nouja het is niet zozeer dat waar we het over hebben, alleen mijn mening is, maar ook die van einstein, buddha en vele anderen..quote:Op maandag 30 juli 2012 02:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik bedoel afgezien van dingen die iemand anders schrijft. Dat is niet interessant. Hoe komen deze mensen aan hun kennis. Wat voor experimenten doen ze om hun bevindingen te ondersteunen. Wat voor data is er aanwezig. Dat is waar ik naar vraag.
[..]
Nee. Alles wijst er op dat dit soort systemen prima zonder een ontwerper of hogere intelligentie kunnen ontstaan.
[..]
Het is wel aantoonbaar wazig. Er worden regelmatig worden gebruikt waarmee alternatieve betekenissen worden geduid. Er worden claims gemaakt zonder deze te ondersteunen. Er worden dingen geroepen die aantoonbaar anders zijn dan wat wij in onze realiteit kunnen meten.
Dat is toch echt wel wazig.
Einstein...?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:45 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nouja het is niet zozeer dat waar we het over hebben, alleen mijn mening is, maar ook die van Einstein, buddha en vele anderen..
http://www.stephenjaygould.org/ctrl/quotes_einstein.htmlquote:
De volgende quote laat het dilemma zien in mijn ogen tussen SpecialK en Valandil:quote:The finest emotion of which we are capable is the mystic emotion. Herein lies the germ of all art and all true science. Anyone to whom this feeling is alien, who is no longer capable of wonderment and lives in a state of fear is a dead man. To know that what is impenatrable for us really exists and manifests itself as the highest wisdom and the most radiant beauty, whose gross forms alone are intelligible to our poor faculties this knowledge, this feeling that is the core of the true religious sentiment. In this sense, and in this sense alone, I rank myself amoung profoundly religious men.
En toch geloofde hij sterk in de wetenschappelijke methode en kennis:quote:To be sure, when the number of factors coming into play in a phenomenological complex is too large, scientific method in most cases fails us. One need only think of the weather, in which case prediction even for a few days ahead is impossible. Nevertheless no one doubts that we are confronted with a causal connection whose causal components are in the main known to us. Occurrences in this domain are beyond the reach of exact prediction because of the variety of factors in operation, not because of any lack of order in nature.
En:quote:The further the spiritual evolution of mankind advances, the more certain it seems to me that the path to genuine religiosity does not lie through the fear of life, and the fear of death, and blind faith, but through striving after rational knowledge.
quote:We have penetrated far less deeply into the regularities obtaining within the realm of living things, but deeply enough nevertheless to sense at least the rule of fixed necessity. One need only think of the systematic order in heredity, and in the effect of poisons, as for instance alcohol, on the behavior of organic beings. What is still lacking here is a grasp of connections of profound generality, but not a knowledge of order in itself.
heb jij het wel eens geprobeerd?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:20 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
We maken het inderdaad zelf aan.
Als we wakker zijn echter, is de pijnappelklier niet zo actief qua productie van DMT als wanneer we slapen, omdat ons lichaam zich dan in een andere staat bevindt. DMT wordt alleen geproduceerd als ons lichaam zich in een droomstaat bevindt.
Dus als je wakker bent en je DMT bewust wil ervaren, dan zou je toch wat tot je moeten nemen.
joipoi?quote:Op maandag 30 juli 2012 18:09 schreef sinepedraap het volgende:
Ik heb een keer DMT genomen. Nasaal.. Deed pijn als de ziekte. Het heette yopo of zo kan dat?
Ik weet het echt niet meer. Zo'n gast trok een keer een houten kistje tevoorschijn en daar zaten allemaal kruiden en zaden in.quote:
Die moet je ook niet in je neus stoppen, maar in de grondquote:Op maandag 30 juli 2012 18:14 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet meer. Zo'n gast trok een keer een houten kistje tevoorschijn en daar zaten allemaal kruiden en zaden in.
En er een yopoboom mee groeienquote:Op maandag 30 juli 2012 18:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die moet je ook niet in je neus stoppen, maar in de grond
Kwaadaardig mens die Aldous Huxley.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:16 schreef Gray het volgende:
Mocht je ervaringen met dat soort drugs interessant vinden, lees dan eens Doors of perception van Aldous Huxley:
http://curezone.com/uploa(...)rs_of_Perception.pdf
Hij gebruikte mescaline en nam zijn trip op, liet zich tijdens de trip interviewen door een professional, en schreef het later op in dit korte boekwerk.
cohobaquote:Op maandag 30 juli 2012 18:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
En er een yopoboom mee groeien
Dit is het trouwens ik heb het gegoogled: http://azarius.nl/smartshop/psychedelics/ayahuasca/yopo_seeds/
Hoezo?quote:Op maandag 30 juli 2012 18:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kwaadaardig mens die Aldous Huxley.
Dat is waar, maar daarom was het nog wel een onaangenaam mens. Als ik de biografen mag geloven tenminste.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoezo?
Dankzij hem hebben we de naam voor ons subforum: Brave New World.
Dat wist ik niet.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is waar, maar daarom was het nog wel een onaangenaam mens. Als ik de biografen mag geloven tenminste.
Gelijk heb jequote:Op maandag 30 juli 2012 18:23 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat wist ik niet.
Maar ik laat de persoon voor wie hij is, en neem het goede van zijn mooiste teksten tot me.
Meditatie stimuleert het inderdaad ook denk ik, evenals het in trance raken (bijvoorbeeld door middel van een bepaalde ritmische dans).quote:Op maandag 30 juli 2012 16:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Wellicht dat ook meditatie de aanmaak van DMT stimuleert. Ik weet wel dat veel oude beschavingen met geluid andere staten van bewustzijn betraden, met name door het 'Om'-geluid:
Vanaf 6:10:
Ik heb het al een paar keer gerookt ja, ik ben alleen nog niet door de poort zelf gegaan (dus nog geen break through) maar heb er wel van mogen proeven. Ik had toen wel al het idee dat iets me in de gaten hield.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:43 schreef valandil25 het volgende:
[..]
heb jij het wel eens geprobeerd?
heb net t een en ander door zitten lezen over dmt en de ervaringen zeggen allemaal dat je een soort van poort doorgaat naar een andere wereld met gnomen enzo,mooi man! wat er ook gebeurt staat hier http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=3251
ok waar heb je t gehaald?quote:Op maandag 30 juli 2012 18:41 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Ik heb het al een paar keer gerookt ja, ik ben alleen nog niet door de poort zelf gegaan (dus nog geen break through) maar heb er wel van mogen proeven. Ik had toen wel al het idee dat iets me in de gaten hield.
Ayahusaca en mescaline staat ook nog op het programma.
Doe dat even per dm.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:33 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ok waar heb je t gehaald?
wil zelf ook wel proberen..
okquote:Op maandag 30 juli 2012 19:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Doe dat even per dm.
Hier niet over handel praten.
Mja, ongelukkige woordkeuze inderdaad. Laat ik dan zeggen dat we van de realiteit alleen een beeld in ons opnemen, dat door de filters van onze zintuigen en daarna door ons ervaringensysteem heen gaat. En daarom per definitie niet objectief - en dus niet de echte realiteit.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:45 schreef SpecialK het volgende:
Contradictie. Je zegt eerst er is geen realiteit. Vervolgens zeg je "iedereen heeft een andere waarneming van die realiteit".
Wat is het nou. Bestaat de realiteit nou wel of niet (afgezien van het feit dat wij deze anders ervaren of niet?)
Dan ga je uit van een collectieve mening gebaseerd op het gemiddelde van individuen, maar dat is nog steeds een gemiddelde op basis van waarneming. En dus niet 100% de realiteit.quote:Dat maakt niet uit. Zolang wij als mensen gezamenlijk observaties kunnen doen en het op basis van die observaties over bepaalde dingen eens kunnen zijn. Sterker nog. Onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusies kunnen komen, lijkt het er op dat er een separate realiteit is waar wij iets over kunnen leren.
Daarom claimt niemand (en ook de wetenschap niet) pure objectiviteit te kunnen bieden.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja, ongelukkige woordkeuze inderdaad. Laat ik dan zeggen dat we van de realiteit alleen een beeld in ons opnemen, dat door de filters van onze zintuigen en daarna door ons ervaringensysteem heen gaat. En daarom per definitie niet objectief - en dus niet de echte realiteit.
Het enige dat we kennen is de realiteit met daaromheen een laag van persoonlijke waarneming.
Dan zijn we het uiteindelijk eens. De wetenschap benaderd dat ding genaamd realiteit aardig maar zal het wellicht nooit volledig kunnen beschrijven. Neemt niet weg dat realiteit gewoon wel bestaat en we er iets over kunnen leren. Hoe gefilterd onze ervaring ook is.quote:[..]
Dan ga je uit van een collectieve mening gebaseerd op het gemiddelde van individuen, maar dat is nog steeds een gemiddelde op basis van waarneming. En dus niet 100% de realiteit.
Dat we met onze interpretatie van de realiteit doorgaans goed uit de voeten kunnen, is wel duidelijk.
Jajaquote:Op maandag 30 juli 2012 01:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Betere of slechtere sfeer is gewoon het resultaat van hoe mensen zich voelen binnen een sociale situatie. Het is sowieso geen factor die buiten mensen speelt en iets wat wordt overgedragen door woordkeuze en non-verbale communicatie. Daar komt geen energieveld aan te pas.
[..]
Niet alle boeken zijn evenveel waard. En je intuitie is niet betrouwbaar. Wat wel betrouwbaar is; Als experts onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusies komen.
En dat moet ik nog voor het eerst zien gebeuren in dit soort bewegingen/kringen.
Een beetje op basis van je intuitie beredeneren is hetzelfde als in een vacuum beredeneren. Je kan allemaal logisch consistente onzin bedenken die totaal geen vat heeft op de werkelijkheid maar het klinkt allemaal prachtig.
Ik gebruik wel eens salvia in het bos en daar heb ik ook erg leuke ervaringen mee, en heb hele gesprekken met bomen gehad enkel dan gevoelsmatig.(De juiste woorden om die ervaring te vertalen bestaan niet)...quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:54 schreef valandil25 het volgende:
zo even het topic nieuw leven in blazen, iemand ooit ervaring gehad met natuurwezens? of ken je iemand?
Zal meer een monoloog geweest zijn, tenzij het deze boom was?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:34 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
[..]
Ik gebruik wel eens salvia in het bos en daar heb ik ook erg leuke ervaringen mee, en heb hele gesprekken met bomen gehad enkel dan gevoelsmatig.(De juiste woorden om die ervaring te vertalen bestaan niet)...
Een momoloog zou ik niet willen zeggen ik gebruik ook salvia met meditatie en alles staat weer in perspectief met je eigen realiteit op dat moment.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zal meer een monoloog geweest zijn, tenzij het deze boom was?
Mooi dat je die belevenissen hebt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:49 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
[..]
Een momoloog zou ik niet willen zeggen ik gebruik ook salvia met meditatie en alles staat weer in perspectief met je eigen realiteit op dat moment.
En tja sommige ervaren dat alleen in 3d op de efteling....
Ik kan ook echt genieten van de natuur en dan zwaar intens , op ons pleintje staat ook een mega berk die zijn zaadjes nu weer door de wind laat verspreiden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mooi dat je die belevenissen hebt.
Ik vind bomen ook geweldig, heb het geluk dat ik een boom in mijn tuin heb, en die boom heeft al heel wat frustratie van me moeten incasseren. Op de een of andere manier hielp het ook nog.
Mensen hebben altijd wat te zeuren. Dan wassen ze hun auto maar wat vaker hoor.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:00 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
[..]
Ik kan ook echt genieten van de natuur en dan zwaar intens , op ons pleintje staat ook een mega berk die zijn zaadjes nu weer door de wind laat verspreiden.
Ik kan daar uren naar kijken hoe de wind de boom weer helpt, enkel de rest klaagt steen en been over de zaadjes...
nee ik kon het nog niet, maar bedankt voor de tip!quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:45 schreef Joel13 het volgende:
Ja dit volksgeloof in kleine wezentjes is nog niet helemaal uitgestorven. Er zullen her en der nog (oude) mensen te vinden zijn die er in geloven en ik geloof dat er in Wicca/New Age-kringen ook wel in deze 'elementalen' wordt geloofd.
Ben je bekend met de collectie Eldermans die nu in het bezit is van het Museum Of Witchcraft in Engeland? Hij verzamelde oa. verhalen over kabouters in Nederland. Sowieso heel interessant allemaal, hier in deze scriptie lees je er veel over (aanrader!): http://igitur-archive.lib(...)criptie_kabouter.doc
ok klinkt vet hoe noemden ze dat ook alweer ?de bos logos ofzo..quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:34 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
[..]
Ik gebruik wel eens salvia in het bos en daar heb ik ook erg leuke ervaringen mee, en heb hele gesprekken met bomen gehad enkel dan gevoelsmatig.(De juiste woorden om die ervaring te vertalen bestaan niet)...
Jupquote:Op zondag 29 juli 2012 19:51 schreef Scrummie het volgende:
Mijn opa is er heilig van overtuigd dat kabouters bestaan, in het bos hier iets verder. Ook al jaren, ook voor dat ie 'oud' werd. Vind 't altijd grappig om te horen maar eigenlijk wel bizar. Die man is goed bij geest, totaal niet raar of gek of wat dan ook, maar die kabouters blijft hij volhouden.
Marten Toonder geloofde ook heilig in kabouters en natuurwezens enzoiets. Die man was ook bepaald niet dom te noemen..quote:Op zondag 29 juli 2012 19:51 schreef Scrummie het volgende:
Mijn opa is er heilig van overtuigd dat kabouters bestaan, in het bos hier iets verder. Ook al jaren, ook voor dat ie 'oud' werd. Vind 't altijd grappig om te horen maar eigenlijk wel bizar. Die man is goed bij geest, totaal niet raar of gek of wat dan ook, maar die kabouters blijft hij volhouden.
wtf! prachtig verhaal!! kralingse bos? bergsche bos?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:45 schreef Skynilla het volgende:
Toen ik een jaar of 6 was heb ik (en nog 10 andere klasgenoten) ze wel gehoord. We waren in het bos gaan wandelen en toen liepen we langs een bepaalde plek waar iedereen ineens stilviel. Heel vreemd. Dus wij kijken elkaar aan en ineens hoorde ik en nog een ander meisje geklop. Net een hartslag. Maar zij en ik waren de enige die het hoorden. Toen, heel onverklaarbaar, hoorde we allemaal een stem. Het was niet te plaatsen waar het vandaan kwam. Die zei met een grimmige toon 'Help, help ons.' Toen zei 1 van ons 'wie of wat ben je?' Waarop de stem zei 'Kabouters!'. En toen ineens zag je ongeveer 200 m verderop het bos in kleine mensjes met puntmutsen op en een hele kwaadaardige blik. Nou toen we dat zagen zijn we keihard gillend weggerend.
Die dag vergeet ik nooit meer. Speelde zich trouwens in Rotterdam af, en het was gewoon 's middags.
Helaas weet ik niet meer welk bos het was. Het was namelijk een verjaardag en we zijn gewoon ergens heen gegaan om te wandelen, maar we zijn stiekem het bos ingegaan terwijl de jarige haar ouders op een plekje van het zonnetje zaten te genieten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 03:02 schreef valandil25 het volgende:
[..]
wtf! prachtig verhaal!! kralingse bos? bergsche bos?
hoe groot waren ze?
Ze spreken wel onze taal, kennelijk..quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:13 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Helaas weet ik niet meer welk bos het was. Het was namelijk een verjaardag en we zijn gewoon ergens heen gegaan om te wandelen, maar we zijn stiekem het bos ingegaan terwijl de jarige haar ouders op een plekje van het zonnetje zaten te genieten.
Ik schat ze ongeveer 60-80 cm hoog, lelijke oude boze gezichten, muts in een grauwige grijze kleur( dus niet de cliche rode kleur), veel huid en rimpels in hun gezicht. Zo zagen ze er ongeveer uit ja.
En aan de stem te horen kon je wel horen dat ze klein waren want die stem klonk een beetje hamsterachtig of hoe je dat noemt, maar dan heel schor en spooky.
You've got to be shitting mequote:Op zondag 29 juli 2012 15:15 schreef valandil25 het volgende:
natuurwezens zijn wezens die gekoppeld zitten aan de elementen .ze zitten in een andere dimensie vandaar dat we ze niet kunnen zien.
wij kennen ze als elven, kabouters, trollen etc..
ze zijn algemeen bekend in sprookjesboeken en in mythes en oude volksverhalen..
men zegt dat de feiten over deze wezens zijn verloochent door de katholieke kerk.
maarja waar komen de verhalen dan vandaan?
wie kan er wat over vertellen? of wie heeft ervaringen gehad met deze wezens?
quote:Op zondag 29 juli 2012 15:24 schreef valandil25 het volgende:
[..]
het schijnt dat in de tijd van atlantis de mensen deze wezens wel konden zien vanwege het derde oog..
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:55 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
[You've got to be shitting me]2
nope, check de reacties hier maar..quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:55 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
You've got to be shitting me
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |