Nee, klopt, maar dan wordt zelfs de straatnaam vermeld.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Als er in de rest van Helmond wordt geschoten is dat ook helemaal geen nieuws natuurlijk.
Omdat ?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:23 schreef stekelzwijn het volgende:
Een Amsterdamse DJ vertrouwde mij toe dat het tijd werd dat Flexican eens een flinke afstraffing kreeg.
Tuig van de richel.
Ik hoor juist iets heel anders van een andere amsterdamse djquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:45 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Hij hem een irritante eikel vond, a-collegiaal en heetgebakerd.
Ik ken hem alleen maar uit de krant.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:26 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik hoor juist iets heel anders van een andere amsterdamse djDat het een rustige jongen is normaal gesproken, geen herrietrapper.
Meningen
De PvdA die verstandig reageert, ik schrok er van.quote:SP: 'Politie maakte grove fout in kwestie The Flexican'
Enkele Tweede Kamerleden zijn ontzet over de handelswijze van een politieagent inzake het incident met de Amsterdamse dj The Flexican. De agent zou namelijk een omstander die de hardhandige arrestatie van de dj filmde, hebben opgepakt om vervolgens de opnames te wissen. 'Dit is een grove fout waar lering uit moet worden getrokken', beklaagt onder andere de SP zich.
Zaterdag gaf een agent toe de opnames van ooggetuige Ingrid Lukken te hebben gewist. Lukken maakte de opnames tijdens de hardhandige arrestatie van dj The Flexican, maar werd vanwege haar handelingen naar eigen zeggen afgetuigd en vervolgens gearresteerd. Na haar vrijlating kwam ze tot de ontdekking dat de gemaakte opnames van haar telefoon gewist waren. In het AD wordt bericht dat Lukkens advocaat de hulp heeft ingeroepen van het bedrijf Digital Investigation om het filmpje terug te halen. 'Dat gebeurt met speciale, forensische software', aldus de directeur van het bedrijf.
Spijt
De politieagent in kwestie zegt te hebben gehandeld 'onder druk van de omstandigheden'. Hij heeft spijt betuigd voor zijn acties. Toch zijn diverse Kamerleden niet te spreken over het incident. Zo omschrijft VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert de handeling van de agent als 'vreemd' in De Telegraaf. 'De politie is gebaat bij een brandschoon imago, dit klinkt mij allemaal zeer vreemd in de oren'.
'Had nooit mogen gebeuren'
SP-Kamerlid Nine Kooiman laat weten dat 'dit soort dingen nooit meer mogen gebeuren.' De SP noemt de handelswijze van de politie Eindhoven zelfs 'een grove fout'. De PvdA wil niet op de situatie ingaan voordat alle feiten boven tafel zijn. 'We hebben in Rotterdam gezien waar dat toe kan leiden', zegt Kamerlid Attje Kuiken.
Dj The Flexican en rapper Sef kregen na een optreden in Eindhoven onenigheid met enkele politieagenten, wat uitliep op een arrestatie. Bij de arrestatie liep de dj ernstige verwondingen op, waarvoor hij in het ziekenhuis behandeld moest worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |