Dat is niet helemaal wat ik bedoeldequote:Op maandag 30 juli 2012 00:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is weer een andere domme vraag: Waarom hoef je je als sportverslaggever niet voor te bereiden? Het is net zo goed een vak als dat ieder mens doet.
Er zijn heel veel verschillende regels. Ik zal er een aantal op een rijtje zetten.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:44 schreef Awesome_ het volgende:
![]()
Bedankt beiden.
Nog eentje;
Mag elk land minimaal een x aantal sporters sturen, of moet elke sporter voldoen aan èèn en hetzelfde limiet?
Zag bepaalde landen waarbij ik dacht dat ze de lokale chief van de stam, die toevallig 2gazelles in een week had gespeerd, een ticket voor bv speerwerpen gaven, ongeacht z'n niveau.
Enlighten me
Wat hij zegtquote:Op maandag 30 juli 2012 00:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er zijn heel veel verschillende regels. Ik zal er een aantal op een rijtje zetten.
Allereerst heb je de internationale limieten. Eigenlijk moet iedereen daar aan voldoen.
Daarnaast heb je eventueel nog aanvullende eisen van de eigen NOC's zelf. Zo zijn de eisen van NOC*NSF strenger dan die van het IOC.
Aangezien het IOC vindt dat de spelen voor iedereen toegankelijk moeten zijn en ze graag willen dat in bepaalde gebieden van de wereld sport een boost krijgt, zijn er wat uitzonderingen.
Zo willen ze graag bij alle sporten deelnemers van elk continent hebben. Daarvoor gelden dan vaak mildere limieten.
Als uitvergroting van die regel krijgen deelnemers uit kleine en arme sportlanden nog weleens wild cards om deel te nemen aan de Spelen. Zie bijvoorbeeld de roeier die net drie maanden is gaan roeien. Dit doen ze overigens bijna alleen maar op de kortere onderdelen. Zoals de 100 m sprint atletiek, 100 m vrije slag zwemmen en de skiff bij het roeien (en nog wat andere onderdelen).
Er zijn nog wel meer eisen en regels, maar dan wordt het mogelijk te gedetailleerd.
je vraag is al eens beantwoord, maar we doen het gewoon nog een keerquote:Op maandag 30 juli 2012 00:48 schreef Rickazio het volgende:
Waarom stelde we oranje(voetbal) niet gewoon op? Amerika selecteert wel hun beste basketballers
Kijk jij wel naar de NOSquote:Op maandag 30 juli 2012 00:50 schreef Poeke het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal wat ik bedoeldeZe bereiden zich vaak zeer goed voor. Weten alle details van alle renners, achtergronden etc etc. Maar in dit geval was 4,5 uur volpraten gewoon teveel. Op een gegeven moment heb je niks meer te vertellen en dan komt het non-commentaar
Hoezo, niet voorbereiden?quote:Op maandag 30 juli 2012 00:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is weer een andere domme vraag: Waarom hoef je je als sportverslaggever niet voor te bereiden? Het is net zo goed een vak als dat ieder mens doet.
Je mag maar een aantal spelers in het team hebben die ouder zijn dan 21 (3 meen ik). Dus je kunt niet de beste opstellen. Daarnaast is het eigenlijk qua voorbereiding en dergelijke niet goed te combineren als je al een zwaar seizoen hebt gehad. Eigenlijk zouden ze de WK's en EK's in oneven landen moeten doen. Dan zou je iig met de sterkste spelers aantreden mits de regels worden aangepast.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:48 schreef Rickazio het volgende:
Waarom stelde we oranje(voetbal) niet gewoon op? Amerika selecteert wel hun beste basketballers
De commentatoren van de kleinere sporten doen dat zeker wel. Maar om even een voorbeeld te geven Herbert Dijkstra weet nog niet eens wie er dit jaar de Ronde van het Baskenland heeft gereden. Zet bepaalde renners als matig neer, terwijl ze al goede uitslagen heeft gereden. Dat weet hij dan niet, omdat hij zich nauwelijks voorbereid.quote:
Nee, voetbal moet gewoon niet op de OS aanwezig zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:53 schreef jakees het volgende:
[..]
Je mag maar een aantal spelers in het team hebben die ouder zijn dan 23 (3 meen ik). Dus je kunt niet de beste opstellen. Daarnaast is het eigenlijk qua voorbereiding en dergelijke niet goed te combineren als je al een zwaar seizoen hebt gehad. Eigenlijk zouden ze de WK's en EK's in oneven landen moeten doen. Dan zou je iig met de sterkste spelers aantreden mits de regels worden aangepast.
oké, bedankt voor de toelichting.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:53 schreef jakees het volgende:
[..]
Je mag maar een aantal spelers in het team hebben die ouder zijn dan 23 (3 meen ik). Dus je kunt niet de beste opstellen. Daarnaast is het eigenlijk qua voorbereiding en dergelijke niet goed te combineren als je al een zwaar seizoen hebt gehad. Eigenlijk zouden ze de WK's en EK's in oneven landen moeten doen. Dan zou je iig met de sterkste spelers aantreden mits de regels worden aangepast.
Volgens mij is dat behoorlijk overdreven.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
De commentatoren van de kleinere sporten doen dat zeker wel. Maar om even een voorbeeld te geven Herbert Dijkstra weet nog niet eens wie er dit jaar de Ronde van het Baskenland heeft gereden. Zet bepaalde renners als matig neer, terwijl ze al goede uitslagen heeft gereden. Dat weet hij dan niet, omdat hij zich nauwelijks voorbereid.
Sporten kunnen ook prestige krijgen. Zie basketbal. Ik vind dat op de OS de beste spelers moeten staan en daarom vind ik voetbal op de OS niet leuk. Kijk niet eens de finale terwijl voetbal mijn passie is (kijk heel veel, doe het al 25 jaar 3x per week en werk zelfs in de voetballerij).quote:Op maandag 30 juli 2012 00:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, voetbal moet gewoon niet op de OS aanwezig zijn.
Het heeft volgens mij al sinds de oprichting van het WK geen prestige, en als je bijna elk jaar een groot toernooi hebt wordt het prestige daarvan ook veel minder.
Bij de mannen zouden ze het moeten schrappen ja. Het honkbal is ook verdwenen omdat de profs niet meededen. Aangezien dat ook niet haalbaar is, snap ik het wel, ook al is het mijn sport.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, voetbal moet gewoon niet op de OS aanwezig zijn.
Het heeft volgens mij al sinds de oprichting van het WK geen prestige, en als je bijna elk jaar een groot toernooi hebt wordt het prestige daarvan ook veel minder.
Ik hoor hem al jaren commentaar geven en het is natuurlijk bizar dat ik in mijn vrije tijd veel meer basiskennis heb dan hem, terwijl het zijn vak is. En zoveel tijd om wielrennen te kijken heb ik nog niet eens. Er zijn er genoeg hier op dit forum die veel meer verstand van wielrennen hebben.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij is dat behoorlijk overdreven.
Ik ken hem niet persoonlijk overigens, dus ik weet eigenlijk helemaal niet hoe hij zich voorbereidt voor wedstrijden
Vind ik ook. Hoewel ik het boksen nog een rangeval vind.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:56 schreef jakees het volgende:
[..]
Sporten kunnen ook prestige krijgen. Zie basketbal. Ik vind dat op de OS de beste spelers moeten staan.
Wat vind je dan van mannen-wielrennen en tennis? We hebben net verschillende toernooien er op zitten zoals de Tour en Wimbeldon en dan moeten die mannen/vrouwen nu weer een opwachting maken. Ook cancelen?quote:Op maandag 30 juli 2012 00:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij de mannen zouden ze het moeten schrappen ja. Het honkbal is ook verdwenen omdat de profs niet meededen. Aangezien dat ook niet haalbaar is, snap ik het wel, ook al is het mijn sport.
Het IOC zou moeten eisen dat bij voetbal ook de beste spelers komen. Zo niet dat het anders geschrapt wordt. Maar ze zijn daar te schijterig voor, omdat het zo'n grote sport is.
Waarom cancelen. De beste sporters van die twee sporten staan toch gewoon op de Spelen? Blessures daargelaten.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:59 schreef Poeke het volgende:
[..]
Wat vind je dan van mannen-wielrennen en tennis? We hebben net verschillende toernooien er op zitten zoals de Tour en Wimbeldon en dan moeten die mannen nu weer een opwachting maken. Ook cancelen?
De FIFA houd het ook tegen, dat er op het hoogste niveau gevoetbald wordt op de OSquote:
Ik snap je vergelijking niet helemaal. Bij wielrennen en tennis komen de besten gewoon. Ik moet wel zeggen dat ik tennis ook niet heel interessant vind op de spelen.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:59 schreef Poeke het volgende:
[..]
Wat vind je dan van mannen-wielrennen en tennis? We hebben net verschillende toernooien er op zitten zoals de Tour en Wimbeldon en dan moeten die mannen/vrouwen nu weer een opwachting maken. Ook cancelen?
Nja dan zou de vergelijking ook meet CL en OS zijn. Want de NBA is een competitie geen toernooi.quote:Op maandag 30 juli 2012 01:04 schreef Rickazio het volgende:
[..]
De FIFA houd het ook tegen, dat er op het hoogste niveau gevoetbald wordt op de OS
bij het basketbal heb je dat opmerkelijk genoeg niet, dat zijn nog beter verdienende spelers dan onze Robbens, Sneijders en Vd Vaarts
Bij dat laatste sluit ik me ook wel. Terwijl ik gek genoeg het wielrennen op de Spelen juist wel leuk vind. Nou ja eigenlijk alleen de laatste twee edities. Want Athene was echt een aanfluiting op de weg.quote:Op maandag 30 juli 2012 01:06 schreef jakees het volgende:
[..]
Ik snap je vergelijking niet helemaal. Bij wielrennen en tennis komen de besten gewoon. Ik moet wel zeggen dat ik tennis ook niet heel interessant vind op de spelen.
Ik bedoel meer dat de echte wedstrijden al gereden zijn voor de OS. Waarom nog een keer dezelfde mensen laten opdraven om hun kunstje te doen terwijl we een week ervoor er al van genoten hebben? Zelfde geld voor tennis.quote:Op maandag 30 juli 2012 01:06 schreef jakees het volgende:
[..]
Ik snap je vergelijking niet helemaal. Bij wielrennen en tennis komen de besten gewoon. Ik moet wel zeggen dat ik tennis ook niet heel interessant vind op de spelen.
Als het voetbal op de OS ooit dezelfde prestige moet krijgen als het WK dan zal of de OS of het EK moeten worden verplaatst en daarom ook deWK of de Os en dat zie ik eigenlijk niet gebeuren.quote:Op maandag 30 juli 2012 01:04 schreef Rickazio het volgende:
[..]
De FIFA houd het ook tegen, dat er op het hoogste niveau gevoetbald wordt op de OS
bij het basketbal heb je dat opmerkelijk genoeg niet, dat zijn nog beter verdienende spelers dan onze Robbens, Sneijders en Vd Vaarts
De Tour is geen eendagskoers, dus is het helemaal geen kwestie van hetzelfde kunstje. Het zou wat anders zijn als de OS net na het WK op de weg zou zijn of na de klassiekers.quote:Op maandag 30 juli 2012 01:08 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat de echte wedstrijden al gereden zijn voor de OS. Waarom nog een keer dezelfde mensen laten opdraven om hun kunstje te doen terwijl we een week ervoor er al van genoten hebben? Zelfde geld voor tennis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |