SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous
misschien:
Erik92
Oksel & Okselchick
[ Bericht 0% gewijzigd door Netsplitter op 31-07-2012 18:12:46 ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Ik zat net op de top van mijn prestatie op een supergoede dag!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:11 schreef kaasplankje het volgende:
Ach dat gebeurt mij ook wel eens, als je daar zorgen over hebt lijkt me dat een beginnerskwestie. Je zal maar net in je cooling down of warming up of hersteldagje zitten; dan ga ik echt niet achter de 1e de beste idioot aan die mij voorbij knalt.
EPOquote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:38 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zat net op de top van mijn prestatie op een supergoede dag!![]()
Hier zit iets in! Die gast was natuurlijk gewoon een pakhaas! Duidelijk...quote:
heel veel mensen hebben niet door (weten niet) dat je met een meer gebogen je rug, je spieren minder zwaar belast als bij een houding die meer recht op is.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:43 schreef kanovinnie het volgende:
Op mijn mtb krijg ik wel last in mijn onderrug, ook op de weg. Terwijl ik rechter op zit ivm racefiets. Moet ik wel zeggen dat ik na verloop van tijd er steeds minder last van krijg (naar mate ik meer gemtb't heb)
Ben wel benieuwd hoe soignee mijn houding is
lolquote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:51 schreef eentwee het volgende:
Beginners die over gemiddelden beginnenAls beginner moet je minstens 35 km/u kunnen rijden anders kun je de fiets net zo goed aan een junk in het Vondelpark geven.
Dat je ergens last van krijgt kan aan van alles liggen maar niet gewend zijn aan de houding is wel een grote kanshebber. Dus gewoon verder fietsen en dan merk je vanzelf wel of het beter gaat
30.1quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:46 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Hier ook maar eens een tvp plaatsen. Zaterdag een giant speeder (jaja) gehaald, mijn allereerste racefiets ooit. Vandaag voor het eerste een uur en 10 minuten gereden met een gemiddelde van 30.1 km/u op mijn kilometerteller. Het was een geïmproviseerde toch door Amsterdam en deels vondelpark. Dus nog met enige hiaten bij stoplichten en drukte etc. Is dit een beetje een goed startersgemiddelde? En heb tijdens het fietsen na verloop van tijd last van mijn rug gekregen, ligt dit aan de zadel-stuur verhouding of is het gewoon wennen omdat ik nooit eerder gewielrend heb?
hoor t graag
70 km's jonguh!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:31 schreef Gripper het volgende:
T is half 9, ik begin me nu toch wel zorgen te maken om kano.... Zou ie wormerveer-Bastogne- wormerveer aan het rijden zijn?
Hmm, dus eigenlijk houding aanpassen om de mtb? Verder naar voren zegmaar?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:50 schreef dop het volgende:
[..]
heel veel mensen hebben niet door (weten niet) dat je met een meer gebogen je rug, je spieren minder zwaar belast als bij een houding die meer recht op is.
dus verbaast me niet dat je op de mtb sneller las van je rug hebt.
met name de kleine rugspieren
Ben je niet een sociale renner tegengekomen die zijn binnenbandje aan je gaf?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
Stelletje jankers, ik heb toen ik de eerst keren gefietst had hier ook gevraagd of ik een beetje knap tempo maakte.
Ga niet iedereen weg lopen pesten, dat jullie dat met mij doen is 1, maar niet met iedereen.
Ondertussen 1 band geplakt maar nu zijn de plakkers op.
Voor mij dan weer niet, ik woon bijna naast hem. Ik heb alleen dan weer geen auto.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Het is voor mij ook te ver weg om je op te pikken
Neuh, ik heb in mijn leven trouwens meer bandjes weggeven dan zelf meegenomen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:14 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Ben je niet een sociale renner tegengekomen die zijn binnenbandje aan je gaf?
Oja? Waar woon jij dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:15 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Voor mij dan weer niet, ik woon bijna naast hem. Ik heb alleen dan weer geen auto.
Waar zijn die koersen dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:20 schreef Erik92 het volgende:
Ben trouwens ook weer terug van de wedstrijd. Het ging gemiddeld ruim 43 kmph (85 minuten).
Ik ben zelfs nog uit het peloton weggesprint, hield het helaas maar 5 minuten vol.Halfuurtje later werd het peloton ook nog eens in tweeën gerukt en ik zat natuurlijk in de achterste helft. Samenwerking was slecht dus terugkomen lukte niet (van die gevallen dat je zelf bijna het meest op kop rijdt). Uiteindelijk bleven we met een groepje van vijf over in de categorie overigen en in de sprint eindigde ik als tweede van die vijf.
Ik werd geklopt door een Engelsman.
Och, als je dat 1200 km vol kan houden ben je ook een heldquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:21 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn gemiddelde zit meestal zo rond de 25 hoor, en dan stel ik mijn wielgrootte ook nog een inch te groot in![]()
Oh, andere kant van 't kanaalquote:
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:46 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Hier ook maar eens een tvp plaatsen. Zaterdag een giant speeder (jaja) gehaald, mijn allereerste racefiets ooit. Vandaag voor het eerste een uur en 10 minuten gereden met een gemiddelde van 30.1 km/u op mijn kilometerteller. Het was een geïmproviseerde toch door Amsterdam en deels vondelpark. Dus nog met enige hiaten bij stoplichten en drukte etc. Is dit een beetje een goed startersgemiddelde? En heb tijdens het fietsen na verloop van tijd last van mijn rug gekregen, ligt dit aan de zadel-stuur verhouding of is het gewoon wennen omdat ik nooit eerder gewielrend heb?
hoor t graag
Goed zeg, waar heb je gereden? Jammer dat je de slag miste. Toch iets teveel kruit verschoten in de eerste fase misschien?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:20 schreef Erik92 het volgende:
Ben trouwens ook weer terug van de wedstrijd. Het ging gemiddeld ruim 43 kmph (85 minuten).
Ik ben zelfs nog uit het peloton weggesprint, hield het helaas maar 5 minuten vol.Halfuurtje later werd het peloton ook nog eens in tweeën gerukt en ik zat natuurlijk in de achterste helft. Samenwerking was slecht dus terugkomen lukte niet (van die gevallen dat je zelf bijna het meest op kop rijdt). Uiteindelijk bleven we met een groepje van vijf over in de categorie overigen en in de sprint eindigde ik als tweede van die vijf.
Ik werd geklopt door een Engelsman.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:21 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn gemiddelde zit meestal zo rond de 25 hoor, en dan stel ik mijn wielgrootte ook nog een inch te groot in![]()
De boodschap is dus: vooral niet druk maken over de snelheid. Wennen en plezier hebben in het fietsen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:16 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Duidelijk, ik ben nog niet zo'n Rambo als de boys hier. Het was mijn wielrenontmaagding :$ dus was slechts benieuwd hoe ik het gedaan had. Ben wel van plan komende tijd weer te oefenen. Er is hier in de buurt alleen zoveel stoplicht en verkeer. Had naderhand nul last van conditie maar gewoon last van rug, komende weken kijken hoe het gaat en anders fiets maar verstellen ofzo of andere houding aannemen
En daarmee wil 1-2 niet zeggen dat ze het niet kunnen, maar dat de essentie van goed trainen niet ligt bij zo hard mogelijk fietsen. Juist door lange trainingen te doen met lage hartslag zorg je ervoor dat je lichaam leert om energie te halen uit vetten. Dan kun je later nog harder en langer fietsen als het moetquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:26 schreef eentwee het volgende:
De boodschap is dus: vooral niet druk maken over de snelheid. Wennen en plezier hebben in het fietsen.De helft in dit topic rijdt nooit een rondje met 30 gemiddeld. Is niet belangrijk.
Jij hoort dus ook bij de andere helft, pannenkoekquote:
Ik wilde het graag benadrukken, poffertje.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
En daarmee wil 1-2 niet zeggen dat ze het niet kunnen, maar dat de essentie van goed trainen niet ligt bij zo hard mogelijk fietsen. Juist door lange trainingen te doen met lage hartslag zorg je ervoor dat je lichaam leert om energie te halen uit vetten. Dan kun je later nog harder en langer fietsen als het moet
Maar als je begint staat plezier voorop, ook als je al 10 jaar traint
[..]
Jij hoort dus ook bij de andere helft, pannenkoek
moeilijk te zeggen zeker op technische stukken heeft het wel behoorlijk wat voordelen om wat rechter op te zitten, maar ,je kan er wel mee expirimenterenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, dus eigenlijk houding aanpassen om de mtb? Verder naar voren zegmaar?
Jij bent er dus een die al met een e-penis geboren is..........quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:46 schreef dekloonvanzuen het volgende:
hoor t graag
Dat goeie ouwe pre-Strava tijdperk..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
En daarmee wil 1-2 niet zeggen dat ze het niet kunnen, maar dat de essentie van goed trainen niet ligt bij zo hard mogelijk fietsen. Juist door lange trainingen te doen met lage hartslag zorg je ervoor dat je lichaam leert om energie te halen uit vetten. Dan kun je later nog harder en langer fietsen als het moet
Voor alsnog staat 't zadel in standje max up en ik wil hem eigenlijk hoger (aka, frame te klein). Maargoed, dat komt volgend jaar misschien wel ofzo.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:31 schreef dop het volgende:
[..]
moeilijk te zeggen zeker op technische stukken heeft het wel behoorlijk wat voordelen om wat rechter op te zitten, maar ,je kan er wel mee expirimenteren
dit is de ideaale houding
[ afbeelding ]
Ik weet ook niet wat ik verkeerd doe. Ik wil zo graag een keer een touretappe winnen. Ben al bijna 28quote:
Echte wielrenners plakken geen banden, maar pleuren er gelijk een nieuwe om. En je moet je buitenbanden ook niet tot het canvas oprijden hé!.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
Stelletje jankers, ik heb toen ik de eerst keren gefietst had hier ook gevraagd of ik een beetje knap tempo maakte.
Ga niet iedereen weg lopen pesten, dat jullie dat met mij doen is 1, maar niet met iedereen.
Ondertussen 1 band geplakt maar nu zijn de plakkers op.
Ik las ergens dat je uit Wormer kwam en zag een paar strava dingetjes dacht ik.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar zijn die koersen dan?
[..]
Oh, andere kant van 't kanaalHoe weet je eigenlijk waar ik vandaan kom? Door die post van Gripper?
Ik ga het niet zelf voor je uitrekenenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Zit er nu aan te denken om nog 3 kilo vet proberen kwijt te raken en een carbonfiets te kopen! Kan iemand berekenen hoeveel verschil dat maat in mijn snelheid?
De vallei ligt al bijna op 1 km manquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kennis van me wordt steeds serieuzer over la marmotte in 2014. Zou het er dan toch van komen? Kleine Kano op meer dan 1 km hoogte, en dat op eigen kracht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |