abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115197593
Als er in de rest van Helmond wordt geschoten is dat ook helemaal geen nieuws natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:18:06 #77
3542 Gia
User under construction
pi_115199711
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Als er in de rest van Helmond wordt geschoten is dat ook helemaal geen nieuws natuurlijk.
Nee, klopt, maar dan wordt zelfs de straatnaam vermeld.

Overigens zit die vent nog steeds vast. En dat zal nog wel effe duren.
pi_115271670
Een Amsterdamse DJ vertrouwde mij toe dat het tijd werd dat Flexican eens een flinke afstraffing kreeg.
Tuig van de richel.
pi_115272637
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:23 schreef stekelzwijn het volgende:
Een Amsterdamse DJ vertrouwde mij toe dat het tijd werd dat Flexican eens een flinke afstraffing kreeg.
Tuig van de richel.
Omdat ?
pi_115273105
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:38 schreef Metaan het volgende:

[..]

Omdat ?
Hij hem een irritante eikel vond, a-collegiaal en heetgebakerd.
pi_115283959
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:45 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Hij hem een irritante eikel vond, a-collegiaal en heetgebakerd.
Ik hoor juist iets heel anders van een andere amsterdamse dj :) Dat het een rustige jongen is normaal gesproken, geen herrietrapper.

Meningen :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_115288853
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:26 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik hoor juist iets heel anders van een andere amsterdamse dj :) Dat het een rustige jongen is normaal gesproken, geen herrietrapper.

Meningen :)
Ik ken hem alleen maar uit de krant. :)
pi_115289605
Wie of wat The Flexican ook voor een DJ is, maakt mij niet uit. Als ik zo die arrestatie terug zie, dan zie ik een compleet politiekorps angstig worden van één persoon en een paar omstanders die filmen.

Die combinatie is het zelfde als dat een postbode voor een hond kan zijn, ze gaan volledig op tilt en misbruiken hun macht omdat ze anders radeloos zijn. Keer op keer zie je weer politiemensen helemaal nerveus worden als ze worden gefilmd. Natuurlijk, ik zou het ook niet prettig vinden als men een camera op mij richt, maar zij hebben dus die publieke functie en daarop moeten ze getraind zijn !

Het lijkt er in de verste verte niet op dat politiemensen in het algemeen om kunnen gaan met publiek en camera-telefoons. En die DJ Flexican kan dus niets goed doen, hij is de pineut en word genomen door 4 agenten. Elke beweging, zelfstandig of als pijnreactie van een klap of greep, word weer harder afgestraft. Kwam een beetje vaag en kamp over dat: Hé jongen, hij stikt, hij stikt... kijk dan.

Maar ik geloof wel dat het veel milder kon als politie eens leerde omgaan met de techniek/media van tegenwoordig. Dan hadden ze veel rustiger deze arrestatie afgehandeld en had arme DJ Flexican nooit zulke harde klappen gehad, terecht of onterecht.
pi_115645743
quote:
SP: 'Politie maakte grove fout in kwestie The Flexican'

Enkele Tweede Kamerleden zijn ontzet over de handelswijze van een politieagent inzake het incident met de Amsterdamse dj The Flexican. De agent zou namelijk een omstander die de hardhandige arrestatie van de dj filmde, hebben opgepakt om vervolgens de opnames te wissen. 'Dit is een grove fout waar lering uit moet worden getrokken', beklaagt onder andere de SP zich.

Zaterdag gaf een agent toe de opnames van ooggetuige Ingrid Lukken te hebben gewist. Lukken maakte de opnames tijdens de hardhandige arrestatie van dj The Flexican, maar werd vanwege haar handelingen naar eigen zeggen afgetuigd en vervolgens gearresteerd. Na haar vrijlating kwam ze tot de ontdekking dat de gemaakte opnames van haar telefoon gewist waren. In het AD wordt bericht dat Lukkens advocaat de hulp heeft ingeroepen van het bedrijf Digital Investigation om het filmpje terug te halen. 'Dat gebeurt met speciale, forensische software', aldus de directeur van het bedrijf.

Spijt
De politieagent in kwestie zegt te hebben gehandeld 'onder druk van de omstandigheden'. Hij heeft spijt betuigd voor zijn acties. Toch zijn diverse Kamerleden niet te spreken over het incident. Zo omschrijft VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert de handeling van de agent als 'vreemd' in De Telegraaf. 'De politie is gebaat bij een brandschoon imago, dit klinkt mij allemaal zeer vreemd in de oren'.

'Had nooit mogen gebeuren'
SP-Kamerlid Nine Kooiman laat weten dat 'dit soort dingen nooit meer mogen gebeuren.' De SP noemt de handelswijze van de politie Eindhoven zelfs 'een grove fout'. De PvdA wil niet op de situatie ingaan voordat alle feiten boven tafel zijn. 'We hebben in Rotterdam gezien waar dat toe kan leiden', zegt Kamerlid Attje Kuiken.

Dj The Flexican en rapper Sef kregen na een optreden in Eindhoven onenigheid met enkele politieagenten, wat uitliep op een arrestatie. Bij de arrestatie liep de dj ernstige verwondingen op, waarvoor hij in het ziekenhuis behandeld moest worden.
De PvdA die verstandig reageert, ik schrok er van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')