Juist. Je mag de nieuwe vraag stellenquote:
Wist niet eens dat ze gevoetbald hebben. Wat was de uitslag ?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:06 schreef Socios het volgende:
Wat was de enige wissel die Ajax deed in de wedstrijd Southampton FC - AFC Ajax afgelopen middag?
De uitslag was 0-1 (goal Özbiliz in tweede helft)quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:08 schreef tong80 het volgende:
Wist niet eens dat ze gevoetbald hebben. Wat was de uitslag ?
Klopt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik dacht 1 keer. 3-1 nederlaag tegen GVAV
Michel Valke ?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:13 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Welke ex-speler van Sparta en PSV had maar een nier?
Een West-Duitser, een Joegoslaaf en een Nederlander.quote:
De laatste heb je fout. Veldspeler uit een latere periode.quote:
Die was linksachter. Deze speelde ook op het WK-78 en was erg snel.quote:
Roem is dus echt vergankelijk. Deze speler stond bekend om zijn humor. Beetje de Mario Been of Rene van der Gijp uit de jaren 70. Speelde drie EC-1 finales met Ajax. Twee WK-finales met het Nederlands elftal. Geen kleine jongen dus.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik weet het niet. Pure gok: Barry Hulshoff?
*KICK*quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:01 schreef tong80 het volgende:
Wie was de eerste europees voetballer van het jaar ? Brit
Hoe vaak was een Nederlander europees voetballer van het jaar ? Drie verschillende spelers
Wie was de eerste niet-europeaan die voetballer van het jaar werd ? Afrikaan
Wie is de enige doelman die europees voetballer van het jaar werd ? Jaren 60
Wie is de enige Italiaan die voetballer van het jaar werd ? AC Milan
In 1994 was Romario de beste speler. Maar wie werd er voetballer van het jaar ? Barcelona
*UP*quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:01 schreef tong80 het volgende:
Wie was de eerste europees voetballer van het jaar ? S.....M.....
Hoe vaak was een Nederlander europees voetballer van het jaar ?
Wie was de eerste niet-europeaan die voetballer van het jaar werd ? G.....W.....
Wie is de enige doelman die europees voetballer van het jaar werd ? L.....Y.....
Wie is de enige Italiaan die voetballer van het jaar werd ? G.....R.....
In 1994 was Romario de beste speler. Maar wie werd er voetballer van het jaar ? R.....S.....
Goed.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:44 schreef arie_bc het volgende:
Hoe vaak was een Nederlander europees voetballer van het jaar ? van Basten, Cruijff, Gullit, geen idee of er nog meer zijn en hoe vaak deze het zijn geworden. Ik gok op 8? Bijna goed.
Wie was de eerste niet-europeaan die voetballer van het jaar werd ? George Weah Goed.
Wie is de enige doelman die europees voetballer van het jaar werd ? Yashin? Goed.
Nu de Engelse legende nog.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:52 schreef arie_bc het volgende:
7 maal?
Stoichkov?
Alleen de eerste europees voetballer van het jaar geen idee :S
Het was een rechtsbuiten. Speelde tot zijn 53ste betaald voetbal. Sir St...Ma....quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:12 schreef arie_bc het volgende:
Uit die tijd ken ik alleen wat namen van Real Madrid
Puskas, di Stefano, Gento, Santa Maria, Koppa, Gordillo, Hugo Sanchez, Camacho, Butraqueno, Juanito, Salinas, Michel ?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:23 schreef arie_bc het volgende:
Als het goed is de vraag:
Real Madrid kende twee periodes waar hun team de Galacticos werden/worden genoemd.
In beide periode werden er 7 spelers aangewezen als de 'Galacticos".
Noem deze 14 spelers
Voor mij dus moeilijker.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:22 schreef arie_bc het volgende:
Uit de eerste galacticos nu 6 goed, tweede galacticos is makkelijker want die is nu
Is zo stom alsof ik niet op de naamk van Cruijff kom. Ik mis nog een grootheid. iddquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:25 schreef arie_bc het volgende:
De zevende van de eerste periode is pas recent gestopt trouwens
Je kijkt helemaal geen voetbal meer?quote:
Is het Zarraga ? Die is recent overleden. Mar heb ik geen topic over geopend geloof ik.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:51 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Je kijkt helemaal geen voetbal meer?
En de zevende van het eerste rijtje heb je vorige week nog een topic over geopend
Jawel ik volg alles nog. Maar bepaalde opstellingen ken ik uit m'n hoofd. Brazilie 70 Ajax 70 en 90 Duitsland 70 etcquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:51 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Je kijkt helemaal geen voetbal meer?
Correct, nu de zeven galacticos sterren van het huidige real nogquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:21 schreef tong80 het volgende:
Shit Roberto Carlos ik zat aan de jaren 50 te denken. Begreep je verkeerd.
Laat ik aan anderen overquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:24 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Correct, nu de zeven galacticos sterren van het huidige real nog
Ik weet het niet. Ik weet wel dat ie zijn beste vriend bedonderde, Ron Witgche, en Frank de Boer hem betrapte. De Boer stond heel zijn leven op een camping en was met alle kaartspellen opgegroeid. Boerenslimquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:42 schreef Sloggi het volgende:
Vraag tussendoor, een waarvan ik het antwoord zelf niet weet:
Op welke manier speelde John de Wolf vals tijdens het klaverjassen bij het Nederlands Elftal begin jaren '90?
Ik kan het nergens vinden en wil het weten.
Uk wist dat het om duizenden guldens ging. Staat er ook iets over het WK-94 en waarom uit de selectie ging in Amerika ?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:59 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb het in een boekje met nutteloze voetbalfeitjes gelezen; Ronald de Boer en Regi Blinker waren er ook bij betrokken, en het zou om 15.000 euro gaan. Maar ik ben dus wel benieuwd hoe hij de boel precies probeerde te besodemieteren...
Niemand ?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:40 schreef tong80 het volgende:
Wat is dit voor een lijst ?
1 Johnny Rep
2 Dennis Bergkamp
3 Rob Rensenbrink
4 Wesley Sneijder
5 Johan Neeskens
6 Johan Cruijff
7 Arjen Robben
8 Ernie Brandts
9 Patrick Kluivert
10 Ronald de Boer
Niet expliciet, maar zoals het er staat lijkt het erop alsof het hier mee te maken had.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Uk wist dat het om duizenden guldens ging. Staat er ook iets over het WK-94 en waarom uit de selectie ging in Amerika ?
Ja de officiële mededeling was blessure. Maar de officieuze is het kaarten. Zal moeilijk iet5s over te vinden zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:10 schreef Sloggi het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)r-geen-WK-meer.dhtml
Geblesseerd dus (dat is in ieder geval de officiële lezing).
Ze hebben allemaal ooit met rugnummer 10 gespeeld?quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:22 schreef tong80 het volgende:
En kijk eens naar mijn vraag.
Welk rijtje is dit ?
Nee iets veel belangijkers. Ze staan op de juiste volgorde.quote:Op maandag 6 augustus 2012 06:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal ooit met rugnummer 10 gespeeld?
Aantal assists in Oranje?quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee iets veel belangijkers. Ze staan op de juiste volgorde.
Warmer. Het ligt veel meer voor de hand. Alleen Brandts is een beetje een vreemde eend in de bijt.quote:
Veel simpeler.quote:
Je bent wel warm.quote:
Op WK's iddquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:59 schreef BusterPosey het volgende:
Aantal gescoorde interlandgoals op eindtoernooien (EK/WK)?
Hint #1: Hij leeft niet meer.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:12 schreef BusterPosey het volgende:
Welke voetballer hoort bij dit rijtje?
Excelsior
De Graafschap
VVV
Roda JC
Go Ahead Eagles
Portsmouth
West Ham United
West Bromwich Albion
Crystal Palace
Southend United
Omiya Ardija
Jeroen Broere ?quote:
quote:
Niemand ?quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:35 schreef tong80 het volgende:
Welk leed overkwam Jeroen Broere een paar jaar voor zijn overlijden in Japan ?
Gebroken been? Geen ideequote:Op maandag 6 augustus 2012 21:35 schreef tong80 het volgende:
Welk leed overkwam Jeroen Broere een paar jaar voor zijn overlijden in Japan ?
Het gebeurde tijdens een vechtpartij in een café met Japanse mafialeden.quote:
Correctquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:09 schreef BusterPosey het volgende:
Hij verloor een oog tijdens een vechtpartij.
(En volgens mij overleed hij na een auto-ongeluk...)
In dat geval mag je zelf een boeiende vraag stellen, aangezien ik vanavond en morgenochtend waarschijnlijk niet veel online ben.quote:
Health City?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:52 schreef BusterPosey het volgende:
Wat is de naam van de hoofdsponsor van FC Utrecht voor het komende seizoen?
Tuurlijkquote:
Zwitserland....Young Boys ?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:34 schreef BusterPosey het volgende:
In welk land beëindigde Neeskens zijn actieve voetbalcarriëre? Bonuspunt als je ook de club weet...
FC Trein?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:13 schreef BusterPosey het volgende:
Zwitserland is correct. Helaas geen bonuspunt, de club was FC Zug.
West Duitsland was het thuisland. Die spelen geen voorronde.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:04 schreef BusterPosey het volgende:
Door Duitsland? Die het WK daarna wonnen...?
Ze presteerden goed op dat WK.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:22 schreef BusterPosey het volgende:
Ach ja, natuurlijk![]()
Die valt in de categorie wilde gok, zonder even na te denken...
Juist.quote:
Bergkamp ?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie scoorde het eerste doelpunt op het EK van 1992?
Ik bedoel in het algemeen, niet het eerste doelpunt van Nederland.quote:
Geen idee. 20 jaar geleden maar vooral niet iets om te onthouden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bedoel in het algemeen, niet het eerste doelpunt van Nederland.
Denk aan wie er het eerst speelt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geen idee. 20 jaar geleden maar vooral niet iets om te onthouden.
Daarom dacht ik aan Nederland.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Denk aan wie er het eerst speelt.
Tomas Brolin.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie scoorde het eerste doelpunt op het EK van 1992?
Wel meer in de richting dit.quote:
Nee.quote:
"quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee.
Extra tip: Hij speelde voor Kaiserslautern en mocht ruiken aan Sunderland
JE, verdediger.quote:
Ervikquote:
Nee.quote:
Nu misschien weer wel?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee.
Hij is toch te lastig, zelfs met clublijstjes.
Jan Eriksson
En nu heb ik geen zin om een nieuwe vraag te stellen.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:34 schreef tong80 het volgende:
Noem hun opmerkelijke WK-(finale) feiten.
Jan Jongbloed. Finale Kleding
Jairzinho. Toernooi Doelpunten
Johan Cruijff. Finale Rust
Ruud Krol en Ernie Brandts. Toernooi Doelpunten
Geoff Hurst. Finale Doelpunten
Scheidsrechter Arie van Gemert. Toernooi Kleding
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:34 schreef tong80 het volgende:
Jan Jongbloed. Finale Hij droeg iets niet
Jairzinho. Toernooi iedere wedstrijd
Johan Cruijff. Finale hij kreeg iets
Ruud Krol en Ernie Brandts. Toernooi voor en tegen
Geoff Hurst. Finale Meer dan één
Scheidsrechter Arie van Gemert. Toernooi Kleur
Antwoorden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:34 schreef tong80 het volgende:
Jan Jongbloed. Finale Hij keepte WK-Finale 74 zonder handschoenen.
Jairzinho. Toernooi Hij scoorde iedere wedstrijd op het WK-70.
Johan Cruijff. Finale Hij kreeg geel in de rust van de WK-74 Finale.
Ruud Krol en Ernie Brandts. Toernooi Scoorden op het WK-74 in eigen doel en in het doel van de tegenstander.
Geoff Hurst. Finale Scoorde een hatttrick in de WK-66 Finale.
Scheidsrechter Arie van Gemert. Toernooi De eerste scheidsrechter die niet in grijs of zwart floot. Was WK-74
Jeugd van Ajax ?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:47 schreef debeterebob het volgende:
Waar speelt het broertje van Luciano Narsingh?
Dan pas ik. Heb geen idee. Ken heel die gast niet.quote:
Speelde van het weekend nogquote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan pas ik. Heb geen idee. Ken heel die gast niet.
Piet Fransen ?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:14 schreef Rickazio het volgende:
************* (5 juli 1936, Groningen) is een voormalig Nederlands profvoetballer. Hij begon zijn voetballoopbaan bij Velocitas uit Groningen.
Zoals Coen Moulijn de bijnaam Mister Feyenoord en Sjaak Swart de bijnaam Mister Ajax dragen, geldt voor
************* ditzelfde in het geval van FC Groningen. In zijn carrière kwam hij achtereenvolgens uit voor GVAV, Feyenoord, FC Groningen, ACV en Gronitas. Hij kwam zes keer uit voor Oranje en speelde met Feyenoord in de Europacup I tegen onder meer Real Madrid. Naast zijn voetbalcarrière was hij melkboer in de Groningse wijken Laanhuizen, Oosterparkwijk en in Helpman.
Klopt, bij WVV.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Begonnen bij Windschoten en bij Ajax gespeeld.
Wat zijn dit voor vragen Tong? Ik ken alleen Theo Koomen...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:31 schreef tong80 het volgende:
De overeenkomst tussen Tommie Krommendijk, Deyna, Kipiani, Tonnie van Leeuwen en Theo Koomen.
Vrijwel allemaal grote namen. Google maar eensquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:38 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor vragen Tong? Ik ken alleen Theo Koomen...
Juist.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Allemaal omgekomen bij een auto ongeluk dan?
Edu Nandlal, Sigi Lens en Rajiv de Haan ?quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Welke drie voetballers overleefden de SLM-ramp?
Ruben Kogeldans, Jerry Haatrecht etc. Vanenburg kon niet en Menzo zou een vliegtuig later nemen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:23 schreef Romanus het volgende:
Deze namen zijn voor mij stuk voor stuk onbekend
Zal vast van voor mijn tijd zijn
Nottingham Forestquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:52 schreef tong80 het volgende:
Welke club won vaker de EC-1 dan het landskampioenschap ?
Juist.quote:
Roy en Thijssen ?quote:
Was in het begin wel. Nou ja begin ? We zijn al 12 jaar aan het kwissen.quote:
Waar wil je een vraag over ?quote:
Tien jaar alweerquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was in het begin wel. Nou ja begin ? We zijn al 12 jaar aan het kwissen.
Soms valt ie stil en opent na een tijdje iemand een nieuw topic.
Vaak haken ze zelf weer af.
Ben zo'n beetje de constante factor.
Sandman ook trouwens. Maar die is dan ook al lang Fokker.
Haha, ja dan is het wat lastiger, desondanks ben ik wel voor een herintrede van het scorebord.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was in het begin wel. Nou ja begin ? We zijn al 12 jaar aan het kwissen.
Soms valt ie stil en opent na een tijdje iemand een nieuw topic.
Vaak haken ze zelf weer af.
Ben zo'n beetje de constante factor.
Sandman ook trouwens. Maar die is dan ook al lang Fokker.
De grote Johan Cruijff-quiz waarbij het antwoord op elke vraag Johan Cruijff is bijvoorbeeldquote:
Terwijl we toen moesten vechten om het VBL-Forum te krijgen. Danny zou het even aanzien. Werd het niks moest voetbal weer in het SportForum.quote:
In welke jaren werd Johan Cruijff Europees-voetballer van het jaar ?quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:28 schreef DeParo het volgende:
De grote Johan Cruijff-quiz waarbij het antwoord op elke vraag Johan Cruijff is bijvoorbeeld![]()
.
Dan beantwoord je degene die je denkt te weten.. Dat is ook de bedoeling.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:47 schreef Doosopwielen het volgende:
[..]
ik weet een paar vragen mar niet allemaal
quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Met wie nam Cruijff de befaamde strafschop in tweeën ?
Welke Nederlandse voetballer uit de jaren 50 was het grote voorbeeld voor Cruijff ?
Gokje: Van Hanegem en Abe Lenstra
Goedquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:09 schreef Doosopwielen het volgende:
In welke jaren werd Johan Cruijff Europees-voetballer van het jaar ?1971, 1973, 1974
Bij welke andere Spaanse club buiten Barcelona speelde Cruijff ? Levante
Voor welke Amerikaanse club speelde Cruijff ? Los Angeles Aztecs Washington diplomatics ofzo
Wat was de uitslag van Cruijff's afscheidswedstrijd Ajax-Bayern München ? 0-8
Goedquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:20 schreef Karina het volgende:
Welke voetballer kon volgens Cruijff nooit aanvoerder worden vanwegen zijn piepstem ?-Gerald Vanenburg
Met wie nam Cruijff de befaamde strafschop in tweeën ? - Jesper Olsen
Welk nichtje van Cruijff is de laatste tijd veel in het nieuws ? - Estelle
Hoe heet de wijk in Amsterdam waar Cruijff werd geboren en opgroeide ? - Betondorp
Juistquote:
Die bestonden nog nietquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:10 schreef Romanus het volgende:
Wel vreemd eigenlijk, in al die jaren daarvoor is er nooit een rode kaart gegeven aan een speler in het Nederlands elftal?
Rode en gele kaarten kwamen er pas in 1974. Maar er werden natuurlijk wel spelers uitgestuurd en gewaarschuwd. Maar wel vreemd idd dat het 70 jaar duurde voor de eerste international er werd uitgestuurd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:10 schreef Romanus het volgende:
Wel vreemd eigenlijk, in al die jaren daarvoor is er nooit een rode kaart gegeven aan een speler in het Nederlands elftal?
Stel maar een nieuwe vraagquote:
En mijn puntjes lieve Tong?quote:
Zet ze maar op de I. We doen niet aan punten. Leidt tot niks.quote:
Edwin van der Sar, Sonny Silooy, Danny Blind, Frank de Boer, Winston Bogarde, Ronald de Boer, Finidi George, Edgar Davids, Nwankwo Kanu, Jari Litmanen, Kiki Musampa ?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:57 schreef FireFox1 het volgende:
Wat was de basiself van Ajax in de CL-finale van '96 tegen Juventus?
Nicequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Edwin van der Sar, Sonny Silooy, Danny Blind, Frank de Boer, Winston Bogarde, Ronald de Boer, Finidi George, Edgar Davids, Nwankwo Kanu, Jari Litmanen, Kiki Musampa ?
Waar ? Welke competitie ?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:49 schreef Romanus het volgende:
Welk team was het langste ongeslagen en hoeveel wedstrijden achter elkaar waren ze dat?
(als mijn bron klopt tenminste)
Serie A (Italië)quote:
Dus ik had het goed ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:42 schreef Romanus het volgende:
Volgende keer toch maar beter mijn bronnen checken voor ik een vraag stel![]()
Nee, er is nog een team dat langer ongeslagen wasquote:
Geeft niet, stel maar gewoon een nieuwe vraagquote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:24 schreef Romanus het volgende:
[..]
Nee, er is nog een team dat langer ongeslagen was
Overigens kende ik het team nog niet, uit Afrika dus
Welk land ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:24 schreef Romanus het volgende:
[..]
Nee, er is nog een team dat langer ongeslagen was
Overigens kende ik het team nog niet, uit Afrika dus
Het moest natuurlijk een dictatoriaal land zijn met een president die de uitslagen bepaald. Daardoor kwam ik bij Steaua Boekarest terecht. Maar bij Ivoorkust gaat er geen lampje branden qua club.quote:
quote:ASEC holds the world record for unbeaten league games, racking up 108 games without loss between 1989 and 1994 before they were eventually beaten; four more than the unbeaten run of Steaua Bucureşti in the late 1980s
Drie goed.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:43 schreef Jodocus1 het volgende:
1. Elinkwijk
3. Wim Kieft
4. FC Groningen
Ja die was slecht genomen. Het vreemde is dat we toen beter voetbalden dan in 88.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:47 schreef Jodocus1 het volgende:
Van die penalty in 1992 slaap ik nog slecht hoor! :-)
Nee.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:32 schreef Romanus het volgende:
Die keeper was toch die Rus, Dazajev of iets dergelijks? Die er nu oud en ziek uitziet?
Dat was die andere goal. In die finale.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:32 schreef Romanus het volgende:
Die keeper was toch die Rus, Dazajev of iets dergelijks? Die er nu oud en ziek uitziet?
Warmquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:54 schreef Jodocus1 het volgende:
Kan niet wachten tot de antwoorden bekend worden. Ben heel nieuwsgierig welke penalty het was.
8. 1989, 1990 en 1992 ?
Juistquote:
Ik zoek een Nederlander.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:32 schreef Romanus het volgende:
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:31 schreef tong80 het volgende:
Tegen welke club scoorde van Basten vier keer voor AC Milan in de Champions-league ? Zweden.
Wie was de doelman bij de beroemde omhaal-goal van van Basten ? FC Den Bosch
In welke jaren werd van Basten europees voetballer van het jaar ? 89 en 92 zijn al geraden. Vreemd dat de derde nog niet is genoemd.
Welke buitenlandse trainer noemde van Basten altijd van Batsen ? Belg.
Die was toen nog voetballer. Veel bekendere trainer. Bij leven al een legende.quote:
.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die was toen nog voetballer. Veel bekendere trainer. Bij leven al een legende.
Denk nog eens na.quote:
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:00 schreef Jodocus1 het volgende:
5. IFK Goteborg (of hoe je het ook schrijft)
8. 1988, 1989 en 1992
9. De toenmalige trainer van AC Milan Sacci
Juistquote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:00 schreef Jodocus1 het volgende:
5. IFK Goteborg (of hoe je het ook schrijft)
8. 1988, 1989 en 1992
Raymond Goethals idd.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:11 schreef Jodocus1 het volgende:
Trainer is Raymond Goethals?
en de keeper van Ede?
Begrijp niet wat je bedoelt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:35 schreef Jodocus1 het volgende:
Bedoelde je een penalty eerder dan 1992?
Ik ben nog steeds op zoek naar het antwoord op jouw vraag: Wat is de belangrijkse strafschop die van Basten miste ?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Begrijp niet wat je bedoelt.
Ik bedoel iig de doelman tegen wie van Basten een omhaal scoorde. Is van FC Den Bosch.
Die is allang genoemd en door jouzelf goedgekeurd. En die pingel tegen Denemarken moet je nog even goedkeuren, dan zijn we erquote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Begrijp niet wat je bedoelt.
Ik bedoel iig de doelman tegen wie van Basten een omhaal scoorde. Is van FC Den Bosch.
Ok. Even over het hoofd gezien.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Die is allang genoemd en door jouzelf goedgekeurd. En die pingel tegen Denemarken moet je nog even goedkeuren, dan zijn we er
Goed.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:52 schreef Mark het volgende:
1. Xerxes?
2. Dick Advocaat
3. Truus
5. Happel?
8. Estudiantes
9. De Wolf, Fraser, Taument, Blinker, De Goey, Kiprich
10. Wageningen
Deze nog.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:09 schreef tong80 het volgende:
Wat stak van Hanegem op bij de curcus betaald voetbal ?
Tegen wie spande van Hanegem een proces aan wegens smaad ?
Met welke politicus speelde van Hanegem tafeltennis in een TV-programma ?
Het waren de letterlijke woorden van de Kromme.quote:
Juist ze noemde De Kromme in een interview met de VI onbetrouwbaar.quote:
En de politicus is jaren 70.quote:
Die andere.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:13 schreef Mark het volgende:
Tja, ik kan zomaar wat namen gaan roepen, maar dat heeft weinig met kennis te maken. Voor mijn gevoel zou dan of van Agt of Wiegel moeten zijn.
* Weet ik niet, vast een amateurclub uit A'damquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:48 schreef tong80 het volgende:
Van welke club ging Ruud Gullit naar FC Haarlem ?
Wie is de ontdekker van Gullit ?
Op welke positie in het elftal speelde Gullit bij FC Haarlem ?
Wie was trainer van Feijenoord toen Gullit er in 1983 kampioen werd ?
In welk jaar werd Gullit europees-speler van het jaar ?
Wat is volgens hemzelf de grootste fout die hij in zijn carriere maakte ?
Welke grote Milan-speler zei hij niet te kennen tijdens zijn perspresentatie ?
Met welke band had Gullit een hitje ?
Naar welke club ging Gullit na AC Milan ?
Wie was bij Milan de voorhoedespeler naast van Basten en Gullit ?
Wie was de opvolger van Gullit als trainer van Chelsea ?
Goedquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:01 schreef Bos81 het volgende:
* Barry Hughes?
* Libero?
* 1987?
* Gianni Rivera?
* Sampdoria
*Vialli?
Beiden goedquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:42 schreef Mark het volgende:
Bandje was Revelation time, en ik dacht dat die Feyenoord-trainer Thijs Libregts was
Deze nog.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:48 schreef tong80 het volgende:
Van welke club ging Ruud Gullit naar FC Haarlem ?
Wat is volgens hemzelf de grootste fout die hij in zijn carriere maakte ?
massaro en later papinquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ravanelli, bedoel je? Tong zoekt Virdisquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:46 schreef Jodocus1 het volgende:
3. Die grijze speelde toch bij Juve?
Juistquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:17 schreef Zorro het volgende:
Wat is volgens hemzelf de grootste fout die hij in zijn carriere maakte ? Bedanken voor het WK in USA?
Over welke ster zal ik nu posten ?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:02 schreef Mark het volgende:
Heeft ook maar kort deel uitgemaakt van de succesperiode
Volgens mij zijn er zelfs twee tribunes naar hem vernoemd en heeft ie twee standbeelden. Maar ben niet zeker. Ik zoek iig nog een derde iets.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:07 schreef Mark het volgende:
Mooie vraag, tong!![]()
Ik ken zelf alleen de Aad Mansveld tribune en het beeld, hopelijk komen hier wat Hagenezen hun held eren.
Aadje is niet bekend genoeg ben ik bang.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:07 schreef Mark het volgende:
Mooie vraag, tong!![]()
Ik ken zelf alleen de Aad Mansveld tribune en het beeld, hopelijk komen hier wat Hagenezen hun held eren.
Dan gok ik bij de bondscoaches op Happel. Zwartkruis en Libregtsquote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Aadje is niet bekend genoeg ben ik bang.
Sommige vragen zijn trouwens best wel te gokken.
Happel is goed.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:31 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dan gok ik bij de bondscoaches op Happel. Zwartkruis en Libregts
Goed Bosquote:Op donderdag 30 augustus 2012 08:32 schreef Bos81 het volgende:
En ik vermoed ook dat er een straat naar hem vernoemd is
Beiden goed.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:35 schreef Mark het volgende:
WK '74: een blessure?
En kenmerkend was natuurlijk dat hij zoveel scoorde als verdediger
Juiste spoor.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:40 schreef Mark het volgende:
Dat moet dan die Europa Cup wedstrijd zijn
Club -- Holland Sportquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:40 schreef tong80 het volgende:
Vier namen van clubs waar Mansveld voor speelde. Uit 3 van de grootste steden van Nederland
Welke ploeggenoot zat wel in de selectie voor het WK-74 ? H...v...L...
Met welke club fuseerde ADO ? H...S...
Mansveld heeft een europa-cup record voor een laatste man. Welk record ? Iets met scoren
ADO stond in EC-2 de eerste wedstrijd ooit met 4-0 voor tegen een Engelse club. Ze haalden toch de volgende ronde niet. Welke club ? London
Hij werd in de laatste maanden van zijn leven ge-en ondersteund door een ex-ploeggenoot. Wie ? L...S...
Noem nog twee trainers die ook bondscoach zijn geweest waaronder Mansveld speelde. G...K... F...F... R...B... V...J...
Drie keer goed.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:02 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Club -- Holland Sport
Ondersteund door Lex Schoenmaker
BOndscoach GK is George Kessler
Fadronc is goed. Maar als je de vraag goed leest zie je dat er niet staat dat ie onder ze speelde toen ze bondscoach waren.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Mansveld speelde maar zes interlands, en volgens mij allemaal met Fahrdonc als trainer.
Er staat niet dat ze bondscoach in Nederland moeten zijn geweest.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:11 schreef Da_Sandman het volgende:
En welke bondscoach heeft de initialen VJ?
Baan is goed. De andere was Vavlec Jezek, trainer van ADO en Tsjechië.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Ooooh op die manier. Dan Rob Baan en Boskov. Vujdin ofzoiets van voren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |