SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous
misschien:
Erik92
Oksel & Okselchick
[ Bericht 0% gewijzigd door Netsplitter op 31-07-2012 18:12:46 ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Ik zat net op de top van mijn prestatie op een supergoede dag!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:11 schreef kaasplankje het volgende:
Ach dat gebeurt mij ook wel eens, als je daar zorgen over hebt lijkt me dat een beginnerskwestie. Je zal maar net in je cooling down of warming up of hersteldagje zitten; dan ga ik echt niet achter de 1e de beste idioot aan die mij voorbij knalt.
EPOquote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:38 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zat net op de top van mijn prestatie op een supergoede dag!![]()
Hier zit iets in! Die gast was natuurlijk gewoon een pakhaas! Duidelijk...quote:
heel veel mensen hebben niet door (weten niet) dat je met een meer gebogen je rug, je spieren minder zwaar belast als bij een houding die meer recht op is.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:43 schreef kanovinnie het volgende:
Op mijn mtb krijg ik wel last in mijn onderrug, ook op de weg. Terwijl ik rechter op zit ivm racefiets. Moet ik wel zeggen dat ik na verloop van tijd er steeds minder last van krijg (naar mate ik meer gemtb't heb)
Ben wel benieuwd hoe soignee mijn houding is
lolquote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:51 schreef eentwee het volgende:
Beginners die over gemiddelden beginnenAls beginner moet je minstens 35 km/u kunnen rijden anders kun je de fiets net zo goed aan een junk in het Vondelpark geven.
Dat je ergens last van krijgt kan aan van alles liggen maar niet gewend zijn aan de houding is wel een grote kanshebber. Dus gewoon verder fietsen en dan merk je vanzelf wel of het beter gaat
30.1quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:46 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Hier ook maar eens een tvp plaatsen. Zaterdag een giant speeder (jaja) gehaald, mijn allereerste racefiets ooit. Vandaag voor het eerste een uur en 10 minuten gereden met een gemiddelde van 30.1 km/u op mijn kilometerteller. Het was een geïmproviseerde toch door Amsterdam en deels vondelpark. Dus nog met enige hiaten bij stoplichten en drukte etc. Is dit een beetje een goed startersgemiddelde? En heb tijdens het fietsen na verloop van tijd last van mijn rug gekregen, ligt dit aan de zadel-stuur verhouding of is het gewoon wennen omdat ik nooit eerder gewielrend heb?
hoor t graag
70 km's jonguh!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:31 schreef Gripper het volgende:
T is half 9, ik begin me nu toch wel zorgen te maken om kano.... Zou ie wormerveer-Bastogne- wormerveer aan het rijden zijn?
Hmm, dus eigenlijk houding aanpassen om de mtb? Verder naar voren zegmaar?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:50 schreef dop het volgende:
[..]
heel veel mensen hebben niet door (weten niet) dat je met een meer gebogen je rug, je spieren minder zwaar belast als bij een houding die meer recht op is.
dus verbaast me niet dat je op de mtb sneller las van je rug hebt.
met name de kleine rugspieren
Ben je niet een sociale renner tegengekomen die zijn binnenbandje aan je gaf?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
Stelletje jankers, ik heb toen ik de eerst keren gefietst had hier ook gevraagd of ik een beetje knap tempo maakte.
Ga niet iedereen weg lopen pesten, dat jullie dat met mij doen is 1, maar niet met iedereen.
Ondertussen 1 band geplakt maar nu zijn de plakkers op.
Voor mij dan weer niet, ik woon bijna naast hem. Ik heb alleen dan weer geen auto.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Het is voor mij ook te ver weg om je op te pikken
Neuh, ik heb in mijn leven trouwens meer bandjes weggeven dan zelf meegenomen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:14 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Ben je niet een sociale renner tegengekomen die zijn binnenbandje aan je gaf?
Oja? Waar woon jij dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:15 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Voor mij dan weer niet, ik woon bijna naast hem. Ik heb alleen dan weer geen auto.
Waar zijn die koersen dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:20 schreef Erik92 het volgende:
Ben trouwens ook weer terug van de wedstrijd. Het ging gemiddeld ruim 43 kmph (85 minuten).
Ik ben zelfs nog uit het peloton weggesprint, hield het helaas maar 5 minuten vol.Halfuurtje later werd het peloton ook nog eens in tweeën gerukt en ik zat natuurlijk in de achterste helft. Samenwerking was slecht dus terugkomen lukte niet (van die gevallen dat je zelf bijna het meest op kop rijdt). Uiteindelijk bleven we met een groepje van vijf over in de categorie overigen en in de sprint eindigde ik als tweede van die vijf.
Ik werd geklopt door een Engelsman.
Och, als je dat 1200 km vol kan houden ben je ook een heldquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:21 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn gemiddelde zit meestal zo rond de 25 hoor, en dan stel ik mijn wielgrootte ook nog een inch te groot in![]()
Oh, andere kant van 't kanaalquote:
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:46 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Hier ook maar eens een tvp plaatsen. Zaterdag een giant speeder (jaja) gehaald, mijn allereerste racefiets ooit. Vandaag voor het eerste een uur en 10 minuten gereden met een gemiddelde van 30.1 km/u op mijn kilometerteller. Het was een geïmproviseerde toch door Amsterdam en deels vondelpark. Dus nog met enige hiaten bij stoplichten en drukte etc. Is dit een beetje een goed startersgemiddelde? En heb tijdens het fietsen na verloop van tijd last van mijn rug gekregen, ligt dit aan de zadel-stuur verhouding of is het gewoon wennen omdat ik nooit eerder gewielrend heb?
hoor t graag
Goed zeg, waar heb je gereden? Jammer dat je de slag miste. Toch iets teveel kruit verschoten in de eerste fase misschien?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:20 schreef Erik92 het volgende:
Ben trouwens ook weer terug van de wedstrijd. Het ging gemiddeld ruim 43 kmph (85 minuten).
Ik ben zelfs nog uit het peloton weggesprint, hield het helaas maar 5 minuten vol.Halfuurtje later werd het peloton ook nog eens in tweeën gerukt en ik zat natuurlijk in de achterste helft. Samenwerking was slecht dus terugkomen lukte niet (van die gevallen dat je zelf bijna het meest op kop rijdt). Uiteindelijk bleven we met een groepje van vijf over in de categorie overigen en in de sprint eindigde ik als tweede van die vijf.
Ik werd geklopt door een Engelsman.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:21 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn gemiddelde zit meestal zo rond de 25 hoor, en dan stel ik mijn wielgrootte ook nog een inch te groot in![]()
De boodschap is dus: vooral niet druk maken over de snelheid. Wennen en plezier hebben in het fietsen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:16 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Duidelijk, ik ben nog niet zo'n Rambo als de boys hier. Het was mijn wielrenontmaagding :$ dus was slechts benieuwd hoe ik het gedaan had. Ben wel van plan komende tijd weer te oefenen. Er is hier in de buurt alleen zoveel stoplicht en verkeer. Had naderhand nul last van conditie maar gewoon last van rug, komende weken kijken hoe het gaat en anders fiets maar verstellen ofzo of andere houding aannemen
En daarmee wil 1-2 niet zeggen dat ze het niet kunnen, maar dat de essentie van goed trainen niet ligt bij zo hard mogelijk fietsen. Juist door lange trainingen te doen met lage hartslag zorg je ervoor dat je lichaam leert om energie te halen uit vetten. Dan kun je later nog harder en langer fietsen als het moetquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:26 schreef eentwee het volgende:
De boodschap is dus: vooral niet druk maken over de snelheid. Wennen en plezier hebben in het fietsen.De helft in dit topic rijdt nooit een rondje met 30 gemiddeld. Is niet belangrijk.
Jij hoort dus ook bij de andere helft, pannenkoekquote:
Ik wilde het graag benadrukken, poffertje.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
En daarmee wil 1-2 niet zeggen dat ze het niet kunnen, maar dat de essentie van goed trainen niet ligt bij zo hard mogelijk fietsen. Juist door lange trainingen te doen met lage hartslag zorg je ervoor dat je lichaam leert om energie te halen uit vetten. Dan kun je later nog harder en langer fietsen als het moet
Maar als je begint staat plezier voorop, ook als je al 10 jaar traint
[..]
Jij hoort dus ook bij de andere helft, pannenkoek
moeilijk te zeggen zeker op technische stukken heeft het wel behoorlijk wat voordelen om wat rechter op te zitten, maar ,je kan er wel mee expirimenterenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, dus eigenlijk houding aanpassen om de mtb? Verder naar voren zegmaar?
Jij bent er dus een die al met een e-penis geboren is..........quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:46 schreef dekloonvanzuen het volgende:
hoor t graag
Dat goeie ouwe pre-Strava tijdperk..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
En daarmee wil 1-2 niet zeggen dat ze het niet kunnen, maar dat de essentie van goed trainen niet ligt bij zo hard mogelijk fietsen. Juist door lange trainingen te doen met lage hartslag zorg je ervoor dat je lichaam leert om energie te halen uit vetten. Dan kun je later nog harder en langer fietsen als het moet
Voor alsnog staat 't zadel in standje max up en ik wil hem eigenlijk hoger (aka, frame te klein). Maargoed, dat komt volgend jaar misschien wel ofzo.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:31 schreef dop het volgende:
[..]
moeilijk te zeggen zeker op technische stukken heeft het wel behoorlijk wat voordelen om wat rechter op te zitten, maar ,je kan er wel mee expirimenteren
dit is de ideaale houding
[ afbeelding ]
Ik weet ook niet wat ik verkeerd doe. Ik wil zo graag een keer een touretappe winnen. Ben al bijna 28quote:
Echte wielrenners plakken geen banden, maar pleuren er gelijk een nieuwe om. En je moet je buitenbanden ook niet tot het canvas oprijden hé!.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
Stelletje jankers, ik heb toen ik de eerst keren gefietst had hier ook gevraagd of ik een beetje knap tempo maakte.
Ga niet iedereen weg lopen pesten, dat jullie dat met mij doen is 1, maar niet met iedereen.
Ondertussen 1 band geplakt maar nu zijn de plakkers op.
Ik las ergens dat je uit Wormer kwam en zag een paar strava dingetjes dacht ik.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar zijn die koersen dan?
[..]
Oh, andere kant van 't kanaalHoe weet je eigenlijk waar ik vandaan kom? Door die post van Gripper?
Ik ga het niet zelf voor je uitrekenenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Zit er nu aan te denken om nog 3 kilo vet proberen kwijt te raken en een carbonfiets te kopen! Kan iemand berekenen hoeveel verschil dat maat in mijn snelheid?
De vallei ligt al bijna op 1 km manquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kennis van me wordt steeds serieuzer over la marmotte in 2014. Zou het er dan toch van komen? Kleine Kano op meer dan 1 km hoogte, en dat op eigen kracht?
Ik ben trouwens ook wel geïnteresseerd voor de Marmotte 2013!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
De vallei ligt al bijna op 1 km man
Je mag omhoog naar 2645 m
Dat zou mooi zijn, nog een coureur in het team.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:11 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Ik ben trouwens ook wel geïnteresseerd voor de Marmotte 2013!
Ja, anders moet ik met jullie mee. En dan val ik door de mand met mijn elektrische racefiets.quote:
Heb ik helaas (nog) niet, misschien kom ik is een keer kijken.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:53 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Ik las ergens dat je uit Wormer kwam en zag een paar strava dingetjes dacht ik.![]()
Die koersen zijn op de wielerbaan in Spaarnwoude, langs zijkanaal C in Spaarndam. Elke zondagochtend om 10 uur en dinsdagavond om kwart over 7. Voor een paar euro kan je meerijden als je een basislicentie hebt van de knwu.
Tjonge, recordhoogte's!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
De vallei ligt al bijna op 1 km man
Je mag omhoog naar 2645 m
Kost geldquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Echte wielrenners plakken geen banden, maar pleuren er gelijk een nieuwe om. En je moet je buitenbanden ook niet tot het canvas oprijden hé!.
Thanks! Ik heb helaas nog al een dikke buik...weet niet of daar iets tegen te doen valt want dat is al zo sinds ik 12 ben en zwaar overgewicht had. (Was vroeger 1.50m en 72 kilo! Ben nu 1.79 en 70 kilo!)...mensen zeggen namelijk vaak dat ik erg mager ben en als ze mijn buik dan zien zijn ze verbaasd dat ik zoveel vet daar heb. Wil er graag van af want het is allemaal loze ballast. Merk wel dat het daar het snelst minder wordt als ik afval. Alleen zie ik er in mijn gezicht wel mager uit. Heb vaak wel een baardje staan om er niet als Froome of Wiggins uit te zien.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ga het niet zelf voor je uitrekenenmaar op zitvlees.nl kun je dit soort testjes invullen, wat je theoretische klimtijd / vermogen etc zou zijn als je een kilo van jezelf of je fiets afhaalt.
Er is verder niet veel bij jou in de buurt... De belgische zaken net over de grens ken ik niet zo, enige andere met veel keus zijn denk ik Mammoet in Den Haag en de vos in Zwanenburg.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Weet iemand nog behalve Hopmans een zaak waar ze veel wielerkleding verkopen??
(wat ook een beetje in de buurt is)
Meer aan je hele lichaam doen? Dus wat meer met je bovenlichaam gaan doen? Of ben je van nature een "dunne darm"quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Thanks! Ik heb helaas nog al een dikke buik...weet niet of daar iets tegen te doen valt want dat is al zo sinds ik 12 ben en zwaar overgewicht had. (Was vroeger 1.50m en 72 kilo! Ben nu 1.79 en 70 kilo!)...mensen zeggen namelijk vaak dat ik erg mager ben en als ze mijn buik dan zien zijn ze verbaasd dat ik zoveel vet daar heb. Wil er graag van af want het is allemaal loze ballast. Merk wel dat het daar het snelst minder wordt als ik afval. Alleen zie ik er in mijn gezicht wel mager uit. Heb vaak wel een baardje staan om er niet als Froome of Wiggins uit te zien.
Je kunt toch niet plaatselijk gewicht verliezen? Ik ben van nature niet bepaald gespierd, nee. Met mijn bovenlichaam doe ik weinig. Maar door mijn bovenlichaam te gebruiken kan ik toch geen buikvet verliezen? Dat is toch een fabeltje? Ik zal toch gewoon moeten afvallen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Meer aan je hele lichaam doen? Dus wat meer met je bovenlichaam gaan doen? Of ben je van nature een "dunne darm"
Hihi JohnDDD is een pingpongbal op satéprikkertjesquote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:27 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Je kunt toch niet plaatselijk gewicht verliezen? Ik ben van nature niet bepaald gespierd, nee. Met mijn bovenlichaam doe ik weinig. Maar door mijn bovenlichaam te gebruiken kan ik toch geen buikvet verliezen? Dat is toch een fabeltje? Ik zal toch gewoon moeten afvallen?
Je kunt toch plaatselijke oefeningen doen, zoals buikspieroefeningen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:27 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Je kunt toch niet plaatselijk gewicht verliezen? Ik ben van nature niet bepaald gespierd, nee. Met mijn bovenlichaam doe ik weinig. Maar door mijn bovenlichaam te gebruiken kan ik toch geen buikvet verliezen? Dat is toch een fabeltje? Ik zal toch gewoon moeten afvallen?
Kweenie, maar als je torso wat meer spier heeft valt 't sowieso minder op. En wat Gripper zegt. Spieren verbranden vet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:27 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik ook niet daarom vraag ik het even:) Hopmans is dicht en ik heb wat dingen nodidg die ik wil passen. Heeft Vos veel in Zwanenburg?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er is verder niet veel bij jou in de buurt... De belgische zaken net over de grens ken ik niet zo, enige andere met veel keus zijn denk ik Mammoet in Den Haag en de vos in Zwanenburg.
Wat gayquote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:01 schreef Patroon het volgende:
Inderdaad is het belangrijk om je gehele lichaam te blijven onderhouden. Fietsen is een vrij eenzijdige beslasting waardoor je borst/rug/buik armen snel zullen achterlopen. Dit is niet goed voor je houding en kan er voor zorgen dat je op latere leeftijd daar klachten krijgt.
Maar Patroon, "ik vind ik niks aan een sportschool", zal je wel denken. Daar zijn genoeg oplossingen voor. Ik gebruik thuis een TRX-trainer.
[ afbeelding ]
Die hang je met een klosje tussen de deurpost en zo kan je vrij simpel, borst, rug, biceps, triceps en buik trainen. Daarnaast kan je ook nog situps doen voor buik, opdrukken voor borst, en rug training op de grond doen.
Heb een app op mijn mobiel die steeds om de 30 sec een geluid geeft. Zo kan je mooi een circuit training doen met steeds 30 sec inspanning en 30 sec rust. Ben je na 20minuten helemaal klaar
quote:
Ja, bedoelde dat plaatje dusquote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:06 schreef Patroon het volgende:
[..]![]()
Misschien gay, maar scheelt me wel een rit naar de sportschool
Wat heb je nodig? Schouten heeft ook veel kleding.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ook niet daarom vraag ik het even:) Hopmans is dicht en ik heb wat dingen nodidg die ik wil passen. Heeft Vos veel in Zwanenburg?
Oke, bedankt voor de tip. het is niet zo dat ik tijdens het normale trappen met de voeten beweeg. Alleen tijdens bij voorbeeld het aanzetten soms. Ik heb al met de speling gespeeld, maar bij Shimano kan je daarmee enkel bepalen hoeveel druk je moet zetten voor het uitklikken en bepaald dus niet de mate van speling.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:57 schreef eentwee het volgende:
Nee ik zou zeggen afrader. Als je het gevoel hebt dat ze glibberen dan "gebruik" je de speling juist? Ik acht de kans zeker aanwezig dat je er last van krijgt als je die vrijheid gaat blokkeren. Ik herken het wel van nieuwe schoenen/pedalen. Probeer je plaatjes eens iets anders af te stellen. Als ze precies zo zijn afgesteld dat je op een natuurlijke manier trapt dan heb je als het goed is weinig laterale beweging. Hebben ze daar niet naar gekeken bij de BG fit? Sommige bikefitters analyseren de laterale beweging van je benen/voeten/knieën met videocamera's en proberen die met de afstelling en wigjes te minimaliseren. Het advies is eigenlijk altijd om plaatjes met speling te blijven gebruiken.
Sinds een jaar. Vroegah reed ik altijd met vaste plaatjes.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:04 schreef eentwee het volgende:
Hoelang rijd je al met die gele plaatjes? Met aanzetten beweeg je inderdaad wel meer met je voeten. Als ik erop let voel ik het wel maar ben er zo aan gewend dat het niet meer opvalt, heb ook niet het idee dat het energie kost ofzo.
Gaat goed hoor, schoen inklikken zonder voet en dan evenwijdig zetten aan de manivels.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sinds een jaar. Vroegah reed ik altijd met vaste plaatjes.
Ja heb ervaring maar is alweer 9 jaar terug. In de toekomst ga ik met Look rijden. Dan heb je nog een mogelijkheid voor grijze plaatjes met 4,5graden speling. Bij Shimano heb je enkel 6graden speling of niks. Plaatjes van Shimano zijn ook nog eens een keer zo duur.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:10 schreef eentwee het volgende:
Oh je hebt daar al ervaring mee? Dan zou ik het gewoon weer proberen.
En hoe klik je de schoen dan weer uit zonder dat het weer verschuift?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gaat goed hoor, schoen inklikken zonder voet en dan evenwijdig zetten aan de manivels.
Wij vertrekken dan ook naar Frankrijk. Het plan is om bij het meer van Annecy te gaan staan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:25 schreef Pritt het volgende:
Ik zit over 10 dagen 2 weken in Frankrijk te fietsen. Nog andere mensen toevallig dan in de Alpen?
Dat zou bij mij een garantie zijn voor problemen. Niet iedereen heeft perfect rechte benen en voeten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gaat goed hoor, schoen inklikken zonder voet en dan evenwijdig zetten aan de manivels.
Ah interessant dat wist ik dus niet. Ik zal mijn bovenlichaam dan ook eens wat bij trainen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hihi JohnDDD is een pingpongbal op satéprikkertjes
Mannen hebben nou eenmaal de neiging om als eerste op en rond het middel te gaan aandikken. Zelfs dunne mannen (met 1,79 en 70 kg ben je zeker geen vetlel) hebben vetweefsel, dus bij jou zie je dat dan meteen zitten op die plek, en nergens anders.
Nog meer afvallen zal moeilijk zijn, de enige manier om dat buikspek binnen de perken te houden is veel fietsen, zorgen dat je een hoog basismetabolisme hebt, zodat je lichaam altijd in de verbrandingsmodus is. Zo zal het zelf zn vetweefsel aanspreken wanneer dat maar kan. Meer spieren kweken is ook een optie, want spieren in ruststand hebben ook aardig wat energie nodig, en die kunnen ze dan mooi aan je pels onttrekken.
Beetje leuk broekje en shirt voor dames, waar zit schouten?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat heb je nodig? Schouten heeft ook veel kleding.
Wat is er mis met shimano pedalen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat zou bij mij een garantie zijn voor problemen. Niet iedereen heeft perfect rechte benen en voeten.
@Patroon: plaatjes zijn belachelijk in prijs gestegenBij bike-components waren ze altijd 9,95¤, bij Rose 11¤ ofzo. Nu 15¤. Komt natuurlijk door die kuteuro (tov Yen). Ik heb het helemaal gehad met die Shimano pedalen, maar omschakelen is ook zo duur met 3 paar pedalen en 5 paar schoenen
Is het zinvol om over te stappen naar Look voor 4,5graden speling ipv 6 graden of zal dat verschil niet zoveel uitmaken? Setje Looks kost 85 euro zag ik.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat zou bij mij een garantie zijn voor problemen. Niet iedereen heeft perfect rechte benen en voeten.
@Patroon: plaatjes zijn belachelijk in prijs gestegenBij bike-components waren ze altijd 9,95¤, bij Rose 11¤ ofzo. Nu 15¤. Komt natuurlijk door die kuteuro (tov Yen). Ik heb het helemaal gehad met die Shimano pedalen, maar omschakelen is ook zo duur met 3 paar pedalen en 5 paar schoenen
Lees maar ff wat hierboven is gezegd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat is er mis met shimano pedalen?
Slijten belachelijk snel. Verf vliegt er al af als je ernaar kijkt. Goedkope types moet je vaak de plastic plaatjes vervangen maar bij de nieuwe met metalen plaatjes heb ik ook alweer in no-time hoogtespeling waardoor de schoen gaat klapperen. Er komt al snel speling op het pedaal zelf waardoor nieuwe schoen- en pedaalplaatjes niet meer helpen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat is er mis met shimano pedalen?
Look keo 2 max (witte uiteraard, da's soignee) voor 72 ¤ ofzo bij futurumshop. Fantastische pedalen, en lekker licht!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is het zinvol om over te stappen naar Look voor 4,5graden speling ipv 6 graden of zal dat verschil niet zoveel uitmaken? Setje Looks kost 85 euro zag ik.
Wat is er zo goed aan die Time RXS? Zie ze wel vaker. Denk dat ik de vaste plaatjes van shitmano ga proberen. Zal vanmiddag even kijken of ik mijn benen een beetje recht houquote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:43 schreef eentwee het volgende:
[..]
Slijten belachelijk snel. Verf vliegt er al af als je ernaar kijkt. Goedkope types moet je vaak de plastic plaatjes vervangen maar bij de nieuwe met metalen plaatjes heb ik ook alweer in no-time hoogtespeling waardoor de schoen gaat klapperen. Er komt al snel speling op het pedaal zelf waardoor nieuwe schoen- en pedaalplaatjes niet meer helpen.
@patroon: denk dat die 1,5 graden het verschil niet gaat maken. Je hebt Look ook al voor 45¤ ofzo. Net als Time RXS, daar zou ik naar over willen stappen.
Oh, de verf hoort er op te blijven zittenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:43 schreef eentwee het volgende:
[..]
Slijten belachelijk snel. Verf vliegt er al af als je ernaar kijkt. Goedkope types moet je vaak de plastic plaatjes vervangen maar bij de nieuwe met metalen plaatjes heb ik ook alweer in no-time hoogtespeling waardoor de schoen gaat klapperen. Er komt al snel speling op het pedaal zelf waardoor nieuwe schoen- en pedaalplaatjes niet meer helpen.
@patroon: denk dat die 1,5 graden het verschil niet gaat maken. Je hebt Look ook al voor 45¤ ofzo. Net als Time RXS, daar zou ik naar over willen stappen.
Ik zie ze voor 92 staan bij Futurumshop. Maar ik hou het eerst wel ff bij mijn shimano. Het is enkel de speling, verder kraken ze etc niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Look keo 2 max (witte uiteraard, da's soignee) voor 72 ¤ ofzo bij futurumshop. Fantastische pedalen, en lekker licht!
Zijn ook nog niet zo duur. Moet nog wel wennen aan het design denk ik.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:48 schreef eentwee het volgende:
Time: plaatjes en pedalen gaan lang mee, groot platform, een vd laagste stack heights, licht, mooi. Kraken niet, geen hoogtespeling. Nadeel: inklikken gaat moeilijk.
Nee je kunt gewoon de goedkoopste nemen van 45¤, de duurdere carbons zijn maar een paar gram lichter.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zijn ook nog niet zo duur. Moet nog wel wennen aan het design denk ik.
eerst vast draaien, niet te. Inklikken en kijken, uitklikken evt. finetunen en bouten aantrekken. Bij Look heb je ook vaak een sticker die je op je schoen kan plakken als je plaatjes wisselt voor de positie.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:17 schreef Patroon het volgende:
En hoe klik je de schoen dan weer uit zonder dat het weer verschuift?
Scheveningen Haven, je kan evt. ook naar Rotterdam Noord, daar heb je:quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Beetje leuk broekje en shirt voor dames, waar zit schouten?
Ja ik zal het even markeren met stift.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
eerst vast draaien, niet te. Inklikken en kijken, uitklikken evt. finetunen en bouten aantrekken. Bij Look heb je ook vaak een sticker die je op je schoen kan plakken als je plaatjes wisselt voor de positie.
Ga toch lekker uitrusten jongen, beetje trainen af en toe. Lekker die batterij opladen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:17 schreef Patroon het volgende:
Weet iemand ook of er in de buurt van Annecy tussen 12 en 29 augustus ook leuke Cyclo's worden georganiseerd?
Haha ga ik ook zeker doen, maar leek me leuk om 1 zo'n cyclo te rijden, maar als er niets in de buurt is gaat het over.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga toch lekker uitrusten jongen, beetje trainen af en toe. Lekker die batterij opladen.
in de sport school op een goede hometrainer of de tacx kun je een aantal factoren uitsluiten waar door je een wat duidelijker beeld krijgt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:46 schreef Erik92 het volgende:
Weten jullie toevallig een goed systeem om je vermogen te meten? Daar ben ik om eerlijk te zijn erg benieuwd naar.
Om éénmalig te doen bij een sportkliniek of een systeem zoals Cyclops om constant je vermogen te meten tijdens het fietsen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:46 schreef Erik92 het volgende:
Weten jullie toevallig een goed systeem om je vermogen te meten? Daar ben ik om eerlijk te zijn erg benieuwd naar.
Het liefst constant, als dat niet te duur is althans.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Om éénmalig te doen bij een sportkliniek of een systeem zoals Cyclops om constant je vermogen te meten tijdens het fietsen?
Goedkope systemen zijn niet betrouwbaar. Je moet toch wel aan zo'n 800 E denken geloof ik. En dan moet je ze nog in een wiel laten spaken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:02 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Het liefst constant, als dat niet te duur is althans.
@dop Mijn vermogen over een bepaalde tijd / bij bepaalde hartslagen.
Zijn niet zoveel systemen. Polar heeft nu iets en SRM is marktleider op dit gebied. Je moet dan wel 1000+ euro er voor over hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:02 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Het liefst constant, als dat niet te duur is althans.
@dop Mijn vermogen over een bepaalde tijd / bij bepaalde hartslagen.
1000 euro haal je het bij lange na niet voor volgens mijquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zijn niet zoveel systemen. Polar heeft nu iets en SRM is marktleider op dit gebied. Je moet dan wel 1000+ euro er voor over hebben.
Daarom ook een +je er achterquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:09 schreef dop het volgende:
[..]
1000 euro haal je het bij lange na niet voor volgens mij
2000+quote:
Nee toch? Goedkoopste naaf van CyclOps is 800 dollar. Snel zijn want zal binnenkort dus idd wel 2000 Euro zijnquote:
Ik ook. Dr is werkelijk niks te doen op het werk, dus ik neem vanaf 14 uur vrij, en ga lekker via de Posbank, Dieren Apeldoorn Uddel Barneveld Zeist etc. naar huis fietsen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ga naar buiten, lekker weer om een blokje om te gaan!
quote:“Bij het ontwikkelen van Vector wisten we dat we iets opstartten dat fietsen voor altijd zal veranderen. Vanwege de kosten en complexiteit, is krachtmeting traditiegetrouw iets geweest dat weggelegd was voor slechts een beperkt aantal mensen. Nu met de Vector, de pedaalgebaseerde krachtmeter van Garmin, hebben meer fietsers en triathleten de kans om hun kracht te meten.” zegt Dennis Herremans, Product Manager Garmin Nederland B.V. “Eenvoudiger dan ooit tevoren. Vanaf het ophalen bij de lokale fietswinkel tot aan het thuis installeren binnen een paar minuten. De Vector biedt je accuraatheid en betrouwbaarheid en de metingen in de benen zijn onafhankelijk van elkaar. De Vector wordt één van de meest gewilde oplossing in de fietsmarkt.”
quote:De Vector is beschikbaar vanaf juni 2012 en heeft een verwachte verkoop adviesprijs van ¤ 1.295.
quote:
je komt inderdaad net onder de 1000 uit dan , maar met een srm kastje en software zit je daar dan al weer heel ruim bovenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee toch? Goedkoopste naaf van CyclOps is 800 dollar. Snel zijn want zal binnenkort dus idd wel 2000 Euro zijnMaar goed, goedkoop maar stevig wielsetje ervan maken kom je op 1000. Is ANT+ dus met wat geluk kun je die met je huidige fietscomputer gebruiken.
Die Cyclops wordt wel goed getest over het algemeen.
die is nog eens redelijk betaalbaar ook,volgens mij voor lopen ontworpen, maar gps , en werkt dus ook gewoon op de fietsquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:11 schreef eentwee het volgende:
Garmin heeft wel wat van die Forerunners voor hardlopen met gps? Zelfs in damesdesign
[ afbeelding ]
Zoiets combineren met een gewone fietscomputer?
Software weet ik niet of dat nodig is. SRM kastje toch ook niet? ff opgezocht, als je een fietscomputertje hebt met ANT+ doet ie het daar ook op.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef dop het volgende:
[..]
je komt inderdaad net onder de 1000 uit dan , maar met een srm kastje en software zit je daar dan al weer heel ruim boven
Dat ziet er al best ok uitquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:11 schreef eentwee het volgende:
Garmin heeft wel wat van die Forerunners voor hardlopen met gps? Zelfs in damesdesign
[ afbeelding ]
Zoiets combineren met een gewone fietscomputer?
Of dat toffe apparaat voor de kinderfiets wat je een tijd terug postte.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
Kan je misschien niet zelf een vermogensmeter maken met een oude rollenbank, een dynamo en wat gloeilampen of een wattagemeter?
/ W. Wortel.
zo iets hadden ze vroeger in het evoluon als hoe harder je trapt hoe meer lampen er gingen branden best grappigquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
Kan je misschien niet zelf een vermogensmeter maken met een oude rollenbank, een dynamo en wat gloeilampen of een wattagemeter?
/ W. Wortel.
Dank! Zag al dat er behoorlijk wat verschillende modellen warenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:59 schreef No-P het volgende:
Knut, forerunner inderdaad. Ik gebruik de 305. Oud groot en lomp ding maar kan veel. Ook navigatie met een lijntje. Er zijn nu veel nieuwere modellen en de 910xt is de mooiste. Daar kun je zelfs je zwemcadans etc op zien. Ziet er ook goed uit maar wel duur. Maar er zijn veel opties. Buiten garmin zijn er nog wel wat merken maar vaak duurder en minder volledig of met gps via sensor.
Getverquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dank! Zag al dat er behoorlijk wat verschillende modellen warenMaar eens in gaan verdiepen wat de beste keus zou zijn. Zwemcadans heb ik iig al niet nodig
![]()
Iemand interesse in een Polar CS 100? Instapmodel met hartslagmeting. Kan wat trainingszone's aangeven, verder de gebruikelijke optie's. Ongeveer een jaar gebruikt. Hartslagband slechts een keer of 10
Hier wel interesse, heb toch nog niks gekocht en wil wel een tellertje op de fiets eigenlijk... PM me even, dan kunnen we wellicht afhandelen. Zit nu op mobiele fok en dan is PM lastig :pquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dank! Zag al dat er behoorlijk wat verschillende modellen warenMaar eens in gaan verdiepen wat de beste keus zou zijn. Zwemcadans heb ik iig al niet nodig
![]()
Iemand interesse in een Polar CS 100? Instapmodel met hartslagmeting. Kan wat trainingszone's aangeven, verder de gebruikelijke optie's. Ongeveer een jaar gebruikt. Hartslagband slechts een keer of 10
Das een mooi stukkie toeren langs de lekquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kijk nog even aan hoe de benen zijn volgende week zaterdag en wat 't weer doet, maar als 't goed is kom ik op de velo naar Vreeswijk en terug met de trein.
Je hebt PMquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:15 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Hier wel interesse, heb toch nog niks gekocht en wil wel een tellertje op de fiets eigenlijk... PM me even, dan kunnen we wellicht afhandelen. Zit nu op mobiele fok en dan is PM lastig :p
Ja, mooi stukje, alleen is 10 uur wel een beetje vroeg, dan moet ik toch 8 uur de deur uit. Hmmm.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Das een mooi stukkie toeren langs de lekmoet je wel rond 8 uur a half 9 thuis weg denk ik, om er om 10 uur te zijn. Heb je hulpmiddelen om je de laatste paarhonderd meter vanaf de dijk de weg te wijzen ?
M'n ritje posbank + daarna doorfietsen naar huis is bij alleen het eerste rondje gebleven. Anders was ik wel heel laat thuis geweest. Nu toch maar terug naar ede en de auto gepakt. 100 km met lekker wat hoogtemeters, en véél bejaarden op de fiets...
Marc de Maar is een held. Hij komt hier uit de buurt en is den sympathieke gozer. Daarbij lust hij wel een biertjequote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanavond de Ridderronde gekeken (en gefotografeerd). Het volk stond niet echt netjes verdeeld langs de kant. Onderweg ernaartoe nog Marc Demaar tegen het lijf gelopen. Die schatte in dat 10% van het publiek voor de 'koers' komt.
Hard rijden door Amsterdam? Doe het een paar weekjes en dan zit je zeker met brokken, zelfs op de stadsfiets is het al verschrikkelijk uitkijken tegenwoordig met al die meisjes die aan het pingen zijn op de fiets. Overigens over Amsterdam gesproken, de hipster manie is echt gigantisch aan het worden, je ziet op moment ontzettend veel vintage fietsen, gelukkig niet zo veel idioten meer zonder remmen, denk dat die toch nu wel snappen dat dat in Amsterdam niet werkt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:46 schreef dekloonvanzuen het volgende:
hoor t graag
Ik rij daar nooit achter brommers/scooters tenzij het toevallig zo uitkomtquote:Op donderdag 2 augustus 2012 06:10 schreef raptorix het volgende:
Heb je KOM niet kunnen pakken op AH/Pont Vinnie
Moest vol in de remmen omdat een scooter in 1 keer af wou slaan, gelukkig hoorde ze me angstschreeuw wel![]()
Trouwens sinds dat ik 2 maanden terug ben begonnen 8 kilo afgevallen
Ik liep ook niet te stayeren, maar ze haalde me in, en toen remde ze af, dus ik wou links buitenom in halen, maar toen wilde ze dus naar links, ze riep nog dat ze richting aan gaf, maar ja was nat en had sowieso nooit op tijd kunnen remmen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik rij daar nooit achter brommers/scooters tenzij het toevallig zo uitkomtWel op de provi richting huis. Maar liever in een treintje met 1/2 andere wielrenners. Veel leuker.
Altijd oppassen daar. Bij die kruising halverwege slaan er een hoop rechts af. Vaak zwaaien ze eerst naar het midden van het fietspad om de draai te maken...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik liep ook niet te stayeren, maar ze haalde me in, en toen remde ze af, dus ik wou links buitenom in halen, maar toen wilde ze dus naar links, ze riep nog dat ze richting aan gaf, maar ja was nat en had sowieso nooit op tijd kunnen remmen.
Wel uitkijken voor die lui die vanaf de pont daar afslaanquote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Altijd oppassen daar. Bij die kruising halverwege slaan er een hoop rechts af. Vaak zwaaien ze eerst naar het midden van het fietspad om de draai te maken...
Tunneltje is wel weer grappig, daar haal ik vaak brommertjes in
Ik had vorige week nog prijs toen ik hier nét de deur uit was voor mijn tripje naar Engeland, reed na 100m bij de Dappermarkt vol tegen een man aan die daar besloot op het fietspad met zijn vriend te gaan praten.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 06:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hard rijden door Amsterdam? Doe het een paar weekjes en dan zit je zeker met brokken, zelfs op de stadsfiets is het al verschrikkelijk uitkijken tegenwoordig met al die meisjes die aan het pingen zijn op de fiets. Overigens over Amsterdam gesproken, de hipster manie is echt gigantisch aan het worden, je ziet op moment ontzettend veel vintage fietsen, gelukkig niet zo veel idioten meer zonder remmen, denk dat die toch nu wel snappen dat dat in Amsterdam niet werkt.
Eens, nog een tip, vermijd druktequote:Op donderdag 2 augustus 2012 07:55 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik had vorige week nog prijs toen ik hier nét de deur uit was voor mijn tripje naar Engeland, reed na 100m bij de Dappermarkt vol tegen een man aan die daar besloot op het fietspad met zijn vriend te gaan praten.
Ben nu wel bijna gewend aan hard fietsen in Amsterdam, met mijn stadsfiets (single speed), waarmee ik toch wel heel snel fiets. Geheim van snel fietsen binnen Amsterdam is voor mij:
-zelf goed uitkijken en anticiperen
-vooral vaak door rood rijden om andere fietsers voor te zijn
-geen stoepen, autowegen of fietspaden van tegenovergestelde richting schuwen
-goede remmen monteren en altijd met de handen op de remmen rijden
-een harde duidelijke bel monteren en veel gebruiken
O ja dat is ook een goede uiteraard. Neem bijv. altijd de Marnixstraat ipv de Stadhouderskade want de Marnixstraat heeft tussen Haarlemmerplein en Wibautstraat (waar het al Sarphatistraat heet) volgens mij precies 3 stoplichten (dat plein bij de NL Bank waar nooit verkeer is, Rozengracht waar je ook zo door kunt rijden en bij de Nieuwe Willemsstraat voor voetgangers), Stadhouderskade heeft er eindeloos veel. Remmen toch altijd wat af die stoplichten. Ja je moet wel je routes kennen. Ken vanaf hier een prachtige fietsloze routequote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens, nog een tip, vermijd drukte
Zelf rij ik bijvoorbeeld door het vondelpark en het rustige stukje van oud-zuid, via de vrijheidslaan. Ik zou ook de van Baerle kunnen nemen, maar das ellende met drukke stoplichten.
Rij zelf op een VanMoof, terugtrap remmen roeleren
Ik gebruik zelf een Polar RCX5 in combinatie met aparte cadans, snelheids en GPS sensors. Dat is een duur grapje, maar sinds kort heeft Polar ook de RCX3 welke ook nog aangeeft wat je nu exact hebt verbeterd aan je conditie. Ideaal voor vrouwen natuurlijkquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
Er zat ook nog best wat verschil tussen de meetresultaten. Ben benieuwd wat de beste methode is. Je hebt ook nog die speciale cranks natuurlijk.
Voor de triatleten hier: voor het vriendinnetje haar verjaardag ben ik op zoek naar een computertje die ze bij het fietsen en hardlopen kan gebruiken. Hartslagmeten en liefst ook gps track. Roze kleurtjes en bloemendesign zijn een pluspunt. Tips?
Wat is dan het verschil tussen Polar en Garmin kwa hartslag meten?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:15 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Polar is de master of hartslag (kan geen enkel ander merk aan tippen)
Maar tijdens het fietsen heb je dat horloge ook om je pols dus? Werkt dat makkelijk? Dan moet je wel de hele tijd je stuur loslaten om je snelheid enzo te kunnen zien?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:15 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf een Polar RCX5 in combinatie met aparte cadans, snelheids en GPS sensors. Dat is een duur grapje, maar sinds kort heeft Polar ook de RCX3 welke ook nog aangeeft wat je nu exact hebt verbeterd aan je conditie. Ideaal voor vrouwen natuurlijk. Volgens mij is dat ding ook niet heel goedkoop en de GPS sensor is ook duur (als je het doet neem wel de G5), die is een stuk kleiner), maar daarna heb je wel wat. GPS sensor doe ik tijdens het fietsen vaak gewoon in mijn ongesoigneerde zadeltasje.
Voordelen:
Geen lomp ding
Veel functies (waaronder trainingseffect)
Losse componenten, dus wat je niet nodig hebt neem je niet mee.
Nadelen:
Losse componenten, dus soms nadenken waar je bv. de GPS sensor laat (een armband wordt meegeleverd)
Niet goedkoop
Je kan 'm dan toch ook om je stuur doen? Desnoods doe je er nog een stukje isolatiebuis omheen om wat dikte te krijgen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar tijdens het fietsen heb je dat horloge ook om je pols dus? Werkt dat makkelijk? Dan moet je wel de hele tijd je stuur loslaten om je snelheid enzo te kunnen zien?
Ik kreeg er een bikemount bijgeleverd, dus die gebruik ik tijdens het fietsen (als mijn ligstuur niet is gemonteerd)...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar tijdens het fietsen heb je dat horloge ook om je pols dus? Werkt dat makkelijk? Dan moet je wel de hele tijd je stuur loslaten om je snelheid enzo te kunnen zien?
Ik ga toch geen isolatiebuis om een stuur heen bindenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan 'm dan toch ook om je stuur doen? Desnoods doe je er nog een stukje isolatiebuis omheen om wat dikte te krijgen.
Ah! Is dat deze: http://www.polar-nederlan(...)niversele_bike_mount ? Heb je misschien een foto of plaatje hoe dat eruit ziet op de fiets?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:31 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik kreeg er een bikemount bijgeleverd, dus die gebruik ik tijdens het fietsen (als mijn ligstuur niet is gemonteerd)...
Klein stukkie maar, net onder 't bandje? Maar er zit blijkbaar een steun bijquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ga toch geen isolatiebuis om een stuur heen bindenDat ziet er natuurlijk niet uit. Denk je wel een beetje aan de soigne regels vriend kano?
Polar schijnt een betere borstband te hebben, ik heb in elk geval nooit klachten...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil tussen Polar en Garmin kwa hartslag meten?
Klopt die is het...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah! Is dat deze: http://www.polar-nederlan(...)niversele_bike_mount ? Heb je misschien een foto of plaatje hoe dat eruit ziet op de fiets?
Die RX3 is wel precies wat voor haarAlleen jammer van geen strava ondersteuning
Zolang je gps hebt kan je 't op strava zetten toch?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah! Is dat deze: http://www.polar-nederlan(...)niversele_bike_mount ? Heb je misschien een foto of plaatje hoe dat eruit ziet op de fiets?
Die RX3 is wel precies wat voor haarAlleen jammer van geen strava ondersteuning
Jeps, er komen 2 files uit een .hrm en een .gpxquote:
Ik had alleen het plaatje bekekenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:53 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jeps, er komen 2 files uit een .hrm en een .gpx
Ik zie dat je een al een review van DC Rainmaker hebt gevonden, die gast is meestal wel uitgebreid...
FYIquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik had alleen het plaatje bekeken![]()
Zal ook de review ff lezen dan. Het klinkt wel als een mooie optie, zeker ook met die tekst erbij. Daar heeft m'n vriendin veel meer aan dan alleen de harde cijfertjes.
Het is ook beter als dat niet op Strava staat, dan kun je altijd bluffen dat je nog genoeg over had...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:55 schreef eentwee het volgende:
Maar een GPX bevat dacht ik geen hartslagdata. Dus die kun je dan niet in strava krijgen, bijvoorbeeld.
Scherpquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:57 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Het is ook beter als dat niet op Strava staat, dan kun je altijd bluffen dat je nog genoeg over had...
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:08 schreef eentwee het volgende:
Wat voor tekst dan? Kun je dat ook programmeren?"Loop eens een beetje door, de afwas staat op je te wachten."
Explore en dan athlete search.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:13 schreef Blik het volgende:
Kun je bij Strava ook mensen zoeken? Ik zie nergens een zoekoptie staan
zo dodelijk simpelquote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Explore en dan athlete search.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]Doet me denken aan de "Shake Weight"
Voeg jezelf ook ff toe aan onze heersende wielerploegquote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:32 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb nu ook een Strava account en ik zie dat er iemand met 50 km/h bij ons het viaduct van Hoogkerk is opgeknald... Die zal ik eens even proberen te onttronen...
beverstaart fietst ons simpele recreanten er finaal uitquote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voeg jezelf ook ff toe aan onze heersende wielerploeg![]()
Jammer dat Beverstraat nog niet lid is.
Voor dat geld zou ik toch ook de forerunner 610 en 910 overwegen. Die zijn niet meer zo lomp en ziet er goed uit. Hoef je ook niet steeds die gpssensor ergens te laten. De 910 kan iig ook nog navigeren. Hs niet veel slechter dan polar. Rainmaker heeft wel reviews.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:15 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf een Polar RCX5 in combinatie met aparte cadans, snelheids en GPS sensors. Dat is een duur grapje, maar sinds kort heeft Polar ook de RCX3 welke ook nog aangeeft wat je nu exact hebt verbeterd aan je conditie. Ideaal voor vrouwen natuurlijk. Volgens mij is dat ding ook niet heel goedkoop en de GPS sensor is ook duur (als je het doet neem wel de G5), die is een stuk kleiner), maar daarna heb je wel wat. GPS sensor doe ik tijdens het fietsen vaak gewoon in mijn ongesoigneerde zadeltasje.
Voordelen:
Geen lomp ding
Veel functies (waaronder trainingseffect)
Losse componenten, dus wat je niet nodig hebt neem je niet mee.
Nadelen:
Losse componenten, dus soms nadenken waar je bv. de GPS sensor laat (een armband wordt meegeleverd)
Niet goedkoop
Dat je 'm deelt met een kennis van mij die niet veel fietst, laat staan soignee is, zegt ook wel weer watquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:18 schreef Patroon het volgende:
Ik haf eergisteren een KOM op de enige "klim" in de 11stedentocht
over Strava.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat je 'm deelt met een kennis van mij die niet veel fietst, laat staan soignee is, zegt ook wel weer wat
Die fixies zijn idd een te grote hype, rijden er nog genoeg rond zonder remmen.. Het ironische is dat die fixies zonder remmen juist vooral in de randstad te vinden zijn, terwijl ze daar nauwelijks bruikbaar zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 06:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hard rijden door Amsterdam? Doe het een paar weekjes en dan zit je zeker met brokken, zelfs op de stadsfiets is het al verschrikkelijk uitkijken tegenwoordig met al die meisjes die aan het pingen zijn op de fiets. Overigens over Amsterdam gesproken, de hipster manie is echt gigantisch aan het worden, je ziet op moment ontzettend veel vintage fietsen, gelukkig niet zo veel idioten meer zonder remmen, denk dat die toch nu wel snappen dat dat in Amsterdam niet werkt.
Daar weet jij niks van.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als fietskoerier ben je automatisch een hipster Kaas.
Dank! Eens naar kijken. Waar zit je nu?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:57 schreef No-P het volgende:
[..]
Voor dat geld zou ik toch ook de forerunner 610 en 910 overwegen. Die zijn niet meer zo lomp en ziet er goed uit. Hoef je ook niet steeds die gpssensor ergens te laten. De 910 kan iig ook nog navigeren. Hs niet veel slechter dan polar. Rainmaker heeft wel reviews.
Ik ga zo fietsen. Op 500 m hier vandaan een klim van 2 km aan 13-15 procent.
Vroeger reed ik ook jarenlang op een baanfiets zonder remmen maar toen de hipsters kwamen ben ik ermee gestopt, want daar wens ik niet mee geassocieerd te worden. Parbleu.quote:
Ik vind dat je dan tuinman moet worden. Hipster-free, gegarandeerd.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vroeger reed ik ook jarenlang op een baanfiets zonder remmen maar toen de hipsters kwamen ben ik ermee gestopt, want daar wens ik niet mee geassocieerd te worden. Parbleu.
Ik ben al profi tuinman geweest, op diverse boom- en plantenkwekerijen gewerkt en sporadisch als hovenier.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik vind dat je dan tuinman moet worden. Hipster-free, gegarandeerd.
Nee, ik vind dat kloterig sturen. Ik heb het stuur van de bakfiets wel ingekort tot 44cm, dat is net zo breed als de fiets zelf. Dan kan je beter door de kleine gaatjes.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:55 schreef eentwee het volgende:
Ik vind vooral die stuurtjes die nog korter zijn dan de gemiddelde stuurpen erg soignee. Heb jij dat ook op je bakfiets, Kaas?
Nee, wij deden al 15 jaar alleycats en nu is er die hipsterfietsenwinkel in Mokum die ons gaat na-apen samen met andere wannabe's.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kijk dit nou en dan vooral ook de mensen die het liken:
http://www.plus31.org/news
![]()
Jij doet toch ook alleycat Kaas. Hipster!
Er staat notabene iemand met een petje van jouw koerier als achtergrond op die sitequote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, wij deden al 15 jaar alleycats en nu is er die hipsterfietsenwinkel in Mokum die ons gaat na-apen samen met andere wannabe's.
Ik zou hem ontslaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, dat is een van mijn jongens.
Hoe weet jij hoe de petjes van Kaas eruitzien?? En wat alleycats zijn?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Er staat notabene iemand met een petje van jouw koerier als achtergrond op die site
Ik weet alles.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoe weet jij hoe de petjes van Kaas eruitzien?? En wat alleycats zijn?
Als maar van Peize-Groningen afblijftquote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:32 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb nu ook een Strava account en ik zie dat er iemand met 50 km/h bij ons het viaduct van Hoogkerk is opgeknald... Die zal ik eens even proberen te onttronen...
ff flaggen. Zulke type'squote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als maar van Peize-Groningen afblijft
Ik zag dat iemand vanaf de Woeste Hoeve 80 gereden heeft. Die heeft ook met 45 het emmaviaduct opgereden. Brommer dus
Snap ook geen reet van die fiets. Ziet er inderdaad nogal inconsistent uit.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik weet alles.
Vertel jij nou eens wat voor gekke stuurpen dat is. Sowieso die fiets helemaal aero maar dan niet geïntegreerde remmen en DI2 derailleur
Misschien dat geïntegreerde remmen niet mogen op de spelen, maar waarom je dan voor zo'n grote derailleur kiestquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Snap ook geen reet van die fiets. Ziet er inderdaad nogal inconsistent uit.
Ik vind 't een lelijk ding.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Misschien dat geïntegreerde remmen niet mogen op de spelen, maar waarom je dan voor zo'n grote derailleur kiest
ze hebben ook ovale boutgaten, dus jouw kettingbladen passen er ook op!quote:
Godnondeju, ik zal Wiggo even bellen. Bedankt voor den tip!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
ze hebben ook ovale boutgaten, dus jouw kettingbladen passen er ook op!
Ow, ik de rcx3 voor 250 staan, plus gps etc kom je er ook aan. Maar dus niet goed gekeken wss.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die 610 en 910 zijn toch wel wat duurder No-P
Die neemt de komende week z'n telefoon niet op hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Godnondeju, ik zal Wiggo even bellen. Bedankt voor den tip!
Had hem tot nu toe gevonden voor 209 met gps.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:13 schreef No-P het volgende:
[..]
Ow, ik de rcx3 voor 250 staan, plus gps etc kom je er ook aan. Maar dus niet goed gekeken wss.
Ik zit in Imgenbroich bij monschau in de Eifel. Klim was 1.5 aan 13-15 procent, daarna 500 m aan een procentje of 6. Vriendin kwam ook boven met haar dubbel. Maar een klein rondje gedaan. Maandag parcours van eupen verkend. Ik ga zonder aerobars fietsen, denk er weinig aan te hebben.
Toevallig de Widdauer Mauer?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:13 schreef No-P het volgende:
[..]
Ow, ik de rcx3 voor 250 staan, plus gps etc kom je er ook aan. Maar dus niet goed gekeken wss.
Ik zit in Imgenbroich bij monschau in de Eifel. Klim was 1.5 aan 13-15 procent, daarna 500 m aan een procentje of 6. Vriendin kwam ook boven met haar dubbel. Maar een klein rondje gedaan. Maandag parcours van eupen verkend. Ik ga zonder aerobars fietsen, denk er weinig aan te hebben.
Ik heb besloten dat ik vanavond een duurrondje ga doen, dat wordt dus niet knallen. A.s. zaterdag heb ik toch intervaltraining van de club, kan ik daarna met m'n leeggereden poten die gast op die heuvel nog wel even proberen te onttronenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als maar van Peize-Groningen afblijft
Ik zag dat iemand vanaf de Woeste Hoeve 80 gereden heeft. Die heeft ook met 45 het emmaviaduct opgereden. Brommer dus
Jonge, wind tegen je weet, Pannenkoek.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat je 'm deelt met een kennis van mij die niet veel fietst, laat staan soignee is, zegt ook wel weer wat
Hahahahaha! M'n topsnelheid was 45 op het laatste stuk. Het was dinsdagmiddag dus niet druk, moest wel ff om twee Chinezen heenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:05 schreef SuperWeber het volgende:
Peize - Groningen ga ik nog wel een keer doen als het hard waait...
Edit: Trouwens met 38 km/h door het Noorderplantsoen heen knallen is ook niet helemaal veilig volgens mij...
Ook aanmakenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:37 schreef Erik92 het volgende:
Het gaat hier ook altijd over strava hè, haha.
Zometeen maar even naar de hoek van holland fietsen ofzo. Ik kan wel een flinke duurtraining gebruiken.
Garmin/bryton kopenquote:
Als Fries zijn bruggen wel echt een thuiswedstrijdquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:51 schreef Patroon het volgende:
Ik ga nog een keer een dag naar Noord Holland en al Kanovinnie zijn niets zeggende viaduct KOMetjes afpakken. Kunnen we wel in de vorm van een forum meeting doen.
Als ik op mezelf woon nodig ik jullie wel uit voor een leuk stukje fietsen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:51 schreef Patroon het volgende:
Ik ga nog een keer een dag naar Noord Holland en al Kanovinnie zijn niets zeggende viaduct KOMetjes afpakken. Kunnen we wel in de vorm van een forum meeting doen.
Woon je nog steeds thuisquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik op mezelf woon nodig ik jullie wel uit voor een leuk stukje fietsen.
Ja, sociale huur is niet tussen te komen, ondanks dat ik al 5 jaar ingeschreven sta. En huizen kopen begint bij 120-140k. En zoveel kan ik niet lenen.quote:
Ik ben erbij!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:51 schreef Patroon het volgende:
Wat een nachtmerrie.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, sociale huur is niet tussen te komen, ondanks dat ik al 5 jaar ingeschreven sta. En huizen kopen begint bij 120-140k. En zoveel kan ik niet lenen.
ik geloof van froome, wiggens reed met dicht achter wiel en voor een driespaak.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wiggo volgens mij. Iig engelse team fiets.
Hier nog zo een Evil Kenevel : http://app.strava.com/segments/881585quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:05 schreef SuperWeber het volgende:
Peize - Groningen ga ik nog wel een keer doen als het hard waait...
Edit: Trouwens met 38 km/h door het Noorderplantsoen heen knallen is ook niet helemaal veilig volgens mij...
Dit is de wegfiets.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:59 schreef dop het volgende:
[..]
ik geloof van froom, wiggens reed met dicht achter wiel en voor een driespaak.
lijkt inderdaad meer een weg fiets maar volgens mij stond daar gewoon in het wit dogma opquote:
Volgens mij niet:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:02 schreef dop het volgende:
[..]
lijkt inderdaad meer een weg fiets maar volgens mij stond daar gewoon in het wit dogma op
Kansloos zegquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hier nog zo een Evil Kenevel : http://app.strava.com/segments/881585
Fred Rompelberg die in iedere advertentie 100 keer het nummer 268 neerzetquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:08 schreef raptorix het volgende:
Trouwens iemand interesse om deze KOM te verbreken
Volgens mij ging ie ook in elk interview huilen, en dat ie het allemaal voor ze gezin deed.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Fred Rompelberg die in iedere advertentie 100 keer het nummer 268 neerzet
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:11 schreef Narcotical het volgende:
Wat voor verzet moet je hebben om 268 km/u met 90-100 rpm te fietsen?
Dubbel-reductie-versnelling, voor het eerst gebouwd door Cook Brothers, 70 / 13 - 60 / 15,quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:11 schreef Narcotical het volgende:
Wat voor verzet moet je hebben om 268 km/u met 90-100 rpm te fietsen?
Guy Lubovitch Apr 04, 2012 9.8km/h 239bpm 23W - 20:58quote:
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:19 schreef eentwee het volgende:
[..]
Check die namen ook! Vinnie Fixie, Fishie FixMeister en een paar verdwaalde toeristen
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Guy Lubovitch Apr 04, 2012 9.8km/h 239bpm 23W - 20:58
Die drugs wil ik ook!
Denk dat ie dan een hartslag van 39 had gehadquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:22 schreef Narcotical het volgende:
239 bpm terwijl je 9.8 km/u fietst?. Die kwam zeker net van de coffeeshop
quote:Analyse rioolwater: Amsterdam cocaïnewalhalla
26-07-2012 | Gepubliceerd 10:18
In Europa wordt dagelijks zo'n 355 kilo cocaïne gebruikt. In Amsterdam en Antwerpen is het een erg populaire drug, terwijl er in Scandinavië weer meer speed gebruikt wordt.
Xtc doet het ook goed in Nederland en België. Dat blijkt uit analyse van rioolwatermonsters uit 19 Europese steden.
Dat ook cannabis veel terug te vinden is in het Amsterdamse rioolwater, mag geen verrassing heten. ,,Wel interessant is dat de cannabisniveaus heel de week gelijkmatig zijn, terwijl er een weekendpiek is voor xtc en cocaïne'', zei professor Pim de Voogt van KWR Watercycle Research Institute donderdag.
Volgens de onderzoekers zijn deze gegevens veel betrouwbaarder dan gegevens over drugsgebruik uit enquêtes. ,,Door het onderzoek in riolen kunnen we vaststellen hoe groot het drugsgebruik is in een stad'', aldus een van de onderzoekers. Ook kunnen op korte termijn veranderingen in drugsgebruik gemeten worden, ,,bijvoorbeeld na een inval van de politie bij productielocaties of wanneer de douane een lading onderschept.''
Waarschijnlijk in de fixie wereld. Hipstersquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:28 schreef eentwee het volgende:
In feite kun je dus in de Amsterdamse "underground" goedkoop aan drugs komen.
Leuk. Maar dan sta je wel op eens 10e ofzo op al je KOMmetjesquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik op mezelf woon nodig ik jullie wel uit voor een leuk stukje fietsen.
Rijden die op waterfietsen dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in de fixie wereld. Hipsters
haha doen we! Sta ik wel bij de aquaducten van Grou. Kutte is dat je daar eerst met 60 naar beneden kan en dsn ben je boven voordat je doorhebt. Als ik daar krachtinterval doe, ga ik vanuit stilstand.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ben erbij!
En dan fiets ik daarna door over de afsluitdijk om bij Grou en Jirnsum al die terpen van jou ook meteen op mn naam te zetten. En daarna door naar huis. Mooi 400-km tochtje
Haha, ik geef toe, ben meer van de bergen dan van die korte op de macht klimmen. Ben benieuwd hoe het in Frankrijk gaat. Zie daar 1000 + hm met 7% waar ze 21 gem. oprijden..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:54 schreef kanovinnie het volgende:
We hebben wel steile bruggen hiero Patroon, dus laat je triple er maar opzitten
Die vent spoort echt niet hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij ging ie ook in elk interview huilen, en dat ie het allemaal voor ze gezin deed.
Kan ik hebben, motivatie om de keer daarna onverantwoord hard te fietsen zonder hartslagzone'squote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk. Maar dan sta je wel op eens 10e ofzo op al je KOMmetjes
De Widdauer Mauer inderdaad. Tenmiste, hij begon in Widdau.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Toevallig de Widdauer Mauer?Of de Grunentalstrasse.. Dat is daar vlakbij.
Ja het is erg mooi fietsen daar. En eigenlijk verrassend dichtbij. Jammer genoeg zijn er weinig toertochten in de vulkaneifel. Klimmen-Monschau-Klimmen ging dit jaar over de Grunentalstrasse, ook een vervelend pokkeding.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:17 schreef No-P het volgende:
[..]
De Widdauer Mauer inderdaad. Tenmiste, hij begon in Widdau.
Zeker een keer terug naar deze buurt als ik vol kan fietsen.
Neuh, met een maatje naar noord Spanje/Portugal/Zuid Frankrijk. Beetje rondtrekken enzo.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
Ga je met je ouders naar de camping Kanovinnie?
Zekers! Ik kan er dus van uit gaan dat als ik terug kom er geen enkele KOM meer staat?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:53 schreef MarcoD het volgende:
Dan heb ik dus drie weken de tijd om de juiste windrichtingen af te wachten zodat ik je KOM's kan overnemen.
Ja, 't is html code. En ik (en jullie) hebben daar de rechten niet toe. Na de vkantie ga ik ff kijken hoe ik dat anders kan aanpakken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:21 schreef Gripper het volgende:
Hé, ik zie dat de de widget in de op nu wel km's aangeeft, top! Net een lekker ritje gedaan, eindelijk m'n eerste KOM. Die pakken ze me niet zo snel meer af![]()
http://app.strava.com/rides/16117157
Net op tijd thuis voor de dames finale.
Dat is een KOFquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:21 schreef Gripper het volgende:
Hé, ik zie dat de de widget in de op nu wel km's aangeeft, top! Net een lekker ritje gedaan, eindelijk m'n eerste KOM. Die pakken ze me niet zo snel meer af![]()
http://app.strava.com/rides/16117157
Net op tijd thuis voor de dames finale.
Nouja de komende week is rustweekje, week daarna zie ik wel ik ga wel alleen degene proberen die ik de moeite waard vindt, die KOM op lage vuursche en andere KOM's die niet in de buurt zijn sla ik over net als degene met corrupte hoogtedata. Fijne vakantie!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Neuh, met een maatje naar noord Spanje/Portugal/Zuid Frankrijk. Beetje rondtrekken enzo.
[..]
Zekers! Ik kan er dus van uit gaan dat als ik terug kom er geen enkele KOM meer staat?
Corrupte hoogtedata?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:28 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nouja de komende week is rustweekje, week daarna zie ik wel ik ga wel alleen degene proberen die ik de moeite waard vindt, die KOM op lage vuursche en andere KOM's die niet in de buurt zijn sla ik over net als degene met corrupte hoogtedata. Fijne vakantie!
Ja deze http://app.strava.com/segments/1174759 en deze http://app.strava.com/segments/1174758quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Corrupte hoogtedata?
Die ene over de dijk bij Alkmaar ging wel loeiend hard, als je die verbeterd wordt ik bang
Kan mij het schelen, m'n eerste kroontje!quote:
Westdijk ja. Ik had 'm eerst ook de andere kant op.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:34 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja deze http://app.strava.com/segments/1174759 en deze http://app.strava.com/segments/1174758
Westdijk kort Z-N bedoel je?
Windkracht 7 in je rug zeker :|quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Westdijk ja. Ik had 'm eerst ook de andere kant op.
Die 2 zijn door Luca T aangemaaktIk heb ze alleen afgepakt.
Neuh, maatje riep naar me EN NU RAMMEN!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |