mijn eerste les was stoeprandjes oprijden, om zo het gas te leren kennen, en daarna nog ff wat rondjes rijden. En die 60kg is geen probleem, en lengte mag evt ook biet uitmaken, mijn zus heeft hem ook gehaalt en die is 1,57m.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:03 schreef Fruitdrink het volgende:
Ik wil graag beginnen met mijn eerste motorrijles maar wat kan ik allemaal verwachten de eerste keer? Ik heb letterlijk geen ervaring met motors maar ik wil het wel graag leren. Ik heb mijn rijbewijs B al anderhalf jaar maar het liefst wil ik een motor gaan halen. Verkeersinzicht zal ik dus niet al te veel problemen hebben lijkt me. Wel vraag ik me af of ik niet te licht ben voor een motor met mijn 60 kg.
Het lijkt mij een uitdaging om met iets totaal nieuws te beginnen. Hebben jullie misschien tips?
Gewoon doen. Het is net alsof je auto rijdt op een fiets.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:03 schreef Fruitdrink het volgende:
Ik wil graag beginnen met mijn eerste motorrijles maar wat kan ik allemaal verwachten de eerste keer? Ik heb letterlijk geen ervaring met motors maar ik wil het wel graag leren. Ik heb mijn rijbewijs B al anderhalf jaar maar het liefst wil ik een motor gaan halen. Verkeersinzicht zal ik dus niet al te veel problemen hebben lijkt me. Wel vraag ik me af of ik niet te licht ben voor een motor met mijn 60 kg.
Het lijkt mij een uitdaging om met iets totaal nieuws te beginnen. Hebben jullie misschien tips?
Proefles nemen! Zo kom je erachter of je het ook echt leuk vind!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:03 schreef Fruitdrink het volgende:
Ik zag in een of ander motorboek, een V8 4L motor in een fietsframe hangenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:16 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Gewoon doen. Het is net alsof je auto rijdt op een fiets.
Wat voor tips was je naar op zoek? Wij kunnen moeilijk voor jou bepalen of het iets is. Als het je leuk lijkt, neem dan een proefles! Kun je daarna altijd nog bepalen of het wat voor je is en of je het leuk lijkt om er mee verder te gaan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:03 schreef Fruitdrink het volgende:
Nog voordat je geslaagd bent al de vlag uithangen bedoel je?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:54 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ok. Ik ben echt geniaal. Ik ben misschien geen natuurtalentje in het motorrijden, maar slim ben ik wel! En met die slimheid komt: Vooruit kijken, anticiperen en nog voor iets gebeurt erop in spelen.
(...)
Je motorrijbewijs halen in letterlijk een maand, zonder dat je een natuurtalent bent die maar 5-10 lessen nodig heeft in totaal? Ja, het kan blijkbaar!
Wel een beetje zielig voor al die andere lessers die op licht moeten en na hun eerste les volgende week vrijdag dus praktisch geen ruimte meer hebben!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:23 schreef Vinniiee het volgende:
Nice, dat is echt werkelijk een geniale actie
Inderdaad wel een beetje zielig en asociaal, maar als hun ook zo geniaal waren geweest hadden ze precies hetzelfde kunnen doenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:28 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wel een beetje zielig voor al die andere lessers die op licht moeten en na hun eerste les volgende week vrijdag dus praktisch geen ruimte meer hebben!![]()
Klein beetje asociaal? Ja. Voel ik me schuldig erover? Nee.
Da's waar, maar zelfs dan.. het voor elkaar te krijgen om nog zo veel lessen te plannen in zo'n korte tijd is wel een prestatie op zich.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:28 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Nog voordat je geslaagd bent al de vlag uithangen bedoel je?
Nou zal ik wel een ouwe zuurpruim zijn, maarre.. één klein detail: je moet het nog wel even waarmaken
Wel knap als het lukt
Jep, je moet een nieuw rijbewijs aanvragen en een nieuw rijbewijs kopen ook. Dan moet je idd je oude inleveren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:29 schreef 1517 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met het rijbewijs zelf als je al een auto rijbewijs hebt?
Moet je je oude dan inleveren of krijg je gewoon een rijbewijs?
Ik ben namelijk mijn rijbewijs al 3 jaar kwijt
Ik heb zelf jaren terug inderdaad ook zoveel mogelijk lessen in korte tijd gepland, meestal 2x 2 uur in de week. Heb er in totaal 5 weken over gedaan, incl. afrijden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Da's waar, maar zelfs dan.. het voor elkaar te krijgen om nog zo veel lessen te plannen in zo'n korte tijd is wel een prestatie op zich.
Hoewel ik er nog helemaal niet over na wil denken, is er best een kans dat ik zak. Bij auto bleek namelijk dat ik hele erge faalangst heb voor rijexamens. Het is nu wat minder, naarmate ik meer examens heb gedaan (3x op moeten gaan voor auto bijvoorbeeld, terwijl ik bij de eerste al ruim op examenniveau zat) hoe minder het wordt, maar het is nog steeds niet over.
Naja, grote kans dat zij gewoon minder lessen nodig hebben en daardoor eerder examen kunnen doen. Dat is dan maar gewoon zo, jammer voor mij dat ik het gewoon wat minder snel oppak. Het is ook meer van: het was mijn bedoeling om echt zo'n marathon te houden, juist omdat het anders veel te lang ging duren omdat ik meer lessen dan gemiddeld nodig heb. Er waren meer mensen die dat ook wilde doen, maar of die dat nu nog voor elkaar krijgen, dat is maar de vraag.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:36 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik heb zelf jaren terug inderdaad ook zoveel mogelijk lessen in korte tijd gepland, meestal 2x 2 uur in de week. Heb er in totaal 5 weken over gedaan, incl. afrijden.
Maargoed, ik moest lachen om je enthousiasme in ieder geval.. Nu maar hopen dat je inderdaad slaagt, het zou wel heel lullig zijn als jij met je geniale idee straks herexamen moet doen terwijl die anderen, die jij nu zo uitlacht, al lekker aan het toeren zijn
Probeer ik ook, maar het blijft moeilijk.. ik denk dat het sowieso 'makkelijker' wordt omdat je de instructeur niet kunt zien.. en de instructeur ook niet bij je in de buurt zit (zo voelt het niet tenminste, zoals bij autorijden).quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:37 schreef JK1982 het volgende:
Overigens, de beste tip die ik je kan geven is: zie het niet als een examen, maar gewoon als weer een lekker stukje motorrijden. Dan zit je hopelijk wat minder gespannen op de motor..
KOPEN!? Voor die extra regel moet je een nieuwe kopen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:32 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Jep, je moet een nieuw rijbewijs aanvragen en een nieuw rijbewijs kopen ook. Dan moet je idd je oude inleveren.
Ja. Bijschrijving van een nieuwe categorie is een compleet nieuw rijbewijs aanvragen, dus je moet ook een nieuw pasje kopen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:41 schreef 1517 het volgende:
[..]
KOPEN!? Voor die extra regel moet je een nieuwe kopen?
Iets met 'vel van de beer verkopen voordat ie geschoten is' enzoquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 09:54 schreef Lilliesleaf het volgende:
Je motorrijbewijs halen in letterlijk een maand, zonder dat je een natuurtalent bent die maar 5-10 lessen nodig heeft in totaal? Ja, het kan blijkbaar!
Volgens mij heb je de eerste zin niet gelezen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Iets met 'vel van de beer verkopen voordat ie geschoten is' enzo
Lijkt me duidelijk dat ze het dus wel in één keer haalt, anders zou ze niet geniaal zijn hè.quote:
Och ja, natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:51 schreef mstx het volgende:
Lijkt me duidelijk dat ze het dus wel in één keer haalt, anders zou ze niet geniaal zijn hè.
Dit, lijkt me vrij logisch. Sowieso moet je een nieuw rijbewijs aanvragen & kopen omdat je hem kwijt bentquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:42 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja. Bijschrijving van een nieuwe categorie is een compleet nieuw rijbewijs aanvragen, dus je moet ook een nieuw pasje kopen.
En niet alleen voor de nieuwe regeling. In het algemeen. Als je bijvoorbeeld E achter B gaat halen moet het ook. (Lijkt me)
Belachelijk dat je iets moet kopen wat in eigendom blijft van de staat!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:54 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dit, lijkt me vrij logisch. Sowieso moet je een nieuw rijbewijs aanvragen & kopen omdat je hem kwijt bentEn ik denk dat een nieuw rijbewijs goedkoper is als een boete voor het niet kunnen tonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |