abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114718358
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kranten willen geen echte fotografen meer.
Triest maar waar
Ach, dit lijkt me eerder een staaltje politiek: een slechte foto geeft de mensen wat meer steun van lezers die niet verder nadenken en gewoon "Gatochnaardewibraofdezeemangodverdomme" willen brullen. Dit is gewoon een kiekje dat een van de medewerkers maakte. Waarschijnlijk op een mobiele telefoon.
pi_114718458
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:16 schreef Wokkel het volgende:
Denk dat ze bij de C&A stukken beter waren geslaagd.
Dus je zuurverdiende belastingcenten moet worden geschonken aan een multinational die zijn werk laat doen in sweatshops en niet aan de hardwerkende Nederlandse kleine zelfstandige kleermaker?
pi_114718615
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik zie het liever op een goede, duidelijk foto voor ik mijn oordeel geef. Op deze foto valt niet veel te zien.

Maar goed, 22 mensen, zeg 44 uniformen dus. 35.000 / 44 = 795 euro per pak. Inclusief twee ontwerpen (man + vrouw). Echt duur vind ik het om eerlijk te zijn niet.
Niet om te trollen maar waar staat dat ze allemaal 2 uniformen krijgen?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:59:43 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114718739
Ze hadden beter hier even geshopt
http://www.bedrijfskledin(...)esentatieve-kleding/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114718912
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:52 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus je zuurverdiende belastingcenten moet worden geschonken aan een multinational die zijn werk laat doen in sweatshops en niet aan de hardwerkende Nederlandse kleine zelfstandige kleermaker?
Als dat het resultaat is mag die Nederlandse kleine zelfstandige kleermaker gerust zijn schoolgeld terug vragen want het ziet er niet uit.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_114718946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:56 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat is minimaal nodig zodat je nog een uniform kunt dragen als het andere in de was zit
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:06:15 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114718994
Van Slobbe is over het algemeen een goed ontwerper, maar dit lijkt met gesloten ogen te zijn gemaakt.
Zonder nadenken over draagcomfort, zo belangrijk bij bedrijfskleding.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_114719021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:56 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ze af en toe in de was moeten. Het lijkt me dat iemand ook naar zijn werk moet kunnen gaan als er bij het ontbijt een klodder brinta van de lepel flubbert. Zou jij als opperambtenaar besparen en gokken dat zulke dingen onmogelijk zijn?
pi_114719105
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:06 schreef Copycat het volgende:
Van Slobbe is over het algemeen een goed ontwerper, maar dit lijkt met gesloten ogen te zijn gemaakt.
Wat de klant vraagt zal de klant krijgen. Ik ken geen enkele kleermaker die niet met mij over de verschillende stoffen gaat praten als ik weer eens een pak laat aanmeten.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:09:40 #35
45206 Pietverdriet
pi_114719128
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ze af en toe in de was moeten. Het lijkt me dat iemand ook naar zijn werk moet kunnen gaan als er bij het ontbijt een klodder brinta van de lepel flubbert. Zou jij als opperambtenaar besparen en gokken dat zulke dingen onmogelijk zijn?
assumption is the mother of all fuckups
pi_114719147
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:06 schreef Copycat het volgende:
misschien dacht hij "jullie krijgen een ontwerp wat past bij het bedrag wat jullie ervoor over hebben" :P
pi_114719194
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat de klant vraagt zal de klant krijgen. Ik ken geen enkele kleermaker die niet met mij over de verschillende stoffen gaat praten als ik weer eens een pak laat aanmeten.
het kan uitgezocht zijn door een of andere doos die de kleding niet hoeft te dragen
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:12:13 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114719203
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:09 schreef Ulx het volgende:

En dan zou het dus heel vreemd zijn als draagcomfort tijdens de werkzaamheden niet bovenaan het lijstje staat en is besproken. Minimaal moet dit tijdens het doorpassen al aan de orde zijn gekomen, lijkt mij.
pi_114719220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:11 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

het kan uitgezocht zijn door een of andere doos die de kleding niet hoeft te dragen
.

Dat geloof ik zo.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:12:54 #40
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114719234
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:13 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]

Hip hoor
Die vent moet pissen.
pi_114719434
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dan zou het dus heel vreemd zijn als draagcomfort tijdens de werkzaamheden niet bovenaan het lijstje staat en is besproken. Minimaal moet dit tijdens het doorpassen al aan de orde zijn gekomen, lijkt mij.
Het ligt er aan wat de eisen zijn. Het blijft overheid, dus er zal een pak (no pun intended) aan eisen en voorwaarden en weetikveelwat nog meer naar de ontwerper zijn gestuurd. Hele soepele lichte stof? Nee, slijt te snel, kost geld. Iets zwaarders dus. En wat stugger anders kreukelt het allemaal zo snel en nog dit en nog dat en nog zus en nog zo. Een beetje vuilafstotend, dan ademt de stof wat minder, maar het scheelt reinigingskosten, etc.
En dat dan bij voorkeur laten beslissen door mensen die het niet hoeven aan te trekken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2012 14:19:37 ]
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:20:20 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114719527
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:18 schreef Ulx het volgende:
Het ligt er aan wat de eisen zijn. Het blijft overheid, dus er zal een pak (no pun intended) aan eisen en voorwaarden en weetikveelwat nog meer naar de ontwerper zijn gestuurd. Hele soepele lichte stof? Nee, slijt te snel, kost geld. Iets zwaarders dus. En wat stugger anders kreukelt het allemaal zo snel en nog dit en nog dat en nog zus en nog zo. Een beetje vuilafstotend, dan ademt de stof wat minder, maar het scheelt reinigingskosten, etc.
En dat dan bij voorkeur laten beslissen door mensen die het niet hoeven aan te trekken.
Zit zeker wat in. Maar als ontwerper heb je imo ook de taak om goed advies te geven en 'nee' te zeggen tegen keuzes waarvan je vanuit jouw expertise weet dat het de verkeerde keuzes zijn.
Je wilt toch je goede naam niet verbinden aan meuk, met deze negatieve publiciteit als gevolg?
pi_114720254
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zit zeker wat in. Maar als ontwerper heb je imo ook de taak om goed advies te geven en 'nee' te zeggen tegen keuzes waarvan je vanuit jouw expertise weet dat het de verkeerde keuzes zijn.
Je wilt toch je goede naam niet verbinden aan meuk, met deze negatieve publiciteit als gevolg?
Natuurlijk hoef je geen nee te verkopen, zolang je maar de voor- en nadelen duidelijk maakt. Had hij een superlicht comfortabel stofje genomen was er gezanik geweest omdat het te snel kapot zou gaan. Enzovoort. Laat de klant de knoop dan maar doorhakken.

Ik kan me goed voorstellen dat die ontwerper nu zit te vloeken op de Telegraaf. Compleet ontwerp en levering van pakken voor een prikkie gedaan aan de overheid en dan zo'n artikel zonder om commentaar te vragen, een foeilelijke foto gemaakt met een Motorola RAZR uit 2004 of zoiets erbij en als trap na nog even zo'n opmerking dat zijn jasjes normaal 2500 pop kosten. Hoe mol je de zelfstandige ondernemer? Nou zo dus. De man had godbetert een overzichtstentoonstelling in het Centraal Museum in Utrecht een paar jaar terug! En dan kiepert de Telegraaf je even zo'n bak stront over hem heen. Hij zal ooit wel wat verkeerds hebben gezegd over een van de mensen van de moderedactie of hun vriendjes. Het klinkt als een afrekening door de Telegraaf. Die kutkrant hakt iedereen die zijn hoofd uit het maaiveld van de grauwe middelmaa durft te steken genadeloos het hoofd af.
pi_114720382
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze hadden beter hier even geshopt
http://www.bedrijfskledin(...)esentatieve-kleding/
Hemd in de broek en een passend gilet maakt het ook al een stuk representatiever.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114720580
Die pakken op die website....Willen mensen echt die ambtenaren aankleden als Mormoonse-hulpkelner-imiteert-stofzuigerverkoper?
pi_114720948
Ze waren nogal blij met hem aanvankelijk: http://www.fashionunited.(...)eding_2010123031928/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:58:30 #47
45206 Pietverdriet
pi_114720963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:49 schreef Ulx het volgende:
Die pakken op die website....Willen mensen echt die ambtenaren aankleden als Mormoonse-hulpkelner-imiteert-stofzuigerverkoper?
Nee, ik wil dat ambtenaren gewoon in hun eigen kleding zitten waar ze zich lekker in voelen.
pi_114721082
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik wil dat ambtenaren gewoon in hun eigen kleding zitten waar ze zich lekker in voelen.
Slobbertruien, leggings, crocs?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:02:53 #49
45206 Pietverdriet
pi_114721148
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Slobbertruien, leggings, crocs?
Van mij mogen ze, ik vind het belangrijker dat ik snel en vriendelijk geholpen wordt. Was net in Emmrich bij het Burgerbureau, heerlijk ongedwongen, vriendelijk en zeer snel aan de beurt en in 3 minuten weer buiten.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:41:32 #50
45206 Pietverdriet
pi_114727160
Ulx heeft liever ambtenaren in uniform?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')