Dat ook ja. Laat ze er gewoon representatief uit zien op eigen kosten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me vooral af of:
- De factuur wel betaald moet worden, dus of het geleverde wel aan de afspraken voldoet en zo ja of de gemeente wel een goed contract heeft gesloten en het in het vervolg juridisch wel voldoende hard speelt.
- Receptionisten een uniform aan zouden moeten en zo ja waarom.
Men zal de maat hebben opgenomen en de stofjes hebben laten zien.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vraag me vooral af of:
- De factuur wel betaald moet worden, dus of het geleverde wel aan de afspraken voldoet en zo ja of de gemeente wel een goed contract heeft gesloten en het in het vervolg juridisch wel voldoende hard speelt.
Waarom niet?quote:- Receptionisten een uniform aan zouden moeten en zo ja waarom.
Hehe, dat was me niet eens opgevallen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
En die kerel staat erbij alsof hij moet poepen, wel 100% gay zo te zien.
Alsof dat zou helpen, blijft spuuglelijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:39 schreef Ulx het volgende:
Slechte foto trouwens. Niet normaal wat een amateur die fotograaf. Mensen in donkere pakken fotograferen terwijl het licht van achter de mensen komt. Dan is er dus helemaal geen detail meer te zien.
Kranten willen geen echte fotografen meer.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:39 schreef Ulx het volgende:
Slechte foto trouwens. Niet normaal wat een amateur die fotograaf. Mensen in donkere pakken fotograferen terwijl het licht van achter de mensen komt. Dan is er dus helemaal geen detail meer te zien.
Hahahahahahaha, wat een slechte kleding zeg. Ik zou gewoon ontslag nemen als ik daar dagelijks in zou moeten verschijnen.quote:
Ik zie het liever op een goede, duidelijk foto voor ik mijn oordeel geef. Op deze foto valt niet veel te zien.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:40 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Alsof dat zou helpen, blijft spuuglelijk
Ach, dit lijkt me eerder een staaltje politiek: een slechte foto geeft de mensen wat meer steun van lezers die niet verder nadenken en gewoon "Gatochnaardewibraofdezeemangodverdomme" willen brullen. Dit is gewoon een kiekje dat een van de medewerkers maakte. Waarschijnlijk op een mobiele telefoon.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kranten willen geen echte fotografen meer.
Triest maar waar
Dus je zuurverdiende belastingcenten moet worden geschonken aan een multinational die zijn werk laat doen in sweatshops en niet aan de hardwerkende Nederlandse kleine zelfstandige kleermaker?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:16 schreef Wokkel het volgende:
Denk dat ze bij de C&A stukken beter waren geslaagd.
Niet om te trollen maar waar staat dat ze allemaal 2 uniformen krijgen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie het liever op een goede, duidelijk foto voor ik mijn oordeel geef. Op deze foto valt niet veel te zien.
Maar goed, 22 mensen, zeg 44 uniformen dus. 35.000 / 44 = 795 euro per pak. Inclusief twee ontwerpen (man + vrouw). Echt duur vind ik het om eerlijk te zijn niet.
Als dat het resultaat is mag die Nederlandse kleine zelfstandige kleermaker gerust zijn schoolgeld terug vragen want het ziet er niet uit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus je zuurverdiende belastingcenten moet worden geschonken aan een multinational die zijn werk laat doen in sweatshops en niet aan de hardwerkende Nederlandse kleine zelfstandige kleermaker?
Dat is minimaal nodig zodat je nog een uniform kunt dragen als het andere in de was zitquote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Niet om te trollen maar waar staat dat ze allemaal 2 uniformen krijgen?
Het lijkt me dat ze af en toe in de was moeten. Het lijkt me dat iemand ook naar zijn werk moet kunnen gaan als er bij het ontbijt een klodder brinta van de lepel flubbert. Zou jij als opperambtenaar besparen en gokken dat zulke dingen onmogelijk zijn?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Niet om te trollen maar waar staat dat ze allemaal 2 uniformen krijgen?
Wat de klant vraagt zal de klant krijgen. Ik ken geen enkele kleermaker die niet met mij over de verschillende stoffen gaat praten als ik weer eens een pak laat aanmeten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:06 schreef Copycat het volgende:
Van Slobbe is over het algemeen een goed ontwerper, maar dit lijkt met gesloten ogen te zijn gemaakt.
Zonder nadenken over draagcomfort, zo belangrijk bij bedrijfskleding.
assumption is the mother of all fuckupsquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ze af en toe in de was moeten. Het lijkt me dat iemand ook naar zijn werk moet kunnen gaan als er bij het ontbijt een klodder brinta van de lepel flubbert. Zou jij als opperambtenaar besparen en gokken dat zulke dingen onmogelijk zijn?
misschien dacht hij "jullie krijgen een ontwerp wat past bij het bedrag wat jullie ervoor over hebben"quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:06 schreef Copycat het volgende:
Van Slobbe is over het algemeen een goed ontwerper, maar dit lijkt met gesloten ogen te zijn gemaakt.
Zonder nadenken over draagcomfort, zo belangrijk bij bedrijfskleding.
het kan uitgezocht zijn door een of andere doos die de kleding niet hoeft te dragenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat de klant vraagt zal de klant krijgen. Ik ken geen enkele kleermaker die niet met mij over de verschillende stoffen gaat praten als ik weer eens een pak laat aanmeten.
En dan zou het dus heel vreemd zijn als draagcomfort tijdens de werkzaamheden niet bovenaan het lijstje staat en is besproken. Minimaal moet dit tijdens het doorpassen al aan de orde zijn gekomen, lijkt mij.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:09 schreef Ulx het volgende:
Wat de klant vraagt zal de klant krijgen. Ik ken geen enkele kleermaker die niet met mij over de verschillende stoffen gaat praten als ik weer eens een pak laat aanmeten.
.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:11 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
het kan uitgezocht zijn door een of andere doos die de kleding niet hoeft te dragen
Het ligt er aan wat de eisen zijn. Het blijft overheid, dus er zal een pak (no pun intended) aan eisen en voorwaarden en weetikveelwat nog meer naar de ontwerper zijn gestuurd. Hele soepele lichte stof? Nee, slijt te snel, kost geld. Iets zwaarders dus. En wat stugger anders kreukelt het allemaal zo snel en nog dit en nog dat en nog zus en nog zo. Een beetje vuilafstotend, dan ademt de stof wat minder, maar het scheelt reinigingskosten, etc.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dan zou het dus heel vreemd zijn als draagcomfort tijdens de werkzaamheden niet bovenaan het lijstje staat en is besproken. Minimaal moet dit tijdens het doorpassen al aan de orde zijn gekomen, lijkt mij.
Zit zeker wat in. Maar als ontwerper heb je imo ook de taak om goed advies te geven en 'nee' te zeggen tegen keuzes waarvan je vanuit jouw expertise weet dat het de verkeerde keuzes zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:18 schreef Ulx het volgende:
Het ligt er aan wat de eisen zijn. Het blijft overheid, dus er zal een pak (no pun intended) aan eisen en voorwaarden en weetikveelwat nog meer naar de ontwerper zijn gestuurd. Hele soepele lichte stof? Nee, slijt te snel, kost geld. Iets zwaarders dus. En wat stugger anders kreukelt het allemaal zo snel en nog dit en nog dat en nog zus en nog zo. Een beetje vuilafstotend, dan ademt de stof wat minder, maar het scheelt reinigingskosten, etc.
En dat dan bij voorkeur laten beslissen door mensen die het niet hoeven aan te trekken.
Natuurlijk hoef je geen nee te verkopen, zolang je maar de voor- en nadelen duidelijk maakt. Had hij een superlicht comfortabel stofje genomen was er gezanik geweest omdat het te snel kapot zou gaan. Enzovoort. Laat de klant de knoop dan maar doorhakken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zit zeker wat in. Maar als ontwerper heb je imo ook de taak om goed advies te geven en 'nee' te zeggen tegen keuzes waarvan je vanuit jouw expertise weet dat het de verkeerde keuzes zijn.
Je wilt toch je goede naam niet verbinden aan meuk, met deze negatieve publiciteit als gevolg?
Hemd in de broek en een passend gilet maakt het ook al een stuk representatiever.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze hadden beter hier even geshopt
http://www.bedrijfskledin(...)esentatieve-kleding/
Nee, ik wil dat ambtenaren gewoon in hun eigen kleding zitten waar ze zich lekker in voelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:49 schreef Ulx het volgende:
Die pakken op die website....Willen mensen echt die ambtenaren aankleden als Mormoonse-hulpkelner-imiteert-stofzuigerverkoper?
Slobbertruien, leggings, crocs?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik wil dat ambtenaren gewoon in hun eigen kleding zitten waar ze zich lekker in voelen.
Van mij mogen ze, ik vind het belangrijker dat ik snel en vriendelijk geholpen wordt. Was net in Emmrich bij het Burgerbureau, heerlijk ongedwongen, vriendelijk en zeer snel aan de beurt en in 3 minuten weer buiten.quote:
Weet je wel wat dat kost, ambtenaren die op een burger zitten te wachten zodat die snel geholpen kan worden?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van mij mogen ze, ik vind het belangrijker dat ik snel en vriendelijk geholpen wordt. Was net in Emmrich bij het Burgerbureau, heerlijk ongedwongen, vriendelijk en zeer snel aan de beurt en in 3 minuten weer buiten.
Minder dan ik kost als ik zit te wachten! Bovendien betaal ik alleen BTW op mijn boodschappen in Duitsland en verder geen belastingen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weet je wel wat dat kost, ambtenaren die op een burger zitten te wachten zodat die snel geholpen kan worden?
Maar het komt uiteraard wel terug in de belastingtarieven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Minder dan ik kost als ik zit te wachten!
Ik heb gewoon leges betaald voor handeling. Verder is het onzin dat snelle en goede hulp duurder is, het is veel meer een zaak van organisatie en gemotiveerde medewerkers. Heb daar hele modellen voor ontwikkeld en geimplementeerd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar het komt uiteraard wel terug in de belastingtarieven.
Waarom maak je je eigen dan druk op een forum over Nederlandse gemeentes? Ga iets in Duitsland zoeken om te zeuren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Minder dan ik kost als ik zit te wachten! Bovendien betaal ik alleen BTW op mijn boodschappen in Duitsland en verder geen belastingen.
Om jou een maagzweer te bezorgenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom maak je je eigen dan druk op een forum over Nederlandse gemeentes? Ga iets in Duitsland zoeken om te zeuren.
Zelfs dat lukt je niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Om jou een maagzweer te bezorgen
Zolang jij je zit te ergeren ben ik gelukkig, hoe gaat het met je zaak trouwens? Alle vergunningen al?quote:
Uniform nee, maar wel nette kledij, helemaal voor de ambtenaren die aan de receptie ed. zitten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ulx heeft liever ambtenaren in uniform?
Geen shorts, geen slippers, dat heb ik ook altijd als kledingvoorschriften voor mensen die voor mij met klanten te maken hebben, voor de rest... Als het schoon is vind ik het best.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Uniform nee, maar wel nette kledij, helemaal voor de ambtenaren die aan de receptie ed. zitten.
Redelijk druk, voor de rest qua vergunningen: gewoon beginnen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zolang jij je zit te ergeren ben ik gelukkig, hoe gaat het met je zaak trouwens? Alle vergunningen al?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |