abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114705451
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:03 schreef Peunage het volgende:

[..]

De problemen zijn niet uit de lucht komen vallen. Ze zijn door de jaren heen ontstaan. Werd er in de jaren 70 en 80 ook naar meisjes gefloten en mensen lastig gevallen?
Nee, want toen waren mensen aan het werk. Tegenwoordig worden ze overal uitgekotst (met alle respect).
Dus het is de fout van Nederlandse werkgevers? In absolute getallen zijn er meer werkloze Nederlanders, waarom zie je die niet hangen en sissen? Waar precies zit 'm de crux?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_114705466
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:06 schreef Droomert het volgende:

[..]

De cultuur en de kijk op vrouwen, dat is de achterliggende reden.
Ik blijf uitleggen waarom het niet aan 'de cultuur' ligt en jij blijft het constant herhalen. Reageer een keer inhoudelijk en niet met 2 woorden.
pi_114705469
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:07 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dus het is de fout van Nederlandse werkgevers? In absolute getallen zijn er meer werkloze Nederlanders, waarom zie je die niet hangen en sissen? Waar precies zit 'm de crux?
Die zijn niet zo mannelijk als hen, snap dat dan.
pi_114705499
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik blijf uitleggen waarom het niet aan 'de cultuur' ligt en jij blijft het constant herhalen. Reageer een keer inhoudelijk en niet met 2 woorden.
Dat ze in Marokko het niet doen is net zoiets zeggen dat een KKK-lid nooit blanken aanvalt en dus er een andere reden moet zijn dat hij gewelddadig is.
pi_114705520
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:07 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nee, ik geef niemand de schuld. Ik zeg dat ze vroeger werkten en geen tijd hadden om rotzooi te schoppen. Nederlanders zijn wel werkloos, maar ze leven in hun eigen land en worden gerespecteerd.

Er is nu ook een hele haatcultuur om vooral Marokkanen. Ik ga je niet uitleggen hoe die ontstaan is, dat is niet in een dag en een nacht gebeurd.
Zie jij bijvoorbeeld geen verschil tussen Marokkanen en Turken?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:11:05 #106
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114705534
quote:

[..]

Leg het eens uit dan, blijkbaar is je uitleg toch niet zo duidelijk
pi_114705539
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Zie jij het verschil tussen Nederlanders en Belgen/Duitsers?
pi_114705561
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:02 schreef Jellereppe het volgende:
Haha, ik denk dat als je langsgaat met opvoedbijbels dat je binnen no time door zowel veel Nederlanders als Marokkanen wordt afgewimpeld. Afijn, de goede man behandelt zijn vrouw als gelijkwaardig, maar je hebt wel een punt dat in veel allochtone gezinnen de vrouw nog niet zoveel rechten heeft als de man, maar of dat met dit problematiek heef te maken, dat is speculeren. Er zijn moderne Marokkaanse gezinnen waar de vrouw zelfs de touwtjes in handen heeft, maar daar wordt totaal niet over geschreven, zolang ze maar sleaze & dirty kunnen schrijven.

Ben je je er ooit van bewust geweest dat wij zoveel dingen lezen, dat we er immuun van worden. Toen ik dit topic zag, twijfelde ik of ik zou reageren, dit komt te vaak langs en je weet welke richting het op gaat. Na jaren zijn we nog geen steek verder gekomen.
Nja, immuun zijn veel Nederlanders ook aan 't worden. Als ze een groepje hangende Marokkanen zien, dan voelen ze de bui meestal al hangen.

Op de universiteit wist je ook al gelijk waar 't fout ging, gewoon een gebrek aan respect. Of een totale afkeer tegen de samenleving, maar dan wel verwachten dat diezelfde samenleving je in de armen sluit als je werk gaat zoeken. Ik kan me nog goed een van mijn eerste colleges aan de Erasmus herinneren. Rij met Marokkanen achterin de klas. (30 man in totaal in die klas.) Gewoon bellen en klooien terwijl de professor de stof behandelt. Ik snapte er niks van. Als zelfs Marokkanen op de universiteiten zo deden, waar zitten dan de goeden? Overigens heb ik sindsdien wel een aantal hardwerkende toffe gasten gezien op de uni gezien, maar het is wel een zeldzaamheid.
pi_114705567
Ik ga niet alles 40 keer herhalen om vervolgens antwoord te krijgen in 2 woorden; is cultuur.
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:11 schreef Droomert het volgende:

[..]

:?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:12:42 #110
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114705568
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik heb zelf voor de klas gestaan dus ik heb wel een idee wat mensen af en toe onder opvoeden verstaan _O- maar het werkt in deze wereld gewoon dat je niet kunt aandragen van 'oh ik heb slechte opvoeding gehad' je bent verantwoordelijk voor jezelf en je eigen acties en wij kunnen niet achteraf bij de ouders gaan klagen, zelfs al zou het zin hebben. concentratie moet dan ook liggen in het voorkomen en aanpakken van de overlast waar daar zit het grootste probleem. nieteens de criminaliteit maar de overlast komt mensen gewoon de spuigaten uit
Dat zal best. Nederland is te soft in de aanpak van criminelen, maar dat moge duidelijk zijn bij veel mensen. Om media en uitingen van mensen maak ik mijzelf al lang niet meer druk, na al die jaren. Reageer er soms wel op, zoals nu, maar meestal laat ik dit soort topics links liggen.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:13:52 #111
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114705596
quote:

[..]

Nee, ik geef niemand de schuld. Ik zeg dat ze vroeger werkten en geen tijd hadden om rotzooi te schoppen. Nederlanders zijn wel werkloos, maar ze leven in hun eigen land en worden gerespecteerd.

Er is nu ook een hele haatcultuur om vooral Marokkanen. Ik ga je niet uitleggen hoe die ontstaan is, dat is niet in een dag en een nacht gebeurd.
Ik denk dat die haatcultuur er toch echt alleen in jouw ogen (en de ogen van het onderwerp in het topic) bestaat, nederlanders hebben niets tegen allochtonen, niets tegen marokko, WEL iets tegen tuig. En als je tuig bent dat uit marokko komt ben je nog steeds tuig en daar houden we niet van..

Gaat ook op als je uit matra, somalie, irak, suriname of de antillen komt, tuig willen we niet :W
pi_114705598
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:12 schreef Peunage het volgende:
Ik ga niet alles 40 keer herhalen om vervolgens antwoord te krijgen in 2 woorden; is cultuur.

[..]

Nou? Je wil zo slim overkomen door iemand te vragen of hij wel het verschil kan zien, maar kan jij dat ook?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:15:10 #113
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114705632
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:11 schreef Droomert het volgende:

[..]

Of het verschil tussen amerikanen en engelsen
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:16:33 #114
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114705673
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je mag ook qouten hoor, zolang het maar niet van dat - ja maar het is zo omdat ik het zeg en ik jouw antwoord niet wil accepteren- argument is..
pi_114705674
quote:

[..]

Dat is gewoon complete bullshit. In de Koran staat dat ongelovige minder zijn dan een moslim en vrouwen minder zijn dan een man. Ongelovige vrouwen zijn dus helemaal minderwaardig voor moslims.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:17:58 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114705718
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is gewoon complete bullshit. In de Koran staat dat ongelovige minder zijn dan een moslim en vrouwen minder zijn dan een man. Ongelovige vrouwen zijn dus helemaal minderwaardig voor moslims.
en christenen met respect behandeld, als broeders, moeten worden..

ik denk dat ze gewoon de weg kwijt zijn, niemand is meer moslim, niemand is meer christen dus pakken wat je pakken kan *O*
pi_114705719
quote:

[..]

Mwa tis hun eigen keuze om zich zo te gedragen, genoeg nederlanders zijn net zo gefrustreerd door de crisis. Alleen bij allochtonen is het: we worden niet aangenomen omdat we allochtoon zijn, (of miss te oud, niet gekwalificeerd of niet genoeg ervaring of geslacht, net als bij nederlanders) Maar veel allochtonen (wat een kutwoord :') ) zullen het dan gooien op discriminatie, wat ook wel begrijpelijk is maar echt niet altijd het geval
pi_114705725
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik denk dat die haatcultuur er toch echt alleen in jouw ogen (en de ogen van het onderwerp in het topic) bestaat, nederlanders hebben niets tegen allochtonen, niets tegen marokko, WEL iets tegen tuig. En als je tuig bent dat uit marokko komt ben je nog steeds tuig en daar houden we niet van..

Gaat ook op als je uit matra, somalie, irak, suriname of de antillen komt, tuig willen we niet :W
Er is weldegelijk een haatcultuur ontstaan(hoe en wat daargelaten). Dat is niet zomaar gebeurd, dat snap ik. Marokkanen worden heel snel als tuig gezien. Bij Turken is dat bijvoorbeeld anders. Snap je mijn punt?
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:13 schreef Droomert het volgende:

[..]

Nou? Je wil zo slim overkomen door iemand te vragen of hij wel het verschil kan zien, maar kan jij dat ook?
Nee, dat is helemaal niet mijn bedoeling. Hou je buiten die discussie.
pi_114705729
quote:
Nederlandse werklozen worden niet gerespecteerd of niet. Maar die zitten thuis niet-gerespecteerd te wezen. Blijkbaar vinden de Marokkaanse hangjongeren het nodig om op straat hun minderwaardigheidscomplex op autochtonen te botvieren.

quote:
Nee, daar waren vele incidenten voor nodig.

quote:
Qua uiterlijk? Ja. Qua gedrag? Ook. Maar dat betekent niet dat ik per definitie denk dat alle Turken netjes zijn en alle Marokkanen niet. Bovendien kan ik wat dat betreft niet spreken over de Turkse gemeenschap en mogelijke problemen, aangezien ik daar minder mee in aanraking kom. De meerderheid van allochtonen in Gouda is van Marokkaanse komaf, dus mijn gebrek aan problemen met Turken is niet zozeer omdat Turken netter zijn dan Marokkanen. Het zou kunnen maar ik kan dat niet op basis van mijn ervaring zeggen. Ik kan alleen constateren dat een te groot aandeel van problemen in Gouda op het conto van Marokkaanse criminelen/hangjeugd te schrijven valt.
pi_114705739
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat staat er helemaal niet.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:18:57 #121
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114705744
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nja, immuun zijn veel Nederlanders ook aan 't worden. Als ze een groepje hangende Marokkanen zien, dan voelen ze de bui meestal al hangen.

Op de universiteit wist je ook al gelijk waar 't fout ging, gewoon een gebrek aan respect. Of een totale afkeer tegen de samenleving, maar dan wel verwachten dat diezelfde samenleving je in de armen sluit als je werk gaat zoeken. Ik kan me nog goed een van mijn eerste colleges aan de Erasmus herinneren. Rij met Marokkanen achterin de klas. (30 man in totaal in die klas.) Gewoon bellen en klooien terwijl de professor de stof behandelt. Ik snapte er niks van. Als zelfs Marokkanen op de universiteiten zo deden, waar zitten dan de goeden? Overigens heb ik sindsdien wel een aantal hardwerkende toffe gasten gezien op de uni gezien, maar het is wel een zeldzaamheid.
Helemaal niet. Veel Nederlanders zijn kwaad, dat getuigt ook waarom de PVV het de laatste jaren zo goed heeft gedaan. Helaas kan de PVV veelal het dommere volk tot zijn achterban rekenen. Dus immuun zijn jullie er zeker niet van, zie genoeg topics voorbij komen en artikels op andere websites.

Dat is haantjesgedrag denk ik, maar dat is toch geen misdaad waar wij het nu over hebben, of wil je alles erbij betrekken. Dus als mensen klooien, dan zijn het slechte mensen, of bedoel je minder gemanierde mensen? Een zeldzaamheid? Jij kent alle Marokkanen in Nederland? Er zijn er best veel, maar die kom je niet vaak tegen. Wij zijn wel wat drukker dan veel Nederlanders, maar dat betekent niet dat we door en door rot zijn.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:19:08 #122
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114705751
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Er is weldegelijk een haatcultuur ontstaan(hoe en wat daargelaten). Dat is niet zomaar gebeurd, dat snap ik. Marokkanen worden heel snel als tuig gezien. Bij Turken is dat bijvoorbeeld anders. Snap je mijn punt?

[..]

Nee, dat is helemaal niet mijn bedoeling. Hou je buiten die discussie.
Nou waarom dan?

Turken zijn ook socialer en minder crimineel dan marokkanen, dat is gewoon een feit en kun je zelf opzoeken bij het cbs als je het niet wilt geloven, ik ken verder erg weinig turken goed genoeg maar over het algemeen zijn ze terughouden en hebben een soort onzekerheid, waar de marokkanen de 'arabische grootspraak' hebben

Het is zo omdat het zo is doet het bij mij nooit zo goed :P
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:19:15 #123
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_114705753
Marokkanen en Turken behoren tot de niet westerse cultuur en Nederlanders en Belgen tot de westerse?

Toch is er veel verschil tussen die volken
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:22:47 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114705835
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:19 schreef Flow3r het volgende:
Marokkanen en Turken behoren tot de niet westerse cultuur en Nederlanders en Belgen tot de westerse?

Logisch. Je hebt groen, en niet groen, toch is de groep niet-groen een triljoen keer groter dan de groep groen :P
pi_114705838
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:19 schreef Flow3r het volgende:

tussen turken&marokkanen vs nederlanders & belgen
of tussen die 4
pi_114705855
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:18 schreef Jellereppe het volgende:
Helemaal niet. Veel Nederlanders zijn kwaad, dat getuigt ook waarom de PVV het de laatste jaren zo goed heeft gedaan. Helaas kan de PVV veelal het dommere volk tot zijn achterban rekenen. Dus immuun zijn jullie er zeker niet van, zie genoeg topics voorbij komen en artikels op andere websites.
Immuun voor het politieke correct bedoel ik daarmee. Die fase zijn veel Nederlanders inmiddels voorbij, op een paar GL-tutjes na die nog nooit een allochtoon in 't wild hebben gezien.

quote:
Dat is haantjesgedrag denk ik, maar dat is toch geen misdaad waar wij het nu over hebben, of wil je alles erbij betrekken.
Het heeft te maken met opvoeding, met gedrag. Ik heb serieus niemand anders dit zien doen.

quote:
Dus als mensen klooien, dan zijn het slechte mensen, of bedoel je minder gemanierde mensen?
Nee, maar het gedrag is niet correct.

quote:
Een zeldzaamheid? Jij kent alle Marokkanen in Nederland? Er zijn er best veel, maar die kom je niet vaak tegen.
Ik vertel over mijn ervaring op de uni, een plek waar je een bepaalde mate van ontwikkeling mag verwachten. Andere allochtone groepen gedragen zich heel anders. Waar ligt het dan aan?

quote:
Wij zijn wel wat drukker dan veel Nederlanders, maar dat betekent niet dat we door en door rot zijn.
Waar zeg ik dat dan?
pi_114705881
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nederlandse werklozen worden niet gerespecteerd of niet. Maar die zitten thuis niet-gerespecteerd te wezen. Blijkbaar vinden de Marokkaanse hangjongeren het nodig om op straat hun minderwaardigheidscomplex op autochtonen te botvieren.
Er is veel meer kritiek op werkloze allochtonen. Het gaat niet alleen om het werkloos zijn.

quote:
Nee, daar waren vele incidenten voor nodig.
Mee eens, maar die incidenten zijn met de nieuwere generaties begonnen.

quote:
Qua uiterlijk? Ja. Qua gedrag? Ook. Maar dat betekent niet dat ik per definitie denk dat alle Turken netjes zijn en alle Marokkanen niet. Bovendien kan ik wat dat betreft niet spreken over de Turkse gemeenschap en mogelijke problemen, aangezien ik daar minder mee in aanraking kom. De meerderheid van allochtonen in Gouda is van Marokkaanse komaf, dus mijn gebrek aan problemen met Turken is niet zozeer omdat Turken netter zijn dan Marokkanen. Het zou kunnen maar ik kan dat niet op basis van mijn ervaring zeggen. Ik kan alleen constateren dat een te groot aandeel van problemen in Gouda op het conto van Marokkaanse criminelen/hangjeugd te schrijven valt.
Qua gedrag bedoelde ik inderdaad. Dus je weet niet of zij anders in de samenleving zitten dan Marokkanen?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:27:55 #128
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114705957
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Immuun voor het politieke correct bedoel ik daarmee. Die fase zijn veel Nederlanders inmiddels voorbij, op een paar GL-tutjes na die nog nooit een allochtoon in 't wild hebben gezien.
Dat zullen we zien tijdens de verkiezingen in september.

quote:
Het heeft te maken met opvoeding, met gedrag. Ik heb serieus niemand anders dit zien doen.
Misschien met opvoeding, maar wij zijn veelal drukker. Als ik mijzelf laat gaan, kan ik er ook wat van, maar ben niet zo druk als de meeste Mocro's. :')

quote:
Nee, maar het gedrag is niet correct.
Het is inderdaad niet netjes.

quote:
Ik vertel over mijn ervaring op de uni, een plek waar je een bepaalde mate van ontwikkeling mag verwachten. Andere allochtone groepen gedragen zich heel anders. Waar ligt het dan aan?
Ik geef als antwoord dat veel Marokkaanse jongeren druk zijn als ze in een groep zitten. Denk dat wij veel meer kuddedieren zijn in vergelijking met Nederlanders, meer familiemensen, maar dat praat dit natuurlijk niet goed.

quote:
Waar zeg ik dat dan?
Dat zeg je niet, maar dat wordt wel door veel mensen uitgedragen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Jellereppe op 27-07-2012 01:33:44 ]
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:27:58 #129
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114705958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:24 schreef Peunage het volgende:

[..]

Er is veel meer kritiek op werkloze allochtonen. Het gaat niet alleen om het werkloos zijn.

[..]

[..]

Qua gedrag bedoelde ik inderdaad. Dus je weet niet of zij anders in de samenleving zitten dan Marokkanen?
Criminele allochtonen bedoel je? Ja daar hebben we kritiek op, dan kom je gewoon naar een ander land om je te misdragen, hoe veel erger bestaat er? Waarom denk je dat roma;s wereldwijd beschuwd worden?

En hoe kwam dat tot stand?

Het heeft een andere cultuur, het ligt bijna aan de andere kant van de wereld
pi_114705964
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nou waarom dan?

Turken zijn ook socialer en minder crimineel dan marokkanen, dat is gewoon een feit en kun je zelf opzoeken bij het cbs als je het niet wilt geloven, ik ken verder erg weinig turken goed genoeg maar over het algemeen zijn ze terughouden en hebben een soort onzekerheid, waar de marokkanen de 'arabische grootspraak' hebben
Behalve over het stukje onzekerheid heb je helemaal gelijk. Turken zijn ook moslim en hebben een cultuur die vergelijkbaar is met die van Marokko.
pi_114705992
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Behalve over het stukje onzekerheid heb je helemaal gelijk. Turken zijn ook moslim en hebben een cultuur die vergelijkbaar is met die van Marokko.
Turkije is helemaal niet vergelijkbaar met Marokko. Het hele land is gebaseerd op secularisatie terwijl de Koning van Marokko zich een afstammeling van Mohammed noemt. Misschien dat dat alweer genoeg zegt.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:30:14 #132
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114706003
Iets wat je ook op de zwarte scholen in de vs ziet (public schools in de slechte wijken) en hier ook is dat marokkanen op jonge leeftijd prima doen (dan hebben we het over de eerste schooljaren he) maar hoe ouder hoe slechter, en laat dat nou let gelijk liggen met de leeftijd waar ze hun identiteit moeten bouwen
pi_114706026
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:24 schreef Peunage het volgende:
Merk ik anders vrij weinig van. Of het moet gaan om de groep allochtonen die kinderbijslag zitten te trekken en de boel oplichten. Don't shoot the messenger.

quote:
Dus? Is het toch nog steeds niet verwonderlijk dat mensen 't beu zijn? Of moeten mensen maar gaan van, ja 't is niet erg want het gebeurt pas sinds 1990.

quote:
Natuurlijk weet ik dat niet, aangezien ik geen Turk noch een Marokkaan ben. Ik geef alleen maar aan wat ik persoonlijk ervaar. Ik kom uit Gouda, dus qua Turkse gemeenschap moet ik je toch een antwoord schuldig blijven. Daar heb ik simpelweg weinig ervaring mee. Maar ik kan zo ook wel een paar redenen verzinnen waarom Turkse jongeren 't ook niet makkelijk hebben. Hetzelfde geldt voor andere allochtone groepen. Grote verschil is dat Marokkanen relatief vaak problemen veroorzaken, dan roep je dat ook over jezelf af.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:31:14 #134
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114706033
quote:

[..]

Vergelijkbaar hoe, dat de cultuur in de vs vergelijkbaar is met de in de uk?
pi_114706041
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:29 schreef Droomert het volgende:

[..]

Turkije is helemaal niet vergelijkbaar met Marokko. Het hele land is gebaseerd op secularisatie terwijl de Koning van Marokko zich een afstammeling van Mohammed noemt. Misschien dat dat alweer genoeg zegt.
Nee, dat zegt helemaal niets. Jij hebt het over de bestuur van het land, ik praat over cultuur.
pi_114706059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:31 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, dat zegt helemaal niets. Jij hebt het over de bestuur van het land, ik praat over cultuur.
De ene is veel moderne dan de andere. dat weerspiegelt zich in de bestuur van het land.
pi_114706093
Over die onzekerheid, ik denk juist dat Marokkanen onzeker zijn. Misschien zelfs een minderwaardigheidscomplex hebben of aangepraat krijgen, wat leidt tot slachtofferrol zoeken en overdreven macho-gedrag. Maar dat leidt gewoon tot een zelfversterkend effect. Mensen beginnen steeds geïrriteerder te raken en Marokkanen krijgen een steeds groter minderwaardigheidscomplex.

pi_114706129
quote:

[..]

Inderdaad ook Turken beschouwen vrouwen als minderwaardig vee. Was een tijdje terug nog in een filmpje op Geenstijl te zien waar de vrouwelijke reporter door 2 Turken voor hoer werd uitgemaakt omdat ze een strak topje droeg.
pi_114706132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Merk ik anders vrij weinig van. Of het moet gaan om de groep allochtonen die kinderbijslag zitten te trekken en de boel oplichten. Don't shoot the messenger.
Natuurlijk merk jij er weinig van, jij bent geen Marokkaan toch?
[..]
quote:
Dus? Is het toch nog steeds niet verwonderlijk dat mensen 't beu zijn? Of moeten mensen maar gaan van, ja 't is niet erg want het gebeurt pas sinds 1990.
Lees nou eens wat ik zeg, ook in mijn eerdere posts. Ik keur dit gedrag toch af? De meeste allochtonen keuren dit gedrag af en hebben er meer last van dan Nederlanders.
Ik probeer duidelijk te maken dat de oude generaties hier niet aan deden. Waren zij minder met cultuur bezig dan snotneuzen die in 1990 zijn geboren?

quote:
Natuurlijk weet ik dat niet, aangezien ik geen Turk noch een Marokkaan ben. Ik geef alleen maar aan wat ik persoonlijk ervaar. Ik kom uit Gouda, dus qua Turkse gemeenschap moet ik je toch een antwoord schuldig blijven. Daar heb ik simpelweg weinig ervaring mee. Maar ik kan zo ook wel een paar redenen verzinnen waarom Turkse jongeren 't ook niet makkelijk hebben. Hetzelfde geldt voor andere allochtone groepen. Grote verschil is dat Marokkanen relatief vaak problemen veroorzaken, dan roep je dat ook over jezelf af.
Ik heb er wel ervaring mee en ik kan je vertellen dat ze heel anders in de maatschappij staan. Terwijl ze qua cultuur net ver van elkaar staan toch?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:35:46 #140
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114706134
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Over die onzekerheid, ik denk juist dat Marokkanen onzeker zijn. Misschien zelfs een minderwaardigheidscomplex hebben of aangepraat krijgen, wat leidt tot slachtofferrol zoeken en overdreven macho-gedrag. Maar dat leidt gewoon tot een zelfversterkend effect. Mensen beginnen steeds geïrriteerder te raken en Marokkanen krijgen een steeds groter minderwaardigheidscomplex.

[ afbeelding ]
us vs them-complex
pi_114706164
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:32 schreef Droomert het volgende:

[..]

De ene is veel moderne dan de andere. dat weerspiegelt zich in de bestuur van het land.
Dat weerspiegelt zich helemaal niet in het bestuur van het land. Jij denkt dat die koning van Marokko een vrome moslim is ofzo? :')
Even voor de duidelijkheid, bijna alle Koningen staatshoofden van Arabische landen claimen van Mohammed af te stammen. En allemaal zijn dictaturen.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:37:36 #142
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114706167
Dat generaties verhaal is makkelijke te verklaren door het verlies van religie en ontbreken van sociale controle die als vangnet zou dienen
pi_114706178
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Inderdaad ook Turken beschouwen vrouwen als minderwaardig vee. Was een tijdje terug nog in een filmpje op Geenstijl te zien waar de vrouwelijke reporter door 2 Turken voor hoer werd uitgemaakt omdat ze een strak topje droeg.
Een filmpje van geenstijl, het ultieme bewijs dat Turken vrouwen minderwaardig vinden. Hoe weet jij dat dat Turken waren?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:38:06 #144
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114706179
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:34 schreef SuperHarregarre het volgende:

[ afbeelding ]
Het laat je zeker niet helemaal ongedaan. Minderwaardigheidscomples gaat weer wat te ver, dat maak je er zelf van. Macho-gedrag heeft eerder te maken met stoer willen doen in een groepje. Kreeg laatst ook van een pubermeisje die zich in een groep met 5 jongens bevond klootzak naar mijn hoofd geslingerd. Mensen willen zich bewijzen in een groep, zo ook veelal Marokkanen en pubers. Heeft niks te maken met een slachtofferrol. Daar sla je de plank mis mee, maar het blijft leuk speculeren.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:38:21 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114706185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat weerspiegelt zich helemaal niet in het bestuur van het land. Jij denkt dat die koning van Marokko een vrome moslim is ofzo? :')
Even voor de duidelijkheid, bijna alle Koningen staatshoofden van Arabische landen claimen van Mohammed af te stammen. En allemaal zijn dictaturen.
Dat past toch ook prima bij het heilige boek?
pi_114706188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:38 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat past toch ook prima bij het heilige boek?
Dit negeer ik.
pi_114706198
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:35 schreef Peunage het volgende:
Natuurlijk merk jij er weinig van, jij bent geen Marokkaan toch?
Maar ik ben wel een autochtoon. Dus ik zou dit soort dingen toch moeten zeggen? Anders kan een Marokkaan zich toch niet aangesproken voelen? Of spreek jij wel voor alle Marokkanen en ik niet voor alle autochtonen? :P

quote:
Lees nou eens wat ik zeg, ook in mijn eerdere posts. Ik keur dit gedrag toch af? De meeste allochtonen keuren dit gedrag af en hebben er meer last van dan Nederlanders.
Ik probeer duidelijk te maken dat de oude generaties hier niet aan deden. Waren zij minder met cultuur bezig dan snotneuzen die in 1990 zijn geboren?
Nee, maar die oudere generaties hebben wel de huidige generatie opgevoed. Dikgedrukte is een aanname van jou die je onmogelijk hard kunt maken.

quote:
Ik heb er wel ervaring mee en ik kan je vertellen dat ze heel anders in de maatschappij staan. Terwijl ze qua cultuur net ver van elkaar staan toch?
Ik vind 't qua cultuur wel degelijk verschillen. Ik heb 't niet over religie hè. Twee landen met de islam kunnen qua cultuur nog wel veel verschillen. Turken zijn ook geen Arabieren.
pi_114706255
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:38 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het laat je zeker niet helemaal ongedaan. Minderwaardigheidscomples gaat weer wat te ver, dat maak je er zelf van. Macho-gedrag heeft eerder te maken met stoer willen doen in een groepje. Kreeg laatst ook van een pubermeisje die zich in een groep met 5 jongens bevond klootzak naar mijn hoofd geslingerd. Mensen willen zich bewijzen in een groep, zo ook veelal Marokkanen en pubers. Heeft niks te maken met een slachtofferrol. Daar sla je de plank mis mee, maar het blijft leuk speculeren.
Ik denk dat ik dichter in de buurt zit dan je denkt. Pubers hebben meestal ook een minderwaardigheidscomplex, hun lichaam voelt raar, ze voelen zich anders en niet geaccepteerd en zoeken daarom acceptatie van leeftijdsgenoten en verschuilen zich in groepen. Meestal groei je daar uit omdat je ook langzaam volwassener wordt en je niet meer een "skater" of "nerd" bent. Dat is lastiger als je als enige identificatie het "Marokkaan zijn" hebt. Daar groei je niet uit.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:43:57 #149
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_114706276
quote:
Hoe kom je daar bij?
Toen ik 20 was , en dat is 30jaar geleden was er geen verschil met nu. Misschien was het zelfs nog wel heftiger want nu zijn het jonge jongens maar in mijn tijd waren het hele groepen Marokkanen die elk weekend wel voor ellende zorgden in het uitgaansleven. Zelfs zo erg dat een paar van mijn favoriete tenten gesloten werden omdat de uitbater het geweld zat was.
Dat zijn de opvoeders van die jongeren van nu.
Tokkies blijven tokkies

Neemt zeker niet weg dat de fatsoenlijke Marokkanen daar wel degelijk last van ondervinden want zij worden over dezelfde kam geschoren.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 01:45:14 #150
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114706299
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 01:42 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dichter in de buurt zit dan je denkt. Pubers hebben meestal ook een minderwaardigheidscomplex, hun lichaam voelt raar, ze voelen zich anders en niet geaccepteerd en zoeken daarom acceptatie van leeftijdsgenoten en verschuilen zich in groepen. Meestal groei je daar uit omdat je ook langzaam volwassener wordt en je niet meer een "skater" of "nerd" bent. Dat is lastiger als je als enige identificatie het "Marokkaan zijn" hebt. Daar groei je niet uit.
Jij wilt jezelf aanpraten dat we last hebben van een minderwaardigheidscomplex. Meeste mensen die daar last van hebben gedragen zich heel anders. Die kijken eerder naar beneden dan dat ze mensen lastigvallen. Dat is in mijn ogen eerder stoer doen in groepsverband en jezelf willen bewijzen in de groep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')