Als je zelf je stroom betaalt: je bent een dief van je eigen portomonnee.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:31 schreef Quotidien het volgende:
Dat krijg ik pas aan het eind van de maand te zien lijkt me..
Waar bemoeien jullie je toch mee.. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik ermee kap als ik 1 bitcoin heb. Ik heb 2 broers die een maand weg zijn dus dat betekent dat er 2 xboxen + een tv die normaal de hele dag aan zouden staan nu uit staan. Daarbij komt nog eens dat ik een fervent gamer ben dus het komt toch wel op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:22 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Als je zelf je stroom betaalt: je bent een dief van je eigen portomonnee.
Als je ouders je stroom betalen: zeg gewoon tegen ze dat je graag 200 euro per maand extra zakgeld wilt (waar je dan bitcoins van koopt), omdat je anders voor 200 euro per maand extra stroom gaat verstoken door bitcoins te minen.
Want hoe dan ook gebeurt er dit:
Geld van je vader → (een of ander proces) → Bitcoins in jouw wallet
Als dat "proces" uit minen bestaat, belast je het milieu en spek je bovendien de Nuon. Beter betaalt hij je gewoon rechtstreeks, da's makkelijker, beter, goedkoper, en sneller.
Nog een maand of 2 en een bitcoin is meer waard dan een Facebookaandeel!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 02:18 schreef _superboer_ het volgende:
En de bitcoin is over de $10,- grens. Rond 20.00 werd zelfs even de 11 dollar aangetikt.
Nouja, als ik zie hoe dat aandeel daalt misschien wel eerderquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nog een maand of 2 en een bitcoin is meer waard dan een Facebookaandeel!
Uhm, je realiseert je dat hij gisteren vrijwel de hele dag boven de 11 heeft gestaan hequote:
Ja, je wallet.dat naar een USB stick kopieërenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:18 schreef Quotidien het volgende:
Is er een manier om mijn wallet op een usb-stick te zetten?
Troll?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, je wallet.dat naar een USB stick kopieëren
Die staat meestal in:
C:\Users\Quotidien\AppData\Roaming\Bitcoin
Ze staan niet vast op je ipadres maar in het bestand wallet.dat. Als je deze goed versleuteld en er voldoende backups van maakt dan raak je je bitcoins niet kwijt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:18 schreef Azaron het volgende:
Ziet er interessant uit, ben het nu aan het installeren. Wat ik me wel afvraag is: je hoeveelheid bitcoins staan vast op je ip-adres, dus stel nu dat mijn computer kapot gaat en ik verhuis dan ben ik mijn bitcoins kwijt?
Nee het heeft niets met je IP adres te maken. Anders is er ook niks anoniem aan.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:18 schreef Azaron het volgende:
Ziet er interessant uit, ben het nu aan het installeren. Wat ik me wel afvraag is: je hoeveelheid bitcoins staan vast op je ip-adres, dus stel nu dat mijn computer kapot gaat en ik verhuis dan ben ik mijn bitcoins kwijt?
Bitcoins staan niet op je ip-adres.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:18 schreef Azaron het volgende:
Alle benodigde data (private keys) om je Bitcoins veilig te stellen staan in je wallet.datquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, je wallet.dat naar een USB stick kopieëren
Die staat meestal in:
C:\Users\Quotidien\AppData\Roaming\Bitcoin
Mijn euro's bedoel je? Ik ga ze inderdaad snel omzetten naar bitcoins, want die troep staat op instorten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:03 schreef Whuzz het volgende:
Protip: cash het, voor het te laat is...
Even een dipje in de koers, waait ook snel weer voorbij.quote:Discussiepuntje: wat denken jullie dat het effect op bitcoin zal zijn wanneer BTCST klapt?
Waarop baseer je dat?quote:Dat moment lijkt er toch wel aan te komen.
1. Vergeet dat minen, niet interessant. Gewoon je bitcoins kopen via een exchange. Makkelijker, sneller, goedkoper, beter voor het milieu.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:53 schreef agentstarling het volgende:
Bitcoin klinkt interessant. Wat is er belangrijk als je hiermee wilt beginnen? Is het van belang dat je veel weet van computers/digitale sizzle?
Het valt mee, al is het wel handig om te begrijpen wat Bitcoin is en hoe het werkt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:53 schreef agentstarling het volgende:
Bitcoin klinkt interessant. Wat is er belangrijk als je hiermee wilt beginnen? Is het van belang dat je veel weet van computers/digitale sizzle?
Soms zegt Magneet zinnige dingen, dat mag ook wel eens gezegd worden!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:10 schreef MaGNeT het volgende:
Steek er niet meer geld in dan je kwijt wilt raken.
Bitstamp is US $ only toch? Naaien ze je niet onwijs met de wisselkoers? (zodanig dat het de goedkopere marges t.o.v. intersango teniet doet?)quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:39 schreef KwukDuck het volgende:
Oud nieuws, er loopt nu een rechtzaak tegen Bitcoinica en ik dacht dat ze vrijwillig aan het liquideren gingen? Ben ook erg benieuwd wat dit voor Intersango gaat betekenen. Ik ben inmiddels overgestapt op bitstamp wat erg snel en goed werkt tot nu toe.
Klopt USD only, maar de koers die ze gebruiken is heel netjes, zit bijna niets in, in ieder geval verwaarloosbaar. Verder zijn ze veruit de goedkoopste wat transactiekosten betreft en is SEPA overboeking gratis en terug storten kost 0.65 EUR. Legitimatie is ook niet nodig.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:44 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Bitstamp is US $ only toch? Naaien ze je niet onwijs met de wisselkoers? (zodanig dat het de goedkopere marges t.o.v. intersango teniet doet?)
En moet je je legitimeren daar? (bij intersango alleen een random email adres, al hebben ze natuurlijk ook je bankrekeningnummer zodra je deposits/withdrawals doet)
quote:The Bitcoin Project will be making a major announcement in September that should contribute some stability, he [Gavin] said. Still, he predicted things will continue to be exciting in the world of Bitcoin with "continued controversy and chaos."
Naar mijn inzicht; niets. Geen enkele verandering door het project kan voor meer stabiliteit zorgen imho. Dat zou gelijk betekenen dat er helemaal geen vrije markt is lijkt me. Het protocol staat, om daar wat drastisch aan te veranderen zullen ze moeten forken en daar gaan de meeste bitcoin gebruikers denk ik niet in mee. Het enige wat de devs kunnen doen is de client mooier, sneller, gebruiksvriendelijker maken.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:30 schreef Whuzz het volgende:
Interessant artikel
Iemand enig idee wat er in september aangekondigd zou kunnen worden?
[..]
Multi-sig is toch allang bekend? Daar hoeft weinig meer aan aangekondigd te worden lijkt me.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:51 schreef KwukDuck het volgende:
Heel misschien dat ze multi-sig bedoelen, maar ik zie niet wat dat met stabiliteit temaken heeft, eerder functionaliteit.
Ja, volgens mij ook... Het zou kunnen dat ze de client nog makkelijker hebben gemaakt oid, zodat het een groter publiek kan bereiken, iets in die trant.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:42 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Multi-sig is toch allang bekend? Daar hoeft weinig meer aan aangekondigd te worden lijkt me.
Naja, we wachten af
Bedoel meer dat het dan in de client zit misschien waardoor mensen het als soort escrow kunnen gebruiken. Vandeweek heb ik nog gelezen dat Gavin zei dat er genoeg ondersteuning voor 0.6 in het netwerk was om het door te voeren.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:42 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Multi-sig is toch allang bekend? Daar hoeft weinig meer aan aangekondigd te worden lijkt me.
Naja, we wachten af
In die richting gok ik ook. $22 ofzo denk ik. Dan gaan er teveel mensen aan de vorige $30 denken en het gevolg daarvan die dan weer snel gaan verkopen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:03 schreef vincm het volgende:
Wat gebeurt er met die prijs joh, zijn er weer hardnekkige roddels?
Ik gok dat het maximaal 19-20 dollar wordt voordat het weer in elkaar klapt.
$5000.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 10:59 schreef Whuzz het volgende:
Nieuwe bubble in de maak... $14.8 al. Wie voorspelt de top van de bubble?
Je had beter $15 kunnen zeggen, dan had je nu winst gemaaktquote:
Hopelijk heb je meer verstand van bitcoin dan van economiequote:Alleen gaat het wat mij betreft niet zozeer om een top in de Bitcoin-bubble, als wel om een bodem in het Euro-dal (of liever gezegd bodemloze put).
*prrrrrrkshtshstrkrrr* ⇐ geluid van geldprintmachine van euro-banken, die wanhopig miljarden bij blijven drukken "om de economie te redden"
Eehm, pirate stopt, hij rent niet weg met de coins, anders zou hij niet de moeite hebben genomen om dat netjes aan te kondigen op bitcointalk en beschikbaar te zijn op irc... Als hij over een maand nog steeds niet alles netjes geretourneerd heeft mag je me uitlachen, maar ik zit op het moment nergens over in.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:45 schreef Whuzz het volgende:
lol @ iedereen die geld/coins in die ponzi is verloren. Die verdienen niet beter.
Daarnaast moet ik zeggen dat als het hier bij blijft, het me heel erg mee valt. Wanneer wordt US wakker? Want dan zou er nog wel eens een flinke dip overheen kunnen komen.
Wow, wat een goedgelovigheidquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:07 schreef Shapeshifter het volgende:
[..]
Eehm, pirate stopt, hij rent niet weg met de coins, anders zou hij niet de moeite hebben genomen om dat netjes aan te kondigen op bitcointalk en beschikbaar te zijn op irc...
Moet ik daar een hele maand op wachten?quote:Als hij over een maand nog steeds niet alles netjes geretourneerd heeft mag je me uitlachen,
Ja, en daarna mag je me echt uitlachen. Ik ga niet liegen over of ik het teruggekregen heb en ik ga er ook niet flauw over lopen doen als ik het wel terugkrijg of onsportief als ik het niet terugkrijg... Heb altijd gezegd dat de tijd het zal leren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wow, wat een goedgelovigheid
[..]
Moet ik daar een hele maand op wachten?
Wait, wut? Je hebt serieus deelgenomen aan die ponzi?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:25 schreef Shapeshifter het volgende:
[..]
Ja, en daarna mag je me echt uitlachen. Ik ga niet liegen over of ik het teruggekregen heb en ik ga er ook niet flauw over lopen doen als ik het wel terugkrijg of onsportief als ik het niet terugkrijg... Heb altijd gezegd dat de tijd het zal leren.
Ja hoor, nogmaals, je hoort van me of het een ponzi was of nietquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wait, wut? Je hebt serieus deelgenomen aan die ponzi?
Deal, ik ben benieuwdquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:30 schreef Shapeshifter het volgende:
[..]
Ja hoor, nogmaals, je hoort van me of het een ponzi was of niet
Dat kun je wel zeggen ja, heb er gelukkig nog net geen last van...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:50 schreef Whuzz het volgende:
De opmars lijkt toch wel behoorlijk afgestopt te zijn door pirate's bericht... hovert nu een beetje rond de $12.
Het is geen investering.quote:Op zondag 19 augustus 2012 01:32 schreef DrNick het volgende:
Is het slim on te investeren in bitcoins?
Het is een digitale cryptografische valuta.quote:
Ik zie niet waarom dit geen investering zou zijn. Je koopt BTC, wacht tot ze zoveel waard zijn dat je er flink aan kan verdienen en verkoopt ze weer. Geen rocket science wat mij betreft.quote:Op zondag 19 augustus 2012 01:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is een digitale cryptografische valuta.
Je kan ze sparen, uitgeven, kwijtraken, aankopen of verkopen.
Bij een investering denk ik aan een stuk onroerend goed, klassieke auto's of desnoods aandelen.
Omdat je uiteindelijk al je geld kwijt bent.quote:
Blij dat jij niet bij ESA/NASA werkt iig. Kritiek puntje in jouw masterplan is bitcoin dan wel meer waard moet worden, iets waarin bitcoin een nogal dubieus trackrecord heeftquote:Op zondag 19 augustus 2012 01:51 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom dit geen investering zou zijn. Je koopt BTC, wacht tot ze zoveel waard zijn dat je er flink aan kan verdienen en verkoopt ze weer. Geen rocket science wat mij betreft.
WTF ben jij Micon misschien? Die maakt net zulke hersendode posts als jijquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wait, wut? Je hebt serieus deelgenomen aan die ponzi?
Nee, ik ben Gavinquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:27 schreef wachtwoord33 het volgende:
[..]
WTF ben jij Micon misschien? Die maakt net zulke hersendode posts als jij
Ik ben geen econoom, maar bitcoin was een maand geleden 8 dollar waard en een paar dagen geleden bijna 15. Dat is bijna het dubbele, dus bijna het dubbele aan winst als je ze een paar dagen geleden verkocht zou hebben.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Blij dat jij niet bij ESA/NASA werkt iig. Kritiek puntje in jouw masterplan is bitcoin dan wel meer waard moet worden, iets waarin bitcoin een nogal dubieus trackrecord heeft
En een jaar geleden was het $30 dollar. Dat is bijna drie keer zoveel, dus bijna tweederde aan verlies als je ze een jaar geleden gekocht zou hebben.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:54 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik ben geen econoom, maar bitcoin was een maand geleden 8 dollar waard en een paar dagen geleden bijna 15. Dat is bijna het dubbele, dus bijna het dubbele aan winst als je ze een paar dagen geleden verkocht zou hebben.
En een jaar daarvoor $ 0.01, dat is 1000 keer zo weinig als de huidige koers, dus 999 keer je inleg aan winst als je ze twee jaar geleden gekocht zou hebben.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En een jaar geleden was het $30 dollar. Dat is bijna drie keer zoveel, dus bijna tweederde aan verlies als je ze een jaar geleden gekocht zou hebben.
Precies.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:39 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
En een jaar daarvoor $ 0.01, dat is 1000 keer zo weinig als de huidige koers, dus 999 keer je inleg aan winst als je ze twee jaar geleden gekocht zou hebben.
Het is gebaseerd op een inherent deflatoir medium, waarbij de hele opzet dusdanig is dat hoe vroeger je er bij bent, hoe beter je kansen op winst zijn.quote:Op zondag 19 augustus 2012 17:42 schreef KwukDuck het volgende:
@whuzz, je moet ons toch eens vertellen hoe bitcoin een piramide spel is
Potverdeuri, het is net edelmetaal.quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het is gebaseerd op een inherent deflatoir medium, waarbij de hele opzet dusdanig is dat hoe vroeger je er bij bent, hoe beter je kansen op winst zijn.
Bitcoin is klein, en de schaal van de economie is niet vergelijkbaar met een dollar of euro nee, maar om nou te stellen dat er geen economie is gaat wat ver, dagelijks komen er mensen en bedrijven bij die bitcoin accepteren, de lijst is inmiddels flink groot geworden.quote:Natuurlijk, er zijn een hoop dingen omheen geweven met termen als "valuta" en "economie", maar de praktijk is dat er geen economie is. (lees 15 topics terug voor meer uitleg, er is in die tijd nog niets veranderd)
Dit heeft niets met bitcoin te maken, heb je enig idee hoe veel er gescamd en gejat wordt in euro's en dollars?quote:Er is alleen speculatie en degenen die daar vooral wel bij varen zijn:
- oplichters
High risk, high profit?quote:- de early adoptors (en dan bedoel ik écht early)
De economie rond bitcoin is wat rommelig op z'n zachts gezegd, en dat lijkt me ook niet heel raar, het staat in de kinderschoenen en zal de komende jaren wel behoorlijk ontwikkelen en stabiliseren, al die 'dumps' verspreiden de coins alleen maar aangezien er nog niet echt paniek is ontstaan en die dumpers het goedkoop kunnen terug kopen.quote:Slechts mijn mening uiteraard. Als jij vind dat het een geweldige "valuta" is, dan is dat prima natuurlijk.
Ik persoonlijk vind het doodzonde dat een idee dat op zichzelf heel mooi is, namelijk een digitale valuta, zoveel schade wordt aangericht door bitcoin. Tegen de tijd dat er eventueel een echt bruikbare digitale valuta opstaat heeft het idee van "digitale valuta" al zoveel schade opgelopen door al het gescam, de illegale zaken, de hacks, lekken en het gespeculeer dat een serieuze opvolger met een enorme achterstand begint.
Minus de positieve aspecten van edelmetaal danquote:Op maandag 20 augustus 2012 12:10 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Potverdeuri, het is net edelmetaal.
Hoe lang blijven we dat nog roepen voordat we accepteren dat het nooit van de grond zal komen? Nog 2 jaar? Nog 5 jaar? Nog 10 jaar?quote:Bitcoin is klein, en de schaal van de economie is niet vergelijkbaar met een dollar of euro nee,
Bullshit.quote:maar om nou te stellen dat er geen economie is gaat wat ver, dagelijks komen er mensen en bedrijven bij die bitcoin accepteren, de lijst is inmiddels flink groot geworden.
Ik kan je binnen een week ofzo wel een half miljard transacties per uur bezorgen denk ik. En iemand met een flink botnet nog veel meer. Maar of je met een half miljard heen-en-weer sluizingen tussen een paar wallets nou echt een economie creëert is natuurlijk een andere vraag...quote:Ik beschouw 1500+ transacties per uur niet als verwaarloosbaar, of dit nou speculatie is, handel onderling, exchanges of wat dan ook doet er even niet toe, het rolt allemaal wel door.
Zodra ik ergens niet-nerds hoor zeggen dat ze iets niet-illegaals of niet-bitcoin-gerlateerds hebben gekocht met bitcoins. But never gonna happen.quote:Wanneer zou jij zeggen dat er een 'economie' is dan?
Relatief gezien enórm veel minder dan in bitcoins.quote:Dit heeft niets met bitcoin te maken, heb je enig idee hoe veel er gescamd en gejat wordt in euro's en dollars?
Onder andere ja. Satoshi had net zo goed een protocol kunnen ontwikkelen dat de hoeveelheid bitcoins zou koppelen aan het gebruik ervan, of op zijn minst een stabiele groei van het aantal bitcoins kunnen inbouwen. (Die dus niet afvlakt en stopt)quote:High risk, high profit?
De echte early adopters bedoel je satoshi en co?
Waar werkt het voor danquote:Ondanks al die negatieve aandacht loopt bitcoin gewoon door omdat het werkt
Ik ben geen cryptoloog en ook geen programmeur meer, dus ik kijk wel uit. Als ik het zou kunnen zou ik het in elk geval nooit deflatoir maken en nooit irriversible. Het eerste staat een economie in de weg (hoarding), het tweede is alleen leuk voor oplichters.quote:Whuzz, ik ben wel benieuwd hoe jij een digitale valuta in elkaar zou zetten, e-gold? xD Enlighten us.
(je kan zo je eigen fork van bitcoin maken met andere parameters)
Ik heb winst gemaakt. Sure, ik had nog meer winst kunnen maken als ik het vorige week op de piek had verkocht en nu gauw weer had teruggekocht. Geen zin in, ben geen beurshandelaar.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:28 schreef Whuzz het volgende:
Je had beter $15 kunnen zeggen, dan had je nu winst gemaakt
Zeg nou zelf, dit hele banksysteem is toch gedoemd om te falen. Het kan alleen blijven bestaan bij de gratie van het alsmaar verder opblazen van onbetaalbare schulden. Kan lang goed gaan, en door ingewikkelde derivaten en ondoorzichtige constructies eromheen te bouwen hebben ze héél veel gebakken lucht in die kredietbubbel kunnen blazen, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat het vroeg of laat een keer fout gaat. Bijna al het geld wat er bestaat, bestaat uit schuld. En er zijn bovendien veel meer schulden dan we met z'n allen ooit kunnen afbetalen. Die shit is door en door verrot.quote:Hopelijk heb je meer verstand van bitcoin dan van economie
Dus domeinnamen zijn een piramidespelquote:Op maandag 20 augustus 2012 09:45 schreef Whuzz het volgende:
Het is gebaseerd op een inherent deflatoir medium, waarbij de hele opzet dusdanig is dat hoe vroeger je er bij bent, hoe beter je kansen op winst zijn.
In het kader van een constructieve discussie: hoe zou wat jou betreft een digitale valuta dan wél in elkaar moeten steken, als Bitcoin kennelijk niet voldoet?quote:Ik persoonlijk vind het doodzonde dat een idee dat op zichzelf heel mooi is, namelijk een digitale valuta, zoveel schade wordt aangericht door bitcoin.
Oh, noem er eens een paar?quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:43 schreef Whuzz het volgende:
Minus de positieve aspecten van edelmetaal dan
Dat zijn nou precies de negatieve aspecten van edelmetaal die voor Bitcoin niet gelden.quote:Het heeft inderdaad een aantal (voor een valuta) negatieve aspecten van edelmataal. Er is dan ook een reden dat we niet meer met gouden dubloenen of zilveren florijnen betalen...
Nog 6 a 7 jaar.quote:Hoe lang blijven we dat nog roepen voordat we accepteren dat het nooit van de grond zal komen? Nog 2 jaar? Nog 5 jaar? Nog 10 jaar?
Revolutionaire concepten duren gewoon een jaar of 10 voordat het echt massaal aanslaat en is doorgedrongen tot het grote publiek.quote:We leven niet meer in 1850, waar het soms een jaar duurde voor nieuws over een nieuw product of bedrijf de ander kant van de wereld had bereikt. Dit is 2012, waar de meeste succesvolle producten in een paar maanden tijd worden opgepakt, laat staan een paar jaar.
Voor online betalingen. Snel, gratis, veilig, in één wereldwijde munteenheid, zonder afhankelijk te zijn van lokale overheden (met overal weer andere onzinnige regels en beperkingen en uitzonderingen), en al helemaal zonder afhankelijk te zijn van de grillen, willekeur, en dure fees van een of andere bank, payment processor, of ander kutbedrijf.quote:
Toch apart. Bij mijn "gewone" bank kan ik net zoveel transacties doen als ik wil, kost me niets meer of minder. Kunnen we argument dat bitcoin zo goedkoop is voortaan achterwege laten?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:49 schreef KwukDuck het volgende:
Die half miljard transacties ga je niet lang vol houden vanwege de fees.
Ok.quote:Onze visie heeft niets met de Zeitgeist movement te maken, [...] Alleen omdat banken succesvol zijn in de massa oplichten en mensen te dom zijn en alle truukjes te trappen betekend nog niet dat dit het juiste systeem is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beter voor *jou*, dat zou kunnen. Wat ik beargumenteer is dat het over-overoveroverover-grote deel van de mensen om ons heen helemaal niet zoveel heeft aan bitcoin. Die doen niets illegaals en hebben geen behoefte aan anonimiteit. Ze posten op FB wanneer ze naar de plee gaan, daarbij vergeleken is hijn financiele privacy een scheintje. Ze kunnen al ongelimiteerd snel, makkelijk en digitaal betalen. Ze willen hun geld niet zelf "in beheer" hebben, want ze moeten al op elk verjaardagsfeestje aan het zoontje van hun broer vragen of hij de PC weer even wil opschonen van alle virussen, laat staan dat ze daar hun geld op zouden zetten. Online je bitcoins bewaren is geen optie, want weinig als er van snappen, ze weten inmiddels wel dat online alles gehacked word. (en als ze dat niet wisten, wisten ze het wel na 1x bitcoin googlenquote:Misschien is bitcoin ook niet het juiste systeem, maar het is beter als dan wat we nu hebben, bied nieuwe mogelijkheden en nieuwe visies.)
Bitcoin is een leuk experiment voor een klein groepje geinteresseerden en bitnerds (ben ik zelf ook, niet negatief bedoeld) en op zijn *best* is het de voorloper (waar helaas een hoop mensen geld aan gaan kwijtraken) van een goed opgezette digitale valuta.
Maar goed. We posten lekker nog 7 jaar in dit topic verder, want dan pas mogen we pas zeggen dat het niet is geworden wat men er van had gehoopt
As we speak lijkt het studiefonds van Jace's kindertjes weggebitcoined te worden. Da's ook zielig
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
Dat ga je bij jouw bank ook niet voor elkaar krijgen zonder aanzienlijke kosten vrees ik. Misschien kan je eens bellen om het na te vragen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:26 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Toch apart. Bij mijn "gewone" bank kan ik net zoveel transacties doen als ik wil, kost me niets meer of minder. Kunnen we argument dat bitcoin zo goedkoop is voortaan achterwege laten?
Danke und jetzt maul halten bitte.quote:Slechts mijn mening uiteraard. Als jij vind dat het een geweldige "valuta" is, dan is dat prima natuurlijk.
quote:BitInstant wil Bitcoin-creditcard uitbrengen
BitInstant, een bedrijf dat reguliere valuta omwisselt naar Bitcoins, heeft plannen om binnen zes tot acht weken een eigen creditcard uit te brengen. Daarmee zouden indirect creditcardbetalingen in Bitcoin uitgevoerd kunnen worden.
Volgens de weblog Codinginmysleep zal BitInstant een MasterCard-creditcard willen uitbrengen die als een normale creditcard gebruikt kan worden voor het uitvoeren van nationale en internationale betalingen. Bij elke betaling zou wel 1 procent commissie worden berekend. De eerste duizend creditcards wil BitInstant gratis weggeven, waarna 10 dollar voor een nieuwe kaart betaald moet worden.
BitInstant, die de creditcard binnen zes tot acht weken wil gaan aanbieden, zou voor het afhandelen van de creditcardbetalingen een overeenkomst hebben gesloten met een niet nader genoemde 'voorname internationale bank'. De conversie van betalingen in Amerikaanse dollars naar Bitcoins wordt afgehandeld door BitInstant.
Hoewel normale Bitcoin-betalingen anoniem uitgevoerd kunnen worden, kan een bezitters van een dergelijke creditcard niet langer anoniem blijven omdat volgens de wettelijke regels de bezitter zich moet identificeren bij het aanvragen van een creditcard. Ook is de kaart op naam gesteld. Desondanks spreekt BitInstant met de invoering van zijn 'Bitcoin-creditcard' van een doorbraak voor de virtuele valuta, omdat er via een regulier betalingssysteem toch met Bitcoins betaald kan worden.
bron: Tweakers.net
In een pool minen is al niets waard momenteel, solo is helemaal kansloos.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef DrNick het volgende:
Is het het waard om solo te minen? Het is volgens mij ook meer een kwestie van geluk om een block te vinden.
Ik weet niet wat jij aan stroom kwijt bent maar ik haal het er wel uit op dit moment hoorquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In een pool minen is al niets waard momenteel, solo is helemaal kansloos.
Natuurlijk, je kan binnen een maand een blok van 50BTC vinden maar de kans is minimaal.
23 cent per kWh.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:59 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij aan stroom kwijt bent maar ik haal het er wel uit op dit moment hoor
Met 1200 mhash/s is het gemiddeld 90 dagen voor je een blok vindt maar als je pech hebt kan het ook meer dan een jaar duren. Pools doen ook wel eens 4x zo lang over het vinden van een blok dan gemiddeld.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef DrNick het volgende:
Is het het waard om solo te minen? Het is volgens mij ook meer een kwestie van geluk om een block te vinden.
Waar het op neerkomt is dat zodra je veel transacties gaat doen, je gewone bank al snel goedkoper is dan bitcoin.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:53 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Dat ga je bij jouw bank ook niet voor elkaar krijgen zonder aanzienlijke kosten vrees ik. Misschien kan je eens bellen om het na te vragen?
Geen conclusies trekken die ik niet heb beweerd. Ik heb nergens gezegd dat mijn bankzaken gratis zijn. Ze zijn echter wel "flatfee". Ik betaal een klein bedrag per maand, waarvoor we als gezin een aantal betaalrekeningen hebben, een aantal spaarrekeningen, creditcards, online bankieren, apps voor onze smartphones, enz enz.quote:Verder verbaas ik me over de illusie die je lijkt te hebben dat jouw bankzaken gratis zijn...?
Dat ben ik met je eens, maar die apathische houding is toch regelmatig te overwinnen wanneer je met iets nieuws komt waar hun leven makkelijker, goedkoper of beter van wordt. En geen van die dingen wordt door bitcoin (in de perceptie van die mensen) geboden. Bitcoin is vooralsnog moeilijker voor de gewone mens dan zijn gewone bank en er moet nog enorm veel gebeuren om het op zijn minst net zo makkelijk te maken. Bitcoin is niet goedkoper, zeker niet omdat je het *naast* je gewone bankzaken moet hebben. (Ik denk niet dat de belastingdienst geld gaat overmaken naar je bitcoin-adres) Bitcoin is ook niet beter voor ze, want het bied ze op vrijwel alle vlakken minder zekerheid, iets waar veel mensen naar streven.quote:Je hebt gelijk dat bitcoin voor veel mensen niets nieuws bied waar ze interesse in hebben, dit 'probleem' bestaat niet alleen voor het monetair systeem maar door de hele maatschappij op elk vlak. Zo lang mensen hun brood krijgen en 's avonds Idols (or what have you) kunnen kijken kan de rest van de wereld naar de *** gaan. Deze mentaliteit heerst toch voorzichtig gezegd bij meer als dan de helft van de mensen ben ik bang.
Dat hangt er vanaf wat je als doel stelt van het project. Satoshi heeft altijd gezegd (en Gavin heeft dat overgenomen) dat bitcoin slechts een experiment is. In die zin ben ik het met je eens dat bitcoin nu al geslaagd is. Het is interessant, leerzaam en zal hopelijk de basis leggen voor verdere ontwikkelingen.quote:Anyway, back to bitcoin. Ookal blijft bitcoin bestaan in een kleine vorm, zeg hoe; hoe deze nu is (dan wel wat stabieler hoop ik, wat het meer bruikbaar maakt als valuta). Zie ik het nog niet als mislukt project.
quote:De tijd zal het ons leren. We zijn het in ieder geval eens dat het een interessant project is om te volgen.
Wow, jij bent stoer!quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:48 schreef wachtwoord33 het volgende:
[..]
Danke und jetzt maul halten bitte.
Dit kan je heel makkelijk voorkomen door een aantal transacties op te sparen, en bijvoorbeeld 1 of 2x per dag alle transacties die je wil doen tegelijk te doen, voor het netwerk lijkt dit dan 1 transactie en betaal je dus ook 1x transactie kosten. Als je dit echter doet in extremen (half miljard) in 1 transactie zul je nog bijzonder hoge transactie kosten hebben omdat je transactie extreem groot wordt (dacht dat het gewoon gesplitst wordt in meerdere als ze groter als 1mb of 512kb worden).quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waar het op neerkomt is dat zodra je veel transacties gaat doen, je gewone bank al snel goedkoper is dan bitcoin.
Dat zie ik inderdaad niet gebeuren, het inklappen van het huidige systeem zal in zo'n rap tempo niet gaan, dit speelt zich uit over 10-20 jaar of zo. Ik zie het bestaan naast paypal en dergelijke, als internet currency, niet als vervanger voor (inter)nationale 'officiele' valuta. Hoewel het natuurlijk wel de potentie heeft, maar dan moet er nog heel veel veranderen, zowel aan bitcoin als aan de mensen.quote:Maar de halve "bitcoin community" loopt op een zeitgeist-achtige manier achter een soort bitcoin-ideaal aan waarbij ze denken dat de banken en het hele financiele systeem omver geworpen gaat worden door bitcoin. Ik hoop dat je met me eens bent dat dat op zijn zachtst gezegd onrealistisch is.
Als je bij het solo minen een "block" vindt, dan krijg je 50BTC.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:48 schreef DrNick het volgende:
Ik ben nu solo aan het minen, en ik zie in GUIMiner dat er staat "Difficulty 1 hashes: 1 - last xx.xx.xx". Wat wil dat zeggen en waarom relateert dat niet in coins in de wallet?
En ik mine met 3 Mhash/squote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je bij het solo minen een "block" vindt, dan krijg je 50BTC.
Dat zie je in je wallet en na 120 verificaties krijg je ze ook echt.
Er worden 6 blokken wereldwijd per uur gevonden dus 20 uren gemiddeld voor je 120 verificaties hebt.
Als je met zo'n 1000mhash/s aan het minen bent, duurt het gemiddeld zo'n 108 dagen om 1 blok te vinden.
Bij 200mhash/s gemiddeld zo'n 540 dagen.
3? Wat voor museumstuk gebruik je om te minen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:22 schreef DrNick het volgende:
[..]
En ik mine met 3 Mhash/s
Ik ga op geluk. Maar wat wordt bedoelt met het aantal gevonden hashes?
Oude laptop.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
3? Wat voor museumstuk gebruik je om te minen?
Da's 10 jaar onafgebroken minen voor 1 blokje, als je geluk hebt.
Ja, maar bij het minen met 3mh/s heb je elke dag maar een kans van 1 op 3500 ofzo dat je een block vind.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:52 schreef DrNick het volgende:
[..]
Oude laptop.![]()
Maar het is een kwestie van geluk toch?
Dat is zo ja, maar pool minen levert ook niets op.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:30 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Ja, maar bij het minen met 3mh/s heb je elke dag maar een kans van 1 op 3500 ofzo dat je een block vind.
Op lange termijn net zo veel als solo minen, alleen is de variantie veel lager.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:48 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dat is zo ja, maar pool minen levert ook niets op.
Voor zo weinig kans is het toch leuker om te wachten op een block.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:50 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Op lange termijn net zo veel als solo minen, alleen is de variantie veel lager.
Betaalt de koper en de verkoper nu beiden 0.65%?quote:Intersango fees
Base Trade Fees
0.65% of all trades (per account rate is specified on the account page 0.65% is the default).
Example: BUY 10 BTC @ 5 GBP, fee will be 0.065 BTC, pay 50 GBP receive 9.935 BTC.
Example: SELL 10 BTC @ 5 GBP, fee will be 0.325 GBP, sell 10 BTC receive 49.675 GBP.
Inderdaad een vervelende bug, gelukkig hebben we een hele actieve en technische community.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:22 schreef Whuzz het volgende:
Serieuze bug in bitcoin protocol
Gelukkig gevonden én gepatched voordat er schade kon worden aangericht, dat is een goede zaak.
Het toont echter wel aan dat er nog steeds behoorlijke risico's in de code verborgen kunnen zitten, dat vind ook Gavin zelf.
Omdat, anders dan de meesten hier, ik interesse heb in economie, valuta én digitale ontwikkelingen op dat gebied. Ik vind de prijs van BTCvsEurovsUSD dan ook niet zo bijster interessant anders dan als indicatie van de aanwijzingen die het geeft over de economieën en/of "het systeem" achter die valuta.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:46 schreef KwukDuck het volgende:
Whuzz, op een of andere manier lijk jij het hele bitcoin gebeuren meer te volgen als de rest van ons samen, how's that? xD
Betaalt de koper en de verkoper nu beiden 0.65%?quote:Intersango fees
Base Trade Fees
0.65% of all trades (per account rate is specified on the account page 0.65% is the default).
Example: BUY 10 BTC @ 5 GBP, fee will be 0.065 BTC, pay 50 GBP receive 9.935 BTC.
Example: SELL 10 BTC @ 5 GBP, fee will be 0.325 GBP, sell 10 BTC receive 49.675 GBP.
Ik wou het net posten ja. Da's toch best "groot" nieuws. Niet van die CC, maar dat Nu/nl er zo aandacht aan besteed!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:39 schreef GuitarJJ het volgende:
'Binnenkort betaalpas met digitale valuta Bitcoin'
Als je via een exchange handelt is het eigenlijk directe handel met iemand anders die koopt/verkoopt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:58 schreef FastFox91 het volgende:
Worden de bitcoins die gestort worden direct omgezet naar dollars, of pas wanneer er iets betaalt wordt?
Surprise! xDquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:05 schreef Whuzz het volgende:
Vandaag zouden uiterlijk de coins uit pirate's ponzi terug moeten komen
Dat gevoel heb ik met heel bitcoin in het algemeenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:22 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Surprise! xD
Wat me nog het meest verbaasde was dat er ook veel mensen in zijn getrapt waar van ik de indruk had dat ze wel enig idee hadden wat ze deden... in general.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:14 schreef DrNick het volgende:
20 BTC gemaakt met SatoshiDice in 1.5 uur![]()
![]()
![]()
![]()
nicequote:Op maandag 27 augustus 2012 09:14 schreef DrNick het volgende:
20 BTC gemaakt met SatoshiDice in 1.5 uur![]()
![]()
![]()
![]()
Not sure if kiddingquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:58 schreef DrNick het volgende:
Het is vrij makkelijk wel hoor. Je zet een bepaald bedrag in met een winkans van X procent en uitbetaling van iets minder dan 100/X. 25% kans geeft dus 4x je inzet. Verlies ik, verhoog ik het bod; de kansen worden immers steeds groter dat je winst krijgt. Je bent wel gelimiteerd aan je eigen wallet, en de maximum inzet. Je moet dus wel zorgen dat je niet te veel inzet. Verhoog dus steeds wat, maar zorg dat je een kleine winst overhoud.
Tot nu toe werkt het.
Klopt wel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Not sure if kidding![]()
Zo riskeer je uiteindelijk heel veel voor minieme winsten... Ga dan gewoon naar het casino!
Het werkt hetzelfde als met bitcoin in zijn algemeenheid: Je hebt kans op een redelijke winst, maar die winst is altijd maar tijdelijk, dus moet je snel genoeg weer uitstappen.quote:
Klopt, ik heb nog maar 4 BTC.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het werkt hetzelfde als met bitcoin in zijn algemeenheid: Je hebt kans op een redelijke winst, maar die winst is altijd maar tijdelijk, dus moet je snel genoeg weer uitstappen.
Jij was te laat met uitstappen
http://www.bitcoinweb.nl/bitcoins-kopen-verkopen/quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is nou de makkelijkste manier om wat bc aan te schaffen? Veel sites allemaal ingewikkelde betalingsprocedure's en het opsturen van bv id, daar heb ik niet zo'n zin in..
Hmm, ziet er goed uit. Zelf ervaring mee?quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:29 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
http://www.bitcoinweb.nl/bitcoins-kopen-verkopen/
Ik dacht dat je aan m'n signature wel zou zien dat het m'n eigen site isquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm, ziet er goed uit. Zelf ervaring mee?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:54 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat je aan m'n signature wel zou zien dat het m'n eigen site is
Martingale heruitgevonden...quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:58 schreef DrNick het volgende:
Het is vrij makkelijk wel hoor. Je zet een bepaald bedrag in met een winkans van X procent en uitbetaling van iets minder dan 100/X. 25% kans geeft dus 4x je inzet. Verlies ik, verhoog ik het bod; de kansen worden immers steeds groter dat je winst krijgt. Je bent wel gelimiteerd aan je eigen wallet, en de maximum inzet. Je moet dus wel zorgen dat je niet te veel inzet. Verhoog dus steeds wat, maar zorg dat je een kleine winst overhoud.
Tot nu toe werkt het.
bitstamp.net heeft mijn sepa transacties altijd met een dag op mijn account staan en heeft vaak een gunstige prijs om te kopen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is nou de makkelijkste manier om wat bc aan te schaffen? Veel sites allemaal ingewikkelde betalingsprocedure's en het opsturen van bv id, daar heb ik niet zo'n zin in..
"bitstamp.net seems to be downquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:32 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
bitstamp.net heeft mijn sepa transacties altijd met een dag op mijn account staan en heeft vaak een gunstige prijs om te kopen.
Werkt prima hier, misschien even onderhoud gehad oid.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:11 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
"bitstamp.net seems to be down"
http://downorjustforme.com/bitstamp.net
Het minste risico heb je door niet in te zetten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:21 schreef DrNick het volgende:
Ik ga Satoshidice nog 1 keer proberen met 10 BTC. Wat zijn de beste tactieken voor de minste risico's? Ik zal een soort martingale doen, maar met een beperking van 3 BTC inleg. Nog advies/tips?
Ja: niet spelen. De verwachtingswaarde van zo'n martingale run isquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:21 schreef DrNick het volgende:
Ik ga Satoshidice nog 1 keer proberen met 10 BTC. Wat zijn de beste tactieken voor de minste risico's? Ik zal een soort martingale doen, maar met een beperking van 3 BTC inleg. Nog advies/tips?
Begrijp ik, maar als ik inzet op 50% en 7 mogelijkheden heb met een totaalbedrag van 1 BTC is je verlies dus ook niet mogelijk boven 1 BTC (in 1 keer). Statistisch gezien is de kans op meet dan 7 keer loss klein.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:17 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Ja: niet spelen. De verwachtingswaarde van zo'n martingale run is(m.a.w. dat je failliet gaat).
Je denkt dat je je risico afdekt met die verdubbelingsonzin, maar om dezelfde winst te behalen moet je dan in feite een veel groter risico lopen. De kans op een verlies is kleiner, maar als je verliest is dat verlies ook oneindig veel groter (of in de praktijk alles wat je hebt).
En als je maar lang genoeg speelt, gaat de kans dat dat een keer gebeurt vanzelf naar 100%.
Vooruit, maand is nog niet om maar:quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wow, wat een goedgelovigheid
[..]
Moet ik daar een hele maand op wachten?
Statistisch gezien is de kans op winst kleiner dan de kans op verlies. Punt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:31 schreef DrNick het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar als ik inzet op 50% en 7 mogelijkheden heb met een totaalbedrag van 1 BTC is je verlies dus ook niet mogelijk boven 1 BTC (in 1 keer). Statistisch gezien is de kans op meet dan 7 keer loss klein.
0,01
0,02
0,04
0,08
0,16
0,32
0,64
Ik zou het niet moeten doen, maar ik wil pogen mijn verlies terug te winnen.
Was inderdaad maar eventjes online, gisteren gestort vandaag ontvangen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:00 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Werkt prima hier, misschien even onderhoud gehad oid.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:31 schreef DrNick het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar als ik inzet op 50% en 7 mogelijkheden heb met een totaalbedrag van 1 BTC is je verlies dus ook niet mogelijk boven 1 BTC (in 1 keer). Statistisch gezien is de kans op meet dan 7 keer loss klein.
0,01
0,02
0,04
0,08
0,16
0,32
0,64
Ik zou het niet moeten doen, maar ik wil pogen mijn verlies terug te winnen.
Mja, nog steeds he, hij heeft aan aanbieders van pirate pass throughs gevraagd of ze een lijst willen opstellen met de balansen van hun klanten met de intentie om uit te betalen... Hij hangt ook nog steeds rond op IRC. Ach, ik zie wel, mocht het ooit nog komen dan is het een leuke bonus.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 10:38 schreef Whuzz het volgende:
[..]en
Protip: Ga alsjeblieft *nooit* een casino in.
@ Shapeshifter: Ik vind het zo jammer dat Pirate blijft doen alsof hij ooit de intentie had om iets terug te betalen. Dat gelooft toch niemand? Had dan gewoon gezegd: "I hereby announce that I screwed you all over. Nice experiment, great results, I'm off to some tropical island. So long, and thanks for all the fishcoins!"
Met een budget van 1 BTC en een begininzet van 0.01 kun je maar 6x inzetten (bij verlies heb je er dan 0.63 doorheen gejaagd en kun je geen 0.64 meer inzetten).quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:31 schreef DrNick het volgende:
Correct.quote:Ik zou het niet moeten doen
Dit is precies de emotie waar gok-uitbaters zoals satoshidice en casino's op hopen.quote:maar ik wil pogen mijn verlies terug te winnen.
Koop je dan ook Bitcoins op Bitstamp? Ik zag dat het mogelijk is om via Bitinstant (1.29%) geld over te maken van Bitstamp (0.5%) naar MtGox (0.65%) en daar is de fee wel iets hoger, maar de prijzen zijn wel lager om te kopen. Zie ik iets over het hoofd?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:32 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
bitstamp.net heeft mijn sepa transacties altijd met een dag op mijn account staan en heeft vaak een gunstige prijs om te kopen.
Vroegah gebruikte ik MtGox, daar ben ik een hoop geld verloren door een exploit op hun site. Na een hele tijd niet gehandeld te hebben ben ik op Intersango weer begonnen en recent overgestapt op Bitstamp vanwege de lagere kosten en goedkopere (inkoop) prijs.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:17 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Koop je dan ook Bitcoins op Bitstamp? Ik zag dat het mogelijk is om via Bitinstant (1.29%) geld over te maken van Bitstamp (0.5%) naar MtGox (0.65%) en daar is de fee wel iets hoger, maar de prijzen zijn wel lager om te kopen. Zie ik iets over het hoofd?
Tja, dat is giswerk. Pirate zegt dat hij de coins niet zelf heeft, dus wellicht investeerde hij ze zelf weer ergens in. Er gaan geruchten dat hij de coins van BCST gebruikte om GPUMax gebruikers mee uit te betalen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:03 schreef FastFox91 het volgende:
Ik heb niet het hele gebeure van 'Pirateat40' gevolgd, maar waar zijn nu de coins? a) Pirateat40 heeft een heleboel coins b) Pirateat40 heeft ondertussen al een heleboel coins verkocht en heeft veel geld c) de coins zijn geïnvesteerd oid? d) De coins zijn al gegeven aan de early adopters. e) ?
The fuck...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:16 schreef FastFox91 het volgende:
Bij Bitstamp verkoopt iemand sinds vannacht om de paar seconden 0.1BC voor $10.4.
(Van 03:46:52 tot 09:14:04 tijdstip daar)
Zie Last trades
200k users, waarvan slechts ~15k daadwerkelijk echt actief en dan te bedenken dat ze ~80% van de actieve exchange markt beheren.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:59 schreef PiRANiA het volgende:
Bedrijfsresultaten van MtGox, met cijfers over de markt, omzet, kosten, servers, deposits en withdrawals. Hier dus.
Die prijs is per volle bitcoin, dus hij heeft daar elke keer 1.04 USD voor gekregen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:16 schreef FastFox91 het volgende:
Bij Bitstamp verkoopt iemand sinds vannacht om de paar seconden 0.1BC voor $10.4.
(Van 03:46:52 tot 09:14:04 tijdstip daar)
Zie Last trades
Je foto's ook. En documenten.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:12 schreef Whuzz het volgende:
...
Heb je je coins in eigen beheer raak je ze vroeg of laat kwijt door een crash of door een virus/trojan. Mark my words
Brain wallet.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:12 schreef Whuzz het volgende:
Heb je je coins in eigen beheer raak je ze vroeg of laat kwijt door een crash of door een virus/trojan. Mark my words
Ok. Mijn foto's en documenten ruilen tegen jouw geld?quote:
Wat ik probeer te zeggen is dat je je wallet net als foto's en andere bestanden moet backuppen.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok. Mijn foto's en documenten ruilen tegen jouw geld?
Wat een onzinargument. Als ik zoveel waarde aan mijn foto's en documenten hechtte, dan bracht ik ze wel naar mijn bank.
Ok, backup jij je wallet, wordt je wallet door een trojan gestolen en je coins uitgegeven. Zit je dan met je backupquote:Op woensdag 5 september 2012 10:09 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat je je wallet net als foto's en andere bestanden moet backuppen..
http://webwereld.nl/nieuw(...)-miljoen-dollar.htmlquote:Bitcoin-bank beroofd van kwart miljoen dollar
Gepubliceerd: Woensdag 5 september 2012
Auteur: Henk-Jan Buist
Bitcoin-wisseldienst BitFloor is gisteren gehackt en de dief heeft zich verrijkt met een kwart miljoen dollar aan Bitcoins. Het bedrijf bewaarde een back-up van sleutels onversleuteld.
Een hacker is aan de haal gegaan met een kwart miljoen dollar aan de digitale munteenheid Bitcoin. BitFloor, waar mensen hun digitale geld kunnen inwisselen voor contanten, had een back-up van sleutels zelf niet versleuteld. Een cybersnoodaard gebruikte de sleutel om 24.000 bitcoins te stelen, zo'n beetje de hele voorraad van de wisseldienst.
Klachten veiligheidslek
BitFloor-eigenaar Shtylman toog naar het Bitcoin-forum om melding te maken van de cyberinbraak. Hij meldt dat er momenteel niets verhandeld wordt via BitFloor, terwijl hij "kijkt naar de toekomst van de wisseldienst". Shtylman stelt dat hij geen paniek wil veroorzaken door BitFloor te sluiten en hierdoor schade aan te richten aan de waarde van Bitcoins.
Klanten op het forum beklagen zich over het veiligheidslek van Bitcoin. Volgens diverse deelnemers moeten wisseldiensten de Bitcoin-hashes offline bewaren. De wallet waar de hashes uit zijn gestolen was niet rechtstreeks verbonden met internet, benadrukt shtylman. Hij vertelt dat de hacker via een virtuele omgeving op de server bij de buit kon.
Geld is er nog
Klanten die van Bitcoins gebruik maken, zien in hun client hoeveel Bitcoins ze hebben en wat ze waard zijn. Door deze eenheden over te sluizen naar een dienst als BitFloor komen daar dollars voor terug.
BitFloor is meteen gesloten na de hack. Het bedrijf heeft logboeken die aangeven van wie welk geld is, dus klanten hoeven niet te vrezen dat hun digitale duiten in het niets zijn verdwenen. Verschillende gebruikers reageren op het forum dat ze hun geld willen opnemen, maar momenteel ligt de handel bij BitFloor stil.
Bitcoins vaker gestolen
Het is verre van uniek dat een gebruiker of zelfs wisseldienst wordt beroofd van zijn digitale slappe was. Cnet meldt dat er in diverse hacks al ruim 290.000 bitcoins zijn ontvreemd sinds juni vorig jaar. Dat komt neer op bijna 3 miljoen dollar aan weggesluisd geld. In totaal zijn er zo'n 9 miljoen Bitcoins in omloop.
De internetmunt ondervindt weerstand van critici die vrezen dat de koers van de Bitcoin gevoelig is voor heftige fluctuaties. Ook zijn er zorgen over de veiligheid van het systeem. De Delfstse onderzoeker Victor Grishchenko waarschuwde vorig jaar al dat het veel aantrekkelijker is om een systeem te hacken om zo Bitcoins te bemachtigen, dan om zelf Bitcoins te genereren omdat daar veel rekenkracht voor gedoneerd moet worden.
Dat is ook helemaal niet waarvoor je een backup maakt. En dat weet jij ook best, zuurpruim.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:23 schreef Whuzz het volgende:
Ok, backup jij je wallet, wordt je wallet door een trojan gestolen en je coins uitgegeven. Zit je dan met je backup
Och jee, alweer een site die niet snapt dat je gevoelige data moet encrypten, passwords moet hashen, of liefst uberhaupt niet op je server moet hebben staan als dat niet nodig is (zoals in dit geval).quote:Op woensdag 5 september 2012 09:12 schreef Whuzz het volgende:
Eeeeen het is weer zo ver: https://bitcointalk.org/index.php?topic=105818.0
Allemaal peanuts bij de miljarden die banken ons afhandig maken. Al die staatsschulden en noodpakketten en zogenaamd noodzakelijke kapitaalinjecties en al die waanzin. Wie denk je dat al die troep betaalt?quote:Bitfloor is gehacked, coins gestolen, same old, same old. Irriversable, niet verzekerd, geen garanties, geen instantie die er wat aan kan of zou willen doen. Staan je coins bij een online wallet worden ze vroeg of laat gestolen door een hack. Heb je je coins in eigen beheer raak je ze vroeg of laat kwijt door een crash of door een virus/trojan. Mark my words
Geflame mag je achterwege laten, voegt niets toe.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:49 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal niet waarvoor je een backup maakt. En dat weet jij ook best, zuurpruim.
Ga jij het de massa uitleggen?quote:Tegen trojans sla je je wallet encrypted op (dat wil zeggen je private keys zijn encrypted met een password) en sign je alleen transacties in een offline Ubuntu Live sessie.
Is encryptedquote:Op woensdag 5 september 2012 10:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, backup jij je wallet, wordt je wallet door een trojan gestolen en je coins uitgegeven. Zit je dan met je backup
Even wachten dus op de eerste trojan die direct vanuit je satoshi-client de coins verstuurd. Kan nooit lang durenquote:
Probleem is dat je niet goed weet hoe die sites het geregeld hebben. Als je net als MtGox 90% van je coins koud hebt staan (zeggen ze) is het risico toch wat kleiner...quote:Op woensdag 5 september 2012 15:00 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Even wachten dus op de eerste trojan die direct vanuit je satoshi-client de coins verstuurd. Kan nooit lang duren
Iig hoop ik dat men inmiddels begrepen heeft dat elke website vroeger of later een keer de klos is en dat je daar dus geen coins moet hebben staan.
Correct.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:50 schreef Scorpie het volgende:
Het is trouwens wel logisch dat hacks op bitcoin bedrijven toenemen. Gebrekkige beveiliging + hoge reward == instant win.
Ik wens de Belastingdienst veel succes bij het ontsleutelen van een wallet.datquote:Op woensdag 5 september 2012 20:44 schreef PiRANiA het volgende:
Als je Bitcoins bezit, moet je het totaal aantal Bitcoins dat je op 1 januari van een jaar bezit omrekenen naar euro’s (uiteraard met de koers van 1 januari) en dit vervolgens opnemen als vermogen. Vervolgens ga je verder zoals je altijd zou doen met box 3: breng het heffingsvrije vermogen in mindering op je totale vermogen en als het resultaat positief is moet je daar 1,2% van afdragen.
Sowieso, als je al je BTC naar een andere client (met andere wallet.dat) zendt en je gooit je originele wallet.dat weg, dan heb je alleen nog het saldo, geen historie.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:21 schreef KwukDuck het volgende:
Ik heb inmiddels 2500+ transacties gedaan, elke keer wordt er een nieuw adres aangemaakt, gaat de belasting nu al deze adressen controleren op balans? Moet ik deze op geven? Hoe gaat de belastingdienst uberhaubt controle uit oefenen hier op?
Moehahaha, grapjasquote:Op woensdag 5 september 2012 23:21 schreef KwukDuck het volgende:
gaat de belasting nu al deze adressen controleren op balans? Moet ik deze op geven? Hoe gaat de belastingdienst uberhaubt controle uit oefenen hier op?
Je kan er om lachen maar ik ben bang dat dit een van de eerste redenen zijn voor overheden om bitcoin gewoon te verbieden, en dan met name de handel er in, dus het aannemen/gebruiken als betaalmiddel=verboten, ruilen voor fiat=verboten, bezit=who cares, je kan het toch niet gebruiken. Aangezien je de cops al op de stoep hebt staan als je je frustraties over school uit laat op je twitter ben ik bang dat het snel einde bitcoin-party is als het een beetje aandacht van de massa krijgt.quote:
De hele historie zit in de block chain, hoor!quote:Op donderdag 6 september 2012 00:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sowieso, als je al je BTC naar een andere client (met andere wallet.dat) zendt en je gooit je originele wallet.dat weg, dan heb je alleen nog het saldo, geen historie.
Als je niet weet wie Matthew is dan volg je bitcoin kennelijk al een jaar of 2 niet meer zoquote:Op maandag 10 september 2012 11:55 schreef eleusis het volgende:
[..]
De hele historie zit in de block chain, hoor!
Wie is Matthew? Ik volg het al een tijdje niet meer zo.
Natuurlijk zit je historie in de blockchain.quote:Op maandag 10 september 2012 11:55 schreef eleusis het volgende:
[..]
De hele historie zit in de block chain, hoor!
Een deel van de Bitcoin community, het goedgelovige deel.quote:Op maandag 10 september 2012 11:27 schreef Whuzz het volgende:
Mijn god, met het hele Matthew-drama heeft de bitcoin community weer alle dieptepunt-records gebroken
Wat heb ik gemist?quote:Op maandag 10 september 2012 11:27 schreef Whuzz het volgende:
Mijn god, met het hele Matthew-drama heeft de bitcoin community weer alle dieptepunt-records gebroken
Ohquote:Op maandag 10 september 2012 11:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als je niet weet wie Matthew is dan volg je bitcoin kennelijk al een jaar of 2 niet meer zo
Witte Reus!quote:Op maandag 10 september 2012 21:03 schreef PiRANiA het volgende:
Jongens en meisjes, zo wast u uw geld wit:
https://blockchain.info/address/1BPgf9qGD5emvf154XAwNSrJu667S9H9j
lolwut, van 100 forumtopics gingen er 50 over MnW, 20 over Pirate en 20 over PPT en andere scams. De rest ging over prijsspeculatie en BFLquote:Op maandag 10 september 2012 14:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een deel van de Bitcoin community, het goedgelovige deel.
Sukkels blijven er altijd.
Dat je er tijd voor hebt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
lolwut, van 100 forumtopics gingen er 50 over MnW, 20 over Pirate en 20 over PPT en andere scams. De rest ging over prijsspeculatie en BFL
Dat komt omdat ik niet de hele tijd naar de prijs van mijn bitcoins hoef te starenquote:
Why?quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:12 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik niet de hele tijd naar de prijs van mijn bitcoins hoef te staren
Ik sta overigens op het punt om ~100 BTC te winnen uit een weddenschap... De ironie.
Weddenschap met een ex-collega, ging ongeveer zo:quote:
Meer dan 5 topics op het forum heb ik niet gezien. Vandaar.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
lolwut, van 100 forumtopics gingen er 50 over MnW, 20 over Pirate en 20 over PPT en andere scams. De rest ging over prijsspeculatie en BFL
Volgende keer met je ogen open lezen en verder kijken dan alleen het eerste forum-deel.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Meer dan 5 topics op het forum heb ik niet gezien. Vandaar.
Ik heb weinig zin en tijd om daar van alles te lezen. Ik volg het nieuws, dat vind ik genoeg.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:42 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Volgende keer met je ogen open lezen en verder kijken dan alleen het eerste forum-deel.
Als je op FoK! alleen in Onz blijft hangen dan zie je ook niet veel economie-gerelateerde topics nee
Goeiequote:@bitpay verhaal: Ik heb geprobeerd om een paar non-bitcoin gerelateerde bedrijven te vinden die het gebruikte (dus niet bitcoin magazine en BFL), maar erg ver kwam ik niet. Ik heb dan ook zo mijn twijfels over de echtheid van die "1000 merchants". Waarom publiceren ze niet gewoon een lijst met al die merchants?
De grootste is: https://mtgox.com/quote:Op woensdag 12 september 2012 17:06 schreef DuTank het volgende:
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel dollar je moet neerleggen voor een Bitcoin?
En waar doe je dit sowieso, want heb even zitten zoeken, maar kom er niet uit...
thanksquote:Op woensdag 12 september 2012 17:10 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
De grootste is: https://mtgox.com/
Kosten: $11.36 of ¤8.89
bitstamp.net is naar mijn ervaring een hele snelle en laag in kosten.quote:
Lag er vandaag alleen wel een hele tijd uitquote:Op donderdag 13 september 2012 02:03 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
bitstamp.net is naar mijn ervaring een hele snelle en laag in kosten.
de huidige waarde kan je live volgen op mtgoxlive.com
Blijkbaar stroomuitval.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:37 schreef Whuzz het volgende:
Lag er vandaag alleen wel een hele tijd uit
Dat verschilt een beetje per exchange, en er zijn uiteraard ook Euro⇔Bitcoin exchanges.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:06 schreef DuTank het volgende:
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel dollar je moet neerleggen voor een Bitcoin?
Zie onder andere deze lijst.quote:En waar doe je dit sowieso, want heb even zitten zoeken, maar kom er niet uit...
De prijzen van producten veranderen gewoon mee met de koers dus moet niet echt uitmaken toch?quote:
Da's zo'n beetje het slechtste idee dat ik in het afgelopen jaar voorbij heb zien komen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:51 schreef PiRANiA het volgende:
Several months in the making, the Bitcoin Foundation launches this week to accelerate the global growth of bitcoin through standardization, protection, and promotion of the open source protocol. As a nonprofit corporation and neutral forum for collaboration, the Bitcoin Foundation follows the successful model of open source bodies like the Linux Foundation and the Tor Project.
https://bitcoinfoundation.org/
Misschien... maar ik zie niet zo heel goed waarom dit nou zo'n bijzonder slecht idee is.quote:Op zondag 30 september 2012 17:36 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Da's zo'n beetje het slechtste idee dat ik in het afgelopen jaar voorbij heb zien komen.
Zie (vanaf) hier waarom. (is maar zo'n 45 pagina's)
Hint1: lees het topic even door, het wordt daar uitvoerig door meerdere personen uitgelegd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:46 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Misschien... maar ik zie niet zo heel goed waarom dit nou zo'n bijzonder slecht idee is.
Ik zie nog altijd geen groot probleem.quote:
Dat mag.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:39 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Ik zie nog altijd geen groot probleem.
Nee ik ben geen member, ik zie de noodzaak van deze foundation niet echt in.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat mag.
Naiviteit is niets tegen te beginnen.
ben je al member?
Als je uit die posts het potentiele gevaar (en natuurlijk is dat potentieel en niet concreet, die foundation bestaat pas een week een heeft naast geld ontvangen nog niets gedaan) niet kunt halen dan kan ik het niet beter uitleggen hoor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Nee ik ben geen member, ik zie de noodzaak van deze foundation niet echt in.
Maar wees eens concreet dan, want in die posts is alleen maar geschreeuw van centralisatie hier en daar evil dit en dat, grote doem scenario's spoken rond in de hoofden van die mensen lijkt het.
Wie garandeert dat dan? Degene die de client ontwikkeld wordt vanaf nu betaald door de foundation. De complete rest van de board van die foundation bestaat uit personen die via hun bedrijf een direct financieel belang hebben in bitcoin, en dus in de client die dat netwerk in stand houd.quote:Feit blijft dat het protocol en de client op zichzelf staan
Yup, en dan schrijf jij je eigen client. Vervolgens maakt Gavin een update in de client die jij erg slecht vind, maar waar MtGox "toevallig" baat bij heeft. 99% van de bitcoin gebruikers download die client gewoon, want TBF says so.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:07 schreef raptorix het volgende:
Je kunt gewoon je eigen client schrijven hoor, of iemand inhuren.
Als je niet weet waar je over praat, hou dan alsjeblieft je mond, ooit gehoord van een Fork?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Yup, en dan schrijf jij je eigen client. Vervolgens maakt Gavin een update in de client die jij erg slecht vind, maar waar MtGox "toevallig" baat bij heeft. 99% van de bitcoin gebruikers download die client gewoon, want TBF says so.
En dan? Ga je dan in je eentje de blockchain forken? Waarmee jouw bitcoins dus waardeloos zijn geworden, tenzij je de rest van de users kunt overtuigen om met jou mee te doen.
We zijn nu hier de hele discussie op bitcointalk aan het herhalen overigens, alles is al uitgelegd in de posts die ik aanhaalde en de posts daarna.
De blockchain (of specifieker, het genesis block) stelt de fundamentele regels vast van deze chain. Hierop kan verder gebouwd worden, bijvoorbeeld multisig en dergelijke. Bij het veranderen van fundamentele regels ontstaat er gewoon een hele nieuwe chain (fork), ook als gavin dit doet, dan maakt hij dus gewoon een Bitcoin 2.0 zeg maar. De eerste chain blijft gewoon doorlopen voor de mensen die niet op 2.0 over willen (om overduidelijke redenen).quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als je uit die posts het potentiele gevaar (en natuurlijk is dat potentieel en niet concreet, die foundation bestaat pas een week een heeft naast geld ontvangen nog niets gedaan) niet kunt halen dan kan ik het niet beter uitleggen hoor.
[..]
Wie garandeert dat dan? Degene die de client ontwikkeld wordt vanaf nu betaald door de foundation. De complete rest van de board van die foundation bestaat uit personen die via hun bedrijf een direct financieel belang hebben in bitcoin, en dus in de client die dat netwerk in stand houd.
Hoe valt dat voor jou onder "op zichzelf staan"?
Als je niet kunt lezen, hou dan alsjeblieft je mondquote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je over praat, hou dan alsjeblieft je mond, ooit gehoord van een Fork?
En daar is precies het probleem met de foundation: Omdat het "DE" foundation is met "DE" lead developer zal het overgrote deel van de users (even er van uit gaande dat bitcoin ooit echt groot wordt) gewoon klakkeloos doen wat zij zeggen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:14 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
De blockchain (of specifieker, het genesis block) stelt de fundamentele regels vast van deze chain. Hierop kan verder gebouwd worden, bijvoorbeeld multisig en dergelijke. Bij het veranderen van fundamentele regels ontstaat er gewoon een hele nieuwe chain (fork), ook als gavin dit doet, dan maakt hij dus gewoon een Bitcoin 2.0 zeg maar. De eerste chain blijft gewoon doorlopen voor de mensen die niet op 2.0 over willen (om overduidelijke redenen).
Precies. En een risico bestaat altijd uit twee factoren. Impact en kans.quote:Het enige 'gevaar' wat ik zie in deze foundation is dat mensen deze organisatie als leidend orgaan voor bitcoin gaan zien, en niet meer de blockchain en source. Blind vertrouwen dus, wat ik niet snel zie gebeuren in deze community, mensen zitten er gelijk bovenop zoals je al ziet aan dat topic op bitcointalk.
Kennelijk weet je niet wat een Fork is, maar goed, laat maar.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als je niet kunt lezen, hou dan alsjeblieft je mond
Welk deel van "Ga je dan in je eentje de blockchain forken?" was niet geschreven in een taal die jij kunt lezen?
Leg het maar eens even goed uit dan, daar hebben alle users in dit topic toch wat aan? En vervolgens kun je mij dan uitleggen waarom uit mijn posts dan blijkt dat ik niet heb begrepen wat een fork is.quote:Op zondag 7 oktober 2012 10:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kennelijk weet je niet wat een Fork is, maar goed, laat maar.
Dat zal ik doen, een fork is een begrip uit de opensource wereld, hoewel dat op zich niet relevant is voor bitcoin, omdat je ook zonder broncode je eigen client kunt schrijven, is de huidige "officieele" variant volledig beschikbaar onder een open licentie. Dat wil zeggen dat je de huidige broncode zo mag gebruiken, aanpassen en herdistribueren, dit een enorm krachtig instrument, omdat de maintainer van de orginele code op die manier het vertrouwen kan geven. Immers wanneer hij er een rommeltje van zou maken, dan staat het iedereen vrij om een "fork" te maken, en het doorontwikkelen zoals hij wil. Zelf ben ik software engineer, dus ik kan wel relevante zaken roepen over de software, het belangrijkste feit is dat er nog maar weinig te optimaliseren valt aan de huidige client, de manier waarop er gemined word is feitelijk niet meer te optimaliseren omdat het berekenen gewoon via standaard algoritmes gaat, je kan niet even iets "slims" verzinnen waardoor je client 20% sneller is. Ik ken niet de details, maar wanneer de code sloppy was geweest, dan was er vast wel een slimme gast die voor een tonnetje een nieuwe client wilt maken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:39 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Leg het maar eens even goed uit dan, daar hebben alle users in dit topic toch wat aan? En vervolgens kun je mij dan uitleggen waarom uit mijn posts dan blijkt dat ik niet heb begrepen wat een fork is.
In other news: https://bitcointalk.org/index.php?topic=117009.0
Het lijkt er op dat de jacht op grotere bitcoinspelers door de authoriteiten is geopend. Waar het op neer komt: als iemand zijn coins terug wil nadat de online service waarvan hij gebruik maakt te grazen is genoemen moet hij zich identificeren.
Ik heb al meerdere keren gezegd: laat geen coins ergens online staan, tenzij je privacy je niet boeit.
Ok. Dan hoeven we er hier ook niet over te praten.quote:Op maandag 8 oktober 2012 08:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal ik doen, een fork is een begrip uit de opensource wereld, hoewel dat op zich niet relevant is voor bitcoin
Het is in die zin niet relevant omdat het algoritme openbaar is, kortom ook zonder de broncode kun je je eigen client schrijven. Daarnaast lees je zelf niet goed, want in mijn oorspronkelijke post had ik het heel duidelijk over het forken van de software, dat jij continue verkeerde aannames doet is je eigen probleem.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok. Dan hoeven we er hier ook niet over te praten.
Voor de rest van het verhaal: je verwart het forken van broncode met het forken van een bitcoin blockchain. Hoewel die twee verband met elkaar houden hadden we het hier over het tweede, niet over het eerste. Alvorens je volgende keer dus je grote mond open trekt, zorg dat je weet waar het over gaat
Jouw originele post was echter een reactie op mijn post. Dat jij in je orginele post dus al over iets irrelevants begint kan ik niets aan doen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is in die zin niet relevant omdat het algoritme openbaar is, kortom ook zonder de broncode kun je je eigen client schrijven. Daarnaast lees je zelf niet goed, want in mijn oorspronkelijke post had ik het heel duidelijk over het forken van de software, dat jij continue verkeerde aannames doet is je eigen probleem.
Pot, ketel en huilie.quote:Daarnaast heb je een hele arrogante manier van redeneren, erg vervelend en storend omdat je continue je mening als feitelijke waarheden poneert, je komt er niet alleen vervelend mee over, maar bovendien erg dom.
Als je het over "DE" grote spelers hebt, dan snap je dus het hele concept van Bitcoin niet, maar goed als jij vertrouwen in euro's hebt, zou ik die maar heel snel aanschaffen, krijg je ook nog eens een mooie rente op als je ze aan Griekenland uitleent.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jouw originele post was echter een reactie op mijn post. Dat jij in je orginele post dus al over iets irrelevants begint kan ik niets aan doen.
Je kunt de originele software forken (een alternatieve client dus), zonder de blockchain te forken. Je kunt hem echter ook zo forken dat het ook de blockchain forkt. Dat laatste heeft een compleet andere impact en dáár ging het over. Dat is ook in mijn reactie op jouw post te lezen.
Ja, je kunt je eigen client schrijven maar dat heeft óf weinig effect als je dat doet zonder de blockchain te forken, óf een effect wat heel risicovol is als je de blockchain wél forkt. Oftewel je bent min of meer gegijzeld door "DE" dev, die op zijn beurt gegijzeld is door grote financiele spelers via "DE" foundation.
[..]
Pot, ketel en huilie.
Leg maar weer eens uit dan, als jij het zoveel beter snapt. Graag in je uitleg meenemen waarom jij vind dat MtGox en Bitinstant geen grote speler zijn en/of geen invloed uitoeffenen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je het over "DE" grote spelers hebt, dan snap je dus het hele concept van Bitcoin niet,
Ik krijg ze elke maand op mijn rekening gestort, handig he?quote:maar goed als jij vertrouwen in euro's hebt, zou ik die maar heel snel aanschaffen,
Niet. De vraag is alleen op welke manier dat gebeurt. De manier waarop dat bij bitcoin gebeurt is een (in mijn ogen) extreem foute die door zijn opzet haast wel moet leiden tot verkeerde invloeden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:26 schreef KwukDuck het volgende:
@ Whuzz
Hoe wil je tegen gaan dat mensen of groepen mensen zich gaan organiseren en claimen DE authoriteit mbt tot bitcoin (of welk ander open/vrij systeem dan ook) te zijn?
Het verzilveren is geen enkel probleem, via bijvoorbeeld MtGox.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:57 schreef solo020 het volgende:
Heb me inmiddels al een beetje verdiept in bitcoins. Ik huur namelijk een kamer waarbij de stroom in de huurprijs zit, dus hoef niks extra's te betalen voor de stroom. Via het zoeken naar een manier om geld te verdienen aan stroom kwam ik dus bij bitcoins uit. Heb alleen geen pc met een nieuwe videokaart, heb nog wel een oude pc uit 2003 met een kapotte videokaart. Zou het lonen om in die pc een goede videokaart te bouwen met het doel om geld te verdienen aan bitcoins? Doordeweeks ben ik wel in de kamer om daar te studeren en te slapen, dus veel lawaai van een fan die de videokaart moet koelen lijkt mij niet handig. Het systeem hoeft niet muisstil te zijn ofzo, ben het wel gewent om te werken met het geluid van een fan, maar het moet dus geen pokkeherrie maken.
Denk dat de verhuurder niet blij zal zijn als er nog hele dagen een extra pc aan gaat staan, eerst moest ik zelfs router aan/uit zetten als ik geen gebruik van internet maakte om stroom te besparen.Hoeveel ongeveer zal het de verhuurder per maand extra gaan kosten aan stroomverbruik? Denk als hij de stroomrekening te zien krijgt dat hij misschien gelijk het huurcontract ontbindt, of als het heel veel geld is hij de borg van (¤275) niet terug betaald ofzo.
Vraag me eerlijk gezegd wel af of ik wel helemaal goed bij mijn hoofd ben als ik het echt ga doen. Het klinkt toch te gek voor woorden om wat hardware te kopen, aan de stroom te hangen en zo rijk te worden? Bedoel wat is mijn toegevoegde waarde nou. Is het ook gewoon simpel om je bitcoins om te zetten in echte valuta als euro's of blijft het meer bij van dat het zo'n bedrag waarborgt maar dat je het eigenlijk nooit kan verzilveren?
Ik wil gewoon geld verdienen aan de stroom die ik "krijg" van de verhuurder. Over welke videokaart ik zou aanschaffen heb ik nog niet gedacht, het gaat er vooral om dat die goed kan minen en dat die betaalbaar is. Geen idee of de pc een PCI-X kaart heeft of wat voor voeding er in zit. De pc is zoals gezegd uit 2003, voor die tijd was het best wel een goede pc. Als er nog een nieuwe voeding en PCI-X kaart in moet zal de benodigde investering denk wel richting de ¤300,- gaan of niet? Met de huidige koers van ¤1,19 zou ik dus 1,19*365=¤434,35 verdienen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het verzilveren is geen enkel probleem, via bijvoorbeeld MtGox.
Dat heb ik regelmatig gedaan, tegenwoordig gebruik ik MtGox (maar ook andere exchanges) om ze aan te kopen.
Je moet alleen wel bedenken wat je wil bereiken met het minen.
Wat voor videokaart wil je aanschaffen? Heeft je PC wel PCI-X? Wat voor voeding zit er in?
Reken verder dat iedere Watt aan stroom die je PC verbruikt op jaarbasis 2 Euro aan stroom kost.
Een PC die 280 Watt slurpt, kost dus op jaarbasis 560 Euro aan stroom.
De difficulty van Bitcoin is momenteel 3.054.628
Een PC die 280 Watt slurpt zal zo'n 400Mhash/s presteren bij optimaal tweaken, uitgaande van een HD5870 videokaart. Een PC neemt gemiddel zo'n 80 Watt, de videokaart 200 Watt. Been there, done that.
Hoeveelheid geheugen en snelheid van de processor is totaal niet van belang, als je maar een PCI-X videokaart kan plaatsen.
Daarmee oogst je per dag zo'n 0,13 BTC.
Tegen de huidige koers is dat 1,19 Euro per dag aan inkomsten.
Daarvoor laat je je huisbaas echter 1,53 Euro aan stroomkosten per dag voor maken.
Daarnaast moet je nog investeren in een videokaart en vermoedelijk ook een betere voeding.
Ook zal je een goede videokaart moeten hebben, het liefst een reference kaart met een goede koeler. Die zal altijd rond de 60-70% moeten draaien om de boel stabiel te houden.
Als je in Bitcoins gelooft, kan je beter af en toe wat losse BTC kopen als ze laag staan.
Voor minen ben je 1,5 jaar te laat, zeker met de stroomprijzen in NL.
Als je je verhuurder vriendelijk vraagt of je aub 45 euro per maand van hem mag hebben, of dat hij de huur even met 45 euro per maand omlaag doet, wat denk je dan dat hij zegt?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:38 schreef solo020 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon geld stelen van de verhuurder.
Dan loop ik vlgs mij nog steeds veel risico. De terugverdientijd is ongeveer 8 maanden, stel de koers stort na 3 maanden in en wordt nooit meer de oude, dan maak ik gewoon dik verlies.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:20 schreef KwukDuck het volgende:
@solo020
Als je gewoon direct je verdiende bitcoins verkoopt, elke week ofzo, dan loop je ook niet zo veel 'risico' met die instortende koers. Ik zie zelf dat instorten eigenlijk niet zo gebeuren, eerder sky-rocketting...
Als je het echt als investering wil gebruiken moet je misschien een andere aanpak overwegen.
Moreel gezien is het stelen, juridisch gezien niet. Het is gewoon slim gebruik maken van de overeenkomst die je met de verhuurder bent overeengekomen. Het is wel heel vies ja om het te doen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als je je verhuurder vriendelijk vraagt of je aub 45 euro per maand van hem mag hebben, of dat hij de huur even met 45 euro per maand omlaag doet, wat denk je dan dat hij zegt?
Goed nieuws. Weer een stapje richting globale acceptatie van Bitcoinquote:Op vrijdag 16 november 2012 07:18 schreef µ het volgende:
http://en.blog.wordpress.com/2012/11/15/pay-another-way-bitcoin/
Want?quote:Op zondag 2 december 2012 22:31 schreef µ het volgende:
Misschien nog wat euros omzetten naar Bitcoin
Want de voortekenen voor Bitcoin zien er aanzienlijk gunstiger uit dan voor de Euro (en de Dollar idem dito).quote:
Zag het net op nuzakelijk.nl staan, vond ik al het noemen waard op zichquote:
Ik heb er van gehoord, maar nooit wat mee gedaan. Echter kan je geen brood kopen met een bitcoin bij de Appie en dus is voorlopig een pinpas nodig.. (helaas).quote:
Vraag vs aanbod. Als niemand Bitcoins heeft, zal AH het nooit gebruiken. Ik zie Bitcoin ook niet als een vervanger, maar als een alternatief.quote:Op zondag 16 december 2012 14:02 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb er van gehoord, maar nooit wat mee gedaan. Echter kan je geen brood kopen met een bitcoin bij de Appie en dus is voorlopig een pinpas nodig.. (helaas).
Dat snap ik, maar het ging in dit geval over banken en toen kwam deze reactie. Heb net een boeiend stuk gelezen van de ECB over o.a. bitcoin.quote:Op zondag 16 december 2012 14:12 schreef FastFox91 het volgende:
Vraag vs aanbod. Als niemand Bitcoins heeft, zal AH het nooit gebruiken. Ik zie Bitcoin ook niet als een vervanger, maar als een alternatief.
Interessant. Zit nu te kijken naar offline savings-walletsquote:https://www.bitaddress.org
Now Bitcoin addresses and their corresponding private key can be conveniently
generated in a web browser.
The bitaddress.org project provides an all-in-one HTML document with embedded
JavaScript/Css/Images. The JavaScript is readable not minified and contains no
XMLHttpRequest's (no AJAX). The benefit of this technique is you can load the
JavaScript locally and trust that the JavaScript did not change after being
loaded.
Here is a link to the BitcoinTalk.org forum topic discussing this project:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=43496.0
Link?quote:Op zondag 16 december 2012 14:23 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het ging in dit geval over banken en toen kwam deze reactie. Heb net een boeiend stuk gelezen van de ECB over o.a. bitcoin.
http://www.ecb.europa.eu/(...)yschemes201210en.pdfquote:
quote:Op donderdag 1 november 2012 03:57 schreef KwukDuck het volgende:
ECB paper on Bitcoin and virtual currencies
https://bitcointalk.org/index.php?topic=121271.0
Interessant pdfje, jammer van de paar kleine maar toch significante fouten.
Op tweakers is er ook een nieuws artikel over.
Thanks. Interessant. Ze hebben er serieus onderzoek naar gedaanquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
http://www.ecb.europa.eu/(...)yschemes201210en.pdf
Maar ook hier stond er een verwijzing naar (ik kwam erop via Wikipedia):
[..]
quote:From the preliminary analysis in this report it can be concluded that, in the current situation, virtual
currency schemes:
–– do not pose a risk to price stability, provided that money creation continues to stay at a low
level;
–– tend to be inherently unstable, but cannot jeopardise [sic] financial stability owing to their
limited connection with the real economy, their low volume traded and a lack of wide user
acceptance;
–– are currently not regulated and are not closely supervised or overseen by any public authority,
even though participation in these schemes exposes users to credit, liquidity, operational and
legal risks;
–– could represent a challenge for public authorities, given the legal uncertainty surrounding these
schemes, as they can be used by criminals, fraudsters and money launderers to perform their
illegal activities;
–– could have a negative impact on the reputation of central banks, assuming the use of such systems
grows considerably and in the event that an incident attracts press coverage, since the public may
perceive the incident as being caused, in part, by a central bank not doing its job properly;
–– do indeed fall within central banks’ responsibility as a result of characteristics shared with
payment systems, which give rise to the need for at least an examination of developments and
the provision of an initial assessment.
Wie? Wat ? Hoe?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:56 schreef Quotidien het volgende:
Al mijn BTC kwijtgeraakt.![]()
![]()
Ik denk erover om nu te gaan kopen, wat denken de topeconomen in dit topic ervan? Veel lager dan dit zal het sowieso niet worden.
quote:Freicoin is a decentralized, distributed, peer-to-peer electronic currency designed to address the grievances of the working class and re-align financial interests of the wealthy elite with the stability and well-being of the economy as a whole. Whereas inflationary currencies like the U.S. Dollar or Euro are controlled by central bankers under rules that intentionally or not benefit the establishment, Freicoin is completely decentralized and self-regulating, with a demurrage fee that ensures its circulation and bearers of the currency pay this fee automatically to those community members who contribute work to secure the currency.
http://freico.in/about/
quote:Op woensdag 19 december 2012 20:28 schreef µ het volgende:
[..]
Zijn je bitcoins gejat? Heb je ze vergokt? Vertel.
Clean install van Windows 8. Had ze vantevoren gebackupped op een usb maar die had ik dus ook geformatteerd om er een bootable stick van te maken en heb er verder niet meer aan gedacht. Terug W7 erop gezet en ja hoor, alles weg (natuurlijk). Het was niet veel, maar toch een paar maanden constant minen. Balen, want ik wou deze vakantie juist wat geld verdienen.quote:Op donderdag 20 december 2012 11:22 schreef KwukDuck het volgende:
@Quotidien
What happened...?? Verkocht toen hij de 12 USD aanraakte? :p
Volgende keer je wallet printen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:37 schreef Quotidien het volgende:
[..]
[..]
Clean install van Windows 8. Had ze vantevoren gebackupped op een usb maar die had ik dus ook geformatteerd om er een bootable stick van te maken en heb er verder niet meer aan gedacht. Terug W7 erop gezet en ja hoor, alles weg (natuurlijk). Het was niet veel, maar toch een paar maanden constant minen. Balen, want ik wou deze vakantie juist wat geld verdienen.
Al gezocht met GetDataBack of je je wallet.dat kan recoveren?quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:37 schreef Quotidien het volgende:
[..]
[..]
Clean install van Windows 8. Had ze vantevoren gebackupped op een usb maar die had ik dus ook geformatteerd om er een bootable stick van te maken en heb er verder niet meer aan gedacht. Terug W7 erop gezet en ja hoor, alles weg (natuurlijk). Het was niet veel, maar toch een paar maanden constant minen. Balen, want ik wou deze vakantie juist wat geld verdienen.
Ach.. ben er nu toch mee gestopt. Heeft weinig zin om opnieuw te beginnen, zeker nu het zo slecht gaat.quote:
nee, ken dat programma niet.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Al gezocht met GetDataBack of je je wallet.dat kan recoveren?
Als je de data nog niet hebt overschreven kun je het misschien terug halen. Probeer ook recuvaquote:
Minen bedoel je?quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:39 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ach.. ben er nu toch mee gestopt. Heeft weinig zin om opnieuw te beginnen, zeker nu het zo slecht gaat.
Ook na 2 clean installs van Windows?quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Redelijke kans dat het lukt om je wallet.dat terug te krijgen, proberen kost niets.
Ja. En kopen heeft ook niet zoveel denk ik, voor de korte termijn dan.quote:
Zolang de sectoren waar het bestand stond niet zijn overschreven, wel.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:46 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ook na 2 clean installs van Windows?
[..]
Lijkt me verstandig.quote:
Op hoop van zegen dan maarquote:Op zaterdag 29 december 2012 00:59 schreef Quotidien het volgende:
Ben juist sinds een week aan het gamen geslagen.
De waarde is toch wel iets hoger dan een bananenschil mag ik hopen?quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:05 schreef Quotidien het volgende:
Als je de prullenbak 2 keer leegt dan ga je daarna ook niet meer zoeken naar een bananenschil van 2 weken geleden lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |