abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2012 @ 09:19:32 #101
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_114984751
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, hij heeft gelukkig maar 1x geslagen... De rest heeft die man verder afgetuigd. :N
Rrright.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:20:22 #102
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114984770
Je krijgt nu natuurlijk wel weer het probleem van een misdrijf in groepsverband. Wie deed wat?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:37:28 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_114985100
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:20 schreef eriksd het volgende:
Je krijgt nu natuurlijk wel weer het probleem van een misdrijf in groepsverband. Wie deed wat?
Er is niemand vermoord en uit niets blijkt dat ze hem dood wilden hebben. Je zou denken dat aan alle betrokkenen op zijn minst mishandeling ten laste gelegd kan worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_114985106
Het was toch een goed poging, dat alibi met dat afwassen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_114985221
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:20 schreef eriksd het volgende:
Als die drie (simpel gezegd) als groep hebben opgetreden, dan is in principe iedereen binnen die groep aansprakelijk te houden voor het geheel.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:45:44 #106
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114985260
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Als die drie (simpel gezegd) als groep hebben opgetreden, dan is in principe iedereen binnen die groep aansprakelijk te houden voor het geheel.
Civielrechtelijk wellicht. Strafrechtelijk lijkt het mij dun ijs.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_114985682
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Civielrechtelijk wellicht. Strafrechtelijk lijkt het mij dun ijs.
Nee, strafrechtelijk.

Er moet sprake zijn van een "bewuste en nauwe" samenwerking, maar de grens wordt in de praktijk best snel bereikt. Er kunnen zelfs zonder probleem mensen veroordeeld worden die geen uitvoeringshandelingen hebben verricht (denk aan iemand met wie afgesproken is dat hij de vrienden van het slachtoffer op afstand houdt).

Het is alleen onmogelijk wat dat betreft iets over deze zaak te zeggen, omdat dit medeplegen erg afhangt van de specifieke omstandigheden.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:06:00 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114985732
Dat komt er dus op neer dat de beveiligers in de Arena een dader hebben helpen ontvluchten....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114986782
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:13 schreef eriksd het volgende:
Dit gaan we natuurlijk uitgebreid bespreken tijdens de lunch.
^O^
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_114987742
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 07:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar er lekker een biertje mee drinken is wat anders.
Dat zag ik niet op de foto en ik zie het probleem ook niet. Ik heb ook wel eens het gezelschap van een bekende crimineel gehad. Big deal... Het zijn net mensen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:12:02 #111
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_114987771
quote:
9s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 07:25 schreef Specularium het volgende:

[..]

Estelle kan ik vrij weinig aanrekenen, die is er ook ingerold.

Liegen omdat je denkt zo je kinderen te beschermen is niet zo'n kwalijke zaak.
Maar ze kon geen smoesjes bedenken om thuis te blijven en niet met hem op vakantie te gaan?
Ook na terugkomst moest ze liegen?
Kom nou toch.
Ze wilde hem gewoon beschermen want hij is haar grote liefde waar ze oud mee wil worden, aan haar kinderen dacht ze niet anders doe je zo niet oO<
pi_114988278
Hadden jullie deze al?

AMSTERDAM, donderdag

Estelle Cruijff, de vriendin van Badr Hari die de avond van de brute mishandeling in de Amsterdam ArenA bij hem was, is inmiddels ook gehoord. Tijdens dat verhoor bleef zij bij haar verklaring dat haar vriend niets had gedaan. Nu er alsnog een gedeeltelijke bekentenis van Badr Hari ligt, zal zij opnieuw door de recherche aan de tand worden gevoeld en tekst en uitleg moeten geven. Een getuige is volgens de Nederlandse wet verplicht de waarheid te vertellen.

Uit een reconstructie van de gebeurtenissen in de ArenA is inmiddels komen vast te staan dat Everink op de bewuste avond door een vrouwelijke gast, ene Saskia, voor een drankje was uitgenodigd in de box waar Badr Hari ook verbleef. De licht aangeschoten Everink zou zich iets te amicaal hebben gedragen, waarna bij sommige aanwezigen irritatie ontstond. Overigens heeft geen van de getuigen iets gehoord van aanstootgevende opmerkingen. Toen Everink even naar het toilet ging, stuurden enkele mannen het barmeisje in de skybox de gang op.

Op het moment dat de zakenman de wc verliet, werd hij direct te grazen genomen. Door de regen van slagen en schoppen liep Everink zwaar gezichts- en beenletsel op. Het is nog altijd de vraag of de reisondernemer ooit volledig herstelt. Pas als het gips van zijn onderbeen is verwijderd, kan met intensieve revalidatie worden begonnen.

De advocaat van Badr Hari, mr. M. van der Werff zegt in een reactie: „Vanwege de beperkingen kan ik geen enkele inhoudelijke stelling erkennen of betwisten, hoe graag ik dat ook zou willen.’’

Ex-vriendin

Afgelopen week heeft de politie ook gesprekken gevoerd met twee andere vermeende slachtoffers van geweldplegingen door Badr Hari. Het gaat daarbij om ex-vriendin van de vechtsporter en haar broer, die in een Amsterdams etablissement in elkaar werd gemept. Volgens de politie is de kans groot dat het tweetal ook aangifte doet.

Bron, Telegraaf.
pi_114989038
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:25 schreef klaaskippegaas het volgende:
Hadden jullie deze al?

AMSTERDAM, donderdag

Estelle Cruijff, de vriendin van Badr Hari die de avond van de brute mishandeling in de Amsterdam ArenA bij hem was, is inmiddels ook gehoord. Tijdens dat verhoor bleef zij bij haar verklaring dat haar vriend niets had gedaan. Nu er alsnog een gedeeltelijke bekentenis van Badr Hari ligt, zal zij opnieuw door de recherche aan de tand worden gevoeld en tekst en uitleg moeten geven. Een getuige is volgens de Nederlandse wet verplicht de waarheid te vertellen.

Uit een reconstructie van de gebeurtenissen in de ArenA is inmiddels komen vast te staan dat Everink op de bewuste avond door een vrouwelijke gast, ene Saskia, voor een drankje was uitgenodigd in de box waar Badr Hari ook verbleef. De licht aangeschoten Everink zou zich iets te amicaal hebben gedragen, waarna bij sommige aanwezigen irritatie ontstond. Overigens heeft geen van de getuigen iets gehoord van aanstootgevende opmerkingen. Toen Everink even naar het toilet ging, stuurden enkele mannen het barmeisje in de skybox de gang op.

Op het moment dat de zakenman de wc verliet, werd hij direct te grazen genomen. Door de regen van slagen en schoppen liep Everink zwaar gezichts- en beenletsel op. Het is nog altijd de vraag of de reisondernemer ooit volledig herstelt. Pas als het gips van zijn onderbeen is verwijderd, kan met intensieve revalidatie worden begonnen.

De advocaat van Badr Hari, mr. M. van der Werff zegt in een reactie: „Vanwege de beperkingen kan ik geen enkele inhoudelijke stelling erkennen of betwisten, hoe graag ik dat ook zou willen.’’

Ex-vriendin

Afgelopen week heeft de politie ook gesprekken gevoerd met twee andere vermeende slachtoffers van geweldplegingen door Badr Hari. Het gaat daarbij om ex-vriendin van de vechtsporter en haar broer, die in een Amsterdams etablissement in elkaar werd gemept. Volgens de politie is de kans groot dat het tweetal ook aangifte doet.

Bron, Telegraaf.
:r misselijk wordt ik van zulke verhalen
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114990608
ik vind vooral dat hele 'charme' offensief zo walgelijk. hij heeft wel degelijk geweld gebruikt, daar wil hij niet voor opgepakt worden, ok dat begrijp ik nog (of ik er begrip voor heb is een ander verhaal).
maar er is nog wel een verschil tussen gewoon ontkennen en dat hele verhaal dat hij heeft opgehangen als slachtoffer en dat het allemaal aan andere zou liggen, want de hele wereld is tegen hem en hij is eigenlijk gewoon een hele zielige jongen die vals beschuldigd wordt en dat gebeurt altijd bij hem. gewoon dat enorme zielige gedoe, dat snap ik echt niet.

ontkennen snap ik maar zo doorslaan en misschien zelfs wel geloven in zijn eigen zielige verhaal als slachtoffer van alles. moet deze man nu straks in de rechtszaal 'sorry ' gaan zeggen tegen het echte in elkaar geslagen slachtoffer? overtuigend?
hij is toch in 1 keer totaal ongeloofwaardig geworden?
pi_114990739
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ze is met Weltscherz hun verhaal aan het afstemmen.
Hoho, hij heeft de bekentenis niet kunnen bijwonen, dus is badr onschuldig!

Beetje vroeg conclusies willen trekken, vlegel!
pi_114991521
beetje triest ook hoe stil het nu blijft bij crimebron.nl.
dagelijks een verhaaltje over 'het complot' tegen het vechtersbaasje, allerlei onzin reacties daar over zijn onschuldigheid en nu... totale stilte, nog niets geschreven. ben toch benieuwd naar hoe ze er daar tegen aankijken, maarja zouzou laat zich ook al niet horen...
pi_114991616
Hopelijk stoppen ze dit stuk straatvuil voor een lange tijd weg in een isoleercel, dit soort beesten zijn totaal niet aangepast aan de maatschappij.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:56:20 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114991911
quote:
9s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 07:25 schreef Specularium het volgende:

[..]

Estelle kan ik vrij weinig aanrekenen, die is er ook ingerold.

Liegen omdat je denkt zo je kinderen te beschermen is niet zo'n kwalijke zaak.
Ze gedraagt zich gewoon als een gangsterliefje; ijskoud liegen wat je vent ook liegt.
Ik heb niet het idee dat haar kinderen ergens voor beschermd moeten worden, of wilde je impliceren dat ze gelogen heeft omdat hij haar (kinderen) bedreigd heeft als ze de waarheid zou vertellen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114993328
Ondertussen bij het OM:

quote:
Het Openbaar Ministerie in Amsterdam stoort zich er enorm aan dat er kennelijk nog steeds wordt gelekt over het onderzoek naar Badr Hari en de mishandelingen waarvan de kickbokser wordt verdacht.

Hari zit in beperkingen, wat wil zeggen dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat en dat er over de inhoud van het onderzoek niets naar buiten mag worden gebracht.

Donderdag schreef De Telegraaf dat Hari tijdens politieverhoren heeft toegegeven dat hij betrokken is geweest bij de ernstige mishandeling van zakenman Koen Everink tijdens dancefestijn Sensation in de Amsterdam ArenA.

Bijzonder vervelend
'Ondanks die beperkingen blijken er nog steeds delen van een verklaring op straat te kunnen belanden', aldus een woordvoerder van het parket in Amsterdam. 'Dat vinden wij bijzonder vervelend.'

De afgelopen weken werd al enkele malen informatie gepubliceerd uit het lopende onderzoek. De advocaten van Hari hebben zich daarover beklaagd, de Rijksrecherche doet er op verzoek van het OM inmiddels onderzoek naar.

Of de jongste onthulling in de zaak ook in dat onderzoek wordt meegenomen, wil een woordvoerder van het landelijk parket van het OM, dat het lekonderzoek leidt, niet zeggen. 'Wij doen nooit mededelingen over lopende onderzoeken. Maar wij lezen natuurlijk ook de krant.'

Ongestoord onderzoek
De beperkingen zijn Hari en een in Eindhoven gearresteerde medeverdachte opgelegd door de rechter-commissaris, op verzoek van het OM. Het doel ervan is om het onderzoek zo ongestoord mogelijk te kunnen laten verlopen.

Hari is vrijdag voor 2 weken in bewaring gesteld; de beperkingen gelden in elk geval voor die periode, maar kunnen verlengd worden. Volgende week zal de raadkamer van de rechtbank in een besloten zitting zich over het voortduren van het voorarrest van Hari en de medeverdachte buigen.

Marnix van der Werf, advocaat van kickbokser Hari, was donderdag niet voor commentaar bereikbaar.
bron
pi_114993766
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Leandra het volgende:

Ze gedraagt zich gewoon als een gangsterliefje; ijskoud liegen wat je vent ook liegt.
Ik zie het nut niet zo van haar hier maar in meetrekken. Natuurlijk heeft ze gelogen als ze heeft geroepen dat badr niets gedaan kan hebben als hij weldegelijk gemept heeft, maar dat vind ik meer dommig. Net wat anders dan iemand total loss slaan.
pi_114994005
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat haar kinderen ergens voor beschermd moeten worden, of wilde je impliceren dat ze gelogen heeft omdat hij haar (kinderen) bedreigd heeft als ze de waarheid zou vertellen?
Eens. En Estelle wekt niet de indruk dat soort dreigementen nodig te hebben om een stomme stunt uit te halen. In de wetenschap dat iemand zo vreselijk is toegetakeld, mede door jouw vent, 'gewoon' op vakantie gaan en nu deze verklaring afleggen? Lijkt me weinig dwang bij zitten.
Is dat zo?
pi_114994137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:27 schreef Mylene het volgende:
Ondertussen bij het OM:

[..]

bron
En laten we eerlijk zijn, dit is ook echt een slechte zaak. Als je iemand (terecht) niet het recht geeft om zich over een zaak te uiten, moet je er ook voor zorgen dat er van de andere kant niets naar buiten komt.
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2012 @ 13:49:38 #123
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_114994582
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:35 schreef DS4 het volgende:
Ik zie het nut niet zo van haar hier maar in meetrekken.
Ik wel.
Getuige zijn van een poging tot doodslag door je vriendje.
Door bewakers heimelijk weggeleid worden via een achterdeurtje.
Alles ontkennen en 'gewoon' op vakantie gaan met je vriendje.
Liegen als getuige.

Ze is een kille leugenaar en verdient wat mij betreft een passende straf.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:51:42 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114994704
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zie het nut niet zo van haar hier maar in meetrekken. Natuurlijk heeft ze gelogen als ze heeft geroepen dat badr niets gedaan kan hebben als hij weldegelijk gemept heeft, maar dat vind ik meer dommig. Net wat anders dan iemand total loss slaan.
Ze is er nou eenmaal bij betrokken, hoe je het ook wendt of keert.
Als hij geen relatie met haar zou hebben gehad dan was deze topicreeks nog geen reeks geweest maar gewoon 1 topic. En nee, zo natuurlijk vind ik het niet om te liegen als je verse verkering een van de personen was die meegedaan heeft aan het toetakelen van iemand, helemaal niet als die persoon daar blijvende schade van kan hebben opgelopen.
Ik zou het met twee handen aangrijpen om van zo'n figuur af te komen, en er zeker niet voor liegen, helemaal niet tijdens een echtscheidingsprocedure terwijl ik weet dat mijn toekomstige ex gebruik zou kunnen maken van het feit dat ik lieg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114994888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:27 schreef Mylene het volgende:
Ondertussen bij het OM:

[..]

bron
Het OM kan wel klagen maar de corruptie binnen hun eigen gelederen is juist een van de redenen dat veel zware criminelen vaak buiten schot blijven. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')