Wij ook niet om jouw mening. Dus wat is je punt.quote:
Nee, valt wat tegen.quote:
En dan laat hij creatief met kurk niet zien.quote:
Sarah Silvermanquote:
Ok. De volgende keer zal ik eerst toestemming vragen aan de ballotagecommissie van de Zomergasten-users.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:02 schreef hexje het volgende:
[..]
Wij ook niet om jouw mening. Dus wat is je punt.
Flikker eens een eind op joh.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:02 schreef Tem het volgende:
Zijn natuurlijk te weinig bejaarde dode Nederlanders voor Tong.
Te triest. Ik geef mijn mening over deze uitzending. Jullie delen die mening niet en gaan op de man spelen.quote:
Saartje dan.quote:
Wat is hier leuk aan dan ?quote:
Beidenquote:Op zondag 29 juli 2012 23:10 schreef Tem het volgende:
Volgens mij begon jij met op de man spelen. Of heb je teveel gezopen?
Vooropgesteld dat je van mij mag vinden wat je wil lijkt het er wel een beetje op dat je nu besloten hebt vooral niets meer leuk te vindenquote:
Kan wel eens gebeuren bij Zomergasten.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:12 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat je van mij mag vinden wat je wil lijkt het er wel een beetje op dat je nu besloten hebt vooral niets meer leuk te vinden
Is ook zo, vooral als de gast je echt tegen staat.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kan wel eens gebeuren bij Zomergasten.
Dat de hele avond je tegenstaat.
Dat was ironiequote:Op zondag 29 juli 2012 23:12 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat je van mij mag vinden wat je wil lijkt het er wel een beetje op dat je nu besloten hebt vooral niets meer leuk te vinden
Die had Ischa al.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:12 schreef Specularium het volgende:
Hopelijk krijgen we straks nog een hilarische sketch van Gerard Cox.
Eigenlijk welquote:
Bij mij is het meer de presentator.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:13 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Is ook zo, vooral als de gast je echt tegen staat.
Kan ook nog, maar ik snap niet zo goed wat je in hem tegen staat. Vind het met afstand de beste presentator van de laatste jaren, juist omdat het niet om hem maar om de gast gaat. En omdat hij niet de neiging heeft alle antwoorden kapot te analyseren.quote:
Maar de presentator ZEGT soms gewoon te weinig!quote:Op zondag 29 juli 2012 23:16 schreef hexje het volgende:
Deze gast is bij tijd en wijle onbeschofd. Een gesprek doe je met z'n 2en.
Het heet zomergasten. Micha krijgt alle ruimte van de presentator. Denk dat Jan ook echt wel de ruimte kan pakken maar dat bewust niet doet.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar de presentator ZEGT soms gewoon te weinig!
Klopt totaal objectief zonder vooroordelen.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jij hebt die shows van Micha niet gezien toch?
Dan moet de gast het toch wel doen?quote:Op zondag 29 juli 2012 23:18 schreef hexje het volgende:
[..]
Het heet zomergasten. Micha krijgt alle ruimte van de presentator. Denk dat Jan ook echt wel de ruimte kan pakken maar dat bewust niet doet.
Daar heb je in dit geval geen ene anus aan.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt totaal objectief zonder vooroordelen.
Ik zie liever een journalist in de presentator. Hij geeft te veel ruimte.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Kan ook nog, maar ik snap niet zo goed wat je in hem tegen staat. Vind het met afstand de beste presentator van de laatste jaren, juist omdat het niet om hem maar om de gast gaat. En omdat hij niet de neiging heeft alle antwoorden kapot te analyseren.
Hij is onconventioneel, daar hou ik wel van.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:17 schreef hexje het volgende:
Bij dwhn was Micha ook ongemakkelijk. Hij is ook geen makkelijke gast.
Jan is al lang blij dat Micha zo doorlult, aan het begin van de uitzending keek ie nog angstig.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:18 schreef hexje het volgende:
[..]
Het heet zomergasten. Micha krijgt alle ruimte van de presentator. Denk dat Jan ook echt wel de ruimte kan pakken maar dat bewust niet doet.
Vind ik niet. Hij doet me aan Harry de Winter denken. Die praat en denkt hetzelfde. Erg analitisch. Geven weinig ruimte weg.Zijn stellig in hun mening. Daarin faalt de presentator. Die accepteert alles.quote:
dat komt door zn kapsel!quote:Op zondag 29 juli 2012 23:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vind ik niet. Hij doet me aan Harry de Winter denken.
Hij is wel enigzins geintimideerd. En terecht ook want Wertheim heeft zelf al bepaald wat hij wil laten zien en waar hij het over wil hebben, en dat is niet over zichzelf.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:18 schreef hexje het volgende:
[..]
Dat voornamelijk denk.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
En ik denk dat Jan de ruimte niet kan pakken omdat ie niks van hem weet.
Ik denk dat ze beiden blij zijn dat het er op zit.quote:
Ja lachenquote:Op zondag 29 juli 2012 23:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Komt zo nog een leuke film over zelfdoding.
/Carequote:Op zondag 29 juli 2012 23:29 schreef Specularium het volgende:
Dit had eens andersom moeten zijn, ouwe kerel die een klein meisje kust.
Moet je iedereen dan horen.
Nouja, dit hoor ik altijd langskomen als een veel te geile lerares in de VS weer eens een hitsige puber heeft gepakt.quote:
Ik hoor altijd: Nicequote:Op zondag 29 juli 2012 23:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, dit hoor ik altijd langskomen als een veel te geile lerares in de VS weer eens een hitsige puber heeft gepakt.
quote:Op zondag 29 juli 2012 23:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, dit hoor ik altijd langskomen als een veel te geile lerares in de VS weer eens een hitsige puber heeft gepakt.
Maar is hij ook wel echt arrogant en hij intimideert doordat hij de indruk geeft dat hij de presentator telkens een stap voor is, en dat is hij ook. In de voorbereiding en in het gesprek, daarom moet die hem er wel zijn eigen avond van laten maken.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als Jan dan eens enthousiast us trekt Micha echt gelijk zo'n "lolwhut?" hoofdTerwijl Jan hele normale dingen zegt
Maak ik zelf wel uit.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:33 schreef tong80 het volgende:
Trusten. Tot volgende week. Dan liever zijn.
Nouja, dat had Jan deels aan zichzelf te danken. Had ie zich iets beter moeten voorbereiden.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar is hij ook wel echt arrogant en hij intimideert doordat hij de indruk geeft dat hij de presentator telkens een stap voor is, en dat is hij ook. In de voorbereiding en in het gesprek, daarom moet die hem er wel zijn eigen avond van laten maken.
ik twijfel een beetje of het echt bewust en berekenend is.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar is hij ook wel echt arrogant en hij intimideert doordat hij de indruk geeft dat hij de presentator telkens een stap voor is, en dat is hij ook. In de voorbereiding en in het gesprek, daarom moet die hem er wel zijn eigen avond van laten maken.
Of andere humor. Niet iedereen lacht om dezelfde grappen.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Micha vond ik een interessante gast. Jan heeft niet veel gevoel voor humor, zo lijkt het.
Denk dat het niet de bedoeling was vanaf het begin maar het ging vrij snel die kant op.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
ik twijfel een beetje of het echt bewust en berekenend is.
Daar stond eerst wat anders.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:38 schreef Dutchguy het volgende:
. Heb me in tegenstelling tot vorige week geen moment verveeld.
Dan heb je niet écht geluisterd, volgens mij.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:38 schreef Tem het volgende:
Ik heb me prima vermaakt maar het was geen gedenkwaardige uitzending.
Dat zal het zijn.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dan heb je niet écht geluisterd, volgens mij.
Wat heb jij dan voor gedenkwaardigs gehoord?quote:Op zondag 29 juli 2012 23:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Precies.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:40 schreef Ringo het volgende:
Gelukkig geen avond vol afgetrapte oud-Hollandse televisieclichés.
Ik denk het wel. Wertheim wilde echt wat laten zien, zoals die Engelse kokkin ging laten zien hoe je een ei kookt ging hij wel even laten zien hoe je kijkt. Hij had zelf al voor een onderling verband en de bruggetjes gezorgd, zijn eigen tv-avond geregisseerd. Daardoor was Leyers meteen al veroordeeld tot een bijrol.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
ik twijfel een beetje of het echt bewust en berekenend is.
Volgens mij die Wertheim een heel snel stel hersens en voelt Leyers dat aan. En daardoor wordt die voorzichtig, bang om iets doms te zeggen en bang om zijn gast te vervelen met iets wat die al aan zag komen.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, dat had Jan deels aan zichzelf te danken. Had ie zich iets beter moeten voorbereiden.
Of het niet gesnapt/gevat/gevoeld..quote:Op zondag 29 juli 2012 23:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Was te vergelijken met free jazz zeker?quote:Op zondag 29 juli 2012 23:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Of het niet gesnapt/gevat/gevoeld..
Ik vond het erg interessantHij had mooie inzichten en verbond zaken op een mooie manier aan elkaar vond ik. En de film nemen we op (Tom Waits
)
Imo is dat ook precies de bedoeling van gast bij zomergasten zijn toch?quote:Op zondag 29 juli 2012 23:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Wertheim wilde echt wat laten zien, zoals die Engelse kokkin ging laten zien hoe je een ei kookt ging hij wel even laten zien hoe je kijkt. Hij had zelf al voor een onderling verband en de bruggetjes gezorgd, zijn eigen tv-avond geregisseerd. Daardoor was Leyers meteen al veroordeeld tot een bijrol.
Grappig dat heel veel mensen dat zo voelen. Ik had helemaal niet het gevoel dat die klik zo slecht was, denk echt dat het de ingetogen/Vlaamse stijl van Jan is die dat gevoel oproept.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:46 schreef golfer het volgende:
De klik die vanaf het begin met Jan ontbrak maakte het allemaal wel erg stroef.
Ja, zelfde analyse, maar ik leg het niet uit als een gebrek aan chemie of klikquote:
Ik vind dat helemaal niet jammer, ik heb genoten. Wat ik namelijk interessant aan die Wertheim vind is zijn kijk op de wereld en niet hem zelf, en zo dacht hij er zelf ook over. Maar met zijn perzikje en zijn kookfragment, "iemand die echt wat te vertellen heeft", en van zijn werk in het kippenhok tot de doodgeschoten kippenboer en dan weer naar het ei en het koken daarvan, het is gelaagd en vormgegeven als een theatershow, niet ontstaan als een interview. De gast heeft gewoon het initiatief helemaal naar zich toegetrokken met zijn keuzes, die heeft hij gezocht bij het verhaal dat hij had besloten te vertellen.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Imo is dat ook precies de bedoeling van gast bij zomergasten zijn toch?
Bij bepaalde gasten die bijvoorbeeld een heel "verleden" hebben kun je dat daar bovenop linken aan belangrijke gebeurtenissen in hun geschiedenis, maar bij Micha "is" er volgens mij alleen maar het invaliden-incident... Er is weinig (nieuwswaardige) historie, dus ja, wat moet je er dan als presentator verder nog mee/aan doen? Dan is het denk ik idd het beste om de gast gewoon zijn eigen tv-avond te laten regisseren... Wel denk ik dat Jan meer had kunnen vissen en porren, jammer dat dat wat uitbleef.
Ik geloof dat Jan Leyers filosofie heeft gestudeerd; heb het echter nog niet gemerkt.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou had Leyers wat van het initiatief terug kunnen proberen te pakken maar hij voelde zich intellectueel niet opgewassen tegen Wertheim, en Wertheim deed ook totaal geen moeite om hem een ander gevoel te geven. Andermans gedachten en vragen lijken hem slechts te vervelen.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:29 schreef Slobeend het volgende:
Volgende week een gast die Leyers veel meer moet liggen. Wordt erg interessant denk ik.
Leyens was een beetje de sidekick inderdaad, gedregadeerd tot aangever en misschien wat overbluft en geintimideerd. Maar misschien heeft hij zich blij in die rol geschikt omdat het een fraaie Zomergasten opleverde.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:21 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ik geloof dat Jan Leyers filosofie heeft gestudeerd; heb het echter nog niet gemerkt.
In het begin bijvoorbeeld, het onderwerp 'rollen die mensen spelen' zoals op de televisie (maar eventueel ook breder te trekken tot het alledaagse leven) alsook Wertheims fascinatie met het doorbreken van de vierde muur als reactie daarop e.d. daar kun je toch een interessant gesprek over hebben?
Het vaste patroon leek te zijn; Wertheim draagt een onderwerp aan, Leyers valt stil, en vervolgens probeert hij door te gaan naar een volgend fragment. Overigens was dit vorige week ook al het geval. Toen vergat hij een aantal keer (bijna) een heel erg voor de hand liggende vervolgvraag te stellen.
Eens. Alleen soms was hij wmb TE afwezig.quote:Op maandag 30 juli 2012 01:12 schreef Ringo het volgende:
Leyers stelt eindelijk ook weer de fragmenten centraal, en gaat niet als een vinexpsycholoog tekeer om de ziel van de gast te duiden, buiten de fragmenten om die de gast graag wil laten zien en bespreken. De vorige presentatoren hadden mij teveel last van die gewoonte.
Volgens mij weet Leyers echt niet wat ie aanmoet met Wertheim.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:44 schreef Tijn het volgende:
Het is juist goed dat Jan Lyers zichzelf niet belangrijker maakt dan 'ie is. De avond gaat om de gast en de enige taak van de presentator is om het programma niet stil te laten staan. Dus zolang je gast gewoon praat en fragmenten aandraagt, hoef je als presentator weinig toe te voegen.
Ik vind Zomergasten op deze manier echt heel fijn om naar te kijken.
Het begon al slechtquote:Op zondag 29 juli 2012 23:49 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Grappig dat heel veel mensen dat zo voelen. Ik had helemaal niet het gevoel dat die klik zo slecht was, denk echt dat het de ingetogen/Vlaamse stijl van Jan is die dat gevoel oproept.
Geeft niks, Micha weet zelf wel wat 'ie wil laten zien en wat 'ie erbij wil vertellen. Jan zit dat verder niet in de weg.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Volgens mij weet Leyers echt niet wat ie aanmoet met Wertheim.
Ebsje beheerst de Engelse taal niet? Wie is Ebsje eigenlijk?quote:Humor of niet, Klik of niet: there is such a thing called ‘common curtsey & manners’. Iets wat botte Hollanders niet beheersen
....vinexpsycholoog .....quote:Op maandag 30 juli 2012 01:12 schreef Ringo het volgende:
Leyers stelt eindelijk ook weer de fragmenten centraal, en gaat niet als een vinexpsycholoog tekeer om de ziel van de gast te duiden, buiten de fragmenten om die de gast graag wil laten zien en bespreken. De vorige presentatoren hadden mij teveel last van die gewoonte.
Ah, we hebben weer een getinte racist.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:41 schreef Chai het volgende:
https://twitter.com/Ebsje/status/229680403521363968
Jammer van Beefheart.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:04 schreef Tijn het volgende:
Jammer dat 'ie Stewart Lee niet in de uitzending heeft weten te krijgen. Dat is m'n favoriete stand up comedian.
Daarom is dit een verkeerde keuze geweest.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:52 schreef Modus het volgende:
Verder moet Leyers wellicht ook nog wennen aan zijn rol binnen het programma, voor hem ook een beetje zoeken.
Ik zit te genieten van Zomergasten zoals ik er in geen jaren van genoten heb.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daarom is dit een verkeerde keuze geweest.
Dat viel ook binnen een trend van emo-tv en vooral ego-tv, en algehele vervlakking. Ik heb die richting van Zomergasten naar 'in de hoofdrol' en 'this is your life' verafschuwd, met als dieptepunt JunkieXL die meende dat een hele TV-avond aan zijn persoonlijke zieleroerselen gewijd was.quote:Op maandag 30 juli 2012 01:12 schreef Ringo het volgende:
Inderdaad, blik op de wereld of de blik van 'de wereld' naar binnen gericht. Het perspectief van de gast, vaak vanuit diens vak, is wel relevant maar dat is het tegenovergestelde van de focus.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:02 schreef Scribent het volgende:
Erg goede aflevering. Precies zoals Zomergasten bedoeld is, of in elk geval het boeiendst: de visie van de gast op de wereld, in het bijzonder hoe we de wereld zien door de camera/de televisie.
Precies. Daarom is Zomergasten met Jan Lyers ontzettend fijn om naar te kijken. Eindelijk eens geen haantje die het moeilijker probeert te maken dan het is.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar dat is iets wat kan gebeuren in Zomergasten, het hoeft helemaal niet. Het gaat niet om de presentator, het gaat om de fragmenten en de achtergrond daarvan. Dus als het niet gebeurt geeft dat niks.
Dat kan alleen maar als gast en presentator aan elkaar gewaagd zijn. Dat was nu niet zo, hoeft ook niet. Ik heb liever een gast die er bovenuit steekt dan een pseudo-intellectueel als Zwagerman die in de slag gaat met een andere pseudo-intellectueel. Ja, dan zijn ze aan elkaar gewaagd maar dat is het dan ook.
Wat dat betreft mijn complimenten voor Leyens dat zijn ego niet zo groot was en hij zich bereid toonde om zich weg te cijferen voor wat Wertheim te vertellen had.
Nog erger misschien is dat een herhaling op SBS van Das je Goed Recht meer kijkers had...quote:Het tv-programma Zomergasten heeft zondag een kwart van het aantal kijkers van haar seizoensopener verloren. Er bleven nog 457.000 kijkers over voor de tweede aflevering op Nederland 2. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Zomergasten opende vorige week met Henny Vrienten als gast en noteerde toen 603.000 kijkers. In de tweede aflevering zat Mischa Wertheim aan tafel. Wertheim moest echter concurreren met de veel bekeken Olympische Spelen.
Het interviewprogramma was zondag het vijfde meest bekeken programma op primetime, net als vorige week. Nederland 2 was de vierde zender van de avond.
Volgende week zit socioloog Jolande Withuis in Zomergasten. Zij is sinds 1999 verbonden aan het Nederlands Instituut voor Oorlogsdocumentatie.
Bron
Hier ben ik het grotendeels mee eens. Alleen binnen die rol, had hij iets... tja... uitdagender? mogen zijn ofzo... Iets meer door het stellen van de juiste vragen het gesprek nog net iets meer diepgang geven ofzo...quote:Op maandag 30 juli 2012 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Daarom is Zomergasten met Jan Lyers ontzettend fijn om naar te kijken. Eindelijk eens geen haantje die het moeilijker probeert te maken dan het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |