Waarschijnlijk moet die gegenereerde code eerst naar een zooitje advocaten om te kijken of er niet per ongeluk iets schokkends gevormd isquote:Op donderdag 26 juli 2012 22:57 schreef Stuart het volgende:
[..]
Bizar. Bij de aanvraag was er sprake van 24 uur. Hoe moeilijk kan het zijn om een code automatisch te genereren die is gelinkt aan het serienummer. Jammer!
Dit stoorde me ook wel in Lion inderdaad. Verder duurde het in Lion ook even voordat ik mijn tobo/trackpad kon gebruiken als ik mijn MacBook opendeed.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:17 schreef remlof het volgende:
Mountain Lion schakelt ook veel en veel sneller van twee naar één beeldscherm.
Misschien had je wat veel zooi op je mac, want Lion werkt hier prima snel. Nu kom ik van macbook first intel, dus dan is alles snelquote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:25 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dit stoorde me ook wel in Lion inderdaad. Verder duurde het in Lion ook even voordat ik mijn tobo/trackpad kon gebruiken als ik mijn MacBook weer opendeed.Nu kan ik alles direct gebruiken
Nee, veel zooi had ik niet. Kan wel aan de hdd liggen aangezien die maar 5400rpm maakt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Misschien had je wat veel zooi op je mac, want Lion werkt hier prima snel. Nu kom ik van macbook first intel, dus dan is alles snel
Nee ik bedoel dat als ik mijn MBP openklapte na een periode van inactiviteit, ik een vijftal seconden moest wachten eer het trackpad en toetsenbord reageerden op input.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:34 schreef Pheno het volgende:
Een toetsenbord die slechter reageert door de snelheid van een HDD? Oke. Ik denk dat de installatie wat schoongemaakt heeft op je mac
Voor welke app?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wil even berichtgeving instellen, maar dat is nog niet zomaar gedaan. Althans, m'n berichten'centrum' blijft leeg.
Gewoon, beetje twitter, flickr en mail. Maar berichten centrum blijft leeg.quote:
Die moet ook niet hoeven draaien. Is op iOS ook niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:03 schreef nietzman het volgende:
En van welke app denk je dat je berichten had moeten krijgen? Ik zie mail iig niet draaien.
Dat ligt aan het programma, volgens mij. Als ik Sparrow open heb staan, krijg ik wel notificaties. Indien dicht, niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:27 schreef Breuls het volgende:
[..]
Die moet ook niet hoeven draaien. Is op iOS ook niet.
iCloudquote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:12 schreef EL_Presidente het volgende:
nou wil ik mijn Safari Bookmarks (favorieten) ook meenemen naar mijn externe HD. wat is de beste manier om dit te doen?
Mountain Lion is gratis voor mensen die bepaalde apparaten hebben gehaald tussen 11 juni en nu. Alleen je krijgt geen code om te downloaden, want problemen, eng, dikke paniek, meer.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef MikeyMo het volgende:
Wat is dat met die codes uit de TT eigenlijk? (ik lurk hier sporadisch)
Nee, die moest je juist invullen, maar dan het serienummer van je macbook (or whatever). Nou ja, ik bel maandag wel, dan hebben ze genoeg tijd gehad.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:34 schreef MikeyMo het volgende:
Ah ok... even dacht ik dat Apple ook serienummers had geintroduceerd op hun systeem.. stomme ik
Ik zie op het eerste gezicht geen "Export..."-optie staan. Ik zou eens even Googlenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:47 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
iKlaut![]()
is er geen andere manier? ik gebruik geen iCloud
Apple Mail.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:59 schreef Stienn het volgende:
Wat is volgens jullie de beste en meest effectieve manier van het gebruik van Gmail op een Mac? Via een chrome, mail client van mac of wat anders?
Sparrowquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:59 schreef Stienn het volgende:
Wat is volgens jullie de beste en meest effectieve manier van het gebruik van Gmail op een Mac? Via een chrome, mail client van mac of wat anders?
ik kan me herinneren dat ik het ooit gedaan heb, met een Bookmarks.plist file.. de Bookmarks worden daar opgeslagen...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zie op het eerste gezicht geen "Export..."-optie staan. Ik zou eens even Googlen
EDIT
http://www.usingmac.com/2(...)marks-into-html-file
In mijn linkje staat ook hoe je 't kunt doen d.m.v. een HTML-bestandjequote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:17 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
ik kan me herinneren dat ik het ooit gedaan heb, met een Bookmarks.plist file.. de Bookmarks worden daar opgeslagen...misschien daar even naar kijken denk ik..
Er worden je nu door iCloud en de ingebouwde Export mogelijkheid twee enorm goede, werkende fire-and-forget oplossingen geboden en je gaat alsnog zelf zitten kutten met plists?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:17 schreef EL_Presidente het volgende:
ik kan me herinneren dat ik het ooit gedaan heb, met een Bookmarks.plist file.. de Bookmarks worden daar opgeslagen...misschien daar even naar kijken denk ik..
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:25 schreef nietzman het volgende:
[..]
Er worden je nu door iCloud en de ingebouwde Export mogelijkheid twee enorm goede, werkende fire-and-forget oplossingen geboden en je gaat alsnog zelf zitten kutten met plists?
Sommige mensen verdienen ook gewoon geen gebruiksvriendelijke computer..
Ik gebruik gewoon Gmail in Safari, samen met de Google Notifier in de menubalk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:59 schreef Stienn het volgende:
En zo heb je natuurlijk ook controle over welke gegevens je waar opslaat... Iets met privacyquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:25 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
Bookmarks.plist is waterdicht, kan niets mis gaantenzij het niet compatible is met Safari 6
![]()
Sparrow is overgenomen door Google, dus ik zou daar niet meer in gaan investeren.. (investeren is een groot woord, programma kost iets van ¤8..)quote:
Wss wel ja, dat is nou net de reden waarom ik altijd mijn CC informatie weer verwijder na een aankoop. Ik heb m'n vingers al eerder gebrand aan dit "één klik-aankoop"-systeemquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:39 schreef EL_Presidente het volgende:
Volgens mij heb ik voor niets die iTunes giftcard gekochtIk klikte op download in de App Store, en nu download ie, waarschijnlijk wordt het van mijn creditcard afgeschreven..
nergens de mogelijkheid gehad om de giftcard in te voeren of ben ik nou zo dom.
Nou en? Waar hebben we het over?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:39 schreef EL_Presidente het volgende:
Volgens mij heb ik voor niets die iTunes giftcard gekochtIk klikte op download in de App Store, en nu download ie, waarschijnlijk wordt het van mijn creditcard afgeschreven..
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:27 schreef RvLaak het volgende:
En zo heb je natuurlijk ook controle over welke gegevens je waar opslaat... Iets met privacy
Ach, geef je hem weer cadeau ofzoquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:43 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
WTF moet ik met een giftcard van 25 euroik koop nooit iets
Ja wat verwacht je dan als je een creditcard gekoppeld hebt, geen saldo hebt op je account en op koop drukt? In het hoofdmenu van de App Store is er een mogelijkheid om codes in te wisselen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:39 schreef EL_Presidente het volgende:
Kan dit ook tijdens het downloaden? of ben ik te laat?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
In het hoofdmenu van de App Store is er een mogelijkheid om codes in te wisselen.
ik was te gierig, ik drukte gelijk op dat grote plaatje van de Mountain Lion Download Todayquote:
Je moet natuurlijk wel eerst de cadeaukaart inwisselen door op de knop "inwisselen" te drukkenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:39 schreef EL_Presidente het volgende:
In Launchpad kan je ook folders maken door twee apps op elkaar te slepenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:22 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik vraag me overigens wel af wanneer Apple met een update komt waarbij je programma's in Launchpad kan verbergen.
Ik heb een aantal programma's die ik niet gebruik maar wel mee-geïnstalleerd worden bij nuttige programma's. Die zorgen er dus voor dat mijn Launchpad niet zo overzichtelijk is als ik wil.
Of spotlight, of Alfred.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:38 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je Launchpad überhaupt gebruiken? Wat is er mis met de Dock voor je meest gebruikte programma's + de Applications map voor de rest, waar je via een stack in je Dock zo bij kan?
10x dit. Launchpad met een muis is nog erger dan Windows 8 Metro met een muis.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:38 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je Launchpad überhaupt gebruiken? Wat is er mis met de Dock voor je meest gebruikte programma's + de Applications map voor de rest, waar je via een stack in je Dock zo bij kan?
Betalen voor Netflix en een Amerikaanse proxy met genoeg bandbreedte en dan alsnog illegaal bezig zijn omdat dat tegen de voorwaarden van Netflix is? Ik pas.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:42 schreef Pheno het volgende:
Oh, netflix is wel mogelijk met een omweg dan wordt een apple tv wel erg aantrekkelijk
Moeten ze maar eens naar Nederland komen. Daar hebben ze het al jaren over: twee woorden, negen letters.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Betalen voor Netflix en een Amerikaanse proxy met genoeg bandbreedte en dan alsnog illegaal bezig zijn omdat dat tegen de voorwaarden van Netflix is? Ik pas.
Het staat nota bene op Card zelf omschreven ....quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:53 schreef EL_Presidente het volgende:
ik zie die optie trouwens nergens in de App Store.. weleens gezien in de iTunes Store..
Of Quicksilver. Iets als Launchpad is vast handig voor systemen zonder toetsenbord, maar om daar nou de standaard van te maken? Zeker voor een Macbookquote:
Dat weet ik, en dat heb ik op het moment ook, maar ik wil gewoon een overzichtelijk en 'leeg' Launchpad zonder die kutfoldersquote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:34 schreef remlof het volgende:
[..]
In Launchpad kan je ook folders maken door twee apps op elkaar te slepen
Launchpad vind ik, zeker i.c.m. met de trackpad-gesture, veel fijner dan de Stack in het Dock.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Of Quicksilver. Iets als Launchpad is vast handig voor systemen zonder toetsenbord, maar om daar nou de standaard van te maken? Zeker voor een Macbook.
De stack in het Dock gebruik ik zelf ook vrijwel nooit, meestal onthoud ik wel wat ik wil hebben en dan is Spotlight/Quicksilver stukken sneller.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat weet ik, en dat heb ik op het moment ook, maar ik wil gewoon een overzichtelijk en 'leeg' Launchpad zonder die kutfolders![]()
De enige folders die ik heb zijn "iWork" en "iLife", softwarepakketten dus. En "Troep"
[..]
Launchpad vind ik, zeker i.c.m. met de trackpad-gesture, veel fijner dan de Stack in het Dock.
Maar da's natuurlijk persoonlijk
Cmd + <quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:21 schreef Tijn het volgende:
Backspace werkt niet meer om terug te gaan in Safari 6. Je kunt wel met twee vingers terug swipen om naar de vorige pagina te gaan, maar dat kan dus alleen als je een multitouch input device hebt. Echter heb ik op m'n iMac gewoon een toetsenbord en muis aangesloten en dan is er dus geen handige manier meer om terug te gaan
Bah![]()
Ah, cool! Vanavond even proberen op m'n MBP (ik heb Safari 6 nog niet geïnstalleerd op m'n iMac, met name om dit soort dingen en de ontbrekende RSS readerquote:
Waarbij men toch nog de stille hoop koestert dat Apple wél doorheeft dat het twee verschillende mediums zijn en dus geen Metro doet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:38 schreef remlof het volgende:
Launchpad gaat echt niet verdwijnen, alleen al omdat OSX en iOS steeds meer op elkaar gaan lijken.
En een touchscreen. En niet standaard een zichtbaar toetsenbord. En geen muiscursor. Verschillen genoeg.quote:In iOS heb je geen desktop maar juist alleen een Launchpad
Wacht maar tot de iPhone 5 uitkomt. Daar zitten heel veel mensen op te wachtenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:54 schreef Parafernalia het volgende:
http://www.nu.nl/gadgets/(...)smartphonemarkt.html
Tsja, Samsung maakt vrachtladingen verschillende telefoons en Apple maar 1 (of drie eigenlijk). Tevens heeft Samsung net een kwartaal z'n flagship phone op de markt, terwijl die van Apple nog moet komen. Tenslotte maakt Apple meer winst per toestel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:54 schreef Parafernalia het volgende:
Ik zag op diverse andere sites al dat veel Apple gebruikers dit 'nieuws' echt als een reden zien om tal van oorzaken te verzinnen, maar het is inderdaad gewoon goed van Samsung.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tsja, Samsung maakt vrachtladingen verschillende telefoons en Apple maar 1 (of drie eigenlijk). Tevens heeft Samsung net een kwartaal z'n flagship phone op de markt, terwijl die van Apple nog moet komen. Tenslotte maakt Apple meer winst per toestel.
Dat neemt allemaal niet weg dat Samsung het goed doet, en hun apparaten beginnen eindelijk minder op die van Apple te lijken.
Misschien maar goed ook, met al die hipsters en merkgeilersquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Apple is gewoon booming en dat zal de komende tijd alleen maar achteruit gaan. Uiteraard zal daar het overlijden van Steve Jobs vaak bij worden gehaald en voor je het weet zakt Apple weer door de grond. De grootste vijand van Apple is haar populariteit die de laatste jaren behoorlijk is doorgeslagen.
Ik irriteer me nergens aan, ik vind de hele discussie nonsens. Ik raad niemand in mijn omgeving iets van Apple aan. Ze komen al jaren aan me vragen waarom ik nooit ellende heb, zo ook met de iMac; dan antwoord ik met 'geen idee, ik maak denk ik andere keuzes'. Ook komen de 'overstappers' nu vragen waarom ik nog niet de nieuwe iMac heb, het antwoord is simpel : deze blijft te lang goed (mid 2007 model).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:13 schreef J.Appleseed het volgende:
Misschien maar goed ook, met al die hipsters en merkgeilers
Klopt. Ik heb ook alleen een Mac omdat ik 't geweldig goed vind werken, voor wat betreft andere apparatuur maakt het me niet zo veel uit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:19 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik irriteer me nergens aan, ik vind de hele discussie nonsens. Ik raad niemand in mijn omgeving iets van Apple aan. Ze komen al jaren aan me vragen waarom ik nooit ellende heb, zo ook met de iMac; dan antwoord ik met 'geen idee, ik maak denk ik andere keuzes'. Ook komen de 'overstappers' nu vragen waarom ik nog niet de nieuwe iMac heb, het antwoord is simpel : deze blijft te lang goed (mid 2007 model).
Zodoende zijn al veel vrienden van mij overgestapt naar Apple computers, vwb de iPhone ben ik eigenlijk meer een trendvolger, ik was een van de laatste in mijn vriendengroep die eraan begon.
Reden ? Ik had een 2-jarig abbo afgesloten toen de eerste iPhone net uit kwam. En ik koop eigenlijk nooit het laatste model, ik vind de hoofdprijs overrated, zeker bij de iPhone.
Verder maakt t voor ons gebruikers ook weinig uit wie de meeste telefoons verkoopt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik zag op diverse andere sites al dat veel Apple gebruikers dit 'nieuws' echt als een reden zien om tal van oorzaken te verzinnen, maar het is inderdaad gewoon goed van Samsung.
Daarbij is het altijd ontzettend moeilijk om een voorsprong vast te houden, het is niet zo gek of eigenlijk beter gezegd logisch dat Samsung betere cijfers heeft. Het zou eerder slecht nieuws zijn als ze iets beter of zelfs slechter waren geweest.
Apple is gewoon booming en dat zal de komende tijd alleen maar achteruit gaan. Uiteraard zal daar het overlijden van Steve Jobs vaak bij worden gehaald en voor je het weet zakt Apple weer door de grond. De grootste vijand van Apple is haar populariteit die de laatste jaren behoorlijk is doorgeslagen.
Is zeeeeeer handigquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ook alleen een Mac omdat ik 't geweldig goed vind werken, voor wat betreft andere apparatuur maakt het me niet zo veel uit.
Ik neig nu alleen naar de iPhone vanwege de iCloud-integratie, dat moet echt geweldig zijn lijkt me
Ik zit nog een dik jaar aan een Desire S vast. Ook niet verkeerd, maar zo'n iPhone praat wel goed met een Macquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:27 schreef Kremers het volgende:
[..]
Is zeeeeeer handigZelf heb ik een iPhone 3gs al 3j, dit jaar wil ik voor een nieuwe gaan
Niets mis met een beetje gezonde concurrentie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:54 schreef Parafernalia het volgende:
Heerlijk, zeker met ML. iCloud.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zit nog een dik jaar aan een Desire S vast. Ook niet verkeerd, maar zo'n iPhone praat wel goed met een Mac
Ha, die heb ik ook. 24". Ik heb er ooit wat extra RAM in gezet. Verder gaat dat ding nog als een trein, ik werk er dagelijks mee en heb nooit het idee dat 'ie aan vervanging toe is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:19 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ook komen de 'overstappers' nu vragen waarom ik nog niet de nieuwe iMac heb, het antwoord is simpel : deze blijft te lang goed (mid 2007 model).
Ik heb hiervoor ook een 2008 iMac gehad, de 20" versie. Toch wel zonde dat ik die heb weggedaan maar ik moest toch echt wat mobieler worden en m'n vader zag liever dat ik een nieuwe MacBook kocht.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ha, die heb ik ook. 24". Ik heb er ooit wat extra RAM in gezet. Verder gaat dat ding nog als een trein, ik werk er dagelijks mee en heb nooit het idee dat 'ie aan vervanging toe is.
Hier ook 24", heb er toen gelijk 4Gb ingezet, verder alles standaard volgens mij, misschien de snellere videokaart, maar weet het niet meer, is al zo lang geleden. Ik kreeg onlangs wat vaker een strandbal, maar die is nu met ML vooralsnog weer even weg. Wereldbak, bij Windows kreeg ik na een jaar alweer jeuk, er irriteerde altijd wel wat (dat bleek achteraf het OS te zijn).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:32 schreef Tijn het volgende:
Ha, die heb ik ook. 24". Ik heb er ooit wat extra RAM in gezet. Verder gaat dat ding nog als een trein, ik werk er dagelijks mee en heb nooit het idee dat 'ie aan vervanging toe is.
Het beste punt van de hele update.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:26 schreef remlof het volgende:
De zwaaismiley doet ook weer normaal in Safari 6.0
Ik zag ook nadat ik m'n eerste Mac kocht pas hoeveel er eigenlijk mis is met Windows. Maar dat is alweer meer dan 8 jaar geledenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:48 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hier ook 24", heb er toen gelijk 4Gb ingezet, verder alles standaard volgens mij, misschien de snellere videokaart, maar weet het niet meer, is al zo lang geleden. Ik kreeg onlangs wat vaker een strandbal, maar die is nu met ML vooralsnog weer even weg. Wereldbak, bij Windows kreeg ik na een jaar alweer jeuk, er irriteerde altijd wel wat (dat bleek achteraf het OS te zijn).
moet de mail app openstaan nee toch? bij mij staat er alleen maar ''Geen Meldingen"quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:51 schreef nelisb het volgende:
Niks. Althans bij mij werkt het gewoon toen ik bv een mail kreeg.
Alleen in Mountain Lion. Safari 6 in Lion doet nog hetzelfde.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:26 schreef remlof het volgende:
Je kan het per app instellen in je System Preferences:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:38 schreef EL_Presidente het volgende:
wanneer krijg je meldingen in Notification Center. wat moet je ervoor doen??
Oh, nu wil ik ML helemaal!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:26 schreef remlof het volgende:
Ik vind het wel zuur dat iOS-dingetjes gratis zijn en OS X-dingetjes niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat dacht ik. Nu nog wachten op iOS 6, want op m'n iPhone en iPad hapert ie nog steeds
volgens mij staat alles bij Default al Aan toch? ik heb niets veranderd, maar ik heb tot nu toe geen enkele notification ontvangen..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Je kan het per app instellen in je System Preferences:
[ afbeelding ]
Scroll eens naar boven en kijk eens of dit wel aan staat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:39 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
volgens mij staat alles bij Default al Aan toch? ik heb niets veranderd, maar ik heb tot nu toe geen enkele notification ontvangen..![]()
staat aan, maar misschien moet ik mijn computer een keer herstarten?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:55 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Scroll eens naar boven en kijk eens of dit wel aan staat.
[ afbeelding ]
Zou ik wel eens doen danquote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:42 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
staat aan, maar misschien moet ik mijn computer een keer herstarten?
Van welke apps verwacht je notificaties dan? Misschien is er gewoon nog niets gebeurd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:42 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
staat aan, maar misschien moet ik mijn computer een keer herstarten?
op zijn minst emails..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Van welke apps verwacht je notificaties dan? Misschien is er gewoon nog niets gebeurd.
Bij mij doet Office voor Mac 2011 het wel gewoon. Adobe flash opnieuw moeten installeren en mijn Parallels en totalfinder doen het niet meer. Krijg finder overigens sowieso niet goed meer. Kan wel kopieren maar niet knip/plakken... en een update van finder is er niet, ja, opnieuw betalen en dat kan volgens mij niet goed zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:24 schreef frank07 het volgende:
Parallels, Adobe CS5 en Office 2011 zijn de belangrijkste programma's. Op zich is het opnieuw installeren van die programma's ook geen ramp.
Moest je alles opnieuw installeren onder Parallels of stond alles er nog?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:46 schreef Litpho het volgende:
ML + Parallels 7. Nu lijkt verder alles het te doen.
Parallels tools is hij nu aan het updaten, maar de Windows desktop met applicaties staat er nog. Zo eens wat opstarten, maar ziet er hoopvol uit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:47 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Moest je alles opnieuw installeren onder Parallels of stond alles er nog?
Wacht ik even je eindoordeel af... anders moet ik kijken of ik nog gegevens uit mijn timemachine kan halen. Ga Winsjit echt niet opnieuw installen dus dan ook geen Parallels meer nodigquote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Parallels tools is hij nu aan het updaten, maar de Windows desktop met applicaties staat er nog. Zo eens wat opstarten, maar ziet er hoopvol uit.
Ik kan Fall from Heaven nog spelen (op Windows, via Steam, in Parallels), dus het ziet er goed uit.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Parallels tools is hij nu aan het updaten, maar de Windows desktop met applicaties staat er nog. Zo eens wat opstarten, maar ziet er hoopvol uit.
Hier ook nog steeds niets ontvangen (geen enkele mail of info) na 48 uur. Toch jammer aangezien ik komend weekend de update had willen uitvoeren. Zou er bijna 'gewoon' voor gaan betalenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, die moest je juist invullen, maar dan het serienummer van je macbook (or whatever). Nou ja, ik bel maandag wel, dan hebben ze genoeg tijd gehad.
Niet doen joh, dat is dan echt zonde van je geld. Gewoon even geduld. Downloaden gaat sowieso sneller na een paar dagen na de release. Echt, ik had 4 GB in amper 7 minuten binnen terwijl ik meerdere reacties heb gelezen (niet alleen hier) dat sommige er wel anderhalf uur over deden om te downloaden en dan nog 3 kwartier installeren ongeveer. Je geduld zal echt wel beloond worden hoor.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:00 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hier ook nog steeds niets ontvangen (geen enkele mail of info) na 48 uur. Toch jammer aangezien ik komend weekend de update had willen uitvoeren. Zou er bijna 'gewoon' voor gaan betalen
Misschien moet ik ook maar gewoon wachten. Het verbaasd me een beetje dat Apple niets over dit issue op zijn website vermeld. Vraag me af of er mensen zijn die wel de code al hebben ontvangen. Goed, ik wacht nog wel een paar dagen, weinig keus als ik het gratis wil hebben I guessquote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:03 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Niet doen joh, dat is dan echt zonde van je geld. Gewoon even geduld. Downloaden gaat sowieso sneller na een paar dagen na de release. Echt, ik had 4 GB in amper 7 minuten binnen terwijl ik meerdere reacties heb gelezen (niet alleen hier) dat sommige er wel anderhalf uur over deden om te downloaden en dan nog 3 kwartier installeren ongeveer. Je geduld zal echt wel beloond worden hoor.
Dat is best wel toevallig danquote:
quote:Hartelijk dank voor uw deelname aan het OS X Mountain Lion Up-To-Date-programma. De contentcode waarmee u OS X Mountain Lion via de Mac App Store kunt downloaden en installeren, vindt u in het bijgevoegde bestand. U ontvangt in een aparte e-mail het wachtwoord waarmee u dit bestand kunt ontgrendelen. U kunt deze contentcode, die geen verloopdatum heeft, meteen in de Mac App Store inwisselen.
Oh, dat schiet op dusquote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:45 schreef Arquero het volgende:
Nou, ben er nog nietDe e-mail met wachtwoord om het pdf bestand te openen moet nog worden toegestuurd
[..]
Dito hier, maar ook nu nog niets ontvangen. Maar ja, zou mij ook weer niet verbazen als mijn mailprovider vind dat Apple ineens een spammer is en dus mogelijk in iedereen's online spambox terecht is gekomen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft de Store van iTunes bekende problemen/vertraging met het verwerken van betalingen (met creditcard)? Aanschaf is wel gewoon gelukt, de download (een muziekalbum) voltooide zoals altijd. Normaal krijg ik de dag van aankoop al een mailtje met factuur. Nu 3 dagen erna nog steeds niks. M'n cc-overzicht van online bankieren vermeldt ook geen transactie.
Stel je niet zo aan man.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:58 schreef Muchachooo het volgende:
Overigens maakt het weinig verschil waar je je mac hebt gekocht. Die van mij is afkomstig van de online store, en ook ik heb na een ruime 55 uur nog geen code mogen ontvangen.
Op zich is het geen probleem dat dit zo lang duurt, het is wel jammer dat je ondertussen van Apple helemaal niks te horen krijgt. Geen bevestiging bij het indienen van je aanvraag, geen uitleg over waarom het zo lang duurt... For all I know ligt mijn aanvraag ergens bij Apple in de prullenbak.
Dat zou mij dan wel weer verbazen, een provider die Apple als spam markeert.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:29 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Dito hier, maar ook nu nog niets ontvangen. Maar ja, zou mij ook weer niet verbazen als mijn mailprovider vind dat Apple ineens een spammer is en dus mogelijk in iedereen's online spambox terecht is gekomen.
Is niet zozeer de provider hoor, maar die blacklist houders/dinges/jeweetwel die dat kunnen veroorzakenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat zou mij dan wel weer verbazen, een provider die Apple als spam markeert.
Ik moest er eigenlijk wel om lachenquote:
Dat verandert er waarschijnlijk niks aan, maar nee, ik heb geen idee wat je bedoelt met blacklist houders en dinges.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:42 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Is niet zozeer de provider hoor, maar die blacklist houders/dinges/jeweetwel die dat kunnen veroorzaken
Hier een korte uitlegquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat verandert er waarschijnlijk niks aan, maar nee, ik heb geen idee wat je bedoelt met blacklist houders en dinges.
Volgens dit topic welquote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:12 schreef nietzman het volgende:
Zag ik daar nou een NeXT bak in de openingsceremonie?
Je zou kunnen proberen in het vervolg wat meer inhoudelijk te posten. Het enige wat ik probeer te zeggen is dat de ervaring met Apple op dit gebied erg teleur stelt. Het is niets voor Apple om dingen te beloven die ze vervolgens niet waar kunnen maken. That's all.quote:
Jazeker. Is ook de machine die Tim gebruikte toen 'ie WorldWideWeb 1.0 ontwikkelde.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:12 schreef nietzman het volgende:
Zag ik daar nou een NeXT bak in de openingsceremonie?
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Vorige reclames schilderden Macusers tenminste niet af als debielen.
Die Notes synchronisatie is toch niet nieuw, maar alleen vanuit Mail naar een apart applicatie gezet?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:42 schreef Panzermaus het volgende:
Ik kreeg gisteravond rond 22:00 mijn codes, codes inderdaad, ik kreeg er twee.Had hem ook twee keer gesubmit voor dezelfde serial, vreemd dat dat kon.
Nu nog lekker eentje over. (echt 2x ML, niet Server ofzo)
Mountain Lion bevalt goed, vind ook die Notes-sync erg fijn.En zoals gewoonlijk zoekt Spotlight ook overal doorheen.
I stand corrected. Al is zij voornamelijk high maar goedquote:
Hoe kan dat nou niet werken dan? Heb je de apps wel draaien? Geloof niet dat notification center een push ding is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:52 schreef EL_Presidente het volgende:
hier na clean install nog steeds geen werkende Notification center
moet ik al die apps dan open laten staan?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou niet werken dan? Heb je de apps wel draaien? Geloof niet dat notification center een push ding is.
Jij had toch geen iCloud? Gaan push notifications niet via iCloud?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:08 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
moet ik al die apps dan open laten staan?
Geldt niet voor alle apps.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:08 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
moet ik al die apps dan open laten staan?
moet je wel iCloud (ik gebruik namelijk alleen de Zoek mijn Mac) gebruiken als je Notification Center wil gebruiken?quote:
Wat ergquote:
Nee, maar de apps moet je wel open hebben. Of de apps moeten nog geupdate worden, dat ze het ondersteunen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:13 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
moet je wel iCloud (ik gebruik namelijk alleen de Zoek mijn Mac) gebruiken als je Notification Center wil gebruiken?
Doe je goed. Ik heb na ruim 62 uur nog steeds nietsquote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:49 schreef Pheno het volgende:
Na meer dan 48 uur is het ze gelukt. Downloading.
Ik heb geen tweede keer ingevuld, dus dat maakt niets.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:35 schreef Stuart het volgende:
[..]
Doe je goed. Ik heb na ruim 62 uur nog steeds niets
Misschien moet ik het ook voor een 2e keer gaan invullen of zou dat niets uitmaken?
Notes staan er al bij je mail.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:39 schreef J.Appleseed het volgende:
Wanneer komen Notes, Reminders etc. eigenlijk op de iCloud.com-website?
Dan wacht ik het rustig af. Succes met installerenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb geen tweede keer ingevuld, dus dat maakt niets.
Safari krijgt standaard de mobiele layout voorgeschoteld en die ondersteunt automatisch verversen niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:11 schreef Moeraskat het volgende:
Kun je op de iPad niet ergens autorefresh instellen voor fok? Dit zou handig zijn voor sc?
Mijne niet, voor zover ik dat heb gemerkt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:39 schreef FUFR het volgende:
ik heb het idee dat mijn mbp heter wordt met de nieuwe Lion.
valt dit meer mensen op?
Ik vind het eigenlijk wel praktisch dat ze gewoon bij elkaar staan.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:28 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Weet ik, maar da's natuurlijk niet zo overzichtelijk als een aparte Notes-app.
Officieel zou dat niet eens moeten kunnen, al is dat bij mij wel al 3x gelukt. Helaas nog steeds niks ontvangen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:35 schreef Stuart het volgende:
[..]
Doe je goed. Ik heb na ruim 62 uur nog steeds niets
Misschien moet ik het ook voor een 2e keer gaan invullen of zou dat niets uitmaken?
Kalibreer je accu en maak je laptop eens open en haal al het stof uit de ventilator.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:12 schreef FUFR het volgende:
thanks, ga de app proberen..
edit: dit zie ik
[ afbeelding ]
Wat me opvalt is toch de hoge temp terwijl ik niks doen behalve hier typen en de batterij health van maar 91%. hij is nog maar 9-10 maanden oud..
Ik heb dezelfde health en mijne is 3 maanden oudquote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:12 schreef FUFR het volgende:
thanks, ga de app proberen..
edit: dit zie ik
[ afbeelding ]
Wat me opvalt is toch de hoge temp terwijl ik niks doen behalve hier typen en de batterij health van maar 91%. hij is nog maar 9-10 maanden oud..
goed project voor de nacht. dank voor de tip.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kalibreer je accu en maak je laptop eens open en haal al het stof uit de ventilator.
Facebook kan pas vanaf later. Twitter kan je wel toevoegen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:51 schreef EL_Presidente het volgende:
hebben jullie ook andere programma's toegevoegd aan Notification Center.. iemand Facebook toegevoegd??
er schijnt wel een hack te zijn om Facebook er nu al in te krijgen..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Facebook kan pas vanaf later. Twitter kan je wel toevoegen.
Jij moet gewoon Magsafe 1 hebben, Magsafe 2 is voor de nieuwe Air + rMBPquote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:42 schreef Saninl het volgende:
Hoe weet ik welke adapter ik moet bestellen op de Apple site voor mijn Macbook Air 1.7 GHz Intel Core i5 4GB 1333 Mhz DDR3 versie?
Ik zie in de store ook opeens een Magsafe adapter 2 staan?!
En hoeveel Watt? Of wat maakt dat uit?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:51 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jij moet gewoon Magsafe 1 hebben, Magsafe 2 is voor de nieuwe Air + rMBP
Wat staat er op je doos?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:01 schreef Saninl het volgende:
[..]
En hoeveel Watt? Of wat maakt dat uit?
Als je gewoon eerst kijkt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:01 schreef Saninl het volgende:
[..]
En hoeveel Watt? Of wat maakt dat uit?
Wat voor eentje?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:28 schreef Adelante het volgende:
Vandaag een ssd gekocht om in m'n MacBook Pro mid 2011 te stoppen en dan morgen ook even ML erover heen....
Je kunt ook gewoon een 60W adapter kopen en die voor allebei gebruiken. Waarom heb je eigenlijk überhaupt een adapter nodig?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:28 schreef Saninl het volgende:
Ahja, beide bedankt
Wel balen dat ik hem niet voor mijn Air en voor mijn broers witte Macbook kan gebruiken...
Je krijgt toch die code, wat zit je nou moeilijk te doen?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:22 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Je zou kunnen proberen in het vervolg wat meer inhoudelijk te posten. Het enige wat ik probeer te zeggen is dat de ervaring met Apple op dit gebied erg teleur stelt. Het is niets voor Apple om dingen te beloven die ze vervolgens niet waar kunnen maken. That's all.
Wacht, kan ik voor mijn MacBook Pro ook een Magsafe van de 15" of 17" gebruiken? Dan zou 'ie dus sneller opgeladen zijn, maar dat leek me in eerste instantie juist niet veilig.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon een 60W adapter kopen en die voor allebei gebruiken. Waarom heb je eigenlijk überhaupt een adapter nodig?
Hij zal niet sneller opladen. Zo'n adapter levert gewoon het vermogen dat van hem gevraagd wordt, tot een bepaald maximum.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:24 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wacht, kan ik voor mijn MacBook Pro ook een Magsafe van de 15" of 17" gebruiken? Dan zou 'ie dus sneller opgeladen zijn, maar dat leek me in eerste instantie juist niet veilig.
En waarom meneer een adapter nodjg heeft vroeg ik me ook al af indd
Oh, oké.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hij zal niet sneller opladen. Zo'n adapter levert gewoon het vermogen dat van hem gevraagd wordt, tot een bepaald maximum.
Crucial M4 256GB. Geen idee of het gerotzooi is met flashenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wat voor eentje?
Is dat trouwens veel gerotzooi met flashen o.i.d.?
Ik heb het na ruim 3 dagen ook nog niet binnen. Ik zal maandag wel proberen om het voor een 2e keer in te vullenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:11 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Officieel zou dat niet eens moeten kunnen, al is dat bij mij wel al 3x gelukt. Helaas nog steeds niks ontvangen.
Waarom vind je dat vervelend? In Firefox kan je de wachtwoorden zelfs zichtbaar maken zonder het systeemwachtwoord in te gevenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:56 schreef n8n het volgende:
Nieuwe OS X is wel nice, vind alleen die brede tabs in Safari vervelend. Veel te veel informatie en ik kan niet meer dubbelklikken naast een tabblad om een nieuwe te verkrijgen.
Edit, zie nu iets dat ik echt niet relaxed vind. In de voorkeuren van Safari is het heel makkelijk om al mijn online accounts en wachtwoorden in te zien. De wachtwoorden kunnen zichtbaar gemaakt worden met slechts het wachtwood van je systeem.
Omdat er per dag makkelijk 5 man achter mijn computer zit (huisgenoten). Ook anderen en vrijwel iedereen die ik ken kent ook mijn wachtwoord om ’m te ontgrendelen van de screensaver.quote:Op zondag 29 juli 2012 02:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom vind je dat vervelend? In Firefox kan je de wachtwoorden zelfs zichtbaar maken zonder het systeemwachtwoord in te geven
Via een map die voor beiden toegankelijk is?quote:Op zondag 29 juli 2012 10:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe kan ik makkelijk bestanden verzenden tussen mijn iMac en Dell Laptopje, die allebei op hetzelfde airport netwerk zitten?
Thanks, hoe doe ik dat?quote:Op zondag 29 juli 2012 10:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Via een map die voor beiden toegankelijk is?
Volgens mij er voor zorgen dat ze beiden dezelfde netwerknaam hebben en/of zorgen dat je ze op delen hebt gezet(rechtermuis klik op de map/schijf). Op google moet je daar toch meer over kunnen vinden.quote:
Dat kon altijd al via Keychain Access. Is ook logisch: als je OS X vraagt je wachtwoorden op te slaan, slaat hij ze versleuteld op. En als je niet wil dat hij bij het invullen van elk wachtwoord vraagt om de sleutel daarvan, moet je die al gegeven hebben als je de computer gebruikt --> je user-wachtwoord.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:56 schreef n8n het volgende:Edit, zie nu iets dat ik echt niet relaxed vind. In de voorkeuren van Safari is het heel makkelijk om al mijn online accounts en wachtwoorden in te zien. De wachtwoorden kunnen zichtbaar gemaakt worden met slechts het wachtwood van je systeem.
80 euro zul je er niet voor vangen maar ik denk dat je in V&A best een leuk bedrag ervoor krijgtquote:Op zondag 29 juli 2012 13:43 schreef Mindstate het volgende:
Mja, denk dat ik voor de komende tijd wel ff set ben. En als ik dan voor de vakantie nog even m'n portemonnee wat kan bijvullen doe ik dat graag
1Password is wel een goede, even naar kijken. Aan de andere kant, vrijwel niemand opent ooit de settings van Safari. Keychain ken ik maar naast mij vrijwel niemand, iedereen die ik het laat zien ziet het voor het eerst. Zou het al prettiger vinden als de setting uberhaupt pas te zien is na het invoeren van het wachtwoordquote:Op zondag 29 juli 2012 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat kon altijd al via Keychain Access. Is ook logisch: als je OS X vraagt je wachtwoorden op te slaan, slaat hij ze versleuteld op. En als je niet wil dat hij bij het invullen van elk wachtwoord vraagt om de sleutel daarvan, moet je die al gegeven hebben als je de computer gebruikt --> je user-wachtwoord.
Apple kan het tooltje uit Safari weglaten, maar dat is slechts schijnveiligheid.
Oplossingen:
-je useraccount alleen voor jezelf houden (sowieso een goed idee!)
-niet je wachtwoorden laten opslaan door je browser
-wachtwoorden laten opslaan door een programma dat een aparte sleutel daarvoor heeft die je geheim houdt (bv 1Password)
80 had ik ook niet verwachtquote:Op zondag 29 juli 2012 14:03 schreef Stuart het volgende:
[..]
80 euro zul je er niet voor vangen maar ik denk dat je in V&A best een leuk bedrag ervoor krijgt
Misschien rond de 50 euro. Ik zou het niet precies weten
Dat wist ik niet. Vind ik ook wel een beetje teleurstellend eigenlijk.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:08 schreef Mindstate het volgende:
[..]
80 had ik ook niet verwachtDacht ik probeer het eerst even hier, anders gooi ik hem wel in V&A.
Iets anders trouwens: Toch raar dat Apple in het weekend (vooral zaterdag) niet te bereiken is. Je zou verwachten dat er tegenwoordig toch wel een helpdesk op zaterdag vanaf kan
Apple store in Amsterdam bellen, zal nu ook wel open zijnquote:Op zondag 29 juli 2012 14:08 schreef Mindstate het volgende:
[..]
80 had ik ook niet verwachtDacht ik probeer het eerst even hier, anders gooi ik hem wel in V&A.
Iets anders trouwens: Toch raar dat Apple in het weekend (vooral zaterdag) niet te bereiken is. Je zou verwachten dat er tegenwoordig toch wel een helpdesk op zaterdag vanaf kan
Maar het lijkt me dat die niet veel meer kunnen doen dan productinformatie, of wel?quote:Op zondag 29 juli 2012 14:11 schreef n8n het volgende:
[..]
Apple store in Amsterdam bellen, zal nu ook wel open zijn
Als het goed is hebben ze daar een “genius bar” met deskundigenquote:Op zondag 29 juli 2012 14:14 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Maar het lijkt me dat die niet veel meer kunnen doen dan productinformatie, of wel?
De grootste ter wereldquote:Op zondag 29 juli 2012 14:26 schreef n8n het volgende:
[..]
Als het goed is hebben ze daar een “genius bar” met deskundigen
quote:It's a really subtle easter egg. If you download an app from the Mac App Store and go into your applications folder during the download, you'll notice that the timestamp on the downloading application is set for January 24, 1984. For those of you who are new to the Apple world, that's the day the first Macintosh was unveiled to the world by none other than Steve Jobs.
Mac App Store easter egg: subtle but fun
Leuk hoor.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:45 schreef Junkie het volgende:
Dictation in Mountain Lion is best grappig.
En dit al gezien:
[ afbeelding ]
[..]
Nee eigenlijk niet. En de helft van de tijd dat ik m'n iPad 3 gebruik zit ik ermee op FOK!quote:Op zondag 29 juli 2012 15:49 schreef waspoedertje het volgende:
Hebben meer mensen hier dat fok op de ipad 3 niet helemaal ideaal werkt ?
Zoals editen bijvoorbeeld en als je quote dat de pagina weer naar beneden gaat
Als je op foto drukt staat tie naast je scherm enzo
quote:Op zondag 29 juli 2012 14:45 schreef Junkie het volgende:
Dictation in Mountain Lion is best grappig.
En dit al gezien:
[ afbeelding ]
[..]
Ook niet als je je post edit ?quote:Op zondag 29 juli 2012 15:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. En de helft van de tijd dat ik m'n iPad 3 gebruik zit ik ermee op FOK!
Nope, ik gebruik ook Safari, maar dan meestal in de portrait positiequote:Op zondag 29 juli 2012 15:58 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Ook niet als je je post edit ?
Ik gebruik safari in landscape mode
Ik zit ook altijd op fok ja desktop en laptop gaan haast niet meer aan:P
Dan ga ik daar wel verder thanksquote:Op zondag 29 juli 2012 16:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nope, ik gebruik ook Safari, maar dan meestal in de portrait positie
Er is trouwens een speciale iPad reeks: iPad deel #35
oh tofquote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Safari krijgt standaard de mobiele layout voorgeschoteld en die ondersteunt automatisch verversen niet.
Maar als je in de opties van het forum aanvinkt dat je ook op mobiele apparaten de normale layout wilt gebruiken, kun je dus ook gewoon het verversen krijgen.
Met potrait geen last van trouwensquote:Op zondag 29 juli 2012 16:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nope, ik gebruik ook Safari, maar dan meestal in de portrait positie
Er is trouwens een speciale iPad reeks: iPad deel #35
Ik ook niet. Wel de eerste email binnen, die kreeg ik na 3 uur al. De mail waarin de code staat waarmee ik de eerste mail kan unlocken heb ik nog niet binnen, inmiddels 2 dagen geleden.quote:
Ik kreeg het letterlijk enkele minuten binnen na mijn 2e aanvraagquote:Op zondag 29 juli 2012 23:21 schreef AllesWatWas het volgende:
Apple mag wel eens opschieten. De 25ste een kopie aangevraagd via het Up to Date-programma en nog steeds geen mail binnen en ik weiger het een tweede keer aan te vragen, daar ik een referentienummer heb
Mijn 2011 MBA lijkt er ook sneller op geworden. Volgens mij is het geheigenmanagement sterk verbeterd. Dat merk ik vooral aan Firefox, die blijft nu veel langer lekker draaien.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mountain Lion gaat als een raket op een 4 jaar oude low-end iMac met 2GB Ram.
Ja, het hijgt veel lekkerderquote:Op maandag 30 juli 2012 09:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn 2011 MBA lijkt er ook sneller op geworden. Volgens mij is het geheigenmanagement sterk verbeterd. Dat merk ik vooral aan Firefox, die blijft nu veel langer lekker draaien.
Mijn 2010 MBP werkt ook een stuk soepeler.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn 2011 MBA lijkt er ook sneller op geworden. Volgens mij is het geheigenmanagement sterk verbeterd. Dat merk ik vooral aan Firefox, die blijft nu veel langer lekker draaien.
AirPlay al geprobeerd?quote:Op maandag 30 juli 2012 11:25 schreef elcastel het volgende:
Zeg ... die Flash website waar ik vorig topic vragen over had mbt een iPad, begrijp ik het goed dat ik die site wel kan zien op mijn TV via Apple TV nu met ML ? Ik heb namelijk mijn HDMI verhaal nooit meer goed aan de praat gekregen, maar als Apple TV zou werken, maak ik hier iemand heel blij ...
Ergo ik ben op zoek naar een manier om een website gewoon op mijn TV te krijgen, maar dan wel zonder HDMI kabel, want dat lukt hier (kennelijk) niet (meer) ....
iMac/MacBook/MacMini/etc met Mountain Lion + AppleTV + AirPlay = Beeld wat je Mac ziet is er ook op je TVquote:Op maandag 30 juli 2012 11:25 schreef elcastel het volgende:
Zeg ... die Flash website waar ik vorig topic vragen over had mbt een iPad, begrijp ik het goed dat ik die site wel kan zien op mijn TV via Apple TV nu met ML ? Ik heb namelijk mijn HDMI verhaal nooit meer goed aan de praat gekregen, maar als Apple TV zou werken, maak ik hier iemand heel blij ...
Ergo ik ben op zoek naar een manier om een website gewoon op mijn TV te krijgen, maar dan wel zonder HDMI kabel, want dat lukt hier (kennelijk) niet (meer) ....
Dit is waar ik naartoe wil denk ik. Gewoon 1 op 1, dat is wat ik met HDMI ook een paar dagen had.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:36 schreef Junkie het volgende:
iMac/MacBook/MacMini/etc met Mountain Lion + AppleTV + AirPlay = Beeld wat je Mac ziet is er ook op je TV
Dat gaat het op termijn worden waarschijnlijk. Maar TV doet het eigenlijk nog te goed, zo zuinig ben ik ook nog wel.quote:Of...
Flash op je TV = Samsung SmartTV (via de ingebouwde browser)
Ik vind het keyboard juist best slim ontworpen:quote:Op maandag 30 juli 2012 11:46 schreef J.Appleseed het volgende:
Microsoft komt trouwens met een nieuw Bluetooth toetsenbord en muis, speciaal voor Windows 8. De prijs, zeg je?
Respectievelijk 80 en 70 euro. Dat is dus meer dan concurrent Apple voor zijn toetsenbord vraagt, terwijl Microsoft haar succes heeft gehaald uit de mensen die niet veel willen uitgeven aan hun (goedkope) computer (waar vaak geen BT in zit).
Ik vraag me af welke richting Microsoft hiermee wil inslaan want ik voorspel niet veel goeds voor de budgetmarkt. Als Microsoftproducten even duur zijn als Apple's variant denk ik namelijk dat veel mensen gaan overstappen, vooral nu de vertrouwde desktopomgeving hun ook al wordt weggenomen.
Daarbij werkt de muis ook totaal niet praktisch want je moet met 3 vingers inzoomen. Ja, echt. En hij lijkt op een stuk kaas, aldus Microsoft.
http://www.bouweenpc.nl/w(...)edge-Touch-Mouse.jpg
Maar 80 euro voor zo'n toetsenbord? Really?quote:Op maandag 30 juli 2012 12:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik vind het keyboard juist best slim ontworpen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Muis lijkt me wat minder. Maar ik zie je budgetprobleem niet. Microsoft richt zich helemaal niet op de budgetmarkt. Microsoft mikt op alle markten tegelijk.
Allerlei fabrikanten kunnen budget-spullen maken voor Windows pcs. Microsoft (dat al tijden muizen en toetsenborden maakt) komt uit met aardig ontworpen spul toespitst op Windows 8. Ze zullen heus niet in elke huiskamer verschijnen, maar dat is dan ook helemaal niet het doel. Het doel is een gaaf, high-end product te maken voor de enthousiasteling, en tegelijkertijd andere fabrikanten eens een voorbeeld geven.
Tsja. Die van Apple heeft geen hoesje/tablet stand en is een tientje goedkoper. Logitechs Bluetooth toetsenborden zijn ook niet goedkoop: een soortgelijk toetsenbord (met als nutteloze extra gadget zonnecellen erop) kost ook ¤ 80.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:24 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar 80 euro voor zo'n toetsenbord? Really?
dat gaat nog gebeurenquote:
quote:Op maandag 30 juli 2012 13:30 schreef Breuls het volgende:
Klopt het dat er voor Mail niet in te stellen is voor welke mailboxen er notificaties komen? Of kan ik gewoon de instelling niet vinden?
Die had ik gevonden, maar je kunt daar niet aan- en uitvinken voor welke accounts, en daar zou ik graag onderscheid in maken.quote:
Hmm... en je kunt niet gewoon een postbus aanmaken voor die accounts? Een smart folder, zeg maar?quote:Op maandag 30 juli 2012 13:59 schreef Breuls het volgende:
[..]
Die had ik gevonden, maar je kunt daar niet aan- en uitvinken voor welke accounts, en daar zou ik graag onderscheid in maken.
't Is slordig, maar ik zou geen andere manier kunnen bedenken om het anders te doenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:01 schreef Breuls het volgende:
Hm, en dan alleen daarvoor notificaties doen? Dat is wellicht een idee, al vind ik dat wel slordig. Dan heb ik een extra inbox in m'n lijst...
Toch weer een beetje een halve feature dan, eigenlijk.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:02 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
't Is slordig, maar ik zou geen andere manier kunnen bedenken om het anders te doen
Klopt, daar heb je gelijk in. Hopelijk komt dat nog in een toekomstige update...quote:Op maandag 30 juli 2012 14:34 schreef Breuls het volgende:
[..]
Toch weer een beetje een halve feature dan, eigenlijk.
Op m'n iPhone heb ik de mailaccounts waar ik geen notificaties voor hoef niet ingesteld staan, dus dat onderscheid is daar automatisch, maar op m'n Mac heb ik wel gewoon alles bij de hand. Ik zou best van de belangrijke accounts de popups in de bovenhoek willen hebben, van de minder belangrijke alleen de summary in het NC, en van de nog minder belangrijke accounts helemaal niets behalve in de mailclient zelf.
Ik geloof dat 't voor 5 Macs is.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:41 schreef w00h00 het volgende:
Waarom kan ik nergens vinden voor hoeveel Mac's (licenties) Mountain Lion is?
Boem, de Apple-kas is met alweer 50.000.000 euro gespektquote:Op maandag 30 juli 2012 15:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
3 miljoen ML-downloads in vier dagen... http://goo.gl/Rhy5Z
Minus de kosten hequote:Op maandag 30 juli 2012 15:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Boem, de Apple-kas is met alweer 50.000.000 euro gespekt
Zul je wel (positief) merkenquote:Op maandag 30 juli 2012 15:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ga mijn iMac ook maar eens updaten. Kijken of daar een verschil in snelheid te merken is, zou wel mooi zijn. Ding is 3 jaar oud en wordt zo nu en dan toch wat trager, al is er nog prima op te werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |