. En Estelle wekt niet de indruk dat soort dreigementen nodig te hebben om een stomme stunt uit te halen. In de wetenschap dat iemand zo vreselijk is toegetakeld, mede door jouw vent, 'gewoon' op vakantie gaan en nu deze verklaring afleggen? Lijkt me weinig dwang bij zitten.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze gedraagt zich gewoon als een gangsterliefje; ijskoud liegen wat je vent ook liegt.
Ik heb niet het idee dat haar kinderen ergens voor beschermd moeten worden, of wilde je impliceren dat ze gelogen heeft omdat hij haar (kinderen) bedreigd heeft als ze de waarheid zou vertellen?
En laten we eerlijk zijn, dit is ook echt een slechte zaak. Als je iemand (terecht) niet het recht geeft om zich over een zaak te uiten, moet je er ook voor zorgen dat er van de andere kant niets naar buiten komt.quote:
Ik wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:35 schreef DS4 het volgende:
Ik zie het nut niet zo van haar hier maar in meetrekken.
Ze is er nou eenmaal bij betrokken, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet zo van haar hier maar in meetrekken. Natuurlijk heeft ze gelogen als ze heeft geroepen dat badr niets gedaan kan hebben als hij weldegelijk gemept heeft, maar dat vind ik meer dommig. Net wat anders dan iemand total loss slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |