Wist je dat de NL overheid meer tapt dan de VS? Niet in verhouding, maar absoluut?quote:Op maandag 6 mei 2013 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat hadden we dan van een fascistische kleptocratie verwacht?
naar beneden?quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En als je kijkt hoe de meeste doden vallen in Amerika....
En jij denkt dat Nederland dit niet doet?quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:34 schreef tong80 het volgende:
De Amerikaanse overheidsdiensten Transportation Security Administration (TSA) en Department of Homeland Security (DHS) en veel andere diensten bespioneren Amerikaanse burgers en houden gedetailleerd bij met wie burgers omgaan, waar ze zoal heen gaan, wat ze doen en nog veel meer. Dat vertelt voormalig Technisch Directeur van de NSA, William Binney, samen met Collega's Thomas Drake en Kirk Wiebe tegenover RT.
Volgens Drake is er na de aanslagen op het World Trade Center op 9/11 een belangrijke beslissing genomen om het land te beschermen tegen nieuwe aanvallen.
"Als je beseft dat alleen al het hebben van toegang tot zulke enorme hoeveelheden data van mensen die niet verdacht zijn en geen reden hebben om als verdachte te worden aangemerkt en die te verzamelen voor huidig of toekomstig gebruik dan vormt dat een reëel gevaar" meldt Drake tegenover nieuwsprogramma Viewpoint.
"Alleen landelijk al wordt informatie verzameld over elke Amerikaanse burger. Die gegevens worden samengevoegd en geanalyseerd en zo wordt bijgehouden met welke groepen je contacten onderhoudt, wat je dagelijkse activiteiten zijn, wat je doet enzovoort. De overheid verzameld die gegevens van elke Amerikaanse inwoner en dat is een zeer gevaarlijk proces", claimt Binney.
Deze uitspraken van voormalig NSA medewerkers volgen direct nadat bekend werd dat alleen al in 2011 de gsm-gegevens van meer dan 1,3 miljoen Amerikanen door overheidsdiensten zijn opgevraagd. Alleen in 2006 al zouden door de Amerikaanse overheid meer dan 20 biljoen (20.000 miljard) onderlinge telefoontjes en e-mails tussen burgers zijn opgeslagen. Sms berichten, amazon bestellingen, google zoekopdrachten en andere vormen van communicatie zijn hierbij niet meegeteld.
De National Security Agency (NSA) bouwt momenteel in Utah een enorme database waarin alle communicatie tussen alle burgers opgeslagen zal worden. Hieronder vallen alle telefoongesprekken, e-mails, google zoekopdrachten en andere persoonlijke gegevens.
'Amerika bespioneert al haar burgers'
[ afbeelding ]
Ja, dat wist ik. En ik weet ook dat agenten nog wel eens meinedige tapverslagen opmaken, en daar niet voor worden vervolgd.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wist je dat de NL overheid meer tapt dan de VS? Niet in verhouding, maar absoluut?
En dat al jaren
http://www.volkskrant.nl/(...)en-afluisteren.dhtml
Een paar jaar terug werd een van mijn klasgenoten aangesproken door een lokale agent die wat had gezien over een ruzie op hyves. Zelfs in de kleine kutdorpjes houdt de politie alles in de gaten.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:48 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
En jij denkt dat Nederland dit niet doet?
Jawel, het moet langs de R-C.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Afaik is voor afluisteren in NL geen rechterlijk bevel nodig. OVJ kan dat zo laten doen
Nee, lang niet in alle gevallen volgens mijquote:
Vertel.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, lang niet in alle gevallen volgens mij
Dat kan natuurlijk gewoon geautomatiseerd.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:57 schreef Paxcon het volgende:
sure
Hoeveel mensen heb je wel niet nodig om alles in de gaten te houden? Wat een onzin.
Dat hoop ik ook. Maar als het anders gaat ligt alles er al om ons in de gaten te houden..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:30 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
* knip *
Maar het zal zo'n vaart wel niet lopen.
Het klinkt fout, maar eigenlijk zou er daarom juist weer zo'n megalomane vent aan de macht komen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:42 schreef gupje86 het volgende:
Word altijd een beetje misselijk als ik bedenk hoeveel informatie er eigenlijk over iedereen zo makkelijk toegankelijk is.
Een soort 2e hitler die aan de macht zou komen zou totaal geen moeite meer hebben om de personen te vinden die hij zwak vind.
Niet dat ik onze regering wel vertrouw trouwens..
Tja, mensen leren niet van de geschiedenis, én de geschiedenis herhaalt zichzelf vaak.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:18 schreef VeX- het volgende:
[..]
Het klinkt fout, maar eigenlijk zou er daarom juist weer zo'n megalomane vent aan de macht komen.
Pas als de bevolking weer weet hoe gevaarlijk zo'n situatie is, nemen ze hun vrijheden en rechten serieus.
Jammer alleen dat als je dit soort zaken aankaart, je dan meteen weg wordt gezet als aluhoedje of BNW-gekkie.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:57 schreef Nemephis het volgende:
toch wel creepy: steeds vaker zie je echt nieuws waarvan je dacht het enkel in BNW thuis zou horen..
Of ONZ.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:57 schreef Nemephis het volgende:
toch wel creepy: steeds vaker zie je echt nieuws waarvan je dacht het enkel in BNW thuis zou horen..
Er is een verschil in duidelijk waarneembare zaken en dat conspiracygelul van Lambiekje natuurlijk.quote:Op woensdag 8 mei 2013 07:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jammer alleen dat als je dit soort zaken aankaart, je dan meteen weg wordt gezet als aluhoedje of BNW-gekkie.
In Nederland maak ik me er ook niet zo druk over wegens gebrek aan capabele ambtenaren. Bij veiligheidsdiensten in de VS is dit overigens wel anders.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:22 schreef HeatWave het volgende:
Er is een verschil in duidelijk waarneembare zaken en dat conspiracygelul van Lambiekje natuurlijk.
Het is overduidelijk dat het inmiddels best mogelijk zou zijn voor een kundige overheid om heel veel mensen zonder al te veel moeite in de gaten te houden, echter:
Ze konder Haren niet voorspellen ahdv facebook, elke peuter kon dat aan zien komen.
De overheidsites liggen de hele nacht alweer plat door een Ddos.
Eerst maken ze het kinderlijk eenvoudig om toeslagen aan te vragen via internet en vervolgens zijn ze uiterst verbaard dat 100 roemenen daar misbruik van maken.
Dus op dit moment ligt de ICTkennis van de overheid niet veel boven dat van de gemiddelde bejaarde, waarom zou ik me op dit moment in godsnaamdruk over maken? Ze kunnen de simpelste dingen niet, maar ons allemaal op microniveau in te gaten houden zouden ze wel kunnen?.
Heb je Panopticon ook gezien? Zo niet, aanrader!quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is een verschil in duidelijk waarneembare zaken en dat conspiracygelul van Lambiekje natuurlijk.
Het is overduidelijk dat het inmiddels best mogelijk zou zijn voor een kundige overheid om heel veel mensen zonder al te veel moeite in de gaten te houden, echter:
Dat maakt het juist gevaarlijker. Al deze informatie staat ergens in databases.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze konder Haren niet voorspellen ahdv facebook, elke peuter kon dat aan zien komen.
De overheidsites liggen de hele nacht alweer plat door een Ddos.
Eerst maken ze het kinderlijk eenvoudig om toeslagen aan te vragen via internet en vervolgens zijn ze uiterst verbaard dat 100 roemenen daar misbruik van maken.
Dus op dit moment ligt de ICTkennis van de overheid niet veel boven dat van de gemiddelde bejaarde, waarom zou ik me op dit moment in godsnaamdruk over maken? Ze kunnen de simpelste dingen niet, maar ons allemaal op microniveau in te gaten houden zouden ze wel kunnen?.
Dat lijkt me juíst reden genoeg om me zorgen te maken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:22 schreef HeatWave het volgende:
Dus je hebt wel wat te verbergen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:22 schreef Karina het volgende:
Ik heb niets te verbergen voorzover ik weet, maar ik vind het geen prettig idee dat alles over mij bekend is. Sommige dingen gaan ze geen reet aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |