Je moet het ook door een marokkaanse bril bekijken om te begrijpen.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:49 schreef hanskraaijjr het volgende:
Die vent is zelf agressief naar de politie toe, hij wil schijnbaar het gevecht aan gaan. Daarnaast zijn die vriendjes van hem de politie bijna aan het belemmeren. Ik zie de politie hier niets verkeerd doen.
Doet Moszkowicz ook zulke kleine zaakjes? Crisis?quote:Beste vrienden en fans van The Flexican,
Gisteravond na Sneakerz in Eindhoven is er een vervelend incident gebeurt waarbij The Flexican hardhandig is opgepakt door de politie.
Nadat The Flexican en Sef het evenement verlieten en richting parkeerplaats liepen, kwam er een politieauto hard aangereden. Door extra gas te geven wilde ze duidelijk maken dat alle festivalgangers aan de kant moesten gaan, waarbij ze over The Flexican's voet reden. Hierbij gebaarde Flex tegen de politie dat ze rustig aan moesten doen om ongelukken te voorkomen. De politie reageerde daar zo heftig op, dat ze uit de auto sprongen en Flex een klap gaven. Op onderstaand filmpje zie je wat er vervolgens gebeurde.
Een hardhandig optreden van de politie dat leidde tot de arrestatie van The Flexican. Aan zijn verwondingen is duidelijk te zien hoe de politie te werk is gegaan. Hij wordt op dit moment nog vastgehouden op het politiebureau.
Om aan te kunnen tonen wat er voorafgaand aan dit filmpje heeft afgespeeld willen we alle getuigen oproepen hun beeldmateriaal en verklaringen te mailen naar info@vissers-moszkowicz.nl (The Flexican's advocaat).
Help The Flexican en vertel je verhaal!
Publiciteit natuurlijk.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:52 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Doet Moszkowicz ook zulke kleine zaakjes? Crisis?
Andere Moszkowicz, waarschijnlijk.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:52 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Doet Moszkowicz ook zulke kleine zaakjes? Crisis?
Jup, en daarna rossen ze hem als de eerste de beste rodney King in elkaar. Zo gaat dat in brabant.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:54 schreef Ulx het volgende:
Een politiewagen rijdt met hoge snelheid over iemands voet heen?
Zo is de politie jaquote:"Ik heb gewoon klappen gekregen van de politie. Voor niks", twittert Yousef Gnaoui alias Sef. "De politie vindt het blijkbaar normaal om mensen te slaan en te wurgen voor niks. Zonder enige aanleiding hebben ze Flex geslagen en gewurgd."
Als ze onderweg waren, met zoveel haast, naar een melding neem je de tijd niet om één jongeman op te pakken omdat hij het niet eens is met je idiote rijgedrag, lijkt me..quote:Op zondag 29 juli 2012 14:13 schreef mstx het volgende:
Als house/hiphop DJagent moet je je natuurlijk wel bewijzen tegenover je het publiek dat je gangsta bent macht heb.![]()
De rukkers laten het in eerste instantie al escaleren.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:27 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vind de politie gewoon goed handelen, zo voorkom je dat het escaleert.
Vriendje van Flexquote:Op zondag 29 juli 2012 14:28 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
De rukkers laten het in eerste instantie al escaleren.
Link naar het filmpje waar het begin te zien is?quote:Op zondag 29 juli 2012 14:28 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Idd, de aanleiding staat er weer niet op.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:31 schreef mstx het volgende:
[..]
Link naar het filmpje waar het begin te zien is?
Begin is er natuurlijk niet, men begint pas met filmen als er al iets aan het gebeuren is. Maar de maker van het filmpje zegt:quote:Op zondag 29 juli 2012 14:31 schreef mstx het volgende:
[..]
Link naar het filmpje waar het begin te zien is?
quote:Jair Stokmans, een bezoeker van het festival uit Geldrop, was erbij en filmde het incident. Hij vertelt: "Na afloop van het festival liepen wij bij het Stadhuisplein in de buurt van de pinautomaat, voor ons liepen Sef en The Flexican. Het was een stuk weg waar mensen op straat mogen lopen. Alleen taxi's en politie-auto's mogen daar rijden. Op zeker moment kwam er een aantal politiewagens aan, die wilden dat we opzij gingen. Toen dat ze niet snel genoeg ging, gaf een agent gas, waarbij we bijna omver gereden werden. The Flexican maakte met lichaamsbewegingen zijn ongenoegen duidelijk, waarop een agent uit auto vloog, hem sloeg met een gummiknuppel en naar de keel greep. Vanaf dat moment heb ik het incident gefilmd."
Ik zou ook door het lint gaan als de politie me aanvalt als ik op welke manier dan ook een beweging maak dat ze normaal moeten doen.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:29 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Vriendje van Flex?
Die kerel gaat toch duidelijk door het lint in het filmpje!
Je kan ook gewoon aan de kant gaan natuurlijk...quote:Op zondag 29 juli 2012 14:36 schreef jankaas020 het volgende:
Ik zou ook door het lint gaan als de politie me aanvalt als ik op welke manier dan ook een beweging maak dat ze normaal moeten doen.
'Op welke manier dan ook' zei ik omdat de één zegt dat hij een armbeweging maakt en een ander dat hij tegen de auto sloeg. Welke van de 2 het is maakt niet zoveel uit als de politieagent direct de auto uitvliegt om de heer Goethals met een wapenstok "tot rust te manen".quote:Op zondag 29 juli 2012 14:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon aan de kant gaan natuurlijk...
En op welke manier dan ook? Dat is nogal ruim hè, en daar mag een agent best op reageren. Of moet een agent alles maar accepteren? Gaan we weer lopen zeuren dat agenten niet hard genoeg zijn
Weet je, het interesseert me echt niet, die argumenten. Als een agent vind dat ie moet reageren, dan moet ie dat doen. En dan moet je als hersenloze idioot niet janken: actie > reactie.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:45 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
'Op welke manier dan ook' zei ik omdat de één zegt dat hij een armbeweging maakt en een ander dat hij tegen de auto sloeg. Welke van de 2 het is maakt niet zoveel uit als de politieagent direct de auto uitvliegt om de heer Goethals met een wapenstok "tot rust te manen".
En als ze zoveel haast hadden om ergens te komen, waarom namen ze dan de tijd om hierop reageren?
Heb jij ook een ACAB tatoo ?quote:Op zondag 29 juli 2012 14:45 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
'Op welke manier dan ook' zei ik omdat de één zegt dat hij een armbeweging maakt en een ander dat hij tegen de auto sloeg. Welke van de 2 het is maakt niet zoveel uit als de politieagent direct de auto uitvliegt om de heer Goethals met een wapenstok "tot rust te manen".
En als ze zoveel haast hadden om ergens te komen, waarom namen ze dan de tijd om hierop reageren?
Flexican lijkt me wel zo'n teringkereltje die tegen de auto schopt.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:45 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Jazeker had die agent moeten reageren, maar dat had hij gepast moeten doen, zonder direct naar wapens te moeten grijpen. En agressie wekt agressie op.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Weet je, het interesseert me echt niet, die argumenten. Als een agent vind dat ie moet reageren, dan moet ie dat doen. En dan moet je als hersenloze idioot niet janken: actie > reactie.
Zeker als je dan de wapenstok van een agent probeert te grijpen, das nou niet echt handig
Jazeker, een hele grote, op m'n voorhoofd.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Heb jij ook een ACAB tatoo ?![]()
Even serieus hoe hoog is zo'n jongen zijn IQ om dan nog zo door te blijven gaan. Je ziet hem zelf fysiek te werk gaan door aan de politie zijn wapenstok te zitten.. Wees dan zo slim en loop dan weg in plaats van de discussie aan te gaan.
Sowieso geen objectieve bron, en als ik het taalgebruik en houding in het filmpje zie vermoed ik niet dat hij de agenten vriendelijk heeft verzocht het rustig aan te doen.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:36 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Begin is er natuurlijk niet, men begint pas met filmen als er al iets aan het gebeuren is. Maar de maker van het filmpje zegt:
[..]
[..]
Ik zou ook door het lint gaan als de politie me aanvalt als ik op welke manier dan ook een beweging maak dat ze normaal moeten doen.
Veel hiphop dj's/rappers ook.quote:
Heb jij het begin van het filmpje gezien?quote:Op zondag 29 juli 2012 14:28 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Nogmaals: het begin mist. Dus je weet niet of het ongepast is... In deze setting, met deze idioten, kan ik me prima voorstellen dat het nodig isquote:Op zondag 29 juli 2012 15:00 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Jazeker had die agent moeten reageren, maar dat had hij gepast moeten doen, zonder direct naar wapens te moeten grijpen. En agressie wekt agressie op.
Ik ook niet van mensen die alleen maar wantrouwend/hatend over de politie doen. Met je via-via verhalenquote:...
Ik heb inderdaad niet zo'n hele hoge pet op van onze agenten.
Durf ook de rest van m'n posts te lezen.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:37 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Heb jij het begin van het filmpje gezien?
Er mist geen "begin", hij heeft alleen de aanleiding tot niet gefilmd.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Nogmaals: het begin mist. Dus je weet niet of het ongepast is... In deze setting, met deze idioten, kan ik me prima voorstellen dat het nodig is
Mijn verhalen zijn niet via-via, dat van die trainingen heb ik uit de eerste hand. En dat verhaal van die agente heb ik een hele tijd terug gelezen. Ik weet alleen niet meer waar en ik heb het helaas ook nooit meer terug kunnen vinden.quote:[..]
Ik ook niet van mensen die alleen maar wantrouwend/hatend over de politie doen. Met je via-via verhalen
En ja, er zal heus wel eens wat fout gaan. Agenten zijn ook mensen, en er zijn nogal veel agenten.
Dat ís het begin...quote:Op zondag 29 juli 2012 15:51 schreef jankaas020 het volgende:
Er mist geen "begin", hij heeft alleen de aanleiding tot niet gefilmd.
Nee, het zijn een stel agressieve idioten, daaromquote:Maar goed, het is een hiphop/house DJ en daar houd de gemiddelde fokker niet van, dus dan is het gerechtvaardigd dat de politie zo reageert.![]()
Ook omdat hij natuurlijk een grote groep vrienden om zich heen had.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:51 schreef hanskraaijjr het volgende:
Op geenstijl zijn ze juist voor de rapper, daar wordt gezegd dat hij zich niet verzet, maar dat doet hij juist wel anders gaan ze hem niet met vijf man aanhouden.
Inderdaad ik was daar dus ook gister en het overgrote deel van de mensen waren ook echt alleen maar domme bimbo's en tokkies.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:13 schreef mstx het volgende:
Als house/hiphop DJ moet je je natuurlijk wel bewijzen tegenover je publiek dat je gangsta bent.![]()
Op zulke feesten zie je ook alleen maar van dat paupervolk rondlopen.
Waar gaat het heen met ons land. Eindelijk reageert de politie correct. Worden er weer kamer vragen over gesteld.quote:GroenLinks vraagt minister om uitleg
Tofik Dibi, Tweede Kamerlid voor GroenLinks, heeft minister Opstelten van Veiligheid en Justitie vragen gesteld over 'het misplaatst machtsvertoon van de politie Eindhoven'. "Ik hoorde er zaterdagnacht al van en bekeek zondag de beelden. Zoveel agenten voor een dj... misschien is dat iets te veel van het goede. Wat mij ook opviel is dat een agente een getuige belemmerde om te filmen", aldus Dibi tegenover Omroep Brabant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |