abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114936886
Ohja CHECK: viva kopen. Ga zo boodschappen halen en moet m natuurlijk niet vergeten!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_114936917
Soesa! *O* *O* Gefeliciteerd met jullie dochter :*

Inca, als je zulke klachten hebt, gewoon je rust nemen. Kan makkelijker gezegd zijn dan gedaan, maar probeer je niks aan te trekken van vervelende college's e.d. :*

Kwisted! Play-Doh-enkels-boks :+
Als het gaat, voeten in een emmertje ijskoud water steken? Dat vind ik zelf wel prettig.
Je moet trouwens voor de lol eens proberen tot hoe ver je putten kunt drukken. Tot vlak onder mijn knieën kan ik sowieso al met mezelf kleien :+

En wat super fijn van je man! Proficiat voor jullie allebei :) *O*

FTA, succes vandaag!
pi_114936927
Vandaag 27 weken mijlpaal *O* *O* *O*
Wat de hek .. 3e trimester al begonnen :o ... Kan me ooit nog herinneren dat ik mij hier met 6 prille weekjes meldde. Waaaahhh

FTA heel veel succes vandaag voor jou! Ik hoop op beter nieuws :*

Arme Kwisted .. Ik heb niet eens zo'n mega buik maar sokken en schoenen aantrekken? :N ... Al heb ik nog geen last van vocht vasthouden *afkloppen*
Maar met zo'n weer als vandaag zit ik ook liever binnen hoor. Vorige week met dat warme weer ook continu binnen gezeten .. Maar ben van mezelf al nie zo'n warmtemens. 3 Weken Italie in het hoogseizoen doe je mij ook echt geen plezier mee :N

Rustig aan ladies is het devies! :Y

Bunny, geen idee wat je met jou termijn mag verwachten .. Maar ik hoor graag je ervaringen, kan ik me vast voorbereiden :D

Ahh Fiedertje ook al zo misselijk :{ ... Geen tips voor je behalve proberen kleine beetjes te eten, de hele dag door. Dat 'hielp' bij mij nog het meeste, ware het niet dat het er vaak toch weer allemaal uit kwam :{ .. Maar dan was dat nare gevoel in ieder geval voor een eventjes weg.

Fijn dagje allemaal! :)
pi_114936938
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:14 schreef _Bunny_ het volgende:

Ik zo mijn stempeltje weer ophalen bij de Verloskundige. Ik ben benieuwd, ben nu 39+5, kan ik dan ook extra dingetjes verwachten als een inwendige check ofzo? :X Ik heb echt geen idee, ik ben namelijk ook maar hartstikke voor het eerst zwanger...
In principe niet, voegt niks toe in normale omstandigheden. Waarschijnlijk gaan jullie het wel even hebben over het 'wat als' je bij de volgende controle nog zwanger bent.
pi_114937004
Kwisted, het heten ook niet voor niks de laatste loodjes he? Succes!
Wel fijn van dat werk! *O*

Bunny: ze hebben mij nooit inwendig gecheckt op spreekuur :+

Hier zijn we maandag heel ver gekomen met zolder opruimen. Er moet nog een kwart ongeveer, dan wandje erin, dan kantoor van man verkassen naar zolder en dan hebben we een kamertje vrij op de bovenverdieping O+
En ik wil verder.
Maar aangezien ik vandaag letterlijk niet kan lopen en zitten zonder te janken (en ik wel de hele dag twee peuters moet verzorgen en een huishouden heb lopen) denk ik dat 'verder met de zolder' misschien wat optimistisch is :+
pi_114937090
Twinkle, nog 1 trimestertje *O*

En dan begint volgens mijn vader: 'het dom vurrel joar' :+ (Gronings... het domme kwart-jaar, de eerste 3 maanden van een baby dat ze alleen nog maar een lief bolletje baby zijn)
Klinkt wel vals zo :+ maar als hij het zegt klinkt het heus heel lief.
pi_114937156
Zelf eigenlijk alleen last van vocht vasthouden (zit nu ook al flink in mijn handen, trouwring gaat niet meer om en als ik mijn vingers buig dan voel ik gewoon de tegendruk van het vocht :D) & mijn beurse plek in buik (volgens mij gewoon een soort flinke blauwe plek van binnen dus :+).

Hou niet zo van het woord 'last' alleen. Dat klinkt meteen zo negatief. Maar het zijn meer onhandigheden en pijntjes die ik registreer, ervaar ze alleen niet als negatief (ook niet als positief btw, ben geen masochist verder :+, maar het beïnvloedt mijn ervaring van de zwangerschap totaal niet negatief, zeg maar). Het hoort er gewoon bij en dat is het :)

Denk wel dat het scheelt dat ik een chronische darmziekte heb, waardoor mijn pijngrens/-beleving sowieso anders is dan gemiddeld (denk ik), dus de continue 'klachten' die ik nu heb, zijn peanuts :D. Denk dat dat veel scheelt :)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:33:04 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_114937235
Ik heb de foto van je voet gezien Coco, dat was wel veel vocht ja :o Maar goed blijven bedenken dat dat er na de bevalling zó weer uit is :+

Freecell, dat klinkt niet fijn :{ sterkte!
pi_114937264
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:25 schreef freecell het volgende:
Maar aangezien ik vandaag letterlijk niet kan lopen en zitten zonder te janken (en ik wel de hele dag twee peuters moet verzorgen en een huishouden heb lopen) denk ik dat 'verder met de zolder' misschien wat optimistisch is :+
Ai, dat klinkt niet goed! Hopelijk voel je je snel wat beter (ik hoop tenminste dat het niet iedere dag zó heftig is). Sterkte!
pi_114937325
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb de foto van je voet gezien Coco, dat was wel veel vocht ja :o Maar goed blijven bedenken dat dat er na de bevalling zó weer uit is :+
Haha, ik laat 'm aan zoveel mogelijk vrienden zien vanwege het shock-effect :+ ( :') )

Overigens houd ik mezelf dat nu wel voor: die kilo's die ik bij ben gekomen en nog steeds bijkomen? Alleen vocht. Na de bevalling loop ik helemaal leeg en ben ik de dag erna weer net zo slank mollig als ervoor :D ;)
pi_114937335
Coco, doe net als Mignonne, Fok in je been/enkel schrijven en kijken hoe lang het blijft staan :+

De eerste dagen na de bevalling is het wel veel op de wc zitten geloof ik om het vocht te lozen :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:36:27 #162
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_114937343
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:25 schreef freecell het volgende:
Bunny: ze hebben mij nooit inwendig gecheckt op spreekuur :+
:') aangezien je deze keer wel de 40 weken gaat halen kan het nog komen!
Rustig aan proberen te doen meid!

Kwisted *O*

Oh, en ik heb liever deze warmte dan 3 maanden sneeuw, zo, daar wordt je als je zwanger bent echt spuugzat van. Ik moet zeggen dat ik de vorige keer hoogzwanger wel een stuk beter tegen hitte kon dan nu.
pi_114937378
quote:
12s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Coco, doe net als Mignonne, Fok in je been/enkel schrijven en kijken hoe lang het blijft staan :+
:o Dat is wel een idee :D Straks* eens proberen.

*ik ga eerst lekker poetsen en rommelen in huis. Daardoor zakt er meteen nog méér vocht naar beneden, plus: hoe later op de dag, hoe warmer --> ook meer vocht. Kan ik nóg beter in mijn enkels schrijven :D
pi_114937458
quote:
12s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

De eerste dagen na de bevalling is het wel veel op de wc zitten geloof ik om het vocht te lozen :D
Haha, ik ben benieuwd hoeveel ik op de wc zit dan :D

Al schijnt plassen na de bevalling geen pretje te zijn :+ Aan de andere kant: hoe meer 'extra' vocht erbij zit, hoe meer verdund je urine is, en hoe minder het bijt. Toch?.... Toch??

:+
pi_114937631
Urine was bij mij geen probleem want enkel inwendig hechtingen dus daar kwam geen plas langs ^O^
Het andere sla ik ff over speciaal voor jou :7
The way you rock'n'roll
pi_114937635
Gewoon de douchekop op je doos en plassen maar.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:46:41 #167
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_114937684
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:45 schreef Sorbootje het volgende:
en dan niet met de massage straal :9
W
Z
E
pi_114937700
Ik verheug me er nu al op :P

Ik lees wel dat er meer dames zijn met klachten. :* voor degene die het nodig hebben. En bedankt allemaal voor de bemoedigende woorden :)
pi_114937711
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Urine was bij mij geen probleem want enkel inwendig hechtingen dus daar kwam geen plas langs ^O^
Het andere sla ik ff over speciaal voor jou :7
Het .... 'andere'?

pi_114937889
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:45 schreef Sorbootje het volgende:
Of standaard een bidon met water meenemen naar de wc... kun je ook niet te hard spuiten. :+
pi_114937908
Coco, jij loost enkel afvalstoffen uit je lichaam door te plassen? O-)
The way you rock'n'roll
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:53:37 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_114937953
Bedankt voor alle felicitaties O+

Ik lees later weer even bij!
pi_114937979
Oh GODallemachtig wat deed kakken pijn. Keiharde knoeperds van keutels en door de bevalling aambeien om U tegen te zeggen.

Ik deed gewoon een handdoek in mijn mond om de pijn te verbijten. Bevallen deed minder pijn.
pi_114938020
Ik mocht niet persen en had van die zakjes movicolon dus het glibberde net zo eruit als de placenta :')
The way you rock'n'roll
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:56:20 #175
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_114938065
ik kon niet ''poepen'' even tussen '' want vrouwen poepen niet natuurlijk :+
maar na een paar slokjes lactulose moest ik m'n broekpijpjes wel dichtbinden
W
Z
E
pi_114938143
Joh! Met de andere kant van het verhaal heb ik nooit rekening gehouden :D

Gelukkig ben ik expert op dat vlak, dus hopelijk scheelt dat :+
pi_114938176
oh mijn god :X

Daar ben ik allemaal mentaal nog niet op voorbereid hoor!
pi_114938178
Kwisted, wat fijn dat je man weer een baan hebt. En dan nog wel zo dicht bij huis *O*
En je klaagpost is volkomen begrijpelijk hoor.
pi_114938331
Oh Freecell, sterkte :*

Kwisted, fijn dat je man weer een baan heeft. Geeft toch weer wat meer rust of niet?

Oh ja, plassen na de bevalling :X Standaard bidon mee inderdaad.En die lucht :X
pi_114938351
Of, toevallig gisteren weer een aflevering van Southpark gekeken. Dit kan natuurlijk ook altijd nog:

:+ :')
pi_114938386
Ik vond het plassen best meevallen, qua pijn eigenlijk :D en ik had een knip, dus ook uitwendige hechtingen. En poepen vond ik doodeng de eerste keer :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114938657
Eerste keer met knip was plassen pijnlijk, poepen ging vanzelf :+ doodeng maar viel heul mee.

2e keer mini scheurtje en hechting en geen last met plassen ook niet met poepen weer!

Dus zo kan het ook :D
pi_114939046
Poepen heb ik ook 5 dagen of zo uitgesteld... Hoefde ook niet echt, maar toen heeft de kraamzorg een klysma geregeld en was het zo geklaard... deed helemaal geen zeer meer toen. :+
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:31:56 #184
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114939431
Ik heb met poepen gejankt van angst en pijn de eerste keren. Omdat ik de (onwillekeurige) bewegingen van je darm zo op de uitdrijving van t kind vond lijken. Ik kon het niet stoppen en de daaropvolgende pijn dus ook niet. Maar ik was het daarna wel kwijt en het ging al snel beter!
pi_114939527
Plassen was in het begin wel wat pijnlijk had alleen wat kleine hechtingen.

Poepen vond ik ook eng besproken en daarna mijn tijd voor genomen maar deed helemaal geen pijn.
pi_114939733
Ik poep sowieso niet :{w
pi_114940130
Zit ik trouwens net de druk van een baby op mijn middenrif enigszins weg te drukken met mijn hand, voel ik zo een handje high-fiven O+
pi_114940503
Bwegh,ik join Fieder,zo misselijk. En ik kan gewoon niet kotsen,ik kots zelden dus ik blijf ook misselijk de hele dag..... Vooral niet bukken (heel handig bij de toko schoonmaken met een negen en een 2 jarige die vakantie hebben en dus alles uit de kast trekken).
pi_114940515
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:45 schreef Mangostine het volgende:
Zit ik trouwens net de druk van een baby op mijn middenrif enigszins weg te drukken met mijn hand, voel ik zo een handje high-fiven O+
O+
pi_114940642
Oh maar Milka, ik kon ook niet kotsen... maar blokkeerde het ook. Maar als het hoog zit, is het uiteindelijk toch een opluchting. Sinds mijn zwangerschap ben ik af van mijn kotsfobie.
pi_114940691
En ik kotste eerst ook nogal dramatisch, met huilen en uit mijn neus en wat dies meer zij. En nu doe ik gewoon, "bweurk" /klaar :)
Kun jij ook, echt!
pi_114940697
Nohh, Mango leuk is dat he O+ zo'n reactie van baby (niet het kotsen! Haha)
Ik val trouwens precies binnen bij een mooi onderwerp :') Dat stukje skip ik gewoon. Daar stop ik mee na de bevalling.
Maarre meld! Ouders hebben gister super geholpen in huis. Mama heeft de hele bovenverdieping gesopt en papa heeft extra opbergruimte gecreeerd. (Heb geen zolder). Maar heb gisteren ook zelf iets teveel gedaan, baby was dus best rustig maar maakt ze vandaag helemaal goed geloof ik :)
pi_114940777
Fijn SE! En nu weer met de voetjes omhoog?
pi_114940804
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:58 schreef Mangostine het volgende:
En ik kotste eerst ook nogal dramatisch, met huilen en uit mijn neus en wat dies meer zij. En nu doe ik gewoon, "bweurk" /klaar :)
Kun jij ook, echt!
Ik weet niet of ik het blokkeer,ik probeer het echt! Man,puur om die opluchting even te hebben. Ik wil ook: Bweurk!
pi_114940856
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:00 schreef milka82 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het blokkeer,ik probeer het echt! Man,puur om die opluchting even te hebben. Ik wil ook: Bweurk!
Oh -O-
Dan is het nog irritanter... als het niet lukt.
pi_114940933
Ter bemoediging: Bij beide kinderen kon ik gewoon de volgende dag weer poepen. Wel aambeien, maar die gingen daar geen pijn van doen en ik vond het niet eng of raar.
En alleen de eerste dag voelde plassen een beetje als blaasontsteking-plassen, maar dat was ook snel over.

Dus :P Zo kan het ook.

En kotsen doe ik nu ook even tussen de bedrijven door. Ik word eerst meer misselijk dan ik al was, dan denk ik: hmmmm... En dan nog ruim tijd om naar de WC te wandelen. Das best relaxed. :Y
pi_114940951
Ja hang lekker op de bank :) vanmiddag nog even wat dingetjes halen om de tas klaar te hebben.
Sinds gisteren staat het bed ook op kratjes, 70 cm hoog! Maar het is wel fijner eigenlijk, heb net geen krukje nodig haha.
pi_114941162
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:05 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja hang lekker op de bank :) vanmiddag nog even wat dingetjes halen om de tas klaar te hebben.
Sinds gisteren staat het bed ook op kratjes, 70 cm hoog! Maar het is wel fijner eigenlijk, heb net geen krukje nodig haha.
Lekker is dat he? :Y
Ik hees me vanmorgen ook van het bed af en dacht: Nog een weekje of 10 en dan klossen, hoezee! Je glijdt er zo uit :D
pi_114941205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:45 schreef Mangostine het volgende:
Een kleine Barney Stinson O+
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:36:19 #200
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_114942107
Mango wat lief van je kleine!

Plassen heb ik zo'n week of 2 volgehouden met lauwwarm water in een bidon, daarna durfde ik weer zonder en dat ging toen redelijk. Ik had in totaal 4 hechtingen maar heej, verkeerde kant op :') .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')